-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Γνωρίζει κανείς που είναι τα κόκκινα για κρύο κινητήρα στις νέες BMW?
Noμίζω θα ήταν ένα πολύ καλό μέτρο σύγκρισης το οποίο δεν αποτελεί πίστη ή πιστεύω αλλά έχει προκύψει μετά από δοκιμές στο εργαστήριο.Στις BMW E60 υπάρχει ένα κυλιόμενο διαγραμμισμένο τμήμα του στροφομέτρου που όταν ο κινητήρας είναι κρύος βρίσκεται λίγο πάνω από τις 5.000 στρ, και σταδιακά όταν ζεσταθεί ο κινητήρας εντελώς, 'ανεβαίνει' και φθάνει πάνω από τις 6500στρ. Στις οδηγίες αναφέρεται πως δεν πρέπει η βελόνα του στροφ. να εισέρχεται στη διαγραμμισμένη περιοχή που περιέγραψα, πράγμα που σημαίνει πως με κρύο κινητήρα ποτέ μην περάσεις τις 5.000στρ. Το χειμώνα και με χαμηλές θερμοκρασίες το κυλιόμενο τμήμα του στροφομέτρου αργεί να μετακινηθεί και να φθάσει στο τέρμα μέχρι και 20 λεπτά. Τώρα με φυσιολογικές θερμοκρασίες ο χρόνος αυτός είναι περίπου 6-7 λεπτά.
Πάντως νομίζω πως μεγάλο ρόλο παίζει και η εξωτερική θερμοκρασία, ούτως ή άλλως και για τα υπόλοιπα λιπαινόμενα μέρη του αυτοκινήτου (κιβώτια κλπ.). κάποτε βρέθηκα στην Ορεστιάδα χειμώνα με -17 C και με ένα BMW 518 του 1992. Οταν το έβαλα μπρός το πρωί σχεδόν δεν μπορούσα να βάλω ταχύτητα, ο λεβιές ήταν ακίνητος!!! μετο ζόρι άλλαζε τχτ. Μετά από μισή και παραπάνω ώρα επανήλθε... Σε γενικές γραμμές καλό είναι κατά την εκκίνηση να μην ξεπερνάνε οι στροφές τις 3500... -
Κατα τη γνώμη μου όλα αυτά περι λαδιών, στροφών και θερμοκρασίας μόνο ακαδημαικό ενδιαφέρον έχουν, εκτός αν σκοπεύετε να κρατήσετε τα αυτοκίνητα σας για 500.000 χιλιόμετρα.
Ειδάλλως όλο τον κόπο και τα έξοδα για την συντήρηση θα τα χαίρεται ο επόμενος ιδιοκτήτης.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
αλλα τι ειναι να ανοιγω το καπω για 5 λεπτα αφου παρκαρω, οσο κανω δηλαδη να ξεσκονισω το αυτοκινητο για να βαλω μετα την κουκουλα;
Όταν θέλεις να το πουλήσεις να με ειδοποιήσεις.
Οκ
ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΑ: Κοίταξε στα βιβλιαράκια των αυτοκινήτων τις χωρητικότητες (λίτρα) του συστήματος ψύξης και θα δεις γιατί αργεί περισσότερο το σιτροέν.
Επειδη δεν εχω το corolla εδω αυτες τις μερες μηπως μπορεις να μου πεις; Προφανως φανταζομαι οτι εννοεις οτι το c4 εχει μεγαλυτερης χωρητικοτητας συστημα ψυξης; Και παλι ομως μου φαινεται υπερβολικο το οτι σε 3-4 λεπτα δειχνει 90 και ηθελα να καταληξω στο οτι μπορει οι δεικτες να μην αξιοπιστοι...
Οσο για την αλλη υγρασια εφοσον το σκεπαζει ο ανθρωπος ορθως κανει αφου μπορει κι ανοιγει το καπο για να φυγει.
Απλα δεν ειναι εφικτο απο ολους και μπραβο του που το κανει...Ευχαριστω... Απλως οσο μαζευω τα πραγματα μου και ξεσκονιζω για να σκεπασω αφηνω ανοικτο το καπο πιστευω πως δεν ειναι δυσκολο να το κανει ο οποιοσδηποτε αν και εφοσον δεν το σκεπαζει καποιος μαλλον δεν υπαρχει λογος...
-
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Οσο για τη θερμοκρασια νερου κανεις δεν ειπε πως ειναι μεγαλυτερη απο αυτη του λαδιου αλλα οτι φτανει στο σημειο λειτουργιας συντομοτερα εκτος βεβαια απο καταστασεις σκισιματος οπου εκει φυσιολογικα ανεβαινει πολυ περισσοτερο η θερμοκρασια λαδιου!Όντως, αυτό κανείς δεν το είπε...
Πάντως είμαι πεπεισμένος ότι πρέπει να μεριμνούμε για την κρύα λειτουργία του κινητήρα.
Γι' αυτό πάντα ο κινητηρας μέχρι 2700 στροφές με μικρά φορτία, μέχρι το λιπαντικό να φτάσει τους 90οC.Αυτό κάνω από τότε που αγόρασα το αμάξι.
Μέριμνα επίσης για την θερμοκρασία του λαδιού, ώστε αυτή να μην λαμβάνει ποτέ (εκτός από πίστα) υπερβολικά υψηλές τιμές (>130oC) και μέριμνα ώστε το λάδι, πριν σβήσει ο κινητήρας, να έχει το πολύ 115oC (κοντά στην θερμοκρασία λειτουργίας).
Αυτά νομίζω ότι έχουν πραγματικό αντίκρυσμα.
-
εχω δει αρκετους οταν παρκαρουν και ειναι να σβησουν το μοτερ, να μαρσαρουν λιγο και μετα να το σβηνουν!
Γιατι μαρσαρουν??? Αφου υποτιθεται οτι πρεπει να αφηνουμε το μοτερ να ηρεμησει πριν το σβησουμε!!!
-
Η βενζίνη όταν μένει μέσα στα λάδια, κάνει κακό. Οπότε ρίχνοντας μια ξερογκαζιά πριν το σβήσιμο, ο κινητήρας κάνει μερικές περιστροφές χωρίς να ψεκαστεί βενζίνη. Έτσι το λάδι δεν αλλοιώνεται. Καλά τα είπα;
-
Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι το θερμόμετρο λαδιού είναι απαραίτητο.
Είναι προφανές επίσης ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες απευθύνονται γενικώς σε κάφρους (ελάχιστο ποσοστό του αγοραστικού κοινού διέπεται από μεράκι και υπευθυνότητα), με το να μη τοποθετούν αυτό το όργανο ούτε καν σε ακριβά μοντέλα επιδόσεων, όπως πχ η νέα ΒΜW 3 (330).Στην τετρακίνητη Οκτάβια 1,8Τ που οδηγώ (με πρόγραμμα GIAC -περί τους 200 ίππους και 30 κιλά ροπής) έχω τοποθετήσει εκ των υστέρων το απαραίτητο αυτό όργανο. Πράγματι, το λάδι (Αράλ 0-40 αυτή τη στιγμή) θέλει σχεδόν 50% περισσότερο χρόνο από το 'νερό' για να έρθει στη θερμοκρασία των 90 βαθμών. Συνήθης θερμοκρασία στην πόλη και σε χαλαρό ταξίδι οι 90-95 βαθμοί, στην πίστα έχω δει 115+ στιγμιαία και βγήκα (καλά δεν έκανα;), ενώ σε πρόσφατο ταξίδι μου (9ώρες και 45 λεπτά συνεχούς σχεδόν λειτουργίας, 1120χλμ) έβλεπα 105 βαθμούς για μεγάλα διαστήματα.
Πώς φαίνονται όλα αυτά στον master Jim Theo?Θα 'θελα επίσης τα φώτα σας ως προς το εξής: Κατά το ζέσταμα, αν πρέπει κανείς να διαλέξει μεταξύ δύο δεινών, κάποιες στιγμές, τι είναι χειρότερο; Οι ψηλές σχετικά στροφές (κατώτερη σχέση στο κιβώτιο) ή η μεγαλύτερη φόρτιση του κινητήρα και το αναπόφευκτο τούρμπισμα (ανώτερη σχέση στο κιβώτιο);
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
... Συνήθης θερμοκρασία στην πόλη και σε χαλαρό ταξίδι οι 90-95 βαθμοί, στην πίστα έχω δει 115+ στιγμιαία και βγήκα (καλά δεν έκανα;), ενώ σε πρόσφατο ταξίδι μου (9ώρες και 45 λεπτά συνεχούς σχεδόν λειτουργίας, 1120χλμ) έβλεπα 105 βαθμούς για μεγάλα διαστήματα.150C είναι καλά; Τους 115C τους έχω ψωμοτύρι... Με τα κορυφαία AMSOIL δεν έχω δει πάνω από 130C αλλά τώρα το καλοκαίρι θα δώ σίγουρα...
Μόνο μετά τους 140C σηκώνω το γκάζι. Όλα τα λιπαντικά με ACEA A3 ή A5 έχουν περάσει τεστ 'καλής' συμπεριφοράς στους 150C πριν βγούνε παραγωγή. Aν και δεν σημαίνει τίποτα ιδιαίτερο αυτό για όσους το πλακώνουν πραγματικά.
Υπόψιν ότι έχω εντοπίσει και διαφορές απόκλισης έως και 8% σε οργανάκια σε Peugeot, όπου ή φταίνε τα οργανάκια ή η τοποθέτηση του αισθητήρα τους.
Βέβαια, τα turbo ανεβάζουν απίστευτες θερμοκρασίες στην τουρμπίνα τους (γι αυτό υπάρχουν τα intercooler), και ο αισθητήρας θερμοκρασίας λαδιού ΔΕΝ βρίσκεται στην τουρμπίνα...Σωστά αναφερθήκατε στην υγρασία που μαζεύεται από τα συχνά σταμάτα-ξεκίνα της πόλης όπου το λάδι δεν ζεσταίνεται ποτέ επαρκώς. Μόνο όταν φτάσει-ξεπεράσει τους 100C (σημείο βρασμού νερού) στο κάρτερ εξασφαλίζετε την 100% εξάτμιση του νερού. Υπόψιν ότι για κάθε λίτρο βενζίνης που καίγεται παράγεται ένα λίτρο νερού από την χημική αντίδραση. Το μεγαλύτερο μέρος φεύγει από την εξαγωγή και το υπόλοιπο εισέρχεται στο κάρτερ. Όταν είναι κρύα η εξαγωγή συσσωρεύεται ως νερό στο καζανάκι και σιγά-σιγά το τρυπάει. Αν αλλάζετε τα τελικά καζανάκια ανά 2 χρόνια λόγω οξείδωσης να ξέρετε ότι και ο κινητήρας σας θα υποφέρει από τα κατάλοιπα λόγω της πρόωρης οξείδωσης του λιπαντικού (που θα περιέχει μεγάλο μέρος νερού πάντα).
Ορισμένοι εδώ μέσα που δεν δίνουν περισσότερη σημασία στην συντήρηση από όση λέει η αντιπροσωπεία δεν θα πάρουν μεν το μοτέρ στο χέρι αλλά θα το δούνε να πέφτει από τα 100000χλμ και θα αναρωτιούνται. Το ξέρετε ότι κυκλοφορούνε άπειρα πολυκαιρισμένα και κακοσυντηρημένα μοτέρ με άπειρα χιλιόμετρα, αλλά εάν κάνεις ένα flush engine και καθαρίσουν τα κατάλοιπα τότε αποκαλύπτονται τα κενά που έκλειναν από τα κατάλοιπα και τότε μόνο οι ιδιοκτήτες τους αναγκάζονται να καταφύγουν στην γενική επισκευή; (και κατηγορούν βάναυσα αυτόν που τους πρότεινε flush engine)
Επίσης, εγώ σκοπεύω να κρατήσω το αμάξι μου για σαφώς πάνω από 10χρόνια με το στροφόμετρο στα κόκκινα (γνωρίζω Clio Williams αγωνιστικό που έβγαλε πάνω από 10 αγωνιστικά χρόνια χωρίς να ανοίξει ΠΟΤΕ κινητήρα - αν προσέχεις αναλόγως θα έχεις). Αλλά και no money, no honey... -
Μέριμνα επίσης για την θερμοκρασία του λαδιού, ώστε αυτή να μην λαμβάνει ποτέ (εκτός από πίστα) υπερβολικά υψηλές τιμές (>130oC) και μέριμνα ώστε το λάδι, πριν σβήσει ο κινητήρας, να έχει το πολύ 115oC (κοντά στην θερμοκρασία λειτουργίας).
Βασικα αυτο δεν ειναι κανονας καθως απο αυτοκινητο σε αυτοκινητο διαφερουν οι 'φυσιολογικες' θερμοκρασιες λαδιου που πρεπει ο καθενας να βλεπει, ας πουμε στο δικο μου παροτι τουρμπο ποτε δεν εχει σηκωσει πανω απο 115C ενω σε καθημερινη βαση παιζει στους 90-95 αντε 100 μεσα στην πολη και μετα απο σκισιμο, επισης κατι που πρεπει να αναφερθει εδω για οσους με τουρμπο αυτοκινητα ενα μεγαλυτερο απο το εργοστασιακο ιντερκουλερ βοηθα οσο κι αν δεν το πιστευετε στις χαμηλοτερες θερμοκρασιες λαδιου!
@Coytot δεν εχεις μεγαλες θερμοκρασιες σε καμια περιπτωση αφου ολα τα τουρμπο καπου εκει πρεπει να δουλευουν αλλα επειδη ρωτας για στροφαρισμα η τουρμπισμα θεωρω πως κανενα απο τα δυο δεν πρεπει να συμβει απλα βλεποντας τους χαρτες φορτιου - τουλαχιστον στο δικο μου - ειναι πολυ μεγαλυτερο με πιεση παρα χωρις οποτε θα ελεγα λιγακι παραπανω γκαζι ειναι σαφως καλυτερο απο το τουρμπισμα χωρια που αν εχεις πιασει πανω απο 50C με γκαζι θα εχεις ανεβασμενη πιεση λαδιου και γρηγοροτερο ζεσταμα χωρις ομως να εχεις και σοβαρο προβλημα αφου θα μπορει να κυκλοφορει το λαδι επαρκως!
Το μονο που δεν θα εβαζα παροτι πολυ καλο ειναι το Aral το οποιο χρησιμοποιουσα σε προηγουμενα ατμοσφαιρικα αυτοκινητα που ειχα αλλα οχι και σε τουρμπο, δεν θα σου πω τι να βαζεις καθως ειναι θεμα προτιμησεων κι αν δεν κανω λαθος και πιστοποιησεων της Skoda για να παραμενεις εντος εγγυησης αλλα ενα καλο συνθετικο εστερικης/πολυαλφαολεφινηκης βασης σιγουρα ειναι μακραν καλυτερο.
Αλλωστε ολοι ξερουν πως προτιμω τα Motul-Amsoil-Redline κλπ -
Many thanks.
Υπ' όψιν πως έχω πράγματι αντικαταστήσει το μαμά SMIC με FMIC (μόνη παρέμβαση hardware στον κινητήρα).
Επειδή επείγομαι για αλλαγή, μήπως ξέρετε που θα βρω σε λογικές τιμές στην Αθήνα Μότουλ / Αμσόιλ κλπ; Σκέπτομαι να μείνω πιστός στο 0-40 λόγω ψυχρότατου τόπου χειμερινής διαμονής.. Άλλως, θα πήγαινα σε 5-50.(Δεκτά πμ) -
Αν δεν εχεις αυξημενο fuel dillution αρα και καταναλωση λαδιου και με την προυποθεση παντα οτι αλλαζεις τακτικα πχ καθε 5-7000χλμ τα λαδια σου τοτε και μονο τοτε να βαλεις καποιο απο τα παραπανω V300 κλπ παντα κατα την αποψη μου!
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Κατα τη γνώμη μου όλα αυτά περι λαδιών, στροφών και θερμοκρασίας μόνο ακαδημαικό ενδιαφέρον έχουν, εκτός αν σκοπεύετε να κρατήσετε τα αυτοκίνητα σας για 500.000 χιλιόμετρα.Ειδάλλως όλο τον κόπο και τα έξοδα για την συντήρηση θα τα χαίρεται ο επόμενος ιδιοκτήτης.
Ε τότε να τα αφήνουμε ασυντήρητα για να έχουμε και κέρδος από τη μεταπώληση.
Κατά τα άλλα φταίνε οι αντιπροσωπείες που είναι κάπως συγκρατημένες με τη κάλυψη των εγγυήσεων.
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
150C είναι καλά; Τους 115C τους έχω ψωμοτύρι... Με τα κορυφαία AMSOIL δεν έχω δει πάνω από 130C αλλά τώρα το καλοκαίρι θα δώ σίγουρα...Αυτό το πράγμα νομίζω ότι δεν ισχύει.
Δηλαδή εδώ εφαρμόζεται ο νόμος του Dalton (νομίζω).
Αυτός ο νόμος λέει : Η σύσταση ενός συστατικού σε ένα μείγμα καθορίζει την μερική του πίεση. Ισχύει και αντίστροφα.
Οπότε αν το λάδι στο κάρτερ έχει 1 bar πίεση, τότε η υγρασία που έχει π.χ. 10% κατ' όγκον σύσταση θα έχει 0,1 bar. Αυτό σημαίνει ότι το νερό αυτό θα αρχίζει να εξατμίζεται πολύ πιο νωρίς. Κατά την διάρκεια της εξάτμισής του δε (ισχύει για κάθε υγρό), θα έχει σταθερή θερμοκρασία, όση θερμότητα και αν παραλαμβάνει (απλά έτσι επηρεάζεις την ταχύτητα εξάτμισης). Αυτή η ιδιότητα είναι πάρα πολύ σπουδαία και χρησιμοποιείται σε πλήθος εφαρμογών.Αυτό εξάλλου το βλέπουμε στα καυσαέρια, δια μέσω των οποίων διοχετεύεται το 96-97% (πιστεύω) των υδρατμών λόγω της καύσης. Στην κρύα εκκίνηση τα καυσαέρια έχουν πολύ χαμηλή θερμοκρασία λόγω των παγωμένων σηληνώσεων της εξαγωγής τους. Οπότε οι υδρατμοί υγροποιούνται και φυλακίζονται στο/στα καζανάκια.
Αν υποθέσουμε ότι τα μόρια του νερού έχουν μια σύσταση 45% κ.ο. περίπου, τότε θα εξατμιστούν (και θα προκαλέσουν εκείνο το άσπρο νέφος πίσω στην εξάτμιση) στην θερμοκρασία που αντιστοιχει στα 0,45 bar, εφόσον υποθέσουμε ότι η πίεση των καυσαερίων είναι περίπου 1 bar στην έξοδό τους.
Δηλαδή θα εξατμιστούν μόλις τα τοιχώματα της εξάτμισης πιάσουν την εν λόγω θερμοκρασία. -
Δεν χρειάζεται το λάδι να ζεσταθεί πάνω από τους 100 βαθμούς για να εξατμιστεί η υγρασία που έχει. Ένα ταξιδάκι με 70-80 βαθμούς και εξατμίστηκε όλη.
Έχω την εντύπωση πάντως ότι η υγρασία που περιέχει το λάδι, βράζει στους 100 βαθμούς - δεν είναι μείγμα. Ισχύει;
-
Ο χρήστης tazio έγραψε:
Κατα τη γνώμη μου όλα αυτά περι λαδιών, στροφών και θερμοκρασίας μόνο ακαδημαικό ενδιαφέρον έχουν, εκτός αν σκοπεύετε να κρατήσετε τα αυτοκίνητα σας για 500.000 χιλιόμετρα.
Ειδάλλως όλο τον κόπο και τα έξοδα για την συντήρηση θα τα χαίρεται ο επόμενος ιδιοκτήτης.
Ε τότε να τα αφήνουμε ασυντήρητα για να έχουμε και κέρδος από τη μεταπώληση.
Κατά τα άλλα φταίνε οι αντιπροσωπείες που είναι κάπως συγκρατημένες με τη κάλυψη των εγγυήσεων.
Δεν λέω να αφήνεις το αυτοκίνητο ασυντήρητο, κάθε άλλο. Εκεί που διαφωνώ είναι με τις διάφορες ανούσιες ιεροτελεστίες ζεστάματος/κρυώματος που αναφέρθηκαν εδώ.
-
Δεν χρειάζονται 100C για να εξατμιστεί το νεράκι. Κάτι νερόλακοι στην Αφρική εξαφανίζονται πολύ γρήγορα με απλή έκθεση στις ακτίνες του ήλιου.
-
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Το μονο που δεν θα εβαζα παροτι πολυ καλο ειναι το Aral το οποιο χρησιμοποιουσα σε προηγουμενα ατμοσφαιρικα αυτοκινητα που ειχα αλλα οχι και σε τουρμπο, δεν θα σου πω τι να βαζεις καθως ειναι θεμα προτιμησεων κι αν δεν κανω λαθος και πιστοποιησεων της Skoda για να παραμενεις εντος εγγυησης αλλα ενα καλο συνθετικο εστερικης/πολυαλφαολεφινηκης βασης σιγουρα ειναι μακραν καλυτερο.
Αλλωστε ολοι ξερουν πως προτιμω τα Motul-Amsoil-Redline κλπΣχεδόν όλα τα 0W40 είναι πολυαλφαολεφινηκης βάσης, δε βλέπω το λόγο γιατί η Aral να αποτελεί εξαίρεση. Εγώ τη θεωρώ σοβαρή εταιρεία, όσες φορές τους ζήτησα διευκρινίσεις σε εξειδικευμένες ερωτήσεις, μου απάντησαν γρήγορα και με σαφήνεια γεγονός που δείχνει σοβαρότητα και οργάνωση.
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Δεν χρειάζονται 100C για να εξατμιστεί το νεράκι. Κάτι νερόλακοι στην Αφρική εξαφανίζονται πολύ γρήγορα με απλή έκθεση στις ακτίνες του ήλιου.Αυτοί οι νερόλακκοι εξατμίζονται λόγω τάσης ατμών.
Όλες οι μη αέριες ουσίες (υγρά, στερεά) εμφανίζουν ένα φαινόμενο που λέγεται τάση ατμών.
Τάση ατμών ενός υγρού ή στερεού σώματος είναι η πίεση των ατμών του υγρού ή του στερεού, όταν ο ατμός και το υγρό ή το στερεό (απ' όπου και προήλθε) βρίσκονται σε ισορροπία. Στα στερεά το φαινομενο είναι αμελητεό.Δηλαδή ένα μέρος του π.χ. υγρού εξατμίζεται και ένα άλλο ίσο μέρος από αυτό που είχε ήδη εξατμιστεί επιστρέφει στην υγρή κατάσταση. Μιλάμε δηλαδή για μια αμφίδρομη ισορροπία.
Αυτή η ισορροπία μπορεί με πολλούς τρόπους να διαταραχθεί και να έτσι να ευνοηθεί η αντίδραση εξάτμισης ή υγροποίησης.
Πιστεύω ότι αν το εξατμιζόμενο υγρό είναι εκτεθειμένο το περιβάλλον, τότε οι ατμοί αυτοί φεύγουν, με αποτέλεσμα να έχουμε συνεχή εξάμτιση, προκειμένουν να καλυφθεί το 'κενό'.Αν πάρουμε αυτό το υγρό και διαλύσουμε μέσα του μια στερεά ουσία (π.χ. διαλύσουμε σαπούνι μέσα σε νερό), τότε το διάλυμα θα έχει μικρότερη τάση ατμών από αυτή που είχε το νερό σκέτο (το διάλυμα συμπεριφέρεται πιο πολύ σαν στερεό πλέον). Αυτός είναι ο νόμος Raoult.
Αν θερμάνεις το νερό, τότε η τάση ατμών του ανεβαίνει. Αν το θερμάνεις τόσο ώστε η πίεση των ατμών να εξισωθεί με την ατμοσφαιρική πίεση, τότε έχουμε τον βρασμό.
Για το καθαρό νερό (ανάλατο) η θερμοκρασία αυτή είναι 100οC για 1 bar πίεσης.
Νομίζω ότι αν στο νερό αυτό διαλύσουμε αλάτι τότε θα πρέπει να ξεπεράσουμε τους 100οC για τον βρασμό (Raoult) και τους 0oC για το πάγωμα. Αυτό εννοεί μάλλον ο leonp.
Αυτά λέγονται ζεσεοσκοπία και κρυοσκοπία.Τέλος πάντων, στην τάση ατμών οφείλεται η οσμή των υγρών, στερεών, αφού οι ατμοί του υγρού ή του στερεού φτάνουν μέχρι την μύτη μας. Έτσι μυρίζουμε π.χ. την βενζίνη ή την ναφθαλίνη, ένα από τα ελάχιστα στερεά που δεν έχει αμελητέα τάση ατμών.
Αλλά μάλλον έχετε δίκιο. Δεν μιλάμε για διάλυμα νερού και λιπαντικού.
Εξάλλου ένα μέρος της υγρασίας που δεν φεύγει στο επριβάλλον με τα καυσαέρια και πάει στο λάδι, δεσμεύεται από αυτό, από τα αντιαφριστικά πρόσθετα. -
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
...
Οσο για τη θερμοκρασια νερου κανεις δεν ειπε πως ειναι μεγαλυτερη απο αυτη του λαδιου αλλα οτι φτανει στο σημειο λειτουργιας συντομοτερα εκτος βεβαια απο καταστασεις σκισιματος οπου εκει φυσιολογικα ανεβαινει πολυ περισσοτερο η θερμοκρασια λαδιου!Γιατι το νερό φθάνει σε θερμοκρασία λειτουργείας γρηγορότερα; Δηλαδή που βρίσκει θερμότητα και δεν την βρίσκει το λαδι;
-
Χωρίς να μπαίνουμε σε λεπτομέρειες πόση θερμότητα αποδίδει το πιστόνι στο λάδι και πόση η κεφαλή στο νερό, υπάρχει μια μεγάλη διαφορά: ο θερμοστάτης στο κύκλωμα ψύξης που επιτρέπει στο νερό να έχει πολύ γρήγορα θερμοκρασία λειτουργίας (και να τη κρατάει σταθερή).
Εκκίνηση - Όριο στροφών με κρύο κινητήρα.