Λοιπόν χωρίς να είμαι σε καμία περίπτωση ειδικός, βρήκα τα εξής στο νέτι.
Περί Motul ο λόγος και συγκεκριμένα για τα 8100:
Από τα Αsia-Pacific sites :
8100 X-CESS (5-40):
Feature 100% synthetic.
SAE/DOT Standard 5W-40
Specification API SL/CF & ACEA A3/B3/B4
Maker's Approval VW 502.00/505.00, BMW Long Life-98, OPEL/GM Diesel LL B-025, Porsche & MB 229.3
Απλώς 100% συνθετικό, οπότε και Group III μέσα...
8100 ESTER E-TECH (0-40) :
Feature 100% synthetic, ester-based. Good fuel efficiency. Provides outstanding lubricating properties and greatly reduces wear.
SAE/DOT Standard 0W-40
Specification API SJ/CF & ACEA A3/B3/B4
Maker's Approval VW502.00/503.01/505.00, MB229.3 & Porsche
Αναφέρει ρητά Ester Based.
8100 ESTER E-TECH LITE (0-30)
Feature 100% synthetic, ester-based. Good fuel efficiency. Provides outstanding lubricating properties and greatly reduces wear.
SAE/DOT Standard 0W-30
Specification API SL/CF, ACEA A5/B5
Maker's Approval
Αναφέρει ρητά Ester Based.
Επίσης υπάρχουν 5100 ESTER τα οποία είναι ημί-συνθετικά ΚΑΙ περιέχουν εστέρες.
Αυτά έχουν πιστοποιήσεις 10-40 : API SG, CCMC G5 & JASO MA, 15-50 : API SG, CCMC G4 & JASO MA
Μάλλον προορίζονται περισσότερο για μηχανές
Πάμε τώρα στα πιο δύσκολα. ΑΠό το Γερμανικό site. Λοιπόν εκεί άλλες ονομασίες τελείως, πολύ μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων.
8100 Eco Lite 0-20 :
Standards: API SM/CF; ACEA A5/B5 Honda/Mazda/Subaru
Αναφέρει ρητά ότι είναι Ester Based (Fullsynthetic Ultra ligh oil [...] ester basis with Mid SAPS [???] technology ). Αναφέρει επίσης ότι προορίζεται για κινητήρες (ότο ή diesel) με απαιτήσεις για μειωμένο HTHS
8100 X-Lite 0-30:
Normen: ACEA: A3/B4; API: SL/CF
VW-Normen: 502.00(2005-07)/505.00/503.01; MB 229.3; BMW LL-98;
Το αναφέρει ως Εστερικό Light Oil. Δεν έχει Mid-SAPS, λέει απλώς για 'νέους κινητήρες'
8100 Eco Clean 5-30
Τα ίδια ακριβώς με το 8100 Eco Lite 0-20
8100 Eco Clean+ 5-40
Standards: ACEA:A5/B5;C1API:SM/CF; FORD WSSM2C934A;
MAZDA, FORD Diesel με φίλτρο σωματιδίων
Ρητά Εστερικό Light λάδι, μνεία για κινητήρες EURO IV
8100 Eco-nergy (έτσι το γράφει) 5-30
Normen: ACEA A5 / B5; API SL / CF
Τώρα εδώ έχει πολύ περιγραφή. Προτείνεται ειδικά για Ford, Rover, Jaguar, PSA, Renault. Πάλι για μειωμένα HTHS σύμφωνα με τα πρότυπα ACEA A1/B1 and/or A5/B5, πολύ αναφορά για κρύα ξεκινήματα. Επίσης αναφέρει 15% λιγότερες φθορές στο cam shaft σε σχέση με 'συνθετικά λάδια 5-40 (TUM3S-Test). Ξεχωριστή και ιδιαίτερη μνεία στις καθαριστικές ιδιότητες.
ΔΕΝ αναφέρεται πουθενά η λέξη 'εστέρας/εστερικός'
8100 Χ-cess 5-40
Standards: API SL / CF; ACEA A3 / B3 / B4
Freigaben: VW 500.00 / 502.00 / 505.00; MB 229.3, BMW LongLife-98, PORSCHE-02 (inkl. Cayenne), OPEL/GM Diesel LL B-025
Μνεία για Turbo και άμεσο ψεκασμό. Κρύα ξεκινήματα,
Υψηλής ποιότητας συνθετική βάση. Καμία αναφορά σε εστέρες
8100 X-clean 5-40
Standards: ACEA: A3/B4;C3 API: SM/CF; Freig: BMW LL04; VW502 00/505 00; MB229.31; Porsche
Περγραφή σαν το Eco Clean+ (ρητά εστερικό ελαφρύ λάδι, EURO IV κινητήρες)
8100 X-max 5-30
Standards: ACEA: A3/B4; API: SL/CF
VW-Normen: 502.00(2005-07)/505.00; MB 229.3 und MB 229.5; BMW LL 01
Ρητώς εστερικό ελαφρύ λάδι, γενικώς για 'νέους κινητήρες'
Εδώ δεν υπάρχει το 5100.
Δύο 8100 δεν αναφέρουν πουθενά τη λέξη εστέρας [8100 Eco-nergy 5-30 και 8100 Χ-cess 5-40], κάποια είναι ester-based και κάποια άλλα εστερικά... Τρέχα γύρευε..
Έχει και ένα κατάλογο με Specific Λάδια ανά πρότυπο κατασκευαστή.
Specific 505.01
Specific 504.00-507.00
Specific 506.01-506.00-503.00
Specific FORD 913 B (ρητά ημίσυνθετικό)
Specific LL-04
Specific LL A/B 025 (ρητά εστερική βάση)
Specific MB 229.51 (ρητά εστερική βάση)
Αυτά προς το παρόν. ΤΟ γαλλικό και .com site δεν μου παίζουν...