-
Η τρελή κούρσα της τιμής του πετρελαίου και η επικείμενη εκτίναξη της αν οι «φίλοι» και «σύμμαχοι» χτυπήσουν το Ιράν, μάλλον μας δείχνουν ότι είμαστε ενώπιον μια νέας πετρελαϊκής κρίσης, ίσως σοβαρότερης από αυτές του εικοστού αιώνα! Παραδόξως όμως αντί να δούμε τους κατασκευαστές να προσανατολίζονται σε μικρά και ελαφριά οχήματα αντίθετα αυτοί μεγαλώνουν ολοένα τις διαστάσεις και το βάρος των οχημάτων εξαλείφοντας και τα όποια οφέλη στην κατανάλωση φέρνουν οι νέες τεχνολογίες. Ακόμα και οι καταναλωτές αργούν να αντιδράσουν μια και δεν βλέπουμε αύξηση στις πωλήσεις της μικρής κατηγορίας σε βάρος των μεγαλύτερων κατηγοριών. Θα ήθελα ειλικρινά τη γνώμη σας πάνω στο θέμα αυτό καθώς και μια ειλικρινή απάντηση πόσο σας επηρεάζει η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου στην επιλογή του για αγορά.
-
Η τρελή κούρσα της τιμής του πετρελαίου και η επικείμενη εκτίναξη της αν οι «φίλοι» και «σύμμαχοι» χτυπήσουν το Ιράν, μάλλον μας δείχνουν ότι είμαστε ενώπιον μια νέας πετρελαϊκής κρίσης, ίσως σοβαρότερης από αυτές του εικοστού αιώνα! Παραδόξως όμως αντί να δούμε τους κατασκευαστές να προσανατολίζονται σε μικρά και ελαφριά οχήματα αντίθετα αυτοί μεγαλώνουν ολοένα τις διαστάσεις και το βάρος των οχημάτων εξαλείφοντας και τα όποια οφέλη στην κατανάλωση φέρνουν οι νέες τεχνολογίες. Ακόμα και οι καταναλωτές αργούν να αντιδράσουν μια και δεν βλέπουμε αύξηση στις πωλήσεις της μικρής κατηγορίας σε βάρος των μεγαλύτερων κατηγοριών. Θα ήθελα ειλικρινά τη γνώμη σας πάνω στο θέμα αυτό καθώς και μια ειλικρινή απάντηση πόσο σας επηρεάζει η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου στην επιλογή του για αγορά.
-
Η τρελή κούρσα της τιμής του πετρελαίου και η επικείμενη εκτίναξη της αν οι «φίλοι» και «σύμμαχοι» χτυπήσουν το Ιράν, μάλλον μας δείχνουν ότι είμαστε ενώπιον μια νέας πετρελαϊκής κρίσης, ίσως σοβαρότερης από αυτές του εικοστού αιώνα! Παραδόξως όμως αντί να δούμε τους κατασκευαστές να προσανατολίζονται σε μικρά και ελαφριά οχήματα αντίθετα αυτοί μεγαλώνουν ολοένα τις διαστάσεις και το βάρος των οχημάτων εξαλείφοντας και τα όποια οφέλη στην κατανάλωση φέρνουν οι νέες τεχνολογίες. Ακόμα και οι καταναλωτές αργούν να αντιδράσουν μια και δεν βλέπουμε αύξηση στις πωλήσεις της μικρής κατηγορίας σε βάρος των μεγαλύτερων κατηγοριών. Θα ήθελα ειλικρινά τη γνώμη σας πάνω στο θέμα αυτό καθώς και μια ειλικρινή απάντηση πόσο σας επηρεάζει η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου στην επιλογή του για αγορά.
-
Παραδόξως όμως αντί να δούμε τους κατασκευαστές να προσανατολίζονται σε μικρά και ελαφριά οχήματα αντίθετα αυτοί μεγαλώνουν ολοένα τις διαστάσεις και το βάρος των οχημάτων εξαλείφοντας και τα όποια οφέλη στην κατανάλωση φέρνουν οι νέες τεχνολογίες.
Χμμμμ.... Δεν είσαι ο μόνος που το βρίσκεις παράδοξο το παραπάνω.
Πιστεύω ότι ένα μεγάλο μέρος της απάντησης κρύβεται στο ότι οι κατασκευαστές σκέφτονται πρώτα απ' όλα το κέρδος τους στο άμεσο μέλλον από τις πωλήσεις οχημάτων και με το μάρκετινγκ που γίνεται [παντού γύρω μας] μας έχουν πείσει ότι δεν αξίζει να ζούμε χωρίς την άνεση, την ασφάλεια, την πολυτέλεια, τις επιδόσεις, την 'οικονομία' (γκουχ, γκουχ!!), κλπ που μας προσφέρει το σύγχρονο σημερινό αυτοκίνητο έτσι όπως το έχουν εξελίξει οι ίδιοι [όχι με βάση τις πραγματικές μας ανάγκες αλλά αυτές τις οποίες ξέρουν ότι μπορούν να μας πείσουν πως έχουμε] για να πάμε από το Α στο Β...
Προσωπικά όποτε σκέφτομαι ότι επειδή μ'αρέσει η οδήγηση έχω καλομάθει και έχω 'γραφτεί συνδρομητής' στους πετρελαιάδες, τις ασφαλιστικές, τα συνεργεία και φυσικά το κράτος για να μεταφέρω ένα τόνο σίδερα από και προς τη δουλειά μου σε καθημερινή βάση.... νοιώθω ολίγον τι ηλίθιος!
Γενικότερα πάντως, όσον αφορά τον παράγοντα 'κατανάλωση', προσπαθώ να κάνω τις αυτοκινητιστικές μου επιλογές έτσι ώστε να μην ξεπερνώ ένα συγκεκριμένο budget το οποίο βάζω νοερά στην άκρη 'για αυτοκίνηση' κάθε χρόνο [ανάλογα με την εκάστοτε οικονομική μου κατάσταση]. Αν δω πως τείνω να ξεφύγω προσπαθώ να χρησιμοποιώ συχνότερα εναλλακτικές λύσεις (ΜΜΜ, ποδήλατο, πόδια, κλπ). Με επηρρεάζει αρκετά η κατανάλωση ενός αυτ/του όταν σκέφτομαι την αγορά του αλλά [όπως και οι περισσότεροι φαντάζομαι] τη λαμβάνω υπόψη μου σε συνδυασμό με αρκετούς άλλους παράγοντες, όπως πρακτικότητα, οδηγική απόλαυση, πάγιο κόστος χρήσης (ασφάλεια, τέλη, σέρβις), κλπ.
-
Παρε μετοχές!
They win --> u win...
Εγώ πάντως προτείνω να πάρουμε όλοι από έναν V12 με 6 καρμπυρατερ και να βγούμε τους δρόμους ώστε να τελειώσει μια ώρα αρχίτερα το πετρέλαιο και να ησυχάσουμε μια και καλή από τους φίλους και συμμάχους μας....
-
Το παρελθόν...
Η πρώτη (και μοναδική) μεγάλη πετρελαική κρίση (το 1973) ήταν 'τεχνητή':
Οι χώρες του ΟΠΕΚ σταμάτησαν τις εξαγωγές στις χώρες που υποστήριξαν το
Ισραήλ στον εβδομαδιαίο πόλεμο και (μειώνοντας την παραγωγή) ήθελαν να
τετραπλασιάσουν την τιμή του μαύρου χρυσού.To παρόν...
Τώρα ο ΟΠΕΚ πρακτικά δεν υφίσταται (μια και Ιρακ, Βενεζουέλα, Σιβηρία παράγουν
περισσότερο πετρέλαιο) και οι 'μεγάλες' χώρες πάντοτε διατηρούν αποθέματα
(ΗΠΑ, Γαλλία κλπ).Το πετρέλαιο είναι πιά χρηματιστηριακό είδος, δηλαδή τώρα η συνάρτηση
τιμή-προσφορά-ζήτηση υπόκειται σε ποιό πολύπλοκα παιχνίδια.Τα κακά νέα...
-
Οι ανατιμήσεις στα προϊόντα θα είναι αναπόφευκτες.
-
Μακάριος όποιος έχει ψιλο-σταθερή δουλειά και δεν έχει δάνεια. Μάλιστα όσοι έχουν
στεγαστικό με κυμαινόμενο την έκατσαν. Είδατε αμέσως βγήκαν τα δάνεια 'σταθερής δόσης'.
Όταν θα ανέβουν τα στεγαστικά επικόκια θα δίνετε 'σταθερή δόση' όχι όμως για 30 χρόνια
αλλά για ... 32
Τα καλά νέα...
Ευτυχώς που δε μας βρήκε το 'κακό' μέσα στο χειμώνα
Ευτυχώς πήραμε το picanto και μόνο αυτό κυκλοφορούμε στην πόλη.
Αν ξανακινήσω το 1600άρι γράψτε μουΜπερδεγουέι...
Με
α) διαφορά κατανάλωσης 9.5lt/100km με 7.0lt/100km και
β) τιμή βενζίνης 0.96 και
γ) 15000χλμ/χρόνοκάνεις οικονομία...
(2.5/100)150000,96 = ... 360E/χρόνο
δηλαδή σχεδόν όσο η ασφάλεια.
Οι πιστοί της αυτοκίνησης πάρτε RX8
Εγώ αν η τιμή παγώσει πάνω από τα 70δολάρια το βαρέλι με βλέπω να
κατεβαίνω σε 1400άρι στο τέλος του χρόνου. -
-
Μιλούν για μεγάλη ζήτηση-μικρή παραγωγή. Υπάρχει ή δεν υπάρχει πετρέλαιο; Εγώ βλέπω οτι υπάρχει.
Αφού η ζήτηση είναι μεγάλη ας αυξήσουν την παραγωγή, όπως γινόταν όλα τα προηγούμενα χρόνια. Πόση κατανάλωση υπήρχε τη δεκαετία του 70 και πόση τη δεκαετία του 90 έως το 2000. Πώς τότε η τιμή του πετρελαίου ήταν σχετικά σταθερή για 30 χρόνια; Τα ίδια αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν το 70 ,κυκλοφορούσαν και το 2000; Ο πληθυσμός ήταν ίδιος;
ΟΧΙ ,απλά αύξησαν την παραγωγή πετρελαίου ενώ τώρα δεν κάνουν ΤΙΠΟΤΑ. -
Ο χρήστης zardoz έγραψε:
- Μακάριος όποιος έχει ψιλο-σταθερή δουλειά και δεν έχει δάνεια..
Μάλιστα όσοι έχουν στεγαστικό με κυμαινόμενο την έκατσαν. Είδατε αμέσως βγήκαν τα δάνεια 'σταθερής δόσης'.
Όταν θα ανέβουν τα στεγαστικά επικόκια θα δίνετε 'σταθερή δόση' όχι όμως για 30 χρόνια
αλλά για ... 32 .
Από αυτό που έγραψες φαίνεται καθαρά οτι δεν έχεις πάρει στεγαστικό γιατί ακόμα και τώρα τα στεγαστικά με κυμαινόμενο επιτόκιο είναι φθηνότερα ή το πολύ στα ίδια επίπεδα με τα σταθερού επιτοκίου . Εγώ βλέπω προσπάθεια των τραπεζών να τρομοκρατήσουν τον κόσμο και να τον στρέψουν στα σταθερά.
Σκέψου, αν τα κονομούσαν από τα κυμαινόμενα θα έκαναν τώρα διαφημιστικές καμπάνιες για τα σταθερού επιτοκίου; Υπάρχει περίπτωση να χάσουν λεφτά;Το σταθερό θα στο δώσουν πάντα ακριβότερο αφού θέλουν να εξασφαλιστούν πρώτα-πρώτα αυτές.Τώρα στο θέμα των αυτοκινήτων. Πόση διαφορά στην κατανάλωση έχει ένα 1400άρι με ένα 1600άρι; .Μήπως το 1600άρι καίει λιγότερο αφού πιέζεται και λιγότερο;
Όσο για τα μικρά δε λέω, καλά είναι, χαμηλή κατανάλωση έχουν αλλά ξεχνάς ενεργητική ασφάλεια και άνεση. - Μακάριος όποιος έχει ψιλο-σταθερή δουλειά και δεν έχει δάνεια..
-
Η βενζίνη φαίνεται ότι είναι πάρα πολύ φθηνή. Αν ήταν ακριβή θα βλέπαμε την αγορά να προσανατολίζεται σε οικονομικά αυτοκίνητα.
-
Εγώ βλέπω οτι στην αμερική η μεταστροφή αυτή έχει ήδη αρχίσει. Πολλά από τα μέλη του εκεί forum αγοράζουν πλέον honda που φημίζονται για τη χαμηλή τους κατανάλωση και εγκαταλείπουν σταδικά τα μεγάλα SUV's.
Υποθέτω οτι έχεις ακούσει οτι η GM αλλά και η Ford έχουν μειωμένες πωλήσεις στην Αμερική. Ήρθε ο καιρός που οι εναπομείναντες δεινόσαυροι που κατασκεύαζαν αυτές οι εταιρείες δεν πουλάνε πλέον.Τώρα στην Ελλάδα κυκλοφορεί πολύ μαύρο χρήμα οπότε δε βγάζεις άκρη.
Μάλλον θα αρχίσω και εγώ να κουβαλώ πακιστανούς και χασίσι από το ποτάμι γιατί μας έχουν παρατήσει στην τύχη μας.
Φαντάσου οτι φέτος έδινα 150-200e το μήνα ΜΟΝΟ για πετρέλαιο θέρμανσης και τα καλοριφέρ δουλεύουν μέσα Οκτωβρίου με μέσα Απριλίου ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ.
ΜΟΝΟ για αυτό το λόγο(παραβλέποντας π.χ την αναξιοκρατία) δεν πρόκειται να ψηφίσω ΠΟΤΕ ξέρεις ποιούς. -
η χρηση φυσικου αεριου για θερμανση ποσο πιο οικονομικη ειναι απο το πετρελαιο?
-
Φυσικό αέριο προς το παρόν δεν έχουμε στα μέρη μας αλλά άκουσα οτι αν έχεις φυσικό αέριο πρέπει να πληρώνεις στην εταιρεία διανομής ένα σεβαστό πάγιο 12 μήνες το χρόνο κάψεις-δεν κάψεις.
-
Αν είχες τη δυνατότητα να βάλεις φυσικό αέριο σου δίνει μια οικονομία γύρω στο 30% δηλαδή 50-60 το μήνα (θέρμανσης), σύνολο €350 το χρόνο. Υπολόγισε την επένδυση που πρέπει να κάνεις και πόσα χρόνια χρειάζεται για να κάνεις απόσβεση. Για πολυετείς προβλέψεις να ξέρεις ότι στην Αμερική το αέριο είναι λίγο ακριβότερο από το πετρέλαιο.
Για την βενζίνη δεν με πείθεις, όσο και να ακριβαίνει η βενζίνη μεγάλα αυτοκίνητα αγοράζονται και στο δρόμο κανένας δεν πάει σιγά για οικονομία. Αν πάει στα €2 όλοι θα φωνάζουν αλλά σε εθνική οδό ελάχιστοι θα πηγαίνουν με 80-90 για οικονομία. Στα €3 το λίτρο πρέπει να πάει για να αρχίσει η πλειοψηφία να κάνει οικονομία.
Στην Αμερική ήταν πολύ φθηνή η βενζίνη και το ποσοστό της αύξησης ήταν πολύ μεγαλύτερο γι αυτό άρχισαν περισσότεροι να σκέφτονται οικονομικότερα αυτοκίνητα. Και εκεί πρέπει να ακριβύνει πολύ ακόμα για να κάνει ο κόσμος οικονομία. Ένας φίλος μου στο κτίριο που έχει τα γραφεία η εταιρεία του δεν σβήνει τη θέρμανση το βράδυ ή στις αργίες, μερικές φορές όταν φεύγουν σβήνουν τα φώτα - φοβερή σπατάλη και οι περισσότεροι το κάνουν.
-
Αναρωτιέμαι, στην Ανατολική Ευρώπη με μισθούς της τάξης των 200-300e ,πώς τα βγάζουν πέρα;
-
Εκεί πληρώνουν πολύ χαμηλές τιμές για το αέριο ή κρυώνουν.
Για τη τιμή του πετρελαίου από το προηγούμενο καλοκαίρι προβλεπόταν να περάσει το βαρέλι τα $100, δεν έγινε πέρσι θα γίνει φέτος. Να τι γινόταν το 1974 στο προηγούμενο μπαμ των τιμών:
http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/date ... 559807.stm -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Τώρα στο θέμα των αυτοκινήτων. Πόση διαφορά στην κατανάλωση έχει ένα 1400άρι με ένα 1600άρι; .Μήπως το 1600άρι καίει λιγότερο αφού πιέζεται και λιγότερο;Το ξέρω ότι ίσως δεν είναι μεγάλες οι διαφορές σε αρκετές περιπτώσεις, αλλα δεν είναι κι έτσι όπως τα λες. Και το δυομισάλιτρο 'πιέζεται λιγότερο', δεν πάει να πει ότι θα είναι 'κατά κανόνα' οικονομικότερο από ένα δίλιτρο. Ειδικά αν είσαι μόνος/η σου και οδηγείς μέσα στην πόλη, με αρκετά σταμάτα-ξεκίνα. Άλλο να συντηρείς στη ζωή 1400 κυβικά, άλλο 2500, άλλο 5000, κ.ο.κ. Και βέβαια άλλο να ξέρεις ότι το πατήσεις-δεν το πατήσεις, κάτω από 15' για τα 100 δεν πρόκειται να κάνεις, οπότε να πας αραχτός/η, κι άλλο να έχεις τα 'ατίθασα' ετοιμοπόλεμα και να το 'ανοίγεις' εδώ κι εκεί για να 'ξεμουδιάσουν' (και μετά φρενάροντας στο επόμενο φανάρι να πετάς όλη την κινητική που μάζεψες σε θερμότητα στα φρένα σου!).
Όσο για τα μικρά δε λέω, καλά είναι, χαμηλή κατανάλωση έχουν αλλά ξεχνάς ενεργητική ασφάλεια και άνεση.
Μάλλον στην παθητική ασφάλεια αναφέρεσαι. Η ενεργητική ασφάλεια δεν έχει σχέση, υπάρχουν πάμπολα καλοστημένα μικρά και μικρομεσαία.
Επίσης, δεν ξέρω πως έχει μάθει ή συνηθίσει ο καθένας, αλλά αν είναι για να έχουμε 'άνεση' να θεωρούμε ότι -και καλά- πρέπει να κουβαλάμε ολόκληρη σαλοτραπεζαρία μαζί μας, ε, ας μην κλαιγόμαστε μετά που μας αρμέγουν το πορτοφόλι όταν σταματάμε για βενζίνη.
όσο και να ακριβαίνει η βενζίνη μεγάλα αυτοκίνητα αγοράζονται και στο δρόμο κανένας δεν πάει σιγά για οικονομία. Αν πάει στα €2 όλοι θα φωνάζουν αλλά σε εθνική οδό ελάχιστοι θα πηγαίνουν με 80-90 για οικονομία. Στα €3 το λίτρο πρέπει να πάει για να αρχίσει η πλειοψηφία να κάνει οικονομία.
Κι εμένα μου κάνει εντύπωση ότι δεν έχουν αλλάξει οι τάσεις της αγοράς προς τα πιο 'λογικά' κυβικά, κλπ.
Αλλά δε νομίζω ότι **η πλειοψηφία **είναι αυτή που αγοράζει μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα και που περιμένει να πάει 3 ευρώ το λίτρο για να *αρχίσει *να κάνει οικονομία. Αντιθέτως, ξέρω ένα σωρό κόσμο που πήγε από super σε απλή 95άρα τώρα που ακρίβυνε η βενζίνη. Επίσης ξέρω πολύ περισσότερους με 1400άρια και 1600άρια παρά με 1800άρια και βάλε. Αν, τώρα, μένεις στην Εκάλη, κι ακόμα κι ο κηπουρός σου έχει 1.8Τ (που λέει ο λόγος) και πληρώνεται καλύτερα από καθηγητή ιδιωτικού Λυκείου, χαίρω πολύ.
-
edc
-
Ο χρήστης Argyrismm έγραψε:
Από την άλλη, όπως είπε και ο zardoz η οικονομία σε βενζίνη καταλήγει σε 360 το χρόνο. Ανύπαρκτο ποσό για κάποιους, υπερβολικό για κάποιους άλλους. Αν παίρνεις 800 ευρώ το μήνα, τότε τα σκέφτεσαι τα 360/χρόνο...
Η τιμή της βενζίνης είναι ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ. Ένα λίτρο εμφιαλωμένου νερού κοστίζει 1 ευρώ και η βενζίνη στο κοντινό shell πρατήριο (σχετικά ακριβή βενζίνη) κοστίζει 0,975...
Ή μήπως το νερό είναι πολύ ακριβό;;;
Εγώ παίρνω την εξάδα 1.5λτ, δηλαδή τα 9 λίτρα Ζαγόρι/Βίκος για 1.4 ....
δηλαδή 15 cent το λίτρο -
Το οτι πηγε το πετρελαιο 70 δολλαρια μας προβληματιζει οχι το 75% ειναι φοροι.........
Τεχνητες καταστασεις για να ανεβουν ολα μια ακομη φορα αφου το πετρελαιο δεν ανεβαζει μονο την μετακινηση σου με το οχημα αλλα και ολα τα υπολοιπα γυρω σου....
Τσαμπα ειναι το πετρελαιο, το κρατος τα τσεπωνει και φυσικα τσεπωνει ακομα περισσοτερα οταν ανεβαινει και το πετρελαιο.....
Αυτα...
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
Από την άλλη, όπως είπε και ο zardoz η οικονομία σε βενζίνη καταλήγει σε 360 το χρόνο. Ανύπαρκτο ποσό για κάποιους, υπερβολικό για κάποιους άλλους. Αν παίρνεις 800 ευρώ το μήνα, τότε τα σκέφτεσαι τα 360/χρόνο...
Η τιμή της βενζίνης είναι ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ. Ένα λίτρο εμφιαλωμένου νερού κοστίζει 1 ευρώ και η βενζίνη στο κοντινό shell πρατήριο (σχετικά ακριβή βενζίνη) κοστίζει 0,975...
Ή μήπως το νερό είναι πολύ ακριβό;;;
Εγώ παίρνω την εξάδα 1.5λτ, δηλαδή τα 9 λίτρα Ζαγόρι/Βίκος για 1.4 ....
δηλαδή 15 cent το λίτροΕγώ ξέρω αρκετούς που η μόνη φορά που αγοράζουν οι ίδιοι νερό είναι όταν πάνε στον κινηματογράφο.
Νέα πετρελαϊκή κρίση;