-
Με την ευκαιρία που άδειασε ο πυροσβεστήρας του αυτοκινήτου μου , θα ήθελα γνώμες τι είδους ειναι καλύτεροι σκόνης η αφρού; και πόσο μεγάλοι 1, 1.5 η 2 κιλων; οι αγωνιζόμενοι τι έχουν στο αυτοκινητό τους;
πραγματικά δεν έχω ακούσει η διαβάσει κάτι ολοι το προσπερνούν θεωρόντας ότι ποτέ δεν θα τον χρειαστούν. ευχαριστώ. -
Με την ευκαιρία που άδειασε ο πυροσβεστήρας του αυτοκινήτου μου , θα ήθελα γνώμες τι είδους ειναι καλύτεροι σκόνης η αφρού; και πόσο μεγάλοι 1, 1.5 η 2 κιλων; οι αγωνιζόμενοι τι έχουν στο αυτοκινητό τους;
πραγματικά δεν έχω ακούσει η διαβάσει κάτι ολοι το προσπερνούν θεωρόντας ότι ποτέ δεν θα τον χρειαστούν. ευχαριστώ. -
Με την ευκαιρία που άδειασε ο πυροσβεστήρας του αυτοκινήτου μου , θα ήθελα γνώμες τι είδους ειναι καλύτεροι σκόνης η αφρού; και πόσο μεγάλοι 1, 1.5 η 2 κιλων; οι αγωνιζόμενοι τι έχουν στο αυτοκινητό τους;
πραγματικά δεν έχω ακούσει η διαβάσει κάτι ολοι το προσπερνούν θεωρόντας ότι ποτέ δεν θα τον χρειαστούν. ευχαριστώ. -
Αλήθεια κάποιος που έχει τον ίδιο πυροσβεστήρα στον χώρο αποσκευών αχρησιμοποίητο για τρία ή τέσσερα χρόνια, πρέπει να κάνει τίποτα? μήπως καμμιά αναγόμωση.
-
Στους αγώνες χρησιμοποιούνται πυροσβεστήρες σκόνης ή AFFF 2 Kg συνήθως ή μεγαλύτεροι (η χωρητικότητα για το AFFF πάει ανάλογα με το υλικό). Προσοχή, το Halon (BCF) απαγορεύεται διότι καταστρέφει το όζον (είναι χλωροφθοράνθρακας). Θα έλεγα σκόνη 2 Kg πρέπει να είναι εντάξει για ένα 'ΙΧ'. Πρέπει να είναι κατάλληλος για φωτιά σε υγρά και στερεά καύσιμα και με ηλεκτρικό ρεύμα (δεν θυμάμαι τις κατηγορίες Α, Β κτλ.)
Οι 'πυροσβεστάδες' λένε έλεγχο/αναγόμωση κάθε 1 χρόνο (και αυτό ισχύει και στους αγώνες) αλλά και κάθε 2 χρόνια είναι ΟΚ. 4-5 χρόνια συνήθως είναι άχρηστοι. Ομοίως αυτοί οι 'ψεύτικοι' του 1 Kg (ή λιγότερο...) που πουλάνε στα αξεσουάρ αυτοκινήτου φοβάμαι πως συνηθως είναι yatabaza (TM)
Μακριά από εμάς βέβαια, αλλά σε περίπτωση ανάγκης ο πυροσβεστήρας πρέπει να στοχεύεται όχι στις φλόγες αλλά εκεί απ΄ όπου βγαίνουν οι φλόγες, στη 'βάση' της φωτιάς (προφανές βέβαια αλλά πάνω στον πανικό...). Αλλά προηγούνται οι άνθρωποι, έτσι ? Οχι και να καείς για να σώσεις τις λαμαρίνες... (ωχ, αναμένω flame war )
Υπόψην βέβαια πως αυτά που βλέπουμε στις ταινίες, με αυτοκίνητα να ανατινάζονται είναι εφέ! Τα αυτοκίνητα δεν καίγονται τόσο εύκολα και θεαματικά, καίγονται βέβαια αλλά υπάρχει χρόνος να βγουν οι άνθρωποι (αν δεν είναι εγκλωβισμένοι, προφανώς) και να γίνει κάποια προσπάθεια καταπολέμησης της φωτιάς
-
ευχαριστώ nass
-
Θα ήθελα μόνο να συμπληρώσω μερικά πράγματα. Κατάλληλοι πυροσβεστήρες για αυτοκίνητο είναι οι σκόνης και οι διοξειδίου του άνθρακα. Δυο με τρία κιλά είναι αρκετά. Προτιμάτε αυτούς που έχουν ενσωματωμένα μανόμετρα (όργανα μέτρησης πίεσης) έτσι ώστε να ξέρετε πάντα αν είναι εύχρηστοι. Και κάτι σημαντικό που δεν ανέφερε κανείς, να έχετε πάντα μαζί με τον πυροσβεστήρα και ένα τουλάχιστον πυρίμαχο γάντι. Φαντάζεστε να έχετε πυροσβεστήρα και να μην μπορείτε να ανοίξετε το καυτό καπό. Τι είδους πυρόσβεση θα καταφέρεται από τις εισαγωγές αέρα. Άντε και μακριά από μας.
-
Σε μια παλιά εκπομπή του Σταθάκη θυμάμαι πως έλεγε πως σε περίπτωση που πιάσει φωτιά ο χώρος του κινητήρα δεν πρέπει να ανοίγουμε το καπό (προφανώς για να μην μπει αέρας και φουντώσουν οι φλόγες) παρά να ρίχνουμε με τον πυροσβεστήρα απ'έξω
Διορθώστε με αν κάνω λάθος -
Μα αφού έτσι και αλλιώς μπαίνει αέρας στο χώρο του κινητήρα... Αν ρίξεις με τον πυροσβεστήρα απ΄ έξω, οι πιθανότητες να σβήσει η φωτιά είναι ελάχιστες.
Αυτό που θα μπορούσε να δουλέψει με τη λογική που αναφέρεις είναι να έχεις μια πυρίμαχη κουβέρτα (που θα την βρείς ? Δεν ξέρω...) και να σκεπάσεις το σημείο που καίγεται. Αλλά και πάλι μου φαίνεται δύσκολο.
Οσο για αυτό που λές φίλε EMMANOYHL συμφωνώ μαζί σου για την ανάγκη ενος γαντιού (εναλλακτικά και κάποιο πανί μπορεί να κάνει) αλλά για να έχει ζεσταθεί τόσο το καπό που να μην μπορείς να το ανοίξεις (το καλό είναι πως τα περισσότερα καπό ανοίγουν από μπροστά, που μάλλον είναι μακριά από την εστία της φωτιάς) μάλλον η φωτιά καίει αρκετή ώρα και έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο (τουλάχιστον με 'πυροσβεστήρα αυτοκινήτου') έτσι και αλλιώς. Αν όμως πιάσει φωτιά στο χώρο του κινητήρα αυτό συνήθως γίνεται πολύ γρήγορα αισθητό από τη μυρωδιά στο θάλαμο των επιβατών μέσω του αερισμού, οπότε έχει ευκαιρία ο οδηγός να σταματήσει γρήγορα.
-
Επισης κάτι που δεν ήξερω και έμαθα πρόσφατα είναι ότι ο πυροσβεστήρας πρέπει υποχρεωτικά να είναι στο πορτμπαγκαζ.
Εγώ τον είχα πίσω από το κάθισμα του οδηγού με την λογική ότι είναι πιο γρήγορο να το φτάσεις εκεί παρά να ανοίγεις το πορτμπαγκαζ όταν έχεις παρει φωτιά. Μου είπαν όμως οτι σε περίπτωση ατυχήματος αν υπάρξει διαρροή, έχει δηλητηριώδη αέρια.
Τελος είχα πάρει εναν πυροσβεστήρα ο οποίος γράφει οτι δεν χρειάζεται αναγόμωση. Ελπίζω να ισχύει.
-
Ο χρήστης salome έγραψε:
Επισης κάτι που δεν ήξερω και έμαθα πρόσφατα είναι ότι ο πυροσβεστήρας πρέπει υποχρεωτικά να είναι στο πορτμπαγκαζ.Ο δικός μου είναι κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Αν και δεν ξέρω πόσο γρήγορα μπορείς να λύσεις τους ιμάντες που τον συγκρατούν...
Αν είναι CO2 όντως μπορεί να έχεις πρόβλημα σε περίπτωση διαρροής. Αλλά δεν έχω ακούσει ποτέ για διαρροή πυροσβεστήρα.
Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι το αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης για αυτοκίνητα. Το έχω δει στην τηλεόραση.
-
Ο χρήστης salome έγραψε:
Επισης κάτι που δεν ήξερω και έμαθα πρόσφατα είναι ότι ο πυροσβεστήρας πρέπει υποχρεωτικά να είναι στο πορτμπαγκαζ.Εγώ τον είχα πίσω από το κάθισμα του οδηγού με την λογική ότι είναι πιο γρήγορο να το φτάσεις εκεί παρά να ανοίγεις το πορτμπαγκαζ όταν έχεις παρει φωτιά. Μου είπαν όμως οτι σε περίπτωση ατυχήματος αν υπάρξει διαρροή, έχει δηλητηριώδη αέρια.
Εγώ ξέρω το ακριβώς αντίθετο, ότι πρέπει να είναι κάτω από το κάθισμα. τώρα αν χωράει είναι άλου παπά ευαγγέλιο
Μήπως ξέρει κανείς θετικά τι ισχύει;
-
Δεν υπάρχει από όσο ξέρω καθορισμένη θέση για τον πυροσβεστήρα. Καλό είναι να έχουμε αν είναι δυνατόν εύκολη πρόσβαση σε αυτόν. Τον πυροσβεστήρα τον είχα παλιότερα κάτω από τη θέση του οδηγού, αλλά όταν τον χρειάστηκα για βοήθεια άλλου ευτυχώς, διαπίστωσα ότι η διαδικασία ήταν πιο χρονοβόρα από αυτή που εφαρμόζω τώρα, στερεωμένος στο πλάι του χώρου αποσκευών. Όσο αφορά των πυροσβεστήρα διοξειδίου του άνθρακα δεν υπάρχει κίνδυνος δηλητηρίασης γιατί το διοξείδιο δεν είναι δηλητηριώδες εν αντιθέσει με το μονοξείδιο του άνθρακα που πραγματικά είναι δηλητηριώδες. Οι πιθανότητες διαρροής πάντως είναι μηδαμινές, ίδιος αν τον ελέγχουμε όταν πρέπει.
πυροσβεστήρας στο αυτοκίνητο