-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
To λάδι φεύγει από κάποιοα διάκενα, όπου και να βρίσκονται αυτά στην διαδρομή του.
Ας το πάει και για μέτρηση συμπίεσης για να δει τι κάνει από ελατήρια.Αν είναι μέσα στα όρια του κατασκευαστή, τότε ναι φταίει το ιξώδες.
Παίζει και από την μάνα του να είναι έτσι τα ελατήρια και να θέλει γερή επισκευή.Χαίρω πολύ. Έτσι πως το λες, είναι σαν να προτείνεις να βάλει ένα πιο χοντρό λάδι πχ 10-60 που αναφέρει ) και να μείνει ήσυχος. Αλλά δεν είναι έτσι απλό, συμφωνείς;
-
Χαίρω πολύ. Έτσι πως το λες, είναι σαν να προτείνεις να βάλει ένα πιο χοντρό λάδι πχ 10-60 που αναφέρει ) και να μείνει ήσυχος. Αλλά δεν είναι έτσι απλό, συμφωνείς;
Δεν είναι απλό.
Πρέπει να το ψάξει και να αρχίσει τις ερωτήσεις και τις δοκιμές. Να γεμίσει ξανά λάδι μέχρι τη γραμμή και να τσεκάρει με προσοχή την κατανάλωση λαδιού για να σιγουρευτεί, να ρωτήσει στο συνεργείο, να μετρήσει την συμπίεση στο φινάλε αν έχει αμφιβολίες.
Όμως μην ξεχνάς ότι σύμφωνα με τον ίδιο εκεί που πήγε να αλλάξει λάδια του είπαν ότι το 10w-40 είναι αυτό που του κάνει, αλλά τελικά του έβαλαν από λάθος 5w-30.
Ο Νέος πιο πάνω, το ίδιο ιξώδες είπε για αυτό το αυτοκίνητο.dstou έγραψε:
Κατανάλωση λαδιού σημαίνει πάντοτε ότι το λάδι που έχεις είναι πιο λεπτό από τα διάκενα του κινητήρα. Άρα πρέπει να πας σε κάτι χονδρότερο. Ανέβα ένα νούμερο π.χ. το 10w-40 φαντάζει καλό για δοκιμή.Γιατί, δεν μπορεί να οφείλεται σε χαμηλό NOACK;
Πολύ απίθανο νομίζω.
Το Αράλ 5w-30 δεν είναι το πρώτο τυχαίο λάδι, το Σέατ δεν είναι κανένα υπεραυτοκίνητο με μεγάλες πιέσεις και θερμοκρασίες, η χρήση του είναι σχετικά νορμάλ, αλλά το να χάσεις περίπου το 50% σε 3.000 χλμ είναι κομματάκι πολύ για να ωφείλεται σε εξάτμιση.
Η Σέατ πάλι λέγοντας για 1 λίτρο / 1.000 χλμ., ίσως απλά να θέλει να καλύψει τα νώτα της σε claims, και το πετυχαίνει εδώ. -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Γιατί θα έπρεπε κάποιος να επιμένει σε κάποιο 40άρι ακόμα και το καταχείμωνο που δεν πρόκειται να δει ποτέ τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος του καλοκαιριού?
...Μήπως θεωρούν ότι γενικά στην Ελλάδα δεν υπάρχουν και πολλοί που θ' ασχοληθούν ν' αλλάξουν τα λάδια τους πάνω από 1 φορά το χρόνο, οπότε θα έπρεπε να τους 'μάθουν' (υποχρεώσουν) να χρησιμοποιούν κάτι που θεωρητικά τουλάχιστον είναι πιο 'all-arround'?
..., άρα πόσο αυστηρά μπορεί να είναι όλα αυτά που προτείνουν τελικά??..Ναι, γι' αυτούς που αλλάζουν μια φορά το χρόνο και είναι και οι πιο πολλοί.
Είναι πολύ χαλαρά όταν δεν τρέχει τίποτε, και πολύ αυστηρά αν γίνει στραβή και επικαλεστείς claims βάσει των εγγυήσεων που σου έχουν δοθεί αλλά οι όροι τους ποτέ δεν τηρήθηκαν.Συμφωνούμε, απλά στην περίπτωση αυτή θα έπρεπε να το ξεκαθαρίζουν ότι το 'αποκλειστικά', που γράφουν, αναφέρεται στην περίπτωση που αφήνεις το ίδιο λιπαντικό όλο το χρόνο. Άλλο αυτό, άλλο να γράψεις ένα ξερό 'αποκλειστικά 5w-40' και ν' αναρωτιέται ο άλλος τι μπορεί να ξέρεις που δεν ξέρει και πρέπει να βάζεις ντε και καλά 5w ακόμα και το κατακαλόκαιρο με 42 βαθμούς έξω, ή 40άρι το χειμώνα με μηδέν...
Αναρωτιέμαι πάντως το Γαλλικό manual τι αναφέρει, ή αυτό της C4 που φοράει το ίδιο μοτέρ. Το Ελληνικό τα λέει λίγο περίεργα (γενικά, όχι μόνο για το συγκεκριμένο κινητήρα).
-
Καταρχήν και επιτέλους φίλοι μου, ένας κινητήρας που λειτουργεί σωστά δεν θα καταναλώνει ούτε SpaceOil ούτε SkatoOIl, από την στιγμή εννοείται που το λιπαντικό καλύπτει τις βασικές ελάχιστες προδιαγραφές που ζητάει ο κατασκευαστής του κινητήρα. Μικροδιαφορές της τάξης των 100ml/1000χλμ μπορεί να παρατηρούνται και μέχρι εκεί (χωρίς απαραίτητα να πρέπει να βιαστούμε να κατηγορήσουμε το λιπαντικό).
Η κατανάλωση λαδιού μέχρι ένα σημείο αποτελεί φυσιολογική λειτουργία του κινητήρα. Το λεπτό λιπαντικό φιλμ που ωθείται και μένει πάντα στον χώρο καύσης, θα εξατμιστεί κατά την καύση του μίγματος. Απλό και αναπόφευκτο.
Άλλες αιτίες κατανάλωσης λαδιού:- Λεπτότερο του προβλεπόμενου των ανοχών λιπαντικό.
- Παχύτερο του προβλεπόμενου λιπαντικό. Ελπίζω να θυμάστε τον λόγο (με τα ελατήρια που αναπηδούν στο λιπαντικό φιλμ κλπ...).
- Όταν πέσει το Flash Point ενός κουρασμένου λιπαντικού ή εάν το υπερβεί ένας κινητήρας που αναπτύσσει υπερβολικές θερμοκρασίες.
- Πολύ πλούσιο μίγμα (πτώση ιξώδους (1), γήρανση-οξείδωση λιπαντικού και υψηλές θερμοκρασίες (3)).
- Πολύ βρώμικος κινητήρας (απροσδιόριστη φορά αλλαγής ιξώδους (1) ή (2), οξείδωση λιπαντικού ή και θερμοκρασίες (3)).
- Ανεπαρκής εισαγωγή αέρος (πχ πολύ βρώμικο φίλτρο αέρος - δημιουργεί υποπίεση που αντλεί λάδι στον χώρο καύσης).
- Διαρροή λιπαντικού.
- Διαρροή μικρής ποσότητας παραφλού στο λάδι.
- Συχνές μικρές διαδρομές (όπου ο κινητήρας δεν ζεσταίνεται εύκολα - οδηγεί σε ταχύτερη οξείδωση του λιπαντικού).
- Φθορά κινητήρα (από απλά τσιμουχάκια βαλβίδων ή και δρομείς βαλβίδων ή ελατήρια πιστονιών έως άλλα ακόμη σοβαρότερα).
- Οποιοδήποτε ειδικό αίτιο που μπορεί να οδηγήσει στην πρόωρη εξάντληση κάποιου χημικού πρόσθετου που επιφέρει την γενικότερη διαταραχή της χημικής ισορροπίας του λιπαντικού.
- Είναι και κάτι ακόμη που μου διαφεύγει τώρα...
-
Φίλε dstou καταρχήν χαίρομαι επειδή κινείσαι από θετική σκέψη.
Σε αυτό το σημείο θα σου πω για να ξέρεις ότι αν μένεις μόνο στα νούμερα (τεχνικά ή και προδιαγραφές) κάποια στιγμή θα μπερδευτείς (λόγω λογικών αδιεξόδων). Τον πρώτο καιρό (πριν χρόνια) έπαιζα μεταξύ προδιαγραφών και τεχνικών χαρακτηριστικών. Καταλαβαίνοντας κάπως καλύτερα (δεν μιλάω απόλυτα, κανείς δεν τα ξέρει όλα) με την πάροδο του χρόνου και από το πολύ διάβασμα τί εστί ποιοτική λιπαντική βάση, ποιοτικά χημικά πρόσθετα και προσεγμένες ισορροπημένες συνθέσεις κατέληξα ότι παρατηρώντας μόνο τα τεχνικά και τις προδιαγραφές είναι το ίδιο με το να κρίνω ένα αυτοκίνητο από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές του. Παίρνω την εικόνα μεν αλλά ποτέ την ουσία. Στην πράξη πολλές φορές τα τεχνικά χαρακτηριστικά χάνουν στο νήμα από τα ισορροπημένα χαρακτηριστικά. Εξίσου συχνά τα εντυπωσιακά τεχνικά δεν έχουν διάρκεια κατά την χρήση. Εκκινούν ψηλά και κάποια στιγμή κάποιο χημικό στοιχείο για Χ λόγο εκλείπει και κατόπιν απουσία του καταρρέει η χημική ισορροπία. Επίσης, υπάρχουν και τεχνικά που δεν ανακοινώνονται. Ήδη αναφερόμαστε κατά καιρούς σε τεχνικά (αυτά που εξάγονται μετά από εργαστηριακά τεστς) που δεν ανακοινώνει κανείς (ή μάλλον σχεδόν κανείς) όπως πχ το NOACK Volatility.Για να σου δώσω (και σε όσους μας διαβάζουν από ενδιαφέρον) να καταλάβεις πόσο μπορεί να τραβηχτεί το πράγμα όταν μπλεκόμαστε με τα νούμερα (που πιστεύω ότι έχω κατανοήσει αρκετά αλλά τελικά τα έχω ξεπεράσει κιόλας γιατί μέχρι εκεί αξίζει να τα πιάνουμε) διάβασε τί σου απαντάω σε κάποιο σημείο παρακάτω (μαζί με ένα-δύο που έθιξες και θέλω να τα απαντήσω). Εννοείται ότι χαίρομαι που σκαλίζεις τα θέματα και που σε βλέπω εδώ μέσα να γεμίζεις τις σελίδες με θετικούς προβληματισμούς και θετικές απόψεις (για να μη νομίσεις ότι προσπαθώ να σε αποθαρρύνω ή οτιδήποτε τέτοιο).
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Το γνωστό Heavy Duty Diesel 5W-30, ειδικά σχεδιασμένο για κινητήρες πριν από το 2007 και για πετρέλαια με πολύ θείο, αν δεις τα τεχνικά του χαρακτηριστικά έχει κινηματικό ιξώδες στους 100 βαθμούς Κελσίου, 11,4 cSt και HTHS 3,4 cSt.
Ένα λιπαντικό για να καθοριστεί ως 5W-30 πρέπει το ιξώδες του στους 100 βαθμούς να είναι από 9,3 - 12,5cSt ενώ ένα 40άρι από 12,5-16,3 cST. Άρα είναι 30άρι, αλλά αν υπήρχε ενδιάμεση κλίμακα (υπήρχε μερικές φορές στο παρελθόν η sae καταρτίζει λίστες ιξώδους από το 1911), αυτό το λάδι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως 35άρι περίπου.
BTW ο κινητήρας σου είναι για το HTHS που έχει το λάδι αυτό?Το 'για πετρέλαια με πολύ θείο' μπορεί να εννοείται αλλά εσύ το τονίζεις περισσότερο από την AMSOIL. Το πριν το 2007 το αναφέρει για να διαχωρίσει την χρονιά που εμφανίστηκαν οι πρώτοι κινητήρες που απαιτούν την κάλυψη των API SM/CJ-4. Γι αυτούς τους κινητήρες προωθεί το άλλο εξίσου υπέροχο λιπαντικό της το DEO 5W40 (επίσης για την αγορά των diesel μόνο που καλύπτει όχι μόνο την API CJ-4 αλλά και την αυστηρότατη ως προς τους ρύπους SM).
Το τμήμα μάρκετινγκ της AMSOIL το προωθεί για την αγορά diesel, γι αυτό και στην σύντομη περιγραφή το σπρώχνει σε αυτόν τον αγοραστικό στόχο, αλλά αν το μελετήσεις λίγο παραπάνω θα καταλάβεις ότι απλά το συγκεκριμένο λάδι είναι τεχνολογικά 'άπιαστο'. Χρησιμοποιώντας ελάχιστα από τα καθιερωμένα αντιτριβικά πρόσθετα (πχ το Moly λείπει) στο HDD έχει επιτευχθεί (και με την χρήση ενώσεων εστέρων διβασικών και πολυόλης) σύνθεση με δυναμικά χαρακτηριστικά που ξεπερνούν τις ανάγκες ενός οποιουδήποτε βενζινοκινητήρα. Υπάρχει αφιερωμένη σελίδα γι αυτό το λιπαντικό από τον παρασκευαστή του που δεν στέκεται σε μία μόνη από τις δυνατότητες χρήσης του.Υπόψιν ότι το HDD για τους βενζινοκινητήρες αρκετών από εμάς εγώ και μόνο το έχω προτείνει (κατόπιν κατανόησης του μάρκετινγκ της AMSOIL) και όχι η AMSOIL που με την σειρά της προτείνει ένα εκ των SSO, ASL, ASM, XLF, XLT, AFL, λιπαντικά καθόλα ποιοτικά που καλύπτουν τους περισσότερους από εμάς (πλην όσους με VAG απαιτούν αποκλειστικά την VW504.00).
Πολύ ενδιαφέρουσα όμως είναι η περίπτωση του 0w-20 της ίδιας εταιρείας το οποίο έχει κινηματικό ιξώδες στους 100 βαθμούς Κελσίου, 9 cSt και HTHS 2,8 cSt.
Ένα λιπαντικό για να καθοριστεί ως 5W-30 πρέπει το ιξώδες του στους 100 βαθμούς να είναι από 5,6 - 9,3cSt ενώ ένα 30άρι από 9,3-12,5 cST.
http://www.infineum.com/information/viscosity.htmlΆρα το εν λόγω λιπαντικό κατηγοριοποιείται ως 20άρι πέραν πάσης αμφιβολίας, αλλά το ιξώδες των 9cST είναι πολύ κοντά, εσκεμένα και όχι συμπτωματικά, στο ιξώδες που έχει το 30άρι (θυμίζω 9,3 μίνιμουμ). [b]Έτσι αν υπήρχε ενδιάμεση κλίμακα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως 29άρι, περίπου[/b].
Πολύ γατιά οι μηχανικοί (συγγνώμη οι μαρκετίαρς ήθελα να πω) της εταιρείας. Βέβαια το κάνουν και άλλες εταιρείες αυτό.Προσέξτε και το δείκτη HTHS. Μόνο 2,8. Κάποιοι απαιτούν >3,5 για να μην παθαίνουν μεγάλη φθορά οι βάσεις των κινητήρων, και το γράφουν ρητά στα ψιλά γράμματα των εγγυήσεων τουλάχιστον στην Αμερική.
Εδώ, το ξεκινάς σωστά και μπράβο σου, αλλά τα έχεις μπερδέψει κάπως με τις κλίμακες. Ξεχνάς ότι το πάνω όριο του 20ριού είναι το κάτω όριο του 30ριου. Πέραν του ότι δεν είναι ομοιόμορφα κλιμακούμενες. Άρα δεν μπορεί το 9cSt να αντιστοιχεί σε 29.
Εξηγώ, γιατί ακόμη δεν θα κατάλαβες το λογικό σφάλμα (και οι άλλοι το ίδιο):
Το 20 αντιστοιχεί στο μέσον της κλίμακας μεταξύ 5.6 και 9.3 cSt δηλ. ακριβώς στο 7.45cSt.
Το 30 παρομοίως αντιστοιχεί ακριβώς στο 10.9cSt.
Το 40 αντιστοιχεί ακριβώς στο 14.3cSt.
To βήμα από το 20 έως το 30 είναι 0.345cSt, άρα το ASM 0W20 με 9cSt αντιστοιχεί σε 24,5άρι λιπαντικό.
Παρομοίως αποκαλύπτεται ότι το HDD αντιστοιχεί σε 31.5άρι λιπαντικό. Και δεν έχω κάνει αυστηρά τον υπολογισμό γιατί δεν συμπεριέλαβα τις μικροδιαφορές λόγω ανομοιομορφιών στο μήκος των κλιμάκων. Αλλά το αποτέλεσμα στα 20ρια και 30ρια δεν θα διαφέρει πολύ γιατί το βήμα της κλίμακας είναι σχεδόν ίδιο.
Δηλαδή, εάν συνυπολογίσω την διαφορά μήκους στις κλίμακες θα υπολογίσω το βήμα για το 20ρι και 30ρι στους 0.32cSt. Έτσι το ASM θα αντιστοιχεί σε 24,85άρι και το HDD σε 31.9άρι. Αυτός ο δεύτερος -πιο σύνθετος- υπολογισμός μοιάζει ορθότερος πάντως. Όποιον και να διαλέξεις οι διαφορές είναι κοντινές και επί της ουσίας πρόβλημα ουδέν.Τώρα που το σκέφτομαι, αν νομίζετε ότι σας είναι χρήσιμο (προσωπικά δεν το βλέπω ρεαλιστικά χρήσιμο) μπορώ να κάνω μία απόπειρα να προσθέσω σε κάθε λιπαντικό της λίστας μου την ακριβή αντιστοίχιση κλίμακος κατηγορίας ιξώδους (βάση του 'καλού' -πιο σύνθετου- υπολογισμού). Έχω ήδη έτοιμο προγραμματάκι για τους υπολογισμούς.
Τέλος, όπως έχω γράψει και παλαιότερα ο δείκτης HTHS με την εξέλιξη της μεταλλουργίας έπαψε να είναι πανάκεια. Χρειαζόμαστε μέχρι ένα σημείο, παραπάνω δεν βοηθάει, και πολύ παραπάνω βλάπτει κιόλας ('παρασφίγγει' την κίνηση των μετάλλων, δυσκολεύει την ροή σε δύσβατα και απομακρυσμένα σημεία - μέσα στα πολύ λεπτά διάκενα - εδώ η προσθήκη αντιτριβικών προσθέτων αποτελεί διορθωτική κίνηση).
-
@ Miltellas
Aσχολήθηκα να ψάξω λίγο παραπάνω αυτά τα 2 λιπαντικά, ενώ ούτε πoυ τα ήξερα πιο πριν, γιατί μου έκανε εντύπωση ότι το μεν HDD παίζει πολύ στο φόρουμ και το δε 0w-20 γιατί έχει αυτό το ιξώδες και αυτό το HTHS.
Εγώ δεν θα αγόραζα το HDD diesel για το βενζινοκίνητο ΙΧ μου, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να ήταν 1η επιλογή για το φορτηγό μου.
Το γεγονός ότι σχεδιάστηκε ειδικά για ντιζελοκινητήρες φορτηγών και μάλιστα για το πετρέλαιο της Αμερικής και για high mileage είναι κορυφαίο, και με αποτρέπει. Ναι κάνει και για βενζίνες, δε λέω αλλά δεν είναι το μόνο. Όμως το concept σύλληψης και σχεδιασμού του απέχει πολύ από αυτό των υπολοίπων λιπαντικών για ΙΧ με βενζινοκινητήρες. Δεν μπορεί, κάποιες διαφορές θα υπάρχουν. Ναι, υπάρχουν και πολλά κοινά στοιχεία, υπάρχει και το API SL . Ωραία να το δεχτώ ως επαρκές, αλλά ταυτόχρονα και ως 5η επιλογή. Πιο μπροστά άλλες 4 πιο κατάλληλες, έστω και στα χαρτιά. Ποτέ δεν θα είμαι άνετος γιατί δεν θα μου βγει από το μυαλό ότι σχεδιάστηκε καταρχήν (ή και μόνο) για φορτηγά και όχι για ένα πουσαρισμένο μικρό διαολάκι σαν το κούπερ. Σημειωτέον στην αμερική δεν υπήρχαν ΙΧ ντίζελ. Τώρα προσπαθούν να μπουν στην αγορά.Για το 0w-20 ομολογώ ότι ορισμένα τεχνικά του χαρακτηριστικά είναι εντυπωσιακά. Είναι όμως 'ακραίο' όσον αφορά το ιξώδες του για τους περισσότερους κινητήρες.
Το συγκεκριμένο λάδι κινείται οριακά στα περιθώρια αποδοχής του ως 20άρι. Λίγο πιο χονδρό να ήταν, θα κατατασσόταν ως ένα 30άρι, μάλλον πιο σωστά ως ΑΛΛΟ ΕΝΑ 30άρι.Και ξέρουμε ότι το να χονδρύνεις ένα λάδι είναι πολύ εύκολο, το αντίθετο είναι το δύσκολο.
Γι΄αυτό και τα συγχαρητήρια μου στο τμήμα μάρκετιγκ της εταιρείας, χώρια από τους μηχανικούς γιατί νομίζω ότι το λάδι αυτό σαν concept στήθηκε έτσι από την αρχή. Να είναι δηλαδή ένα λίγο-πολύ marginal 20άρι και να αποφύγει παντί τρόπο να χαρακτηριστεί ως άλλο ένα 30άρι με ότι αυτό συνεπάγεται.
Θα δεχτώ τους υπολογισμούς σου με βάση την μέση τιμή ιξώδους και θα το δεχτώ τελικώς ως 25άρι. Δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Δεν έχω άλλα στοιχεία, και έχουν περάσει πολλά χρόνια από τα μαθήματα τριβολογίας και ρεολογίας που παρακουλούθησα, και τα εργαστήρια που έκανα στη σχολή μου.
Όμως έχω μια ένσταση για το HTHS. Αν ένας κινητήρας βγήκε στην αγορά ως high HTHS, και συνήθως έτσι είναι πολλοί κινητήρες αξιοσημείωτης απόδοσης ιδιαιτέρως ευρωπαικοί, τότε αυτός ο κινητήρας θα είναι high HTHS σε όλη του τη ζωή. Αντίστοιχα και low HTHS. Δεν αλλάζει αυτό και γι' αυτό ο μέσος καταναλωτής πρέπει να κοιτάει τις προδιαγραφές του και να αγοράζει ανάλογα, ή έστω να αφήνεται στα χέρια της αντιπροσωπείας, αν είναι σοβαρή τουλάχιστον.
Στην αμερική υπάρχει ολόκληρη ιστορία με τα λιπαντικά low HTHS τα οποία κρίνονται ακατάλληλα γι' αυτές τις μηχανές και καταπίπτουν οι εγγυήσεις τους. Και οι εγγυήσεις αυτές σε πολλές περιπτώσεις αφορούν ακριβά γερμανικά. Μάλιστα εδώ ίσως οι ευρωπαίοι να ξεπέρασαν τους αμερικάνους φροντίζοντας να ενσωματώσουν χονδρικά το HTHS στις προδιαγραφές ACEA. Και έτσι οι ντίλερσ πουλάνε το αντίστοιχο 'in house' λιπαντικό το οποίο φέρει το όνομα της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε πολλαπλάσιες τιμές από τα υπόλοιπα της αγοράς.Ωραία, πάλι νουβέλλα μας βγήκε σε μέγεθος.
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
...
Αναρωτιέμαι πάντως το Γαλλικό manual τι αναφέρει, ή αυτό της C4 που φοράει το ίδιο μοτέρ. Το Ελληνικό τα λέει λίγο περίεργα (γενικά, όχι μόνο για το συγκεκριμένο κινητήρα).Το έχω ξαναρίξει αυτό το link, δείτε τις σελίδες 22,23. Αφορά σύγχρονους κινητήρες.
btw, και εγώ έχω χαρεί που έχουμε τον dstou στην παρέα μας , βοηθάει στην διατήρηση της ισορροπίας.
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
...
Αναρωτιέμαι πάντως το Γαλλικό manual τι αναφέρει, ή αυτό της C4 που φοράει το ίδιο μοτέρ. Το Ελληνικό τα λέει λίγο περίεργα (γενικά, όχι μόνο για το συγκεκριμένο κινητήρα).Το έχω ξαναρίξει αυτό το link, δείτε τις σελίδες 22,23. Αφορά σύγχρονους κινητήρες.
Ευχαριστώ Αντώνη. Θα με ενδιέφερε, παρεμπιπτόντως, και η δική σου εξήγηση όσον αφορά το γιατί απαγορεύουν ο,τιδήποτε άλλο πέρα από 5W40 για τον 2.0 L.
Το καλύτερο πάντως που βρήκα στο συγκεκριμένο manual είναι αυτό:
Από εκεί που έλεγαν 5 χρόνια... -
Με τιμάς που θέλεις την άποψή μου. Συνήθως γράφω όταν το thread είναι σχετικά ανενεργό, όταν δεν απαντούν άλλοι. Αν απαντήσει κάποιος συνήθως γράφω μόνο αν θεωρώ ότι προσθέτω κάτι ή δεν συμφωνώ κάπως.
Τώρα η δική μου εξήγηση είναι πως οι ανοχές του συγκεκριμένου κινητήρα είναι τέτοιες που θέλει 40άρι. Σίγουρα δεν είναι πρόβλημα να πας σε 0w40.Πάντως σχετικά με την συζήτηση που έχει ξεκινήσει για τους 35βαθμούς και το swift, δεν κρατιέμαι να μην πω ότι το manual του forester δίνει 20άρι ως τους 40!
Επίσης μου άρεσε όπως παλαιότερα ο >Ο χρήστης onyx ! έγραψε:Όμως τα σύγχρονα συνθετικά λάδια, εκτός από τα άλλα πλεονεκτήματά τους μπορούν να καλύτπουν την προδιαγραφή Α3 έστω κι αν είναι 30άρια και είναι και πολύ πιο ανθεκτικά σε θερμοκρασίες και σε εύρος θερμοκρασιών με αποτέλεσμα πλέον να μην έχει σημασία η εξωτερική θερμοκρασία. Άλλωστε αν το καλοσκεφτούμε μετά την εκκίνηση είτε στους 45 είτε στους -20 ο κινητήρας μου και το λάδι μου συνεχίζουν να ζούν στο προστατευτικό κουκούλι των χιτωνίων νερού θερμοκρασίας γύρω στους 90.
-
-
Πως ερμηνευονται στο εγχειριδιο οι 'κανονικες συνθηκες' και πως οι 'δυσμενεις'?
-
Δυσμενείς φαντάζομαι θα εννοεί συνεχές σταμάτα-ξεκίνα, οδήγηση για πολύ μικρές αποστάσεις, οδήγηση σε χωματόδρομους κλπ
-
Το εξηγεί και στη σελ. 4 του οδηγού συντήρησης που παρέθεσε ο mesastou.
@dog80
Mου το είχε πει ο μηχανικός μου αλλά δεν το είχα δει γραμμένο κάπου. Για πες τους το στη Citroen, να δεις τι θα σου απαντήσουν. Στο service manual του RC πάντως δεν αναφέρει κάτι, σε παραπέμπει στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο.
Τώρα που μου το θύμισες, τι λιπαντικό προτείνει το δικό σου manual? Tον EW10J4-S δεν έχεις κι εσύ στο C4?@Μiltellas
Τα σέβη μου (μεταξύ άλλων) για το ποστ με τη λίστα των λόγων για τους οποίους παρατηρείται αυξημένη κατανάλωση λαδιού. Ήταν κάτι που ήθελα να θίξω με αφορμή τα ~500ml/10.000km που πίνει το δικό μου μετά από ~40.000 χλμ και παρατηρήσεις του στυλ 'ο κινητήρας μου έχει κάνει ΧΧΧ.000 χλμ και δεν καίει σταγόνα λάδι', που διαβάζω από μερικούς κατά καιρούς. -
Καλημέρα στο forum, πρωινός πρωινός γιατί έχω κάποιες ανυσηχίες .
Λοιπόν, τώρα που πιάσαν οι ψύχρες τα πρωινά ακούγεται ο κινητήρας έντονα (σα να χτυπάει) για περίπου ένα λεπτό. Έπειτα σταματάει, περιμένω άλλο ένα και μετά ξεκινάω. Τί γίνεται? Αυτό δε σημαίνει ότι τη συγκεκριμένη στιγμή δε λιπαίνεται σωστά ο κινητήρας? Μήπως φταίει το φίλτρο που ίσως αδειάζει? Αλλά στα VW Polo είναι από κάτω που νομίζω ότι δε χρειάζεται να έχουν βαλβίδα για να μην αδειάζουν.
Ή μήπως φταίει το λάδι? Σε ερώτηση που έιχα κάνει εδώ πήρα απαντήσεις, επέλεξα αυτά αλλά δεν έκανα την αλλαγή ακόμα. Αν κάνω την αλλαγή θα διορθωθεί η κατάσταση? -
Ο χρήστης caveman_ έγραψε:
Καλημέρα στο forum, πρωινός πρωινός γιατί έχω κάποιες ανυσηχίες .
Λοιπόν, τώρα που πιάσαν οι ψύχρες τα πρωινά ακούγεται ο κινητήρας έντονα (σα να χτυπάει) για περίπου ένα λεπτό. Έπειτα σταματάει, περιμένω άλλο ένα και μετά ξεκινάω. Τί γίνεται? Αυτό δε σημαίνει ότι τη συγκεκριμένη στιγμή δε λιπαίνεται σωστά ο κινητήρας? Μήπως φταίει το φίλτρο που ίσως αδειάζει? Αλλά στα VW Polo είναι από κάτω που νομίζω ότι δε χρειάζεται να έχουν βαλβίδα για να μην αδειάζουν.
Ή μήπως φταίει το λάδι? Σε ερώτηση που είχα κάνει εδώ πήρα απαντήσεις, επέλεξα αυτά αλλά δεν έκανα την αλλαγή ακόμα. Αν κάνω την αλλαγή θα διορθωθεί η κατάσταση?Πόσα χλμ και πόσους μήνες έχεις τα λάδια μέσα; Ίσως έχουν 'κουραστεί', και αν έχουν κουραστεί αρκετά αυτό σημαίνει ... πάχυνση!
Τι έχεις επιλέξει τελικά (δεν έβγαλα άκρα διαβάζοντας την σελίδα 374 ) ...; -
Ένα υπερβολικά λεπτό λιπαντικό για τις ανοχές ενός μοτέρ πώς εκδηλώνεται; Είναι (σχεδόν) σίγουρο ότι θα έχουμε αυξημένη κατανάλωση, η υπάρχει περίπτωση να φαίνονται όλα καλά αλλά να έχουμε φθορές σε έδρανα κλπ;
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Πόσα χλμ και πόσους μήνες έχεις τα λάδια μέσα; Ίσως έχουν 'κουραστεί', και αν έχουν κουραστεί αρκετά αυτό σημαίνει ... πάχυνση!
Τι έχεις επιλέξει τελικά (δεν έβγαλα άκρα διαβάζοντας την σελίδα 374 ) ...;Επέλεξα τελικά Amsoil AFL 5W40 που θα βάλω. Προς το παρών (τελευταία αλλαγή) εδώ και τρεις μήνες 2.500χλμ τα 10W40 Repsol. Η αλλαγή πλέον θα γίνει πολύ πιο νωρίς αν ευθύνεται το ιξώδες.
-
Με την χρήση που κάνεις θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι - έστω και αυτά τα σχετικά απλά λάδια - έχουν κουραστεί.
Φαντάζομαι ότι πριν 3 μήνες άλλαξες και φίλτρο, αν ναι θα έλεγα κράτα τα άλλο τόσο ...
Από την άλλη ο χειμώνας ήρθε - ειδικά από Κυριακή οπότε ... αν δεν λυπάσαι να πετάξεις πρόωρα τα repsol...Αν έχεις καλό αυτί ίσως να ακούσεις την διαφορά που θα κάνουν τα AFL το πρωί (να αλλάξεις και φίλτρο βέβαια).
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Ένα υπερβολικά λεπτό λιπαντικό για τις ανοχές ενός μοτέρ πώς εκδηλώνεται; Είναι (σχεδόν) σίγουρο ότι θα έχουμε αυξημένη κατανάλωση, η υπάρχει περίπτωση να φαίνονται όλα καλά αλλά να έχουμε φθορές σε έδρανα κλπ;Θόρυβος δεν σημαίνει απαραίτητα φθορά και αντίστοιχα ησυχία δεν σημαίνει ότι δεν φθείρεται.
Αν είναι πολύ λεπτό, στο ρελαντί με τα λάδια ΖΕΣΤΑ δεν θα έχει ικανοποιητική πίεση λαδιού. Μετά βλέπεις τις φθορές (ανάλυση κλπ).
Όλα είναι σχετικά. Ένα αμάξι που έχει πολύ λεπτό λάδι αλλά το οδηγάς ήσυχα, το λάδι ΔΕΝ ζεσταίνεται πολύ και έχει μεγαλύτερο ιξώδες από άλλο αμάξι με πιο χοντρά λάδια που το σκίζεις και το λάδι είναι πχ. 150C. (αν βλέπεις συχνά τέτοιες θερμοκρασίες καλό θα ήταν να σκεφτόσουν κάτι σε 15W50).
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Mου το είχε πει ο μηχανικός μου αλλά δεν το είχα δει γραμμένο κάπου. Για πες τους το στη Citroen, να δεις τι θα σου απαντήσουν. Στο service manual του RC πάντως δεν αναφέρει κάτι, σε παραπέμπει στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο.
Τώρα που μου το θύμισες, τι λιπαντικό προτείνει το δικό σου manual? Tον EW10J4-S δεν έχεις κι εσύ στο C4?Κοίταξα στο manual και δέν γράφει τίποτα για λάδι. Μόνο πόσα λίτρα παίρνει. Θα ψάξω στο βιβλίο συντήρησης μήπως γράφει εκεί τίποτα.
Περι λιπαντικών γενικώς