-
Αυτά που λέει ο JIM ισχύουν γύρω από το στοιχειομετρικό μείγμα (14.7), αυτά που έγραψα εγώ ισχύουν όταν είσαι πολύ μακριά, π.χ. A/F 9:1, 22:1.
-
Εγω πάντως προέβην σε ακριβείς χρονομετρήσεις (βιντεοσκόπηση) με τη βενζίνη των 95 οκτανίων στις κλασικές ρερπρίζ 50-80 και 80-110με 3η
και 40-60 και 80-110 με 4η.
Σε λίγο καιρό θα βάλω 100άρα και θα κάνω τις ίδιες χρονομετρήσεις στο ίδιο σημείο με ίδια εξωτερική θερμοκρασία.
Τα αποτελέσματα θα σας τα ανακοινώσω στο παρόν τόπικ μόλις ολοκληρωθούν... -
Ο χρήστης GTZ έγραψε:
Εγω πάντως προέβην σε ακριβείς χρονομετρήσεις (βιντεοσκόπηση) με τη βενζίνη των 95 οκτανίων στις κλασικές ρερπρίζ 50-80 και 80-110με 3η
και 40-60 και 80-110 με 4η.
Σε λίγο καιρό θα βάλω 100άρα και θα κάνω τις ίδιες χρονομετρήσεις στο ίδιο σημείο με ίδια εξωτερική θερμοκρασία.
Τα αποτελέσματα θα σας τα ανακοινώσω στο παρόν τόπικ μόλις ολοκληρωθούν...Μην ξεχασεις και το ιδιο φορτιο καυσιμου και να εχεις κανει 2-3 γεμισματα. Παντως και να μην υπαρχει διαφορα στις επιδοσεις σημασια εχει και η συντηρηση που γινεται στον κινητηρα με τα καθαριστικα που μπορει να εχει η τα καταλοιπα που μπορει να αφηνει κτλ. Εστω δηλαδη οτι σε τετοια αυτοκινητα δεν κερδιζεις η εστω και χανεις με 100αρα αν ομως το αλλο παρεχει καλυτερη 'συντηρηση' και λειτουργια;;;
-
Δεν χρειάζονται 2-3 γεμίσματα νομίζω...
Απλά χρειάζεται (το πολύ) 3-4 φορές να έλθει το μοτέρ σε θερμοκρασία λειτουργίας τουλάχιστον για 20 λεπτά περίπου,να λειτουργήσει σε διάφορες ταχύτητες και συνθήκες φορτίου και ακολούθως να κρυώσει αντίστοιχα,ώστε να προσαρμοστεί ο εγκέφαλος στα δεδομένα του νέου καυσίμου. -
Οι μετρήσεις έγιναν:
Αυτοκίνητο VW Golf 1,4 16V 75PS
Χρησιμοποιήθηκε 100άρα και 95άρα βενζίνη ΑVIN απο το ίδιο βενζινάδικο.
Εξωτερική θερμοκρασία με διαφορα 2-3 βαθμών,τόπος μετρήσεων ο ίδιος.
Ρεζερβουάρ κοντά στο 1/2 και στις δύο περιπτώσεις (υπολογίζω διαφορά 10-15 λίτρα).
Εχουμε και λέμε:
95 οκτάνια:
50-80 με 3η 5,92' 5,84'
40-60 με 4η 5.52'
80-110 με 4η 9,28'100 οκτάνια:
50-80 με 3η 5,68'
40-60 με 4η 6,08' 5,68'
80-110 με 4η 9,36'Συμπεράσματα:
Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο,υπάρχει μια σαφής υπεροχή της 95άρας στις πολύ χαμηλές στροφές (μέχρι τις 2000 σαλ).
Στη συνέχεια η 100άρα παίρνει κεφάλι με το πολύ καλό 50-80 με 3η ενω στο 80-110 με 4η το μάτς κρίνεται αμφίρροπο με τάσεις επικράτησης πάλι της 95άρας.
Στην πραξη,το αυτοκίνητο δείχνει σαφώς πιό ζωντανό με την 95άρα,ίσως επειδή το μοτέρ 'ξυπνάει' απο πολύ χαμηλά,ωστόσο στις 1000-1100 στροφές ακούγονται ήχοι προανάφλεξης στο σταμάτα-ξεκίνα της κίνησης εντός πόλεως,φαινόμενο που εξαφανίζεται με την 100άρα...
Εγω ομολογώ οτι μπερδεύτηκα και ενω συνεχίζει να μου αρέσει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου με την 95άρα,μου τη χαλάνε οι ήχοι προανάφλεξης πολύ χαμηλά,οπότε μάλλον προς τα 100οκτάνια με βλέπω να καταλήγω...Οι χρονομετρήσεις έγιναν με την επεξεργασία των videos με το 'windows movie maker' frame by frame...
-
Στο τελευταίο 5th Gear μετρήσανε το νέο clio με απλή βενζίνη, Bp ultimate kai Shell optimax. άλογα 81-81-81, golf gti 172-174-177 και το τελευταίο impreza sti 235-248-249 αντίστοιχα... ροπή για το impreza 232-248-258 αντίστοιχα...
-
Ο χρήστης billlllll έγραψε:
Στο τελευταίο 5th Gear μετρήσανε το νέο clio με απλή βενζίνη, Bp ultimate kai Shell optimax. άλογα 81-81-81, golf gti 172-174-177 και το τελευταίο impreza sti 235-248-249 αντίστοιχα... ροπή για το impreza 232-248-258 αντίστοιχα...GTZ οι διαφορες ειναιι τοσο μικρες στις επιδοσεις που παιζουν στο οριο του σφαλματος και του ανθρωπινου παραγονται πιστευω. Καταλαβαινω οτι τα πραγματοποιησες σε οσο πιο ιδιες συνθηκες γινοταν αλλα ειναι πολυ μικρες για να βγαλουμε καποιο αποτελεσμα.
Στο STi παραξενευομαι που με απλη εχει μεγαλυτερη δυναμη αν και με τη shell(100αρα ειναι αυτη που λες;) εχει μεγαλυτερη ροπη....Οσον αφορα το C4 με συμπιεση 9,6:1: Για την 95αρα που αρχισα να βαζω αντι για 100αρα ημουνα ετοιμος να γραψω χτες αλλα ειπα να τελειωσω το ντεποζιτο που ειχα γεμισει και μετα να γραψω. Λοιπον δεν εχω καμια απολυτως διαφορα σε επιδοσεις ουτε χαμηλα ουτε ψηλα. Δεν το μετρησα κιολας οπως ο GTZ αλλα κανω συνεχεια τις ιδιες διαδρομες και ειμαι 99% σιγουρος οτι οπως τραβαγε και πριν απο χαμηλα και οσα εδινε πριν ψηλα εχει τα ιδια και τωρα. Απο αποψη καταναλωσης ο δεικτης δεν εχει ανανεωθει ακομα μαλλον η τεχει μεινει στα ιδια επιπεδα αν και οσο παω το παταω περισσοτερο οποτε μαλλον δεν εχουμε και καμια διαφορα και εκει. Εκει που παρατηρησα μια μικρη διαφορα ειναι στη θερμοκρασια. Δεν εχω κανα επιπλεον οργανο να την μετρησω και να δω τη διαφορα ΑΛΛΑ με την 100αρα αργουσε λιγο παραπανω να ερθει σε κανονικη θερμοκρασια λειτουργιας. Αυτο με εκνευριζε λιγο και τωρα ειδα οτι με την 95αρα ερχεται λιγο νωριτερα. Απο τη μια αυτο μου αρεσε απο την αλλη αυτο ισως να υποδηλωνει οτι θα δουλευε σε υψηλοτερη θερμοκρασια αν δεν υπηρχε το βεντιλατερ η οτι αυτο δουλευει υπερωριες κτλ. Αρα σε ολα τα αλλα 0 διαφορες και θα κοιταξω λιγο ακομα ποσο γρηγορα ερχεται σε κανονικη θερμοκρασια. Τωρα αν κανενας απο εσας εχει κανα τροπο να ακουει και το βεντιλατερ ειδικα εν κινησει για να δει αν δουλευει παραπανω ας μου τον πει γιατι εγω το ακουω μετα βιας οταν ειμαι και σταματημενος . Αρα θεωρω τον εαυτο μου ευτυχη που διαπιστωσα νωρις οτι το πορτοφολι μου θα μενει πιο γεματο μετα την εξοδο απο το πρατηριο χωρις να χανω σε επιδοσεις... Οσον αφορα τα καθαριστικα και τη συντηρηση των 100αρων βενζινων για αυτα τι να πω.... GTZ η αληθεια ειναι οτι τα Golf εχουν γενικα μια ευαισθησια αλλα ακομα και αυτο με τα 75hp να θελει 100αρα!!!! Ελεος δηλαδη...
-
engine πείρακια παρατήρησες;
-
Οχι τιποτα. Ακομα και σε κατι ανηφορες που πηγα...
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Οσον αφορα τα καθαριστικα και τη συντηρηση των 100αρων βενζινων για αυτα τι να πω.... ...Απ ότι γνωρίζω και οι 95άρες έχουν καθαριστικά πρόσθετα.
-
Ο χρήστης tazio έγραψε:
Οσον αφορα τα καθαριστικα και τη συντηρηση των 100αρων βενζινων για αυτα τι να πω.... ...
Απ ότι γνωρίζω και οι 95άρες έχουν καθαριστικά πρόσθετα.
Φανταζομαι ομως οτι οι 100αρες θα εχουν περισσοτερα ή σε καλυτερη αναλογια ή εστω και το μειωμενο θειο ειναι ενας λογος.
-
Στο τελευταίο 5th Gear μετρήσανε το νέο clio με απλή βενζίνη, Bp ultimate kai Shell optimax. άλογα 81-81-81, golf gti 172-174-177 και το τελευταίο impreza sti 235-248-249 αντίστοιχα... ροπή για το impreza 232-248-258 αντίστοιχα...
Αν μπορέσαν και πιάσαν τη διαφορά των 5-10 αλόγων μπράβο τους αλλά αμφιβάλω για την αξιοπιστία οποιονδήποτε τέτοιων μετρήσεων αν δεν έχουν κάποια τυποποίηση.
-
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Στο τελευταίο 5th Gear μετρήσανε το νέο clio με απλή βενζίνη, Bp ultimate kai Shell optimax. άλογα 81-81-81, golf gti 172-174-177 και το τελευταίο impreza sti 235-248-249 αντίστοιχα... ροπή για το impreza 232-248-258 αντίστοιχα...
Αν μπορέσαν και πιάσαν τη διαφορά των 5-10 αλόγων μπράβο τους αλλά αμφιβάλω για την αξιοπιστία οποιονδήποτε τέτοιων μετρήσεων αν δεν έχουν κάποια τυποποίηση.
μεχρι και reset στην ECU κανανε μετα απο καθε μετρηση!
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
Στο τελευταίο 5th Gear μετρήσανε το νέο clio με απλή βενζίνη, Bp ultimate kai Shell optimax. άλογα 81-81-81, golf gti 172-174-177 και το τελευταίο impreza sti 235-248-249 αντίστοιχα... ροπή για το impreza 232-248-258 αντίστοιχα...
Αν μπορέσαν και πιάσαν τη διαφορά των 5-10 αλόγων μπράβο τους αλλά αμφιβάλω για την αξιοπιστία οποιονδήποτε τέτοιων μετρήσεων αν δεν έχουν κάποια τυποποίηση.
μεχρι και reset στην ECU κανανε μετα απο καθε μετρηση!
! Πολυ καλο!!!!!!!!
-
μεχρι και reset στην ECU κανανε μετα απο καθε μετρηση!
Δεν κατάλαβα αυτό γιατί το θεωρείς καλό αφού για να χτίσει από την αρχή σωστούς χάρτες η ECU θέλει τουλάχιστο 100-200χλμ πιστεύεις πως κάναν τόσα χλμ μεταξύ των μετρήσεων, κι αν κάναν τα κάναν εκτός πόλεως για να διαβάσει σωστά κάθε φορά;
Δεν νομίζω!
Τέλος πάντων υποκειμενικό το ζήτημα εγώ απλά αμφισβητώ τις μετρήσεις τέτοιου είδους ειδικά όταν λένε πως βρήκαν διαφορές των 3-5 αλόγων, ακόμη και με την ίδια βενζίνα να κάνεις μέτρηση στο ίδιο αυτοκίνητο με χρονική διαφορά μεταξύ τους θα έχεις αποτελέσματα μετρήσεων αρκετά διαφορετικά ίσως και περισότερο από αυτά που υποτίθεται διαπιστώσαν αυτοί!
Βέβαια άλλο να το λεω εγώ κι εσύ κι άλλο ένα περιοδικό, αυτομάτως βαφτίζεται σωστό! -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Σημαντικό γεγονός είναι το ότι οι 100άρες (και όχι μόνο) δεν περιέχουν θείο. Αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά δεν μπορεί να σχηματιστεί θειϊκό οξύ, λόγω της ένωσης του SO3, που προέρχεται από την οξείδωση του SO2, και των υδρατμών.
Έχεις δει σε διαφήμιση ότι κάποια 100άρα έχει λιγότερο θείο; Εγώ είδα μόνο ότι περιέχει περισσότερα απορρυπαντικά. Πάντως αυτό για το θείο μάλλον ισχύει γιατί η 100άρα δεν μυρίζει τόσο άσχημα από την εξάτμιση (λιγότερο υδρόθειο ή περισσότεροι αρωματικοί που έχουν και πολλά οκτάνια?)
Για το θειικό οξύ δεν ξέρω τίποτα, πάντα μου έκανε εντύπωση πως καίνε το πετρέλαιο ναυτιλίας με 10.000ppm θείου χωρίς να λιώνουν οι εξατμίσεις τους από το οξύ.
Η μυρωδιά της βενζίνης χαρακτηρίζει άμεσα τον τρόπο κατασκευής και συνάμα την ποσότητα θείου.
Η μία μέθοδος είναι αυτή της κλασματικής απόσταξης, η ποιο άοσμη από τις δύο, στην οποία η περιεκτικότητα σε θείο είναι χαμηλή ως μηδενική στα ελαφρά προϊόντα, μεγάλες συγκεντρώσεις υπάρχουν στα πιο βαριά με αποκορύφωμα το πετρέλαιο ναυτιλίας (Heavy fuel oil).
Η άλλη μέθοδος είναι η μέθοδος hydrocracking στην οποία με την επίδραση υψηλών θερμοκρασιών και πιέσεων αλλά και με την προσθήκη καταλυτών επιτυγχάνεται η διάσπαση των μοριακών αλυσίδων, σε αυτή τις πλύστες φορές σαν πρώτη ύλη χρησιμοποιείται το μαζουτ. Τα παράγωγα αυτής την μεθόδου περνούν από μονάδες αποθείωσης για να πληρούν τους κανονισμούς, αλλά συνήθως λόγω κόστους είναι μόλις στο όριο και ψηλότερα από την άλλη μέθοδο.Σχετικά με τα οκτάνια διάβαζα τελευταία σε ένα βιβλίο για μηχανές εσωτερικής καύσης (αν δεν απατώμαι ήταν του ΕΜΠ) πως η σχέση συμπίεσης – οκτανίων είναι περίπου
9,0-9,5 95 οκτάνια
9,5-10,2 98 οκτάνια
10,3-> 100 οκτάνιαΣυγνώμη για το μεγάλο πόστ
-
Ο χρήστης Demetriades έγραψε:
...Σχετικά με τα οκτάνια διάβαζα τελευταία σε ένα βιβλίο για μηχανές εσωτερικής καύσης (αν δεν απατώμαι ήταν του ΕΜΠ) πως η σχέση συμπίεσης – οκτανίων είναι περίπου
9,0-9,5 95 οκτάνια
9,5-10,2 98 οκτάνια
10,3-> 100 οκτάνιαΔεν νομιζω οτι ισχυει κατι τετοιο. Κατ'αρχας 100 οκτανιων βενζινες δεν υπαρχουν παρα σε λιγες χωρες (ναι, η Ελλαδα ειναι στους λιγους), οποτε σε αυτες δεν θα επρεπε να κυκλοφορουν κινητηρες με συμπιεση 10,3 και ανω. Υστερα υπηρχαν κινητηρες με συμπιεση ανω του 10,3:1 πολυ πριν κυκλοφορησουν 98αρες βενζινες, π.χ. ο κινητηρας που φοραω εχει συμπιεση 10,5:1 και πρωτοκυκλοφορησε το 1995. Τελος οι κατασκευαστες πολλων αυτοκινητων με μεγαλη συμπιεση συστηνουν στις οδηγιες χρησεως του αυτοκινητου βενζινη 95 οκτανιων και ανω, και οχι 98 και ανω.
-
Το δικό μου αμάξι πόση συμπίεση έχει; 9,6:1;
Την 100άρα, που βάζω εγώ, την βάζω για 3 κυρίως λόγους.
- Την αποφυγή πειρακίων
- Την έλλειψη θείου (με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις εκπομπές αλλά και στις επικαθίσεις, στις αναθυμιάσεςι που φυλακίζει μέσα του το λιπαντικό κ.τ.λ.)
- Τα διάφορα καθαριστικά.
Οι καινούργιες λένε ότι έχουν μια ένωση που, μέσω χημικών δεσμών με τα μέταλλα, σχηματίζει ένα σκληρό προστατευτικό φιλμ. Σαν πρόσθετα υψηλής πίεσης, που έχουν τα λιπαντικά, ένα πράγμα
Πειράκια έχω με 95άρα πολλά, αλλά μόνο σε μερικά πατήματα του γκαζιού.
-
Ο χρήστης Af9pk έγραψε:
...Σχετικά με τα οκτάνια διάβαζα τελευταία σε ένα βιβλίο για μηχανές εσωτερικής καύσης (αν δεν απατώμαι ήταν του ΕΜΠ) πως η σχέση συμπίεσης – οκτανίων είναι περίπου
9,0-9,5 95 οκτάνια
9,5-10,2 98 οκτάνια
10,3-> 100 οκτάνιαΔεν νομιζω οτι ισχυει κατι τετοιο. Κατ'αρχας 100 οκτανιων βενζινες δεν υπαρχουν παρα σε λιγες χωρες (ναι, η Ελλαδα ειναι στους λιγους), οποτε σε αυτες δεν θα επρεπε να κυκλοφορουν κινητηρες με συμπιεση 10,3 και ανω. Υστερα υπηρχαν κινητηρες με συμπιεση ανω του 10,3:1 πολυ πριν κυκλοφορησουν 98αρες βενζινες, π.χ. ο κινητηρας που φοραω εχει συμπιεση 10,5:1 και πρωτοκυκλοφορησε το 1995. Τελος οι κατασκευαστες πολλων αυτοκινητων με μεγαλη συμπιεση συστηνουν στις οδηγιες χρησεως του αυτοκινητου βενζινη 95 οκτανιων και ανω, και οχι 98 και ανω.
Λέω τι έιχα διαβάσει θα ψάξω να βρώ το βιβλίο και θα παραθέσω το απόσπασμα.
Στο δικό μου αμάξι αυτό στο avatar μοντέλο 1972 με σχέση συμπίεσης 10:1 λέει καθαρά 98 ελάχιστο. Αρα δεν είναι και τόσο νέες οι 98 οκτανίων.
-
Ο χρήστης Demetriades έγραψε:
Στο δικό μου αμάξι αυτό στο avatar μοντέλο 1972 με σχέση συμπίεσης 10:1 λέει καθαρά 98 ελάχιστο. Αρα δεν είναι και τόσο νέες οι 98 οκτανίων.Σωστός, στην Αμερική η πιο γνωστή ήταν η Synoco 104, νομίζω με μέθοδο μέτρησης (RON+MON)/2 δηλαδή αρκετά περισσότερα οκτάνια από 104 με το δικό μας τρόπο μέτρησης. Τη χρησιμοποιούσαν τα υψηλής συμπίεσης οκτακύλινδρα (π.χ. 1969 Dodge 426 Hemi = 425HP) πριν ξεφτιλιστούν με τη καταλυτική τεχνολογία μετά το 1972-1975.
Παραπάνω οκτάνια,ωφελούν;