Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Ο Dr. Haas είναι υπέρμαχος των λεπτών λαδιών. Χρησιμοποιεί 5W20 στα υπεραυτοκίνητα που έχει στην κατοχή του, όπως ferrari νομίζω και σε maybach . Εχει κάνει χημικές αναλύσεις ,αν ψάξει κάποιος στο forum θα τις βρεί, not bad η ferrari άντεξε μια χαρά.
Ημουν ένας από τους πολλούς στο bobistheoilguy forum που διαθέσαμε χρήματα για να βρούμε τη μυστική συνταγή. 60% PAO και 40% PAO based esters που αν θυμάμαι καλά στηριζόταν σε μια πατέντα της fuchs germany.
Μουσάτε είσαι παλιότερος από μένα στα βαθιά νερά. Θυμάμαι ότι ανέφεραν για εργαστήριο της ELF και όχι της FUCHS, αν και θα μπορούσε να είναι και FUCHS καθότι σε τεχνογνωσία η FUCHS είναι από τις κορυφαίες στα συνθετικά (η αγωνιστική Silkolene είναι δική της, όπως και η βιομηχανική Lubritech).
Διαβάζω ξανά τί γράφει ο MolaKule:
*First off, these esters are COMPLEX (see Interesting Articles section on white papers), and very viscous esters, and have been used in industrial gear lubes for at least the last decade.
My suspicion (theory) is that a German company is blending this for Castrol using those complex esters supplied by certain German additive (elf factory) companies.
Germans seem to like motor oils with cutting-edge chemistry.*
Άρα δεν είναι σίγουρο από ποιόν προμηθευτή είναι αλλά εξελιγμένα PAO και ESTERS μπορεί να φτιάχνει τόσο η ELF όσο και η FUCHS. Μην ξεχνάτε ότι η ELF έχει ίσως τα περισσότερα εργαστήρια έρευνας-εξέλιξης στην Ευρώπη (από όσο ξέρω το κορυφαίο της είναι στην Ελβετία όπου φτιάχνει τα αγωνιστικά της) και πιστεύω ότι είναι πίσω από τον λόγο που οι κινητήρες της Renault δεν σπάνε στην F1.
Εξάλλου από τις ευρωπαϊκές συνθέσεις 0W30 οι μόνες ξεκάθαρα 100% Group IV/V είναι το ELF EXCELLIUM LDX 0W30 και το FUCHS TITAN SUPERSYN SL 0W30.
Το σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται για σύνθεση της Castrol δεδομένου ότι μόνο αυτό που παράγεται στην Γερμανία συνοδεύεται από MSDS που δεν αναγράφει τίποτα άλλο από PAO, ενώ το αμερικάνικο SYNTEC αναγράφει από φτηνά ναφθενικά-παραφινικά ορυκτέλαια έως PAO.