Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:
Παρότι οι γνώσεις μου για τα λάδια είναι μικρές θα ήθελα να προσθέσω μία κάπως αιρετική άποψη στο όλο θέμα.
Θέλω να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι δεν σνομπάρω το θέμα αλλά αντίθετα το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον. Θα ήθελα όμως να γίνει μία εκτίμηση της αξίας της πληροφορίας που προσφέρεται.
-
Όπως έχω γράψει και σε άλλο topic ο διευθυντής της Spoon προτείνει να χρησιμοποιούμε τα λάδια που προτείνει ο κατασκευαστής και τα διαστήματα αλλαγής επίσης ακόμα και για έρασιτεχνική χρήση πίστας.
-
Ας λάβουμε επιπλέον υπόψη ότι ο τεχνικός στο συνεργείο με διαβεβαίωσε ότι ένας κινητήρας από Ν15 θα περάσει σίγουρα τα 250.000km.
-
Επιπλέον το κόστος τοποθέτησης ενός άλλου μεταχειρισμένου κινητήρα με δυσκολία θα ξεπεράσει τα 1000€ για την πλειοψηφία των κινητήρων.
Με βάση τα παραπάνω ποιος ο λόγος να σπαταλούμε φαιά ουσία και χρήματα σε ζητήματα που αφορούν την αλλαγή λαδιών?
Ακόμα και αν κάποιος αποδείξει ότι καλύτερο είναι να βάζουμε ακριβά λάδια και να τα αλλάζουμε σε αραιότερα διαστήματα, ποιοί είναι αυτοί που θα μπουν σε αυτή τη διαδικασία που εμπεριέχει και μία δόση ρίσκου.
Βέβαια όλα αυτά λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν συμμετέχουμε σε κάποιο ερευνητικό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από κάποια βιομηχανία...
Κατά μέσο όρο τα 250.000km σε έναν κινητήρα θα γίνουν σε περισσότερα από 10χρόνια.
Πιστεύω ότι σε μεγάλο βαθμό η φθορά ενός κινητήρα οφείλεται στην εφαρμογή φορτίου σε πολύ κρύο κινητήρα (όπου δεν έχουν λιπανθεί όλες οι επιφάνειες) και επιπλέον στην υπολείτουργία του (πολύ χαμηλές στροφές, χαμηλή πίεση λαδιού) που δεν επιτρέπει στο λάδι να λιπάνει ικανοποιητικά όλα τα μέρη του κινητήρα.
Επιπλέον πιστεύω ότι η φθορά του ενός κινητήρα στα km οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και σε σχεδιαστικές παραμέτρους.
Δλδ το λάδι είναι ένα από κομμάτι στο παζλ.
Τελικά αξίζει κάποιος να ασχολείται;
Σωστη και η παραπανω λογικη αν το δει κανεις πολυ χονδρικα και επιφανειακα,συνηθως ομως εχουν να κανουν με το αμεσα χαμηλο κοστος συντηρησης.Ειναι αυτο που λεμε 'τωρα να γινει φθηνα και αυριο αστο να ρημαξει'.
Πρακτικα ομως ο προναφερθεν κινητηρας Ν15 (και ο καθε κινητηρας)μπορει υπο προυποθεσεις να φτασει και τα 400000km η και τα 500000km.Kαι λεω υπο προυποθεσεις γιατι ειναι αυτο που λεμε ποιοτητα λιπαντικου και γενικα συντηρησης,ακομα και τα φιλτρα λαδιου που δε δινει κανεις σημασια και το μονο που κοιταει ο αλβανος πλυντης η μηχανικος ειναι αν ταιριαζει το.....πασο!!! παιζει και αυτο καθοριστικο ρολο στη μακροζωια του κινητηρα.Ξερετε ποσα μοτερ τα φτυνουν πριν την ωρα τους απο εσφαλμενη επιλογη φιλτρου λαδιου η λιπαντικου η ακομα και απο νοθευμενα καυσιμα?Ποσοι ομως ειμαστε διατεθιμενοι σαν μηχανικοι να στειλουμε τα λαδι αμεσως για αναλυση ξεβρακωνωντας στην κυριολεξια τον καθε τυχοδιωκτη που πουλαει και βαζει λαδια με 15Ε το 5λιτρο ως ημισυνθετικα θεωροντας τους ανταγωνιστες του κλεφτες?Φυσικα το μαρμαρο ο πελατης παλι το πληρωνει γι αυτο και θελω ο κοσμος να ειναι ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΣ κατι το οποιο ειναι αγνωστο σε μας σε ολους τους τομεις.
Αν υποθεσουμε οτι ενα καλο επωνυμο κι αξιοπιστο 10/40 στοιχιζει περιπου στα 10 ευρω το λιτρο και τα αλλαζουμε καθε 7500km υπολογισε ενα φουλ συνθετικο λιπαντικο απο 16-19 ευρω το λιτρο και αλλαγη στα διπλασια χλμ.Αρα απο πλευρας κοστους ακομα κι αν δεν εχουμε κερδος(που εχουμε αλλα λεμε τωρα) πληρωνουμε παλι τα ιδια και ασχετως που το λαδι παραμενει για διπλασια χλμ στον κινητηρα εχουμε ποιο υγειες μοτερ.
Απο την αλλη η επιλογη μεταχειρισμενων κινητηρων και σαζμαν επισης, ειδικα για αυτοκινητα 10ετιας και πανω ειναι σκετος τζογος.
Ειναι ευκολες λυσεις της αρπαχτης οπου ο ορος εγγυηση ανηκει στη σφαιρα της φαντασιας και για τον μηχανικο αλλα και για τον παλιατζη.Και φυσικα αν σε εξι μηνες η ενα χρονο ξανακαιει λαδια ο παλιατζης παλι θα κανει χρυσες δουλειες,ο πελατης παλι στο συνεργειο και κολωαμαξο ειναι αναξιοπιστο,αφου φυσικα οταν δεν υπαρχει φταιχτης τα μπινελικια τα ακουει το αυτοκινητο.Οσο ομως δουλευε ακουραστα για 300000km ηταν καλο.
Κι ολα αυτα γιατι η γενικη επισκευη η μαλλον ποιο σωστα ανακατασκευη ενος κινητηρα προυποθετει χρονο,σοβαροτητα και γνωση για να αποδωσει ενας κινητηρας ξανα αλλα τοσα και αλλα τοσα χλμ απροβληματιστα.
Και τελικα ναι αξιζει να ασχοληθουν καποιοι με το λιπαντικο και οσοι περισσοτεροι ερασιτεχνες τοσο το καλυτερο για την αγορα.Πανω απ ολα ομως εμεις οι μηχανικοι πρεπει να ειμαστε σε διαρκη επαγρυπνηση και να μεταφερουμε στον κοινο οδηγο εκεινα τα στοιχεια που πρεπει με απλα λογια για να καταλαβει οτι το ακριβο ειναι τελικα φθηνο κι οτι δεν πεταει αεριτιδικα τα λεφτα του.Οσοι λειτουργουν κακοπροαιρετα φυσικα και υπαρχουν πολυ μα πολυ ποιο οικονομικες λυσεις.
Με την παροδο του χρονου ομως.......ποναει η τσεπη πολυ