-
Το ταχύμετρο είναι ρυθμισμένο να δείχνει παραπάνω επειδή δεν έχει ακρίβεια, έτσι καλύτερα λίγο παραπάνω παρά λιγότερο. Σε (σχετικά) φτηνά αυτοκίνητα αυτό το δέχομαι αλλά σε ακριβά αυτοκίνητα είναι απαράδεκτο να μην έχει ακρίβεια το ταχύμετρο.
-
Μήπως τα πιο ακριβή όλων είναι τα ραντάρ της τροχαίας;
'Κύριε, τρέχατε με 115 ενώ το όριο είναι 100'
'Ε; Μα πήγαινα με 125' (λες μέσα σου, όπως λες επίσης 'Ευτυχώς έπεσα σε καλό άνθρωπο και θα με γράψει μόνο για 17,5 ευρώ αντί για 35' ή 'Α τον βρωμόμπατσο, ξέρει ότι είμαι οδηγάρα και ότι την έστησε σε σημείο που δεν κινδυνεύεις ΚΑΘΟΛΟΥ ούτε με 350, αλλά βαριέται τη μανούρα και μου λέει λιγότερο'. Αμ δε, όσο έγραψε η συσκευή σου λένε. ). -
Αληθώς. Στην ευθεία των Αφιδνών με γράψανε για 147, όριο τα 110, ενώ στο κοντέρ είχα σχεδόν 160.
-
εκτός από κάποια Citroen (όπως η ΒΧ) όλα τα άλλα έχω παρατηρήσει ότι δείχνουν σαφώς λιγότερα, ειδικά 'στα πολλά'!
Μάλιστα πριν από 1.5 χρόνο μία μαζική δυναμομέτρηση σε Renault είχε δείξει μεγάλες αποκλίσεις στο όριο περιστροφής του κινητήρα με 4η, ειδικά στα μικρότερου κυβισμού!
Π.χ. 1.2 κ 1.4 έφταναν μέχρι κ τα 20χλμ απόκλιση!
αντίθετα τα 1.6 είχαν αποκλιση μικρότερη των 10 χλμΤα RS (2λιτρα τέλος) είχαν απόκλιση 2-3 χλμ!
Επίσης σε clio Ι με διάσταση ελαστικών (μαμά) 165/65/13 όταν άλλαξα σε 175/60/13 έδειχνε με 5η τελική 205 κοντέρ, αλλά όταν μπήκε δυναμόμετρο η πραγματική τελική ήταν 180!
αντίθετα με τα 185/55/14 (έχει αυξηθεί η διάμετρος κατά 1.5cm περίπου) έχει απόκλιση με 4η κόφτη μόλις 1 χλμ
-
Εννοείται βέβαια πως αν έχεις αλλάξει διάσταση ελαστικών κλπ το σφάλμα θα είναι ακόμη μεγαλύτερο.
-
Σε ένα Golf III που έχω & το μέτρησα με GPS το οποίο εκείνη την ώρα είχε μια απόκλιση της τάξεως των 7m μου έδειχνε 95km με το ταχύμετρο στα 100km & 182km με το ταχύμετρο στα 193km, αυτό σημαίνει ότι η απόκλιση είναι ποσοστιαία, όσο ανεβαίνουν τα km μεγαλώνει και η διαφορά . Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο η απόκλιση πρέπει να είναι γύρω στο 5%.
-
οταν γινανε οι μετρησεις για ενα περιοδικο κατοχο του V-BOX τσεκαραμε και το κοντερ...
αποτελεσμα...να διχνει αρκετα χλμ λιγοτερα απο τα πραγματικα...
π.χ. στα 100 χλμ στο κοντερ αντιστοιχοθσε με 115 πραγματικα...
δεν θελετε να μαθετε τι γινετε σε ποιο μεγαλεσ ταχυτητες..... -
Ο χρήστης GREMOS έγραψε:
οταν γινανε οι μετρησεις για ενα περιοδικο κατοχο του V-BOX τσεκαραμε και το κοντερ...
αποτελεσμα...να διχνει αρκετα χλμ λιγοτερα απο τα πραγματικα...
π.χ. στα 100 χλμ στο κοντερ αντιστοιχοθσε με 115 πραγματικα...
δεν θελετε να μαθετε τι γινετε σε ποιο μεγαλεσ ταχυτητες.....Το πιο πιθανο ειναι να μην ειχε το σωστο βημα το αμαξι μετα απο αλλαγη ελαστικων και ζαντων.
-
Απο μετρήσεις με το GPS:
Η Laguna turbo στα 220 κοντερ,πάει με 212 πραγματικά,ενω η BMW X3 στα 190 κοντέρ έχει 186 πραγματικά...
Στις μικρότερες ταχύτητες:
Laguna-κοντέρ=100 GPS=96
BMW-κοντέρ=100 GPS=97... -
Πράγματι υπάρχει μία απόκλιση μεταξύ ένδειξης ταχυμέτρου και πραγματικής ταχύτητας, μάλλον σε όλα τα αυτοκίνητα, η οποία απόκλιση πράγματι, όπως προειπώθηκε, αυξάνει με την αντίστοιχη αύξηση της ταχύτητας. Σχετική μέτρηση και στοιχεία παρουσιάζονται και στα τεύχη του περιοδικού. Θυμάμαι και απόκλιση ενός! μόνον χιλιομέτρου στα 120 χλμ/ώρα.
Για όσους δεν διαθέτουν GPS αλλά το αυτοκίνητό τους είναι εξοπλισμένο με υπολογιστή ταξιδίου, που υπολογίζει μεταξύ άλλων και τη μέση ταχύτητα, προτείνω ένα 'κόλπο' μέτρησης της πραγματικής ταχύτητας (ίσως με λιγότερη βέβαια ακρίβεια). Έχοντας σταθερή ταχύτητα, και τον υπολογιστή ταξιδίου στη θέση που δείχνει τη μέση ταχύτητα, να μηδενίσετε εκείνη τη στιγμή τις ενδείξεις του υπολογιστή. Τότε ως 'μέση' ταχύτητα θα σας δείξει τη .... στιγμιαία! -
Ο χρήστης opterios έγραψε:
Τα πιο φιλότιμα λένε ότι είναι τα Opel και αν θυμάμαι καλά και τα FIAT (αν και για το δεύτερο δεν είμαι σίγουρος).Για τα Όπελ, τα σύγχρονα τουλάχιστον, ισχύει. 100 δείχνουν, 100 πάνε.
To δικό μου ως ψηφιακό ότι δείχνει έχει και στην πραγματικότητα.
Τσεκαρισμένο επίσης με GPS.Δεν δείχνουν όλα τα ψηφιακά 'σωστή' ταχύτητα. Τα σύγχρονα κοντέρ είναι τα περισσότερα ψηφιακά, ακόμα και αυτά που έχουν αναλογική ένδειξη
-
Στο Αλμερα τσεκαρισμένο με GPS τα 150 είναι 138!!
Τα 100 είναι περίπου 91 νομίζω...
Και στο Yaris 1.0 παρόμοιες αποκλίσεις (λίγο μικρότερες).
Γύρω στο 8% όπως είπαν και οι προηγούμενοι...
-
Σήμερα με το BMW, τα σταθερά 160 με το cruise control ενεργοποιημένο είναι στην πραγματικότητα 157. Πάντως, το trip computer δίνει όντως απόλυτα σωστή ένδειξη.
-
το ίδιο και την κορόλα .. ο υπολογιστής ταξ... δίχνει σωστα
120κοντερ ...111πραγματικα
...την μεγαλύτερη αποκλιση ...την έχω δει σε ΑΛΦΑ33... 1.4
και με το κοντέρ που έιχε ....πας χαλαρα!!! 230±
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Τα πιο φιλότιμα λένε ότι είναι τα Opel και αν θυμάμαι καλά και τα FIAT (αν και για το δεύτερο δεν είμαι σίγουρος).
Για τα Όπελ, τα σύγχρονα τουλάχιστον, ισχύει. 100 δείχνουν, 100 πάνε.
Ήρθε το τέλος ο 'Krys...' έγραψε καλή κουβέντα για Opel.
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Τα πιο φιλότιμα λένε ότι είναι τα Opel και αν θυμάμαι καλά και τα FIAT (αν και για το δεύτερο δεν είμαι σίγουρος).
Για τα Όπελ, τα σύγχρονα τουλάχιστον, ισχύει. 100 δείχνουν, 100 πάνε.
Φαντάζομαι εκεί τερματίζει το κοντέρ?
-
fgg
-
Πάνω στο σαζμάν υπάρχει ένας αισθητήρας (VSS) από τον οποίο διαβάζει ο εγκέφαλος με μεγάλη ακρίβεια τη ταχύτητα του αυτοκινήτου (παίρνουν υπόψη οι κατασκευαστές και τη παραμόρφωση του ελαστικού).
Αν έχεις ψηφιακό κοντέρ έχει μεγάλη ακρίβεια, στα αναλογικά υπάρχει πρόβλημα. Επειδή είναι 'φτηνά' δεν δείχνουν με ακρίβεια τη ταχύτητα και είναι ρυθμισμένα να δείχνουν πάντα λιγότερο (επειδή δεν έχουν ακρίβεια). Όποιος έχει αυτοκίνητο με αναλογικό κοντέρ και δείχνει καλά, να ξέρει ότι το πρόσεξε το κοντέρ ο κατασκευαστής και δεν ψώνισαν οι 'μάνατζερ' της εταιρείας τα φτηνότερα της αγοράς.
Στα αναλογικά κοντέρ το οδόμετρο έχει πάντα ακρίβεια, το ταχύμετρο γράφει ότι νάναι - δεν ξέρω αν υπάρχουν ακόμη αυτοκίνητα με ντίζα, τα σιβίκ από το 1992 (τουλάχιστον) δεν έχουν ντίζα στο κοντέρ. Ακόμα και όταν κάνεις όπισθεν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα και στο ταχύμετρο και στο οδόμετρο.
-
Παιδιά είμαι ακετά μπερδεμένος!!
Ερώτηση1:
Τι ενοείτε λέγοντας ψηφιακό-αναλογικό κοντέρ? Ο αισθητήρας είναι αναλογικός και μετράει στροφές του άξονα == στροφές των τροχών. Εαν σε αυτές μπει η διόρθωση λόγω παραμόρφωσης του ελαστικού έχουμε την πραγματική ταχύτα ανάγοντας τις σαλ * 2πρ' τροχού όπου ρ' η 'διορθωμένη' ακτίνα μετά τον υπολογισμό της παραμόρφωσης.
Εν συνεχεία ο αισθητήρας παράγει ηλεκτρικό ρεύμα και αυτό με την σειρά του μαγνητικό πεδίο το οποίο προκαλεί κίνηση της 'βελόνας' του ταχύμετρου.
Σε ποιο σημείο υπησέρχεται 'το ψηφιακό υποσύστημα?' Στην λήψη των στροφών του άξονα?, στην 'επεξεργασία'? στην παρουσίαση(νούμερα αντί για βελόνα)?
Ερώτηση2:
Το να μην μπορεί η αυτοκίνηση να δώσει ακριβή μέτρηση είτε αναλογικά είτε ψηφιακά μετα τόσες δεκαετίες μου φαίνεται παράλογο. Άρα αν δεν δίνει σωστές μετρήσεις το κάνει επίτηδες. Άρα το κάνει και στα αναλογικά και στα ψηφιακά.Ερώτηση3: Τι γίνεται σε αυτοκίνητα με trip computer, speed limiter, cruise control, esp?
Kάθε σύστημα από αυτά έχει δικούς του αισθητήρες η όχι. Αν όχι τότε το 'σφάλμα' του κοντέρ μας δεν μεταφέρεται κι εκεί? Ή υπάρχει κάποιος μηχανισμός όπου οι ενδείξεις 'βλτιστοποιούνται?
Έβαλα πολλά?
-
Ο αισθητήρας VSS πάνω στο σαζμάν δίνει π.χ. 4000 παλμούς το χιλιόμετρο και από εκεί μετράνε όλα τα συστήματα τη ταχύτητα. Δεν υπάρχουν ντίζες κοντέρ, στα civic δεν έχει ντίζες τουλάχιστον από το 1992.
CIVIC
Vehicle Speed Sensor -> ECU Β10 (YE/BL καλώδιο)
edit: και στο ταχύμετρο, οδόμετρο κατευθείαν.
ΤΑΧΥΤΗΤΑ & ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΤΑΧΥΜΕΤΡΟΥ