-
Παιδια καλημερα
Διαβασα στο http://www.e46fanatics.com (ειναι Αμερικανικο) οτι αλλαζοντας την διαμετρο των τροχαλλιων του Δυναμο,της τρομπας νερου και της τρομπας του υδραυλικου τιμονιου κερδιζεις απο 6-11 ιππους στους τροχους (μιλανε για 328 η για 330).Μαλιστα εχουν και διαγραμματα με δυναμομετρησεις πριν και μετα καθως επισης και διαφορες αποψεις φορουμαδων.Το σκεπτικο τους ειναι οτι αυξανοντας την διαμετρο και μειονοντας το βαρος μειονονται οι στροφες τους και το εργο που παραγουν με αποτελεσμα να εχει λιγοτερες επιβαρυνσεις η μηχανη και να βγαζει περισσοτερους ιππους.Προσοχη οχι αυξηση ιπποδυναμης αλλα μειωση απωλειας ιππων.Επειδη δεν ειμαι και πολυ σχετικος με τα μηχανολογικα και επειδη σκεπτομαι να αγορασω τις εν λογω τροχαλιες για την μπεμπα μου (328) ειναι καποιος απο σας που μπορει να με κατατοπισει πιο πολυ γιατι στα λεγομενα των Αμερικανων δεν εχω και πολυ-πολυ εμπιστοσυνη.
Bimmer -
Παιδια καλημερα
Διαβασα στο http://www.e46fanatics.com (ειναι Αμερικανικο) οτι αλλαζοντας την διαμετρο των τροχαλλιων του Δυναμο,της τρομπας νερου και της τρομπας του υδραυλικου τιμονιου κερδιζεις απο 6-11 ιππους στους τροχους (μιλανε για 328 η για 330).Μαλιστα εχουν και διαγραμματα με δυναμομετρησεις πριν και μετα καθως επισης και διαφορες αποψεις φορουμαδων.Το σκεπτικο τους ειναι οτι αυξανοντας την διαμετρο και μειονοντας το βαρος μειονονται οι στροφες τους και το εργο που παραγουν με αποτελεσμα να εχει λιγοτερες επιβαρυνσεις η μηχανη και να βγαζει περισσοτερους ιππους.Προσοχη οχι αυξηση ιπποδυναμης αλλα μειωση απωλειας ιππων.Επειδη δεν ειμαι και πολυ σχετικος με τα μηχανολογικα και επειδη σκεπτομαι να αγορασω τις εν λογω τροχαλιες για την μπεμπα μου (328) ειναι καποιος απο σας που μπορει να με κατατοπισει πιο πολυ γιατι στα λεγομενα των Αμερικανων δεν εχω και πολυ-πολυ εμπιστοσυνη.
Bimmer -
Παιδια καλημερα
Διαβασα στο http://www.e46fanatics.com (ειναι Αμερικανικο) οτι αλλαζοντας την διαμετρο των τροχαλλιων του Δυναμο,της τρομπας νερου και της τρομπας του υδραυλικου τιμονιου κερδιζεις απο 6-11 ιππους στους τροχους (μιλανε για 328 η για 330).Μαλιστα εχουν και διαγραμματα με δυναμομετρησεις πριν και μετα καθως επισης και διαφορες αποψεις φορουμαδων.Το σκεπτικο τους ειναι οτι αυξανοντας την διαμετρο και μειονοντας το βαρος μειονονται οι στροφες τους και το εργο που παραγουν με αποτελεσμα να εχει λιγοτερες επιβαρυνσεις η μηχανη και να βγαζει περισσοτερους ιππους.Προσοχη οχι αυξηση ιπποδυναμης αλλα μειωση απωλειας ιππων.Επειδη δεν ειμαι και πολυ σχετικος με τα μηχανολογικα και επειδη σκεπτομαι να αγορασω τις εν λογω τροχαλιες για την μπεμπα μου (328) ειναι καποιος απο σας που μπορει να με κατατοπισει πιο πολυ γιατι στα λεγομενα των Αμερικανων δεν εχω και πολυ-πολυ εμπιστοσυνη.
Bimmer -
Σωστα ολα αυτα ΑΛΛΑ
Αυξανωντας την διαμετρο πεφτουν οι στροφες των εν λογω τροχαλιων, με αποτελεσμα τα συστηματα στα οποια δινουν κινηση να υπολειτουργουν. Το λες και μονος σου, μειωνεται το εργο που παραγουν (αρα και η αποδοτικοτητα πχ του κυκλωματος λιπανσης, αφου η τροπμπα λαδιου ανακυκλωνει το λαδι πιο αργα).
Δεν νομιζω οτι θα ειναι και οτι καλυτερο αυτο στην Ελλαδα με τους 40 βαθμους καλοκαιριατικα. Αυτο που θελεις ειναι τροχαλιες απο αλουμινιο η αλλα κραματα, οι οποιες θα εχουν λιγοτερο βαρος (οποτε θα στροφαρουν ευκολοτερα = λιγωτερες απωλειες δυναμης) ΑΛΛΑ θα κρατανε την ιδια διαμετρο ωστε και τα αντιστοιχα συστηματα να λειτουργουν σωστα. -
Ο χρήστης bimmer έγραψε:
Παιδια καλημερα
Διαβασα στο http://www.e46fanatics.com (ειναι Αμερικανικο) οτι αλλαζοντας την διαμετρο των τροχαλλιων του Δυναμο,της τρομπας νερου και της τρομπας του υδραυλικου τιμονιου κερδιζεις απο 6-11 ιππους στους τροχους (μιλανε για 328 η για 330).Μαλιστα εχουν και διαγραμματα με δυναμομετρησεις πριν και μετα καθως επισης και διαφορες αποψεις φορουμαδων.Το σκεπτικο τους ειναι οτι αυξανοντας την διαμετρο και μειονοντας το βαρος μειονονται οι στροφες τους και το εργο που παραγουν με αποτελεσμα να εχει λιγοτερες επιβαρυνσεις η μηχανη και να βγαζει περισσοτερους ιππους.Προσοχη οχι αυξηση ιπποδυναμης αλλα μειωση απωλειας ιππων.Επειδη δεν ειμαι και πολυ σχετικος με τα μηχανολογικα και επειδη σκεπτομαι να αγορασω τις εν λογω τροχαλιες για την μπεμπα μου (328) ειναι καποιος απο σας που μπορει να με κατατοπισει πιο πολυ γιατι στα λεγομενα των Αμερικανων δεν εχω και πολυ-πολυ εμπιστοσυνη.
Bimmerφιλε bimmer
το θεμα επρεπε να ανοιχτει στα φιδια και οχι εδωμειωνοντας το βαρος (κατακριβεια την αδρανεια) των τροχαλιων δεν κερδιζεις τιποτα απο απωλειες απλα αυξανεις φαινομενικα την αποδοση λογω του οτι εχεις μικροτερη αδρανεια να επιταχυνεις
σαν να βαζεις πιο ελαφριες ζαντες ή σφονδυλοαυξανοντας την διαμετρο τους επισης δεν μειωνεις τις απωλειες
αυτο που μειωνεις ειναι την ισχυ που απορροφουν τα βοηθητικα υποσυστηματα για την οποια ομως προφανως δεν μπορεις να ξερεις αν ειναι πραγματικα υπεραρκετη ωστε να μπορεις να την μειωσεις
πιθανοτατα η μπεμπα σου να εχει ικανο συντελεστη ασφαλειας στα υποσυστηματα της ωστε να επιδεχεται μια τετοια μετατροπη αλλα ο διακυνδυνευεις ???οπως και να εχει οι 6 ιπποι (ποσο μαλλον οι 11) ειναι ποσοστο 3% , αρκετα πολυ ψηλο θεωρωντας οτι δεν προκειται να ανασταλει η λειτουργια των συστηματων αλλα να μειωθει
δηλαδη αν γυρνανε με 30% π.χ. λιγοτερες στροφες και δινουν 6 αλογα , ποσο θα δινουν αν αποσυνδεθουν ?? 20 ??επισης αν η τρομπα δουλευει με λιγοτερες στροφες θα ανεβαινει η θερμοκρασια με αποτελεσμα και το βεντιλατερ να δουλευει πιο συχνα και να καταναλωνει ισχυ και ο θερμοστατης να ειναι πιο συχνα ανοικτος και να πρεπει η τρομπα να ανεβασει πιεση αρα παλι να καταναλωνει ισχυ (αυτα δεν στα λενε )
αν θες την γνωμη μου...
για 'πιο ελαφριες' αν δεν σε νοιαζουν τα λεφτα βαλτις (ειναι πραγματικη βελτιωση) χωρις ομως να περιμενεις και πολλααν παλι θες να μειωσεις την ισχυ που καταναλωνει ο δυναμος, περιμενε λιγο, σκεφτομαστε να φτιαξουμε αλλο ενα εντελως home made συστημα για το ραλλυ για το οποιο μπορεις να διαβασεις στα 'διαφορικα του μπουμπη' και στο 'πρωτο σταδιο' το οποιο να τον αποσυνδεει για καποιο χρονο ωστε τα 2-3 αλογα που τραβα να ειναι διαθεσιμα οταν χρειαζονται
και κατι για να μην ξεχνιομαστε
μπορω να σου δωσω οτι θελεις στο δυναμομετρο τοποθετωντας μια μαγικη τριχα απο την κομη μου στην εισαγωγη με δυναμομετρηση με ISO -
Ο χρήστης predator έγραψε:
μπορω να σου δωσω οτι θελεις στο δυναμομετρο τοποθετωντας μια μαγικη τριχα απο την κομη μου στην εισαγωγη με δυναμομετρηση με ISO
Για αναλυσέ το αυτό λίγο περισσότερο Pred, για μας που δεν καταλαβαίνουμε και πολλά....
Δεν υπάρχουν κάποια standards για ένα δυναμόμετρο σε σχέση με το input, για να σου δώσει την μέτρηση? Πόσο εύκολα μπορείς να κλέψεις?
ή αν θέλεις άνοιξε άλλο θέμα για δυναμομετρήσεις και εξηγησέ μας τι παίζεται. -
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
μπορω να σου δωσω οτι θελεις στο δυναμομετρο τοποθετωντας μια μαγικη τριχα απο την κομη μου στην εισαγωγη με δυναμομετρηση με ISO
Για αναλυσέ το αυτό λίγο περισσότερο Pred, για μας που δεν καταλαβαίνουμε και πολλά....
Δεν υπάρχουν κάποια standards για ένα δυναμόμετρο σε σχέση με το input, για να σου δώσει την μέτρηση? Πόσο εύκολα μπορείς να κλέψεις?
ή αν θέλεις άνοιξε άλλο θέμα για δυναμομετρήσεις και εξηγησέ μας τι παίζεται.μου φαινεται υπερβολικο να ανοιξω αλλο θεμα
αν παλι καποιος θελει να κανουμε συγκεκριμενη κουβεντα ας το κανει...επι του θεματος
τι μπορει να επηρεασει την ορθοτητα μιας δυναμομετρησης- εξωτερικη θερμοκρασια που μετραται απο αισθητηρα τον οποιο μπορουμε να τοποθετησουμε οπου θελουμε ακομα και μεσα στην καταψυξη ή μεσα στην εξατμιση
- καυσιμο το οποιο μπορει να ειναι 95αρι απο νησι του αιγαιου πριν και 99+ με προσθετικο οκτανιων μετα
- βαρομετρικο, σου περνω σημερα που εχει συννεφακια (και βροχη ) μια ωραια δυναμομετρηση σου κραταω το αμαξι μεχρι μεθαυριο που θα φτιαξει ο καιρος χωρις να κανω τιποτα και σου το ξαναμετραω 2% πανω 'με μια φοβερη πατεντα που δεν μπορω να σου αποκαλυψω'
- γενικα τα αποτελεσματα βγαινουν ανηγμενα σε στανταρ συνθηκες για να αποφευγεται το κλεψιμο αλλα αλλαζοντας αυτες τις στανταρ συνθηκες κανουμε καλυτερο κλεξιμο
- λαμβανοντας υποψη οτι καποια υποσυστηματα που καταναλωνουν ενεργεια κατα βουληση (π.χ. βεντιλατερ) μπορουν να κανονιστουν (χωρις να πειραχτουν) την μια να δουλευουν και την αλλη οχι ....
6.αν εχουμε σκουπα ή ιδεα σκουπας οπως ολα σχεδον τα καινουργια αμαξια η τοποθετηση του ανεμιστηρα μπροστα στο αμαξι -και αν γινει- μπορει να δωσει κανα-δυο αλογακια - την μια δυναμομετρηση την κανουμε με τεταρτη διοτι ειναι direct και την αλλη με πεμπτη διοτι με μικροτερη επιταχυνση θα δωσει καλυτερα νουμερα και αντε να βγαλεις ακρη
- απωλειες, χα
εδω βαζεις οτι θελεις
ποιος ειπε οτι οι απωλειες σε επιταχυνση ειναι οι ιδιες με τις απωλειες σε επιβραδυνση ??
ειδικα που οι τελευταιες γινονται κατα βουληση
9.μεσα στο αμαξι την ωρα της δοκιμης μονο ο υπευθηνος καθεται (για λογους ασφαλειας) οποτε μπορει απο το να πατα οσο θελει το γκαζι μεχρι να εχει aircondition αναμενο - ελληνες ειμαστε, υπολογιστες εχει πλεον και η κουτση μαρια και το photoshop το κλεβουμε οποτε θελουμε απο το δικτυο στην τελευταια του εκδοση (το εχω ξαναγραψει οτι γνωστο περιοδικο (δεν ειπα οτι ειναι το power )το χρησιμοποιει κατα κορο...και για τους αλλους δεν ξερω αλλα τιποτα δεν αποκλειται )
ουφ!!!
και αυτα χωρις να πειραξουμε το αμαξι ετσι ??
'αυτος ο αισθητηρας πρεπει να βγαινει οταν κανουμε δυναμομετρηση'
'δε χρειαζεται φιλτο, ο αερας ειναι καθαρος'
'κατσε να ξηλωσω την εξατμιση για να μην βρωμησουμε εδωμεσα'επισης δεν αναφεραμε τιποτα για τα δυναμομετρα που ειναι στημενα για να κλεβουν παντα ή αλλα που μπορουν να εχουν 'προγραμματα λειτουργιας' για πριν και μετα τη μετατροπη
η καλυτερη δυναμομετρηση ειναι να εχουμε μια ευθεια ανηφορικη στην οποια να μετραμαι συχνα σε μεγαλο ευρος στροφων ωστε να εχουμε βγαλει συμπερασματα για το πως επηρεαζουν οι διαφορες συνθηκες (θερμοκρασια, πιεση, υγρασια, καυσιμο, βαρος κτλ) και να κανουμε εκει δοκιμες
αλλωστε αν κανουμε μια βελτιωση και παρουμε 1 ολοκληρο πραγματικο ιππο ναι μεν δε θα φανει αλλα αφου δεν θα φανει μαλλον αδικα πηγαν τα λεφτα μας...αυτα προς το παρων και βλεπουμε
-
Uparxoun pola logon troxalion.
Merikoi kataskeuastes einai:
-AEM
-Unorthodox Racing
-Fisher ConceptsMporhs na balhs troxalies eksartimaton opos dunamou, power steering kai Crank Pully (Strofalou)
Ego exo troxalies eksartimaton Dunamou kai Power Steering ths AEM. apodedigmena kerdisa 5WHP sths rodes. Kai leo apodedigmena dioti exei dokimasth o idios sundiasmos se akribos alla 100 idia autokinita kai oloi eixame paromia kerdh se HP kai perisotera se Roph.
Tora to megalo kerdos einai se troxalia Crank Pully. Ekei enai pou dinh kala aloga to pragma.
Alla pio einai to problem edo. Crank Pully opos ths Unorthodox Racing den exoun Harmonic Dampener gia ta Vibrations. Opote 8a paizi polh to Crank kai kseroume ta kaka apotelesmeta pou mporh na prosferh auto se Bearings, Piston Rings kai Piston Sleeves.
Uparxh omos h Fisher Concepts pou to exei meletish to pragma polh kai prosferh Harmonic Dampener pano sta Crank Pully tous. Opote lunhs to problhma ton talantoseon kai vibrations.
Ta tetrakulindra apo oti exo paratisrish den exoun megalo problem ama balhs Crank Pully xoris Harmanic Damepener. An kai den 8a ebaza ego prosopika. Mono eksartimaton 8a ebaza kai opos ekana. To megalo problem me ta crank pullies einai me ta eksakulindra. Epidi to Crank einai pio makrh lugizh kai ligo pio eukola. Ama den uparxh to Dampener na eksoudeterosh auth thn energia mono arnitikes 8a einai oi epiptoshs.
http://www.dinanbmw.com/html/danger_of_ ... ulleys.htmGiauto baze mono Accessory Pullies kai makria apo Crank Pully.
-
Ο χρήστης OUZO Power έγραψε:
Ego exo troxalies eksartimaton Dunamou kai Power Steering ths AEM. apodedigmena kerdisa 5WHP sths rodes.
Pws e3igounte ta kerdh?
Kalyterh poiotita troxalias, ara periorismos apwleiwn?
-
Ο χρήστης agisd έγραψε:
Ego exo troxalies eksartimaton Dunamou kai Power Steering ths AEM. apodedigmena kerdisa 5WHP sths rodes.
Pws e3igounte ta kerdh?
Kalyterh poiotita troxalias, ara periorismos apwleiwn?
Ego kapos etsi to blepo. Den to blepo san kerdos. Anti8eta to blepo san elu8erosh allogon pou upirxan idh.
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
- εξωτερικη θερμοκρασια που μετραται απο αισθητηρα τον οποιο μπορουμε να τοποθετησουμε οπου θελουμε ακομα και μεσα στην καταψυξη ή μεσα στην εξατμιση
.
. - βαρομετρικο, σου περνω σημερα που εχει συννεφακια (και βροχη ) μια ωραια δυναμομετρηση σου κραταω το αμαξι μεχρι μεθαυριο που θα φτιαξει ο καιρος χωρις να κανω τιποτα και σου το ξαναμετραω 2% πανω 'με μια φοβερη πατεντα που δεν μπορω να σου αποκαλυψω'
- γενικα τα αποτελεσματα βγαινουν ανηγμενα σε στανταρ συνθηκες για να αποφευγεται το κλεψιμο αλλα αλλαζοντας αυτες τις στανταρ συνθηκες κανουμε καλυτερο κλεξιμο
Me to 4 edoses apantish sto 1 kai 3. Giauto kai uparxh SAE Correction. Etsh dimiourgite ena standard. Apo ekei kai pera eksartate apo to an8ropo pou exei to dunamo ean efarmozh ths analoges eksiswshs gia SAE correction. Mexri kai to upsometro tou dunamouapo thn epifania ths 8alasas preph na gnorizh o Dunamometrhs.
Ean paroume eos dedomeno pos SAE correction efarmozete tote o monos paragontas pou 8a epireash mia dunamometrish einai h piotita tou aera auth thn stigmh. Eos piotita anaferomai se ka8ariotita. Alla na kanhs dunamometrish se ora mpotiliarismatos sthn A8hna kai allo thn Kuriakh pou den uparxh psuxh stous dromous pou leme.
6.αν εχουμε σκουπα ή ιδεα σκουπας οπως ολα σχεδον τα καινουργια αμαξια η τοποθετηση του ανεμιστηρα μπροστα στο αμαξι -και αν γινει- μπορει να δωσει κανα-δυο αλογακια
Sumfono apolita.
- την μια δυναμομετρηση την κανουμε με τεταρτη διοτι ειναι direct και την αλλη με πεμπτη διοτι με μικροτερη επιταχυνση θα δωσει καλυτερα νουμερα και αντε να βγαλεις ακρη
Sumfono apolita kai edo. Alla psaxnhs gia thn kaluterh sxesh taxititas. 1:1 ratio pou leme. Alla h diafora den 8a einai tromeri. 1-2 aloga. Aplos me thn megaluterh taxitita 8a einai pio eukolo na diabasti o dunamos kai ligakh pio omalh kampilh ston pinaka.
9.μεσα στο αμαξι την ωρα της δοκιμης μονο ο υπευθηνος καθεται (για λογους ασφαλειας) οποτε μπορει απο το να πατα οσο θελει το γκαζι μεχρι να εχει aircondition αναμενο
haha ama tolmouse kati tetoio edo kai ma8ebotan kalitera na ebaze louketi thn allh mera sta rola.
Sumfono genika me thn logikh sou. Kala ekans pou to aneptikses tetio 8ema.
H idies abebaiotites sumbenoun kai sthn pragmatikotita kai sths metrishs dromou opos 0-100km/hr kai 400m pou diafimizoun periodika. Dustixos poloi diabazoun ena periodiko kai ta pernoun eos dedomena.
- εξωτερικη θερμοκρασια που μετραται απο αισθητηρα τον οποιο μπορουμε να τοποθετησουμε οπου θελουμε ακομα και μεσα στην καταψυξη ή μεσα στην εξατμιση
-
Ο χρήστης OUZO Power έγραψε:
Ego exo troxalies eksartimaton Dunamou kai Power Steering ths AEM. apodedigmena kerdisa 5WHP sths rodes.
Pws e3igounte ta kerdh?
Kalyterh poiotita troxalias, ara periorismos apwleiwn?
Ego kapos etsi to blepo. Den to blepo san kerdos. Anti8eta to blepo san elu8erosh allogon pou upirxan idh.
Ετσι ειναι, απελευθερωση αλογων που υπηρχαν αλλα αναλωνονταν στο να γυρνανε τις βαριες ατσαλινες τροχαλιες.
Η παρενθεση που θα κανω ειναι οτι αυτο δεν οφειλεται σε 'καλυτερη ποιοτητα' της τροχαλιας, αλλα απλως στο οτι ειναι πιο ελαφρια.
Βεβαια για να ειναι μια τροχαλια ΚΑΙ πιο ελαφρυα ΚΑΙ να εχει την ιδια αντοχη σε φορτια κλπ, πρεπει να ειναι και καλης ποιοτητας. Αλλα τα χαμενα αλογα τα παιρνεις καθαρα απο το μικροτερο βαρος της τροχαλιας. -
Συγγνώμη ρε παιδιά αλλά δεν καταλαβαίνω κάτι! Γιατί το πόσα άλογα χρειάζεσαι για να κρατάς μια τροχαλία σε σταθερή περιστροφική κίνηση εξαρτάται από τη μάζα της; Την τελευταία φορά που κοίταξα εξαρτάτο από τις τριβές που πρέπει να υπερνικήσεις (από το έδρανο και τον ιμάντα) και την αεροδυναμική αντίστασή της. Το διάολο, άλλη Φυσική διάβαζα εγώ;...
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
χαμενα αλογα τα παιρνεις καθαρα απο το μικροτερο βαρος της τροχαλιας.
Kai thn megaluterh diametros. EInai san na odigas podilato me taxitites. H proth pou exei to megalitero granazh einai h pio eukolh na guristh. Mono mionektima einai px an einai troxalia dunamou. Tote pernhs ligotero reuma. PX se relanti blephs ta fota mou kai fota cockpit kai xamilonoun ligaki. Molis omos patao to gkazh ola einai normal.
Allo problhma me troxalia tou dunamou (ISOS) analoga me to oxhma einai mh fortoshs ths mpatarias. Genika den mporo na po ego ti paizete me to diko mou giati aploustata pai8enh h mpataria 2 fores to xrono. Alla auto eine ka8ara logou akinisias afou den kouniete gia 5 mhnes to xrono kai otan to kounao einai mono 1-2 fores thn eudomada. Alla ala paidia pou ta odigoun olo to xrono ops sthn California pou kseron den eixan pote problhma me fortoma ths mpatarias. Isos mono den fortonh se relanti.
-
Ouzo εννοειται, οταν ελεγα οτι εχει να κανει μονο με την μαζα της τροχαλιας, αναφερομουν στην περιπτωση που συγκρινουμε δυο ιδιας διαμετρου τροχαλιες. Προφανως μια μεγαλυτερη τροχαλια θα απορροφα λιγοτερο εργο.
KYAN οχι σωστη φυσικη μαθαινες, το να την κρατας σε σταθερη ταχυτητα δεν εξαρταται απο την μαζα. το θεμα ομως δεν ειναι εκει. Το ψωμι βρισκεται κατα την επιταχυνση της τροχαλιας (= επιταχυνση του κινητηρα = επιταχυνση του αυτοκινητου). Αμα ο κινητηρας οταν ανεβαζει στροφες εχει να κινησει τροχαλιες με την μιση μαζα απο τις μαμα, τοτε θα ανεβαζει στορφες πιο ελευθερα και θα επιταχυνει και το αυτοκινητο γρηγοροτερα.
Δηλαδη οι ελαφρυτερες τροχαλιες θα κανουν την διαφορα κατα την επιταχυνση, που ειναι και το ζητουμενο. -
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Συγγνώμη ρε παιδιά αλλά δεν καταλαβαίνω κάτι! Γιατί το πόσα άλογα χρειάζεσαι για να κρατάς μια τροχαλία σε σταθερή περιστροφική κίνηση εξαρτάται από τη μάζα της; Την τελευταία φορά που κοίταξα εξαρτάτο από τις τριβές που πρέπει να υπερνικήσεις (από το έδρανο και τον ιμάντα) και την αεροδυναμική αντίστασή της. Το διάολο, άλλη Φυσική διάβαζα εγώ;...Κώστα, όπως λέει παραπάνω και ο kacey, το κέρδος βρίσκεται στον περιορισμό της αδράνειας της περιστρεφόμενης μάζας.
Άρα, αυτά που λένε οι κατασκευαστές για κέρδος σε άλογα, δεν υφίστανται, διότι πρόκειται για κέρδος που το έχεις μόνο όταν επιταχύνεις έντονα και δεν προέρχεται από αύξηση της ισχύος του κινητήρα. Είναι σαν να ελαφρώνεις το βολάν δηλαδή, ή να βάζεις ελαφρύτερες ζάντες όπως σωστά προαναφέρθηκε.
Άσχετα λοιπόν με τον ανειλικρινή τρόπο που το πλασσάρουν, είναι μια καλή μετατροπή για δυνατά αυτοκίνητα που μπορούν να ανεβάσουν γρήγορα στροφές υπό φορτίο. Αλλιώς, αν οι επιδόσεις είναι μέτριες και δεν επιτρέπουν γρήγορο spoolάρισμα του κινητήρα, η αδράνεια παίζει μικρότερο ρόλο και δεν βλέπεις ιδιαίτερη διαφορά.
-
[list:2zj9we94]Παιδια η συγκεκριμενη τεχνικη που αναφερουν οι αμερικανοι(η οποιοι αλλοι) ειναι παλι και προπαντων πολυπλοκη.[/list:u:2zj9we94][list:2zj9we94]Εγω κινουμαι στην ιδια φιλοσοφια εφαρμοζοντας ομως την τευταια λεξη της τεχνικης.[/list:u:2zj9we94][list:2zj9we94]Οποιος ενδειαφερεται, αφαιρω τις τροχαλιες και τους ιμαντες τελειως χαριζοντας στο μοτερ σας αυξηση της ιπδυναμης της ταξης των +45%.Το κοστος του ολου εγχειρηματος αγγιζει τα 2550ευρω(προσφορα για ενα μηνα)και συνοδευεται απο εγγυηση 3 ετων [/list:u:2zj9we94]
-
....ειναι μια καλή μετατροπή για δυνατά αυτοκίνητα που μπορούν να ανεβάσουν γρήγορα στροφές υπό φορτίο. Αλλιώς, αν οι επιδόσεις είναι μέτριες και δεν επιτρέπουν γρήγορο spoolάρισμα του κινητήρα, η αδράνεια παίζει μικρότερο ρόλο και δεν βλέπεις ιδιαίτερη διαφορά.
Εδω προσωπικα διαφωνω. Σε αυτοκινητα με αδυνατο μοτερ ειναι που θα βοηθησει περισσοτερο μια τετοια μετατροπη, καθως αυτα ειναι που επηρεαζονται απο τα μεγαλα φορτια που ασκουν βαριες τροχαλιες.
Βασικα ενα προχειρο τεστ για να δουμε αν μια τετοια μετατροπη θα ηταν ωφελιμη, ειναι το εξης:
Εν σταση και με νεκρα στο κιβωτιο, παταμε αρκετα το γκαζι και ανεβαζουμε αρκετες στροφες (ενταξει, οχι και κοφτες). Αφηνουμε το γκαζι και βλεπουμε ποσο γρηγορα πεφτουν οι στροφες του μοτερ. Αν πεφτουν γρηγορα (πχ S2000), σημαινει οτι το μοτερ (και μαζι οσα συμπαρασυρει σε περιστροφικη κινηση = τροχαλιες) δεν εχει μεγαλη αδρανεια, οποτε αλλαγη των τροχαλιων δεν θα φερει καποια μεγαλη βελτιωση (σιγουρα θα εχει βελτιωση, αλλα οχι τρομερη).
Αν το μοτερ κραταει αρκετα ψηλα τις στροφες και αργει να γυρισει στο ρελαντι (πχ Polo 1.4), τοτε αυτο σημαινει οτι εχει μεγαλη αδρανεια. Σε αυτη την περιπτωση θα επωφεληθουμε αρκετα απο αλλαγη των τροχαλιων με ελαφρυτερες.
Δυο προβληματα.1ον με αλλαγη (αυξηση) διαμετρου θα εχουμε υπολειτουργεια των αντιστοιχων συστηματων (πχ δεν θα φορτιζει αρκετα η μπαταρια, δεν θα ψυχεται/λιπαινεται σωστα το μοτερ, αφου το νερο/λαδι θα ανακυκλωνεται πιο αργα).
2ον Καλο ειναι να μην πειραζουμε το crank pulley και το βολαν, γιατι το συστημα στροφαλομπιελοπιστονιων (τι λεω παλι!!!) εχει ζυγιστει μαζι με τα συγκεκριμενα pulleys. Δηλαδη αμα τα πειραξουμε πολυ πιθανον να εχουμε κραδασμους, με αλλες παρενεργειες (απο απλο σπασιμο νευρων μεχρι κομματιασμα ρουλεμαν στροφαλου κλπ). Αμα θελουμε να αλλαξουμε ενα απο τα δυο, καλο θα ειναι να χρησιμοποιουμε μονο επωνυμες λυσεις (πχ Focus Central kai Focus Sport για Focus) οπου τα προιονττα εχουν ηδη δοκιμαστει απο δεκαδες (η εκατονταδες) αντιστοιχα οχηματα, οποτε οποιες παρενεργειες να εχουν ηδη φανει. -
Η αλλαγής του βήματος των τροχαλιών, νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι ότι είναι επικίνδυνη και την προσπερνάμε. Μένουμε στις ελαφρύτερες τροχαλίες.
kacey:
Μα αν πρόσεξες, λέω ευστροφία 'υπό φορτίο'. Το S2000 μπορεί να ανεβάζει εύκολα στροφές εν κινήσει με πχ 3η ή 4η. Το 1.4 όμως; Μόνο την πρώτη μπορεί να φορτώσει σχετικά γρήγορα. Και όσο μεγαλώνει η σχέση μετάδοσης και το φορτίο, τόσο πιο αργά ανεβάζει στροφές και ελαχιστοποιεί το πλεονέκτημα της μικρότερης αδράνειας.
Δεν ξέρω αν τα δυνατά ή τα αδύναμα αυτοκίνητα επωφελούνται περισσότερο από κάτι τέτοιο, απλώς λέω κάτι πολύ λογικό, ότι όσο μεγαλύτρες τιμές γωνιακής επιτάχυνσης μπορεί να πετύχει ένα μοτέρ (υπό φορτίο, εν κινήσει), τόσο ωφελείται από την μείωση της αδράνειας. Αντίστοιχα, όταν η γωνιακή επιτάχυνση είναι μικρή (1400 που επιταχύνει με 3η ή 4η) και τείνει να μηδενιστεί, το φαινόμενο παρουσιάζεται σε πολύ μικρότερη έκταση.
Αν το 1400 είχε το κοντό σασμάν που θα του επέτρεπε να φτάνει κάθε σχέση στον κόφτη εύκολα, σίγουρα μια τέτοια μετατροπή μείωσης της περιστρεφόμενης μάζας θα το ωφελούσε αρκετά, καμιά αντίρηση.
-
ρε παιδια γιατι το μπλεκετε το πραγμα ??
οταν πηγαινουμε π.χ. με 150 σε μια ανηφορα στην εθνικη και η μηχανη τα δινει ολα για να κρατησει την ταχυτητα αυτη, οσο πιο ελαφρυ σφονδυλο, τροχαλιες,ζαντες κ.τ.λ. και να βαλουμε δεν θα δουμε καμια διαφορα
αν μαλιστα η μηχανη δεν μπορει να κρατησει και επιβραδυνει ειναι και χειροτερααν ομως επιταχυνουμε, οσο πιο πολυ επιταχυνουμε τοσο πιο πολλα αλογα μας τρωνε ολες αυτες οι αδρανειες αρα μειωνοντας τις, μας μενουν περισσοτερα για την επιταχυνση (τα ξαναειπαμε στους παραγοντες που επηρεαζουν τη ροπη)
η πραγματικοτητα φυσικα ειναι οτι ολες τις επιταχυνσεις τις κανουμε αποθηκευοντας κινητικη ενεργεια ειτε γραμμικη ειτε περιστροφικη ενω στις επιβραδυνσεις 9 στις 10 δεν χρησιμοποιουμε αυτη την ενεργεια σε καποια ανηφορα αλλα την πεταμε στα φρενα
αρα ειναι σαφες οτι οσο λιγοτερες αδρανειες εχουμε τοσο καλυτερη συνολικα γινεται η αποδοση του οχηματος μας
Τροχαλιες (pulleys)