-
τα Mobil1 δεν μπορώ να βρώ σε τι Group ανήκουν..
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Κατά την λειτουργία του λιπαντικού, από το 1ο λεπτό και όσο παλιώνει χάνει τις ιδιότητές του και καταστρέφονται τα πρόσθετα που περιέχει. Άρα η συχνή αλλαγή λπαντικού μόνο κακό δεν κάνει στον κινητήρα. Πλέον όμως είναι περιττή και βλάπτει σίγουρα το περιβάλλον και την τσέπη μας, χωρίς όφελος άξιο λόγου, ειδικά εάν προκειται για πραγματικά συνθετικά λιπανικά.Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση αλλά μάλλον δεν με κατάλαβες...
Παρόλα αυτά έδωσες και τώρα μία χρήσιμη πληροφορία (αυτό για το στρώσιμο)
Τέλος πάντων, αυτό που εννοώ εγώ είναι:
Μήπως το λάδι έχει καλύτερη συμπεριφορά λίπανσης όταν ένας μέρος των πρόσθετων αυτών έχουν καταστραφεί και έτσι το λάδι να συμπεριφέρεται καλύτερα σαν λιπαντικό, μετά από π.χ. 5Κ χλμ??
Δηλαδή ο κατασκευαστής του λαδιού να βάζει παραπάνω πρόσθετα προκειμένου να έχει καλύτερη συμπεριφορά από το λάδι, κάπου στη μέση της διάρκειας ζωής του? -
[quote='Miltellas'][quote='boofy']Μάγκες ευχαριστώ. Αν και 5000 μου φαίνονται λίγα θα το αλλάξω κάπου εκεί. Ναί ο κινητήρας είναι παλιούτσικος.
Είδα στο Πράκτικερ το Μομπιλ 5-50. -
Ο χρήστης sokos έγραψε:
τα Mobil1 δεν μπορώ να βρώ σε τι Group ανήκουν..Την πρώτη φορά το διάβασα από dealer της AMSOIL σε αμερικάνικο forum όταν περιέγραφε την ανωτερότητα των AMSOIL ακόμη και σε σχέση με τα Mobil 1 που είναι 100% Group IV! Διαβάζοντας αργότερα και τις περιγραφές της ίδιας της Mobil για τα Mobil 1 βρήκα αυτήν την περιγραφή που επιβεβαιώνει όσα περιγράφω εδώ μέσα τον τελευταίο καιρό περί ψευδοσυνθετικών (βελτιωμένα Group III) και πραγματικών (Group IV και V).
Αν όμως διαβάσετε κι εδώ θα δείτε ότι η Mobil αναφέρει ως μύθο την ιστορία περί στρωσίματος του κινητήρα με συμβατικό λιπαντικό προτού μπερι συνθεικό. Κι αυτό γιατί έχουν αλλάξει οι μέθοδοι και η τεχνολογία κατασκευής των σύγχρονων κινητήρων. Εδώ είμαι επιφυλακτικός και σκεπτόμενος ότι δεν θα πάθει τίποτα ο κινητήρας εάν στρωθεί με μη συνθετικό λιπαντικό επιμένω στην παλαιά μέθοδο. Εξάλλου τα αυτοκίνητα που αναφέρει η Mobil για παράδειγμα μόνο αντιπροσωπευτικά δεν είναι για μας... Επίσης, όλοι έχουμε παρατηρήσει ότι παρότι οι κατασκευαστές λένε ότι δεν χρειάζονται στρώσιμο οι σύγχρονοι κινητήρες, οι δικοί μας κινητήρες δούλεψαν αποδοτικότερα μετά από 10000-20000χλμ. Υπάρχει και μία μέση θεωρία που λέει ότι ακόμη και αν χρησιμοποιήσεις συνθετικό λιπαντικό για στρώσιμο απλά καθυστερείς το στρώσιμο και δεν κάνεις ζημιά πουθενά στο μοτέρ, χώρια που έτσι δεν κινδυνεύει και τόσο από το λεγόμενο 'κακό στρώσιμο'. Ίσως αυτή τελικά να είναι και η σωστή άποψη!
Το μόνο σίγουρο όμως είναι ότι τα αυτοκίνητά μας δεν τα αγοράζουμε με ό,τι καλύτερο για λάδι μέσα στο μοτέρ τους... Και έτσι θέλουμε δεν θέλουμε ωθούμαστε να ακολουθήσουμε την παλαιά θεωρία. -
Ο χρήστης meco έγραψε:
Παρόλα αυτά έδωσες και τώρα μία χρήσιμη πληροφορία (αυτό για το στρώσιμο)
Τέλος πάντων, αυτό που εννοώ εγώ είναι:
Μήπως το λάδι έχει καλύτερη συμπεριφορά λίπανσης όταν ένας μέρος των πρόσθετων αυτών έχουν καταστραφεί και έτσι το λάδι να συμπεριφέρεται καλύτερα σαν λιπαντικό, μετά από π.χ. 5Κ χλμ??
Δηλαδή ο κατασκευαστής του λαδιού να βάζει παραπάνω πρόσθετα προκειμένου να έχει καλύτερη συμπεριφορά από το λάδι, κάπου στη μέση της διάρκειας ζωής του?Καταρχήν στο προηγούμενο ποστ αναφέρω ολόκληρη την θεωρία για το στρώσιμο ώστε να μην υπάρξουν κενά και παρεξηγήσεις.
Όσο γι αυτό που ρωτάς. Όπως καταλαβαίνεις δεν μπορώ να ξέρω τί κάνει ο καθένας παρασκευαστής στο λιπαντικό του. Αν όμως βάλουμε στη σειρά όσα μάθαμε για τα λιπαντικά, μπορούμε να βγάλουμε τα σωστά συμπεράσματα χωρίς να υποθέτουμε εμμένοντας σε επιστημονικού ενδιαφέροντος ερωτήματα (και δυσερμήνευτα για μας).
Τα λιπαντικά παίρνουν κάποιες εγκρίσεις, περνάνε κάποια τεστ, ειδικά στην Αμερική κάνουν συχνά συγκριτικά τεστ λιπαντικών και μάλιστα υπάρχουν και εξειδικευμένα περιοδικά (φυσικά δεν ξέρω αν είναι ανεξάρτητα ή όχι). Σε όλα τα τεστ είναι φανερό ότι τα λιπαντικά χάνουν σε απόδοση όσο παλιώνουν. Άλλα προοδευτικά και σταθερά όπως τα AMSOIL (είναι τα μοναδικά λιπαντικά που σε ορισμένες εκδόσεις έχει παρατηρηθεί μέχρι και ανεπαίσθητη αλλά μετρήσιμη αύξηση του άνω ιξώδους μετά από καιρό!), άλλα πέφτουν πολύ και απότομα και μετά κάπου οριακά σταθεροποιούνται όπως ορισμένα Castrol, και άλλα σταθεροποιούνται και μετά ξαφνικά χάνουν απότομα όλες τους τις ιδιότητες (αυτό το έχει πάθει σε συγκριτικό λιπαντικών μοτοσυκλεττών η ανάλογη έκδοση του εστερικού MOTUL 300V 10W40 - πράγμα που με έκανε να αμφιβάλλω γενικότερα για την μακροζωία ολόκληρης της σειράς 300V). Το αν χάνοντας κάποια πρόσθετα, το λιπαντικό απαλλαγμένο από αυτα λιπαίνει καλύτερα, ακόμη κι αν είναι έτσι, λόγω απουσίας των προσθέτων θα έχει πλεόν ασταθές ιξώδες, θα σπάει εύκολα το λιπαντικό φίλμ στις υψηλές θερμοκρασίες, θα καθαρίζει λιγότερο τον κινητήρα, θα οξειδώνεται ευκολότερα κλπ. Και τελικά θα κάνει ζημιά γλυστράει δεν γλυστράει...
Ψάξε βρες συγκριτικά τεστ λιπαντικών. Όπου υπάρχει διάγραμμα χρόνου θα δεις ότι η καλύτερη φάση λειτουργίας των λιπαντικών είναι η αρχική. Εκεί όλα είναι τέλεια. Σαν τους δρομείς μεγάλων αποστάσεων, ξεκινούν όλοι μαζί με αξιώσεις, όλα δουλεύουν ρολόι, και σιγά σιγά ο ένας μετά τον άλλο κρατάει έναν ρυθμό ώστε η φθορά τους να είναι τέτοια ώστε να φτάσουν μέχρι το τέλος, ένα τέλος που θα έχει έναν πρώτο όπως και έναν τελευταίο ή και κάποιους που θα εγκαταλείψουν κατά την διαδρομή. Ενδεχομένως ο πρώτος να χαρακτηριστεί και από το ότι όχι μόνο δεν έδειξε πτώση αλλά στο τέλος επέδειξε και 'κρυφές' δυνάμεις και γκάζωσε κι άλλο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν επιδρούσε η κούραση πάνω του.Τέτοια τεστ έχει πάρα πολλά στο ενεργητικό της η AMSOIL που την ανέδειξαν σε πολυπρωταθλητή λιπαντικών, σε τέτοιο βαθμό που όταν ένας άλλος παρασκευαστής αποφασίσει να οργανώσει συγκριτικό τεστ, φροντίζει να απουσιάζει η AMSOIL από το τεστ. Η μόνη που έχω βρει να το έχει τολμήσει είναι η LE όταν τέσταρε το 15W40 της και συμπεριέλαβε μεταξύ πάρα πολλών λιπαντικών και το αντίστοιχο της AMSOIL όπου το LE βγήκε πανηγυρικά 2ο (το τεστ υπάρχει δημοσιευμένο στο site της LE).
-
Ο χρήστης boofy έγραψε:
Mobil 1 ηταν και με τη σημειωση supersyn technology
Το αυτοκίνητο είναι κορσα 1.2 του 98
Ευχαριστω εκ των προτερων
Τα Mobil 1 Supersyn είναι Group IV όπως όλα τα Mobil 1.
Για το Corsa 1.2 είτε των 45PS είτε των 65PS και σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή προτείνεται 5W30 για τον Χειμώνα και έως 20W40 για το καλοκαίρι. Το 50άρι δεν προτείνεται ούτε σαν εναλλακτικό λιπαντικό. Κλασσικός ευρωπαϊκός κινητήρας...
Άρα ένα 5W40 ή 10W40 είναι το ιδανικό λιπαντικό για σένα. Σε 50άρι μπορείς να πας εάν έχουν φθαρεί τόσο τα ελατήρια πιστονιών ή τα τσιμουχάκια βαλβίδων ώστε να εξατμίζεται το λάδι σε ενοχλητικό βαθμό (πχ >250ml/1000χλμ).
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
τα Mobil 1 που είναι 100% Group IVΑυτό δεν ισχύει, παλαιότερα ναι αλλά όχι τώρα - όλοι τα φθήνυναν.
Από τη σελίδα που αναφέρεις:
Both Mobil 1 and Mobil 1 Extended Performance are fully synthetic motor oils for automotive engines. They are made from a combination of advanced, high-performance fluids, including polyalphaolefins (PAOs), plus a unique proprietary package of additives. -
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Το μόνο σίγουρο όμως είναι ότι τα αυτοκίνητά μας δεν τα αγοράζουμε με ό,τι καλύτερο για λάδι μέσα στο μοτέρ τους... Και έτσι θέλουμε δεν θέλουμε ωθούμαστε να ακολουθήσουμε την παλαιά θεωρία.
Χα! Και η AMSOIL με επιβεβαιώνει! (Τώρα μόλις το βρήκα)
AMSOIL and Break In on New and Rebuilt Engines
Q. I heard that new cars require a break in period with petroleum before you switch them to synthetic. How long should this break in period be?
A. AMSOIL Synthetic Motor Oil can be used during break-in trouble free. In fact, vehicles such as Dodge Viper and Chevrolet Corvette come factory filled with synthetic oil.
Since most new vehicles come filled with petroleum oil, it only makes good sense to change to AMSOIL at the first scheduled oil change interval. New engine components generate high levels of wear metals and can contain contaminants from assembly. By allowing the engine to operate with the petroleum oil until the first oil/filter change interval, the wear metals and contaminants are removed prior to installing AMSOIL.
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Ανεξάρτητα από την ποσότητα των προσθέτων αυτά αρχίζουν να ενεργοποιούνται απο την στιγμή που θα έρθουν σε επαφή με τον ατμοσφαιρικό αέρα και ολοκληρώνουν την ενεργοποίησή τους με το που θα πιάσει ο κινητήρας για πρώτη φορά την κανονική του θερμοκρασία λειτουργίας. Κάποιοι εδώ λένε ότι μέχρι το σημείο αυτό το λιπαντικό δεν λιπαίνει σωστά. Είναι λάθος για τέσσερις λόγους: 1ον) Μιλάμε για ολιγόλεπτη διαδικασία και με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός δεν απαιτεί το μάξιμουμ της απόδοσης με κρύο μοτέρ (αυτό αμφιβάλλω αν το κάνει σώφρων οδηγός σε οποιαδήποτε περίπτωση), 2ον)
μόνο αυτό θέλω να κρατήσω και να κάνω μία ένσταση,
οσον αφορά τη σωστή θερμοκρασία του κινητήρα,λαδιών κτλ κτλ
σε σχέση με τις τριβές στα κινούμενα μέρη οι οποίες επηρεάζουν την κατανάλωση άμεσα, χρειάζονται περίπου 25-30 λεπτά.Αυτό δεν το λέω αυθαίρετα,και μου το μετέφεραν οι διδακτορικοί που δουλεύουν για λογαριασμό της Ford, και την συγκεκριμένη περίοδο προσπαθούν να μειώσουν τις τριβές σε συνθήκες κρύας εκκίνησης (θερμοκρασία περιβάλλοντος κάτω από 0) βελτιώνοντας το σύστημα λίπανσης
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
τα Mobil 1 που είναι 100% Group IV
Αυτό δεν ισχύει, παλαιότερα ναι αλλά όχι τώρα - όλοι τα φθήνυναν.
Από τη σελίδα που αναφέρεις:
Both Mobil 1 and Mobil 1 Extended Performance are fully synthetic motor oils for automotive engines. They are made from a combination of advanced, high-performance fluids, including polyalphaolefins (PAOs), plus a unique proprietary package of additives.Η λέξη fluids είναι γενική και σημαίνει 'ρευστά-υγρά' και όχι απαραίτητα ορυκτέλαιο. Εδώ εννοεί υγρά συνθετικής προελεύσεως. Μην περιμένουμε και χημικές αναλύσεις. Εδώ ούτε καν τί είναι οι πολυαλφαολεφίνες δεν ξέρουμε (έχω διαβάσει τί είναι αλλά δεν κατάλαβα - πάντως είναι σίγουρα η απαραίτητη βασική σύνθεση για την παρασκευή 100% συνθετικών λιπαντικών).
Για να μην μακρυγορώ, παραπάνω από το κείμενο που απέκοψες ορίζει τί εννοεί ως High Performance Fluids: 'All motor oils are made up of base oils and additives. In general, fully synthetic motor oils contain non-conventional, high-performance fluids. Synthetic blends usually use some non-conventional, high-performance fluids in combination with conventional oil. '
Είναι ξεκάθαρο ότι τα Mobil 1 είναι 100% συνθετικά (Group IV δηλαδή). Επιπλεόν, η ίδια η AMSOIL το παραδέχεται επισήμως...
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Πάντως dealer της AMSOIL έλεγε ότι τα Mobil 1 είναι από τα λίγα Group IV που κυκλοφορούνΓιατί τα άλλα είναι Gr. III. Το Μ1 είναι από τα καλύτερα λιπαντικά, απλά έχουν μειώσει λίγο το κοστολόγιο - δεν έχει γίνει χειρότερο.
-
Συγνώμη, αλλα το διόρθωσα όλο το κείμενο γιατί τελικά επεσήμανα την σωστή απάντηση. Τζάμπα λόγια έγραψα και θα μπερδευτούμε. Δεν περίμενα να απαντήσεις τόσο γρήγορα. Απάντησες ενώ το διόρθωνα και δεν σε πρόλαβα.
Για όσους δεν είδαν έγραψα ότι αν η Mobil ως Performance Fluids εννοεί Group III έλαια, τότε το Mobil 1 είναι Group III/IV. Και ότι ένας dealer της AMSOIL ισχυριζόταν ότι το Mobil 1 είναι Group IV.
Αλλά τελικά διαβάζοντας πιο προσεκτικά αυτά που γράφει η Mobil κατάλαβα ότι άδικα ανησυχήσαμε για την ποιότητά τους.
-
ΡΑΟ φτιάχνουν λίγες εταιρείες (Mobil) και το πουλάνε σε όλες τις άλλες. Είναι ακριβό γιατί συνθέτεται (νομίζω σε 3 στάδια) από αέρια ασετυλίνη (προϊόν διυλιστηρίου). Έχεις πολύ καλή ακρίβεια στο τελικό μέγεθος του υδρογονάνθρακα και από αυτό πηγάζουν οι καλές επιδόσεις του λιπαντικού.
Τα Gr. III προέρχονται από ορυκτέλαια (προϊόν διυλιστηρίου) με μια φθηνότερη διαδικασία (hydrocrack) που αλλάζει το μέγεθος του μορίου του υδρογονάνθρακα αλλά όχι με τόσο καλό έλεγχο στο τελικό μέγεθος. Οι Αμερικάνοι έχουν πολύ καλά τέτοια λάδια ενώ οι Ευρωπαίοι Gr. IV.
-
Ο χρήστης dimitrios έγραψε:
Ανεξάρτητα από την ποσότητα των προσθέτων αυτά αρχίζουν να ενεργοποιούνται απο την στιγμή που θα έρθουν σε επαφή με τον ατμοσφαιρικό αέρα και ολοκληρώνουν την ενεργοποίησή τους με το που θα πιάσει ο κινητήρας για πρώτη φορά την κανονική του θερμοκρασία λειτουργίας. Κάποιοι εδώ λένε ότι μέχρι το σημείο αυτό το λιπαντικό δεν λιπαίνει σωστά. Είναι λάθος για τέσσερις λόγους: 1ον) Μιλάμε για ολιγόλεπτη διαδικασία και με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός δεν απαιτεί το μάξιμουμ της απόδοσης με κρύο μοτέρ (αυτό αμφιβάλλω αν το κάνει σώφρων οδηγός σε οποιαδήποτε περίπτωση), 2ον)
μόνο αυτό θέλω να κρατήσω και να κάνω μία ένσταση,
οσον αφορά τη σωστή θερμοκρασία του κινητήρα,λαδιών κτλ κτλ
σε σχέση με τις τριβές στα κινούμενα μέρη οι οποίες επηρεάζουν την κατανάλωση άμεσα, χρειάζονται περίπου 25-30 λεπτά.Αυτό δεν το λέω αυθαίρετα,και μου το μετέφεραν οι διδακτορικοί που δουλεύουν για λογαριασμό της Ford, και την συγκεκριμένη περίοδο προσπαθούν να μειώσουν τις τριβές σε συνθήκες κρύας εκκίνησης (θερμοκρασία περιβάλλοντος κάτω από 0) βελτιώνοντας το σύστημα λίπανσης
Σωστό ακούγεται... Και δεν είναι απαραίτητα 25-30λεπτά, εξαρτάται κι από τον καιρό, σωστά; Νομίζω ότι μισή ώρα χρειάζεται με παγωνιά. Και αν αρχίσεις να κινείσαι 15-20λεπά το πολύ. Από το θερμόμετρο λαδιού και νερού που έχω το βλέπω.
Έστω και έτσι πάντως πρέπει να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται πρόσθετα ώστε να λιπανθεί σωστά ο κρύος κινητήρας. Η ουσία αυτών που γράφω δεν αλλάζει. Το λάδι αρχίζει να παλιώνει από την στιγμή που έρχεται σε επαφή με τον ατμοσφαιρικό αέρα. -
Ο χρήστης dimitrios έγραψε:
διδακτορικοί που δουλεύουν για λογαριασμό της Ford, και την συγκεκριμένη περίοδο προσπαθούν να μειώσουν τις τριβές σε συνθήκες κρύας εκκίνησης (θερμοκρασία περιβάλλοντος κάτω από 0) βελτιώνοντας το σύστημα λίπανσηςΈχεις κακή ροή λιπαντικού όταν είναι κρύο (παχύρευστο) και επίσης δεν λιπαίνει καλά. Ότι χειρότερο για να ζορίζεις το κινητήρα όταν είναι κρύος.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
ΡΑΟ φτιάχνουν λίγες εταιρείες (Mobil) και το πουλάνε σε όλες τις άλλες.Έτσι, η amsoil αγοράζει τα group IV λιπαντικά από τη mobil, δεν έχει δικά της διϋλιστήρια και τα πρόσθετα από την 2-3 εταιρείες από όπου αγοράζουν όλοι. Απλά χρησιμοποιεί δική της συνταγή.
-
Βρήκα μία ίσως ενδιαφέρουσα λίστα.
Πού υπάρχουν μονάδες παγκοσμίως που παράγουν διαφόρων τύπων PAO ξεκινώντας από τον μεγαλύτερο προς τον μικρότερο παραγωγό:- Chevron Phillips Chemical - Texas
- Shell - Louisiana
- BP - Alberta, Canada
- SABIC's - Al-Jubail, Saudi Arabia
- Chevron Phillips Chemical - Cedar Bayou, Texas
6,7,8 ) Sasol - South Africa (3 μονάδες) - Q-Chem (Chevron Phillips and Qatar General Petroleum Co) - Qatar
Πολύ Chevron Chemicals βλέπω.
Πάντως, ούτε AMSOIL παίζει ούτε και Mobil (αλλά η BP δεν ανήκει στην Exxon/Mobil ή το αντίθετο; )...
Από ότι φαίνεται αυτοί που παράγουν PAOs δεν σημαίνει ότι τις κρατούν για εσωτερική κατανάλωση. -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
ΡΑΟ φτιάχνουν λίγες εταιρείες (Mobil) και το πουλάνε σε όλες τις άλλες.
Έτσι, η amsoil αγοράζει τα group IV λιπαντικά από τη mobil, δεν έχει δικά της διϋλιστήρια και τα πρόσθετα από την 2-3 εταιρείες από όπου αγοράζουν όλοι. Απλά χρησιμοποιεί δική της συνταγή.
Νομίζω ότι αγοράζει μόνο PAO και πρόσθετα. Τα λιπαντικά τα συνθέτει η ίδια. Μην ξεχνάς ότι το 1972 κατασκεύασε το 1ο παγκοσμίως 100% συνθετικό λιπαντικό.
-
Μιλτο μπορεις να μου στειλεις μεσο PM το τηλεφωνο και το ονομα του εισαγωγεα του PRO-TEC;
Ευχαριστω καλημερα. -
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Μην ξεχνάς ότι το 1972 κατασκεύασε το 1ο παγκοσμίως 100% συνθετικό λιπαντικό.
Αυτή την καραμέλα την έχουν πιπιλίσει και άλλοι. Τα πρώτα συνθετικά λιπαντικά κατασκευάστηκαν στη Γερμανία πρίν και κατα διάρκεια του Β' παγκοσμίου πολέμου.
Περι λιπαντικών γενικώς