-
Ο χρήστης apostolis έγραψε:
στα γνωστά σαμαράκια τί είναι (τεχνικά και κατ' επέκταση οικονομικά ) σωστό να κάνουμε [ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΚΟΡΝΑΡΟΥΜΕΕΕΕΕΕΕ]
- να περνάμε με πάτημα του γκαζιού ΑΜΕΣΩΣ ΠΡΙΝ πατήσουν οι τροχοί
το εμπόδιο ??? - να περνάμε με 'τσιμπημένο' το φρένο , για να περάσουμε με μικρή
ταχύτητα ???
Η σωστή απάντηση θα βγεί από την συζήτηση , ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ ΟΜΩΣ
βασικές γνώσεις για την λειτουργία του αυτοκινήτου .Αποστόλης.
και οι δυο απαντησεις ειναι λαθος
και δεν προυποτιθεται απαραιτητα γνωση της λειτουργιας του αυτοκινητου
μπορει να προκυψει ειτε
-απο εμπειρια αλλου
-απο 10 δοκιμες στα πανηλιθια σαμαρακια του πολυτεχνειου
-απο 200 ωρες διαβασμα
(το τελευταιο μπορει απο το να μην δωσει καν ικανοποιητικο αποτελεσμα μεχρι να δωσει 'το κατι παραπανω') - να περνάμε με πάτημα του γκαζιού ΑΜΕΣΩΣ ΠΡΙΝ πατήσουν οι τροχοί
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
στα γνωστά σαμαράκια τί είναι (τεχνικά και κατ' επέκταση οικονομικά ) σωστό να κάνουμε [ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΚΟΡΝΑΡΟΥΜΕΕΕΕΕΕΕ]
- να περνάμε με πάτημα του γκαζιού ΑΜΕΣΩΣ ΠΡΙΝ πατήσουν οι τροχοί
το εμπόδιο ??? - να περνάμε με 'τσιμπημένο' το φρένο , για να περάσουμε με μικρή
ταχύτητα ???
Η σωστή απάντηση θα βγεί από την συζήτηση , ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ ΟΜΩΣ
βασικές γνώσεις για την λειτουργία του αυτοκινήτου .Αποστόλης.
και οι δυο απαντησεις ειναι λαθος
και δεν προυποτιθεται απαραιτητα γνωση της λειτουργιας του αυτοκινητου
μπορει να προκυψει ειτε
-απο εμπειρια αλλου
-απο 10 δοκιμες στα πανηλιθια σαμαρακια του πολυτεχνειου
-απο 200 ωρες διαβασμα
(το τελευταιο μπορει απο το να μην δωσει καν ικανοποιητικο αποτελεσμα μεχρι να δωσει 'το κατι παραπανω')Διαγώνια full spead γιατί έχουμε πολύ ωραία αμορτισερ
- να περνάμε με πάτημα του γκαζιού ΑΜΕΣΩΣ ΠΡΙΝ πατήσουν οι τροχοί
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
και οι δυο απαντησεις ειναι λαθοςOK, να δοκιμάσω κι εγώ (μεταξύ αστείου και σοβαρού);
Τους μπροστινούς τροχούς με χειρόφρενο και γκάζι (λίγο, μην κόψουμε και κανα ημιαξόνιο), για να σηκωθεί η μούρη όσο γίνεται.
Τους πίσω με φρένο για να σηκωθεί η ουρά.Και πάντα διαγώνια για να μη συμπιεστούν ταυτόχρονα οι αναρτήσεις αριστερά-δεξιά και βρει καμμιά ποδιά στο σαμαράκι.
-
οταν λετε διαγωνια τι εννοειται ??
τσιμπαμε λιγο φρενο να παρει την καταλληλη γωνια και περναμε πρωτα με τον πισω δεξη τροχο ???
γιατι προσπαθητε να περιπλεξετε τα πραγματα
το σωστο περασμα ειναι το απλουστερο δυνατο... -
Ο χρήστης predator έγραψε:
οταν λετε διαγωνια τι εννοειται ??Με τον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου όχι εντελώς κάθετα στο σαμαράκι αλλά με μια μικρή γωνία. Έτσι περνούν με μια 'διαφορά φάσης' οι τροχοί του ίδιου άξονα οπότε αυξάνεται η ελάχιστη απόσταση της 'κοιλιάς' του αυτοκινήτου από το σαμαράκι. Ιδιαίτερα χρήσιμο και σε εγκάρσια χαντάκια καθώς και σε τελειώματα κατηφορικών στενών που καταλήγουν απότομα σε κάθετο δρόμο.
Να σου πω μόνο ότι μέχρι να το μάθω αυτό άλλαξα δύο φορές την ποδιά που έχει η 147 κάτω από τους σωλήνες της εξαγωγής γιατί βρίσκει κάτω για πλάκα!
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
οταν λετε διαγωνια τι εννοειται ??
Με τον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου όχι εντελώς κάθετα στο σαμαράκι αλλά με μια μικρή γωνία. Έτσι περνούν με μια 'διαφορά φάσης' οι τροχοί του ίδιου άξονα οπότε αυξάνεται η ελάχιστη απόσταση της 'κοιλιάς' του αυτοκινήτου από το σαμαράκι. Ιδιαίτερα χρήσιμο και σε εγκάρσια χαντάκια καθώς και σε τελειώματα κατηφορικών στενών που καταλήγουν απότομα σε κάθετο δρόμο.
Να σου πω μόνο ότι μέχρι να το μάθω αυτό άλλαξα δύο φορές την ποδιά που έχει η 147 κάτω από τους σωλήνες της εξαγωγής γιατί βρίσκει κάτω για πλάκα!
Ξεχασες και τις μπουκαπόρτες στα καράβια και στα φερρυ.
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
και δεν προυποτιθεται απαραιτητα γνωση της λειτουργιας του αυτοκινητου
Xρειαζονται ομως αυτες οι γνωσεις για την τεκμηριωση της απαντησης.
Παρολα αυτα και η εμπειρια ,σιγουρα, μπορει να δωσει τη σωστη απαντηση. -
Πάει και αυτό το topic...
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
γιατι προσπαθητε να περιπλεξετε τα πραγματα
το σωστο περασμα ειναι το απλουστερο δυνατο...Σωστό. Πάμε από άλλο πέρασμα...
-
Εγώ πάντως θα επιμείνω ότι ένας καλός οδηγός πρέπει να γνωρίζει αρκετά πράγματα από τη μηχανολογία του αυτοκινήτου του, όχι βέβαια σε επίπεδο μηχανικού, αλλά αρχές λειτουργίας, ονοματολογία και τις δυνατότητες κάθε διάταξης ή μηχανικής επιλογής. Για να γίνει κάποιος καλός οδηγός, πέρα από το έμφυτο ταλέντο που αποτελεί μόνο το 10% του αποτελέσματος, το υπόλοιπο 90% είναι χρόνος και κόπος για να μπορέσει κάποιος να αποκτήσει τις απαραίτητες δεξιότητες. Για να αφιερώσουμε χρόνο και κόπο σε κάτι, σημαίνει αν όχι πάθος τουλάχιστον αγάπη για αυτό που κάνουμε. Μου φτάνει να ξέρω, από αυτά που έχω ακούσει και έχω διαπιστώσει στο δρόμο, ότι για να πάρω με μεγαλύτερα περιθώρια ασφάλειας και με περισσότερα χιλιόμετρα μια π.χ. αριστερή στροφή πρέπει να ξεκινήσω πριν τη στροφή από τέρμα δεξιά του δρόμου να συγκλίνω τέρμα αριστερά στην κορυφή της και κατόπιν να ανοίξω στην έξοδο πάλι δεξιά; Όχι δεν μου φτάνει, πάντα μετά από κάθε παρατήρηση ή διαπίστωση έρχεται φυσιολογικά το γιατί. Εξάλλου αυτό το έμφυτο γιατί που έχει ο άνθρωπος έφτιαξε τα πάντα. Η έρευνα για την απάντηση αυτού του γιατί θα οδηγήσει αυτόν που αγαπά πραγματικά την αυτοκίνηση στη γνώση, έστω και απλά των αρχών λειτουργίας κάθε συστήματος ή μηχανολογικής διάταξης. Δεν κατηγορώ κανέναν αν δεν έψαξε για το κάτι παραπάνω, απλός σας μεταφέρω την δική μου οπτική γωνία για το θέμα που αναλύουμε.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
αγάπη για αυτό που κάνουμε. Μου φτάνει να ξέρω, από αυτά που έχω ακούσει και έχω διαπιστώσει στο δρόμο, ότι για να πάρω με μεγαλύτερα περιθώρια ασφάλειας και με περισσότερα χιλιόμετρα μια π.χ. αριστερή στροφή πρέπει να ξεκινήσω πριν τη στροφή από τέρμα δεξιά του δρόμου να συγκλίνω τέρμα αριστερά στην κορυφή της και κατόπιν να ανοίξω στην έξοδο πάλι δεξιά;Εξηγησα και παραπανω οτι αυτο ειναι ασχετο με μηχανολιγικα!
Για να ειναι καποιος καλος οδηγος αυτα θα τα ξερει σιγουρα!
Μηχανολιγικα μιλαω παντα π.χ. τι ειναι μπλοκε , τι μπουζι ,τι καρτερ , τι πιστονια , τι κιλυνδροι κλπ.Υ.Γ. Ρε παιδες ξεκολληστε με τα σαμαρακια!
-
Δηλαδή όποιος ξέρει τι κάνει το μπουζί είνα καλύτερος οδηγός....
Διαφωνώ πλήρως, εγω ξέρω τι κάνει το αυτοκίνητο μου και πως αντιδρά όταν πατάω γκάζι ή φρένο, όταν καταβάζω ταχύτητες ή όταν στρίβω το τιμόνι, το πως αντιδρά το μπουζί σε όλα αυτά δεν με απασχολεί καθόλου. το μπουζί έχει προδιαγραφές από τον κατσκευαστή του και είναι φταγμένο για να αντέχει σχεδόν σε όλους του χειρισμούς του οδηγού.
Άμα χαλάσει - έχουμε αστοχία υλικού - και το αντικαθιστούμε.
Και φυσικά δεν νομίζω ότι επειδή κάποιος ξέρει τι κάνει το μπουζί θα κάνει μια ορεινή διαδρομή για παράδειγμα πιο γρήγορα ή με καλύτερες γραμμές από κάποιον που έχει ένα πιο δυνατό αυτοκίνητο ή ξέρει τον δρόμο τέλεια -
Όταν λέμε μηχανολογία δεν είναι μόνο τα μπουζί!
Είναι και τα φρένα...ας πούμε...Το θέμα δεν είναι μόνο η μηχανολογία...
Είναι συνδυασμός μηχανολογίας και φυσικής -
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Δηλαδή όποιος ξέρει τι κάνει το μπουζί είνα καλύτερος οδηγός....Διαφωνώ πλήρως, εγω ξέρω τι κάνει το αυτοκίνητο μου και πως αντιδρά όταν πατάω γκάζι ή φρένο, όταν καταβάζω ταχύτητες ή όταν στρίβω το τιμόνι, το πως αντιδρά το μπουζί σε όλα αυτά δεν με απασχολεί καθόλου. το μπουζί έχει προδιαγραφές από τον κατσκευαστή του και είναι φταγμένο για να αντέχει σχεδόν σε όλους του χειρισμούς του οδηγού.
Άμα χαλάσει - έχουμε αστοχία υλικού - και το αντικαθιστούμε.
Και φυσικά δεν νομίζω ότι επειδή κάποιος ξέρει τι κάνει το μπουζί θα κάνει μια ορεινή διαδρομή για παράδειγμα πιο γρήγορα ή με καλύτερες γραμμές από κάποιον που έχει ένα πιο δυνατό αυτοκίνητο ή ξέρει τον δρόμο τέλειαΦιλε μου εγω δεν ειπα κατι τετοιο απλα επανεφερα το θεμα στην αρχικη του μορφη!
Αν δεις και μια δημοσιευση μου θα δεις οτι συμφωνουμε κιολλας! -
Ο χρήστης cpp έγραψε:
.Όσο και να σας φαίνεται αστείο δεν μου έχει τύχει ποτέ υποστροφή ή υπερστροφή στον δρόμο (βέβαια έχω διαβάσει για αυτές στα περιοδικά). Προσπαθώ να προσέχω και να ξέρω που είναι τα όρια του αυτοκινήτου μου.
Κατα την διάρκεια γρήγορης οδήγησης σε ορεινό δρόμο μια φορά μπήκα με παραπάνω χλμ σε μια στροφή άφησα απότομα το γκάζι και φρεναρα (με Golf) και το αμάξι έβαλε την μούρη μέσα στην στροφή και πέταξε το πίσω μέρος φαντάζομαι αυτό είναι υπερστροφή.. ενστικτωδώς πιο πολύ γύρισα απότομα το τιμόνι και πάτησα γκάζι και επανήλθα (γλίτωσα και το εικονοστάσι). Μου άρεσε σαν αίσθηση αλλά θεωρώ οτι δεν μπορείς να το κάνεις εσκεμένα σε δημόσιο δρόμο γιατί εμένα απλά με φοβίζει.
Φίλε cpp, λες ότι δεν σου έχει τύχει ποτέ στο δρόμο υποστροφή ή υπερστροφή (εντάξει μια φορά υπερστροφή ) και λες ότι προσπαθείς να προσέχεις και να ξέρεις πού είναι τα όρια του αυτοκινήτου σου. Πώς μπορείς να ξέρεις πού είναι τα όρια του αυτοκινήτου σου αφού δεν τα έχεις βρει ποτέ; Δηλαδή πώς νιώθεις ότι 'τώρα το αυτοκίνητο είναι στα όριά του' ή 'είναι 5 χλμ κάτω από τα όριά του' ; Εννοώ ότι αν δεν έχεις προκαλέσει σε 'ελεγχόμενες συνθήκες' το αυτοκίνητο για να δεις τα όριά του, πώς υπολογίζεις ότι τα ξέρεις;
Φιλικά ρωτάω, έτσι; -
Ο χρήστης TheoRallye έγραψε:
.
Όσο και να σας φαίνεται αστείο δεν μου έχει τύχει ποτέ υποστροφή ή υπερστροφή στον δρόμο (βέβαια έχω διαβάσει για αυτές στα περιοδικά). Προσπαθώ να προσέχω και να ξέρω που είναι τα όρια του αυτοκινήτου μου.
Κατα την διάρκεια γρήγορης οδήγησης σε ορεινό δρόμο μια φορά μπήκα με παραπάνω χλμ σε μια στροφή άφησα απότομα το γκάζι και φρεναρα (με Golf) και το αμάξι έβαλε την μούρη μέσα στην στροφή και πέταξε το πίσω μέρος φαντάζομαι αυτό είναι υπερστροφή.. ενστικτωδώς πιο πολύ γύρισα απότομα το τιμόνι και πάτησα γκάζι και επανήλθα (γλίτωσα και το εικονοστάσι). Μου άρεσε σαν αίσθηση αλλά θεωρώ οτι δεν μπορείς να το κάνεις εσκεμένα σε δημόσιο δρόμο γιατί εμένα απλά με φοβίζει.
Φίλε cpp, λες ότι δεν σου έχει τύχει ποτέ στο δρόμο υποστροφή ή υπερστροφή (εντάξει μια φορά υπερστροφή ) και λες ότι προσπαθείς να προσέχεις και να ξέρεις πού είναι τα όρια του αυτοκινήτου σου. Πώς μπορείς να ξέρεις πού είναι τα όρια του αυτοκινήτου σου αφού δεν τα έχεις βρει ποτέ; Δηλαδή πώς νιώθεις ότι 'τώρα το αυτοκίνητο είναι στα όριά του' ή 'είναι 5 χλμ κάτω από τα όριά του' ; Εννοώ ότι αν δεν έχεις προκαλέσει σε 'ελεγχόμενες συνθήκες' το αυτοκίνητο για να δεις τα όριά του, πώς υπολογίζεις ότι τα ξέρεις;
Φιλικά ρωτάω, έτσι;Καταρχήν σου λέω ότι δεν είμαι ειδικός σε θέματα αυτοκίνησης.
Θεωρώ οτι έχω ένα σχετικά δυνατό αυτοκίνητο με αρκετά καλά επίπεδα πρόσφυσης (Golf IV Turbo).
Ρυθμιστικός παράγοντας της οδηγικής μου συμπεριφοράς τουλάχιστον για μένα, είναι οι κλίσεις που παίρει το αυτοκίνητο στις στροφές. Επειδή φοβάμαι όταν αρχίσει να γέρνει το αμάξι πολύ συμαζεύομαι.
Το στυλ (αν μπορεί να λέγεται στυλ) πουλάω τις στροφές και επειδή έχω δυνατό κινητήρα εκμεταλεύομαι τις ευθείες. Επίσης φρένάρω πολύ και δυνατά πριν τις στροφές. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι φθείρω πιο πολύ σε σχέση με άλλους οδηγούς τα τακάκια, ενώ ο λαστιχάς μου λέει ότι λιώνω το πέλμα ενώ τα τακούνια ειναί σε πολύ πολύ καλύτερη κατάσταση.
Πριν το εσωτερικό πρωτάθλημα καρτ δεν είχα κάνειποτέ καρτ στην ζωή μου και παρατήρησα ότι σου δίνει μια τρομερή αίσθηση στις στροφές, η οποία εννοείται ότι απέχει πάρα πολυ από την αίσθηση που μπορεί να σου δώσει ένα αυτοκίνητο μπάινοντας πολύ δυνατά στην στροφή.
Τουλάχιστον εγώ δεν μπορώ να μπω τόσο δυνατά σε στροφή σε δρόμο γιατί φοβάμαι.
Πχ πηγαίνω συχνά στην Πάτρα με 140 - 150 στριβώ καλά σε όλες τις στροφές χωρίς κλίσεις και χωρίς να κρατάω γραμμές από εκεί και πάνω ψιλοφοβάμαι τουλάχιστον στις στροφές.
Αν θέλεις δώσε καμμιά συμβουλή. -
Νομίζω ότι ο καλύτερος τρόπος είναι να πας μια μέρα στα Μέγαρα και να δοκιμάσεις διάφορα πράγματα και να δεις τα όρια του αυτοκινήτου σου χωρίς κίνδυνο. Τώρα δεν ξέρω αν γέρνει υπερβολικά το Golf, αν θέλεις το κάτι παραπάνω μπορείς να κάνεις κάτι με τις αναρτήσεις. Από την περιγραφή που δίνεις όμως, θα έλεγα ότι είναι καλύτερο να εξασκηθείς εσύ πρώτα ως οδηγός και μετά να πας για παρακάτω. Την αίσθηση του καρτ όταν στρίβει δεν θα τη βρεις σε αυτοκίνητο δρόμου, ίσως κάποια να κοντεύουν λίγο, αλλά το καρτ είναι άλλο πράγμα.
Νομίζω ότι τα Μέγαρα είναι μια πολύ καλή λύση για να εξοικειωθείς με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σου σε πιο γρήγορους ρυθμούς στις στροφές. -
Ο χρήστης TheoRallye έγραψε:
Νομίζω ότι ο καλύτερος τρόπος είναι να πας μια μέρα στα Μέγαρα και να δοκιμάσεις διάφορα πράγματα και να δεις τα όρια του αυτοκινήτου σου χωρίς κίνδυνο. Τώρα δεν ξέρω αν γέρνει υπερβολικά το Golf, αν θέλεις το κάτι παραπάνω μπορείς να κάνεις κάτι με τις αναρτήσεις. Από την περιγραφή που δίνεις όμως, θα έλεγα ότι είναι καλύτερο να εξασκηθείς εσύ πρώτα ως οδηγός και μετά να πας για παρακάτω. Την αίσθηση του καρτ όταν στρίβει δεν θα τη βρεις σε αυτοκίνητο δρόμου, ίσως κάποια να κοντεύουν λίγο, αλλά το καρτ είναι άλλο πράγμα.
Νομίζω ότι τα Μέγαρα είναι μια πολύ καλή λύση για να εξοικειωθείς με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σου σε πιο γρήγορους ρυθμούς στις στροφές.Μη νομίζεις ότι γερνει τρελά φοράω και blistein απλά δεν ξέω πως μου έχει κάτσει αλλά μου φαίνεται λίγο υπερβολή στην αθηνών Πατρών ή στην Κορίνθου τριπόλεως να δοκιμάσω να μπώ με 180 σε στροφή.
Για τα Μέγαρα καλή ιδέα θα το δοκιμάσω πες μου μόνο δυο πράγματα- Πότε μπορώ να πάω για να μην έχει και πολύ κόσμο και γίνω ρόμπα
- Τα λάστιχα μετά θα είναι για πέταμα?
-
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Μη νομίζεις ότι γερνει τρελά φοράω και blisteinΧμμμ... μήπως να την έψαχνες με ελατήρια ή/και αντιστρεπτικές; Τα αμορτισέρ από μόνα τους δεν μειώνουν τις κλίσεις (αντίθετα με ό,τι πιστεύει ο κόσμος), απλά ομαλοποιούν τις αντιδράσεις από μεταφορές βάρους, βελτιώνοντας έτσι την αντίδραση του αυτοκινήτου σε αλλαγές πορείας π.χ. στην είσοδο στη στροφή.
μου φαίνεται λίγο υπερβολή στην αθηνών Πατρών ή στην Κορίνθου τριπόλεως να δοκιμάσω να μπώ με 180 σε στροφή.
Και πολύ σωστά σου φαίνεται!
Μόνο στην Υλίκη τα κάνουμε αυτά!
- Πότε μπορώ να πάω για να μην έχει και πολύ κόσμο και γίνω ρόμπα
Χμμμ... αυτό το άγχος έχω κι εγώ. Καθημερινή υποθέτω αρκεί να μην κάνουν οι 4Τ καμμιά δοκιμή.
- Τα λάστιχα μετά θα είναι για πέταμα?
Εξαρτάται από το πόσους γύρους θα κάνεις. Ειδικά το καλοκαίρι τα Μέγαρα τα σκίζουν τα ελαστικά. Πάντως αν σου γίνει συνήθεια καλό θα ήταν να επενδύσεις σε ένα σετ ελαστικά Competition μαζί με ζάντες, βέβαια.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Μη νομίζεις ότι γερνει τρελά φοράω και blistein
Χμμμ... μήπως να την έψαχνες με ελατήρια ή/και αντιστρεπτικές; Τα αμορτισέρ από μόνα τους δεν μειώνουν τις κλίσεις (αντίθετα με ό,τι πιστεύει ο κόσμος), απλά ομαλοποιούν τις αντιδράσεις από μεταφορές βάρους, βελτιώνοντας έτσι την αντίδραση του αυτοκινήτου σε αλλαγές πορείας π.χ. στην είσοδο στη στροφή.
μου φαίνεται λίγο υπερβολή στην αθηνών Πατρών ή στην Κορίνθου τριπόλεως να δοκιμάσω να μπώ με 180 σε στροφή.
Και πολύ σωστά σου φαίνεται!
Μόνο στην Υλίκη τα κάνουμε αυτά!
- Πότε μπορώ να πάω για να μην έχει και πολύ κόσμο και γίνω ρόμπα
Χμμμ... αυτό το άγχος έχω κι εγώ. Καθημερινή υποθέτω αρκεί να μην κάνουν οι 4Τ καμμιά δοκιμή.
- Τα λάστιχα μετά θα είναι για πέταμα?
Εξαρτάται από το πόσους γύρους θα κάνεις. Ειδικά το καλοκαίρι τα Μέγαρα τα σκίζουν τα ελαστικά. Πάντως αν σου γίνει συνήθεια καλό θα ήταν να επενδύσεις σε ένα σετ ελαστικά Competition μαζί με ζάντες, βέβαια.
Να το κανονίσουμε καμια μέρα
ΟΔΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ