-
μπορώ να ξεχωρίζω, μόνο το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο .... από αυτά που είναι εξευγενισμένα ....
με τον ουρανίσκο ......του μοτέρ τώρα .......
-
Ο χρήστης konstantinosV έγραψε:
Και άλλος λαδοχτυπημένος στην παρέα μαςΠάντως για να πω την αλήθεια οι απορίες μου σε μεγάλο βαθμό σχετικά με την επιλογή λαδιών στο Swift, έχουν λυθεί.Ειδικά ακούγοντας και τον κινητήρα μου να λειτουργεί έτσι με το HDD 5w30...
Από την άλλη λέμε γενικά ότι ένα λιπαντικό ιξώδους 5w30 αντέχει μέχρι τους 35Κ.
Απο'κεί και πάνω τι γίνεται?Δεν προστατεύεται επαρκώς ο κινητήρας πλέον?Σπάει το φιλμ προστασίας του λιπαντικού?Αλλά από ότι καταλαβαίνω αυτό το HDD 'κάνει παπάδες' και αποδεικνύεται 'περισσότερο 40άρι' από τα υπολοιπα 30άρια στη σκληρή μεταχείρηση-βαριά καλοκαιρία,οπότε μένω ήσυχος!!!
Χαίρομαι πάντως ιδιαίτερα για την πορεία αυτού του τόπικ του φόρουμ, το οποίο μέσω κάποιων παιδιών (Μίλτος,Αντώνης και άλλοι)δίνει πραγματικές και εφαρμόσιμες λύσεις/προτάσεις στα περισσότερα μέλη!
Ευχαριστούμε πραγματικά!
-
Ο χρήστης swift b.p.m έγραψε:
Ευχαριστούμε πραγματικά!
+1
-
Ο χρήστης etsii έγραψε:
Το πρόβλημα είναι πως κανένα λιπαντικό της σειράς EDGE δεν καλύπτει την ACEA A1 ή Α5 για HTHS -
Αυτό το εχω και εγώ απορία.
Οταν ο κατασκευαστής ζητάει Low HTHS, αυτό μπορεί να έχει άλλη βάση πέραν της οικονομίας καυσίμου? Δηλαδή, μπορεί να υπάρχει άλλος τεχνικός λόγος που να απαιτεί λιπαντικό με low HTHS? Και αν υποθέσουμε ότι επιλέγουμε να μην ασχοληθούμε με την κατανάλωση - χαρίζουμε κάποια θεωρητική καλύτερη λίπανση στο μοτέρ αν βάλουμε Α3 λάδι αντί για Α5?
Επιπλέον, οι Α1 και A5, τι άλλες διαφορές εκτός του HTHS έχουν σε σχέση με την Α3?
-
Ο χρήστης overgr έγραψε:
Αυτό το εχω και εγώ απορία.Οταν ο κατασκευαστής ζητάει Low HTHS, αυτό μπορεί να έχει άλλη βάση πέραν της οικονομίας καυσίμου? Δηλαδή, μπορεί να υπάρχει άλλος τεχνικός λόγος που να απαιτεί λιπαντικό με low HTHS? Και αν υποθέσουμε ότι επιλέγουμε να μην ασχοληθούμε με την κατανάλωση - χαρίζουμε κάποια θεωρητική καλύτερη λίπανση στο μοτέρ αν βάλουμε Α3 λάδι αντί για Α5?
Επιπλέον, οι Α1 και A5, τι άλλες διαφορές εκτός του HTHS έχουν σε σχέση με την Α3?
Σε γενικές γραμμές η Α1 είναι εξ ορισμού ακατάλληλη για σκληρή χρήση και μάλιστα απαιτεί κινητήρα κατάλληλα κατασκευασμένο για τόσο λεπτό φιλμ. Αντιθέτως η Α5 είναι σύγχρονη προδιαγραφή 'οικονομίας' που συνδυάζει την αντοχή στην σκληρή χρήση της Α3 και την αντιτριβικότητα της Α1.
Κατά κανόνα οι κινητήρες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν Α1 δεν έχουν πρόβλημα ούτε με την Α3. Αντιθέτως οι κινητήρες που προτείνονται για Α3 σχεδόν ποτέ δεν επιτρέπουν λιπαντικό Α1 ενώ αν είναι σύγχρονοι κατά κανόνα δέχονται πολύ άνετα την χρήση Α5. -
Ο χρήστης swift b.p.m έγραψε:
Από την άλλη λέμε γενικά ότι ένα λιπαντικό ιξώδους 5w30 αντέχει μέχρι τους 35Κ.
Απο'κεί και πάνω τι γίνεται?Δεν προστατεύεται επαρκώς ο κινητήρας πλέον?Σπάει το φιλμ προστασίας του λιπαντικού?Αν και μοιάζει να δέχεσαι αυτό που σου πρότεινα περισσότερο επειδή σου το πρότεινα εγώ παρά επειδή το κατάλαβες θα προσπαθήσω να σου απαντήσω καλύτερα σε αυτό που ρωτάς.
Πολύ πρόσφατα για το ζήτημα των manual είχα γράψει αυτό:Όταν λέει ότι το 5W30 είναι για -30 έως +35C εννοεί:
α) ότι σαν 5W μπορεί να σε καλύψει στους -30C
β) ότι σαν 30 μπορεί να σε καλύψει με εξωτερική θερμοκρασία έως 35C (όπου εννοεί ότι εν ώρα θερμής λειτουργίας του κινητήρα η ψύξη του λιπαντικού είναι δυσκολότερη, άρα εάν έχεις έξω +35 τότε με ένα 30ρι κινείσαι στο όριο αντοχής του)Πού είναι το πρόβλημα εδώ: Ότι δεν είναι όλα τα 5W30 ίδια. Οι κατασκευαστές κινητήρων αναφέρονται σε λιπαντικά σειράς, ορυκτελαϊκά χαμηλής έως μέσης ποιότητος που απλά καλύπτουν τις προδιαγραφές του κινητήρα. Εδώ μέσα αναφερόμαστε σε ποιοτικά 30ρια, επί μονίμου βάσεως. Σε 30ρια Group IV/V ή έστω σε Group III/V. Και μάλιστα σύγχρονα, που η τεχνολογία τους έχει ξεφύγει κατά πολύ σε σχέση με πριν 10 χρόνια (άνευ νοήματος η σύγκριση με πριν 20 χρόνια). Δηλαδή για 30ρια που δεν έχουν πρόβλημα ούτε με 60C εξωτερική θερμοκρασία. Περάσαμε στα 20ρια παραγωγής, σας λέει τίποτα αυτό; Επίσης οι πρώτοι που πέρασαν στα 20ρια παραγωγής (όχι μόνο σε Group IV/V αλλά και σε Group III) ήταν κάτι κορυφαίοι παρασκευαστές λιπαντικών εξ ΗΠΑ (ονόματα δεν λέμε)... κάτι μας λέει κι αυτό, σωστά;
Όταν λοιπόν κοιτάμε τί λέει το manual πρέπει να σκεφτόμαστε τί λιπαντικά αναφοράς είχε ο κατασκευαστής του κινητήρα υπόψιν όταν έγραφε το manual.Υπογράμμισα όσα θέλω να δώσεις περισσότερη βάση. Σκέψου λοιπόν ένα λιπαντικό που θερμαίνεται και ενώ πιέζεται πρέπει να αποτρέψει την επαφή μεταξύ δύο μεταλλικών επιφανειών. Όσο θερμαίνεται τόσο λεπταίνει. Όσο λεπταίνει τόσο λεπτότερο το φιλμ ανάμεσα στις δύο επιφάνειες, άρα μικρότερη και η απόσταση μεταξύ τους. Οι περισσότεροι μένουν εδώ και δεν προχωρούν παραπέρα, οπότε σαν μόνη απάντηση έχουν: όσο παχύτερο το λιπαντικό τόσο καλύτερα.
Ποιό είναι το λάθος τους; Ότι παραβλέπουν την συνέχεια που σε σχέση με την σύγχρονη μεταλλουργία παίρνει όλο το βάρος. Οι ανοχές σήμερα μεταξύ των επιφανειών στα μέταλλα αλλά και στα ίδια τα μέταλλα σαν υλικό (ζητήματα διαστολών συστολών αλλά και αντοχής) έχουν μικρύνει πολύ και παράλληλα βελτιωθεί. Πλέον το λιπαντικό δεν απαιτείται πολύ παχύ καθότι και οι ανοχές δεν είναι πλέον μεγάλες. Μεταξύ δύο επιφανειών έχει μείνει μικρότερος χώρος που όταν διασταλλούν τα μέταλλα με την θερμοκρασία γίνεται ακόμη μικρότερος (παράλληλα με το λάδι που λεπταίνει). Όταν λοιπόν ο κατασκευαστής ζητάει 30ρι και όχι 40ρι όπως παλαιότερα, αυτό έχει λάβει υπόψιν του: δεν του χρειάζεται το 40ρι, συχνά είναι ακατάλληλο το 40ρι και επιμένει αυστηρά στο 30ρι (πχ πολλα σύγχρονα μοτέρ της VAG, Ford, Honda, Mazda, Renault, PSA κλπ). Η εξέλιξη στην μεταλλουργία δίνει πλέον την δυνατότητα χρήσης 20ριού ή και 10ριού (εξέλιξη που φαίνεται πρώτα στην F1), το ζήτημα είναι εάν μπορούν να ακολουθήσουν την εξέλιξη όλοι οι παρασκευαστές λιπαντικών (όχι απλώς ένας ή δύο) και μάλιστα σε λογικό κόστος αλλιώς θα υπάρχει πρόβλημα διαθεσιμότητας με μονοπωλιακές πρακτικές που δεν ευνοούν κανέναν εκτός από έναν και μόνο (τον μονοπωλητή), οπότε εδώ αναλαμβάνει το τμήμα μάρκετινγκ των εταιριών και οι αναμεταξύ τους συμφωνίες, ανταλλαγές, εξαγορές κλπ.
Τα σύγχρονα λιπαντικά και ειδικά των κατηγοριών III και IV καταφέρνουν να διατηρήσουν το ιξώδες τους σε βάθος χρόνου-χρήσης πολύ καλύτερα από ό,τι παλαιότερα. Μεταξύ των ΙΙΙ και IV, η IV ειδικά εάν συνδυαστεί πολύ ποιοτικό πακέτο προσθέτων (συμπεριλαμβάνοντας και την χρήση εστέρων που εξ ορισμού συνδυάζονται με τις PAO) γίνεται ασυναγώνιστη. Σήμερα τα λιπαντικά με ιξώδες ανώτερο του 40, έμειναν για να χρησιμεύουν μόνο σε περιπτώσεις παλαιωμένων-φθαρμένων από την χρήση κινητήρων παραγωγής ή κινητήρων παλαιάς τεχνολογίας ή κινητήρων βελτιωμένων με σφυρήλατα έμβολα όπου δύσκολα βρίσκουμε κάτι με ανοχές αρκετά κλειστές ή αγωνιστικούς κινητήρες με ξεπερασμένη (παλαιού τύπου) ηλεκτρονική διαχείριση όπου για λόγους ασφαλείας διατηρούν πολύ πλούσιο μίγμα που μειώνει τάχιστα το ιξώδες του λιπαντικού ή σε αγωνιστικούς κινητήρες τύπου Top Fuel. Όλες τις υπόλοιπες εφαρμογές τα λεπτόρευστα λιπαντικά τις καλύπτουν άνετα, προσφέροντας και όσα πλεονεκτήματα παρέχει η ταχύτερη ροή με την ταχύτερη αντικατάσταση του λιπαντικού φιλμ πάνω στα μέταλλα.
Παράλληλα υπάρχουν και παρασκευαστές όπου η έννοια της κορυφαίας ποιότητας είναι συνυφασμένη με την φήμη τους την οποία οι ίδιοι έχουν αναλάβει την διαχρονική τους υπεράσπιση. Αυτοί οι παρασκευαστές απευθύνονται σε πελάτες που ζητάνε λίγο έως πολύ παραπάνω από την απλή κάλυψη των όποιων προδιαγραφών απαιτεί ο κατασκευστής του κινητήρα τους (ή του σασμάν, διαφορικού κλπ). Αυτά είναι απλά πράγματα που συμβαίνουν σε όλους τους κλάδους τις αγοράς και ακολουθούν τους νόμους της (μάρκετινγκ), δεν αποτελούν κάποια ιδιαιτερότητα του χώρου των λιπαντικών, άρα δεν χρειάζεται καμία παραπάνω ερμηνεία.
Οπότε εμείς σήμερα έχουμε τις εξής δύο εξίσου ασφαλείς επιλογές:
α) Το να ακολουθούμε κατά γράμμα τις ελάχιστες απαιτήσεις του κατασκευαστή του κινητήρα όσον αφορά την συντήρησή του (η αλλαγή λιπαντικών είναι μέρος της συντήρησης), ενώ παράλληλα χρησιμοποιούμε το όχημα με τρόπο που έχει οριστεί και προβλεφθεί από τον κατασκευαστή του.
β) Να προσπαθούμε να κινηθούμε μέσα στα πλαίσια συντήρησης που ορίζει ο κατασκευαστής και μέσα ή πάνω στα όρια των προδιαγραφών που μας δίνει αλλά επιλέγοντας όσο ποιοτικότερα προϊόντα αντέχει η τσέπη μας και ορίζουν οι γνώσεις μας (απαιτούνται για να επιλέγουμε ασφαλή και κατάλληλα προϊόντα που είναι πάντοτε εντός των προδιαγραφών του κατασκευαστή), ειδικά εάν χρησιμοποιούμε το όχημα με τρόπο που ξεφεύγει από την μέση χρήση που έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή.
Η μόνη ασάφεια σε αυτές τις επιλογές είναι το τί έχει προβλέψει ο κατασκευαστής ως κατάλληλη χρήση για το όχημα που μας πουλάει. Στην ουσία ορίζεται από την κοινή λογική, όταν συμπεριλάβουμε υπόψιν τον αγοραστικό στόχο του κατασκευαστή και τις οδηγίες χρήσης στο εγχειρίδιο (δηλ. ένα 350Z δεν έχει προβλεφθεί για να κινείται συνέχεια με 40χαω σε χωματόδρομους ή να βγάζει την βάρκα από την θάλασσα παρότι έχει κινητήρα με τεράστια ροπή που μπορεί να ρυμουλκήσει ό,τι γουστάρει, ενώ ένα Land Cruiser δεν έχει προβλεφθεί για να οδηγείται 'τάπα' μέσα σε πίστες ή για κόντρες παρότι είναι τετρακίνητο με τεράστια ελκτική πρόσφυση για να 'ξεμπαζώνει' την άσφαλτο).Επανερχόμαστε στα γήινα θέματά μας λοιπόν, όπου η κοινή λογική μας λέει ότι για ένα Suzuki Swift 1.3GL μπορεί να χρησιμοποιηθεί 30ρι ακόμη και με 50C εξωτερική θερμοκρασία, όταν το 30ρι αφενός καλύπτει τις προδιαγραφές του κινητήρα της Suzuki (5W30, API SL) και αφετέρου έχει παρασκευαστεί για χρήση σε κινητήρες πανίσχυρους που λειτουργούν σε ακραίες θερμοκρασίες λειτουργίας αλλά και σε τεράστιες συμπιέσεις υπό πολύ αντίξοες συνθήκες και σε καθεστώς εκτεταμένης μόλυνσης (μόλις 'φωτογράφησα' έναν σύγχρονο turbodiesel). Για να είμαι ακριβής το HDD πέφτει πάρα πολύ για τις ανάγκες του κινητήρα της Suzuki αφού έχει φτιαχτεί για πολύ δυσκολότερες και απαιτητικότερες εφαρμογές. Φίλε swift b.p.m. μπορείς να πλακώνεις στα γκάζια τον κινητήρα σου όσο θέλεις ακόμη και με καύσωνα, ο κινητήρας σου μπορεί να μην φτιάχτηκε για τέτοια χρήση αλλά με το HDD θα λειτουργεί σα να φτιάχτηκε. Φυσικά, με τέτοια χρήση θα φροντίζεις να αλλάζεις το λιπαντικό σου μαζί με το φίλτρο λαδιού επιμελώς στα πλαίσια του κανονικού σέρβις σου και όχι πιο αραιά όπως θα μπορούσες εάν δεν τον πλάκωνες τόσο πολύ. Με πολύ απλά λόγια, το HDD δεν ανήκει στα 5W30 της σειράς, ούτε καν στα ποιοτικά, βρίσκεται σε δική του κλάση κάπου μόνο του, ακόμη κι αν συγκριθεί με τα άλλα εξαιρετικής ποιότητος 30ρια της AMSOIL.
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Αυτό το εχω και εγώ απορία.
Οταν ο κατασκευαστής ζητάει Low HTHS, αυτό μπορεί να έχει άλλη βάση πέραν της οικονομίας καυσίμου? Δηλαδή, μπορεί να υπάρχει άλλος τεχνικός λόγος που να απαιτεί λιπαντικό με low HTHS? Και αν υποθέσουμε ότι επιλέγουμε να μην ασχοληθούμε με την κατανάλωση - χαρίζουμε κάποια θεωρητική καλύτερη λίπανση στο μοτέρ αν βάλουμε Α3 λάδι αντί για Α5?
Επιπλέον, οι Α1 και A5, τι άλλες διαφορές εκτός του HTHS έχουν σε σχέση με την Α3?
Σε γενικές γραμμές η Α1 είναι εξ ορισμού ακατάλληλη για σκληρή χρήση και μάλιστα απαιτεί κινητήρα κατάλληλα κατασκευασμένο για τόσο λεπτό φιλμ. Αντιθέτως η Α5 είναι σύγχρονη προδιαγραφή 'οικονομίας' που συνδυάζει την αντοχή στην σκληρή χρήση της Α3 και την αντιτριβικότητα της Α1.
Κατά κανόνα οι κινητήρες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν Α1 δεν έχουν πρόβλημα ούτε με την Α3. Αντιθέτως οι κινητήρες που προτείνονται για Α3 σχεδόν ποτέ δεν επιτρέπουν λιπαντικό Α1 ενώ αν είναι σύγχρονοι κατά κανόνα δέχονται πολύ άνετα την χρήση Α5.thanks, άρα θα αρχίσω να ψάχνομαι για χ-30 Α5 ... για να ανοίξω την λίστα σου....
amsoil ATM or amsoil ASL or Amsoil SSO ?? εκτός από το ιξώδες ... δεν μπόρεσα να καταλάβω άλλες διαφορές που έχουν, ψάχνοντας στο σιτε της εταιρίας .... (με το SSO να έχει καλύτερο ΤΒΝ)
-
Το παρακάτω 'χρησιμοποιείτε αποκλειστικά 5w40...' (της PSA) σε τι το αποδίδετε? Δεν είναι λίγο υπερβολικό όταν υπάρχουν 30άρια που και τα τεχνικά τους χαρ/κά και οι εμπειρίες κάποιων από εμάς έχουν δείξει ότι θα μπορούσαν άνετα να βαφτιστούν 40άρια αν ο κατασκευαστής τους ήταν λιγότερο 'μετριόφρων'?
Διάβαζα προηγουμένως τις προδιαγραφές κάποιων 30ριών της Amsoil. Για τα SSO 0w-30 δίνει ως διάστημα αντικατάστασης 1 χρόνο και 28-56.000 χλμ, ανάλογα τη χρήση. Άντε γεια δηλαδή. Τα έχει δοκιμάσει κανείς σε σχέση με τα HDD? Προσωπικά ούτε τα μισά χλμ δεν κάνω το χρόνο και δεν έχω και λόγο να θέλω να πάω σε 0w- αλλά είναι ένα από τα λιπαντικά που με τρώει να δοκιμάσω.
-
Μίλτο μου έχει κάνει εντύπωση, ότι κάθεσαι και απαντάς ξεχωριστά σε κάθε ποστ του καθένα μας, πράγμα που με κάνει και πιστεύω πλέον ακράδαντα ότι νιάζεσαι πραγματικά για του καθενός μας 'τον πόνο', όσο δεν πάει άλλο.
Μίλτο ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι παρήγγειλα κι έβαλα αυτή τη στιγμή τα HDD (όπως και πιο πριν το ΑΜΟ) επειδή το είπες εσύ.Τις γνώσεις σου στον τομέα των λιπαντικών παίζει να τις έχουν μετρημένοι στην Ελλάδα (έλα Κρήτη ειδικά να δεις τι χάλι αντιμετωπίζουμε με άσχετους και κινδυνολόγους-π.χ 'Δεν είναι καλό να βάζουμε φουλ συνθετικό στον κινητήρα μας,επειδή ΔΕΝ ΤΟ ΛΈΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ!!! ).
Αυτών ακριβώς τις απόψεις (των καταστροφολόγων) ήθελα να απαλοίψω από το μυαλό και τη συνείδηση!'μα αν πας σε 30άρι θα καταστρέψεις τον κινητήρα σου.θα τσιμπάει λάδι.Θα...Θα...'Εσύ ξέρεις πολύ καλύτερα πως θα τους βαλλεις στη θέση τους, πάντα χρησιμοποιώντας το σωστό επιχείρημα για την κάθε μπαρούφα,που σου λένΕ.
Ρωτά όμως αν 'ο άσχετος', τον οποίο *εκπροσωπώ *εγώ, με ποιο τρόπο θα μπορεί να βάζει στη θέση του, τον καθέ ένα,που απλά λέει την κακία του και χωρίς ίχνος διάθεσης να βοηθήσει το πρόβλημά σου?
Μίλτο προχώρα,όπως ακριβώς πορεύεσαι μέχρι στιγμής!Πρέπει να υπάρχουν τέτοια άτομα σαν κι εσένα!
Ορίστε και τι προτείνει/συστείνει η Suzuki Για Swift 1,3 M13A.
http://i160.photobucket.com/albums/t168 ... C00023.jpg' target='_blank
http://i160.photobucket.com/albums/t168 ... C00025.jpg' target='_blankΕννοείται,ότι παρόλο που ανέβηκα σκάλες όσον αφορά την ποιότητα του λιπαντικού που χρησιμοποιώ, οι αλλαγές θα παραμείνουν κάθε 7500χλμ.κι αφού είδα και τα σχόλια σου για το ξεχωριστό μα 30άρι, όσον αφορά τη συμπεριφορά του στην καλοκαιρία (π.χ. τώρα Νοέμβρη μήνα εδώ στα χανιά έχει 18-22Κ για να καταλάβετε),σε αυτό θα μείνω!!!
-
Ο χρήστης swift b.p.m έγραψε:
α (έλα Κρήτη ειδικά να δεις τι χάλι αντιμετωπίζουμε με άσχετους και κινδυνολόγους-π.χ 'Δεν είναι καλό να βάζουμε φουλ συνθετικό στον κινητήρα μας,επειδή ΔΕΝ ΤΟ ΛΈΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ!!! ).
Αυτών ακριβώς τις απόψεις (των καταστροφολόγων) ήθελα να απαλοίψω από το μυαλό και τη συνείδηση!'μα αν πας σε 30άρι θα καταστρέψεις τον κινητήρα σου.θα τσιμπάει λάδι.Θα...Θα...'Εσύ ξέρεις πολύ καλύτερα πως θα τους βαλλεις στη θέση τους, πάντα χρησιμοποιώντας το σωστό επιχείρημα για την κάθε μπαρούφα,που σου λένΕ.
Δεν νομίζω πως θα καταλάβουν τίποτε απο αυτά που θα τους πει ο Μιλτος γιατί έτσι έχουν μάθει και δεν πάνε παραπέρα.
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Διάβαζα προηγουμένως τις προδιαγραφές κάποιων 30ριών της Amsoil. Για τα SSO 0w-30 δίνει ως διάστημα αντικατάστασης 1 χρόνο και 28-56.000 χλμ, ανάλογα τη χρήση. Άντε γεια δηλαδή. Τα έχει δοκιμάσει κανείς σε σχέση με τα HDD? Προσωπικά ούτε τα μισά χλμ δεν κάνω το χρόνο και δεν έχω και λόγο να θέλω να πάω σε 0w- αλλά είναι ένα από τα λιπαντικά που με τρώει να δοκιμάσω.
Την ίδια ερώτηση είχα κάνει και εγώ παλαιότερα για το Mazda μου, να βάλω 40άρι (πχ το AFLή όχι) και ο Μίλτος μου είχε πει το παρακάτω :
'- ASL 5W30 για ό,τι χρήση θέλεις - SSO 0W30 ό,τι το ASL + περισσότερο σκίσιμο
Το AFL 5W40 απλά δεν σου είναι απαραίτητο'
Εμεινα λοιπόν στο 5w30 και έβαλα το ASL το οποίο αντέχει 25.000 μίλια ή 1 χρόνο και βλέπουμε -
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Το παρακάτω 'χρησιμοποιείτε αποκλειστικά 5w40...' (της PSA) σε τι το αποδίδετε? Δεν είναι λίγο υπερβολικό όταν υπάρχουν 30άρια που και τα τεχνικά τους χαρ/κά και οι εμπειρίες κάποιων από εμάς έχουν δείξει ότι θα μπορούσαν άνετα να βαφτιστούν 40άρια αν ο κατασκευαστής τους ήταν λιγότερο 'μετριόφρων'?Διάβαζα προηγουμένως τις προδιαγραφές κάποιων 30ριών της Amsoil. Για τα SSO 0w-30 δίνει ως διάστημα αντικατάστασης 1 χρόνο και 28-56.000 χλμ, ανάλογα τη χρήση. Άντε γεια δηλαδή. Τα έχει δοκιμάσει κανείς σε σχέση με τα HDD? Προσωπικά ούτε τα μισά χλμ δεν κάνω το χρόνο και δεν έχω και λόγο να θέλω να πάω σε 0w- αλλά είναι ένα από τα λιπαντικά που με τρώει να δοκιμάσω.
Για να λέει η PSA ότι για τον HDI και για τον 2.0 16V 180PS του RC, 'χρησιμοποιείτε αποκλειστικά 5w40...' θα βάζεις μόνο 5W40 στα συγκεκριμένα μοτέρ. Μην κάνουμε λάθη στην ερμηνεία. Η PSA για τους δύο παραπάνω κινητήρες είναι σαφέστατη και δεν μας αφήνει περιθώρια δράσης για άλλα ιξώδη. Κάτι παρόμοιο κάνει και με τον 1.4 HDI που απαγορεύει την χρήση 10W. Εδώ όμως αρχίζουν τα παράδοξα των manuals γιατί αυτό βέβαια είναι σε παραλληλισμό με το προηγούμενο και τελικά μας δημιουργεί μία αντίφαση (αναρωτιέμαι ποιός σύνταξε το ελληνικό manual - μήπως να διαβάζαμε τί λέει το αγγλικό;): Γιατί απαγορεύει το 10W στον 1.4 HDI όταν έχει ήδη αναφέρει να χρησιμοποιούμε αποκλειστικά 5W40 (δηλ. όχι 10W) σε όλους τους HDI; Μοιάζει να λέει η 2η φράση ότι το 10W απαγορεύεται μόνο στους 1.4 HDI και για τους άλλους HDI επιτρέπεται. Επίσης μοιάζει να λέει ότι το πρόβλημα του HDI είναι μόνο το 10W. Το xW30 είναι πρόβλημα; Ναι είναι επειδή παραπάνω υποχρεώνει για 5W40. Και ξαναρωτάμε: Γιατί απαγορεύει σε χωριστή φράση το 10W και μόνο αυτό; Η φράση αυτή είτε είναι περιττή, είτε προσπαθούν να προσαρμόσουν κάποια τεχνικά δεδομένα με δεδομένα μάρκετινγκ... και πάμε παρακάτω εμείς τώρα...
Υπάρχει λογική για να το πάμε παρακάτω, που λέει ότι θα μπορούσες να βάλεις ένα δυνατό 5W30 ή 10W30 ή και ένα 'εύρεστο' ποιοτικό 10W40 στους παραπάνω δύο κινητήρες. Στο διάγραμμα επιλογών της η PSA μας δίνει λάδια ESSO και TOTAL που δεν έχουν στην γκάμα τους εύρεστο και ποιοτικό 10W40, ούτε 5W30 με ACEA A3 (είναι Α5), ούτε και 5W30 ειδικό για κινητήρες diesel, και βλέπεις καθαρά ότι παρακάτω τονίζει ότι εάν δεν χρησιμοποιούμε λιπαντικό ACEA A3 (αναφέρεται για όλους τους κινητήρες της που αφορούν αυτό το manual - δεν ισχύουν για τους καινούριους Turbo) πρέπει να προχωράς σε πυκνά διαστήματα αλλαγών. Άρα πώς να γράψει ότι τα ACEA A5 5W30 που δίνει είναι κατάλληλα για HDI (turbodiesel) ή για τα 206-307RC; Και γιατί δεν τονίζει ότι το 5W30 που προτείνει πρέπει να αλλαζεται συχνότερα;
Συνεχείς αντιφάσεις μέσα σε μία σελίδα ενός manual. Ρε το αγγλικό manual το έχει κανείς; Γιατί από μεταφράσεις έχω δει πολλά τέτοια παράδοξα... Σε μένα για την ώρα είναι προφανής η σύγκρουση του μάρκετινγκ της PSA και των τεχνικών περιορισμών του κατασκευαστή των κινητήρων (της PSA πάλι). Τμήμα μάρκετινγκ PSA vs Τμήμα μηχανολογίας PSA;Όπως και να έχει πάντως εφόσον το manual κάνει σαφές 'χρησιμοποιείτε αποκλειστικά 5w40 στους κινητήρες HDI...', εάν χρησιμοποιήσεις οτιδήποτε άλλο (στους συγκεκριμένους κινητήρες) εκτός από 5W40 το κάνεις με δική σου ευθύνη και εννοείται ότι βγαίνεις εκτός εγγύησης (αν ισχύει ακόμη).
Τα SSO δεν τα έχω δοκιμάσει. Σαν τεχνολογία είναι ό,τι πιο σύγχρονο έχει να μας δείξει σε λιπαντικό παραγωγής η AMSOIL. Το ιξώδες του προφανώς είναι 'αθάνατο'. Αλλά όσον αφορά την πολύ σκληρή χρήση (και μόνο αυτή) σε αντίξοες συνθήκες, δε νομίζω ότι το HDD έχει αντίπαλο. Στην χρήση λογικά το SSO θα στροφάρει μακράν καλύτερα από το HDD.
-
-
Ναι. Εγώ θα τα αφαιρούσα. Σε ένα βενζινάδικο που να έχει το μηχάνημα αναρρόφησης.
-
Λες έ?
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Για να λέει η PSA ότι για τον HDI και για τον 2.0 16V 180PS του RC, 'χρησιμοποιείτε αποκλειστικά 5w40...' θα βάζεις μόνο 5W40 στα συγκεκριμένα μοτέρ. Μην κάνουμε λάθη στην ερμηνεία. Η PSA για τους δύο παραπάνω κινητήρες είναι σαφέστατη και δεν μας αφήνει περιθώρια δράσης για άλλα ιξώδη. Κάτι παρόμοιο κάνει και με τον 1.4 HDI που απαγορεύει την χρήση 10W. Εδώ όμως αρχίζουν τα παράδοξα των manuals γιατί αυτό βέβαια είναι σε παραλληλισμό με το προηγούμενο και τελικά μας δημιουργεί μία αντίφαση (αναρωτιέμαι ποιός σύνταξε το ελληνικό manual - μήπως να διαβάζαμε τί λέει το αγγλικό;): Γιατί απαγορεύει το 10W στον 1.4 HDI όταν έχει ήδη αναφέρει να χρησιμοποιούμε αποκλειστικά 5W40 (δηλ. όχι 10W) σε όλους τους HDI; Μοιάζει να λέει η 2η φράση ότι το 10W απαγορεύεται μόνο στους 1.4 HDI και για τους άλλους HDI επιτρέπεται. Επίσης μοιάζει να λέει ότι το πρόβλημα του HDI είναι μόνο το 10W. Το xW30 είναι πρόβλημα; Ναι είναι επειδή παραπάνω υποχρεώνει για 5W40. Και ξαναρωτάμε: Γιατί απαγορεύει σε χωριστή φράση το 10W και μόνο αυτό; Η φράση αυτή είτε είναι περιττή, είτε προσπαθούν να προσαρμόσουν κάποια τεχνικά δεδομένα με δεδομένα μάρκετινγκ... και πάμε παρακάτω εμείς τώρα...Υπάρχει λογική για να το πάμε παρακάτω, που λέει ότι θα μπορούσες να βάλεις ένα δυνατό 5W30 ή 10W30 ή και ένα 'εύρεστο' ποιοτικό 10W40 στους παραπάνω δύο κινητήρες. Στο διάγραμμα επιλογών της η PSA μας δίνει λάδια ESSO και TOTAL που δεν έχουν στην γκάμα τους εύρεστο και ποιοτικό 10W40, ούτε 5W30 με ACEA A3 (είναι Α5), ούτε και 5W30 ειδικό για κινητήρες diesel, και βλέπεις καθαρά ότι παρακάτω τονίζει ότι εάν δεν χρησιμοποιούμε λιπαντικό ACEA A3 (αναφέρεται για όλους τους κινητήρες της που αφορούν αυτό το manual - δεν ισχύουν για τους καινούριους Turbo) πρέπει να προχωράς σε πυκνά διαστήματα αλλαγών. Άρα πώς να γράψει ότι τα ACEA A5 5W30 που δίνει είναι κατάλληλα για HDI (turbodiesel) ή για τα 206-307RC; Και γιατί δεν τονίζει ότι το 5W30 που προτείνει πρέπει να αλλαζεται συχνότερα;
Συνεχείς αντιφάσεις μέσα σε μία σελίδα ενός manual. Ρε το αγγλικό manual το έχει κανείς; Γιατί από μεταφράσεις έχω δει πολλά τέτοια παράδοξα... Σε μένα για την ώρα είναι προφανής η σύγκρουση του μάρκετινγκ της PSA και των τεχνικών περιορισμών του κατασκευαστή των κινητήρων (της PSA πάλι). Τμήμα μάρκετινγκ PSA vs Τμήμα μηχανολογίας PSA;Όπως και να έχει πάντως εφόσον το manual κάνει σαφές 'χρησιμοποιείτε αποκλειστικά 5w40 στους κινητήρες HDI...', εάν χρησιμοποιήσεις οτιδήποτε άλλο (στους συγκεκριμένους κινητήρες) εκτός από 5W40 το κάνεις με δική σου ευθύνη και εννοείται ότι βγαίνεις εκτός εγγύησης (αν ισχύει ακόμη).
Τα SSO δεν τα έχω δοκιμάσει. Σαν τεχνολογία είναι ό,τι πιο σύγχρονο έχει να μας δείξει σε λιπαντικό παραγωγής η AMSOIL. Το ιξώδες του προφανώς είναι 'αθάνατο'. Αλλά όσον αφορά την πολύ σκληρή χρήση (και μόνο αυτή) σε αντίξοες συνθήκες, δε νομίζω ότι το HDD έχει αντίπαλο. Στην χρήση λογικά το SSO θα στροφάρει μακράν καλύτερα από το HDD.
Μίλτο νομίζω ότι είναι μια από τις περιπτώσεις που αυτό στο οποίο 'επιμένει' το Ελληνικό manual όσον αφορά το ιξώδες δε δικαιολογείται επαρκώς. Δεν ξέρω το Αγγλικό ή το Γαλλικό τι προτείνουν, θα ήθελα κι εγώ να τα δώ (ασχέτως διαφοράς συνθηκών με Ελλάδα, απλά να δω κατά πόσον επιμένουν σε έναν και μόνο τύπο, όπως το 5w40, για όλο το χρόνο) αλλά κάτι δεν πάει καλά με αυτό το 'αποκλειστικά', πέρα από τις αντιφάσεις που σωστά εντοπίζεις κι εσύ: Αν θέλουν ντε και καλά 5άρι για χειμώνα (5w..) και 40άρι για καλοκαίρι (..W40), τι τους χαλάει να έχεις π.χ. 10w40 το καλοκαίρι και 5w30 το χειμώνα (αρκεί φυσικά να καλύπτοται όλες οι υπόλοιπες προδιαγραφές που δίνουν)? Γιατί θα έπρεπε κάποιος να επιμένει σε κάποιο 40άρι ακόμα και το καταχείμωνο που δεν πρόκειται να δει ποτέ τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος του καλοκαιριού? Ασχέτως αν το 30άρι που μπορεί να έχει υπόψη του να βάλει είναι τόσο καλό που θα μπορύσαν κάλλιστα να το είχαν βαφτίσει 40άρι αν ήθελαν [το γιατί δεν το κάνουν αυτοί που το φτιάχνουν είναι άλλο θέμα που θα με ενδιέφερε να το εξετάσουμε ξεχωριστά]. Μήπως θεωρούν ότι γενικά στην Ελλάδα δεν υπάρχουν και πολλοί που θ' ασχοληθούν ν' αλλάξουν τα λάδια τους πάνω από 1 φορά το χρόνο, οπότε θα έπρεπε να τους 'μάθουν' (υποχρεώσουν) να χρησιμοποιούν κάτι που θεωρητικά τουλάχιστον είναι πιο 'all-arround'? Γιατί όμως τότε όχι κι ένα καλό 0w40 (Mobil1, κ.α.)?... Από την άλλη, σου δίνουν [στην ίδια σελίδα] ελάχιστες προδιαγραφές API & ACEA και στο καπάκι σου λένε 'αν δεν τις τηρήσετε, τότε να το αλλάζετε συχνότερα', άρα πόσο αυστηρά μπορεί να είναι όλα αυτά που προτείνουν τελικά??..
Στην εγγύηση δεν είμαι εδώ και σχεδόν 20 μήνες και δεν έχω πρόβλημα να πειραματιστώ με κάποια λιπαντικά, αλλά ότι κάνω θέλω να το κάνω 'εκ του ασφαλούς' κι αφού το έχω ψάξει αρκετά εάν είναι να παρακάμψω οποιαδήποτε συμβουλή του κατασκευαστή.
-
από bathan την 15/11/08 19:48
Ερώτηση : για ένα Mini S turbo (του ανηψιού μου) πουσαρισμένο στα 220 άλογα τί θα συνιστούσατε ; Τώρα βάζει Castrol Magnatec 5w40 (δεν γνωρίζω τί ιξώδες συνιστάται, απλώς ρωτάω)Ο υπεύθυνος εξέλιξης τι ιξώδες συνιστά?, γιατί τώρα αυτός είναι ο αρμόδιος...
από Miltellas την 15/11/08 20:18
Το Mini Cooper S απαιτεί αυστηρά 30ρι. Αφού είναι πουσαρισμένο, θα ανεβάζει πολύ θερμοκρασίες, οπότε βάζε ό,τι καλύτερο βρεις σε 30ρι. Κάτι σε 5W30 (ή και σε 10W30 με καλή ροή χαμηλά) για να αντέχει και το ιξώδες.Η Castrol Αγγλίας στο site της συνιστά πάντως **Εdge sport 0w-40 **το οποίο είναι specially designed for high performance and modified vehicles...
από Miltellas την 15/11/08 23:03
bathan έγραψε:
Μπορείς να γίνεις πιό συγκεκριμένος στο 30άρι ; ...Είναι ένα γνωστό Heavy Duty Diesel που καλύπτει την API SL.
Το γνωστό αυτό Heavy Duty Diesel εντωμεταξύ είναι ειδικά σχεδιασμένο, απ' ότι λέει ο ίδιος ο κατασκευαστής του, για πετρελαιοκινητήρες πριν από το 2007... όπου στην Αμερική είχαν πετρέλαιο με περιεκτικότητα σε θείο ...500ppm εξ' ου εν μέρει και η υψηλή αλκαλικότητά του (ΤΝΒ). Ακόμα διατίθεται αυτό το πετρέλαιο για γεωργικά μηχανήματα, γεννήτριες, πλοία, και γενική χρήση σε αγροτικές περιοχές. Όμως από το 2007 στην Αμερική έχουν πετρέλαιο με 15ppm δηλαδή όσο περίπου και στην Ευρώπη που έχει γενικά 25ppm και θα έχει 10ppm από 1/1/2009.
Το υπό ερώτηση όχημα εντωμεταξύ καίει βενζίνη η οποία έχει ...1,5 ppm θείο.
Α... ξέχασα το λιπαντικό αυτό καλύπτει την API SL. -
από johnkyr την 16/11/08 3:31
Oil specifications
Engine oil must meet the minimum ILSAC specification GF-3, API SL, or ACEA A1/B1. Lower quality
oils may not offer the same fuel economy, engine performance, or engine protection.τα παραπάνω specifications, τι μαρτυρούν για το λάδι που χρειάζεται το μοτέρ (volvo 1,8) ?
η αντιπροσωπεία λέει ότι θα βάζει Castrol 5-30 edge.Μαρτυρούν τις προδιαγραφές του, αλλά όχι το ιξώδες του.
Πάντως η Castrol Αγγλίας συνιστά γιά όλα τα S40 1.800, Magnatec 5w-30. Για οποιοδήποτε άλλο λάδι συμβουλευτείτε τον κατασκευαστή προσθέτει.
http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9024084&contentId=7044829
Πας κάτω vehicle sector, carsΕσένα τι λέει το μανουάλι για το ιξώδες που χρειάζεσαι ανάλογα με το πως και που κινείσαι βέβαια?
-
sorry, double post
Περι λιπαντικών γενικώς