-
Προ ημερών βρέθηκα στην Γενεύη στα σύνορα Ελβετίας Γαλλίας όπου μπήκα και βγήκα πολλές φορές (είναι σαν να πηγαίνεις από το Σύνταγμα στην Ομόνοια, δεν σε σταματάει ποτέ κανείς, αλλά αυτό είναι άλλο ανέκδοτο).
Προσέχοντας λίγο τις τιμές της βενζίνης διαπίστωσα ότι η διαφορά Super αμόλυβδης από την απλή αμόλυβδη ήταν 3 ή 4 λεπτά το πολύ.
ΕΔΩ ΤΙ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ 15 ΛΕΠΤΩΝ?? Κάποιος βενζινάς κάποτε μου είχε πει ότι η SUPER Aμόλυβδη έχει εξτρά φόρο.
Είναι τελείως τρελοί εδώ στο Ελλαδιστάν... Δηλ. αν το αμάξι μου παίρνει super αμόλυβδη είμαι πλουσιος. Αν δηλ. παίρνει diesal είμαι φτωχός και πρέπει να με επιδοτήσουν?
Σημ. Στην ευρώπη το ακριβότερο καύσιμο είναι το diesel και ξεπερνά σε τιμή και την super Unleaded. -
Προ ημερών βρέθηκα στην Γενεύη στα σύνορα Ελβετίας Γαλλίας όπου μπήκα και βγήκα πολλές φορές (είναι σαν να πηγαίνεις από το Σύνταγμα στην Ομόνοια, δεν σε σταματάει ποτέ κανείς, αλλά αυτό είναι άλλο ανέκδοτο).
Προσέχοντας λίγο τις τιμές της βενζίνης διαπίστωσα ότι η διαφορά Super αμόλυβδης από την απλή αμόλυβδη ήταν 3 ή 4 λεπτά το πολύ.
ΕΔΩ ΤΙ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ 15 ΛΕΠΤΩΝ?? Κάποιος βενζινάς κάποτε μου είχε πει ότι η SUPER Aμόλυβδη έχει εξτρά φόρο.
Είναι τελείως τρελοί εδώ στο Ελλαδιστάν... Δηλ. αν το αμάξι μου παίρνει super αμόλυβδη είμαι πλουσιος. Αν δηλ. παίρνει diesal είμαι φτωχός και πρέπει να με επιδοτήσουν?
Σημ. Στην ευρώπη το ακριβότερο καύσιμο είναι το diesel και ξεπερνά σε τιμή και την super Unleaded. -
Προ ημερών βρέθηκα στην Γενεύη στα σύνορα Ελβετίας Γαλλίας όπου μπήκα και βγήκα πολλές φορές (είναι σαν να πηγαίνεις από το Σύνταγμα στην Ομόνοια, δεν σε σταματάει ποτέ κανείς, αλλά αυτό είναι άλλο ανέκδοτο).
Προσέχοντας λίγο τις τιμές της βενζίνης διαπίστωσα ότι η διαφορά Super αμόλυβδης από την απλή αμόλυβδη ήταν 3 ή 4 λεπτά το πολύ.
ΕΔΩ ΤΙ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ 15 ΛΕΠΤΩΝ?? Κάποιος βενζινάς κάποτε μου είχε πει ότι η SUPER Aμόλυβδη έχει εξτρά φόρο.
Είναι τελείως τρελοί εδώ στο Ελλαδιστάν... Δηλ. αν το αμάξι μου παίρνει super αμόλυβδη είμαι πλουσιος. Αν δηλ. παίρνει diesal είμαι φτωχός και πρέπει να με επιδοτήσουν?
Σημ. Στην ευρώπη το ακριβότερο καύσιμο είναι το diesel και ξεπερνά σε τιμή και την super Unleaded. -
Όταν επιτραπεί και στην Ελλάδα (Αθ-Θεσ) το diesel, θ' αλλάξουν πολλά προς το ευρωπαϊκότερον.
-
Ο χρήστης kalmik έγραψε:
Προ ημερών βρέθηκα στην Γενεύη στα σύνορα Ελβετίας Γαλλίας όπου μπήκα και βγήκα πολλές φορές (είναι σαν να πηγαίνεις από το Σύνταγμα στην Ομόνοια, δεν σε σταματάει ποτέ κανείς, αλλά αυτό είναι άλλο ανέκδοτο).
Προσέχοντας λίγο τις τιμές της βενζίνης διαπίστωσα ότι η διαφορά Super αμόλυβδης από την απλή αμόλυβδη ήταν 3 ή 4 λεπτά το πολύ.
ΕΔΩ ΤΙ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ 15 ΛΕΠΤΩΝ?? Κάποιος βενζινάς κάποτε μου είχε πει ότι η SUPER Aμόλυβδη έχει εξτρά φόρο.
Είναι τελείως τρελοί εδώ στο Ελλαδιστάν... Δηλ. αν το αμάξι μου παίρνει super αμόλυβδη είμαι πλουσιος. Αν δηλ. παίρνει diesal είμαι φτωχός και πρέπει να με επιδοτήσουν?
Σημ. Στην ευρώπη το ακριβότερο καύσιμο είναι το diesel και ξεπερνά σε τιμή και την super Unleaded.Ξεκινώντας από το τέλος: το diesel είναι φτηνότερο στην κατασκευή του απ΄ ό,τι η βενζίνη, συνεπώς το ό,τι σε πολλές χώρες της Ευρώπης πωλείται ακριβότερα σημαίνει πως ούτε αυτές ξεφεύγουν από την φορομπηχτική (νομίζουμε...) Ελληνική πρακτική. Απλά εκεί 'την πέφτουν' στο diesel. Για να επιτραπεί το diesel και σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και θα δούμε τι θα γίνει
Δεύτερον, η Ευρωπαϊκή super αμόλυβδη είναι η δική μας απλή (95 RON) και η απλή είναι 92 RON. Αντίθετα, η δική μας είναι 95 RON η απλή και 100 RON η super. Οπότε κάπως έτσι μπορεί να δικαιολογείται ένα μέρος της διαφοράς.
Ενας άλλος λόγος της διαφοράς είναι ο εξής: όταν είχαν πρωτοβγει τα καταλυτικά αυτοκίνητα, οι κυβερνήσεις της ΕΕ συμφώνησαν η (απαραίτητη για τους καταλύτες αμόλυβδη) να πωλείται φτηνότερα, ώστε να υπάρχει αντικίνητρο στο να χρησιμοποιήσει κανείς (μολυβδούχο) super στο αυτοκίνητό του. Ετσι, μείωσαν τους φόρους ενώ στη super έμειναν σταθεροί και έτσι, η αμόλυβδη, παρότι τότε κόστιζε ακριβότερα να κατασκευαστεί, ήταν τελικά φτηνότερη. Τώρα έχει παραμείνει αυτή η λογική: 'απλή αμόλυβδη = μειωμένοι φόροι' και 'super (τότε μολυβδούχος, σήμερα) αμόλυβδη = (ας πούμε) κανονικοί φόροι'.
Πάντως, χωρίς φόρους το καύσιμο θα έπρεπε να κοστίζει όσο στις ΗΠΑ (νομίζω τώρα που έχει ακριβύνει λιγότερο από $2 το ΓΑΛΟΝΙ (4.5 λίτρα)). Οτιδήποτε άλλο είναι φόροι. Ρωτήστε και τον gavriil1
φορο στον φορο για ειδος πρωτης αναγκης.
Ε όχι και είδος πρώτης ανάγκης η super αμόλυβδη (ΟΚ, ίσως για το δικό σου αυτοκίνητο και για το δικό μου αλλά όχι για το 95% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν)
Αν το λες για το πετρέλαιο θέρμανσης, έχεις δίκιο.
-
Εχουν 100 οκτανια στην Ελβετία;
-
Οχι, 92 = απλή, 95 = super. Ισως ο GeorgeTabs που ζει εκεί να μας πει πιο συγκεκριμένα.
-
Και τα Golf τί πινουνε στην Ελβετία;
-
Diesel
-
Ο χρήστης Asimov έγραψε:
Και τα Golf τί πινουνε στην Ελβετία;95άρα φυσικά...
Ότάν όμως εκεί λένε 95 οκτάνια το εννοούν οπότε δεν υπάρχει και πρόβλημα.Όχι όπως εδώ που είναι 95-κάτι ανάλογα τον βενζινά...
-
nass
dpolal -
Δεν είναι περίεργο... απλά έξω δεν είναι 100αρα η σούπερ αλλά 98αρα καθώς τα αυτοκίνητα που κινούνται στην Ελβετία στην Γερμανία κλπ έχουν μικρότερες ανάγκες σε οκτάνια
Σοβαρά τώρα δεν νομίζω να 'ναι 92 οκτάνια η απλή έξω. Το πράγμα μάλλον πάει ως εξής: 'Κουτόφραγκοι': 95-98, Ελλαδιστάν: 95-100 (ΟΤΑΝ είναι και τόσα..) άρα οι διαφορές δικαιολογούνται. Κάποτε.... (πριν 2-3 χρόνια) προσπαθήστε να θυμηθείτε την διαφορά τιμής απλής-σούπερ στην Ελλάδα: ήταν γύρω στα 5 λεπτά! Μετά μας έπεισαν ότι σε αυτήν τη χώρα (γιατί άραγε ; ) τα 100 οκτάνια είναι απαραίτητα και σήμερα απλά δεν πουλάει κανείς 98αρα.... Δεν λέω ότι η 100αρα είναι τελείως περιτή αλλά μας έχουν πιάσει κότσους οι πετρελαιάδες στο συγκεκριμένο θέμα (και σε άλλα βέβαια..)
-
Γειά σας,
Αλήθεια, ξέρει κανείς πώς διαμορφώνεται η τιμή της βενζίνης ;
Πιστεύω πως όχι και ούτε ανακοινώνεται!!
Είναι η μεγάλη, παχιά αγελάδα για κάθε χώρα, μόνο που σε ΄μας εδώ είναι κάπως ...υπερτροφική.
Τα ...συμφέροντα καθορίζουν την τιμή και όχι η ποιότητα, δυστυχώςΦιλκά
Μάξιμος
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Εχουν 100 οκτανια στην Ελβετία;Οχι. Μέχρι 98
-
nass, κόψε την παραπληροφόρηση!! (πλάκα κάνω!)
Η σούπερ αμόλυβδη στην Ελβετία είναι** 98** οκτάνια (στην Ελλάδα όμως είναι 100, οπότε αυτό ΕΝ ΜΕΡΕΙ δικαιολογεί την μεγαλύτερη διαφορά), ενώ η απλή αμόλυβδη στην Ελβετία είναι **95 **οκτάνια! Όπως και στην Ελλάδα μέχρι πέρσι που μας έκοψαν την 98άρα στην Ελλάδα...
Αυτό που λες για απλή 92 και σούπες 95 ισχύει στην Γερμανία (σε Αυστρία, Ιταλία, Γαλλία δεν έχω πετύχει ακόμα 92άρα), αλλά στην Γερμανία υπάρχει η 98άρα στο όνομα Σούπερ Πλας.
100άρα έχω δει σε Ε-ΛΑ-ΧΙ-ΣΤΑ πρατήρια σε όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες!! Στην Ελβετία 9/10 πρατήρια έχουν 95άρα, 98άρα και ντήζελ. Το 10ο δεν έχει καν ντήζελ!!!
Υπάρχουν και άλλα με βαλτιωτικές βενζίνες ή πετρέλαια, αλλά είναι τραγικά στα όρια του ανύπαρκτου!!Στην Ιταλία αν ζητήσεις Σελ Βου Πάουερε (κατά την ιταλικήν!! ) θα σου βάλουν ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ με πρόσθετα!! (σήμερα έμαθα πως αυτό θα έρθει και στην Ελλάδα...)
Ομοίως και τα Ατζίπ Μπλού κλπ κλπ. ΣΠΑΝΙΑ θα βρείς βενζίνες πάνω από 98!!
Πάμε στην φορομπηχτική:
Στην Ελβετία το πετρέλαιο ΔΕΝ είναι θύμα φορομπηχτικής (και το λέω παρότι οδηγώ πετρελαιοκίνητο και με πονάει!!!)
Ομοίως και οι βενζίνες δεν πριμοδοτούνται η μία με την άλλη, ή και οι δύο σε σχέση με το πετρέλαιο.
ΟΜΩΣ η ζήτηση-προσφορά θέτει μόνη της τις τιμές!!Όταν ήρθα εδώ πριν 2 χρόνια το πετρέλαιο ήταν σε τιμή ΑΚΡΙΒΩΣ ανάμεσα στην 95άρα και την 98άρα. Κάποια (δυστυχώς μικρή) στιγμή έφτασε να είναι 5 ευρωλεπτά φτηνότερο από την 95άρα!! Κάποια άλλη έφτασε 20ευρωλεπτά ακριβότερο από την 98άρα!!!
Σήμερα αν θυμάμαι καλά είναι 10-15 ακριβότερο από την 98άρα.
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ;;
Απλό...
Οι Ελβετοί, αν και ήταν ελεύθεροι να αγοράζουν πετρελαιοκίνητα, δεν τα προτιμούσαν. Ήταν σχεδόν σαν την Ελλάδα όπου μας τα απαγορεύουν!!
Έχω δεί πολλά φορτηγάκια / βανάκια / πικαπ να είναι βανζινοκίνητα, τη στιγμή που στην (πλην Ελλάδας) ευρώπη αυτά δεν εισάγονται καν!!
Όμως τώρα σιγά σιγά ΚΑΙ οι Ελβετοί έχουν αρχίσει να νιώθουν την ακρίβεια (καλά, μην νομίσετε πως έγινε Ελλάδα, 2.000 ευρώ είναι ο βασικός, και οι περσινοί μου συμφοιτητές βρήκαν εύκολα δουλειά με 4.000 ευρώ το μήνα μικτά... )
Και συν τοις άλλοις το καύσιμο έχει αρχίσει να γίνεται χρυσάφι! (μέσος όρος πληθωρισμού 0,8% τα τελευταία 10 χρόνια, τα καύσιμα αυξήθηκαν 40% σε μόλις 2!!!) Οπότε έχει γίνει μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ στροφή των Ελβετών στα πετρελαιοκίνητα!!! (μιλάω για υπερτετραπλασιασμό των καινούριων πετρελαιοκίνητων!!) Στο βενζινάδικο που πήγαινα είχε 2 αντλίες πετρελαίου, 6 95άρας και 6 98άρας, και πλέον το έκανε 6 ΚΑΙ για πετρέλαιο!!!
Έτσι λοιπόν αρχίσαν να ανεβάζουν τις τιμές του πετρελαίου, μιας και η ζήτηση αυξήθηκε. Λογικό, κι ας πονάει... -
Με μπερδεψες παλι...
Golf κυκλοφορουνε στην Ελβετια; Αν ναι, τί πινουνε;
-
Το ότι κατήργησαν την 98άρα στην Ελλάδα (σοβαρά, δεν έχει κανένας;) ήταν μεγάλη βλακεία (για εμάς τους καταναλωτές - για τα διυλιστήρια, μεσάζοντες κτλ ήταν καλό). Έτσι, αν θέλεις super αμόλυβδη πρέπει αναγκαστικά να πληρώσεις παραπάνω για ένα άλλο προϊόν (την 100άρα) που κοστίζει παραπάνω και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει δε χρειάζονται στις περισσότερες περιπτώσεις, παρά μόνο σε ελάχιστα αυτοκίνητα.
-
Πάντως στην Ιταλιά το Diesel ήταν 15 περίπου λεπτά φτηνότερο από την αμόλυβδη δηλ 1.15-1.17 ευρώ το λίτρο. Η αμόλυβδη είχε 1.27 με 1.32.
Η Ελβετία ήταν φτηνότερη από την Ιταλία ίσως παίζει ρόλο και το ευρώ σε σχέση με το φράγκο -
Ο χρήστης maximos έγραψε:
Γειά σας,Αλήθεια, ξέρει κανείς πώς διαμορφώνεται η τιμή της βενζίνης ;
Πιστεύω πως όχι και ούτε ανακοινώνεται!!
Είναι η μεγάλη, παχιά αγελάδα για κάθε χώρα, μόνο που σε ΄μας εδώ είναι κάπως ...υπερτροφική.
Τα ...συμφέροντα καθορίζουν την τιμή και όχι η ποιότητα, δυστυχώςΦιλκά
Μάξιμος
Κοστολογιο Λιανικης Τιμης Αμολυβδης Βενζινης -->
Ακατεργαστη Πρωτη Υλη (αργο πετρελαιο) : 30 λεπτα
Επεξεργασια + Μ.Κ. διυλιστηριου : 7 λεπτα
Εισφορες - Κρατησεις υπερ τριτων : 2 λεπτα
Φορος Καταναλωσης + ΦΠΑ : 49 λεπταΕξοδα διανομης + Μ.Κ. εταιριων : 8 λεπτα
Μ.Κ. πρατηριου : 4 λεπταΣυνολο: 1 ευρω
ΠΗΓΗ --> 'ΤΟ ΘΕΜΑ'
Διαφορά απλής/σούπερ αμόλυβδης στην Ελβετία 3 λεπτά, εδώ 15