-
Θα ήθελα κάποια βοήθεια κυρίως από φίλους μηχανικούς ή άτομα με κάποιες γνώσεις στο αντικείμενο..
Έχω ένα παλιό αυτοκίνητο 'παροπλισμένο' εδώ και ένα χρόνο. Ίσως ρωτάω με καθυστέρηση αλλά τί πρέπει να κάνω οσο αφορά τα λάδια μηχανής, νερό ψυγείου, ρεζερβουάρ, λάστιχα,αμορτισέρ, κλπ..
Μου είπαν ότι καλά θα είναι να το βάλω να πατά σε τάκους γιατί αλλιώς θα χαλάσουν τα ρουλεμάν των τροχών. Ισχύει αυτό?
Καμμιά άλλη συμβουλή για το τί πρέπει να κάνω?
-
Θα ήθελα κάποια βοήθεια κυρίως από φίλους μηχανικούς ή άτομα με κάποιες γνώσεις στο αντικείμενο..
Έχω ένα παλιό αυτοκίνητο 'παροπλισμένο' εδώ και ένα χρόνο. Ίσως ρωτάω με καθυστέρηση αλλά τί πρέπει να κάνω οσο αφορά τα λάδια μηχανής, νερό ψυγείου, ρεζερβουάρ, λάστιχα,αμορτισέρ, κλπ..
Μου είπαν ότι καλά θα είναι να το βάλω να πατά σε τάκους γιατί αλλιώς θα χαλάσουν τα ρουλεμάν των τροχών. Ισχύει αυτό?
Καμμιά άλλη συμβουλή για το τί πρέπει να κάνω?
-
Θα ήθελα κάποια βοήθεια κυρίως από φίλους μηχανικούς ή άτομα με κάποιες γνώσεις στο αντικείμενο..
Έχω ένα παλιό αυτοκίνητο 'παροπλισμένο' εδώ και ένα χρόνο. Ίσως ρωτάω με καθυστέρηση αλλά τί πρέπει να κάνω οσο αφορά τα λάδια μηχανής, νερό ψυγείου, ρεζερβουάρ, λάστιχα,αμορτισέρ, κλπ..
Μου είπαν ότι καλά θα είναι να το βάλω να πατά σε τάκους γιατί αλλιώς θα χαλάσουν τα ρουλεμάν των τροχών. Ισχύει αυτό?
Καμμιά άλλη συμβουλή για το τί πρέπει να κάνω?
-
Καταρχιν Γεια...κ ποτε δεν ειναι αργα...
Θα βγαλεις τα λαδια απο την βαλβιδα αποβολης λαδιου του καρτερ για τυχον σησορευσεις με αποτελεσμα ρυπανση του περιβαλλοντος γενικα θα αδειασεις ολα τα υγρα του αυτουκινητου(καυσιμα νερα κ.τ.λ.π)τα λαστιχα καλο ηταν να τα βγαλεις και να τα αποθηκευσεις(καταρχιν δεν ξερω τι θες να το κανις το αμαξι αν θες να το κρατησεις σε καλη κατασταση για μελλοντικο πηραγμα?η κατι αλλο.. εγω σου λεω γενικες οδηγιες συντηρισης) οσο αναφορα τα ρουλεμαν που λες αφου θα καθεται το αμαξι δεν θα δεχτουν μονο αυτα την επιδραση του χρονου πολλα πραγματα θα χαλασουν.Αν θα το εχεις σε εξωτερικο χωρο παρε καλυμα αυτοκινητου αν σε κλειστο το καλυμα δεν ειναι απαρειτο....... -
Ο χρήστης thanos_astra έγραψε:
Θα ήθελα κάποια βοήθεια κυρίως από φίλους μηχανικούς ή άτομα με κάποιες γνώσεις στο αντικείμενο..Έχω ένα παλιό αυτοκίνητο 'παροπλισμένο' εδώ και ένα χρόνο. Ίσως ρωτάω με καθυστέρηση αλλά τί πρέπει να κάνω οσο αφορά τα λάδια μηχανής, νερό ψυγείου, ρεζερβουάρ, λάστιχα,αμορτισέρ, κλπ..
Μου είπαν ότι καλά θα είναι να το βάλω να πατά σε τάκους γιατί αλλιώς θα χαλάσουν τα ρουλεμάν των τροχών. Ισχύει αυτό?
Καμμιά άλλη συμβουλή για το τί πρέπει να κάνω?
Φίλε Θάνο, πες μας τι αυτοκίνητο είναι καθώς και τι σκοπεύεις να το κάνεις. Μερικά αυτοκίνητα έχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις στις συνθήκες αποθήκευσης.
Τα λάδια κανονικά θα πρέπει να είναι πάντα γεμάτα, καλό θα ήταν να κάνεις ένα καθαρισμό με ειδικό λάδι πρώτα (με τον κινητήρα σε λειτουργία) και μετά να το γεμίσεις με καλής ποιότητας φυτικό λάδι. Αυτό τουλάχιστον προτείνουν οι συντηρητές κλασσικών αυτοκινήτων.
Τα ρουλεμάν των τροχών είναι ένα μόνο από τα προβλήματα που θα σε απασχολήσει, τα βασικότερα προέρχονται από τη διάβρωση (ειδικά για παλιότερα αυτοκίνητα) που θα χτυπήσει επίσης την κρεμαγιέρα, την ανάρτηση κλπ.
-
Σε κάθε κοιλότητα και ραφή του αμαξώματος θα βάλεις ΠΟΛΥ waxoyl για να αποφύγεις σκουριές (και θα το ανανεώνεις κάθε χρόνο). Ο κινητήρας, το κιβώτιο κλπ πρέπει να γεμίσουν με ειδικό λάδι για μακρά αποθήκευση. Λίπανση άλλων μηχανικών μερών κρίνεται απαραίτητη. Ναι, θα το βάλεις σε τάκους (ειδικά αν είναι βαρύ), με τους τροχούς να αιωρούνται, για να μην πάρουν τετράγωνο σχήμα τα λάστιχα. Θα το πλένεις τακτικά για να μη γίνει εστία μολύνσεων και για να μη διαβρωθεί το αμάξωμα. Θα αποσυνδέσεις τη μπαταρία. Θα βάλεις τους καθαριστήρες σε ταλκ και θα φροντίζεις και τις τσιμούχες. Θα ελέγχεις πολύ προσεκτικά όλα τα λαστιχένια/πλαστικά εξαρτήματα, ιδίως όσα εξασφαλίζουν στεγανότητα κλπ.
-
Απ'οσο ξερω το αυτοκινητο δεν εχεις σκοπο να το φτιαξεις, χωρια οτι εισαι 220 κμ μακρια. Υστερα αυτη η διαδικασια ειναι χρονοβορα κατι που δεν μπορεις στην συγκεκριμενη περιοδο να κανεις. Το καλλιτερο ειναι να δαπανησεις 4000-4500 ευρω να το φτιαξεις τζιτζι και να το κινεις μεσα-μεσα
για να δουλευει.Ετσι η συντηρηση του θα ειναι πιο ευκολη. Μην ψαχνεσαι
λοιπον πολυ .......κουμπαρε -
Αν και ορισμένα από αυτά που θέλω να σου πω έχουν αναφερθεί θα τα συμπεριλάβω στην παρακάτω λίστα για να έχεις μια ολοκληρωμένη εικόνα.
1. Αποσύνδεση του συσσωρευτή. Καλό θα ήταν να τον αφαιρέσεις και να τον αποθηκεύσεις καθαρίζοντας των εξωτερικά και επαλείφοντας τους πόλους με βαζελίνη.
2. Άδειασμα όλων των υγρών του αυτοκινήτου.
3. Τοποθέτηση ελαίου συντήρησης (ειδικό λάδι που πρέπει να προμηθευτής) στον κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και διαφορικό/α.
4. Κλείσιμο όλων των οπών ατμοσφαιρικής αποκατάστασης.
5. Τοποθέτηση του αυτοκινήτου σε τάκους ώστε να μην ακουμπούν τα ελαστικά στο έδαφος. Αν αυτό δεν μπορεί να γίνει περιστροφή των ελαστικών κατά 90° κάθε 6 μήνες για να διατηρήσουν τη φόρμα τους τα ελαστικά.
6. Αφαίρεση των μπουζί κάθε 6 μήνες, εισαγωγή λίγου λαδιού σε κάθε κύλινδρο (μερικά cc) και περιστροφή του κινητήρα μηχανικά (να μην πάρει δηλαδή μπροστά). Καθώς και χρήση του συμπλέκτη και των φρένων για να μην κολλήσουν τα κυλινδράκια.
7. Καλό καθαρισμό και πετρελαίομα μηχανικών μερών και αμαξώματος. Συχνότητα που θα πρέπει να το κάνεις δεν μπορώ να σου πω καθώς δεν ξέρω σε τι συνθήκες θα βρίσκεται το αμάξι (στεγασμένος χώρος, κουκούλα ή στην ύπαιθρο). Θα βλέπεις μόνος σου πότε χρειάζεται.
8. Κάλυψη των ελαστικών με ύφασμα για προστασία από τον ήλιο, αν βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο και δεν έχεις μέρος να αποθηκεύσεις τα ελαστικά.
9. Επάλειψη με βαζελίνη όλων των ελαστικών μερών του αμαξώματος και του ταμπλό (όχι τους υαλοκαθαριστήρες) δυο φορές το χρόνο κατ ελάχιστον.
10. Επειδή οι ποντικοί δείχνουν μια ιδιαίτερη προτίμηση στα καλώδια μερικές ποντικοπαγίδες βοηθάνε.Ελπίζω να μην ξέχασα κάτι. Πάντως τίποτα δεν πρόκειται να μηδενίσει την φθορά από το χρόνο, όλα αυτά επιβραδύνουν τις επιπτώσεις του. Το καλύτερο θα ήταν να το φτιάξεις ώστε κατά καιρούς να το κάνεις καμιά βόλτα για να αποφευχθούν οι βλάβες από την ακινησία. Δεν μας είπες ακόμα για πιο αμάξι μιλάμε.
-
συγγνώμη παιδιά που ξέθαψα αυτό το παλιό topic αλλα δεν ήθελα να ανοίξω καινούργιο για το τίποτα.
Οπως λέει και το θέμα του topic έχω και εγώ στην κατοχή μου ένα παροπλισμένο κόρσα του 90 και σκοπεύω να το κρατήσω.
Περίπου κάθε χρόνο(1χρόνο το έχω σε ακινησία μέχρι τώρα) το καλοκαίρι το βγάζω καμιά βολτίτσα μέσα στο χωριό αλλά του υπόλοιπους μήνες πέφτει σε λήθαργο λόγω καιρικών συνθηκών.
Είναι σε υπαίθριο χώρο κάτω απο κουκούλα.
Επειδή δεν μένει όλο το χρόνο σε ακινησία είναι απαραίτητο να κάνω όλα αυτά που αναφέρουν τα παιδιά παραπάνω;κάθε άποψη δεκτή.....
Ευχαριστώ
-
Επειδή δεν θα το αποθηκεύσεις μακροχρόνια, γέμισε τέρμα με βενζίνη (δεν σκουριάζει το ρεζερβουάρ), ρίξε λίγο λάδι στα μπουζί (βίδωσέ τα μετά) και αποσύνδεσε τη μπαταρία. Η βενζίνη μετά από 1 χρόνο μπορεί να έχει χαλάσει και να θέλει πέταμα.
-
Λυπάμαι που στο λέω αλλά χρειάζονται όλα τα παραπάνω. Ένας χρόνος είναι πολύς καιρός. Το καλύτερο θα ήταν αν μπορείς να τακάεις το αμάξι γιατί μετά από ένα χρόνο τα ελαστικά θα έχουν πάρει σίγουρα. Επίσης το ότι δεν το κινείς δεν σημαίνει ότι μπορείς να κρατήσεις τα ελαστικά σου για 10 χρόνια!!!!
Επίσης καλύτερα είναι να φορτίσεις τον συσσωρευτή πριν προσπαθήσεις να εκκινήσεις το αμάξι μετά από τόσο καιρό. -
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Λυπάμαι που στο λέω αλλά χρειάζονται όλα τα παραπάνω. Ένας χρόνος είναι πολύς καιρός. Το καλύτερο θα ήταν αν μπορείς να τακάεις το αμάξι γιατί μετά από ένα χρόνο τα ελαστικά θα έχουν πάρει σίγουρα. Επίσης το ότι δεν το κινείς δεν σημαίνει ότι μπορείς να κρατήσεις τα ελαστικά σου για 10 χρόνια!!!!
Επίσης καλύτερα είναι να φορτίσεις τον συσσωρευτή πριν προσπαθήσεις να εκκινήσεις το αμάξι μετά από τόσο καιρό.Αυτό για τα λάστιχα έχεις απόλυτο δίκιο αν και στην υπέρτατη ανάγκη τσιμπάω μια τετράδα καινούργια 155/70 13 που φοράει και τελειώνει η ιστορία.Αν και τα λάστιχα τώρα πατάνε σε χώμα και όχι άσφαλτο η τσιμέντο.Δεν ξέρω εάν αυτό παίζει ρόλο.
Αν μείνουν δηλαδή τα λάδια για ένα χρόνο υπάρχει πρόβλημα;Ούτως η άλλως είχα σκοπό να τα αλλάζω μια φορά το χρόνο. -
Όλα τα πράγματα έχουν ημερομηνία λήξης. Άλλα βάση χρόνου και άλλα βάση χιλιομέτρων ή συνδυασμό και των δυο. Τα λάδια άσχετα με πόσα χιλιόμετρα έχεις κάνει πρέπει να αλλάζονται μια φορά το χρόνο. Αν τα ελαστικά σου πατάνε σε χώμα το τακάρισμα είναι επιβεβλημένο. Διάβασε τα παραπάνω με προσοχή για να δεις τι πρέπει να κάνεις. Μην σου φαίνονται βουνό απλά και εύκολα είναι τα περισσότερα.
-
Και αν μπορείς καλύτερα να μην έχεις τραβήξει το χειρόφρενο γιατί μπορεί να κολλήσει...
-
Ο καλύτερος και οικονομικότερος τρόπος είναι να το βγάζεις βόλτα 50-100 χλμ κάθε 2 μήνες, αν δεν μπορείς ακολούθησε τις συμβουλές των φίλων που σου έδωσαν, να ξέρεις όμως ότι αν δεν το κινείς ότι και να κάνεις αργά ή γρήγορα θα γίνει σούργελο και θα έχεις ξοδευτεί και ταλαιπωρηθεί, γιαυτό καλύτερα να το βολτάρεις κάθε τόσο.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Ο καλύτερος και οικονομικότερος τρόπος είναι να το βγάζεις βόλτα 50-100 χλμ κάθε 2 μήνες, αν δεν μπορείς ακολούθησε τις συμβουλές των φίλων που σου έδωσαν, να ξέρεις όμως ότι αν δεν το κινείς ότι και να κάνεις αργά ή γρήγορα θα γίνει σούργελο και θα έχεις ξοδευτεί και ταλαιπωρηθεί, γιαυτό καλύτερα να το βολτάρεις κάθε τόσο.Να κάνω μια διόρθωση βασικά.Δεν κινήται μία φορά το χρόνο ακριβώς.
Κατα τους καλοκαιρινούς μήνες βγαίνει για βόλτα για περίπου 4-5 χλμ(γύρω γύρω όλοι στην πλατεία του χωριού) γύρω στις 4-5 φορές μπορεί και παραπάνω...
"παροπλισμένο" αυτοκίνητο