-
Η κοπέλα μου είναι σβέλτη στο τιμόνι... κι αυτό βέβαια μου αρέσει πολύ! Το κακό είναι ότι, αν και οδηγεί περί τα 3 χρόνια, δεν έχει την εμπειρία ώστε να αντιμετωπίσει κάτι το απρόβλεπτο/αναπάντεχο που θα της συμβεί. Γνωρίζετε τα χάλια του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης νέων οδηγών και γνωρίζετε ότι αναλώνεται στην οπισθογωνία και στο λάδωμα. Αν ήταν κάποιος τρελαμένος πιτσιρικάς, θα έπαιρνε τα βουνά και θα προσπαθούσε να ανακαλύψει μόνη της τα μυστικά της γρήγορης οδήγησης, να μάθει να τιθασσεύει την υποστροφή. Δεν είναι όμως και πολύ φοβάμαι ότι όταν της τύχει κάτι (φρενάρισμα πανικού, γλίστρημα πάνω σε στροφή, ακαριαία αλλαγή πορείας για να αποφύγει κάποιο αντικείμενο/πεζό) δε θα αποφύγει τη σύγκρουση.
'Και τότε γιατί τρέχει;' Μα δεν τρέχει. Λέγοντας σβέλτη, εννοούσα ότι δεν κοιμάται πάνω στο τιμόνι, όπως η πλειοψηφία των σημερινών οδηγών (κι ειδικά του ασθενούς φύλου), αλλά ότι κινείται αξιοπρεπώς.
Επιχείρηση εκπαίδευσης άπειρης οδηγού λοιπόν. Έλεγα να της προτείνω να παρακολουθήσει κάποια σχολή ασφαλούς οδήγησης, του Ιαβέρη ή το Safetrack. Πρέπει να έχουν και κάποια έκπτωση για τα νεαρά άτομα, έτσι δεν είναι; Η κοπέλα μου είναι 22 ετών, οπότε λογικά θα είναι σε αυτή την κατηγορία.
Το κουβέντιασα όμως με ένα φίλο μου και μου πρότεινε κάτι διαφορετικό. Να πάμε μαζί 2-3 φορές για καρτ, όπου η οδηγική αίσθηση είναι πιο ανόθευτη (άμεση απόκριση, μηδενικές κλίσεις), αφού πρώτα έχουμε κάνει μια κουβεντούλα για τις ιδανικές γραμμές.
Ύστερα να πάμε μια βολτίτσα στα Μέγαρα, όπου βέβαια θα οδηγεί το δικό της αυτοκίνητο (καινούριο Fiesta 1.4 με ABS) κι όχι το δικό μου. Εννοείται ότι θα βρίσκομαι συνέχεια στο δεξί κάθισμα κι ότι δε θα πάμε να σπάσουμε κάποιο χρονόμετρο, αλλά να αρχίσει να ανακαλύπτει τα μυστικά του ελέγχου του αυτοκινήτου. Καλύτερα αυτό να γίνει κάποια καθημερινή με ελάχιστη (ακόμα καλύτερα μηδενική) κίνηση.
Για επιστέγασμα, μπορούμε να επισκεφθούμε και τα Μέγαρα με το οδόστρωμα βρεγμένο, όπου εκεί τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο δύσκολα.
Στόχος μου δεν είναι να καταρτιστεί σε θέματα αγωνιστικής οδήγησης, ώστε να γίνει η επόμενη Ισμήνη Φαμπιάτου, αλλά να κινείται με ασφάλεια στους δρόμους και να απολαμβάνει την ώρα που περνά πίσω από το τιμόνι.
Σας ευχαριστώ προκαταβολικά για τις προτάσεις σας και τις συμβουλές σας! -
Η κοπέλα μου είναι σβέλτη στο τιμόνι... κι αυτό βέβαια μου αρέσει πολύ! Το κακό είναι ότι, αν και οδηγεί περί τα 3 χρόνια, δεν έχει την εμπειρία ώστε να αντιμετωπίσει κάτι το απρόβλεπτο/αναπάντεχο που θα της συμβεί. Γνωρίζετε τα χάλια του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης νέων οδηγών και γνωρίζετε ότι αναλώνεται στην οπισθογωνία και στο λάδωμα. Αν ήταν κάποιος τρελαμένος πιτσιρικάς, θα έπαιρνε τα βουνά και θα προσπαθούσε να ανακαλύψει μόνη της τα μυστικά της γρήγορης οδήγησης, να μάθει να τιθασσεύει την υποστροφή. Δεν είναι όμως και πολύ φοβάμαι ότι όταν της τύχει κάτι (φρενάρισμα πανικού, γλίστρημα πάνω σε στροφή, ακαριαία αλλαγή πορείας για να αποφύγει κάποιο αντικείμενο/πεζό) δε θα αποφύγει τη σύγκρουση.
'Και τότε γιατί τρέχει;' Μα δεν τρέχει. Λέγοντας σβέλτη, εννοούσα ότι δεν κοιμάται πάνω στο τιμόνι, όπως η πλειοψηφία των σημερινών οδηγών (κι ειδικά του ασθενούς φύλου), αλλά ότι κινείται αξιοπρεπώς.
Επιχείρηση εκπαίδευσης άπειρης οδηγού λοιπόν. Έλεγα να της προτείνω να παρακολουθήσει κάποια σχολή ασφαλούς οδήγησης, του Ιαβέρη ή το Safetrack. Πρέπει να έχουν και κάποια έκπτωση για τα νεαρά άτομα, έτσι δεν είναι; Η κοπέλα μου είναι 22 ετών, οπότε λογικά θα είναι σε αυτή την κατηγορία.
Το κουβέντιασα όμως με ένα φίλο μου και μου πρότεινε κάτι διαφορετικό. Να πάμε μαζί 2-3 φορές για καρτ, όπου η οδηγική αίσθηση είναι πιο ανόθευτη (άμεση απόκριση, μηδενικές κλίσεις), αφού πρώτα έχουμε κάνει μια κουβεντούλα για τις ιδανικές γραμμές.
Ύστερα να πάμε μια βολτίτσα στα Μέγαρα, όπου βέβαια θα οδηγεί το δικό της αυτοκίνητο (καινούριο Fiesta 1.4 με ABS) κι όχι το δικό μου. Εννοείται ότι θα βρίσκομαι συνέχεια στο δεξί κάθισμα κι ότι δε θα πάμε να σπάσουμε κάποιο χρονόμετρο, αλλά να αρχίσει να ανακαλύπτει τα μυστικά του ελέγχου του αυτοκινήτου. Καλύτερα αυτό να γίνει κάποια καθημερινή με ελάχιστη (ακόμα καλύτερα μηδενική) κίνηση.
Για επιστέγασμα, μπορούμε να επισκεφθούμε και τα Μέγαρα με το οδόστρωμα βρεγμένο, όπου εκεί τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο δύσκολα.
Στόχος μου δεν είναι να καταρτιστεί σε θέματα αγωνιστικής οδήγησης, ώστε να γίνει η επόμενη Ισμήνη Φαμπιάτου, αλλά να κινείται με ασφάλεια στους δρόμους και να απολαμβάνει την ώρα που περνά πίσω από το τιμόνι.
Σας ευχαριστώ προκαταβολικά για τις προτάσεις σας και τις συμβουλές σας! -
Η κοπέλα μου είναι σβέλτη στο τιμόνι... κι αυτό βέβαια μου αρέσει πολύ! Το κακό είναι ότι, αν και οδηγεί περί τα 3 χρόνια, δεν έχει την εμπειρία ώστε να αντιμετωπίσει κάτι το απρόβλεπτο/αναπάντεχο που θα της συμβεί. Γνωρίζετε τα χάλια του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης νέων οδηγών και γνωρίζετε ότι αναλώνεται στην οπισθογωνία και στο λάδωμα. Αν ήταν κάποιος τρελαμένος πιτσιρικάς, θα έπαιρνε τα βουνά και θα προσπαθούσε να ανακαλύψει μόνη της τα μυστικά της γρήγορης οδήγησης, να μάθει να τιθασσεύει την υποστροφή. Δεν είναι όμως και πολύ φοβάμαι ότι όταν της τύχει κάτι (φρενάρισμα πανικού, γλίστρημα πάνω σε στροφή, ακαριαία αλλαγή πορείας για να αποφύγει κάποιο αντικείμενο/πεζό) δε θα αποφύγει τη σύγκρουση.
'Και τότε γιατί τρέχει;' Μα δεν τρέχει. Λέγοντας σβέλτη, εννοούσα ότι δεν κοιμάται πάνω στο τιμόνι, όπως η πλειοψηφία των σημερινών οδηγών (κι ειδικά του ασθενούς φύλου), αλλά ότι κινείται αξιοπρεπώς.
Επιχείρηση εκπαίδευσης άπειρης οδηγού λοιπόν. Έλεγα να της προτείνω να παρακολουθήσει κάποια σχολή ασφαλούς οδήγησης, του Ιαβέρη ή το Safetrack. Πρέπει να έχουν και κάποια έκπτωση για τα νεαρά άτομα, έτσι δεν είναι; Η κοπέλα μου είναι 22 ετών, οπότε λογικά θα είναι σε αυτή την κατηγορία.
Το κουβέντιασα όμως με ένα φίλο μου και μου πρότεινε κάτι διαφορετικό. Να πάμε μαζί 2-3 φορές για καρτ, όπου η οδηγική αίσθηση είναι πιο ανόθευτη (άμεση απόκριση, μηδενικές κλίσεις), αφού πρώτα έχουμε κάνει μια κουβεντούλα για τις ιδανικές γραμμές.
Ύστερα να πάμε μια βολτίτσα στα Μέγαρα, όπου βέβαια θα οδηγεί το δικό της αυτοκίνητο (καινούριο Fiesta 1.4 με ABS) κι όχι το δικό μου. Εννοείται ότι θα βρίσκομαι συνέχεια στο δεξί κάθισμα κι ότι δε θα πάμε να σπάσουμε κάποιο χρονόμετρο, αλλά να αρχίσει να ανακαλύπτει τα μυστικά του ελέγχου του αυτοκινήτου. Καλύτερα αυτό να γίνει κάποια καθημερινή με ελάχιστη (ακόμα καλύτερα μηδενική) κίνηση.
Για επιστέγασμα, μπορούμε να επισκεφθούμε και τα Μέγαρα με το οδόστρωμα βρεγμένο, όπου εκεί τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο δύσκολα.
Στόχος μου δεν είναι να καταρτιστεί σε θέματα αγωνιστικής οδήγησης, ώστε να γίνει η επόμενη Ισμήνη Φαμπιάτου, αλλά να κινείται με ασφάλεια στους δρόμους και να απολαμβάνει την ώρα που περνά πίσω από το τιμόνι.
Σας ευχαριστώ προκαταβολικά για τις προτάσεις σας και τις συμβουλές σας! -
Πολύ καλή η σκέψη σου φίλε. Μπορείς να κάνεις όλα αυτά που λες, και όχι μόνο. Την ώρα που οδηγείς, μπορείς να της περιγράφεις 5 πραγματα πώς κάνεις κάτι και γιατί το κάνεις, επαναλαμβάνοντας όσες φορές περισσότερες γίνεται. Να καταλάβει πρώτα στη θεωρία το πώς μπορεί να συμπεριφερθεί ένα αυτοκίνητο και τι πρέπει να κάνεις για να ρυθμίσεις τη συμπεριφορά του και τα υπόλοιπα ακολουθούν.
Άντε, καλά μαθήματα!
-
Κάντης δώρο ένα safetrack (αυτό έκανα εγώ στην καλή μου, πήγαμε μαζί).
Θα δει πράγματα που δεν θα μπορέσεις να της δείξεις εσύ (πχ. έλεγχος υπο-υπερστροφής με 'αράχνες' κτλ.) και από επαγγελματίες.
Στη συνέχεια αναλαμβάνεις εσύ για τα 'πρακτικά'. Αλλά όχι σε πίστα (ή, τουλάχιστον, όχι αποκλειστικά), διότι, πολύ απλά, το οδόστρωμα είναι (ακόμα και στα Μέγαρα) πολύ καλό για να επιτρέπει εύκολα 'δύσκολες' καταστάσεις (με ένα Fiesta 1.4 εννοώ, όχι με MX-5 )
-
Πάρε υπογλώσσιο.
-
Γιατί δεν ξεκινάτε από τα απλά και μετά πάτε στην υπερστροφή?
Γιατί, κάτι μήνες/χρόνια μετά, η πιθανότητα να μπορέσει να κάνει
ανάποδα τιμόνια είναι ίση με όσων οδηγών δεν έχουν κάνει ποτέ.Εγώ π.χ βρήκα μια τεράστια αλάνα και κάναμε τα βασικά
(σημ: νέα οδηγός ενός χρόνου τώρα)-
Δοκιμάσαμε απότομα φρεναρίσματα για να δεί την αίσθηση του ABS
-
Στροφή κατά το φρενάρισμα (ΠΟΛΥ σημαντικότερο)
-
Σε ένα σημειο που ξεκινούσε άσφαλτος (και μετά χώμα):
σπινιάρισμα και φρενάρισμα με τους δεξιά τροχούς στην άσφαλτο και
τους αριστερούς στο χώμα (btw το EBD πραγματικά κρατά το όχημα
στην τροχιά του σε τέτοιο φρενάρισμα).
-
-
καλο κουραγιο
-
Ο χρήστης akatanohtos έγραψε:
καλο κουραγιο+1 αν αυτο ειναι δικη σου ιδεα.
Αν το εχετε ηδη συζητησει κ συμφωνει, αλλαζει το πραγμα.
-
Έχω διαβάσει ιστορίες τρόμου και φρίκης από ανθρώπους που προσπάθησαν να διδάξουν στο/στη σύντροφό τους κάτι. Ίσως το καλύτερο είναι να ανατεθεί σε κάποιον επαγγελματία (πχ safetrack).
-
κατα τη γνωμη μου πρωτα πρεπει να τις κανεις μερικα βασικα μαθηματα φυσικης -αν δεν ξερει-
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Στόχος μου δεν είναι να καταρτιστεί σε θέματα αγωνιστικής οδήγησης, ώστε να γίνει η επόμενη Ισμήνη Φαμπιάτου, αλλά να κινείται με ασφάλεια στους δρόμους και να απολαμβάνει την ώρα που περνά πίσω από το τιμόνι.
Σας ευχαριστώ προκαταβολικά για τις προτάσεις σας και τις συμβουλές σας!Φίλε μου και δάσκαλε,
Θα σου θυμίσω κάτι που αφορά και την ιδιότητά σου...
**Oυδέν αναντικατάστατο της μορφώσεως και επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως...
**
Άσε την φίλη σου στα χέρια εκείνων που γνωρίζουν το θέμα της οδηγικής μετ-εκπαίδευσης καλύτερα από εσένα/εμάς, που όσο και να γνωρίζουμε να οδηγούμε καλά, γρήγορα και με ασφάλεια (ενίοτε και με χάρη και με το πλάι... ), δεν θα μπορέσει να μας προσ-δώσει την 'στάμπα' της εκπαιδευτικής 'αυθεντίας' για να λάβει τα σωστά ερεθίσματα όπως πρέπει για εκείνην...ME εσένα μπορεί να εξασκηθεί, αλλά άσε τα πρώτα της βήματα στην ουσιαστική 'ασφαλή και γρήγορη' οδήγηση να γίνουν με την βοήθεια άλλων πιο έμπειρων από εμάς στο συγκεκριμένο αντικείμενο...
Y.Γ.
Eδώ ο Γκρόνχολμ πήγε πρόσφατα σε σχολείο γρήγορης οδήγησης σε άσφαλτο! H φίλη σου δεν θα πάει;;; -
Η αλήθεια είναι πως καμία μέθοδος δεν μπορεί να αντικαταστήσει ένα τέτοιο σεμινάριο, κυρίως για έναν νέο άνθρωπο που δεν έχει στενή επαφή με το 'τιμόνι' [και όχι μόνο, φυσικά].
-
Nα εισαι ετοιμος κ εσυ μετα να κανεις σεμιναρια (μετ-)εκπαιδευσης στα οικοκυρικα!
-
Aυτά sαν άνθρωπος που ζει μόνος του, μάλλον τα κατέχει....
-
Η ιδέα ενός σεμιναρίου από ειδικούς μάλλον φαντάζει η καλύτερη...!!! Ωστόσο καλό θα ήταν να μάθει -αν δεν γνωρίζει- αρχικά τις βασικές αρχές λειτουργίας ενός αυτοκινήτου καθώς οι περισσότεροι οδηγοί (άνδρες & γυναίκες) πάσχουν σε αυτό το θέμα σε σημείο μάλιστα πολλά ατυχήματα να συμβαίνουν γι' αυτό το λόγο! Ένα παράδειγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι αυτό του φρεναρίσματος τόσο με την δύναμη πέδησης όσο και με τον κινητήρα (με διαδοχικά κατεβάσματα σχέσεων) πράγμα σχετικά απλό στην εφαρμογή που πολλές φορές μπορεί να σε βγάλει από τη δύσκολη θέση! Όπως προαναφέρθηκε λοιπόν μερικά μαθήματα φυσικής και έπειτα ελέγχου και σωστού χειρισμού θα αποδώσουν τα μέγιστα ώστε να έχουμε την δική μας Sabine !!!!!!
Καλή αρχή λοιπόν και στους δύο!!!!!!!!!!
-
Ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές... Βλέπω λοιπόν ότι οι περισσότεροι συμφωνείτε στο safetrack, άλλωστε το να δώσει 200 ευρώ δεν είναι τραγικό πόσο, ακόμα κι αν πήγαινε τελείως χαμένο. Από εκεί και πέρα, καθ΄ ότι αμφότεροι εκπαιδευτικοί της κατώτερης εκπαίδευσης, δε θα μπορούσα να διαφωνήσω με το ρητό που παραθέτεις, αγαπητέ Θεολόγε. Θα αρχίσουμε λοιπόν από τα θεωρητικά, μαθήματα από το κάθισμα του συνοδηγού (που σωστά παρατήρησε ο Κώστας), καρτ, πιστούλα και Safetrack.
ΥΓ. Μια χρονιά έζησα μόνος μου, Θεολόγε. Δεν ξέρω κατά πόσο μπορώ να τα καταφέρω ολομόναχος, αν χρειαστεί. Ελπίζω όμως να μη χρειαστεί...
-
Safetrack.
Και μετά όλα τα άλλα που ανέφερες. -
δεν πιστευα οτι και αλλος θα ειχε τους ιδιους προβληματιμους με εμενα σε αυτο τον τομεα,λοιπον θα παραθεσω και την δικη μου εμπηρεια.Εμενα η κοπελα μου ειναι 21,οταν πηρε το διπλωμα ηταν σαν ολες τις αλλες,10cm απο το τιμονι,οχι πανω απο 50,οταν εστριβε σχεδον σταματουσε με τη δικαιολογια οτι θα την πεταξει!να μην τα πολυλογω με τον καιρο αρχισε να με 'μιμιται',δεν την αφηνα να οδηγα και μια φορα που ετυχε να οδηγαει ΤΑ ΕΚΑΝΑ ΠΑΝΩ ΜΟΥ,πηγαινε σβελτα αλλα δεν ενιωθε,δεν ειχε αισθηση,ηταν επικινδυνη.Την πιανω που λετε και τις αρχιζω τα 'μαθηματα',ε το μονο καταφεραμε ηταν να μπινελικοθουμε,δεν την αντεξα,δεν εχει καμμια αισθηση,τιποτα.Ετσι προσπαθω να την πεισω να γυρισει στον παλιο καλο εαυτο της αλλα με μικρη-μετρια επιτυχια.Ειμαι σε απογνωση
-
Ο χρήστης nosferatu_gr έγραψε:
:lol: δεν πιστευα οτι και αλλος θα ειχε τους ιδιους προβληματιμους με εμενα σε αυτο τον τομεα,λοιπον θα παραθεσω και την δικη μου εμπηρεια.Εμενα η κοπελα μου ειναι 21,οταν πηρε το διπλωμα ηταν σαν ολες τις αλλες,10cm απο το τιμονι,οχι πανω απο 50,οταν εστριβε σχεδον σταματουσε με τη δικαιολογια οτι θα την πεταξει!να μην τα πολυλογω με τον καιρο αρχισε να με 'μιμιται',δεν την αφηνα να οδηγα και μια φορα που ετυχε να οδηγαει ΤΑ ΕΚΑΝΑ ΠΑΝΩ ΜΟΥ,πηγαινε σβελτα αλλα δεν ενιωθε,δεν ειχε αισθηση,ηταν επικινδυνη.Την πιανω που λετε και τις αρχιζω τα 'μαθηματα',ε το μονο καταφεραμε ηταν να μπινελικοθουμε,δεν την αντεξα,δεν εχει καμμια αισθηση,τιποτα.Ετσι προσπαθω να την πεισω να γυρισει στον παλιο καλο εαυτο της αλλα με μικρη-μετρια επιτυχια.Ειμαι σε απογνωσηΕτσι ηταν και η δικη μου στην αρχη ,αλλα σιγα σιγα αλλαξε.Μεχρι και σεμιναρια μηχανολογιας ειχε το προγραμμα.Στην αρχη εφαρμοσα exposure therapy.Tης ειπα να παει με 160 για να συνηθησει.Βεβαια δεν ηταν και ασχετη ειχε αισθηση του αυτοκινητου απο την αρχη.Tωρα οδηγαει αρκετα χρονια..
Το επομενο βημα ειναι το safetrack....
Εκπαιδεύοντας μια άπειρη οδηγό