-
Δεν το έγραψα απο αφηρημάδα, ισχύ εννοούσα.
Στον κινητήρα αυτό που έχει σημασία είνια η ισχύς και για να βγάλει μεγάλη ισχύ ο κινητήρας χρειάζεται 2 πράγματα, μεγάλη πίεση εκτόνωσης και υψηλές στροφές περιστροφής.
Στους ντίζελ είναι πολύ δύσκολο να ανέβουν οι στροφές οπότε ο μόνος τρόπος είναι να αυξηθεί η πίεση εκτόνωσης.
Άρα ο ίδιος κινητήρας σε έκδοση με 163 απο 150 άλογα εφόσον είναι υπερτροφοδοτούμενος ντίζελ το λογικό είναι να έχει τις ίδιες στροφές λειτουργίας αλλα μεγαλύτερη πίεση εκτόνωσης-->άρα θα έχει μεγαλύτερη ισχύ στις ίδιες στροφές-->(διαιρείς με Ω)-->μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλές στροφές.
Φυσικά δεν ξέρω όλες τις λεπτομέρειες αλλα δες όλα τα παραδείγματα απο κινητήρες του είδους που βγαίνουν σε διάφορες εκδόσεις ιπποδύναμης, η δυνατότερη συνήθως είναι δυνατότερη παντού και όχι σε υψηλές στροφές.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ο δίλιτρος diesel που βάζει η BMW στην X3 κάποια στιγμή δεν θα άρχιζε να βγάζει 163 άλογα?Γιατί? Στην αρχή κάνει πείσματα?
-
IKE
Στον κινητήρα αυτό που έχει σημασία είνια η ισχύς και για να βγάλει μεγάλη ισχύ ο κινητήρας χρειάζεται 2 πράγματα, μεγάλη πίεση εκτόνωσης και υψηλές στροφές περιστροφής.
Στον κινητηρα αυτον ,αλλα και σε καθε αλλο κινητηρα που προοριζεται για υποτυπωδη εστω χρηση εκτος δρομου,δεν εχει σημασια η ισχυς ως απολυτο νουμερο .Σημασια εχει η καμπυλη της ροπης αλλα και της ισχυος.Δηλαδη το ποσο ομαλα και προοδευτικα αποδιδεται η ισχυς απο τον κινητηρα.Χωρις να εχει κενα και ξεσπασματα που θα δυσκολευαν την οδηγηση ιδιαιτερα εκτος δρομουΕτσι μειωνοντας λιγο τις απολυτες τιμες μπορεις να κανεις πιο επιπεδες τις καμπυλες αλλα και να μειωσεις το lag σε εναν turbo κινητηρα.Για αυτο το λογο επιμενω στη λεξη καμπυλη και μου μπηκε στο μυαλο οτι αυτη ειναι η αιτια για τη μειωμενη αποδοση στο suv,οπως συμβαινει και σε αλλες περιπτωσεις κινητηρων που τοποθετουνται σε διαφορετικου ειδους αυτοκινητα.Βεβαια μπορει να κανω και λαθος.Θα δουμε αν με το facelift του καλοκαιριου γινει και αναβαθμιση στη ισχυ.[/b]
-
Παιδιά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας. Αυτό που με απασχολεί περισσότερο είναι αξιοπιστία και το κόστος συντήρησης. Τα οχήματα αυτά θα είναι εργαλεία για τη δουλειά μας, θα κάνουν πολλά χλμ και αρκετά από αυτά εκτός ασφάλτου. Αυτό είναι που με κάνει να προτιμώ το Rav4 σε σχέση με το X3.
Από θέμα επιδόσεων δεν νομίζω να διαφέρουν και πολύ αφού ο κινητήρας τους αποδίδει την ίδια περίπου ροπή, 310Νm το Rav4 και 330Νm το Χ3, ενώ το Χ3 είναι λίγο πιο δυνατό με 150 ίππους αντί 136 του Rav4 . Η διαφορά στην ιπποδύναμη όμως αντισταθμίζεται από το αυξημένο βάρος του Χ3 (1820 έναντι 1660).
Επίσης δεν ξέρω αν οι εκτός δρόμου δυνατότητες του Χ3 είναι αντίστοιχες του Rav4. -
Το Χ3 έχει πολύ καλύτερη τετρακίνηση, μάλλον καλύτερο είναι εκτός δρόμου.
Rav4 2.2d ή Χ3 2.0d