-
Ο χρήστης CAP DIM έγραψε:
1- φιλε μου δεν υπαρχει κανενα σενταν που να εχει το ιδιο βαρος με ενα αντιστιχο SUV, το SUV θα ειναι +200 κιλα !!!
RAV4 60 κιλά βαρύτερο απο το -προσθιοκίνητο Avensis, Honda CRV 20 κιλά *ελαφρύτερο *απο το Accord SW. Grand Cherokee 5.7 βαρύτερο κατα 90 κιλά απο το -πισωκίνητο- chrysler 300C.
-
Ο χρήστης EURONCAP έγραψε:
- Why have you chosen such a high front impact test speed?
By carrying out frontal impact tests at 64km/h (about 40 mph) we are simulating a car to car impact where both cars are travelling at about 55 km/h, a speed shown by accident studies to address a high proportion of fatal and severe injury accidents.
Επισης... το εμποδιο του Ncap ειναι DEFORMABLE....
Ολα βρίσκονται στο site του Ncap, διαβαστε πρωτα εκει .-
-
Πιο ασφαλή τα SUV; από τι;
Πιο ασφαλές το Q7 από ένα... RS4; -αφού το θέμα είναι η σύγκριση ΤΙΜΩΝ-
Ή μήπως το RS4 δεν έχει τετρακίνηση;
Ή ένα 3.2 Avant ή All Road δεν έχει εκτός δρόμου δυνατότητες;κι όλοι τα SUV τα αγοράζουν για να πηγαίνουν... χωματόδρομους
Δυστυχώς δεν εισάγονται δικίνητα SUV -κακώς- εκεί να βλέπατε τι θα γινόταν
Προφανώς δεν είμαι κατά των SUV -τα 'χω υποστηρίξει άλλωστε- το ζήτημα σε αυτό το τόπικ είναι η ευκολία με την οποία δίνει πολλά ευρώ ο Έλληνας για ένα SUV, ακόμα και 'ταπεινής' μάρκας, ενώ για ένα αντίστοιχο οικογενειακό -Sonata πχ- δεν υπήρχε καμία περίπτωση να τα δώσει.
Λέτε να 'χει περισσότερους χώρους το Tuscon από το... Sonata;
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
Ολα βρίσκονται στο site του Ncap, διαβαστε πρωτα εκει .-Ωραια..εκανα λαθος τα νουμερα αν το θες ετσι...
Η συγκρουση SUV με sedan πως μπορει να προσομοιωθει απο το παραπανω?Γιατι απο εκει αρχισε η κουβεντα μας...
Η διαφορα στο κεντρο βαρους...Η διαφορα ταχυτητας που μπορει να εχουν τα αυτοκινητα μεταξυ τους...Η διαφορα βαρους των 2 αυτοκινητων...Η διιαμορφωση του εμπρος μερους καθε αυτοκινητου κλπ. δεν λαμβανονται υποψιν νομιζω...
Η συγκρουση καθε οχηματος γινεται δηλαδη με κατι τυποποιημενο αν δεν κανω λαθος (παλι)...
@Ikar
Sorry για το offtopic -
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Ολα τα SUV που ανέφερες σε σχέση με τα αντίστοιχα sedan ειναι πολύ πιο ολοκληρωμένα και πρακτικά αυτοκίνητα.Εμένα μου φαίνεται απόλυτα λογικό.
Τι καλύτερο έχει ένα Sonata απο ένα Santa Fe? Μια Ε απο μια ML?
Το μόνο προτέρημα των σεντάν (και όχι σε όλα τα παραδείγματα που έφερες εδώ) είναι η λίγο πιο άμμεση οδική συμπεριφορά. Απο εκεί και πέρα τα SUV είναι πολύ πιο πρακτικά, πιο ευρήχωρα και έχουν το πλεονέκτημα της τετρακίνησης (πρόσφυση και δυνατότητα για κίνηση σε χιόνια) ενώ μπορούν να πάνε σε ένα χωματόδρομο (μερικά και σε πολύ πιο δύσβατα μέρη) χωρίς πρόβλημα.
Οι διαφορές στην δυναμική συμπεριφορά μπορεί να είναι από υπολογίσιμες και απλώς αισθητές (π.χ. Impreza WRX vs Forester), έως και αρκετά μεγάλες (π.χ. Sonata vs Santa Fe).
Σε καμία περίπτωση αμελητέες.
Πιο πρακτικά τα SUV; Πού υπερέχει σε πρακτικότητα ένα RAV4 εν συγκρίσει με ένα Mondeo 5d; Πουθενά. Το πολύ να θεωρήσεις ότι υπερέχουν σε σχέση με τα 4d saloon λόγω της πίσω πόρτας. Φυσικά καμία διαφορά σε πρακτικότητα με τα station.
Σε βατούς χωματόδρομους ή στο χιόνι τα SUV δεν έχουν κανένα απολύτως πλεονέκτημα σε σύγκριση με ένα 4x4 δρόμου.Συνεπώς, το μόνο σαφές πλεονέκτημα τους, είναι σε δρόμους, όπου ένα δρομίσιο αμάξι έχει κίνδυνο να βρει κάτω. Εκεί η απόσταση από το έδαφος ενός SUV είναι το κρίσιμο στοιχείο, που κάνει τη διαφορά.
-
Ο χρήστης Michael-Amott έγραψε:
Ολα βρίσκονται στο site του Ncap, διαβαστε πρωτα εκει .-
Ωραια..εκανα λαθος τα νουμερα αν το θες ετσι...
Η συγκρουση SUV με sedan πως μπορει να προσομοιωθει απο το παραπανω?Γιατι απο εκει αρχισε η κουβεντα μας...
Η διαφορα στο κεντρο βαρους...Η διαφορα ταχυτητας που μπορει να εχουν τα αυτοκινητα μεταξυ τους...Η διαφορα βαρους των 2 αυτοκινητων...Η διιαμορφωση του εμπρος μερους καθε αυτοκινητου κλπ. δεν λαμβανονται υποψιν νομιζω...
Η συγκρουση καθε οχηματος γινεται δηλαδη με κατι τυποποιημενο αν δεν κανω λαθος (παλι)...
@Ikar
Sorry για το offtopicΗ διαδικασία είναι τυποποιημένη και δίνει αποτελέσματα συγκρίσιμα για αυτοκίνητα περίπου του ιδίου βάρους.
Σε σύγκρουση Discovery προηγούμενης γενιάς με το 5αστερο Espace το Espace νίκησε κατα κράτος διατηρώντας άθικτη την καμπίνα του σε αντίθεση με το θεωρητικά ασφαλέστερο Disco ( όπως το θέτεις εσύ ) του οποιού η καμπίνα παραμορφώθηκε αισθητά. Το τεστ έγινε σε περσινό επεισόδιο του Fifth Gear αν θυμάμαι καλά. Σημείωση οτι το Discovery προηγούμενης γενιάς όπως και τα περισσότερα τζιπ δεν τα πήγε και τόσο καλά σε crash test του IIHS παρά το βάρος του. Επίσης αυτό που αναφέρεις σχετικά με την διαμόρφωση του εμπρός μέρους είναι σωστό αλλά παίζει μεγαλύτερο ρόλο σε πλάγια σύγκρουση αφού η μούρη του SUV χτυπά αρκετά ψηλά το πλαϊνό του απλού οχήματος και άρα οι επιβάτες του προστατεύονται λιγότερο από το σταθερό κομμάτι της πόρτας. Για τις μετωπικές υπάρχει περίπτωση το ψηλότερο όχημα να 'καβαλήσει' κατα κάποιο τρόπο το χαμηλότερο αλλά και πάλι στα καινούργια τζιπ γίνεται προσπάθεια να μειωθεί αυτή η πιθανότητα με κατάληλη διαμόρφωση του εμπρός μέρους. Όλα αυτά χάρη στο EuroNCAP το οποίο -δυστυχώς- πολλές φορές υποβιβάζεται, και σε αυτό το forum- σε ένα απλό μαγαζάκι που κάνει crash test ενώ είναι ένας φορέας που εργάζεται και πιέζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες για ασφαλέστερα οχήματα τόσο από άποψη παθητικής όσο και ενεργητικής ασφάλειας. -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Η διαδικασία είναι τυποποιημένη και δίνει αποτελέσματα συγκρίσιμα για αυτοκίνητα περίπου του ιδίου βάρους.
Σε σύγκρουση Discovery προηγούμενης γενιάς με το 5αστερο Espace το Espace νίκησε κατα κράτος διατηρώντας άθικτη την καμπίνα του σε αντίθεση με το θεωρητικά ασφαλέστερο Disco ( **όπως το θέτεις εσύ **) του οποιού η καμπίνα παραμορφώθηκε αισθητά.Το ιδιο πραγμα λεμε...
Δεν ειπα ντε και καλα οτι το αυτοκινητο μεγαλυτερου βαρους ειναι ασφαλεστερο...αλοιμονο!
Ουτε ειπα οτι τα crash test του EuroNCAP ειναι αχρηστα!Βγαινουν πολυ σημαντικα συμπερασματα...απλα ειναι τυποποιημενες συγκρουσεις οπως εγραψες κι εσυ πιο πανω...δεν ειναι απαραιτητο πως θα τρακαρουμε με περιπου ιδιο αυτοκινητο με το δικο μας, ετσι δεν ειναι?...
Παιζουν κι αλλες παραμετροι ρολο, που εγραψα και πιο πανω, οι οποιες δεν λαμβανονται υποψιν...απλα.
-
lkar άρα το Tiguan θα έχει όσο ένα Golf άντε όσο ένα Golf+
Άλλωστε γιατί να έχει παραπάνω αφού δεν προσφέρει τίποτα παραπάνω -
Ο χρήστης wannabe έγραψε:
lkar άρα το Tiguan θα έχει όσο ένα Golf άντε όσο ένα Golf+
Άλλωστε γιατί να έχει παραπάνω αφού δεν προσφέρει τίποτα παραπάνωTo Tiguan λόγω 1.4 θα 'χει γύρω στα... 26 περισσότερα από το GT που σίγουρα δεν έχει Haldex
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Πιο ασφαλή τα SUV; από τι;Πιο ασφαλές το Q7 από ένα... RS4; -αφού το θέμα είναι η σύγκριση ΤΙΜΩΝ-
Αν αναφέρεσαι στην παθητική ασφάλεια το Q7 υπερέχει λόγω μάζας και μόνο, εφόσον έχουν και τα δύο 5 αστέρια (αν έχει βέβαια το Q7 πλέον 5). Στη πράξη δε βλέπω να υπερέχει αλλά ούτε και να υστερεί (για παθητική ασφάλεια).
Αν τα συγκρίνεις γενικά είναι εντελώς διαφορετικά με διαφορετικές δυνατότητες.
Ή μήπως το RS4 δεν έχει τετρακίνηση;
Ή ένα 3.2 Avant ή All Road δεν έχει εκτός δρόμου δυνατότητες;Αν εννοείς πως ένα Α6 έχει τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός SUV γενικά , αυτό μου φαίνεται εξ'ίσου χαζό σαν να λέμε πως ένα Vitara έχει τις δυνατότητες μιας Gallardo σε πίστα. Και τι έγινε αν είναι πιο αργο? και τι έγινε αν το Α6 βρεί απο κάτω λίγο (??? πολλά ερωτηματικά) νωρίτερα.
Αν εννοείς τι παραπάνω δυνατότητες έχει το Q7 απο ένα απλό Α6 εκτός δρόμου η απάντηση είναι η αυξημένη απόσταση απο το έδαφος. Αν συγκρίνεις allroad και Q7 τότε η απάντηση είναι τίποτα. Αλλά και τι αποδικνύει αυτό?
Ειναι το Q7 άχρηστο επειδή υπάρχει το -μικρότερο και 5θέσιο μόνο- allroad?
Ένα VW Sharan δηλαδή είναι καλύτερο στο δρόμο απο το Q7? Δε νομίζω
κι όλοι τα SUV τα αγοράζουν για να πηγαίνουν... χωματόδρομους
Άλλη μία κλασσική απαξίωση. Η χρήση και ο αγοραστής δεν χαρακτηρίζουν το αυτοκίνητο. Μπορεί πχ όσοι έχουν Lotus Elise να ειναι βλάκες και ποζέρια και να πηγαίνουν σα κότες, φταίει το αυτοκίνητο? Είναι άχρηστο?
Δυστυχώς δεν εισάγονται δικίνητα SUV -κακώς- εκεί να βλέπατε τι θα γινόταν
Τι θα γινόταν δηλαδή?
Προφανώς δεν είμαι κατά των SUV -τα 'χω υποστηρίξει άλλωστε- το ζήτημα σε αυτό το τόπικ είναι η ευκολία με την οποία δίνει πολλά ευρώ ο Έλληνας για ένα SUV, ακόμα και 'ταπεινής' μάρκας, ενώ για ένα αντίστοιχο οικογενειακό -Sonata πχ- δεν υπήρχε καμία περίπτωση να τα δώσει.
Λέτε να 'χει περισσότερους χώρους το Tuscon από το... Sonata;
Αυτό έχει εναδιαφέρον, ίσως είναι μόδα. Στα λεφτά που δίνει κάποιος για κορεάτικο SUV μπορεί να πάρει μόνο κορεάτικο, αν υπήρχε ανταγωνισμός απο μάρκες 'κύρους' παλι η κατάσταση θα ήταν όπως και στα μικρομεσαία πχ. Απλώς έτυχε να μην υπάρχει ομοιομορφία στο κομμάτι αυτό της αγοράς. Οι εταιρίες 'κύρους' είτε δεν έχουν μοντέλα ειτε είναι πανάκριβα.
Οι διαφορές στην δυναμική συμπεριφορά μπορεί να είναι από υπολογίσιμες και απλώς αισθητές (π.χ. Impreza WRX vs Forester), έως και αρκετά μεγάλες (π.χ. Sonata vs Santa Fe).
Σε καμία περίπτωση αμελητέες.Το αμελητέες είναι σχετικό, για τη μητέρα μου πχ σε διαβεβαιώνω πως είναι πλήρως αμελητέες οι διαφορές αλλά και για τον περισσότερο κόσμο ή ακόμα και για αυτούς που ναι μεν ενδιαφέρονται για την οδική συμπεριφορά και την 'σπορ αίσθηση' αλλά δεν την έχουν σαν πρώτη προτεραιότητα (και πολύ λογικό) για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.
Κάτι που δεν αναφέρθηκε είναι το σημαντικότατο πελονέκτημα των SUV σε άνεση. Δεν καρδιοχτυπάς μη πάθεις ζημιά όταν περνάς σαμαράκια, κρατήρες χαλασμένους δρόμους κλπ, ενώ όλα αυτά θα σε ταρακουνήσουν πολύ λιγότερο.
Ένα Santa Fe ειναι πολύ πιο άνετο απο ένα Sonata. Δεν είναι σημαντικότατο πλεονέκημα αυτό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο?
Πιο πρακτικά τα SUV; Πού υπερέχει σε πρακτικότητα ένα RAV4 εν συγκρίσει με ένα Mondeo 5d; Πουθενά. Το πολύ να θεωρήσεις ότι υπερέχουν σε σχέση με τα 4d saloon λόγω της πίσω πόρτας. Φυσικά καμία διαφορά σε πρακτικότητα με τα station.
Δεν υπερτερεί πουθενά σε πρακτικότητα ενα RAV απο ένα Mondeo?? Μην θεωρείτε ότι οι δικές σας ανάγκες και η χρήση που κάνετε εσείς έχει καθολική αποδοχή για όλους ή πως είναι ο κανόνας. Το RAV μπορεί να πάει σε δύσβατα μέρη που ένα Mondeo δε μπορεί να πλησιάσει. Μπορεί να πάει σε χωματόδρομους, να κατέβει σε μια δύσβατη παραλία, να ρίξει σκάφος σε μια παραλία. Μπορεί να πάει σε χιόνια όπου ένα τετρακίνητο επιβατικό θα τάκαρε κλπ.
Επίσης τα περισσότερα SUV λόγω ύψους είναι και λιγότερο κλειστοφοβικά μέσα αλλά και πιο εύκολα στο μπες-βγες. Για πολλούς αυτό είναι σημαντικό πλεονέκτημα.
Η πρακτικότητα δεν είναι μόνο ο όγκος του πορτ-μπαγκαζ, είναι οι δυνατότητες που σου δίνει το αυτοκίνητο και το πόσο σε διευκολήνει να κάνεις τη δουλειά σου ή τα χόμπυ σου.
Σε βατούς χωματόδρομους ή στο χιόνι τα SUV δεν έχουν κανένα απολύτως πλεονέκτημα σε σύγκριση με ένα 4x4 δρόμου.
Τα SUV διαφέρουν επι της ουσίας στην απόσταση απο το έδαφος. Σε βατούς χωματόδρομους όπου δεν έχει σημασία η απόσταση όχι δεν έχουν διαφορά. Η διαφορά είναι απο τη στιγμή που θα βρεί απο κάτω (και πιθανώς θα τακάρει) το νορμαλ σε σχέση με το SUV. Αυτό λες και παρακάτω:
Συνεπώς, το μόνο σαφές πλεονέκτημα τους, είναι σε δρόμους, όπου ένα δρομίσιο αμάξι έχει κίνδυνο να βρει κάτω. Εκεί η απόσταση από το έδαφος ενός SUV είναι το κρίσιμο στοιχείο, που κάνει τη διαφορά.
Άρα προφανώς και τα SUV έχουν το πλεονέκτημα της διαφοράς στην απόσταση απο το έδαφος. Αν την θεωρείς αμελητέα εσύ μπορεί κάποιος άλλος να μην τη θεωρεί. Μην ακυρώνεις το πλεονέκτημα αυτό όμως, δεν είναι σωστό.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Αν αναφέρεσαι στην παθητική ασφάλεια το Q7 υπερέχει λόγω μάζας και μόνο, εφόσον έχουν και τα δύο 5 αστέρια (αν έχει βέβαια το Q7 πλέον 5). Στη πράξη δε βλέπω να υπερέχει αλλά ούτε και να υστερεί (για παθητική ασφάλεια).
Αν τα συγκρίνεις γενικά είναι εντελώς διαφορετικά με διαφορετικές δυνατότητες.
Δεν είναι σίγουρο ότι λόγω μάζας υπερέχει. Μην το (ξανα)αναλύσουμε δεν είναι αυτό το θέμα. (οοοο=****) Φυσικά και τα συγκρίνω γενικά, αφού το θέμα είναι η ΤΙΜΗ
Αν εννοείς πως ένα Α6 έχει τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός SUV γενικά , αυτό μου φαίνεται εξ'ίσου χαζό σαν να λέμε πως ένα Vitara έχει τις δυνατότητες μιας Gallardo σε πίστα. Και τι έγινε αν είναι πιο αργο? και τι έγινε αν το Α6 βρεί απο κάτω λίγο (??? πολλά ερωτηματικά) νωρίτερα.
To A6 Avant με πνευματική ρυθμιζόμενη ανάρτηση λες να μην καταφέρνει τίποτα εκτός δρόμου; Το Vitara κι η Gallardo δεν έχουν τα ίδια ευρώ, το A6 ή το All Road με το Q7 ναι
Αν εννοείς τι παραπάνω δυνατότητες έχει το Q7 απο ένα απλό Α6 εκτός δρόμου η απάντηση είναι η αυξημένη απόσταση απο το έδαφος. Αν συγκρίνεις allroad και Q7 τότε η απάντηση είναι τίποτα. Αλλά και τι αποδικνύει αυτό?
Ειναι το Q7 άχρηστο επειδή υπάρχει το -μικρότερο και 5θέσιο μόνο- allroad?
Ότι για μεγάλα και ογκώδη οχήματα πληρώνουν τα επιπλέον ευρώ
Ένα VW Sharan δηλαδή είναι καλύτερο στο δρόμο απο το Q7? Δε νομίζω
To Sharan ΔΕΝ ΕΧΕΙ 100.000 ευρώ!!! To RS4 προφανώς και είναι ΜΑΚΡΑΝ καλύτερο στο δρόμο αφού αυτό έχει 100.000 ευρώ!
Άλλη μία κλασσική απαξίωση. Η χρήση και ο αγοραστής δεν χαρακτηρίζουν το αυτοκίνητο. Μπορεί πχ όσοι έχουν Lotus Elise να ειναι βλάκες και ποζέρια και να πηγαίνουν σα κότες, φταίει το αυτοκίνητο? Είναι άχρηστο?
Καμία απαξίωση, γεγονός είναι ή μήπως το αμφισβητείς; Δεν σχολίασα το αυτοκίνητο, αλλά τους αγοραστές! κι αυτό προσπαθώ να κάνω τόση ώρα! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ!!! Αντίστοιχο σχόλιο θα μπορούσα να κάνω για την 316 σε σχέση με τα δίλιτρα.
Τη φιλοσοφία του αγοραστικού κοινού σχολιάζω κι όχι αν στρίβουν ή είναι καλά τα SUV. Δεν θέλω να γίνει πόλεμος -που να μπει και κανένας άλλος - μεταξύ φίλων κι εχθρών των SUV
Τι θα γινόταν δηλαδή?
Θα γεμίζαμε δικίνητα SUV, αφού η πλειοψηφία ούτε που ξέρει τι τετρακίνηση έχει. Μήπως να το ξανασκεφτόντουσαν; -ας μην δίνώ ιδέες
Αυτό έχει εναδιαφέρον, ίσως είναι μόδα. Στα λεφτά που δίνει κάποιος για κορεάτικο SUV μπορεί να πάρει μόνο κορεάτικο, αν υπήρχε ανταγωνισμός απο μάρκες 'κύρους' παλι η κατάσταση θα ήταν όπως και στα μικρομεσαία πχ. Απλώς έτυχε να μην υπάρχει ομοιομορφία στο κομμάτι αυτό της αγοράς. Οι εταιρίες 'κύρους' είτε δεν έχουν μοντέλα ειτε είναι πανάκριβα.
Αυτό προσπαθώ να δείξω τόση ώρα. Όταν πρόκειται για 'τζηπ' ξεχνάμε μάρκες και καταγωγές και δίνουμε όσα δίνουμε. Ένα Camry θα πουλούσε ποτέ στην Ελλάδα;
Μήπως να τα επισπεύσουν κι άλλες εταιρείες;
-
-
Τα ΣΟΥΒ είναι λιγότερο ασφαλή για τους πεζούς, για τους οποίους γίνεται λόγος αλλά μόνο στα επιβατικά...Αν ένα από δαύτα πάρει κάνα καψερό σβάρνα του σπασε τον αυχένα
-
Τα ΣΟΥΒ είναι λιγότερο πρακτικά γιατί υστερούν σε ευελιξία στην πόλη, σε ποιότητα κύλησης, είναι δε συνήθως πιο θορυβώδη και αργά λόγω αεροδυναμικής, περισσότερο βενζινοβόρα και κατά κανόνα υστερούν σε κράτημα
Επειδή τη βλέπω την καταιγίδα του ΙΚΕ να ρχεται ΔΕΝ τα κατηγορώ, όποιος τα γουστάρει καλά κάνει και τα παίρνει!
Αλλά πρέπει να μετριάζουμε τον ενθουσιασμό μας, που τεχνητά μας έχει ενδυναμώσει ο καταναλωτισμός και η Αγία
Μόδα, βλέποντας παράλληλα και τις πραγματικές μας ανάγκες!
Αν είναι να βγαίνεις απ το κέντρο 1 το μήνα και να παίρνεις το Μοντέο που ναι πιο άνετο, τι το θες το ρημάδι το 'τζιπ' !!! -
-
lkar vs IKE : the clash of the titans
-
Ο χρήστης cavalino gr έγραψε:
- Τα ΣΟΥΒ είναι λιγότερο ασφαλή για τους πεζούς, για τους οποίους γίνεται λόγος αλλά μόνο στα επιβατικά...Αν ένα από δαύτα πάρει κάνα καψερό σβάρνα του σπασε τον αυχένα
Αυτό δεν ισχύει, χωρίς φυσικά να μπορώ να γενικεύσω. Καταρχάς το πόσο επικύνδηνα είναι για τους πεζούς μπορεί κανείς να το δεί στα τεστ του euroNCAP. Το 5th gear είχε κάνει ένα πολύ ενδιαφέρον crash test που έδειχνε πως το σημείο που χτυπάει ένα τζιπ τον πεζό ειναι πολυ ευνοηκότερο. Το τεστ είχε ένα παλιο πατζέρο και ένα άστρα ή κάτι ανάλογο. Το Τζίπ ήταν πολύ ασφαλέστερο.
- Τα ΣΟΥΒ είναι λιγότερο πρακτικά γιατί υστερούν σε ευελιξία στην πόλη, σε ποιότητα κύλησης, είναι δε συνήθως πιο θορυβώδη και αργά λόγω αεροδυναμικής, περισσότερο βενζινοβόρα και κατά κανόνα υστερούν σε κράτημα
Ενα SUV είναι λιγότερο ευέλικτο απο ένα ιδίων διαστάσεων κανονικό αυτοκίνητο? Γιατί? Άσε που έχει και καλύτερη ορατότητα συνήθως. Το ότι ειναι πιο θορυβώδη (λόγω αεροδυναμικής φαντάζομαι εννοείς) δεν ειναι σίγουρο πάντα, για την ποιότητα κύλισης μάλλον ισχύει το ανάποδο απο αυτό που λες (σκέψου πόσες λακουβες υπάρχουν). Για την βενζίνη η διαφορά ειναι μικρή εως ανύπαρκτη και για το κράτημα είναι θέμα προτεραιοτήτων.
Αν είναι να βγαίνεις απ το κέντρο 1 το μήνα και να παίρνεις το Μοντέο που ναι πιο άνετο, τι το θες το ρημάδι το 'τζιπ' !!!
Ενω μέσα στην κίνηση και στο παρκάρισμα η σπορ οδική συμπεριφορά ωφελεί? Το μοντέο σε σύγκριση με ένα CRV πχ ΔΕΝ είναι πιο άνετο.
ikar:
Το RS4 έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά και επιδόσεις αλλά υστερεί σε χώρους (πολύ) και σε δυνατότητες εκτός δρόμου. Και όσο περιορισμένες και αν είναι οι δυνατότητες του Q7 είναι καλύτερες απο του RS4.
Γι'αυτό είπα πως δεν συγκρίνονται, όχι επειδή δεν έχουν το ίδιο κόστος, επειδή είναι πολύ διαφορετικά. Το ένα υπερτερεί του άλλου ανάλογα τον τομέα.
Οπότε το RS4 δεν ειναι καλύτερο για όλους και για όλες τις χρήσεις.
Για το Sharan, δεν βρήκα κάποιο άλλο αυτοκίνητο στην τιμή του Q7 και με ανάλογους χώρους οπότε έβαλα αυτό. Βρες μου εσύ ένα καλύτερο παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο με τους χώρους του Q7 και καλύτερη οδική συμπεριφορά.
Για τα Α6, allroad κλπ. Ποιά η διαφορά επι της ουσίας του A6 με το Q7? Εκτός απο το μεγαλύτερο μέγεθος η ουσιαστική διαφορά είναι η μεγαλύτερη απόσταση απο το έδαφος.
Αυτό δίνει το πλεονέκτημα (εκτός) και το μειονέκτημα (εντός). Όσο χειρότερο το βρίσκεις εσύ εντός δρόμου άλλο τόσο καλύτερο θα το βρεί κάποιος εκτός, αφου ο λόγος είναι ο ίδιος.
Για την χρήση: τίποτα δεν είναι γεγονός, εγω δεν γνωρίζω όλους τους αγοραστές SUV και πως τα χρησιμοποιούν. Έχω δει πάντως Tuareg σε αρκετά σκληρές εκτός δρόμου καταστάσεις, τουλάχιστον τόσο σκληρές όσο να είναι πλήρως απροσπέλαστες με Phaethon.
Μπορεί η πλειοψηφία να αγοράζει SUV επειδή έτσι της αρέσει ή επειδή είναι μόδα. Δεν ειναι κανόνας όμως αυτό.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Οι διαφορές στην δυναμική συμπεριφορά μπορεί να είναι από υπολογίσιμες και απλώς αισθητές (π.χ. Impreza WRX vs Forester), έως και αρκετά μεγάλες (π.χ. Sonata vs Santa Fe).
Σε καμία περίπτωση αμελητέες.Το αμελητέες είναι σχετικό, για τη μητέρα μου πχ σε διαβεβαιώνω πως είναι πλήρως αμελητέες οι διαφορές αλλά και για τον περισσότερο κόσμο ή ακόμα και για αυτούς που ναι μεν ενδιαφέρονται για την οδική συμπεριφορά και την 'σπορ αίσθηση' αλλά δεν την έχουν σαν πρώτη προτεραιότητα (και πολύ λογικό) για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.
Κάτι που δεν αναφέρθηκε είναι το σημαντικότατο πελονέκτημα των SUV σε άνεση. Δεν καρδιοχτυπάς μη πάθεις ζημιά όταν περνάς σαμαράκια, κρατήρες χαλασμένους δρόμους κλπ, ενώ όλα αυτά θα σε ταρακουνήσουν πολύ λιγότερο.
Ένα Santa Fe ειναι πολύ πιο άνετο απο ένα Sonata. Δεν είναι σημαντικότατο πλεονέκημα αυτό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο?
Mίλησα για δυναμική συμπεριφορά και μόνο.
Για τη μητέρα σου ή τη μητέρα μου προφανώς και μπορεί να είναι αμελητέα και πολύ περισσότερα πράγματα. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι διαφορές δεν είναι υπαρκτές. Με αυτή τη λογική, επειδή κάποιος δεν μπορεί να εντοπίσει τις διαφορές ενός supercar με ένα supermini, δεν υφίστανται διαφορές...
Προφανώς, απαιτείται κάποιος που να γνωρίζει.
Κατά συνέπεια, κι επειδή η 'υποθετική μητέρα' δεν μπορεί να διακρίνει διαφορές σε δυναμική συμπεριφορά μεταξύ SUV και άλλων, σε αυτό το θέμα και μόνο, δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός λόγος να κλίνει υπέρ του ενός ή του άλλου. 'Όλα ίδια είναι'.Στο θέμα της άνεσης δε διαφωνώ σε πολύ γενικές γραμμές.
Πιο πρακτικά τα SUV; Πού υπερέχει σε πρακτικότητα ένα RAV4 εν συγκρίσει με ένα Mondeo 5d; Πουθενά. Το πολύ να θεωρήσεις ότι υπερέχουν σε σχέση με τα 4d saloon λόγω της πίσω πόρτας. Φυσικά καμία διαφορά σε πρακτικότητα με τα station.
Δεν υπερτερεί πουθενά σε πρακτικότητα ενα RAV απο ένα Mondeo?? Μην θεωρείτε ότι οι δικές σας ανάγκες και η χρήση που κάνετε εσείς έχει καθολική αποδοχή για όλους ή πως είναι ο κανόνας. Το RAV μπορεί να πάει σε δύσβατα μέρη που ένα Mondeo δε μπορεί να πλησιάσει. Μπορεί να πάει σε χωματόδρομους, να κατέβει σε μια δύσβατη παραλία, να ρίξει σκάφος σε μια παραλία. Μπορεί να πάει σε χιόνια όπου ένα τετρακίνητο επιβατικό θα τάκαρε κλπ
Επίσης τα περισσότερα SUV λόγω ύψους είναι και λιγότερο κλειστοφοβικά μέσα αλλά και πιο εύκολα στο μπες-βγες. Για πολλούς αυτό είναι σημαντικό πλεονέκτημα.
Η πρακτικότητα δεν είναι μόνο ο όγκος του πορτ-μπαγκαζ, είναι οι δυνατότητες που σου δίνει το αυτοκίνητο και το πόσο σε διευκολήνει να κάνεις τη δουλειά σου ή τα χόμπυ σου.
Mιλώντας για πρακτικότητα αναφερόμουν μόνο στο θέμα του αμαξώματος. Όπου προφανώς δεν υπάρχουν ουσιώδεις διαφορές, όπου μιλάμε για 5θυρα αμαξώματα. Στα δύσβατα εδάφη είναι κάτι περισσότερο από αυτονόητο ότι υπερτερούν τα SUV, αφού (και) για αυτό σχεδιάστηκαν άλλωστε.
Παρεμπιπτόντως, μιας και το ανέφερες, το φουσκωτό μου (4,30, απόβαρο περ. 650 κιλά, τρέιλερ χωρίς φρένα), τυχαίνει να το τραβάω με ένα Mondeo 1.8. Και η 'γλίστρα' στην οποία το ρίχνω είναι στην ουσία ένα μικρό λιμανάκι με σκληρή, πατημένη άμμο και άφθονους κρατήρες. Δεν έχει υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα ποτέ. Ούτε το απειροελάχιστο σπινάρισμα. Φυσικά, και θα υπήρχε πρόβλημα αν το σκάφος ήταν βαρύτερο, ή αν η γλίστρα ήταν πολύ πιο επικλινής κ.ο.κ. Εκεί ένα SUV (edit: μάλλον οποιοδήποτε 4x4 με επαρκή ροπή και ανθεκτικό συμπλέκτη, δεν παίζει ρόλο η απόσταση από το έδαφος) θα έκανε τη δουλειά σαφώς καλύτερα, ανετότερα και ασφαλέστερα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αν έχεις σκάφος θες απαραιτήτως SUV για να το τραβήξεις και να το ρίξεις. Εξαρτάται από το σκάφος και τις σύνθηκες καθέλκυσης/ανέλκυσης.Ως προς την ορατότητα, ναι, τα SUV έχουν μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και σου δίνουν μια άπλετη αίσθηση και λιγότερες νεκρές γωνίες (συνήθως).
Ως προς την πρόσβαση, το γεγονός ότι είναι ψηλότερα δεν κάνει την είσοδο/έξοδο ευκολότερη. Εμένα π.χ. δεν μου αρέσει να πρέπει να ανέβω ένα σκαλί για να μπω στο αμάξι (σε περιπτώσεις μεγάλων SUV).Σε βατούς χωματόδρομους ή στο χιόνι τα SUV δεν έχουν κανένα απολύτως πλεονέκτημα σε σύγκριση με ένα 4x4 δρόμου.
Τα SUV διαφέρουν επι της ουσίας στην απόσταση απο το έδαφος. Σε βατούς χωματόδρομους όπου δεν έχει σημασία η απόσταση όχι δεν έχουν διαφορά. Η διαφορά είναι απο τη στιγμή που θα βρεί απο κάτω (και πιθανώς θα τακάρει) το νορμαλ σε σχέση με το SUV. Αυτό λες και παρακάτω:
Συνεπώς, το μόνο σαφές πλεονέκτημα τους, είναι σε δρόμους, όπου ένα δρομίσιο αμάξι έχει κίνδυνο να βρει κάτω. Εκεί η απόσταση από το έδαφος ενός SUV είναι το κρίσιμο στοιχείο, που κάνει τη διαφορά.
Άρα προφανώς και τα SUV έχουν το πλεονέκτημα της διαφοράς στην απόσταση απο το έδαφος. Αν την θεωρείς αμελητέα εσύ μπορεί κάποιος άλλος να μην τη θεωρεί. Μην ακυρώνεις το πλεονέκτημα αυτό όμως, δεν είναι σωστό.
Το ίδιο ακριβώς πράγμα λέμε: σε βατούς χωματόδρομους ή σε χιονισμένους δρόμους η απόσταση από το έδαφος δεν προσφέρει κανένα απολύτως πλεονέκτημα στα SUV. Ίσως μόνο μία ψευδαίσθηση ασφάλειας.
Το πλεονέκτημα της απόσταση από το έδαφος, το οποίο δεν ακύρωσα, ούτε ακυρώνω, υπάρχει μόνο όταν τα πράγματα εκτός δρόμου δυσκολεύουν, με πέτρες που εξέχουν, με έντονη εδαφική ανομοιογένεια, με νεροφαγώματα κ.ο.κ.
Βέβαια, ούτε η απόσταση των 20 πόντων ενός μέσου SUV κάνει το αμάξι 'άτρωτο'. Δεν είναι σπάνια η περίπτωση να περάσεις από σκαμμένες ροδιές, χωρίς κατάλληλη φόρα, να βρει το πάτωμα στο τμήμα που προεξέχει και να κολλήσεις. Το λέω αυτό, διότι υπάρχει συχνά η τάση να θεωρούνται τα SUV ανίκητα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Και αρκεί μία λασπωμένη πλαγιά, για να μπουκώσουν τα ασφάλτινα λάστιχα και να τελειώσει άδοξα η ιστορία. -
Βαριέμαι να ανοίγω 25 παράθυρα
Η πρακτικότητα ΄πέρα απ τις διαστάσεις, έχει να κάνει με μέγεθος τροχών, κύκλο στροφής και κάμποσα άλλα
Για την ασφάλεια των πεζών, εμμένω στην άποψή μου, λαμβάνοντας υπόψη όχι το 5th gear, αλλά την εδώ πραγματικότητα και την τις σιδεριές που μοντάρουν εμπρός
άλλο η ποιότητα κύλησης και άλλο η ικανότητα απορρόφυσης των ανωμαλιών. Εκτός αν΄βάλουμε κανονικά ελαστικά, οπότε μια απ τα ίδια με τα σεντάν κτλ.Αλλιώς συνεχώς τρέμουν απ τα ελαστικά
το κράτημα ΔΕΝ είναι θέμα προτεραιοτήτων.Το να μη το αναζητάς είναι
Να προσθέσω το κόστος χρήσης (βαρύτερα-καταπόνηση φρένων-ακριβότερα αμορτισέρ-μεγαλύτεροι τροχοί)
Η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη, νομίζω σημαντικά
Η αεροδυναμική στα σουβ είναι καλύτερη μόνο από περίπτερου
Οι απώλειες στη μετάδοση είναι περισσότερες
Τελικά αγοράζεις ένα ελκυστικό για σένα σχήμα που σου δίνει...αρχοντική αίσθηση από ψηλά και άνεση, αλλά τελικά έχεις ένα βαρύτερο, πιο βενζινοβόρο, λιγότερο οικολογικό, αργότερο και ακριβότερο αυτοκίνητο, αλλά με δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου...λέμε τώρα!
Γιατί αν το πας έστω 10 φορές το χρόνο σε αγρό, χαλάλι, αν όχι τι το πλήρωσες ντε;;;
Και άντε πήγες στον αγρό, θα πας εκεί που θες ή θα λυπηθείς την 20άρα (δυστυχώς για ζάντα μιλάω) και θα παρκάρεις να απολαύσεις τη θέα, 100 μέτρα απ το δρόμο;Και κλείνοντας, ΟΚ δικαίωμα του καθενός να πάρει ό,τι θέλει και με όποια κριτήρια θέλει, αλλά δε συμφωνείς οτι είναι τουλάχιστον...αντιαισθητικό να βλέπεις χαμηλωμένα και καγκουρεμένα σουβ, με ζαντικό κτλ;
Να ξέρουμε γιατί αγοράζουμε το κάθετί-αυτό λέω μόνο
-
Οι σιδεριές είναι παράνομες, σε αυτό δε φταίει το αυτοκίνητο.
Για την ασφάλεια των πεζών αν θες κάτι αντικειμενικό δες τα αστέρια του euroncap. πχ τα RAV4 και CRV ειναι ασφαλέστερα για τους πεζούς απο το peugeot 307.
Καταρχην τα περισσότερα SUV έχουν ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά. Υστερούν λόγω του υψηλότερου κέντρου βάρους και ενίοτε λόγω ελαστικών. Ε και? Υπερτερού για τους ίδιους λόγους αλλού.
Το κόστος χρήσης ενός RS4 είναι μικρότερο απο ένα Q7? Το RS4 έχει φθηνότερα λάστιχα και αμοσρτσέρ? παραδείγματα υπάρχουν άπειρα και για να στηρίξουν αυτό που λές αλλά και για να το αναιρέσουν, για τον λόγο αυτό λοιπόν το επιχείρημά σου αυτό δεν ισχύει.
Ομοίως για βάρος και κατανάλωση (πχ CRV ελαφρύτερο απο accord).
Οι απώλειες σε μια 330Χi και μια X5 είναι διαφορετικές? έχουν την ίδια τετρακίνηση.
Γενικά πιστευω έχεις στο μυαλό σου ένα defender χωρις πόρτες όταν μιλας για SUV...
-
Ο χρήστης cavalino gr έγραψε:
Βαριέμαι να ανοίγω 25 παράθυραΗ πρακτικότητα ΄πέρα απ τις διαστάσεις, έχει να κάνει με μέγεθος τροχών, κύκλο στροφής και κάμποσα άλλα
Για την ασφάλεια των πεζών, εμμένω στην άποψή μου, λαμβάνοντας υπόψη όχι το 5th gear, αλλά την εδώ πραγματικότητα και την τις σιδεριές που μοντάρουν εμπρός
άλλο η ποιότητα κύλησης και άλλο η ικανότητα απορρόφυσης των ανωμαλιών. Εκτός αν΄βάλουμε κανονικά ελαστικά, οπότε μια απ τα ίδια με τα σεντάν κτλ.Αλλιώς συνεχώς τρέμουν απ τα ελαστικά
το κράτημα ΔΕΝ είναι θέμα προτεραιοτήτων.Το να μη το αναζητάς είναι
Να προσθέσω το κόστος χρήσης (βαρύτερα-καταπόνηση φρένων-ακριβότερα αμορτισέρ-μεγαλύτεροι τροχοί)
Η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη, νομίζω σημαντικά
Η αεροδυναμική στα σουβ είναι καλύτερη μόνο από περίπτερου
Οι απώλειες στη μετάδοση είναι περισσότερες
Τελικά αγοράζεις ένα ελκυστικό για σένα σχήμα που σου δίνει...αρχοντική αίσθηση από ψηλά και άνεση, αλλά τελικά έχεις ένα βαρύτερο, πιο βενζινοβόρο, λιγότερο οικολογικό, αργότερο και ακριβότερο αυτοκίνητο, αλλά με δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου...λέμε τώρα!
Γιατί αν το πας έστω 10 φορές το χρόνο σε αγρό, χαλάλι, αν όχι τι το πλήρωσες ντε;;;
Και άντε πήγες στον αγρό, θα πας εκεί που θες ή θα λυπηθείς την 20άρα (δυστυχώς για ζάντα μιλάω) και θα παρκάρεις να απολαύσεις τη θέα, 100 μέτρα απ το δρόμο;Και κλείνοντας, ΟΚ δικαίωμα του καθενός να πάρει ό,τι θέλει και με όποια κριτήρια θέλει, αλλά δε συμφωνείς οτι είναι τουλάχιστον...αντιαισθητικό να βλέπεις χαμηλωμένα και καγκουρεμένα σουβ, με ζαντικό κτλ;
Να ξέρουμε γιατί αγοράζουμε το κάθετί-αυτό λέω μόνο
+10000000000
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
ikar:
Το RS4 έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά και επιδόσεις αλλά υστερεί σε χώρους (πολύ) και σε δυνατότητες εκτός δρόμου. Και όσο περιορισμένες και αν είναι οι δυνατότητες του Q7 είναι καλύτερες απο του RS4.
Θα δεις ποτέ Q7 σε -σοβαρή- εκτός δρόμου κατάσταση; άσε που με τα 20άρια ασφάλτινα και 2+ τόνους βάρος δεν θα πάει και πολύ μακριά
Γι'αυτό είπα πως δεν συγκρίνονται, όχι επειδή δεν έχουν το ίδιο κόστος, επειδή είναι πολύ διαφορετικά. Το ένα υπερτερεί του άλλου ανάλογα τον τομέα.
Οπότε το RS4 δεν ειναι καλύτερο για όλους και για όλες τις χρήσεις.
Aυτό λέω, ότι ο κόσμος προτιμάει τη 'μούρη' του Q7 -σπανίως θα το δεις εκτός δρόμου- ειδικά από τη στιγμή που το 95-99% των μετακινήσεων γίνεται στην άσφαλτο.
Για το Sharan, δεν βρήκα κάποιο άλλο αυτοκίνητο στην τιμή του Q7 και με ανάλογους χώρους οπότε έβαλα αυτό. Βρες μου εσύ ένα καλύτερο παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο με τους χώρους του Q7 και καλύτερη οδική συμπεριφορά.
R-Class, τετρακίνητη, 5+ μέτρα μήκος 7 θέσεις και στα ίδια -χονδρικά- ευρώ. Θα πας με το Q7 εκτός δρόμου; άντε καμιά... Αράχωβα
Για τα Α6, allroad κλπ. Ποιά η διαφορά επι της ουσίας του A6 με το Q7? Εκτός απο το μεγαλύτερο μέγεθος η ουσιαστική διαφορά είναι η μεγαλύτερη απόσταση απο το έδαφος.
Αυτό δίνει το πλεονέκτημα (εκτός) και το μειονέκτημα (εντός). Όσο χειρότερο το βρίσκεις εσύ εντός δρόμου άλλο τόσο καλύτερο θα το βρεί κάποιος εκτός, αφου ο λόγος είναι ο ίδιος.
Για την χρήση: τίποτα δεν είναι γεγονός, εγω δεν γνωρίζω όλους τους αγοραστές SUV και πως τα χρησιμοποιούν. Έχω δει πάντως Tuareg σε αρκετά σκληρές εκτός δρόμου καταστάσεις, τουλάχιστον τόσο σκληρές όσο να είναι πλήρως απροσπέλαστες με Phaethon.Μπορεί η πλειοψηφία να αγοράζει SUV επειδή έτσι της αρέσει ή επειδή είναι μόδα. Δεν ειναι κανόνας όμως αυτό.
Δεν θα πάει εκτός δρόμου, ειδικά σε σκληρές καταστάσεις, αφού με μεταξόνιο 3+ μέτρα -ξέρεις καλύτερα αν είναι θετικό ή όχι- και τα ασφάλτινα θα κολήσει. Άσε που οι περισσότεροι λένε 'σιγά μην βάλω 100.000 ευρώ αυτοκίνητο στη λάσπη και το χώμα'
Στα χιόνια -που τόσο συχνά ρίχνει πλέον- ένα οποιοδήποτε τετρακίνητο μια χαρά τα καταφέρνει κι ακόμα και δικίνητο αν έχει χειμερινά ελαστικά.
αντί να σχεδιάζουν 149, 159 δεν βγάζουν SUV καλύτερα; έτσι κι αλλιώς το βάρος δεν μετράει εκεί
@charmak:
-
lkar τι έχεις να πείς όμως για αυτό:
SUV vs Limo & sedan -pricing-