Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    17" ζάντες στα 1600 κυβικά. Ποια η γνώμη σας?
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. 17" ζάντες στα 1600 κυβικά. Ποια η γνώμη σας?
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 6 / 10
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    57
    199
    687
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • M
      michelle last edited by

      Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
      Αυτοκίνητο με το ίδιο φορτίο με τα ίδια φρένα στον ίδιο δρόμο με ίδια συνολική διάμετρο τροχών αλλά με χαμηλότερο προφίλ (έστω με ίδιου πλάτους ελαστικό) σταματάει σε μικρότερη απόσταση, σε λιγότερα μέτρα.
      ...
      Η εμπρός επιφάνεια φρεναρίσματος καθώς ζορίζεται προς τα εμπρός (προσπαθώντας να πάει πιο αργά από την υπόλοιπη κάτωψ επιφάνεια του ελαστικού που πάει προς τά πίσω) τείνει να σηκώσει την πιο πίσω επιφάνεια κατά τη δημιουργία ενός κύματος με αποτέλεσμα το επόμενο του αρχικού τμήματος να μην έχει την ίδια πίεση επαφής. Σκληρότερα πλαϊνά και σκελετός διατηρούν καλύτερα το σχήμα ολόκληρης της επιφάνειας επαφής και την εκμεταλλεύονται καλύτερα στο φρενάρισμα....

      Δεν ειναι απαραιτητο το οτι με σκληροτερα πλαϊνα θα ειναι η επιφανεια επαφης πιο κοντα στην ιδανικη της 'τιμη'. Αρα δεν παιζει το 'μεγαλυτερες ζαντες => χαμηλοτερο προφιλ => σκληροτερα πλαινα => καλυτερο φρεναρισμα'.

      Στην **τριβή κύλισης **όπως με **μπλοκαρισμένα λάστιχα **ΔΕΝ μετράει η επιφάνεια. Στην **τριβή ολίσθησης **που περιλαμβάνει και αυτό που λες δηλαδή την τριβή του περιστρεφόμενου ελαστικού κλπ ΜΕΤΡΑΕΙ η επιφάνεια.

      Παντα υπαρχει ενα μικρο γλιστριμα (ολισθηση) οταν το ελαστικο εφαρμοζει δυναμεις (τριβης) στο δρομο. Πιο πανω εξηγησα το ρολο που παιζει η επιφανεια στη μεταβολη του συντελεστη τριβης, ειτε μιλαμε για την ολισθιση μπλοκαρισμενου ελαστικου ειτε οχι.

      Αν μπορεις να αναλυσεις λιγο καλυτερα την καθε περιπτωση που αναφερεις, επειδη δε μου ειναι ξεκαθαρο τι εννοεις απο τα παραπανω που γραφεις, και να εξηγησεις ποτε και γιατι θεωρεις εσυ οτι παιζει ρολο η επιφανεια, θα ηταν καλα.

      Αν και λιγο οφ-τοπικ....

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • N
        neten last edited by

        Φροντιστήριο Α΄δέσμης γίναμε

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • V
          virss last edited by

          Ο χρήστης Michelle έγραψε:

          Εκ πρώτης όψεως η τριβή είναι ανεξάρτητη από την επιφάνεια επαφής, η αλήθεια όμως κρύβεται στον συντελεστή μ

          Ακριβως αυτο που ειπαμε και πιο πανω.

          Όχι, δεν είπες ακριβώς αυτό πιο πάνω. Είπες οτι η τριβή είναι ανεξάρτητη της επιφάνειας επαφής μόνο για '100% στερεά σώματα' και οτι τα ελαστικά εμπίπτουν πρακτικά σε μια 'διαφορετική κατηγορία'. Η τριβή όμως εξαρτάται και σε μικρό μεν, υπαρκτό δε βαθμό και από την επιφάνεια επαφής (η εξάρτηση αυτή εμπεριέχεται στον συντελεστή μ) για όλα ανεξαιρέτως τα στερεά σώματα.

          ...ο οποίος εξαρτάται βέβαια από το είδος των επιφανειών που έρχονται σε επαφή αλλα και σε κάποιο βαθμό και από το **μέγεθος της επιφάνειας επαφής **και την **ταχύτητα **του σώματος.

          To πρωτο το εξηγησα (πολυ χοντρικα) πως μπαινει μεσα στην 'εξισωση'.
          Για την ταχυτητα θα πρεπει να το εξηγησεις εσυ τι εννοεις.

          Για την εξάρτηση του μ από την ταχύτητα δεν είμαι Φυσικός και δεν μπορώ να σου δώσω απάντηση. Επειδή τα παραπάνω τα διάβασα σε πανεπιστημιακό σύγγραμμα, δώσε μου λίγο χρόνο να το ψάξω ή ας μας απαντήσει κάποιος πιο αρμόδιος στο φόρουμ.

          Στο προηγουμενο quote που εκανες εφαγες το 'δεν', που ειχα γραψει εγω! (αλλαζει τελειως το νοημα!)

          Κλασσικό παράδειγμα αποτυχημένου snip. Αυτά συμβαίνουν όταν ξεκινάει κάποιος να γράψει κάτι, ξαφνικά σηκώνεται από το pc και όταν επιστρέψει έχει ξεχάσει τι έγραφε και τι ήθελε να κάνει.

          Αυτό είχα ουσιαστικά υπ'όψιν μου...

          Ενταξει, την επιταχυνση μια βαρια ζαντα με μεγαλη 'περιφερειακη μαζα' τη δυσκολευει επειδη αυξανεται η ροπη αδρανειας του τροχου, και επομενως και η ροπη που απαιτειται απο τον κινητηρα για να τον περιστρεψει. Για τον ιδιο ακριβως λογο τα φρενα κουραζονται περισσοτερο κατα την επιβραδυνση σε παρομοια περιπτωση!)

          ...κρατώντας το βασικό νόημα.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • M
            michelle last edited by

            Ο χρήστης VIRSS έγραψε:

            Εκ πρώτης όψεως η τριβή είναι ανεξάρτητη από την επιφάνεια επαφής, η αλήθεια όμως κρύβεται στον συντελεστή μ

            Ακριβως αυτο που ειπαμε και πιο πανω.

            Όχι, δεν είπες ακριβώς αυτό πιο πάνω. Είπες οτι η τριβή είναι ανεξάρτητη της επιφάνειας επαφής μόνο για '100% στερεά σώματα' και οτι τα ελαστικά εμπίπτουν πρακτικά σε μια 'διαφορετική κατηγορία'. Η τριβή όμως εξαρτάται και σε μικρό μεν, υπαρκτό δε βαθμό και από την επιφάνεια επαφής (η εξάρτηση αυτή εμπεριέχεται στον συντελεστή μ) για όλα ανεξαιρέτως τα στερεά σώματα.

            Αναφερομουν σε 'εργαστηριακες συνθηκες' (καθαρες, επιπεδες, στερεες επιφανειες με σταθερη θερμοκρασια, κλπ) που προφανως δεν ειναι αυτο που ειχες εσυ στο μυαλο σου.

            Τελος παντων, οσον αφορα τα παραπανω, ο συντελεστης τριβης μεχρι να αρχισουν να ολισθαινουν μεταξυ τους τα σωματα, να θερμαινονται & να φθειρονται, δεν εξαρταται απο την επιφανεια αλλα απο τα υλικα (μιλαμε ομως για επιπεδα στερεα σωματα, και ενα λαστιχο που πιεζεται 'μεσα' στην ασφαλτο δεν ειναι καθολου επιπεδο!). Αυτο που εξαρταται απο την επιφανεια επαφης (μεταξυ αλλων) των δυο σωματων ειναι η **μεταβολη **του συντελεστη τριβης με την παροδο του χρονου, καθως οι επιφανειες αλλοιωνονται.

            Για την εξάρτηση του μ από την ταχύτητα δεν είμαι Φυσικός και δεν μπορώ να σου δώσω απάντηση. Επειδή τα παραπάνω τα διάβασα σε πανεπιστημιακό σύγγραμμα, δώσε μου λίγο χρόνο να το ψάξω ή ας μας απαντήσει κάποιος πιο αρμόδιος στο φόρουμ.

            Απο τα λιγα που ειχα διαβασει καποτε επι του θεματος, πιστευω πως η απαντηση που ψαχνεις (εξαρτηση του μ απο την ταχυτητα ολισθισης) εχει να κανει με το ρυθμο 'αλλοιωσης' των επιφανιων που τριβονται.

            Εν αναμονη...

            Κλασσικό παράδειγμα αποτυχημένου snip. Αυτά συμβαίνουν όταν ξεκινάει κάποιος να γράψει κάτι, ξαφνικά σηκώνεται από το pc και όταν επιστρέψει έχει ξεχάσει τι έγραφε και τι ήθελε να κάνει.

            It happens to the best of us!

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • L
              leonp last edited by

              Φαρδύτερο ελαστικό δε σημαίνει περισσότερο λάστιχο στο δρόμο. Ούτε επίσης η επιφάνεια επαφής μεταξύ ελαστικού και ασφάλτου είναι σταθερή όπως συνιστά ο λόγος κατακόρυφης δύναμης / σταθερής πίεσης ελαστικού. Αυτό που αλλάζει (κυρίως) είναι το σχήμα της επιφάνειας επαφής, γίνεται λεπτότερη κατά μήκος και φαρδαίνει κατά πλάτος.

              Αυτό το σχήμα της επιφάνειας επαφής μπορεί να φέρει μεγαλύτερα οριζόντια φορτία (καλύτερο κράτημα) λόγω πιο ομοιόμορφης κατανομής των δυνάμεων. Επίσης, η χαμηλότερη ελαστικότητα οριζόντια και κατακόρυφα σημαίνει λιγότερο κάμπερ του ελαστικού και μικρότερη οριζόντια παραμόρφωση. Οι οριζόντιες δυνάμεις αυξάνονται καθώς μειώνεται η πίεση (αέρας) του ελαστικού μέχρι να αρχίσει να παραμορφώνεται, τότε η οριζόντια δύναμη πέφτει κατακόρυφα.

              Το φαρδύτερο ελαστικό μπορεί να γλιστράει λιγότερο αρχικά δίνοντας την αίσθηση καλύτερου κρατήματος αλλά όταν αρχίσει να γλιστράει πολύ, έχει μικρότερες οριζόντιες δυνάμεις από ένα στενότερο. Μόνο στο δρόμο (πίστα) μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα για το τι ταιριάζει πραγματικά στο αυτοκίνητο.

              Οι μεγαλύτεροι και φαρδύτεροι τροχοί είναι σημαντικά βαρύτεροι και επηρεάζουν αρνητικά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα (λόγω βάρους). Δεν υφίσταται η έννοια του συντελεστή τριβής ανάμεσα στο ελαστικό και την άσφαλτο γιατί για το ίδιο ελαστικό στην ίδια άσφαλτο μπορεί ο συντελεστής να είναι από 0,7 έως πάνω από 1. Μερικές φορές ένα στενότερο ελαστικό (μακρουλή επιφάνεια επαφής με το δρόμο) έχει καλύτερη συμπεριφορά στην επιτάχυνση (σπινιάρισμα).

              Στο σιβίκ μου φοράω χειμωνιάτικα 175/70/13 και καλοκαιρινά 185/60/14 και έχω την αίσθηση ότι το κράτημα με το χαμηλότερο προφίλ (χωρίς να γλιστράει ή με μικρή γωνία ολίσθησης) είναι 30% καλύτερο ενώ η υδρολίσθηση 50% χειρότερη.

              Γενικά τα φαρδύτερα/χαμηλού προφίλ ελαστικά δίνουν καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι, χαμηλότερη αντίσταση κύλισης, πιο σταθερά πλαϊνά κατά το φρενάρισμα, ξαφνική απώλεια κρατήματος, είναι ευαίσθητα στη πίεση και δίνουν πολλές ζημιές στο ελαστικό/ζάντα στις λακκούβες.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • K
                kaker last edited by

                εαν στην κατοχη σας υπαρχη κανενα SUPER 1600 με 215 αλογα 6αρη κιβωτιο με τελικη 168-170χλμ στις 9000στρ ε τοτε σκεφτητε και την εκδοχη για 17αρες αλλιως!!!!!!!

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • elteo
                  elteo last edited by

                  Ο χρήστης kaker έγραψε:
                  εαν στην κατοχη σας υπαρχη κανενα SUPER 1600 με 215 αλογα 6αρη κιβωτιο με τελικη 168-170χλμ στις 9000στρ ε τοτε σκεφτητε και την εκδοχη για 17αρες αλλιως!!!!!!!

                  ...αλλιώς 13άρια και πολλά σας είναι...

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • V
                    virss last edited by

                    Ο χρήστης Michelle έγραψε:
                    Αναφερομουν σε 'εργαστηριακες συνθηκες' (καθαρες, επιπεδες, στερεες επιφανειες με σταθερη θερμοκρασια, κλπ) που προφανως δεν ειναι αυτο που ειχες εσυ στο μυαλο σου.

                    Τελος παντων, οσον αφορα τα παραπανω, ο συντελεστης τριβης μεχρι να αρχισουν να ολισθαινουν μεταξυ τους τα σωματα, να θερμαινονται & να φθειρονται, δεν εξαρταται απο την επιφανεια αλλα απο τα υλικα (μιλαμε ομως για επιπεδα στερεα σωματα, και ενα λαστιχο που πιεζεται 'μεσα' στην ασφαλτο δεν ειναι καθολου επιπεδο!)

                    Αυτό είναι μάλλον δικό σου συμπέρασμα. Για να στο θέσω λοιπόν και διαφορετικά, ακόμα και σε 'εργαστηριακές συνθήκες' και ακόμα και πριν τα σώματα αρχίσουν να ολισθαίνουν, ο συντελεστής τριβής εξαρτάται και από την επιφάνεια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός οτι η τριβή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό (αν εξετάσουμε το πρόβλημα σε νανοκλίμακα) από τις ηλεκτροστατικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ατόμων που έρχονται σε επαφή. Όταν η επιφάνεια αυξάνεται, αυξάνεται και η έκταση (αριθμός) αυτών των αλληλεπιδράσεων.

                    Εδώ οφείλεται σε κάποιο βαθμό και η αύξηση της τριβής λόγω της αύξησης της 'τραχύτητας' της επιφάνειας - αλλά και πάλι μέχρι ενός ορισμένου σημείου!

                    Αυτο που εξαρταται απο την επιφανεια επαφης (μεταξυ αλλων) των δυο σωματων ειναι η **μεταβολη **του συντελεστη τριβης με την παροδο του χρονου, καθως οι επιφανειες αλλοιωνονται.

                    Όχι απαραίτητα, για τον λόγο που εξήγησα πιο πάνω.

                    Απο τα λιγα που ειχα διαβασει καποτε επι του θεματος, πιστευω πως η απαντηση που ψαχνεις (εξαρτηση του μ απο την ταχυτητα ολισθισης) εχει να κανει με το ρυθμο 'αλλοιωσης' των επιφανιων που τριβονται.

                    Εν αναμονη...

                    Διαισθητικά και μακροσκοπικά πάντα.
                    Σίγουρα η αλλοίωση των επιφανειών πάιζει σημαντικό ρόλο αλλά δεν είμαι και τόσο σίγουρος οτι είναι μόνο αυτό καθώς και για το εάν το μ όντως ελαττώνεται ή αυξάνεται με την αύξηση της ταχύτητας ολίσθησης υποθέτωντας οτι οι επιφάνειες διατηρούνται αναλλοίωτες. Η απάντηση μάλλον έχει περισσότερο να κάνει με το άλλο βασικό (και μάλλον θεμελιώδες) αίτιο της τριβής (εκτός των ηλεκτροστατικών αλληλεπιδράσεων). Γενικά, όταν δύο επιφάνειες κινούνται η μια σε σχέση με την άλλη, τα άτομα στα σημεία επαφής μετατοπίζονται από τη θέση ισορροπίας τους και αρχίζουν να ταλαντώνονται. Η ενέργεια αυτής της ταλάντωσης μετατρέπεται σε θερμότητα και ηχητικά κύματα και όσο αυξάνεται ο ρυθμός απώλειας της δονητικής αυτής ενέργειας αυξάνεται και η τριβή. Τώρα το αν και σε ποιο βαθμό επηρεάζει η ταχύτητα ολίσθησης το παραπάνω δεν το γνωρίζω, αφήνω και πάλι την ερώτηση σε κάποιον με Physics background.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • V
                      virss last edited by

                      Ο χρήστης powergs έγραψε:
                      Βλέπω σε Golf IV 1400 75Ps να βάζουν 205/50/16 και να αγκομαχούν τα μοτέρ να φτάσουν τα 165 χιλιομετρα τελική. Παντού υπάρχουν όρια. Καλή η εμφάνιση αλλά σε συνδιασμό και με τη δύναμη του μοτέρ. Αν το μοτέρ δεν έχει άλογα αρκετά τότε συμβιβάζεσαι. Γνώμη μου

                      Επειδή κι εγώ τον περισσότερο χρόνο οδηγώ ένα Golf IV 1.4 το οποίο φορούσε αρχικά 175/80-14 ήμουν σίγουρος οτι με οποιαδήποτε μεγαλύτερη διάσταση το (ήδη πολύ αργό) Golf πραγματικά θα γονάτιζε. Αυτό μέχρι και πριν από περίπου ένα χρόνο οπότε και ήρθε η στιγμή ν'αλλάξω λάστιχα. Δοκίμασα και τις 3 'νόμιμες' διαστάσεις 195/65-15, 205/55-16 και 225/45-17 πριν καταλήξω (προς έκπληξη ακόμα και του ίδιου μου του εαυτού ) στα 205/55-16. Γι'αυτή την επιλογή θα επανέλθω.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                      • elteo
                        elteo last edited by

                        Ο χρήστης VIRSS έγραψε:
                        Δοκίμασα και τις 3 'νόμιμες' διαστάσεις 195/65-15, 205/55-16 και 225/45-17 πριν καταλήξω (προς έκπληξη ακόμα και του ίδιου μου του εαυτού ) στα 205/55-16. Γι'αυτή την επιλογή θα επανέλθω.

                        Σε περιμένουμε...

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • K
                          kavoyras last edited by

                          Ο χρήστης powergs έγραψε:
                          Βλέπω σε Golf IV 1400 75Ps να βάζουν 205/50/16 και να αγκομαχούν τα μοτέρ να φτάσουν τα 165 χιλιομετρα τελική. Παντού υπάρχουν όρια. Καλή η εμφάνιση αλλά σε συνδιασμό και με τη δύναμη του μοτέρ. Αν το μοτέρ δεν έχει άλογα αρκετά τότε συμβιβάζεσαι. Γνώμη μου

                          H VW προτείνει την αλλαγή του άθλιου 175/80/14... με 205/55/16 και γι'αυτό μετά,το facelift βγήκε με τάσια μεν αλλά με 205/55/16 λάστιχο.
                          Α!Και για να μην ξεχάσω.Σε τέστ των 4Τ το φρενάρισμα βελτιώθηκε πάρα πολύ (λογικό έτσι;αν βρω το τεστ θα το κάνω post).Τώρα για την επιτάχυνση,πια, δεν σπινιάρει συνέχεια κτλ και ξεκινά πιο γρήγορα στο φανάρι.Συν του ότι σε συνδιασμό με μια ανάρτηση που έχει πάνω στρίβει πάρα πολύ καλά.Ό,τι έχω πετύχει σε 1,4lt σε στροφές (ακόμα και Golf V 1,4 fsi),έχουν φάει τρελό χώμα παρότι μόλις με 75PS το 'χρεπάκι' μου... Μπορεί να μην σκοτώνει αλλά προτίνω αβλεπή την αλλαγή σε Golf IV στη διάσταση 205!!!

                          ΥΓ:Έχω βάλει και φίλτρο ελεύθερο BMC,αλλά μάλλον αυτό δεν μετράει και πολύ,γιατί πόσο να έχει κερδίσει;2 άλογα + 1 φοράδα=80PS;

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • A
                            aserf last edited by

                            Ο χρήστης powergs έγραψε:
                            Βλέπω σε Golf IV 1400 75Ps να βάζουν 205/50/16 και να αγκομαχούν τα μοτέρ να φτάσουν τα 165 χιλιομετρα τελική. Παντού υπάρχουν όρια. Καλή η εμφάνιση αλλά σε συνδιασμό και με τη δύναμη του μοτέρ. Αν το μοτέρ δεν έχει άλογα αρκετά τότε συμβιβάζεσαι. Γνώμη μου

                            Πρώτα απ' όλα βάζουν 205/55-16 και όχι 205/50-16. Από κει και πέρα τα 165χλμ/ω πιάνονται ιδιαίτερα εύκολα αν και δεν το περίμενα και ως συνοδηγός έχω δει 192χλμ/ω στον κόφτη στο Golf του 'Κάβουρα'.

                            Συν του ότι σε συνδιασμό με μια ανάρτηση που έχει πάνω στρίβει πάρα πολύ καλά.Ό,τι έχω πετύχει σε 1,4lt σε στροφές (ακόμα και Golf V 1,4 fsi),έχουν φάει τρελό χώμα παρότι μόλις με 75PS το 'χρεπάκι' μου...

                            Ήταν και σεμνός κιόλας. Σε στροφή μέχρι και οδηγό 106 Rallye τον έχουμε κάνει να αγχωθεί.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • K
                              kavoyras last edited by

                              Ο χρήστης aserf έγραψε:
                              Ήταν και σεμνός κιόλας. Σε στροφή μέχρι και οδηγό 106 Rallye τον έχουμε κάνει να αγχωθεί.

                              αν είναι να με γλύψεις κάντο σωστά...Πες και για το Mini cooper S στην κακιά σκάλα...

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • M
                                michelle last edited by

                                Ο χρήστης VIRSS έγραψε:

                                Αναφερομουν σε 'εργαστηριακες συνθηκες' (καθαρες, επιπεδες, στερεες επιφανειες με σταθερη θερμοκρασια, κλπ) που προφανως δεν ειναι αυτο που ειχες εσυ στο μυαλο σου.

                                Τελος παντων, οσον αφορα τα παραπανω, ο συντελεστης τριβης μεχρι να αρχισουν να ολισθαινουν μεταξυ τους τα σωματα, να θερμαινονται & να φθειρονται, δεν εξαρταται απο την επιφανεια αλλα απο τα υλικα (μιλαμε ομως για επιπεδα στερεα σωματα, και ενα λαστιχο που πιεζεται 'μεσα' στην ασφαλτο δεν ειναι καθολου επιπεδο!)

                                Αυτό είναι μάλλον δικό σου συμπέρασμα. Για να στο θέσω λοιπόν και διαφορετικά, ακόμα και σε 'εργαστηριακές συνθήκες' και ακόμα και πριν τα σώματα αρχίσουν να ολισθαίνουν, ο συντελεστής τριβής εξαρτάται και από την επιφάνεια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός οτι η τριβή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό (αν εξετάσουμε το πρόβλημα σε νανοκλίμακα) από τις ηλεκτροστατικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ατόμων που έρχονται σε επαφή. Όταν η επιφάνεια αυξάνεται, αυξάνεται και η έκταση (αριθμός) αυτών των αλληλεπιδράσεων.

                                Δεν νομιζω οτι ειναι οπως τα λες. Ναι μεν αυξανεται ο **αριθμος **των 'αλληλεπιδρασεων', που λες, αλλα **η δυναμη ανα μοναδα επιφανειας μειωνεται **(το ξεχασες; ) καθως η επιφανεια αυξανεται, και κατα συνεπεια η **ενταση ** των αλληλεπιδρασεων στις οποιες αναφερεσαι επισης μειωνεται με αποτελεσμα η τριβη ως δυναμη να μενει πρακτικα ως εχει. Αποδειξη το γνωστο πειραμα κατα το οποιο μετραμε τη δυναμη που απαιτειται για να αρχισει να ολισθαινει ενα κουτι επανω σε μια επιπεδη επιφανεια - ειτε ορθιο ειτε ξαπλωτο το βαλουμε, η δυναμη ειναι 'ακριβως' η ιδια (οσο πιο σκληρες και λειες οι επιφανειες, ασχετως υλικων, τοσο καλυτερα 'δουλευει' το συγκεκριμενο πειραμα). Ξαναλεω οτι αν εχουμε να κανουμε με λαστιχο το οποιο πιεζομενο μπαινει 'μεσα' στην ασφαλτο, του οποιου η θερμοκρασια αλλαζει, το οποιο φθειρεται, κλπ, εισερχονται κι αλλοι παραγοντες στην εξισωση και τα πραγματα δε δουλευουν οπως μπορει να προβλεψει η φυσικη που μαθαμε στο λυκειο.

                                Εδώ οφείλεται σε κάποιο βαθμό και η αύξηση της τριβής λόγω της αύξησης της 'τραχύτητας' της επιφάνειας - αλλά και πάλι μέχρι ενός ορισμένου σημείου!

                                Με μπερδεψες! Σε ποια αυξηση της 'τραχυτητας' αναφερεσαι, πως θεωρεις οτι προκυπτει αυτη, και πως επηρεαζει την τριβη ('μεχρι ενος ορισμενου σημειου');

                                Σίγουρα η αλλοίωση των επιφανειών πάιζει σημαντικό ρόλο αλλά δεν είμαι και τόσο σίγουρος οτι είναι μόνο αυτό καθώς και για το εάν το μ όντως ελαττώνεται ή αυξάνεται με την αύξηση της ταχύτητας ολίσθησης υποθέτωντας οτι οι επιφάνειες διατηρούνται αναλλοίωτες.

                                Πειραματικα, και αν θελουμε να ειμαστε απολυτως ακριβεις, δε μπορουμε να το διευκρυνισουμε διοτι οι επιφανειες ποτε δε διατηρουνται αναλλοιωτες (θερμαινονται, φθειρονται, κλπ)...

                                Η απάντηση μάλλον έχει περισσότερο να κάνει με το άλλο βασικό (και μάλλον θεμελιώδες) αίτιο της τριβής (εκτός των ηλεκτροστατικών αλληλεπιδράσεων). Γενικά, όταν δύο επιφάνειες κινούνται η μια σε σχέση με την άλλη, τα άτομα στα σημεία επαφής μετατοπίζονται από τη θέση ισορροπίας τους και αρχίζουν να ταλαντώνονται. Η ενέργεια αυτής της ταλάντωσης μετατρέπεται σε θερμότητα και ηχητικά κύματα και όσο αυξάνεται ο ρυθμός απώλειας της δονητικής αυτής ενέργειας αυξάνεται και η τριβή. Τώρα το αν και σε ποιο βαθμό επηρεάζει η ταχύτητα ολίσθησης το παραπάνω δεν το γνωρίζω, αφήνω και πάλι την ερώτηση σε κάποιον με Physics background.

                                Χμμμ... Προηγουμενως δηλωνες οτι ο συντελεστης τριβης '*εξαρτάται βέβαια από το είδος των επιφανειών που έρχονται σε επαφή αλλα και σε κάποιο βαθμό και από το μέγεθος της επιφάνειας επαφής και την **ταχύτητα *του σώματος', ενω τωρα λες πως δεν εισαι σιγουρος για το αν (και πως) η ταχυτητα επηρεαζει... Ισως να σε μπερδεψα με τη δικη μου προσπαθεια να εξηγησω, αλλα τελικα ισως αρχικα να ειχες δικιο.... Αν το δεις σε νανο-κλιμακα, και παρεις δυο υλικα που οι επιφανειες τους μοιαζουν (σε μεγεθυνση) με πριονια, οσο πιο αργα κινειται το ενα επανω στο αλλο, τοσο 'καθονται' οι προεξοχες του μεσα στις εσοχες του αλλου (οποτε χρειαζεται μεγαλη δυναμη για να τα 'τριψουμε', μια και πρεπει το 'βυθισμενο' υλικο να ανασηκωθει για να 'τσουλησει') ενω αν το ενα κινειται γρηγορα επανω στο αλλο, δεν προλαβαινουν οι προεξοχες του ενος να 'βυθιστουν' μεσα στις εσοχες του αλλου, οποτε και η οριζοντια δυναμη που χρειαζεται για να τα 'τριψουμε' ειναι μικροτερη. Σωστα ολα αυτα περι κρουσεων, ηχητικης ενεργειας, θερμοτητας, κλπ, οσον αφορα την προελευση των δυναμεων τριβης, αλλα οσον αφορα το ρολο που παιζει η ταχυτητα (πολυ χοντρικα ) καπως ετσι εχουν τα πραγματα - αν και αυτο δεν εχει να κανει με την επιφανεια των ελαστικων, κλπ.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • L
                                  leonp last edited by

                                  Πολύ ωραία αυτά που λες και ακόμα,

                                  για ίδιο λάστιχο, ίδιο αυτοκίνητο στην ίδια άσφαλτο με διαφορετικό οδηγό έχεις διαφορετικό συντελεστή πρόσφυσης. Υπάρχουν οδηγοί dragster που πετυχαίνουν πολύ καλύτερη πρόσφυση από κοινούς οδηγούς.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • K
                                    krusenstern last edited by

                                    Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
                                    H VW προτείνει την αλλαγή του άθλιου 175/80/14... με 205/55/16 και γι'αυτό μετά,το facelift βγήκε με τάσια μεν αλλά με 205/55/16 λάστιχο.
                                    Α!Και για να μην ξεχάσω.Σε τέστ των 4Τ το φρενάρισμα βελτιώθηκε πάρα πολύ (λογικό έτσι;αν βρω το τεστ θα το κάνω post).Τώρα για την επιτάχυνση,πια, δεν σπινιάρει συνέχεια κτλ και ξεκινά πιο γρήγορα στο φανάρι.Συν του ότι σε συνδιασμό με μια ανάρτηση που έχει πάνω στρίβει πάρα πολύ καλά.Ό,τι έχω πετύχει σε 1,4lt σε στροφές (ακόμα και Golf V 1,4 fsi),έχουν φάει τρελό χώμα παρότι μόλις με 75PS το 'χρεπάκι' μου... Μπορεί να μην σκοτώνει αλλά προτίνω αβλεπή την αλλαγή σε Golf IV στη διάσταση 205!!!

                                    ΥΓ:Έχω βάλει και φίλτρο ελεύθερο BMC,αλλά μάλλον αυτό δεν μετράει και πολύ,γιατί πόσο να έχει κερδίσει;2 άλογα + 1 φοράδα=80PS;

                                    δηλαδή πριν αλλάξεις διάσταση, σου σπινάριζε ΣΥΝΕΧΕΙΑ στην επιτάχυνση??? Το 1,4?

                                    Για τις στροφές με άλλα 1,4, τα έχουμε ξαναπεί. Είναι πολλοί οι παράγοντες που καθορίζουν ποιος θα περάσει. Αν μιλούσες για 'κόντρα' σε στροφές μεταξύ οδηγών με ΙΔΙΕΣ ικανότητες, τότε αρκετά ΜΑΜΑ 1,4 της αγοράς θα σε περνούσαν

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • A
                                      agalanop last edited by

                                      Ο χρήστης leonp έγραψε:
                                      Πολύ ωραία αυτά που λες και ακόμα,

                                      για ίδιο λάστιχο, ίδιο αυτοκίνητο στην ίδια άσφαλτο με διαφορετικό οδηγό έχεις διαφορετικό συντελεστή πρόσφυσης. Υπάρχουν οδηγοί dragster που πετυχαίνουν πολύ καλύτερη πρόσφυση από κοινούς οδηγούς.

                                      Μάλλον εννοείς ότι ξέρουν να εκμεταλλεύονται την υπάρχουσα πρόσφυση όσο καλύτερα γίνεται, με αποτέλεσμα να έχουν τη μέγιστη επιτάχυνση.
                                      Η πρόσφυση φυσικά και ΔΕΝ εξαρτάται από το ποιός κάθεται στο τιμόνι!

                                      Εκτός κι αν... αυτός ο κάποιος περάσει ένα στρώμα κόλλας στο οδόστρωμα, και όντως οι ντραγκστεράδες το κάνουν αυτό!

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • A
                                        aserf last edited by

                                        Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:

                                        Ήταν και σεμνός κιόλας. Σε στροφή μέχρι και οδηγό 106 Rallye τον έχουμε κάνει να αγχωθεί.

                                        αν είναι να με γλύψεις κάντο σωστά...Πες και για το Mini cooper S στην κακιά σκάλα...

                                        Για τις στροφές με άλλα 1,4, τα έχουμε ξαναπεί. Είναι πολλοί οι παράγοντες που καθορίζουν ποιος θα περάσει. Αν μιλούσες για 'κόντρα' σε στροφές μεταξύ οδηγών με ΙΔΙΕΣ ικανότητες, τότε αρκετά ΜΑΜΑ 1,4 της αγοράς θα σε περνούσαν

                                        Επειδή ισχυρίζεσαι ότι πολλά ΜΑΜΑ 1,4 της αγοράς θα μπορούσαν να περάσουν το Golf του Κάβουρα σε μια 'κόντρα' σε στροφές θα αναλύσω το σκηνικό με το Mini Cooper S. Πηγαίνοντας προς Αθήνα και κινούμενοι με υψηλές ταχύτητες πετύχαμε ένα Mini Cooper S στην κακιά σκάλα. Ο οδηγός του επιτάχυνε και 'προσπάθησε' να απομακρυνθεί. Αυτό που ξέρω είναι ότι μπαίνοντας στο κομμάτι με τις πολλές στροφές και κινούμενοι στα όρια το Mini Cooper S δυσκολευόταν να κρατήσει σταθερή την απόσταση μεταξύ μας (~40m) και σε μια στροφή το κατά τον ελληνικό και διεθνή τύπο 'καρτ του δρόμου' αναπήδησε σε λακούβα σηκώνοντας τροχό στον αέρα και παρά λίγο να κάνει τετακέ. Στην ίδια λακούβα πέσαμε και εμείς και το αμάξι δεν έδειξε κανένα σημάδι αποσταθεροποίησης. Φυσικά και το αυτοκίνητο δε φοράει εργοστασιακή ανάρτηση αλλά το ταπεινό Golf IV 1.4 του φίλου μου κατάφερε να κοντράρει στα ίσια στις στροφές το κατά πολύ δυνατότερο Mini Cooper S. Φυσικά μόλις βγήκαμε στην ευθεία το Mini Cooper S απλά εξαφανίστηκε.

                                        δηλαδή πριν αλλάξεις διάσταση, σου σπινάριζε ΣΥΝΕΧΕΙΑ στην επιτάχυνση??? Το 1,4?

                                        Το αυτοκίνητο δεν το έζησα ποτέ με την εργοστασιακή διάσταση ελαστικών. Αυτό που ξέρω όμως είναι ότι το έχω ζήσει πολλές φορές το σκηνικό του να σπινιάρει το αυτοκίνητο ακόμα και σε αλλαγή από 1η σε 2α παρότι πλέον με 205/55-16. Τα συμπεράσματα δικά σας σχετικά με το εάν με 175/80-14 μπορεί το αυτοκίνητο να σπινιάρει όλη την ώρα.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • K
                                          kid last edited by

                                          Μήπως το Γκολφ έχει καμιά σχέση με τον Καλατράβα?

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • K
                                            kavoyras last edited by

                                            Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
                                            δηλαδή πριν αλλάξεις διάσταση, σου σπινάριζε ΣΥΝΕΧΕΙΑ στην επιτάχυνση??? Το 1,4?

                                            Το Golf 1,4lt έχει παρα πολύ κοντή 1η ταχύτητα.Δεν θέλω να πω ότι πριν σπίνιαρε ακατάσχετα αλλά μου έσπαγε τα νεύρα γιατί έσπαγε η πρόσφυση με το παραμικρό με οποιεσδήποτε συνθήκες δρόμου και θερμοκρασίας!Για να μην αναφερθώ σε τυπικές καταστάσεις ελληνικού δρόμου.Εκεί απλά σου έσπαγε τα νεύρα!
                                            Και για να μην ξεχάσω!Στο 175/80/14 Η νομίζω βγαίνουν μόνο 2 λάστιχα όπου και τα δύο είναι στην κατηγορία των economic...
                                            Απλά άθλια διάσταση...
                                            Απλά άθλια τα λάστιχα που βγαίνουν σε αυτή τη διάσταση.

                                            Για τις στροφές με άλλα 1,4, τα έχουμε ξαναπεί. Είναι πολλοί οι παράγοντες που καθορίζουν ποιος θα περάσει. Αν μιλούσες για 'κόντρα' σε στροφές μεταξύ οδηγών με ΙΔΙΕΣ ικανότητες, τότε αρκετά ΜΑΜΑ 1,4 της αγοράς θα σε περνούσαν

                                            Πρώτη φορά ακούω αυτό το επιχείρημα...
                                            δηλαδή όλοι οι άλλοι είναι άσχετοι;Καλό αν και νομίζω ότι με θίγει λίγο αυτό...
                                            Όσο για το αν με περνάνε πολλά μαμά 1,4...ας μην το πω εγώ γιατί θα θεωρηθώ πραγματικά πολύ εγωιστής και τρελό ψώνιο.Ας πει ο aserf και όποιος άλλος έχει μπει μέσα.
                                            Προς θεού δεν λέω ότι το αμάξι είναι θεϊκό,Απλά με ό,τι έχει πάνω δύσκολα μπορεί να με περάσει κάποιος με ισάξιο σε μηχανικά μέρη σύνολο.(στο δρόμο που τους πετυχαίνω όταν έχω όρεξη δεν ξέρω τι έχουν πάνω από λάστιχα ή από ανάρτηση!)

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 6
                                            • 7
                                            • 8
                                            • 9
                                            • 10
                                            • 6 / 10
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr