-
Το αεροπλάνο φάνηκε να σύρθηκε με την κοιλιά. Ο χειριστής βρέθηκε στο κάθισμα δεμένος με αμυχές. Πιθανώς έγινε αυτόματη εγκατάλειψη με το τράνταγμα της πρόσκρουσης.Την συγκεκριμένη στιγμή στην περιοχή επικρατούσε ισχυρότατη καταιγίδα.
-
τι είναι ρε παιδιά το 0-0 ;
-
Ο χρήστης htanso21 έγραψε:
τι είναι ρε παιδιά το 0-0 ;zero speed - zero altitude
Δυνατότητα των σύγχρονων καθισμάτων να εκτινάσσονται από μηδενικό ύψος και με μηδενική ταχύτητα.
-
ισχυροτατη καταιγιδα? μονο για νεφωση πυκνη ακουσα εγω...
-
0-0 ειναι ειναι σχεδον ολα τα καθισματα της ΠΑ. Τα αλλα εχουν εκλειψει. Παραυτα περιορισμοι μπορει να υπαρχουν ως προς την σταση του αεροσκαφους στον χωρο, το υψος φυσικα... αλλα και η ταχυτητα (εκτος και αμα εισαι διατεθειμενος να χασεις χερια - ποδια)
Περι του ατυχηματος... μυριζει εντονα κλασσικο CFIT (Controlled Flight Into Terrain) εκτος ποια και αν το αεροσκαφος ηταν 'εκτος' τελειως οποτε και κακως δεν εγκατελειψε. Παντως ειναι φοβερα δυσκολη περιπτωση να παθεις βλαβη σοβαρη και να πετας μη εχοντας σημεια οπτικης αναφορας. Ευκολα μπορεις να αποπροσανατολιστεις και να πηγαινεις αλλου γι αλλου... Απαιτει τυφλη εμπιστοσυνη στα οργανα... αλλα τωρα αν και αυτα ηταν αναξιοπιστα τι να πω...
Σε αυτο το σημειο θα ηθελα να κανω νυξη για την κουλτουρα ασφαλειας πτησεων της ΠΑ. Υπαρχει? Ξερουν τι ειναι αυτο το πραγμα? Καταλαβαινω πως εκ των συνθηκων το επαγγελμα τους ειναι επικυνδινο, αλλα οταν χανεις αεροσκαφη σε απλη μεταγωγη.... ειτε γιατι απετυχαν να πανε απο VFR σε IFR οταν επρεπε, ειτε γιατι απετυχαν να ακολουθησουν τα ενδεδειγμενα ειτε ειτε ειτε...
Επισης δεν ξερω ακριβως τα στοιχεια του περιστατικου.... αλλα ειπανε πως οτι συνεβη, συνεβη γυρω στα 4000 ποδια μεσα σε νεφωση και 6 λεπτα μετα την απογειωση με πορεια προς Ιταλια. Γιατι να ειναι τοσο χαμηλα 6 λεπτα μετα την απογειωση σε πτηση transit? (αν αληθευει)
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
Γιατι να ειναι τοσο χαμηλα 6 λεπτα μετα την απογειωση σε πτηση transit? (αν αληθευει)Εκτός αν παρουσίασε βλάβη και στον κινητήρα....
-
Εχει τώρα τα γνωστά ντοκυμαντέρ στον ΣΚΑΙ ...
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Εχει τώρα τα γνωστά ντοκυμαντέρ στον ΣΚΑΙ ...Βεβαίως!!!
-
Πάντως, χωρίς να γνωρίζω αν υπήρξε βλάβη κινητήρα ή ηλεκτρονικών, το καθοριστικό -κατα την γνωμη μου- ρόλο για την κατάληξη του συμβάντος έπεξε η ασυνήθηστη (?) συμπεριφορά του πιλότου, και λέω ασυνήθηστη με γνόμωνα την εκπαιδευσή του και την πείρα του, GO HOME SYNDROM κύριοι!
συμβαίνει σε όλους και έρχεται φυσικά, όταν κάτι πάει στραβά ο πιλότος καταλαμβάνεται απο αγχος να γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο απο το οποίο ξεκίνησε.Αυτο το λέω γιατι, άν είχε βλάβη κινητήρα, πως διατηρησε τον έλεγχο του αεροσκάφους να στρίψει και να πάρει πορεία προς την τανάγρα;
Αν είχε απώλεια ηλεκτρονικων= αναγκαστικά πλέων VFR πτήση, με ποιά λογική βούτηξε στα σύννεφα; γιατί δεν διατήρησε σχηματισμό με το άλλο στοιχείο ωστε να επιστρέψουν μαζί όπως συνήθως συμβαίνει;Δεν αποκλείω την πιθανή βλάβη, αλλα και ο παράγοντας ψυχολογία παίζει τεράστιο ρόλο.
τώρα γιατί στην ΠΑ οι εκτινάξεις γίνονται πιό δύσκολα απο άλλες χώρες... δεν ξέρω!
-
Ο χρήστης jm000 έγραψε:
τώρα γιατί στην ΠΑ οι εκτινάξεις γίνονται πιό δύσκολα απο άλλες χώρες... δεν ξέρω!
Αυτό ποιος το λέει?
-
Ο χρήστης jm000 έγραψε:
τώρα γιατί στην ΠΑ οι εκτινάξεις γίνονται πιό δύσκολα απο άλλες χώρες... δεν ξέρω!
Μπαααααα.... δεν νομιζω κανενας να εβλεπε την πορεια προς την καταστροφη και να επεμενε. Απλα συνηθως δεν ξερεις αν οδευεις προς την καταστροφη...
-
Ο χρήστης nasos79 έγραψε:
Μία απορία:Γιατί επικρατεί το κλίμα, στην Π.Α. να προσπαθούν οι χειριστές να σώσουν το α/φ; Παράτα το ρε φίλε και ζήσε!
Καταλαβαίνω την ηρωισμό του χειριστή, να προσπαθήσει να το απομακρύνει από κατοικημένες περιοχές! Εκεί, του βγάζω το καπέλο και τον σέβομαι! Αλλά αν είναι να πέσει σε βουνό/θάλασσα, εκτινάξου άνθρωπέ μου και άσε τα σίδερα να κάνουν ό,τι θέλουν!
Είναι κρίμα να χάνονται άνθρωποι επειδή η Π.Α. τους έχει μάθει ότι ένα mirage 2000 αξίζει πιο πολύ κι απ' τους ίδιους!
Υποθέτω ότι στις Η.Π.Α. ο χειριστής θα είχε εγκαταλείψει και μόνο στην ιδέα ότι έχει χάσει τον έλεγχο, έτσι;
Κρίμα ο άνθρωπος!
Εχω γνωστο ενα πτεραρχο εν αποστρατεια και του εκανα καποτε την ερωτηση -' Ρε Νικο ονειρευεσαι καμια φορα να πετας παλι με τα φαντομ ?'
Και η απαντηση του. 'Καθε βραδυ.'
Πρεπει να υπαρχει καποια αλλη σχεση ,αγνωστη και δυσκολοερμηνευτη για μας τους απεξω, μεταξυ πιλοτου,αεροπλανου και πτησης. -
Ο χρήστης DAP έγραψε:
Μία απορία:
Γιατί επικρατεί το κλίμα, στην Π.Α. να προσπαθούν οι χειριστές να σώσουν το α/φ; Παράτα το ρε φίλε και ζήσε!
Καταλαβαίνω την ηρωισμό του χειριστή, να προσπαθήσει να το απομακρύνει από κατοικημένες περιοχές! Εκεί, του βγάζω το καπέλο και τον σέβομαι! Αλλά αν είναι να πέσει σε βουνό/θάλασσα, εκτινάξου άνθρωπέ μου και άσε τα σίδερα να κάνουν ό,τι θέλουν!
Είναι κρίμα να χάνονται άνθρωποι επειδή η Π.Α. τους έχει μάθει ότι ένα mirage 2000 αξίζει πιο πολύ κι απ' τους ίδιους!
Υποθέτω ότι στις Η.Π.Α. ο χειριστής θα είχε εγκαταλείψει και μόνο στην ιδέα ότι έχει χάσει τον έλεγχο, έτσι;
Κρίμα ο άνθρωπος!
Εχω γνωστο ενα πτεραρχο εν αποστρατεια και του εκανα καποτε την ερωτηση -' Ρε Νικο ονειρευεσαι καμια φορα να πετας παλι με τα φαντομ ?'
Και η απαντηση του. 'Καθε βραδυ.'
Πρεπει να υπαρχει καποια αλλη σχεση ,αγνωστη και δυσκολοερμηνευτη για μας τους απεξω, μεταξυ πιλοτου,αεροπλανου και πτησης.Φίλε μου, η σχέση αυτή, κάθε άλλο παρά δυσκολοερμήνευτη είναι! Εγώ για χρόνια ονειρευόμουν ότι πετούσα με μαχητικό. Επίσης, ουκ ολίγες φορές έχω ονειρευτεί ότι οδηγώ μονοθέσιο ή κάποιο άλλο πολύ γρήγορο αμάξι!
Το θέμα είναι, ότι αν εγκαταλείψει το α/φ ένας χειριστής και επιστρέψει ασφαλής, θα του δοθεί άλλο να συμμετάσχει και σε άλλες αποστολές. Ενώ αν 'φύγει' μαζί του, τελειώνει εκεί!
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
... Απλα συνηθως δεν ξερεις αν οδευεις προς την καταστροφη...Εκεί είναι όλο το ζουμί.
Δεν ξέρουν ότι ΠΡΕΠΕΙ να αφήσουν το άφος αλλιώς...τέλοςΠρεπει να υπαρχει καποια αλλη σχεση ,αγνωστη και δυσκολοερμηνευτη για μας τους απεξω, μεταξυ πιλοτου,αεροπλανου και πτησης.
Είχα την τύχη να δω αυτή την σχέση στους 3 μήνες στα Readiness της Σκύρου.
Εκεί κατάλαβα στο 1% αυτό που λες.
Δεν είναι και τόσο δύσκολο να το καταλάβεις όταν πιλότος μου λέει πόσο “δυστυχισμένος είναι στη γη” και όταν και εγώ με τα μάτια μου βλέπω κατσουφιασμένες φάτσες αν έχουν περάσει 2 μέρες χωρίς scramble -
Καταρχήν η ασφάλεια των πτήσεων είναι πρώτη και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα για την Π.Α. Όχι μόνο δεν γίνονται εκπτώσεις αλλά υπάρχει συνεχείς προσπάθεια για εντοπισμό και καταπολέμηση δυσλειτουργιών και ελλείψεων. Υπάρχει ένα γνωμικό που λέει ότι οι έμπειροι κάνουν τα λάθη και είναι αλήθεια. Η μεγάλη εμπειρία συχνά σε κάνει να μην ακολουθείς κατά γράμμα τους κανόνες και τις διαδικασίες ή να μην συμβουλεύεσαι τα check list κατά την εργασία αλλά να στηρίζεσαι στην από μνήμης εκτέλεση των διαδικασιών με συχνά τραγικά αποτελέσματα.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι νωρίς ακόμα να πούμε οτιδήποτε και μόνο εικασίες και σενάρια ακούγονται. Ας έχουμε λίγη υπομονή.
Τα ατυχήματα δυστυχώς δεν μπορούν να εξαλειφθούν. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι η συνεχείς προσπάθεια για τη μείωση τους στο ελάχιστο και στην ελάττωση όσο είναι εφικτό των απωλειών από αυτά.
Μακάρι να είναι ο τελευταίος που χάνουμε. -
Ο χρήστης adis4gr έγραψε:
ισχυροτατη καταιγιδα? μονο για νεφωση πυκνη ακουσα εγω...Βρισκόμουν ΄πολύ κοντά στην περιοχή αυτή τη συγκεκριμένη ώρα.
-
Google Earth
37° 54' 42,30' N
21° 17' 29,17' EΑνδραβίδα, F4.
38° 08' 11,17' N
21° 25' 22,73' EΆραξος, ένα από τα πολλά Α7 εκτός shelter.
Επίσης στο Άκτιο:
38° 55' 08,10' N
20° 45' 14,92' Eδύο Canadair.
Λίγο νότια από τα Canadair, πίσω από τα δέντρα, δεξιά από το υπόστεγο, μάλλον F84. Άλλα δύο, κοντά στις εγκαταστάσεις της παραλίας, αριστερά από τα Canadair.
-
Γιατί σε σχεδόν κάθε shelter υπάρχει και απο ένα Α-7 έξω απο αυτα?Τα βγάλανε για αέρα ή 'παει' ένα μέσα, ένα εξω??
-
http://www.militaryphotosnet.com
πολλες καλες φωτογραφιες...
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Καταρχήν η ασφάλεια των πτήσεων είναι πρώτη και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα για την Π.Α. Όχι μόνο δεν γίνονται εκπτώσεις αλλά υπάρχει συνεχείς προσπάθεια για εντοπισμό και καταπολέμηση δυσλειτουργιών και ελλείψεων. Υπάρχει ένα γνωμικό που λέει ότι οι έμπειροι κάνουν τα λάθη και είναι αλήθεια. Η μεγάλη εμπειρία συχνά σε κάνει να μην ακολουθείς κατά γράμμα τους κανόνες και τις διαδικασίες ή να μην συμβουλεύεσαι τα check list κατά την εργασία αλλά να στηρίζεσαι στην από μνήμης εκτέλεση των διαδικασιών με συχνά τραγικά αποτελέσματα.Sorry φιλε εισαι λαθος.Αν εισαι τοσο εμπειρος που εχεις μαθει να κανεις τα δικα σου και οχι τις διαδικασιες που προβλεπει το σμηνος σου η η κατασκευαστρια εταιρεια τοτε λεμε οτι κανεις του κεφαλιου σου. ΑΝ δεν συμβουλευεσαι τα check list που πας?.Τα memo ειναι memo kαι τα αλλα ειναι στα βιβλια και τι στο καλο γινονται τα simulators?
Μια κακη μερα μια ατυχια ενα λαθος ενα ατυχημα ειναι στο παιχνιδι.
ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ