-
Δεν γνωριζω αν εχει ξανασυζητηθει κατι τετοιο. Αν ναι, παρακαλω τους mods να κλειδωσουν το θεμα και ζητω συγγνωμη απο τους υπολοιπους
Πως θα σας φαινοταν να καταργηθουν τα τελη κυκλοφοριας των αυτοκινητων? 'καλο!' θα μου πειτε...
Κακο ομως θα ηταν κατι τετοιο για το ελληνικο κρατος, μιας και θα εχανε μια απο τις βασικοτερες πηγες εσοδων του ετησιως.
Ας παρουμε λοιπον σαν δεδομενο οτι το κρατος πρεπει να μας φορολογει για τα αυτοκινητα μας (κατι που ομολογω το βρισκω αρκετα δικαιο).
Δεν ειναι ομως αδικο να πληρωνει τα ιδια τελη κυκλοφοριας ο τυπος με την Ghibli που κατεβαινει καθε μερα στη ναυτιλιακη του εταιρια στον Πειραια, με τον παππουλη που εχει ενα αρχαιο Volvo, Ford, Triumph, ΒΜW (η οτιδηποτε αλλο), το οποιο ομως τυγχανει να εχει κινητηρα 2000κ.εκ?
Συνηθως αυτοι οι 'παππουληδες' ουτε εχουν τη δυνατοτητα να αντικαταστησουν τον 'γέρο' τους, αλλα ουτε και το χρησιμοποιουν τοσο πολυ. Αντε να πανε σε κανα γιατρο, για τιποτα ψωνια το Σαββατο το πρωι, αντε λοιπον και να παρουν και τη γρια, να πανε να δουνε τα εγγονακια τους το μεσημερακι της Κυριακης.Ας σκεφτουμε ομως οτι υπαρχει και μια κοπελιτσα που μολις εχει αγορασει ενα Renault Clio. Το χρησιμοποιει συνηθως τα Σαβ/κα για τις βολτιτσες της κλπ, ενω τις καθημερινες χρησιμοποιει το λεωφορειο και τα λοιπα ΜΜΜ για να παει στη σχολη της και γενικοτερα για τις μετακινησεις της.
Απο την αλλη υπαρχει κι αλλος ενας τυπος ο οποιος εχει ενα ολοιδιο Clio, το οποιο ομως χρησιμοποιει καθημερινα κανοντας τουλαχιστον 150 χλμ μεσα στην Αθηνα, μιας και η δουλεια του ειναι σχετικη με πωλησεις κλπΚαι στο δευτερο παραδειγμα, οι 2 αυτοι ανθρωποι πληρωνουν τον ιδιο φορο στο ελληνικο κρατος για τη χρηση του αυτοκινητου τους.
Δε θα ηταν λοιπον πιο δικαιο να καταργηθουν τα τελη κυκλοφοριας και ο φορος αυτος να ενσωματωθει στους ηδη υπαρχοντες φορους των καυσιμων? Ετσι ο καθενας θα φορολογειται αναλογα με τη χρηση που κανει στο οχημα του!
Τα παραπανω παραδειγματα ειναι τυχαια. Θα μπορουσαμε να πουμε 10αδες ακομα... αλλα δεν ειναι αυτο το θεμα μας
-
Δεν γνωριζω αν εχει ξανασυζητηθει κατι τετοιο. Αν ναι, παρακαλω τους mods να κλειδωσουν το θεμα και ζητω συγγνωμη απο τους υπολοιπους
Πως θα σας φαινοταν να καταργηθουν τα τελη κυκλοφοριας των αυτοκινητων? 'καλο!' θα μου πειτε...
Κακο ομως θα ηταν κατι τετοιο για το ελληνικο κρατος, μιας και θα εχανε μια απο τις βασικοτερες πηγες εσοδων του ετησιως.
Ας παρουμε λοιπον σαν δεδομενο οτι το κρατος πρεπει να μας φορολογει για τα αυτοκινητα μας (κατι που ομολογω το βρισκω αρκετα δικαιο).
Δεν ειναι ομως αδικο να πληρωνει τα ιδια τελη κυκλοφοριας ο τυπος με την Ghibli που κατεβαινει καθε μερα στη ναυτιλιακη του εταιρια στον Πειραια, με τον παππουλη που εχει ενα αρχαιο Volvo, Ford, Triumph, ΒΜW (η οτιδηποτε αλλο), το οποιο ομως τυγχανει να εχει κινητηρα 2000κ.εκ?
Συνηθως αυτοι οι 'παππουληδες' ουτε εχουν τη δυνατοτητα να αντικαταστησουν τον 'γέρο' τους, αλλα ουτε και το χρησιμοποιουν τοσο πολυ. Αντε να πανε σε κανα γιατρο, για τιποτα ψωνια το Σαββατο το πρωι, αντε λοιπον και να παρουν και τη γρια, να πανε να δουνε τα εγγονακια τους το μεσημερακι της Κυριακης.Ας σκεφτουμε ομως οτι υπαρχει και μια κοπελιτσα που μολις εχει αγορασει ενα Renault Clio. Το χρησιμοποιει συνηθως τα Σαβ/κα για τις βολτιτσες της κλπ, ενω τις καθημερινες χρησιμοποιει το λεωφορειο και τα λοιπα ΜΜΜ για να παει στη σχολη της και γενικοτερα για τις μετακινησεις της.
Απο την αλλη υπαρχει κι αλλος ενας τυπος ο οποιος εχει ενα ολοιδιο Clio, το οποιο ομως χρησιμοποιει καθημερινα κανοντας τουλαχιστον 150 χλμ μεσα στην Αθηνα, μιας και η δουλεια του ειναι σχετικη με πωλησεις κλπΚαι στο δευτερο παραδειγμα, οι 2 αυτοι ανθρωποι πληρωνουν τον ιδιο φορο στο ελληνικο κρατος για τη χρηση του αυτοκινητου τους.
Δε θα ηταν λοιπον πιο δικαιο να καταργηθουν τα τελη κυκλοφοριας και ο φορος αυτος να ενσωματωθει στους ηδη υπαρχοντες φορους των καυσιμων? Ετσι ο καθενας θα φορολογειται αναλογα με τη χρηση που κανει στο οχημα του!
Τα παραπανω παραδειγματα ειναι τυχαια. Θα μπορουσαμε να πουμε 10αδες ακομα... αλλα δεν ειναι αυτο το θεμα μας
-
Δεν γνωριζω αν εχει ξανασυζητηθει κατι τετοιο. Αν ναι, παρακαλω τους mods να κλειδωσουν το θεμα και ζητω συγγνωμη απο τους υπολοιπους
Πως θα σας φαινοταν να καταργηθουν τα τελη κυκλοφοριας των αυτοκινητων? 'καλο!' θα μου πειτε...
Κακο ομως θα ηταν κατι τετοιο για το ελληνικο κρατος, μιας και θα εχανε μια απο τις βασικοτερες πηγες εσοδων του ετησιως.
Ας παρουμε λοιπον σαν δεδομενο οτι το κρατος πρεπει να μας φορολογει για τα αυτοκινητα μας (κατι που ομολογω το βρισκω αρκετα δικαιο).
Δεν ειναι ομως αδικο να πληρωνει τα ιδια τελη κυκλοφοριας ο τυπος με την Ghibli που κατεβαινει καθε μερα στη ναυτιλιακη του εταιρια στον Πειραια, με τον παππουλη που εχει ενα αρχαιο Volvo, Ford, Triumph, ΒΜW (η οτιδηποτε αλλο), το οποιο ομως τυγχανει να εχει κινητηρα 2000κ.εκ?
Συνηθως αυτοι οι 'παππουληδες' ουτε εχουν τη δυνατοτητα να αντικαταστησουν τον 'γέρο' τους, αλλα ουτε και το χρησιμοποιουν τοσο πολυ. Αντε να πανε σε κανα γιατρο, για τιποτα ψωνια το Σαββατο το πρωι, αντε λοιπον και να παρουν και τη γρια, να πανε να δουνε τα εγγονακια τους το μεσημερακι της Κυριακης.Ας σκεφτουμε ομως οτι υπαρχει και μια κοπελιτσα που μολις εχει αγορασει ενα Renault Clio. Το χρησιμοποιει συνηθως τα Σαβ/κα για τις βολτιτσες της κλπ, ενω τις καθημερινες χρησιμοποιει το λεωφορειο και τα λοιπα ΜΜΜ για να παει στη σχολη της και γενικοτερα για τις μετακινησεις της.
Απο την αλλη υπαρχει κι αλλος ενας τυπος ο οποιος εχει ενα ολοιδιο Clio, το οποιο ομως χρησιμοποιει καθημερινα κανοντας τουλαχιστον 150 χλμ μεσα στην Αθηνα, μιας και η δουλεια του ειναι σχετικη με πωλησεις κλπΚαι στο δευτερο παραδειγμα, οι 2 αυτοι ανθρωποι πληρωνουν τον ιδιο φορο στο ελληνικο κρατος για τη χρηση του αυτοκινητου τους.
Δε θα ηταν λοιπον πιο δικαιο να καταργηθουν τα τελη κυκλοφοριας και ο φορος αυτος να ενσωματωθει στους ηδη υπαρχοντες φορους των καυσιμων? Ετσι ο καθενας θα φορολογειται αναλογα με τη χρηση που κανει στο οχημα του!
Τα παραπανω παραδειγματα ειναι τυχαια. Θα μπορουσαμε να πουμε 10αδες ακομα... αλλα δεν ειναι αυτο το θεμα μας
-
Ψήφισα ναι.
Επίσης να καταργηθούν αντίστοιχα τα διόδια. Έστω και με εξαίρεση τη Gefira και την Attiki Odos.
Πιο πολλά χάνουμε σαν κράτος και σαν πολίτες στο σταμάτα ξεκίνα (σε ανθρωποώρες, καύσιμοσυνάλλαγμα και μόλυνση περιβάλλοντος)...
-
Δίκαιο μου φαίνεται. Επίσης θα ήθελα να συνοδεύεται και από πλήρη αλλαγή του συστήματος υπολογισμού των δασμών εισαγωγής που να έχει ως βάση την κατανάλωση καυσίμου και όχι τον κυβισμό (και τις ζάντες και το ραδιόφωνο κλπ κλπ ).
Θα ήθελες, θα μου πείτε... -
Εχετε απολυτο δικιο, παιδες
-
Αυτό είναι το σωστό. Υποτίθεται ότι η διαφοροποίηση στα κυβικά οφείλεται αποκλειστικά στη μόλυνση που προκύπτει από τους διάφορους κινητήρες. Όμως ένα 1800άρι τούρμπο ή ένα 1300άρι renesys καίνε όσο δύο 1400άρια, εντούτοις πληρώνουν τα ίδια.
ΝΑΙ. -
Καθιστε καλα ρε μην διαβαζει το φορουμ κανενας Αλογοσκουφης κ μας τρελανει στους νεους φορους
Ολα καλα αυτα που λετε,μαζι σας,αλλα δεν προκειται να γινει τιποτα το ουσιαστικο....
-
Ο χρήστης Bagus έγραψε:
Καθιστε καλα ρε μην διαβαζει το φορουμ κανενας Αλογοσκουφης κ μας τρελανει στους νεους φορουςΟλα καλα αυτα που λετε,μαζι σας,αλλα δεν προκειται να γινει τιποτα το ουσιαστικο....
Μην εισαι και τοσο σιγουρος.
Ο Κωστακης ειναι χρηστης.... του ιντερνετ εννοω!
Το απεδειξε με την παρεμβαση του σημερα!
Ασε που κυκλοφορουν εντονα φημες οτι ειναι user σε αυτο εδω το forum -
ΣΑΣ ΖΗΤΩ (οσοι απο εσας εχετε το χρονο) ΝΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΣΑΣ (σε ενδεχομενη καταργηση των τ.κ.)
Θα ηταν πολυ ενδιαφερων να ακουστει και η αντιθετη αποψη
-
Ψηφισα όχι στην κατάργηση των τελών κυκλοφορίας, και ορίστε το σκεπτικό μου:
ΑΝ κάποια στιγμή καταργηθούν, τότε αυτό θα γίνει έτσι ώστε το κράτος να βγάζει περισσότερα με τον όποιο άλλο τρόπο φορολόγησης. Και να εξηγηθώ. Πιστεύω ότι οι αλλαγές που γίνονται στα διάφορα συστήματα σκοπό έχουν την καλύτερη είσπραξη με το μικρότερο δυνατό κόστος 'δυσαρέσκειας' των πολιτών. Γι'αυτό και όταν αλλάξουν τα Τ.Κ. η αλλαγή θα αποφέρει συνολικά περισσότερα χρήματα στο κράτος, άρα προφανώς ο καθένας από μας θα δώσει περισσότερα χρήματα.Δείτε το συγκεκριμένο παράδειγμα, τα αυτοκίνητα 1400 ως 1800 κ.ε. που πληρώνουν 168 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Τα 168 ευρώ αντιστοιχούν σε 210 λίτρα βενζίνης (υπολογισμένης με το αισιόδοξο 0.8 ευρώ/λίτρο). Με κατανάλωση 8 lt/100 km που μάλλον είναι ρεαλιστική για τα 1600άρια που κινούνται στην πόλη, και κατά μέσο όρο 15000 ετήσια km, για να καταργηθούν τα τέλη κυκλοφορίας, τα 168 ευρώ πρέπει να περάσουν στη βενζίνη με τη μορφή αύξησης από 0.8 σε 0.94 ευρώ το λίτρο. Πιστέυω ότι αν καταργούνταν, απλώς η αύξηση θα ήταν μεγαλύτερη...
Για να πω όμως και δυο λόγια για την 'άλλη πλευρά'. Αν μιλήσουμε για το τι είναι σωστό και τι είναι λάθος, θα πω ότι σωστό είναι τα αμάξια να φορολογούνται με βάση την κατανάλωσή τους, και μάλιστα όχι γραμμικά! Έστω ότι εισάγουμε ένα μέτρο (που θα αλλάζει κάθε χρόνο, με βάση το σύνολο του στόλου των αυτοκινήτων) και το ονομάζουμε κανονικοποιημένη κατανάλωση Κ. Έστω επίσης ότι η κυβέρνηση πρέπει να λάβει από φόρους x ευρώ από n αμάξια. Ενα αμάξι που έχει κατανάλωση ίση με τη μέση κατανάλωση των n αμαξιών, θα έχει K=1, ένα με μικρή κατανάλωση θα έχει K1. Αν η φορολογία είναι γραμμική, τότε όλοι θα πληρώνουν Κ*x/n ευρώ. Γνώμη μου είναι ότι θα πρέπει να δοθούν κίνητρα για την απόκτηση οχημάτων χαμηλής κατανάλωσης, δηλαδή, οι Κ1 περισσότερα, πχ κάτι σαν (K^2)*x/n ή (Κ^1.5)*x/n ευρώ. Έτσι η αγορά θα τείνει να αγοράζει αυτοκίνητα με μικρή κατανάλωση για λόγους φορολογικών ελαφρύνσεων.
Αν θέλετε, στην περίπτωση της 'ιδεολογικής' συζήτησης, μπορώ να δεχτώ ένα μέρος της φορολογίας να ενσωματώνεται στα καύσιμα και ένα μέρος να εισπράττεται με έναν τρόπο αντίστοιχο μ'αυτό που περιέγραψα παραπάνω. Στον πραγματικό κόσμο όμως, και ειδικά στην Ελλάδα, προτιμώ να μην γίνονται ριζικές αλλαγές, γιατί μόνο για (ακόμα μεγαλύτερη) είσπραξη θα γίνουν! Έτσι κι αλλιώς, αν κάποιος κινείται κοντά στον μέσο όρο, όλα τα συστήματα είναι 'δίκαια'. Οι χιλιομετροφάγοι θα διαμαρτύρονται για τη φορολογία καυσίμων και οι μη-χιλιομετροφάγοι για τα στάνταρ τέλη κυκλοφορίας...
Προφανώς καταλάβατε ότι είμαι υπέρ του evolution και όχι του revolution, σ'αυτό το θέμα τουλάχιστον. Να προτείνω σπάσιμο των κατηγοριών σε μικρότερες, πχ για την κατηγορία 1400-1600,
- τα 1400, 120 ευρώ τέλη
- τα 1600, 170 ευρώ τέλη
- τα 1800, 200 ευρώ τέλη
Φυσικά δεν είναι δίκαιο για τους 1800άρηδες, εφόσον αγόρασαν με το σκεπτικό 'ας πάω στα 1800 για να αποφύγω τα τέλη των 2000', αλλά είναι καλύτερο για τους πολυπληθέστερους 1400άρηδες. Επίσης, οι wankel μάλλον θα έπρεπε να φορολογούνται όπως ταξινομούνται στους αγώνες: Στα διπλάσια από τα ονομαστικά κυβικά τους! (Μη βαράτε RX-7 και RX-8 lovers!!!)
Αυτά.. Ελπίζω να μη σας κούρασα!
-
Διαφωνώ με την κατάργηση των τελών κυκλοφορίας γιατί αυτό θα οδηγούσε σε αύξηση των άλλων έμμεσων φόρων.
Πρέπει να υπάρχει ένα πάγιο τέλος χρήσης του αυτοκινήτου,είτε το κινούμε μόνο 1 μέρα το μήνα είτε κάθε μέρα.
Αντιθέτως συμφωνώ με το καταργηθούν οι έμμεσοι φοροι,να πέσει η τιμή της αμόλυβδης και να μην υπάρχει το πόθεν έσχες στην αγορά αυτοκινήτου καθώς και τα τεκμήρια.
Δηλαδή οποιοσδήποτε να έχει ότι αμάξι θέλει ανεξάρτητα από το εισόδημά του. -
Τα τέλη κυκλοφορίας υπάρχουν σε όλα τα κράτη. Απλώς πρέπει να είναι τα ίδια για όλα τα αυτοκίνητα. Όλοι χρησιμοποιούμε τους ίδιους δρόμους. Ας αλλάξουν τις ασφάλειες με κριτήριο την ιπποδύναμη.
-
Υπάρχει ήδη ένα αντίστοιχο θέμα: ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: θα πρέπει να αλλάξει κάτι ? οπότε προτείνω το παρόν να κλειδωθεί και όσοι δημοσίευσαν κάτι εδώ να το μεταφέρουν εκεί.
-
ΟΚ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ