-
Μέχρι τί στροφές οδηγείτε ώσπου να ζεσταθεί ο κινητήρας?
Εγώ μέχρι τις 2.500σαλ. αλλά σκέφτομαι μήπως κάτι τέτοιο είναι λίγο υπερβολικό και αχρείαστο...ειδικά όταν βιάζεσαι ή έχει κρύο (και για να ζεσταθείς πρέπει να ζεσταθεί ο κινητήρας).Αληθεύει ότι στις BMW με το κυλιόμενο κόκκινο (ανάλογα με τη θερμοκρασία) τα κόκκινα για τελείως κρύο κινητήρα αρχίζουν στις 5000σαλ?
-
Μέχρι τί στροφές οδηγείτε ώσπου να ζεσταθεί ο κινητήρας?
Εγώ μέχρι τις 2.500σαλ. αλλά σκέφτομαι μήπως κάτι τέτοιο είναι λίγο υπερβολικό και αχρείαστο...ειδικά όταν βιάζεσαι ή έχει κρύο (και για να ζεσταθείς πρέπει να ζεσταθεί ο κινητήρας).Αληθεύει ότι στις BMW με το κυλιόμενο κόκκινο (ανάλογα με τη θερμοκρασία) τα κόκκινα για τελείως κρύο κινητήρα αρχίζουν στις 5000σαλ?
-
Μέχρι τί στροφές οδηγείτε ώσπου να ζεσταθεί ο κινητήρας?
Εγώ μέχρι τις 2.500σαλ. αλλά σκέφτομαι μήπως κάτι τέτοιο είναι λίγο υπερβολικό και αχρείαστο...ειδικά όταν βιάζεσαι ή έχει κρύο (και για να ζεσταθείς πρέπει να ζεσταθεί ο κινητήρας).Αληθεύει ότι στις BMW με το κυλιόμενο κόκκινο (ανάλογα με τη θερμοκρασία) τα κόκκινα για τελείως κρύο κινητήρα αρχίζουν στις 5000σαλ?
-
Ως 3000, αλλά αυτό που προσέχω ιδιαίτερα είναι να μη γκαζώνω απότομα. Δηλ. πατάω προοδευτικά το γκάζι για 1-2 χλμ.
-
Περίπου 2500 με 3000 σ.α.λ. και γενικότερα 'στρωτά' το γκάζι μέχρι να ανεβεί η θερμοκρασία του κινητήρα.
Ακόμα και να βιάζεσαι πόσο χρόνο θα κερδίσεις επιταχύνοντας με περισσότερες στροφές, αν σε λίγα μέτρα σταματήσεις σε διασταύρωση ή φωτεινό σηματοδότη.Η θέρμανση δε νομίζω να επηρεάζεται και τόσο πολύ από την χαμηλή θερμοκρασία του κινητήρα. Μέσα σε δύο λεπτά λειτουργίας υπάρχει αρκετή θερμότητα από τον κινητήρα για να ζεσταθούν οι επιβάτες.
-
Ο χρήστης tazio έγραψε:
Περίπου 2500 με 3000 σ.α.λ. και γενικότερα 'στρωτά' το γκάζι μέχρι να ανεβεί η θερμοκρασία του κινητήρα.
Ακόμα και να βιάζεσαι πόσο χρόνο θα κερδίσεις επιταχύνοντας με περισσότερες στροφές, αν σε λίγα μέτρα σταματήσεις σε διασταύρωση ή φωτεινό σηματοδότη.Το σωστότερο είναι να το δουλεύεις με χαμηλό φορτίο όσο είναι κρύο. Ακόμα και αν έχεις 1500 στροφές, συνεπώς, μην ανεβαίνεις στο γκάζι!
Η θέρμανση δε νομίζω να επηρεάζεται και τόσο πολύ από την χαμηλή θερμοκρασία του κινητήρα. Μέσα σε δύο λεπτά λειτουργίας υπάρχει αρκετή θερμότητα από τον κινητήρα για να ζεσταθούν οι επιβάτες.
εκτός αν έχεις σκαθάρι οπότε θέλεις 20 χιλιομετρά!!!
-
Γιατί είναι σημαντικό το προοδευτικό γκάζι?
Γιατί για να μην ανεβάζω στροφές όταν βιάζομαι και το πατάω τέρμα αλλά και απότομα.
Οι στροφές πρέπει να είναι χαμηλές ώστε να είναι μικρές οι φθορές το γκάζι όμως? -
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
Περίπου 2500 με 3000 σ.α.λ. και γενικότερα 'στρωτά' το γκάζι μέχρι να ανεβεί η θερμοκρασία του κινητήρα.
Ακόμα και να βιάζεσαι πόσο χρόνο θα κερδίσεις επιταχύνοντας με περισσότερες στροφές, αν σε λίγα μέτρα σταματήσεις σε διασταύρωση ή φωτεινό σηματοδότη.Το σωστότερο είναι να το δουλεύεις με χαμηλό φορτίο όσο είναι κρύο. Ακόμα και αν έχεις 1500 στροφές, συνεπώς, μην ανεβαίνεις στο γκάζι!
Γιατρέ μου αυτό εννοώ όταν λέω 'στρωτά'. Αλλά επειδή 'στη Κυψέλη η ανηφόρα μου με περιμένει' οι 1500 είναι λίγες κάποιες φορές.
(Την 'κακία' για τον 'σκάθαρο' την προσπερνώ. )
-
Συγνωμη περα απο το πως πρεπει να πατας το γκαζι και μεχρι ποιες στροφες παιζουν ενα σωρο αλλα πραγματα ρολο στο ποτε και το ποσο πρεπει να επιταχυνεις απο το ειδος του κινητηρα, κυβικα, τυπος χρησιμοποιουμενου λαδιου και παει λεγοντας.
Εκεινο ομως που ειναι και το πιο σημαντικο αλλα δεν το εξηγει κανεις ειναι η εννοια 'μεχρι να ζεσταθει', να ζεσταθει ποιος, ο κινητηρας, ο δεικτης νερου να πιασει τη σωστη θερμοκρασια, η η θερμοκρασια λαδιου που ειναι και η μονη σωστη ενδειξη του ποτε τα μεταλλα και το λαδι που τα προστατευει εχουν την απαιτουμενη για να δουλεψουμε φουλ επιταχυνση στο αυτοκινητο θερμοκρασια;Κι επειδη το 90% των οδηγων ακομη και των 'ψαγμενων' το μονο που κοιτα ειναι η θερμοκρασια νερου σας πληροφορω πως τουλαχιστο στο αυτοκινητο μου η θερμοκρασια νερου ανεβαινει σε 3-4 λεπτα κι ενω δεν εχω ακομη καν ξεκινησει απο το παρκινγκ αλλα για να ξεπερασει η θερμοκρασια λαδιου τους 70 βαθμους (που ειναι ενα ευρεως αποδεκτο οριο απο τους κατασκευαστες λαδιου για να μπορει το λαδι να προστατευει επαρκως τον κινητηρα) χρειαζονται συνηθως πανω απο 12-13 λεπτα κι αυτο οχι με εξωτερικες θερμοκρασιες κοντα στο 0, τοτε αλλαζουν δραματικα τα πραγματα.
Πολυ αμφιβαλω - γιατι πολλοι λενε 'εγω το προσεχω' 'εγω το ζεσταινω' κλπ βλεποντας κι ολους τους γνωστους μου - ενα 10% να προσεχει το σωστο ζεσταμα του κινητηρα!Υστερα λεει καποιος πως προσεχε το αυτοκινητο κλπ, προσεχε να μην ξεπερνα τις 5000 στροφες (???) μα οταν ζεσταθει ακομη και το να στροφαρει στους κοφτες καποιες φορες για τα περισσοτερα απο τα καινουρια μοτερ δεν ειναι τοσο προβλημα οσο ειναι το κρυο ξεκινημα αφου εκει οι φθορες ξεπερνουν σε καποιες περιπτωσεις και το 60-70% των συνολικων ενος κινητηρα!
Και το κρυωμα μετα απο σκισιμο, μηπως ειναι κι αυτο σημαντικο προβλημα; -
Το βιβλιαράκι του αυτοκινήτου γράφει να ΜΗΝ 'ζεσταίνεται' ο κινητήρας εν στάσει, δεν κάνει καλό και ουσιαστικά τρως τζάμπα βενζίνη.
-
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Και το κρυωμα μετα απο σκισιμο, μηπως ειναι κι αυτο σημαντικο προβλημα;
Ενδιαφέρον. Για γράψε κάτι παραπάνω.
-
Εγω προσεχω οταν φτασει το νερο στη σωστη θερμοκρασια(κανα 5λεπτο δηλαδη) περιμενω μετα κανα 10λεπτο και παραπανω για να αρχισω να το σκιζω. Οταν παω να σβησω το αφηνω να δουλεψει στο ρελαντι μερικα λεπτα και δεν το ταλαιπωρω τοσο πριν φτασω στο σπιτι. Ασε που ανοιγω παντα το καπω κανα 5λεπτο να φυγει η πολυ ζεστη... Αυτο που δεν ξερω ειναι αν σβησω και ξαναβαλω μπροστα μετα απο 20 λεπτα πχ τι γινεται; Ποσο εχει κρυωσει και ποσο κρυωνει ανα ωρα πχ;
-
Όπως ακριβώς τα λέει ο JIM THEO (κλασσικά). Ευτυχώς που και τα μικρά γρήγορα της Peugeot έχουν δείκτη θερμοκρασίας λαδιού. Αποκαλυπτικός...
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Το βιβλιαράκι του αυτοκινήτου γράφει να ΜΗΝ 'ζεσταίνεται' ο κινητήρας εν στάσει, δεν κάνει καλό και ουσιαστικά τρως τζάμπα βενζίνη.Το λένε για οικολογικούς λόγους και μόνο. Επιλογή σου πώς θα τον ζεστάνεις. Εγώ το ζεσταίνω στον δρόμο (δεν έχω χρόνοοο) και αυτήν την περίοδο για να δω 90C στο λάδι (όποτε και επιτρέπω να χτυπάω κόφτη) ανεβάζω σταδιακά με την θερμοκρασία τις μέγιστες σαλ (πιέζω όσο χρειάζεται ώστε να ανέβει γλυκά η θερμοκρασία λαδιού στους 90C) και χρειάζεται περίπου 10λεπτά από τελείως κρύο μοτέρ. Μόνο στο ρελαντί θέλει 15-20 λεπτά ζέσταμα. Τον Χειμώνα χοντρικά υπολογίζω ότι θέλει 50% παραπάνω χρόνο για το ζέσταμα αναλόγως της μεθόδου.
-
Ο χρήστης tazio έγραψε:
Και το κρυωμα μετα απο σκισιμο, μηπως ειναι κι αυτο σημαντικο προβλημα;
Ενδιαφέρον. Για γράψε κάτι παραπάνω.
Καλό είναι τα τελευταία χιλιόμετρα πριν την στάθμευση του αυτοκινήτου να μην γίνονται στο όριο ιδίως σε κινητήρες επιδόσεων και τούρμπο. Όταν σβήνουμε τον κινητήρα σταματά η αντλία ψυκτικού υγρού οπότε δεν κυκλοφορεί το ψυκτικό υγρό. Ακόμα και στα οχήματα που συνεχίζει να δουλεύει το βεντιλατέρ απλά κρυώνει το υγρού που είναι στο ψυγείο και όχι στον κινητήρα. Όπως καταλαβαίνεις ο κινητήρας παραμένει γεμάτος με υπερθερμασμένο ψυκτικό υγρό χωρίς δυνατότητα ψύξης του. Όχι ότι καλύτερο φυσικά.
-
Νομιζω οι δυο προλαλησαντες τα ειπαν πολυ σωστα ακριβως οπως πρεπει πιστευω να γινονται!
Ευτυχώς που και τα μικρά γρήγορα της Peugeot έχουν δείκτη θερμοκρασίας λαδιού
Ευτυχως η μαλλον δυστυχως μονο αυτα πλεον εχουν θερμοκρασια λαδιου αντε και το καινουριο Focus ST, απορω ποσο κοστιζει ενα οργανακι θερμοκρασιας λαδιου για να το βαλουν στον στανταρ εξοπλισμο των αυτοκινητων επιδοσεων η μια βαλβιδα πιεσεως λαδιου που να δειχνει πιεση κι οχι οταν σπασεις το μοτερ να σου λει οτι επεσε η πιεση λαδιου (η αντιστοιχα οταν δεν εχεις επαρκη ποσοτητα λαδιου)!
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Και το κρυωμα μετα απο σκισιμο, μηπως ειναι κι αυτο σημαντικο προβλημα;
Ενδιαφέρον. Για γράψε κάτι παραπάνω.
Καλό είναι τα τελευταία χιλιόμετρα πριν την στάθμευση του αυτοκινήτου να μην γίνονται στο όριο ιδίως σε κινητήρες επιδόσεων και τούρμπο. Όταν σβήνουμε τον κινητήρα σταματά η αντλία ψυκτικού υγρού οπότε δεν κυκλοφορεί το ψυκτικό υγρό. Ακόμα και στα οχήματα που συνεχίζει να δουλεύει το βεντιλατέρ απλά κρυώνει το υγρού που είναι στο ψυγείο και όχι στον κινητήρα. Όπως καταλαβαίνεις ο κινητήρας παραμένει γεμάτος με υπερθερμασμένο ψυκτικό υγρό χωρίς δυνατότητα ψύξης του. Όχι ότι καλύτερο φυσικά.
Αυτά τα κάνω κι εγώ. Αλλά νόμιζα μήπως έχει κάτι διαφορετικό να μας πεί.
-
Τιποτα δεν παθαίνουν τα μοτέρ. Κρύα και μέχρι 4.500 rpm να τα πάς.
Αν έχω νεύρα σιγά να μην κοιτάξω τον κινητήρα μου. Το Vectra μας έχει 150.000χλμ. και το χω πιάσει κόφτες αρκετές φορές κρύο όταν νευριάζω ειδικά. Για 4000rpm και 4.500 δεν το συζητώ. Πάντα. Δεν έχει ανάγκη.
Μη μου πείτε δεν είναι λογική αυτή. Δεν είναι ΟΚ. Αλλά όταν πας με κόφτες το 50% της ζωής του κινητήρα και σπάει μετά σκέφτεσαι τέτοια παρελκόμενα με ζέσταμα κτλ...
Αν πάς κανονικά γενικά, ε δε θα παθει τίποτα το μοτέρ αν κρύο το πατήσεις και λίγο.
-
enginekiller
ανοίγεις και το καπό; ...είσαι άρρωστος Αντρέα...
-
Βασικά και το δικό μου που έχει όργανο θερμοκρασία λαδιού , βλέπω ότι αργεί αρκετά πιο πολύ από το ψυκτικό για να ζεσταθεί.
Αυτό φαινομενικά φαντάζει παράδοξο, μιας και το ψυκτικό υγρό μάλλον έχει μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα από το λιπαντικό υγρό. Αλλά το θέμα είναι τι θερμότητα απορροφά το ένα και τι το άλλο, κάτι που είναι και συνάρτηση των σημείων που επισκέπτεται το κάθε υγρό και της ταχύτητας ροής του.
Κάθε σύστημα λίπανσης έχει, εκτός από την βαλβίδα by-pass που παρακάμπτει το φίλτρο λαδιού σε περίπτωση που το τελευτάιο έχει βουλώσει, την βαλβίδα ανακούφισης.
Αυτή η βαλβίδα (που την έχει σχεδόν κάθε κύκλωμα υψηλής πίεσης, από ατμολέβητες έως ό,τιδήποτε μπορείτε να σκεφτείτε) ανοίγει μόλις η πίεση λάβει κάποιες απαγορευτικά υψηλές τιμές.
Όμως η πίεση είναι συνάρτηση των στροφών, αλλά ΚΑΙ του ιξώδους. Οπότε, όταν ο κινητήρας είναι κρύος, το λάδι έχει υψηλό ιξώδες (παχύρευστο) και μπορεί η πίεση να ανέβει πολύ ψηλά για έναν σχετικά χαμηλό αριθμό στροφών. Έτσι θα ανοίξει η ανακουφιστική βαλβίδα και μέρος του λαδιού θα πάει πίσω στο κάρτερ.
Η συνέπεια από ένα τέτοιο πράγμα είναι να μην φτάσει η σωστή ποσότητα λαδιού εκεί που χρειάζεται και έτσι να έχουμε ημιυγρή τριβή (μικρό πάχος λιπαντικού φιλμ).Επίσης τίθεται και το θέμα των προσθέτων (όπως π.χ. τα αντιαφριστικά) που μπορεί να λειτουργούν (τα αντιαφριστικά δεσμεύουν μόρια νερού νομίζω) από κάποια θερμοκρασία και πάνω.
Αν η αντίδραση αυτή είναι ενδόθερμη και αν γίνεται έτσι όπως τα λέω, τότε ναι, χρειάζεται η πέριξ θερμότητα του λιπαντικού για να τροφοδοτήσει την αντίδραση δέσμευσης των μορίων του νερού.
Βέβαια αυτά είναι εικασίες δικές μου και μπορέι να μην ισχύουν...Το καπώ και 'γω το ανοίγω μετά από επίσκεψη σε πίστα (όσες φορές έχω πάει τέλος πάντων).
Αυτό βοηθάει πολύ σε συνδυασμό με την λειτουργία του μοτέρ στο ρελαντί (αλλά και χωρίς την λειτουργία), αφού ενισχύει την αποβολή θερμότητας μέσω ακτινοβολίας.
Γενικά, όλα τα είδη της μετάδοσης θερμότητας λαμβάνουν ταυτόχρονα χώρα σε έναν κινητήρα. Το σύστημα ψύξης ψύχει τον κινητήρα με συναγωγή και αγωγή, αλλά και ο κινητήρας ψύχεται μόνος του με ακτινοβολία. Όταν ανοίγεις το καπώ ενισχύεις την αποβολή με ακτινοβολία (και την ελεύθερη συναγωγή, αλλά είναι αμελητέα μπροστά στις άλλες). -
Eγώ πιστεύω ότι το πιο αποτελεσματικό για τη γρήγορη ψύξη του κινητήρα μετά από μια γρήγορη βόλτα, είναι 2-3 λεπτά με 4η ή 5η στο κιβώτιο και χαμηλές στροφές. Αν υπάρχει διαθέσιμη και κάποια κατηφόρα ακόμα καλύτερα!
Γνωρίζει κανείς που είναι τα κόκκινα για κρύο κινητήρα στις νέες BMW?
Noμίζω θα ήταν ένα πολύ καλό μέτρο σύγκρισης το οποίο δεν αποτελεί πίστη ή πιστεύω αλλά έχει προκύψει μετά από δοκιμές στο εργαστήριο.
Εκκίνηση - Όριο στροφών με κρύο κινητήρα.