-
Sorry boyz orea anaptiksate texnika to thema peri zadon kai to poso off ine na forane mikra aftokinita teties gia na kanoune mostra i idioktites tous ...... allaaa edo milame gia aftokinita pou ta poula o kataskevastis tous me toso megales zandes .....
-
δεν ξέρω τόσα πολλά από τεχνικά θέματα και θα θέσω το ζήτημά μου.
Λοιπόν, έχω ένα Megane II (1400) που φοράει 16αρες και 205 διάσταση. Η αδερφή μου έχει το ίδιο αλλά το απλό μοντέλο που φοράει 15αρες και 195 λάστιχο. Το δικό μου πάει καλύτερα στις στροφές και έχει καλύτερη ευστάθεια στα πολλά. Δεν έχω συγκρίνει τελικές, δεν με νοιάζει. Το δικό μουπάντως πιάνει περίπου 190 στο κοντέρ σκασμένο.
Πριν από το megane είχα ένα lancia Y elefantino rosso (1.200, 86hp). Πολύ γρήγορο αμαξάκι και φόραγε 15αρες με 195. Τρομερό στήσιμο και υπερτερούσε πολύ έναντι του απλού Υ με τις 14αρες ζάντες.
Τώρα, προσανατολίζομαι να αγοράσω το νέο Focus το ατμοσφαιρικό 2.000 (145hp). Αυτό από τη μάνα του φοράει 16αρες με διάσταση 205 και λέω να το παραγγείλω με 18αρες (+500 ευρώ) αλουμινένιες με 225. Τι γνώμη έχετε. Δεν το κάνω για την εμφάνιση (μετράει κι αυτό), αλλά για την ευστάθεια περισσότερο. Η τελική και το 0-100 δεν με πολυνοιάζουν. Με ενδιαφέρει το 'πατημα' και η αίσθηση στιβαρότητας που θέλω να έχει το αμαξι.
-
Λίγο άσχετο, αλλά στο **ΜΚ3 Golg GTi 2.0 150hp **που οδηγούσα στην Ισπανία, είχα **15άρες ζάντες/205 **:o . Πάω σε γνωστό 'ζαντο-λαστιχά' να ρωτήσω την γνώμη του για 16άρα (φαντάσου) και μου λέει 'εγώ να σου πουλήσω, αλλά δεν στο προτείνω - θα τρέχεις λιγότερο, θα καίς περισσότερο'. Τέτοια ειλικρίνεια!
-
εγω αυτο που ξερω ειναι οτι ακομα και ιδιοκτητες ραλλυ που βαζουν 15αρες βλεπουν διαφορα σε γκαζι και μεγαααλη διαφορα σε τελικες.
συνηθως με τις μαγαλες ζαντες τη διαφορα τη βλεπεις στα πολλα χλμ.
επισης φιλος με γκολφ4 γυρω στα 200αλογα εβαλε 17 απο16 και γκρινιαζε οτι εκοψε λιγο.
επισης φιλος .... και επισης φιλος .... και επισης φιλος....εγω προσωπικα δεν εχω γνωρισει σοβαρο ατομο που να εβαλε μεγαλυτερες ζαντες με φαρδυτερα λαστιχα και να μη του εκοψε σε επιδοσεις ειδικα ψηλα...
-
Όταν πηγαίνεις από μια 15' σε μια 17' ζάντα, δεν κοιτάς μόνο το μεγαλύτερο βάρος αλλά και που είναι το βάρος (κοντά στη περιφέρεια). Το μέταλλο είναι πολύ βαρύτερο από το λάστιχο και η μεγαλύτερη ζάντα είναι πιο δύσκολο να επιταχύνει από τη μικρότερη (στροφορμή). Σε αυτοκίνητα με πολύ δυνατούς κινητήρες αυτό δεν φαίνεται αλλά σε μικρότερα η διαφορά είναι αισθητή, ιδίως σε μεγάλες ταχύτητες που περιστρέφεται γρήγορα ο τροχός.
Φυσικά η εμφάνιση μετράει περισσότερο από τη (μικρή) μείωση των επιδόσεων και (σε λογικά πλαίσια αύξηση) μάλλον κρατάει καλύτερα.
-
Ο χρήστης xsystem έγραψε:
Sorry boyz orea anaptiksate texnika to thema peri zadon kai to poso off ine na forane mikra aftokinita teties gia na kanoune mostra i idioktites tous ...... allaaa edo milame gia aftokinita pou ta poula o kataskevastis tous me toso megales zandes .....αφου λοιπον μιλαμε για αυτοκινητα μαμα που πουλιουνται απο μαμα με μεγαλυτερες ζαντες,και επειδη απο αυτα που διαβαζω 'μας' ενδιαφερει η αισθηση στιβαροτητας,τοτε να πω οτι αυτες οι μεγαλυτερες ζαντες τοποθετουνται απο τις εταιριες προκειμενου να δωσουν σπορτιφ χαρακτηρα η ποιοτητα κυλισης ,απλα γιατι εχουν μεγαλυτερο κερδος κανοντας αυτο..υπολογιστε το και θα δειτε...αν το ειχαν σαν πραγματικο στοχο να δωσουν τετοια στοιχεια στα αυτοκινητα τους θα εβαζαν εξαρχης καλυτερα αμορτισερ και ελατηρια και θα ειχανε κατα πολυ καλυτερα αποτελεσματα οπως ξερουμε ολοι οτι ενα καλο σετ αναρτησης(οχι για σκληροπυρηνικους ) μπορει να προσφερει...τι να το κανω λοιπον αν εχω τις 17αρες με τις παντοφλες αλλα τα αμορτισερ δεν κανουν ουτε για να στηριζουν την πορτα του πορτμπαγκαζ και τα ελατηρια ειναι για τα μπαζα?απλα ετσι καλυπτεται μια αδυναμια...δεν ενισχυεται καποιο προτερημα....
-
Ο χρήστης Michelle έγραψε:
και δευτερον διοτι το πουλμουρ πιστευω οτι δουλευει μονο στα ματια ανθρωπων που σκεφτονται με διαφορετικο τροπο απο εμενα, στους οποιους και δεν ενδιαφερομαι να 'γυαλισω' δια του αυτ/του μου.Κάπου εδώ νομίζω ότι τελειώνει η συζήτηση περί αισθητικής.
Αυτό το επιχείρημα είναι σαρωτικό...Σε ότι αφορά την μεγαλύτερης διαμέτρου ζάντα, θα πρέπει να κοιτάξουμε τα εξής :
Αν η συνολική διάμετρος (τροχού - ελαστικού) ξεπερνάει την εργοστασιακή, τότε αλλάζει το βήμα του τροχού. Επίσης αλλάζουν και άλλα πράγματα στην γεωμετρία της ανάρτησης.
Ένας τροχός εκετελεί σύνθετη κίνηση όταν κινείται στην ευθεία (πόσο μάλλον στις στροφές). Κάνει να μεταφορική και μια περιστροφική (γύρω από σταθερό άξονα) κίνηση.
Έτσι, πρέπει να γνωρίζουμε το βάρος τροχού - ελαστικού (αφού αυτό παίζει ρόλο στην μεταφορική συνιστώσα του τροχού), καθώς και την μαζική ροπή αδρανείας που προκύπτει (αφού αυτή παίζει ρόλο στην περιστροφική συνιστώσα του τροχού). Η τελευταία για μια πολύπλοκη γεωμετρία είναι δύσκολο πολύ να υπολογισθεί, οπότε μπορούμε να την μετρήσουμε με πείραμα (δεν είναι δύσκολο).Γενικά, καλό είναι μια ζάντα να έχει το υλικό της συγκεντρωμένο στο κέντρο της. Έτσι θα έχουμε μικρή μαζική ροπή αδρανείας (που διευκολύνει στην περιστροφική συνιστώσα του τροχού).
Σε ό,τι αφορά τέλος την άνεση, τα πράγματα είναι όπως προαναφέρθηκαν. Όσο πιο μικρό προφίλ, τόσο περισσότερο αυξάνει η στιβαρότητα του ελαστικού, κάτι που αλλάζει (αυξάνει) τις ιδιοσυχνότητες της όλης κατασκευής (αυτοκίνητο).
Γενικά, αυξάνεις την ιδιοσυχνότητα που εγείρει την ιδιομορφή κατά την οποία το αμάξι μένει ακίνητο και κινούνται μόνο οι τροχοί. Αυτό σημαίνει ότι, αν με το 55άρι προφίλ παιρνούσες από μια συγκεκριμένη λακούβα με ταχύτητα V και δεν αισθανόσουν τίποτα, τώρα, με το 45άρι προφίλ, από την συγκεκριμένη λακούβα πρέπει να περάσεις με π.χ. 1,3*V για να είσαι πάλι ήσυχος (δηλαδή να εγείρεις την ίδια ιδιομορφή). Αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερες δυνάμεις στα εξαρτήματα της ανάρτησης, κάτι που μπορεί να προκαλέσει ζημιά.
Αν περάσεις πάλι με την V ταχύτητα, πιθανώς να εγείρες μια ιδιομορφή που πριν την τοποθέτηση του 45αριού να προηγούνταν και η οποία να προβλέπει έντονο pitch ή roll του πλασίου (κοπάνημα).Υ.Σ.
Σχεδόν ποτέ δεν εγείρεις μόνο μια ιδιομορφή, απλά όταν είσαι κοντά στην ιδιοσυχνότητα μιας εξ αυτών, αυτή είναι που έχει την μερίδα του λέοντος στην συνολική απόκριση της κατασκευής. Η συμμετοχή αυτών που προηγούνται και αυτών που έπονται μειώνεται εκθετικά.Τυπικές τιμές σταθερών ελατηρίου (για ένα άνετο σχετικά αμάξι) : ~45-50 KN/m για μπροστά και 30~35 KN/m για πίσω.
Τυπικές τιμές στιβαρότητας (σταθεράς δηλαδή) ελαστικού (πάλι σε άνετη έκδοση) : ~400 KN/m. -
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Γενικά, καλό είναι μια ζάντα να έχει το υλικό της συγκεντρωμένο στο κέντρο της.Μικρή ζάντα και πολύ λάστιχο τότε.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Γενικά, καλό είναι μια ζάντα να έχει το υλικό της συγκεντρωμένο στο κέντρο της.
Μικρή ζάντα και πολύ λάστιχο τότε.
Mην πάμε και στο άλλο άκρο με το άθλιο 175-80/14 του Golf 4 1400...
-
Ο χρήστης maxmara έγραψε:
Λίγο άσχετο, αλλά στο **ΜΚ3 Golg GTi 2.0 150hp **που οδηγούσα στην Ισπανία, είχα **15άρες ζάντες/205 **:o . Πάω σε γνωστό 'ζαντο-λαστιχά' να ρωτήσω την γνώμη του για 16άρα (φαντάσου) και μου λέει 'εγώ να σου πουλήσω, αλλά δεν στο προτείνω - θα τρέχεις λιγότερο, θα καίς περισσότερο'. Τέτοια ειλικρίνεια!Golg; Άλλο τραγελαφικό είναι οι εκδόσεις εξοπλισμού. πχ η βασική Α3 TFSI έρχεται με 16άρες σιδερένιες, ενώ οι ακριβές 1600άρες με 17άρες αλουμινίου
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Λίγο άσχετο, αλλά στο **ΜΚ3 Golg GTi 2.0 150hp **που οδηγούσα στην Ισπανία, είχα **15άρες ζάντες/205 **:o . Πάω σε γνωστό 'ζαντο-λαστιχά' να ρωτήσω την γνώμη του για 16άρα (φαντάσου) και μου λέει 'εγώ να σου πουλήσω, αλλά δεν στο προτείνω - θα τρέχεις λιγότερο, θα καίς περισσότερο'. Τέτοια ειλικρίνεια!
Golg; Άλλο τραγελαφικό είναι οι εκδόσεις εξοπλισμού. πχ η βασική Α3 TFSI έρχεται με 16άρες σιδερένιες, ενώ οι ακριβές 1600άρες με 17άρες αλουμινίου
C4 1.6L VTS ή Exclusive (110hp) : 17'
C4 2.0L VTS (180hp) : 17' -
Ο χρήστης xsystem έγραψε:
Forai 205/55 R17 pano apo 194 pragmatiki teliki (metrimeni me GPS) den pai exi kalo 0-100 giro sta 10sec alla oli i istoria pezete meta apo to koboma tis 5 is ...argi parapoli na piasi esto afta ta 194 telikis pou exi . Eki mou ta xalai enadi tou adagonizmou ...p.x megane 1.6 . Tora epidi exo odigisi parapoles fores GOLF 1.6FSI opos lei kai o filos parapano boro na sou pou agapite oti pai poli xirotera me ta 225 pou forai.Φίλε μου, 1600άρι πήρες, τι περίμενες;; Εμένα, που έχω το C4 με τις ίδιες ζάντες (παρεπιπτόντος, η διάσταση είναι 205/50/17) μου φαίνονται μια χαρά οι επιδόσεις! Αν ήθελα καλύτερες θα πήγαινα σε μικρότερο με παρόμοιας ή μεγαλύτερης ισχύος κινητήρα.
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Λίγο άσχετο, αλλά στο **ΜΚ3 Golg GTi 2.0 150hp **που οδηγούσα στην Ισπανία, είχα **15άρες ζάντες/205 **:o . Πάω σε γνωστό 'ζαντο-λαστιχά' να ρωτήσω την γνώμη του για 16άρα (φαντάσου) και μου λέει 'εγώ να σου πουλήσω, αλλά δεν στο προτείνω - θα τρέχεις λιγότερο, θα καίς περισσότερο'. Τέτοια ειλικρίνεια!
Golg; Άλλο τραγελαφικό είναι οι εκδόσεις εξοπλισμού. πχ η βασική Α3 TFSI έρχεται με 16άρες σιδερένιες, ενώ οι ακριβές 1600άρες με 17άρες αλουμινίου
Αυτά εν έτει 1997 βεβαίως-βεβαίως. Τώρα και ο μήτσος έχει 17άρες .
-
Ο χρήστης maxmara έγραψε:
Λίγο άσχετο, αλλά στο **ΜΚ3 Golg GTi 2.0 150hp **που οδηγούσα στην Ισπανία, είχα **15άρες ζάντες/205 **:o . Πάω σε γνωστό 'ζαντο-λαστιχά' να ρωτήσω την γνώμη του για 16άρα (φαντάσου) και μου λέει 'εγώ να σου πουλήσω, αλλά δεν στο προτείνω - θα τρέχεις λιγότερο, θα καίς περισσότερο'. Τέτοια ειλικρίνεια!
Golg; Άλλο τραγελαφικό είναι οι εκδόσεις εξοπλισμού. πχ η βασική Α3 TFSI έρχεται με 16άρες σιδερένιες, ενώ οι ακριβές 1600άρες με 17άρες αλουμινίου
Αυτά εν έτει 1997 βεβαίως-βεβαίως. Τώρα και ο μήτσος έχει 17άρες .
διάβασε καλύτερα! εν έτη 2005, αφού αναφέρομαι στο TFSI
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Forai 205/55 R17 pano apo 194 pragmatiki teliki (metrimeni me GPS) den pai exi kalo 0-100 giro sta 10sec alla oli i istoria pezete meta apo to koboma tis 5 is ...argi parapoli na piasi esto afta ta 194 telikis pou exi . Eki mou ta xalai enadi tou adagonizmou ...p.x megane 1.6 . Tora epidi exo odigisi parapoles fores GOLF 1.6FSI opos lei kai o filos parapano boro na sou pou agapite oti pai poli xirotera me ta 225 pou forai.
Φίλε μου, 1600άρι πήρες, τι περίμενες;; Εμένα, που έχω το C4 με τις ίδιες ζάντες (παρεπιπτόντος, η διάσταση είναι 205/50/17) μου φαίνονται μια χαρά οι επιδόσεις! Αν ήθελα καλύτερες θα πήγαινα σε μικρότερο με παρόμοιας ή μεγαλύτερης ισχύος κινητήρα.
Από άνεση πώς τις βλέπεις εγώ δεν είχα εντοπίσει πρόβλημα αλλά εσύ σίγουρα έχεις μεγαλύτερη εμπειρία.
-
Το κορσάκι μου (1000αρι, 2003) φοράει 13αρα. Οταν το πηρα φοραγε τα μαμίσια 165-80 13 αν θυμαμαι καλα. Αλλαξα σε 175-70 13 με πολυ θετικές αλλαγες σε φρενα και κρατημα.
Το ιδιο αυτοκίνητο με τον ιδιο κινητηρα πλεον η οπελ το εξοπλιζει με 14αρια και 175-65-14. Αλλάζω λάστιχα σε κανα 2μηνο. Να ψαξω να βρω και εγω 14αρες σιδερένιες μαμισιες και να βαλω το παραπανω λάστιχο η δεν θα εχω καμια διαφορα σε κρατημα, ποιότητα κύλισης κτλ;;
τι λετε?
-
Ο χρήστης citastak έγραψε:
Το κορσάκι μου (1000αρι, 2003) φοράει 13αρα. Οταν το πηρα φοραγε τα μαμίσια 165-80 13 αν θυμαμαι καλα...Αυτό μπορείς να το επιβεβαιώσεις κάπου;
Δε νομίζω πως το corsa έβγαινε ποτέ με 80άρι προφίλ.Από κει και πέρα αν προχωρήσεις σε αλλαγή σε 14άρα, τότε γιατί δε δοκιμάζεις το 185/60-14; Δε νομίζω να δεις καμια ιδιαίτερη διαφορά κρατώντας το ίδιο πλάτος ελαστικού (175) και απλά μειώνοντας το προφίλ (70->65) με αντίστοιχη αύξηση της διμέτρου της ζάντας (13->14).
Το σίγουρο είναι ότι θα αυξηθούν οι επιλογές σου σε τύπους ελαστικών διαθέσιμα στη συγκεκριμένη διάσταση. -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Forai 205/55 R17 pano apo 194 pragmatiki teliki (metrimeni me GPS) den pai exi kalo 0-100 giro sta 10sec alla oli i istoria pezete meta apo to koboma tis 5 is ...argi parapoli na piasi esto afta ta 194 telikis pou exi . Eki mou ta xalai enadi tou adagonizmou ...p.x megane 1.6 . Tora epidi exo odigisi parapoles fores GOLF 1.6FSI opos lei kai o filos parapano boro na sou pou agapite oti pai poli xirotera me ta 225 pou forai.
Φίλε μου, 1600άρι πήρες, τι περίμενες;; Εμένα, που έχω το C4 με τις ίδιες ζάντες (παρεπιπτόντος, η διάσταση είναι 205/50/17) μου φαίνονται μια χαρά οι επιδόσεις! Αν ήθελα καλύτερες θα πήγαινα σε μικρότερο με παρόμοιας ή μεγαλύτερης ισχύος κινητήρα.
Από άνεση πώς τις βλέπεις εγώ δεν είχα εντοπίσει πρόβλημα αλλά εσύ σίγουρα έχεις μεγαλύτερη εμπειρία.
Το αμάξι είναι - με απόλυτα κριτήρια - άνετο. Έχει να κάνει με τις αναρτήσεις του όμως, όχι τόσο με τις 17άρες. Τις 17άρες τις καταλαβαίνεις σε 'οξείες' ανωμαλίες (σχετικά έντονες και σύντομες, πχ γραμμή τραίνου), αλλά και πάλι τα πράγματα είναι απολύτως πολιτισμένα. Εξ` άλλου και το προφίλ του (102,5 mm) δεν είναι και μικρό, έχει.. αρκετό λάστιχο!
Σε αντιδιαστολή, στο Κλιό έχω 185/60/14, αλλά και ένα σετάκι Μπιλστάιν σπορτ και η άνεση λάμπει δια της.. απουσίας της! Στην πόλη πρέπει να το έχεις πάρει απόφαση ότι θα ταρακουνιέσαι..
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Λίγο άσχετο, αλλά στο **ΜΚ3 Golg GTi 2.0 150hp **που οδηγούσα στην Ισπανία, είχα **15άρες ζάντες/205 **:o . Πάω σε γνωστό 'ζαντο-λαστιχά' να ρωτήσω την γνώμη του για 16άρα (φαντάσου) και μου λέει 'εγώ να σου πουλήσω, αλλά δεν στο προτείνω - θα τρέχεις λιγότερο, θα καίς περισσότερο'. Τέτοια ειλικρίνεια!
Golg; Άλλο τραγελαφικό είναι οι εκδόσεις εξοπλισμού. πχ η βασική Α3 TFSI έρχεται με 16άρες σιδερένιες, ενώ οι ακριβές 1600άρες με 17άρες αλουμινίου
Αυτά εν έτει 1997 βεβαίως-βεβαίως. Τώρα και ο μήτσος έχει 17άρες .
διάβασε καλύτερα! εν έτη 2005, αφού αναφέρομαι στο TFSI
Εννοούσα για το δικό μου Golf...
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Forai 205/55 R17 pano apo 194 pragmatiki teliki (metrimeni me GPS) den pai exi kalo 0-100 giro sta 10sec alla oli i istoria pezete meta apo to koboma tis 5 is ...argi parapoli na piasi esto afta ta 194 telikis pou exi . Eki mou ta xalai enadi tou adagonizmou ...p.x megane 1.6 . Tora epidi exo odigisi parapoles fores GOLF 1.6FSI opos lei kai o filos parapano boro na sou pou agapite oti pai poli xirotera me ta 225 pou forai.
Φίλε μου, 1600άρι πήρες, τι περίμενες;; Εμένα, που έχω το C4 με τις ίδιες ζάντες (παρεπιπτόντος, η διάσταση είναι 205/50/17) μου φαίνονται μια χαρά οι επιδόσεις! Αν ήθελα καλύτερες θα πήγαινα σε μικρότερο με παρόμοιας ή μεγαλύτερης ισχύος κινητήρα.
Από άνεση πώς τις βλέπεις εγώ δεν είχα εντοπίσει πρόβλημα αλλά εσύ σίγουρα έχεις μεγαλύτερη εμπειρία.
Το αμάξι είναι - με απόλυτα κριτήρια - άνετο. Έχει να κάνει με τις αναρτήσεις του όμως, όχι τόσο με τις 17άρες. Τις 17άρες τις καταλαβαίνεις σε 'οξείες' ανωμαλίες (σχετικά έντονες και σύντομες, πχ γραμμή τραίνου), αλλά και πάλι τα πράγματα είναι απολύτως πολιτισμένα. Εξ` άλλου και το προφίλ του (102,5 mm) δεν είναι και μικρό, έχει.. αρκετό λάστιχο!
Σε αντιδιαστολή, στο Κλιό έχω 185/60/14, αλλά και ένα σετάκι Μπιλστάιν σπορτ και η άνεση λάμπει δια της.. απουσίας της! Στην πόλη πρέπει να το έχεις πάρει απόφαση ότι θα ταρακουνιέσαι..
Αυτή ήταν και η δική μου εντύπωση για την άνεση, ενώ και για το λάστιχο θα συμφωνήσω μαζί σου είναι αρκετά ψηλό.
17" ζάντες στα 1600 κυβικά. Ποια η γνώμη σας?