Πολύ ενδιαφέρον. Κακό στερεό moly και καλό υγρό moly. Θέλω να μάθω κι άλλα επ'αυτού.
miltellas
@miltellas
ΥΕΦΚΚ - Πραγματική Οδήγηση, Η/Υ, Φιλοσοφία
Best posts made by miltellas
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς
-
RE: TOYO T1R
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Στή βροχή,καλύτερα οι πιέσεις να είναι λίγο αυξημένες από τό κανονικό.Για εξήγησέ μου την θεωρία καθότι στην πράξη τα δικά μου ελαστικά (τα μαμίσια Conti Premium, τα μεταγενέστερα P7000 και πολύ περισσότερο τα νυν ADVAN A032) στο 206 χάνουν απότομα την πρόσφυσή τους (υπερπίεση και βρεγμένο πάντα), πράγμα ιδιαιτέρως επικίνδυνο. Παρόλα αυτά κυκλοφορώ πάντα με υψηλές πιέσεις (38ε-35π) και στην βροχή απλά είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός και 'γλυκός' στους χειρισμούς μου (με τα ημισλικ θα έλεγα ότι στο βρεγμένο κυριαρχεί η... τρομοκρατία).
Latest posts made by miltellas
-
RE: Δολοφονια του 16χρονου Αλεξανδρου
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Η ευτυχία της ζωής βρίσκεται σε τρεις έννοιες για όποιον αφού προσπαθήσει σκληρά και τις κατανοήσει μπορεί να προσπαθήσει και να καταφέρει κάποια στιγμή να τις κατακτήσει: Έρωτας - Εργασία - Γνώση.
Αυτός που αναφέρεσαι, ήταν Φροϋδιστής-Μαρξιστής και παρασάγκας απείχε απ το κάτσε στο καβούκι σου.
Τα λόγια αυτά τα έγραψε στο άκου ανθρωπάκο, περιμένοντας να τον σκοτώσει το αμερικάνικο κράτος.
Σίγουρα δεν εννοούσε κάντε έρωτα...
Σίγουρα οι αλλαγές έρχονται πρώτα απ τον εαυτό μας, αποφασίζοντας να φύγουμε απ τον φραπέ και να διεκδικήσουμε. Αλλά με ρόδα, δε γίνεται τίποτεΈτσι βάπτιζαν τότε οι αμερικανοί όποιον ήθελαν 'να βγάλουν από τη μέση'. Ο ίδιος δεν θα δεχόταν καμία ταμπέλα γιατί σε τέτοιους ανθρώπους δεν αξίζουν οι ταμπέλες. Έζησε στις ΗΠΑ αντιδρώντας αποτελεσματικά με τον δικό του ήρεμο τρόπο (χωρίς υστερίες, καδρόνια, ή κουκούλες) οπότε κυνηγήθηκε ως κομμουνιστής και φυλακίστηκε ως απατεώνας (όπου τον εκτέλεσαν διακριτικά εκεί μέσα αφού ήταν σε θέση να κάνει 'ζημιά' κι από την φυλακή), ενώ -τουλάχιστον σε όσους τον μελέτησαν- καθιστά φανερό ότι εάν ζούσε στην Ρωσία θα τον εκτελούσαν ως φασίστα (έμμεσα ή άμεσα) όπως έπρατταν σε όποιον αντιδρούσε στο κομμουνιστικό καθεστώς. Φυσικά, ο συγκεκριμένος εβραίος, εάν ζούσε στο Ισραήλ θα τον καθάριζε η ίδια η Μοσάντ. Αν ζούσε στην Ελλάδα θα τον αφόριζε η εκκλησία (και μάλιστα άμεσα και με μανία) που εκείνα τα χρόνια θα σήμαινε την απόλυτη κοινωνικοοικονομική του καταδίκη. Ο άνθρωπος ήταν πολύ μεγάλος για να τον μικρύνουν με πινακίδες.
-
RE: Δολοφονια του 16χρονου Αλεξανδρου
Καταρχήν κάποιοι οργισμένοι (και δικαιολογημένα) δεν έπιασαν το ψύχραιμο πνεύμα του Δημήτριου. Μετά ο Δημήτριος έχασε κι ο ίδιος (πάλι δικαιολογημένα) τον ρυθμό του. Αλλά επειδή κατανοώ την στάση όλων δεν θα μπω στο ατέρμονο αυτό διαλεκτικό παιχνίδι που εγλωβίζει την σκέψη. Θα κάνω κάτι ωφελιμότερο (κατά τη γνώμη μου φυσικά) που ελπίζω να προβληματίσει θετικά έστω και έναν (αν όχι όλους - απλή επιθυμία).
Ο χρήστης 888888 έγραψε:
1ο και Βασικο:
Tιποτα δεν ειναι πολυτιμοτερο απο την ανθρωπινη ζωη.
Θλιβερο γεγονος η απωλεια της ειδικα κατω απο αυτες τις συνθηκες.Θα περιμενα μια εκδηλωση διαμαρτυριας με χιλιαδες κοσμου στο Συνταγμα και χιλιαδες αναμμενα κερια οπου αντι συνθηματων θα επικρατουσε εκκωφαντικη σιωπη που πραγματικα θα τσακιζε τα κοκκαλα αυτων προς τους οποιους θα απευθυνοταν η διαμαρτυρια.
Ποια ειναι η αξια των 'πορειων' και των 'καταληψεων'??
Καμμια αγαπητοι μου, παρα μονο το οτι θα ξεχαστει το γεγονος και ολοι θα ασχολουνται με τις καταστροφες.Καταστροφες μικρομαγαζων που κατα πασα πιθανοτητα οδηγησαν στην ολοκληρωτικη καταστροφη τους 'μικροαστους' ιδιοκτητες τους που περιμεναν πως και πως τις γιορτες για να ξελασπωσουν.
Βανδαλισμοι τραπεζων, λες και δυο καμμενα υποκαταστηματα και τρεις κατεβασμενες τζαμαριες θα οδηγησουν αυριο στη διαγραφη χρεων ή εστω στη μειωση των επιτοκιων.
Φωτιες στα μεγαλοκαπιταλιστικα βανακια καποιων φουκαραδων και στα ΙΧ καποιων 'μπουρζουαδων' που κατα πασα πιθανοτητα ηταν αγορασμενα με δανεια και αυριο οι ιδιοκτητες τους θα πρεπει να αποπληρωσουν χωρις να ξερουν το τροπο μιας και το μαγαζι τους εγινε κι αυτο σταχτη.
Οπως σταχτη εγινε και ο μισθος του πωλητη, αυτα τα 700 εστω ευρω με τα οποια κοιταζε να ζησει.
Συμφωνοι, 700 ευρω ειναι ξεφτιλα μισθος, καλυτερος ομως απο το τιποτα που θα απολαμβανει απο αυριο ο μικροαστος του 'καναπε'.Θα πρεπει ολοι μας να αναθεωρησουμε ορισμενα πραγματα.
Η πολιτεια πρωτα απο ολα θα πρεπει να τελειωνει μια και καλη με τα διαφορα 'αβατα'.
Ειτε των Εξαρχειων, ειτε του Ζεφυριου.
Η κυβερνηση να εχει τη πολιτικη βουληση μη υπολογιζοντας πολιτικο κοστος και να δει σε ποιους εμπιστευεται ενα οπλο και να αποδεσμευσει αμεσα οσους αστυνομικους 'υπηρετουν' σαν ορντιναντσες στους διαφορους μεγαλοσχημους που νομιζουν οτι απειλουνται.
Η αντιπολιτευση να επειδειξει υπευθυνη σταση, γιατι καλυπτοντας ακριτα τον οποιοδηποτε το μονο που επιτυγχανει ειναι οτι αργα ή γρηγορα θα ερθει η σειρα της να αντιμετωπισει τις ιδιες καταστασεις.
Οι πολιτες να απομονωσουν με καθε τροπο τους 'αγωνιστες' του γλυκου νερου, και να καταλαβουν επιτελους οτι μονο τα λαϊκα συμφεροντα δεν εξυπηρετουν οι καταστροφες.
Οι 'αγωνιστες-αντεξουσιαστες' να πανε να κανουν κανα μεροκαμματο για να δουν πως βγαινει το ψωμακι αυτων τους οποιους αφησαν ανεργους και πως χτιζεται ή αγοραζεται το αυτοκινητο και το μαγαζι του βδελυρου 'μικροαστου' τα οποια με περισση ευκολια καινε.
Οι γονεις και οι οικογενειες να καταλαβουν επιτελους οτι δεν ειναι τα παντα χρημα και κοινωνικη ανελιξη τη στιγμη που εχουν παιδια...
Ακους κυρια μου με το κοσμηματοπωλειο στη Βουκουρεστιου και κυριε Διευθυντη της τραπεζας??
Το οτι παρκαρατε το παιδι σας στο Μωραϊτη και στο Αρσακειο και το οτι εχει το κατοσταρικο στη τσεπη και το σουπερ ντουπερ χαϊ τεκ γκατζετ των 1000 ευρω δε σημαινει οτι εκπληρωσατε τα γονεϊκα σας καθηκοντα απεναντι του...Λίγα λόγια και ουσιώδη που πέρασαν απαρατήρητα. Γι αυτό και αντέγραψα ολόκληρο το ποστ για να τιμήσω τον συγγραφέα του.
Εν τέλη μας αφορά όλους. Κατηγοριοποιούμε τους ανθρώπους γύρω μας, άρα κατηγοριοποιούμε τον εαυτό μας. Η κατηγοριοποίηση ισοδυναμεί με τον ρατσισμό. Ζούμε όλοι μαζί και φερόμαστε σα να ζούμε χώρια, ο ένας προσπαθεί να ζήσει τον κόσμο που θέλει να βλέπει χωρίς να δέχεται τον κόσμο που βλέπει. Εξιδανικεύουμε τις δυνατότητές μας ή τις ικανότητές μας, την οικονομικοκοινωνικοπολιτική μας θέση(;), το επάγγελμά μας, τον τόπο που ζούμε, ό,τι υλικό και άυλο κληρονομήσαμε, τις επιλογές μας σε οτιδήποτε... και κρίνουμε τους πάντες.
Σε αυτόν τον κόσμο υπήρχαν χιλιετίες πριν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν πάντα παιδιά και μεγάλοι, πλούσιοι και φτωχοί, νόμιμοι και παράνομοι, ευφυείς και ηλίθιοι, μορφωμένοι και αμόρφωτοι, εργατικοί και άεργοι, ερωτευμένοι και μη, ατομιστές και κοινωνικοί, ευγενείς και αγενείς, παοκτζήδες κι ολυμπιακοί, αριστεροί και δεξιοί, πασόκια και νουδούδες, χριστιανοί και μουσουλμάνοι, ρατσιστές και μη κοκ. Οι συνδυασμοί άπειροι και ο κάθε συνδυασμός εξιδανικεύει εαυτόν και ακυρώνει τους άλλους. Το αποτέλεσμα αυτού είναι η ζωή που ζούμε. Αν κάτι δεν μας αρέσει τα βάζουμε με τους άλλους γιατί μας χαλάνε την εικόνα που έχουμε στο μυαλό μας...Κι όμως είναι τόσο απλό, αφού βλέπουμε ότι δεν μας αρέσει κάτι ή βλέπουμε ότι μας βλάπτει μπορούμε να δοκιμάσουμε κάτι άλλο, έστω απλά μία άλλη στάση καθημερινής ζωής ας πούμε... κι όμως οι περισσότεροι επιμένουμε και δεν αλλάζουμε τίποτα, με τον ίδιο τρόπο σκέψης στον οποίο εισάγουμε μόνο τα νέα στοιχεία που τον επιβεβαιώνουν απορρίπτοντας τα υπόλοιπα, επιμένουμε τυφλά σαν να έχουμε πιάσει το νόημα της ζωής που δεν καταλαβαίνουμε και που δεν πρέπει να χαθεί γιατί δεν ξέρουμε πώς θα το ξαναβρούμε... Όποιος ψάχνει για επανάσταση ιδού, ας ξεκινήσει από τον εαυτό του και να μην την ζητάει από τους άλλους. Ας σταματήσουμε να κρυβόμαστε ο ένας πίσω από τον άλλον στη σειρά (όπου το ξύλο το τρώνε μονίμως οι πρώτοι και οι πιο πίσω μόνο τις αδέσποτες) κι ας βγούμε ο καθένας για τον εαυτό του (και τελικά για όλους τους άλλους) μπροστά στην ίδια γραμμή με τους πρώτους (που τρώνε το πολύ ξύλο). (Όποιος νομίζει ότι μιλάω για καδρόνια και για όπλα ας ξαναδιαβάσει γιατί το έχασε). Ας ξεκινήσουμε με κάτι απλό, καθημερινό, όπου όσοι είμαστε στις πρώτες γραμμές να βοηθήσουμε τους πιο πίσω να βγουν μπροστά κι όσοι είμαστε πιο πίσω να τολμήσουμε δύο βήματα παραπάνω να δουμε τί χάνουμε στέκοντας αμέτοχοι (ή ατελείς συμμέτοχοι) εκεί πίσω. Και μην περιμένουμε ο ένας από τον άλλον, μην κοιτιόμαστε, αλλά να πράξουμε ο καθένας για τον εαυτό του. Μόνον έτσι θα το πράξουμε και για τους άλλους.
Ένας από τους σοφότερους ανθρώπους του αιώνα μας (ο εβραϊκής καταγωγής Βίλχελμ Ράιχ που πέθανε στην φυλακή το 1957-58, ως άλλος ένας Σωκράτης ή και Χριστός) κατανοώντας τους αρχαίους έλληνες φιλοσόφους, πρόλαβε και έγραψε μερικά ολόσωστα και θα αναφέρω εδώ το πιο σημαντικό. Η ευτυχία της ζωής βρίσκεται σε τρεις έννοιες για όποιον αφού προσπαθήσει σκληρά και τις κατανοήσει μπορεί να προσπαθήσει και να καταφέρει κάποια στιγμή να τις κατακτήσει: Έρωτας - Εργασία - Γνώση.
-
RE: 3o Track Event των North HEllas Auto Clubs στις Σέρρες!
Ο χρήστης GIANNIS206 έγραψε:
Τωρά εσύ το Barbeque σκέφτεσαι ή τα κορίτσια!!!???Y.Γ Έχει κανείς καμιά φωτογραφία από το impreza που έμεινε στην αμμοπαγίδα και το τράβηξα με το tracterακι???
Χαχα! Όλα τα λεφτά.... Α, ρε Γιάννη είσαι παν-οδηγός! Οδηγάς τα πάντα!
http://www.prcclub.gr/PRCC_Photos/20081 ... KTER2s.jpgΔημήτριε, απλά σε ευχαριστούμε... για την συμμετοχή, για τα video... ...για την έξοδο στην Κ8... ...ίσιωσες αμέσως το τιμόνι οπότε μπορούμε να το διασκεδάζουμε, σωστά;
Πέρυσι αλλά και προπέρυσι το καταευχαριστηθήκαμε, αλλά φέτος ακόμη περισσότερο... γκάζια όλων των κατηγοριών, οδηγοί το ίδιο, όλοι μία παρέα, με το χαμόγελο συνέχεια, κουβεντούλα, οικογένεια, φίλοι, χαβαλές... ειδικά την Κυριακή που είχε σταθερή ηλιοφάνεια.Σε όποιον αρέσει και θέλει περισσότερο μπορεί να πηγαίνει είτε σε καθημερινές (όπου επί του παρόντος η πίστα είναι σχεδόν πάντα άδεια) είτε σε ΣΚ ελεύθερης προπόνησης (κάθε χρόνο δυστυχώς λιγοστεύουν τα ελεύθερα ΣΚ - θέλουμε κι άλλες πίστες ρεεεεε!!!!). Οι υπόλοιποι του χρόνου... τα κουβαδάκια μας λοιπόν και πάμε να παίξουμε παρέα, όλοι με ασφάλεια... όλοι μαζί για τον καθέναν μας χωριστά!
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς
Φίλε dstou καταρχήν χαίρομαι επειδή κινείσαι από θετική σκέψη.
Σε αυτό το σημείο θα σου πω για να ξέρεις ότι αν μένεις μόνο στα νούμερα (τεχνικά ή και προδιαγραφές) κάποια στιγμή θα μπερδευτείς (λόγω λογικών αδιεξόδων). Τον πρώτο καιρό (πριν χρόνια) έπαιζα μεταξύ προδιαγραφών και τεχνικών χαρακτηριστικών. Καταλαβαίνοντας κάπως καλύτερα (δεν μιλάω απόλυτα, κανείς δεν τα ξέρει όλα) με την πάροδο του χρόνου και από το πολύ διάβασμα τί εστί ποιοτική λιπαντική βάση, ποιοτικά χημικά πρόσθετα και προσεγμένες ισορροπημένες συνθέσεις κατέληξα ότι παρατηρώντας μόνο τα τεχνικά και τις προδιαγραφές είναι το ίδιο με το να κρίνω ένα αυτοκίνητο από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές του. Παίρνω την εικόνα μεν αλλά ποτέ την ουσία. Στην πράξη πολλές φορές τα τεχνικά χαρακτηριστικά χάνουν στο νήμα από τα ισορροπημένα χαρακτηριστικά. Εξίσου συχνά τα εντυπωσιακά τεχνικά δεν έχουν διάρκεια κατά την χρήση. Εκκινούν ψηλά και κάποια στιγμή κάποιο χημικό στοιχείο για Χ λόγο εκλείπει και κατόπιν απουσία του καταρρέει η χημική ισορροπία. Επίσης, υπάρχουν και τεχνικά που δεν ανακοινώνονται. Ήδη αναφερόμαστε κατά καιρούς σε τεχνικά (αυτά που εξάγονται μετά από εργαστηριακά τεστς) που δεν ανακοινώνει κανείς (ή μάλλον σχεδόν κανείς) όπως πχ το NOACK Volatility.Για να σου δώσω (και σε όσους μας διαβάζουν από ενδιαφέρον) να καταλάβεις πόσο μπορεί να τραβηχτεί το πράγμα όταν μπλεκόμαστε με τα νούμερα (που πιστεύω ότι έχω κατανοήσει αρκετά αλλά τελικά τα έχω ξεπεράσει κιόλας γιατί μέχρι εκεί αξίζει να τα πιάνουμε) διάβασε τί σου απαντάω σε κάποιο σημείο παρακάτω (μαζί με ένα-δύο που έθιξες και θέλω να τα απαντήσω). Εννοείται ότι χαίρομαι που σκαλίζεις τα θέματα και που σε βλέπω εδώ μέσα να γεμίζεις τις σελίδες με θετικούς προβληματισμούς και θετικές απόψεις (για να μη νομίσεις ότι προσπαθώ να σε αποθαρρύνω ή οτιδήποτε τέτοιο).
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Το γνωστό Heavy Duty Diesel 5W-30, ειδικά σχεδιασμένο για κινητήρες πριν από το 2007 και για πετρέλαια με πολύ θείο, αν δεις τα τεχνικά του χαρακτηριστικά έχει κινηματικό ιξώδες στους 100 βαθμούς Κελσίου, 11,4 cSt και HTHS 3,4 cSt.
Ένα λιπαντικό για να καθοριστεί ως 5W-30 πρέπει το ιξώδες του στους 100 βαθμούς να είναι από 9,3 - 12,5cSt ενώ ένα 40άρι από 12,5-16,3 cST. Άρα είναι 30άρι, αλλά αν υπήρχε ενδιάμεση κλίμακα (υπήρχε μερικές φορές στο παρελθόν η sae καταρτίζει λίστες ιξώδους από το 1911), αυτό το λάδι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως 35άρι περίπου.
BTW ο κινητήρας σου είναι για το HTHS που έχει το λάδι αυτό?Το 'για πετρέλαια με πολύ θείο' μπορεί να εννοείται αλλά εσύ το τονίζεις περισσότερο από την AMSOIL. Το πριν το 2007 το αναφέρει για να διαχωρίσει την χρονιά που εμφανίστηκαν οι πρώτοι κινητήρες που απαιτούν την κάλυψη των API SM/CJ-4. Γι αυτούς τους κινητήρες προωθεί το άλλο εξίσου υπέροχο λιπαντικό της το DEO 5W40 (επίσης για την αγορά των diesel μόνο που καλύπτει όχι μόνο την API CJ-4 αλλά και την αυστηρότατη ως προς τους ρύπους SM).
Το τμήμα μάρκετινγκ της AMSOIL το προωθεί για την αγορά diesel, γι αυτό και στην σύντομη περιγραφή το σπρώχνει σε αυτόν τον αγοραστικό στόχο, αλλά αν το μελετήσεις λίγο παραπάνω θα καταλάβεις ότι απλά το συγκεκριμένο λάδι είναι τεχνολογικά 'άπιαστο'. Χρησιμοποιώντας ελάχιστα από τα καθιερωμένα αντιτριβικά πρόσθετα (πχ το Moly λείπει) στο HDD έχει επιτευχθεί (και με την χρήση ενώσεων εστέρων διβασικών και πολυόλης) σύνθεση με δυναμικά χαρακτηριστικά που ξεπερνούν τις ανάγκες ενός οποιουδήποτε βενζινοκινητήρα. Υπάρχει αφιερωμένη σελίδα γι αυτό το λιπαντικό από τον παρασκευαστή του που δεν στέκεται σε μία μόνη από τις δυνατότητες χρήσης του.Υπόψιν ότι το HDD για τους βενζινοκινητήρες αρκετών από εμάς εγώ και μόνο το έχω προτείνει (κατόπιν κατανόησης του μάρκετινγκ της AMSOIL) και όχι η AMSOIL που με την σειρά της προτείνει ένα εκ των SSO, ASL, ASM, XLF, XLT, AFL, λιπαντικά καθόλα ποιοτικά που καλύπτουν τους περισσότερους από εμάς (πλην όσους με VAG απαιτούν αποκλειστικά την VW504.00).
Πολύ ενδιαφέρουσα όμως είναι η περίπτωση του 0w-20 της ίδιας εταιρείας το οποίο έχει κινηματικό ιξώδες στους 100 βαθμούς Κελσίου, 9 cSt και HTHS 2,8 cSt.
Ένα λιπαντικό για να καθοριστεί ως 5W-30 πρέπει το ιξώδες του στους 100 βαθμούς να είναι από 5,6 - 9,3cSt ενώ ένα 30άρι από 9,3-12,5 cST.
http://www.infineum.com/information/viscosity.htmlΆρα το εν λόγω λιπαντικό κατηγοριοποιείται ως 20άρι πέραν πάσης αμφιβολίας, αλλά το ιξώδες των 9cST είναι πολύ κοντά, εσκεμένα και όχι συμπτωματικά, στο ιξώδες που έχει το 30άρι (θυμίζω 9,3 μίνιμουμ). [b]Έτσι αν υπήρχε ενδιάμεση κλίμακα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως 29άρι, περίπου[/b].
Πολύ γατιά οι μηχανικοί (συγγνώμη οι μαρκετίαρς ήθελα να πω) της εταιρείας. Βέβαια το κάνουν και άλλες εταιρείες αυτό.Προσέξτε και το δείκτη HTHS. Μόνο 2,8. Κάποιοι απαιτούν >3,5 για να μην παθαίνουν μεγάλη φθορά οι βάσεις των κινητήρων, και το γράφουν ρητά στα ψιλά γράμματα των εγγυήσεων τουλάχιστον στην Αμερική.
Εδώ, το ξεκινάς σωστά και μπράβο σου, αλλά τα έχεις μπερδέψει κάπως με τις κλίμακες. Ξεχνάς ότι το πάνω όριο του 20ριού είναι το κάτω όριο του 30ριου. Πέραν του ότι δεν είναι ομοιόμορφα κλιμακούμενες. Άρα δεν μπορεί το 9cSt να αντιστοιχεί σε 29.
Εξηγώ, γιατί ακόμη δεν θα κατάλαβες το λογικό σφάλμα (και οι άλλοι το ίδιο):
Το 20 αντιστοιχεί στο μέσον της κλίμακας μεταξύ 5.6 και 9.3 cSt δηλ. ακριβώς στο 7.45cSt.
Το 30 παρομοίως αντιστοιχεί ακριβώς στο 10.9cSt.
Το 40 αντιστοιχεί ακριβώς στο 14.3cSt.
To βήμα από το 20 έως το 30 είναι 0.345cSt, άρα το ASM 0W20 με 9cSt αντιστοιχεί σε 24,5άρι λιπαντικό.
Παρομοίως αποκαλύπτεται ότι το HDD αντιστοιχεί σε 31.5άρι λιπαντικό. Και δεν έχω κάνει αυστηρά τον υπολογισμό γιατί δεν συμπεριέλαβα τις μικροδιαφορές λόγω ανομοιομορφιών στο μήκος των κλιμάκων. Αλλά το αποτέλεσμα στα 20ρια και 30ρια δεν θα διαφέρει πολύ γιατί το βήμα της κλίμακας είναι σχεδόν ίδιο.
Δηλαδή, εάν συνυπολογίσω την διαφορά μήκους στις κλίμακες θα υπολογίσω το βήμα για το 20ρι και 30ρι στους 0.32cSt. Έτσι το ASM θα αντιστοιχεί σε 24,85άρι και το HDD σε 31.9άρι. Αυτός ο δεύτερος -πιο σύνθετος- υπολογισμός μοιάζει ορθότερος πάντως. Όποιον και να διαλέξεις οι διαφορές είναι κοντινές και επί της ουσίας πρόβλημα ουδέν.Τώρα που το σκέφτομαι, αν νομίζετε ότι σας είναι χρήσιμο (προσωπικά δεν το βλέπω ρεαλιστικά χρήσιμο) μπορώ να κάνω μία απόπειρα να προσθέσω σε κάθε λιπαντικό της λίστας μου την ακριβή αντιστοίχιση κλίμακος κατηγορίας ιξώδους (βάση του 'καλού' -πιο σύνθετου- υπολογισμού). Έχω ήδη έτοιμο προγραμματάκι για τους υπολογισμούς.
Τέλος, όπως έχω γράψει και παλαιότερα ο δείκτης HTHS με την εξέλιξη της μεταλλουργίας έπαψε να είναι πανάκεια. Χρειαζόμαστε μέχρι ένα σημείο, παραπάνω δεν βοηθάει, και πολύ παραπάνω βλάπτει κιόλας ('παρασφίγγει' την κίνηση των μετάλλων, δυσκολεύει την ροή σε δύσβατα και απομακρυσμένα σημεία - μέσα στα πολύ λεπτά διάκενα - εδώ η προσθήκη αντιτριβικών προσθέτων αποτελεί διορθωτική κίνηση).
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς
Καταρχήν και επιτέλους φίλοι μου, ένας κινητήρας που λειτουργεί σωστά δεν θα καταναλώνει ούτε SpaceOil ούτε SkatoOIl, από την στιγμή εννοείται που το λιπαντικό καλύπτει τις βασικές ελάχιστες προδιαγραφές που ζητάει ο κατασκευαστής του κινητήρα. Μικροδιαφορές της τάξης των 100ml/1000χλμ μπορεί να παρατηρούνται και μέχρι εκεί (χωρίς απαραίτητα να πρέπει να βιαστούμε να κατηγορήσουμε το λιπαντικό).
Η κατανάλωση λαδιού μέχρι ένα σημείο αποτελεί φυσιολογική λειτουργία του κινητήρα. Το λεπτό λιπαντικό φιλμ που ωθείται και μένει πάντα στον χώρο καύσης, θα εξατμιστεί κατά την καύση του μίγματος. Απλό και αναπόφευκτο.
Άλλες αιτίες κατανάλωσης λαδιού:- Λεπτότερο του προβλεπόμενου των ανοχών λιπαντικό.
- Παχύτερο του προβλεπόμενου λιπαντικό. Ελπίζω να θυμάστε τον λόγο (με τα ελατήρια που αναπηδούν στο λιπαντικό φιλμ κλπ...).
- Όταν πέσει το Flash Point ενός κουρασμένου λιπαντικού ή εάν το υπερβεί ένας κινητήρας που αναπτύσσει υπερβολικές θερμοκρασίες.
- Πολύ πλούσιο μίγμα (πτώση ιξώδους (1), γήρανση-οξείδωση λιπαντικού και υψηλές θερμοκρασίες (3)).
- Πολύ βρώμικος κινητήρας (απροσδιόριστη φορά αλλαγής ιξώδους (1) ή (2), οξείδωση λιπαντικού ή και θερμοκρασίες (3)).
- Ανεπαρκής εισαγωγή αέρος (πχ πολύ βρώμικο φίλτρο αέρος - δημιουργεί υποπίεση που αντλεί λάδι στον χώρο καύσης).
- Διαρροή λιπαντικού.
- Διαρροή μικρής ποσότητας παραφλού στο λάδι.
- Συχνές μικρές διαδρομές (όπου ο κινητήρας δεν ζεσταίνεται εύκολα - οδηγεί σε ταχύτερη οξείδωση του λιπαντικού).
- Φθορά κινητήρα (από απλά τσιμουχάκια βαλβίδων ή και δρομείς βαλβίδων ή ελατήρια πιστονιών έως άλλα ακόμη σοβαρότερα).
- Οποιοδήποτε ειδικό αίτιο που μπορεί να οδηγήσει στην πρόωρη εξάντληση κάποιου χημικού πρόσθετου που επιφέρει την γενικότερη διαταραχή της χημικής ισορροπίας του λιπαντικού.
- Είναι και κάτι ακόμη που μου διαφεύγει τώρα...
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς
Μπράβο dstou.
Αυτό για το 'κρυφτούλι' που λες των παρασκευαστών (κατά τη γνώμη μου δεν είναι πάντοτε κρυφτούλι -αν εννοείς ότι παίζουν με τη νοημοσύνη μας, δηλαδή να παραμένει stay-in-grade το λιπαντικό τους για να περνάει τις όποιες προδιαγραφές- γιατί αρκετές φορές θα είναι και αναπόφευκτο για να πετύχουν την σύνθεση που θέλουν) ήταν η αφετηρία προβληματισμών πριν τρία περίπου χρόνια που κάποια στιγμή με οδήγησε στο να συντάξω την λίστα με τα κινηματικά ιξώδη διαφόρων ποιοτικών λιπαντικών, ώστε να κατανοούμε το τί να περιμένουμε από το κάθε λιπαντικό σε φάσμα θερμοκρασιών έξω από τα ευκόλως εννοούμενα.
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Το παρακάτω 'χρησιμοποιείτε αποκλειστικά 5w40...' (της PSA) σε τι το αποδίδετε? Δεν είναι λίγο υπερβολικό όταν υπάρχουν 30άρια που και τα τεχνικά τους χαρ/κά και οι εμπειρίες κάποιων από εμάς έχουν δείξει ότι θα μπορούσαν άνετα να βαφτιστούν 40άρια αν ο κατασκευαστής τους ήταν λιγότερο 'μετριόφρων'?Διάβαζα προηγουμένως τις προδιαγραφές κάποιων 30ριών της Amsoil. Για τα SSO 0w-30 δίνει ως διάστημα αντικατάστασης 1 χρόνο και 28-56.000 χλμ, ανάλογα τη χρήση. Άντε γεια δηλαδή. Τα έχει δοκιμάσει κανείς σε σχέση με τα HDD? Προσωπικά ούτε τα μισά χλμ δεν κάνω το χρόνο και δεν έχω και λόγο να θέλω να πάω σε 0w- αλλά είναι ένα από τα λιπαντικά που με τρώει να δοκιμάσω.
Για να λέει η PSA ότι για τον HDI και για τον 2.0 16V 180PS του RC, 'χρησιμοποιείτε αποκλειστικά 5w40...' θα βάζεις μόνο 5W40 στα συγκεκριμένα μοτέρ. Μην κάνουμε λάθη στην ερμηνεία. Η PSA για τους δύο παραπάνω κινητήρες είναι σαφέστατη και δεν μας αφήνει περιθώρια δράσης για άλλα ιξώδη. Κάτι παρόμοιο κάνει και με τον 1.4 HDI που απαγορεύει την χρήση 10W. Εδώ όμως αρχίζουν τα παράδοξα των manuals γιατί αυτό βέβαια είναι σε παραλληλισμό με το προηγούμενο και τελικά μας δημιουργεί μία αντίφαση (αναρωτιέμαι ποιός σύνταξε το ελληνικό manual - μήπως να διαβάζαμε τί λέει το αγγλικό;): Γιατί απαγορεύει το 10W στον 1.4 HDI όταν έχει ήδη αναφέρει να χρησιμοποιούμε αποκλειστικά 5W40 (δηλ. όχι 10W) σε όλους τους HDI; Μοιάζει να λέει η 2η φράση ότι το 10W απαγορεύεται μόνο στους 1.4 HDI και για τους άλλους HDI επιτρέπεται. Επίσης μοιάζει να λέει ότι το πρόβλημα του HDI είναι μόνο το 10W. Το xW30 είναι πρόβλημα; Ναι είναι επειδή παραπάνω υποχρεώνει για 5W40. Και ξαναρωτάμε: Γιατί απαγορεύει σε χωριστή φράση το 10W και μόνο αυτό; Η φράση αυτή είτε είναι περιττή, είτε προσπαθούν να προσαρμόσουν κάποια τεχνικά δεδομένα με δεδομένα μάρκετινγκ... και πάμε παρακάτω εμείς τώρα...
Υπάρχει λογική για να το πάμε παρακάτω, που λέει ότι θα μπορούσες να βάλεις ένα δυνατό 5W30 ή 10W30 ή και ένα 'εύρεστο' ποιοτικό 10W40 στους παραπάνω δύο κινητήρες. Στο διάγραμμα επιλογών της η PSA μας δίνει λάδια ESSO και TOTAL που δεν έχουν στην γκάμα τους εύρεστο και ποιοτικό 10W40, ούτε 5W30 με ACEA A3 (είναι Α5), ούτε και 5W30 ειδικό για κινητήρες diesel, και βλέπεις καθαρά ότι παρακάτω τονίζει ότι εάν δεν χρησιμοποιούμε λιπαντικό ACEA A3 (αναφέρεται για όλους τους κινητήρες της που αφορούν αυτό το manual - δεν ισχύουν για τους καινούριους Turbo) πρέπει να προχωράς σε πυκνά διαστήματα αλλαγών. Άρα πώς να γράψει ότι τα ACEA A5 5W30 που δίνει είναι κατάλληλα για HDI (turbodiesel) ή για τα 206-307RC; Και γιατί δεν τονίζει ότι το 5W30 που προτείνει πρέπει να αλλαζεται συχνότερα;
Συνεχείς αντιφάσεις μέσα σε μία σελίδα ενός manual. Ρε το αγγλικό manual το έχει κανείς; Γιατί από μεταφράσεις έχω δει πολλά τέτοια παράδοξα... Σε μένα για την ώρα είναι προφανής η σύγκρουση του μάρκετινγκ της PSA και των τεχνικών περιορισμών του κατασκευαστή των κινητήρων (της PSA πάλι). Τμήμα μάρκετινγκ PSA vs Τμήμα μηχανολογίας PSA;Όπως και να έχει πάντως εφόσον το manual κάνει σαφές 'χρησιμοποιείτε αποκλειστικά 5w40 στους κινητήρες HDI...', εάν χρησιμοποιήσεις οτιδήποτε άλλο (στους συγκεκριμένους κινητήρες) εκτός από 5W40 το κάνεις με δική σου ευθύνη και εννοείται ότι βγαίνεις εκτός εγγύησης (αν ισχύει ακόμη).
Τα SSO δεν τα έχω δοκιμάσει. Σαν τεχνολογία είναι ό,τι πιο σύγχρονο έχει να μας δείξει σε λιπαντικό παραγωγής η AMSOIL. Το ιξώδες του προφανώς είναι 'αθάνατο'. Αλλά όσον αφορά την πολύ σκληρή χρήση (και μόνο αυτή) σε αντίξοες συνθήκες, δε νομίζω ότι το HDD έχει αντίπαλο. Στην χρήση λογικά το SSO θα στροφάρει μακράν καλύτερα από το HDD.
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς
Ο χρήστης swift b.p.m έγραψε:
Από την άλλη λέμε γενικά ότι ένα λιπαντικό ιξώδους 5w30 αντέχει μέχρι τους 35Κ.
Απο'κεί και πάνω τι γίνεται?Δεν προστατεύεται επαρκώς ο κινητήρας πλέον?Σπάει το φιλμ προστασίας του λιπαντικού?Αν και μοιάζει να δέχεσαι αυτό που σου πρότεινα περισσότερο επειδή σου το πρότεινα εγώ παρά επειδή το κατάλαβες θα προσπαθήσω να σου απαντήσω καλύτερα σε αυτό που ρωτάς.
Πολύ πρόσφατα για το ζήτημα των manual είχα γράψει αυτό:Όταν λέει ότι το 5W30 είναι για -30 έως +35C εννοεί:
α) ότι σαν 5W μπορεί να σε καλύψει στους -30C
β) ότι σαν 30 μπορεί να σε καλύψει με εξωτερική θερμοκρασία έως 35C (όπου εννοεί ότι εν ώρα θερμής λειτουργίας του κινητήρα η ψύξη του λιπαντικού είναι δυσκολότερη, άρα εάν έχεις έξω +35 τότε με ένα 30ρι κινείσαι στο όριο αντοχής του)Πού είναι το πρόβλημα εδώ: Ότι δεν είναι όλα τα 5W30 ίδια. Οι κατασκευαστές κινητήρων αναφέρονται σε λιπαντικά σειράς, ορυκτελαϊκά χαμηλής έως μέσης ποιότητος που απλά καλύπτουν τις προδιαγραφές του κινητήρα. Εδώ μέσα αναφερόμαστε σε ποιοτικά 30ρια, επί μονίμου βάσεως. Σε 30ρια Group IV/V ή έστω σε Group III/V. Και μάλιστα σύγχρονα, που η τεχνολογία τους έχει ξεφύγει κατά πολύ σε σχέση με πριν 10 χρόνια (άνευ νοήματος η σύγκριση με πριν 20 χρόνια). Δηλαδή για 30ρια που δεν έχουν πρόβλημα ούτε με 60C εξωτερική θερμοκρασία. Περάσαμε στα 20ρια παραγωγής, σας λέει τίποτα αυτό; Επίσης οι πρώτοι που πέρασαν στα 20ρια παραγωγής (όχι μόνο σε Group IV/V αλλά και σε Group III) ήταν κάτι κορυφαίοι παρασκευαστές λιπαντικών εξ ΗΠΑ (ονόματα δεν λέμε)... κάτι μας λέει κι αυτό, σωστά;
Όταν λοιπόν κοιτάμε τί λέει το manual πρέπει να σκεφτόμαστε τί λιπαντικά αναφοράς είχε ο κατασκευαστής του κινητήρα υπόψιν όταν έγραφε το manual.Υπογράμμισα όσα θέλω να δώσεις περισσότερη βάση. Σκέψου λοιπόν ένα λιπαντικό που θερμαίνεται και ενώ πιέζεται πρέπει να αποτρέψει την επαφή μεταξύ δύο μεταλλικών επιφανειών. Όσο θερμαίνεται τόσο λεπταίνει. Όσο λεπταίνει τόσο λεπτότερο το φιλμ ανάμεσα στις δύο επιφάνειες, άρα μικρότερη και η απόσταση μεταξύ τους. Οι περισσότεροι μένουν εδώ και δεν προχωρούν παραπέρα, οπότε σαν μόνη απάντηση έχουν: όσο παχύτερο το λιπαντικό τόσο καλύτερα.
Ποιό είναι το λάθος τους; Ότι παραβλέπουν την συνέχεια που σε σχέση με την σύγχρονη μεταλλουργία παίρνει όλο το βάρος. Οι ανοχές σήμερα μεταξύ των επιφανειών στα μέταλλα αλλά και στα ίδια τα μέταλλα σαν υλικό (ζητήματα διαστολών συστολών αλλά και αντοχής) έχουν μικρύνει πολύ και παράλληλα βελτιωθεί. Πλέον το λιπαντικό δεν απαιτείται πολύ παχύ καθότι και οι ανοχές δεν είναι πλέον μεγάλες. Μεταξύ δύο επιφανειών έχει μείνει μικρότερος χώρος που όταν διασταλλούν τα μέταλλα με την θερμοκρασία γίνεται ακόμη μικρότερος (παράλληλα με το λάδι που λεπταίνει). Όταν λοιπόν ο κατασκευαστής ζητάει 30ρι και όχι 40ρι όπως παλαιότερα, αυτό έχει λάβει υπόψιν του: δεν του χρειάζεται το 40ρι, συχνά είναι ακατάλληλο το 40ρι και επιμένει αυστηρά στο 30ρι (πχ πολλα σύγχρονα μοτέρ της VAG, Ford, Honda, Mazda, Renault, PSA κλπ). Η εξέλιξη στην μεταλλουργία δίνει πλέον την δυνατότητα χρήσης 20ριού ή και 10ριού (εξέλιξη που φαίνεται πρώτα στην F1), το ζήτημα είναι εάν μπορούν να ακολουθήσουν την εξέλιξη όλοι οι παρασκευαστές λιπαντικών (όχι απλώς ένας ή δύο) και μάλιστα σε λογικό κόστος αλλιώς θα υπάρχει πρόβλημα διαθεσιμότητας με μονοπωλιακές πρακτικές που δεν ευνοούν κανέναν εκτός από έναν και μόνο (τον μονοπωλητή), οπότε εδώ αναλαμβάνει το τμήμα μάρκετινγκ των εταιριών και οι αναμεταξύ τους συμφωνίες, ανταλλαγές, εξαγορές κλπ.
Τα σύγχρονα λιπαντικά και ειδικά των κατηγοριών III και IV καταφέρνουν να διατηρήσουν το ιξώδες τους σε βάθος χρόνου-χρήσης πολύ καλύτερα από ό,τι παλαιότερα. Μεταξύ των ΙΙΙ και IV, η IV ειδικά εάν συνδυαστεί πολύ ποιοτικό πακέτο προσθέτων (συμπεριλαμβάνοντας και την χρήση εστέρων που εξ ορισμού συνδυάζονται με τις PAO) γίνεται ασυναγώνιστη. Σήμερα τα λιπαντικά με ιξώδες ανώτερο του 40, έμειναν για να χρησιμεύουν μόνο σε περιπτώσεις παλαιωμένων-φθαρμένων από την χρήση κινητήρων παραγωγής ή κινητήρων παλαιάς τεχνολογίας ή κινητήρων βελτιωμένων με σφυρήλατα έμβολα όπου δύσκολα βρίσκουμε κάτι με ανοχές αρκετά κλειστές ή αγωνιστικούς κινητήρες με ξεπερασμένη (παλαιού τύπου) ηλεκτρονική διαχείριση όπου για λόγους ασφαλείας διατηρούν πολύ πλούσιο μίγμα που μειώνει τάχιστα το ιξώδες του λιπαντικού ή σε αγωνιστικούς κινητήρες τύπου Top Fuel. Όλες τις υπόλοιπες εφαρμογές τα λεπτόρευστα λιπαντικά τις καλύπτουν άνετα, προσφέροντας και όσα πλεονεκτήματα παρέχει η ταχύτερη ροή με την ταχύτερη αντικατάσταση του λιπαντικού φιλμ πάνω στα μέταλλα.
Παράλληλα υπάρχουν και παρασκευαστές όπου η έννοια της κορυφαίας ποιότητας είναι συνυφασμένη με την φήμη τους την οποία οι ίδιοι έχουν αναλάβει την διαχρονική τους υπεράσπιση. Αυτοί οι παρασκευαστές απευθύνονται σε πελάτες που ζητάνε λίγο έως πολύ παραπάνω από την απλή κάλυψη των όποιων προδιαγραφών απαιτεί ο κατασκευστής του κινητήρα τους (ή του σασμάν, διαφορικού κλπ). Αυτά είναι απλά πράγματα που συμβαίνουν σε όλους τους κλάδους τις αγοράς και ακολουθούν τους νόμους της (μάρκετινγκ), δεν αποτελούν κάποια ιδιαιτερότητα του χώρου των λιπαντικών, άρα δεν χρειάζεται καμία παραπάνω ερμηνεία.
Οπότε εμείς σήμερα έχουμε τις εξής δύο εξίσου ασφαλείς επιλογές:
α) Το να ακολουθούμε κατά γράμμα τις ελάχιστες απαιτήσεις του κατασκευαστή του κινητήρα όσον αφορά την συντήρησή του (η αλλαγή λιπαντικών είναι μέρος της συντήρησης), ενώ παράλληλα χρησιμοποιούμε το όχημα με τρόπο που έχει οριστεί και προβλεφθεί από τον κατασκευαστή του.
β) Να προσπαθούμε να κινηθούμε μέσα στα πλαίσια συντήρησης που ορίζει ο κατασκευαστής και μέσα ή πάνω στα όρια των προδιαγραφών που μας δίνει αλλά επιλέγοντας όσο ποιοτικότερα προϊόντα αντέχει η τσέπη μας και ορίζουν οι γνώσεις μας (απαιτούνται για να επιλέγουμε ασφαλή και κατάλληλα προϊόντα που είναι πάντοτε εντός των προδιαγραφών του κατασκευαστή), ειδικά εάν χρησιμοποιούμε το όχημα με τρόπο που ξεφεύγει από την μέση χρήση που έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή.
Η μόνη ασάφεια σε αυτές τις επιλογές είναι το τί έχει προβλέψει ο κατασκευαστής ως κατάλληλη χρήση για το όχημα που μας πουλάει. Στην ουσία ορίζεται από την κοινή λογική, όταν συμπεριλάβουμε υπόψιν τον αγοραστικό στόχο του κατασκευαστή και τις οδηγίες χρήσης στο εγχειρίδιο (δηλ. ένα 350Z δεν έχει προβλεφθεί για να κινείται συνέχεια με 40χαω σε χωματόδρομους ή να βγάζει την βάρκα από την θάλασσα παρότι έχει κινητήρα με τεράστια ροπή που μπορεί να ρυμουλκήσει ό,τι γουστάρει, ενώ ένα Land Cruiser δεν έχει προβλεφθεί για να οδηγείται 'τάπα' μέσα σε πίστες ή για κόντρες παρότι είναι τετρακίνητο με τεράστια ελκτική πρόσφυση για να 'ξεμπαζώνει' την άσφαλτο).Επανερχόμαστε στα γήινα θέματά μας λοιπόν, όπου η κοινή λογική μας λέει ότι για ένα Suzuki Swift 1.3GL μπορεί να χρησιμοποιηθεί 30ρι ακόμη και με 50C εξωτερική θερμοκρασία, όταν το 30ρι αφενός καλύπτει τις προδιαγραφές του κινητήρα της Suzuki (5W30, API SL) και αφετέρου έχει παρασκευαστεί για χρήση σε κινητήρες πανίσχυρους που λειτουργούν σε ακραίες θερμοκρασίες λειτουργίας αλλά και σε τεράστιες συμπιέσεις υπό πολύ αντίξοες συνθήκες και σε καθεστώς εκτεταμένης μόλυνσης (μόλις 'φωτογράφησα' έναν σύγχρονο turbodiesel). Για να είμαι ακριβής το HDD πέφτει πάρα πολύ για τις ανάγκες του κινητήρα της Suzuki αφού έχει φτιαχτεί για πολύ δυσκολότερες και απαιτητικότερες εφαρμογές. Φίλε swift b.p.m. μπορείς να πλακώνεις στα γκάζια τον κινητήρα σου όσο θέλεις ακόμη και με καύσωνα, ο κινητήρας σου μπορεί να μην φτιάχτηκε για τέτοια χρήση αλλά με το HDD θα λειτουργεί σα να φτιάχτηκε. Φυσικά, με τέτοια χρήση θα φροντίζεις να αλλάζεις το λιπαντικό σου μαζί με το φίλτρο λαδιού επιμελώς στα πλαίσια του κανονικού σέρβις σου και όχι πιο αραιά όπως θα μπορούσες εάν δεν τον πλάκωνες τόσο πολύ. Με πολύ απλά λόγια, το HDD δεν ανήκει στα 5W30 της σειράς, ούτε καν στα ποιοτικά, βρίσκεται σε δική του κλάση κάπου μόνο του, ακόμη κι αν συγκριθεί με τα άλλα εξαιρετικής ποιότητος 30ρια της AMSOIL.
-
RE: Περι λιπαντικών γενικώς
Ο χρήστης overgr έγραψε:
Αυτό το εχω και εγώ απορία.Οταν ο κατασκευαστής ζητάει Low HTHS, αυτό μπορεί να έχει άλλη βάση πέραν της οικονομίας καυσίμου? Δηλαδή, μπορεί να υπάρχει άλλος τεχνικός λόγος που να απαιτεί λιπαντικό με low HTHS? Και αν υποθέσουμε ότι επιλέγουμε να μην ασχοληθούμε με την κατανάλωση - χαρίζουμε κάποια θεωρητική καλύτερη λίπανση στο μοτέρ αν βάλουμε Α3 λάδι αντί για Α5?
Επιπλέον, οι Α1 και A5, τι άλλες διαφορές εκτός του HTHS έχουν σε σχέση με την Α3?
Σε γενικές γραμμές η Α1 είναι εξ ορισμού ακατάλληλη για σκληρή χρήση και μάλιστα απαιτεί κινητήρα κατάλληλα κατασκευασμένο για τόσο λεπτό φιλμ. Αντιθέτως η Α5 είναι σύγχρονη προδιαγραφή 'οικονομίας' που συνδυάζει την αντοχή στην σκληρή χρήση της Α3 και την αντιτριβικότητα της Α1.
Κατά κανόνα οι κινητήρες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν Α1 δεν έχουν πρόβλημα ούτε με την Α3. Αντιθέτως οι κινητήρες που προτείνονται για Α3 σχεδόν ποτέ δεν επιτρέπουν λιπαντικό Α1 ενώ αν είναι σύγχρονοι κατά κανόνα δέχονται πολύ άνετα την χρήση Α5. -
RE: Περι λιπαντικών γενικώς
Ο χρήστης etsii έγραψε:
Το πρόβλημα είναι πως κανένα λιπαντικό της σειράς EDGE δεν καλύπτει την ACEA A1 ή Α5 για HTHS