-
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
- παραδειγμα και μαλιστα σε πολλα αυτοκινητα : ειναι τοσο μεγαλο το κοστος για να ρυθμισουν την θεση οδηγησης λιγο πιο χαμηλα??? ειναι τοσο δυσκολο να μεγαλωσουν το ευρος ρυθμισης της βασης του καθισματος??? γιατι δηλαδη πρεπει μετα να λεμε οτι το ταδε αυτοκινητο εχει στα μειον του την ψηλη θεση οδηγησης??
Γι αυτό είναι εύκολη η απάντηση. Αν ρωτήσεις ένα Κατασκευαστή θα σου απαντήσει: 'Αν κάνουμε ένα πρόχειρο γκάλοπ σε 100 μέσους οδηγούς θα δεις ότι πάνω από το 60 % προτιμάει να κάθεται ψηλά' . και -
-
Ο χρήστης Petros έγραψε:
Μία ένσταση για τους διακόπτες ηλ. παραθύρων που βρίσκονται στην κονσόλα.
Αν και συνήθως αυτήν την επιλογή την 'κράζουν' τα αυτοκινητιστικά περιοδικά, πιστεύω ότι εκεί είναι η σωστή θέση των διακοπτών. Γενικά το πιο 'ελεύθερο' χέρι του οδηγού είναι αυτό που αλλάζει ταχύτητες. Καλύτερα όλοι οι συχνά χρησιμοποιούμενοι διακόπτες (και μάλιστα όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει) να είναι προσβάσιμοι από αυτό το χέρι και όχι από εκείνο που κρατάει το τιμόνι.Θα διαφωνήσω μαζί σου φίλε.
Έχω οδηγήσει διάφορα αυτοκίνητα και με τις τρείς επιλογές για τους διακόπτες(πόρτα, κονσόλα, κεντρικό τούνελ) και μπορώ να σου αναφέρω τα εξής.Πόρτα, συμφωνώ για το «λάθος» χέρι αλλά συνήθως με το που κάθεται ο βραχίωνας στο ακουμπιστήρι της πόρτα τα δάκτυλα πέφτουν αμέσως επάνω στους διακόπτες.
Μοναδική παραφωνία το νέο Opel ASTRA που έχει 4 διακόπτες (και πίσω παράθυρα) και πάντα καταλήγω να ανοίγω τα πίσω τζάμια αντί για τα μπροστινά.Κεντρικό τούνελ, πίσω από το χειρόφρενο...
Εδώ είναι το σωστό χέρι και πάντα έβρισκα τους διακόπτες αμέσως χωρίς πρόβλημα.
Συνήθως ο συνεπιβάτης τους έψανχε.Κονσόλα...
Το σωστό χέρι μεν ΑΛΛΑ σχεδόν πάντα είτε έπρεπε να σκύψω λίγο ή να ανασηκωθώ λίγο από το κάθισμα για να τους φτάσω (ανάλογα με την σωματική διάπλαση αλλά είμαι νορμάλ τύπος )
Επίσης, σχεδόν πάντα έπρεπε να πάρω το βλέμμα μου από το δρόμο για να τους πετύχω ακριβώς αλλιώς κατέληγα να πατάω τα πλαστικά γύρω γύρω. -
Στο παλιό Citroen Saxo, ο ροοστάτης για την ένταση του backlight από τον πίνακα οργάνων βρίσκεται από κάτω από το τιμόνι στο πλαστικό κάλυμα και χωμένος σχεδόν στην βάση του τιμονιού κάτω από την κονσόλα.
-
Ο χρήστης chrmes έγραψε:
Αυτό που ακόμα δεν έχω καταλάβει είναι γιατί κάθε λάμπα στα φώτα του 206 να έχει τη δική της ασφάλεια... και με διαφορετικά αμπέρ...
Το διαφορετικό αμπεράζ ΙΣΩΣ δικαιολογείται από την διαφορά στην ένταση του φωτός μεταξύ δεξιάς και αριστερής λάμπας. Το δεξί φως είναι πάντα δυνατότερο, όπου ο κόσμος οδηγεί κανονικά στο δεξί μέρος του δρόμου. Για εγγλέζους και λοιπούς ανώμαλους, πάει ανάποδα το πράγμα
Σόρυ Σπύρο αλλά κάνεις λάθος. Η ένταση ίδια είναι δεξιά αριστερά το σχημα τις δέσμης και στα δυο φώτα φωτίζει τον δρόμο δεξιά.
Τα πεζώ και τα σιτροέν έχουν μια ασφάλεια για όλα τα δεξιά φώτα και όλα τα αριστερά. Μεσαία μεγάλα θέσεως κλπ. Η μία από τις δύο είναι μεγαλύτερη γιατί δίνει και στα φώτα καντράν διακοπτών κλπ.
Καλά ντε
-
Κατά τη γνώμη μου οι πιο βολικές θέσεις είναι:
Παράθυρα, καθρέπτες και κλείδωμα/ξεκλείδωμα στην πόρτα του οδηγού. (διακόπτες παραθύρων φωτιζόμενοι - όχι στο κεντρικό τούνελ γιατί τότε μαζεύονται πολλοί διακόπτες.
Τασάκι μπροστά από τις ταχύτητες, κάτω από την κονσόλα, φωτιζόμενο. Απλό (όχι λύσεις ποτήρι, κουβαδάκι κτλ - οι πίσω να έχουν δικό τους τασάκι)
Αλάρμ στη μέση της κονσόλας, ψηλά, μεγάλο και ευδιάκριτο.
Τιμόνι ρυθμιζόμενο μέσα έξω και πάνω κάτω (βασικότατο)
Κάθισμα πλήρως ρυθμιζόμενο με επαρκές εύρος επιλογών (π.χ. όχι atos, πολύ καλύτερη θέση οδήγησης έχει το niva και δεν κάνω καθόλου πλάκα).
Άνοιγμα τάπας βενζίνης από μέσα, με διακόπτη, κατά προτίμηση στην κεντρική κονσόλα. Αλλιώς αριστερά του καθίσματος του οδηγού.
Ποτηροθήκες αδιάφορο. Δεν πίνω καφέ στο αυτοκίνητο.
Εσωτερικά χερούλια πόρτας πάνω και μπροστά. Όχι στη μέση όπως σε κάποια αυτοκίνητα (ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε) που περνάς το χέρι κάτω από το πόδι για να ανοίξεις την πόρτα...
Θέσεις για κινητό, πορτοφόλια κτλ μεταξύ των καθισμάτων και στο κάτω μέρος της κονσόλας. Αν το ηχοσύστημα είναι 1din η άλλη θέση (κατά προτίμηση η από κάτω) να είναι συρταράκι για να μπαίνουν τσίχλες - καραμέλες, e-pass κτλ. -
Ο χρήστης Orestis-146 έγραψε:
To Fiesta που δεν εχει χειρολαβες στον ουρανο για τους επιβατες!!!Τα καινούρια έχουν! Αλλά αφαίρεσαν το πίσω μεσαίο προσκέφαλο. Δεν ξέρω τι γίνεται με τα facelift...
Άλλο εργονομικό πρόβλημα δεν έχω βρει, εκτός ίσως απ' το πολύ στενό foot-rest, που όμως αντιμετωπίζεται με ένα ζευγάρι puma.
ΤΡΙΖΕΙ!!!!!!!
-
Ο χρήστης MichalisS έγραψε:
Κατά τη γνώμη μου οι πιο βολικές θέσεις είναι:
Παράθυρα, καθρέπτες και κλείδωμα/ξεκλείδωμα στην πόρτα του οδηγού. (διακόπτες παραθύρων φωτιζόμενοι - όχι στο κεντρικό τούνελ γιατί τότε μαζεύονται πολλοί διακόπτες.Στην τούνελ για μένα, για να μπορεί να τους φθάνει ο συνοδηγός, έχει χρειαστεί πολλές φορές πλάκα πλάκα. Στο Primera του '91 ήταν ακριβώς στο σημείο που έπρεπε προς το πίσω μέρος της κονσόλας, εκατέρωθεν του χειροφρένου. Άτιμη Primera, εργονομία για σεμινάριο...Και οι ασφάλειές της εκπληκτικές, όχι σαν όλα τα σύγχρονα που το καθένα έχει δικό του στυλ κλειδώματος-ξεκλειδώματος...όχι 2 φορές το χερούλι, αν κλείσεις την πόρτα ανοίγει και τρίχες κατσαρές!!!
Τασάκι μπροστά από τις ταχύτητες, κάτω από την κονσόλα, φωτιζόμενο. Απλό (όχι λύσεις ποτήρι, κουβαδάκι κτλ - οι πίσω να έχουν δικό τους τασάκι)
Τασάκι και καθόλου να μην έχει δεν με πειράζει! Οι πίσω πολύ απλά δεν καπνίζουν...τώρα που το σκέφτομαι, ούτε και οι μπροστά!!!
Τιμόνι ρυθμιζόμενο μέσα έξω και πάνω κάτω (βασικότατο)
Με ύψος 1.85 περίπου, δεν έχει χρειαστεί ποτέ να μετακινήσω το τιμόνι. Ούτε μπρος ούτε πίσω ούτε πάνω ούτε κάτω. Όταν το διαβάζω στα περιοδικά, το προσπερνώ επιδεικτικά. Μάλλον έχω βολικό ύψος και χέρια για τους σχεδιαστές...
Εσωτερικά χερούλια πόρτας πάνω και μπροστά. Όχι στη μέση όπως σε κάποια αυτοκίνητα (ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε) που περνάς το χέρι κάτω από το πόδι για να ανοίξεις την πόρτα...
Ναι, αλλά όχι σε 3θυρο...ο πίσω επιβάτης πρέπει να φτάνει να ανοίξει την πόρτα μόνος του...εννοείται ότι μπροστά δεν κάθεται κανείς!
-
Ο χρήστης MichalisS έγραψε:
Κατά τη γνώμη μου οι πιο βολικές θέσεις είναι:
Παράθυρα, καθρέπτες και κλείδωμα/ξεκλείδωμα στην πόρτα του οδηγού. (διακόπτες παραθύρων φωτιζόμενοι - όχι στο κεντρικό τούνελ γιατί τότε μαζεύονται πολλοί διακόπτες.
Τασάκι μπροστά από τις ταχύτητες, κάτω από την κονσόλα, φωτιζόμενο. Απλό (όχι λύσεις ποτήρι, κουβαδάκι κτλ - οι πίσω να έχουν δικό τους τασάκι)
Αλάρμ στη μέση της κονσόλας, ψηλά, μεγάλο και ευδιάκριτο.
Τιμόνι ρυθμιζόμενο μέσα έξω και πάνω κάτω (βασικότατο)
Κάθισμα πλήρως ρυθμιζόμενο με επαρκές εύρος επιλογών (π.χ. όχι atos, πολύ καλύτερη θέση οδήγησης έχει το niva και δεν κάνω καθόλου πλάκα).
Άνοιγμα τάπας βενζίνης από μέσα, με διακόπτη, κατά προτίμηση στην κεντρική κονσόλα. Αλλιώς αριστερά του καθίσματος του οδηγού.
Ποτηροθήκες αδιάφορο. Δεν πίνω καφέ στο αυτοκίνητο.
Εσωτερικά χερούλια πόρτας πάνω και μπροστά. Όχι στη μέση όπως σε κάποια αυτοκίνητα (ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε) που περνάς το χέρι κάτω από το πόδι για να ανοίξεις την πόρτα...
Θέσεις για κινητό, πορτοφόλια κτλ μεταξύ των καθισμάτων και στο κάτω μέρος της κονσόλας. Αν το ηχοσύστημα είναι 1din η άλλη θέση (κατά προτίμηση η από κάτω) να είναι συρταράκι για να μπαίνουν τσίχλες - καραμέλες, e-pass κτλ.Σχεδον σαν να μου περιεγραψες την ΖΧ.
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Κατά τη γνώμη μου οι πιο βολικές θέσεις είναι:
Παράθυρα, καθρέπτες και κλείδωμα/ξεκλείδωμα στην πόρτα του οδηγού. (διακόπτες παραθύρων φωτιζόμενοι - όχι στο κεντρικό τούνελ γιατί τότε μαζεύονται πολλοί διακόπτες.Στην τούνελ για μένα, για να μπορεί να τους φθάνει ο συνοδηγός, έχει χρειαστεί πολλές φορές πλάκα πλάκα. [...]
Μα ο συνοδηγός έχει τον δικό του διακόπτη! Εκτός και αν εννοείς πως μπορεί ο συνοδηγός να αναλάβει χρέη βοηθού (άνοιξε αυτό, κλείσε εκείνο, άλλαξε σταθμό κτλ )
Τασάκι μπροστά από τις ταχύτητες, κάτω από την κονσόλα, φωτιζόμενο. Απλό (όχι λύσεις ποτήρι, κουβαδάκι κτλ - οι πίσω να έχουν δικό τους τασάκι)
Τασάκι και καθόλου να μην έχει δεν με πειράζει! Οι πίσω πολύ απλά δεν καπνίζουν...τώρα που το σκέφτομαι, ούτε και οι μπροστά!!!
Ούτε εγώ καπνίζω! Απλά εχω μία φωτιζόμενη θήκη για το bluetooth handsfree!
Τιμόνι ρυθμιζόμενο μέσα έξω και πάνω κάτω (βασικότατο)
Με ύψος 1.85 περίπου, δεν έχει χρειαστεί ποτέ να μετακινήσω το τιμόνι. Ούτε μπρος ούτε πίσω ούτε πάνω ούτε κάτω. Όταν το διαβάζω στα περιοδικά, το προσπερνώ επιδεικτικά. Μάλλον έχω βολικό ύψος και χέρια για τους σχεδιαστές...
Εμένα πάλι με ύψος 1.92 μου χρειάζεται... Το πάω τερμα πάνω και τέρμα έξω συνήθως και το κάθισμα σχεδόν τέρμα πίσω. Αλλιώς ή έχω πρόβλημα με τα πόδια ή όταν είναι να πιάσω την κορυφή του τιμονιού πρέπει να τεντωθώ.
Εσωτερικά χερούλια πόρτας πάνω και μπροστά. Όχι στη μέση όπως σε κάποια αυτοκίνητα (ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε) που περνάς το χέρι κάτω από το πόδι για να ανοίξεις την πόρτα...
Ναι, αλλά όχι σε 3θυρο...ο πίσω επιβάτης πρέπει να φτάνει να ανοίξει την πόρτα μόνος του...εννοείται ότι μπροστά δεν κάθεται κανείς!
Ναι το τρίθυρο δεν το είχα σκεφτεί. Έχεις δίκιο αν δεν κάθεται κάποιος μπροστά. Αλλά και 3θυρο να είχα, πάλι από μπροστά προς τα πίσω θα γινόταν η φόρτωση!
Σχεδον σαν να μου περιεγραψες την ΖΧ.
Άρα μία ZX θα με βόλευε πολύ...
-
Οδήγησα ένα Corolla 1400 f/l με 10.000 χλμ νοικιάρικο.
Νομίζω ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει μόνο ένα καλό: τον κινητήρα του που είναι ισχυρός από χαμηλά και αρκετά αθόρυβος.
Τα καθίσματα είναι τελείως χάλια. Απούσα πλευρική στήριξη, ψηλή θέση οδήγησης με το ζόρι, κουραστικά.
Η ποιότητα είναι έτσι κι έτσι, η συναρμολόγηση καλή όμως.
Ο λεβιές ταχυτήτων είναι μέτριος. Η νεκρά ήταν πολύ μπροστά, η 1η-3η ακόμα πιο μπροστά. Δεν κούμπωναν οι ταχύτητες εύκολα, ειδικά στο κατέβασμα.Θα το χαρακτήριζα αυτοκίνητο πόλης. Μαλακές αναρτήσεις, επομένως άνετο. Ψηλή θέση οδήγησης άρα καλύτερη ορατότητα πίσω από τα γύρω αυτοκίνητα. Καλό άρπαγμα στις εκκινήσεις.
Αλλά αν το βάλεις στις στροφές.........Και κάτι ακόμα: Πας ν' ακουμπήσεις το χέρι στο μπράτσο της πόρτας αριστερά και πατάς το κουμπί του παραθύρου με τον καρπό. Εκτός του ότι προεξέχει το κουμπί, είναι και αρκετά πίσω ώστε να το φτάνεις χωρίς να το θέλεις.
-
Οι διακόπτες παραθύρων στο χειρόφρενο με έχουν βολέψει κι εμένα στο 206, το χέρι πάει αυτόματα πολύ εύκολα. Και σε μια Corolla του '94 που οδηγούσα παλιότερα, με 4 ηλεκτρικά στην πόρτα του οδηγού, πάλι βολικά ήταν, αν και μερικές φορές άνοιγα κατά λάθος τα πίσω
206: το πατάκι του οδηγού γλιστράει σταδιακά προς τα μπροστά και κάθε εβδομάδα φτάνει να μπαίνει κάτω από τα πεντάλ, με αποτέλεσμα να βρίσκει σε κάθε πάτημα του συμπλέκτη. Γι'αυτό βολεύει να είναι καθαρά
-
Ο χρήστης Di0 έγραψε:
Ομε 4 ηλεκτρικά στην πόρτα του οδηγού, πάλι βολικά ήταν, αν και μερικές φορές άνοιγα κατά λάθος τα πίσωΚι εμένα στο Mazda 6 τα δάχτυλα μου κάθονται ακριβώς εκεί που είναι οι διακόπτες για τα πίσω.
Πόσες φορές έχω πάει ν' ανοίξω με στυλ το παράθυρο να μιλήσω κι ανοίγω το πίσω.. -
-
double post
-
Ο χρήστης MichalisS έγραψε:
Τασάκι μπροστά από τις ταχύτητες, κάτω από την κονσόλα, φωτιζόμενο. Απλό (όχι λύσεις ποτήρι, κουβαδάκι κτλ - οι πίσω να έχουν δικό τους τασάκι)Το τασάκι πρέπει να είναι στο ύψος των χεριών όταν κρατάνε τις δύο ακτίνες του τιμονιού. Πού είναι η επιφάνεια για μικροαντικείμενα στα Escort/Orion από 85 και μετά; Εκεί.
Για την ιστορία το συγκεκριμένο ταμπλώ και το τιμόνι ήταν η πρώτη δουλειά για κατασκευαστή αυτοκινήτων του μετέπειτα σχεδιαστή του Α2. Άσχετο, απλά κάπου το είχα διαβάσει και το γράφω.
Σε ΚΑΜΜΙΑ περίπτωση ΔΕΝ πρέπει να είναι εκεί που είναι κανονικά στα Escort/Orion που έλεγα πριν ή στο σημερινό Fiesta (κρυμμένο πίσω δεξιά από το λεβιέ ταχυτήτων. Τα προηγούμενα Discovery έχουν βολική θέση για το τασάκι αρκεί να το αλλάξεις πλευρά με τις υποδοχές για διακόπτες (γίνεται πανεύκολα όταν δεν έχεις προβολείς ομίχλης και θερμενόμενους καθρέπτες) γιατί από κανονικού του το έχει στη μεριά του συνοδηγού.
-
Ο χρήστης ast έγραψε:
Ομε 4 ηλεκτρικά στην πόρτα του οδηγού, πάλι βολικά ήταν, αν και μερικές φορές άνοιγα κατά λάθος τα πίσω
Κι εμένα στο Mazda 6 τα δάχτυλα μου κάθονται ακριβώς εκεί που είναι οι διακόπτες για τα πίσω.
Πόσες φορές έχω πάει ν' ανοίξω με στυλ το παράθυρο να μιλήσω κι ανοίγω το πίσω..Τα ίδια και στο Leon!!! Αν βρω φωτό από κονσόλα Primera, θα την ανεβάσω να δείτε πώς με βόλεψαν εμένα...
Μα ο συνοδηγός έχει τον δικό του διακόπτη! Εκτός και αν εννοείς πως μπορεί ο συνοδηγός να αναλάβει χρέη βοηθού (άνοιξε αυτό, κλείσε εκείνο, άλλαξε σταθμό κτλ )
Εννοείται ότι θα βοηθάει! Στα καράβια, οι λαθρεπιβάτες έκαναν δουλειές για να αποπληρώσουν τα ναύλα τους!!!
-
Άρε φανκιπαπά ο συνεπιβάτης για σένα είναι εξορισμού λαθρεπιβάτης; Και κάνει και δουλειές για να ξεπληρώσει το ταξίδι;
Μάλιστα. Θύμισε μου να μην ανέβω ποτέ στο αμάξι σου...
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Άρε φανκιπαπά ο συνεπιβάτης για σένα είναι εξορισμού λαθρεπιβάτης; Και κάνει και δουλειές για να ξεπληρώσει το ταξίδι;Μάλιστα. Θύμισε μου να μην ανέβω ποτέ στο αμάξι σου...
Αν δεν δίνει λεφτά για βενζίνη (δηλαδή δεν πληρώνει ναύλα), τι νομίζεις ότι είναι;
Και πολλές δουλειές, σαν λοστρόμο τον έχω! Άνοιξε κάνα παράθυρο, δώσε τσίχλες από το ντουλαπάκι, βάλε κλιματισμό, τι σταθμός είναι αυτός, βρες ψιλά για τα διόδια, πλύνε την κουζίνα κλπ.
Βασικά, για να είμαι ειλικρινής, το κάνω για να νιώθει ο συνεπιβάτης μου την αίσθηση ότι προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο (του αυτοκινήτου)!
-
Βασικά εγώ τίποτα άλλες 'δουλειές' φοβάμαι...
-
Από όσο ξέρω δεν έχει DVD player στο αμάξι του
ελαττωματα αυτοκινητων