-
Καλησπέρα σε όλους / ες και συγχαρητήρια για το υπέροχο forum που έχετε δημιουργήσει.
Ως νέο μέλος, θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω με ερωτήσεις
Πρόσφατα αγόρασα ένα Jeep Cherokee 2.4 (150Hp) μεταχειρισμένο έτους 2003 (τέλη).
Ομολογώ (βέβαια αυτό είναι υποκειμενικό) πως δεν μου φάνηκε τραγικά αργό όπως διάβαζα κατα καιρούς. Αντιθέτως μου φάνηκε πολιτισμένο και οριακά αρκετό όσον αφορά στο κινητήρα
και το αμάξι 'πάταγε' στο δρόμο περισσότερο απ'ότι περίμενα. Δεν συμπεριφερόταν σαν φορτηγό νταλίκα κτλ κτλ.
Βέβαια ανηφόρες κτλ λίγο ζόρικα αλλά ικανοποιητικά. (υπ'όψιν ότι είμαι πρώην κάτοχος Punto gt και Honda Crx).Παρατήρησα ότι βάζοντας τετρακίνηση έχει σαφέστατα καλύτερα κρατήματα (λογικό....) αλλά και νεύρο περισσότερο από πισωκίνηση εν κινήσει..... Ιδέα μου?
ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ ΛΟΙΠΟΝ
1) Τι είναι προτιμότερο ? Τετρακίνηση μόνιμα ή πισωκίνηση? Τι είναι θεωρητικά πιο γρήγορο (αν υποθέσουμε ότι δεν μας ενδιαφέρει η κατανάλωση) και πιο ασφαλές ?
2) Τι πρέπει να προσέχω στο δρόμο? (πχ οι λακούβες έχουν την ίδια κακή επίπτωση σε ψαλίδια / ευθυγράμισση κτλ όπως τα απλά επιβατικά)?
3) Υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα/παγίδα στο θέμα 'οδήγηση' τζιπ ???? Any tips & tricks ?
4) Πια είναι τα έξτρα ελλατώματα που φέρνει ο χρόνος (φθορά) επιπρόσθετα απ'όσα γνωρίζουμε ήδη για τα απλά επιβατικά?Αυτά τα ολίγα προς το παρόν.........
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
-
Καλησπέρα σε όλους / ες και συγχαρητήρια για το υπέροχο forum που έχετε δημιουργήσει.
Ως νέο μέλος, θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω με ερωτήσεις
Πρόσφατα αγόρασα ένα Jeep Cherokee 2.4 (150Hp) μεταχειρισμένο έτους 2003 (τέλη).
Ομολογώ (βέβαια αυτό είναι υποκειμενικό) πως δεν μου φάνηκε τραγικά αργό όπως διάβαζα κατα καιρούς. Αντιθέτως μου φάνηκε πολιτισμένο και οριακά αρκετό όσον αφορά στο κινητήρα
και το αμάξι 'πάταγε' στο δρόμο περισσότερο απ'ότι περίμενα. Δεν συμπεριφερόταν σαν φορτηγό νταλίκα κτλ κτλ.
Βέβαια ανηφόρες κτλ λίγο ζόρικα αλλά ικανοποιητικά. (υπ'όψιν ότι είμαι πρώην κάτοχος Punto gt και Honda Crx).Παρατήρησα ότι βάζοντας τετρακίνηση έχει σαφέστατα καλύτερα κρατήματα (λογικό....) αλλά και νεύρο περισσότερο από πισωκίνηση εν κινήσει..... Ιδέα μου?
ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ ΛΟΙΠΟΝ
1) Τι είναι προτιμότερο ? Τετρακίνηση μόνιμα ή πισωκίνηση? Τι είναι θεωρητικά πιο γρήγορο (αν υποθέσουμε ότι δεν μας ενδιαφέρει η κατανάλωση) και πιο ασφαλές ?
2) Τι πρέπει να προσέχω στο δρόμο? (πχ οι λακούβες έχουν την ίδια κακή επίπτωση σε ψαλίδια / ευθυγράμισση κτλ όπως τα απλά επιβατικά)?
3) Υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα/παγίδα στο θέμα 'οδήγηση' τζιπ ???? Any tips & tricks ?
4) Πια είναι τα έξτρα ελλατώματα που φέρνει ο χρόνος (φθορά) επιπρόσθετα απ'όσα γνωρίζουμε ήδη για τα απλά επιβατικά?Αυτά τα ολίγα προς το παρόν.........
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
-
Καλησπέρα σε όλους / ες και συγχαρητήρια για το υπέροχο forum που έχετε δημιουργήσει.
Ως νέο μέλος, θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω με ερωτήσεις
Πρόσφατα αγόρασα ένα Jeep Cherokee 2.4 (150Hp) μεταχειρισμένο έτους 2003 (τέλη).
Ομολογώ (βέβαια αυτό είναι υποκειμενικό) πως δεν μου φάνηκε τραγικά αργό όπως διάβαζα κατα καιρούς. Αντιθέτως μου φάνηκε πολιτισμένο και οριακά αρκετό όσον αφορά στο κινητήρα
και το αμάξι 'πάταγε' στο δρόμο περισσότερο απ'ότι περίμενα. Δεν συμπεριφερόταν σαν φορτηγό νταλίκα κτλ κτλ.
Βέβαια ανηφόρες κτλ λίγο ζόρικα αλλά ικανοποιητικά. (υπ'όψιν ότι είμαι πρώην κάτοχος Punto gt και Honda Crx).Παρατήρησα ότι βάζοντας τετρακίνηση έχει σαφέστατα καλύτερα κρατήματα (λογικό....) αλλά και νεύρο περισσότερο από πισωκίνηση εν κινήσει..... Ιδέα μου?
ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ ΛΟΙΠΟΝ
1) Τι είναι προτιμότερο ? Τετρακίνηση μόνιμα ή πισωκίνηση? Τι είναι θεωρητικά πιο γρήγορο (αν υποθέσουμε ότι δεν μας ενδιαφέρει η κατανάλωση) και πιο ασφαλές ?
2) Τι πρέπει να προσέχω στο δρόμο? (πχ οι λακούβες έχουν την ίδια κακή επίπτωση σε ψαλίδια / ευθυγράμισση κτλ όπως τα απλά επιβατικά)?
3) Υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα/παγίδα στο θέμα 'οδήγηση' τζιπ ???? Any tips & tricks ?
4) Πια είναι τα έξτρα ελλατώματα που φέρνει ο χρόνος (φθορά) επιπρόσθετα απ'όσα γνωρίζουμε ήδη για τα απλά επιβατικά?Αυτά τα ολίγα προς το παρόν.........
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
-
H τετρακίνηση του cherokee απαγορεύεται διά ροπάλου να χρησημοποιείται στην άσφαλτο. Ο λόγος είναι ότι στην ουσία μεταφέρεται η ίδια ροπή/ισχύς στον πίσω άξονα και στον μπροστά, με αποτέλσμα το αυτοκίνητο και να μη στρίβει σωστά και να φθείρει τα λάστιχα και να κουρδίζει το σύστημα μετάδοσης του, με τελικό αποτέλεσμα την καταστροφή του.
Η τετρακίνηση του 2.4 μπορεί να επιλέγεται ΜΟΝΟ σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης όπως χώμα, λάσπες, άμμος, χιόνι κ.λ.π.
Στο cherokee 3.7 υπάρχει κεντρικό διαφορικό οπότε και μπορείς να επιλέξεις την τετρακίνηση και στην άσφαλτο.
Απορώ πάντως με αυτό που λες ότι με επιλεγμένη την τετρακίνηση στο δικό σου, είχε το αυτοκίνητο καλύτερα κρατήματα. Έχω οδηγήσει 3.7 cherokee με επιλεγμένη στην τετρακίνηση στη θέση που μπλοκάρει το κεντρικό διαφορικό και το αυτοκίνητο δεν έστριβε ούτε καν στο χώμα. Είχε μία πολύ περίεργη συμπεριφορά που σε καμμία περίπτωση δεν θα τη χαρακτήριζα καλύτερη. Με το λεβιέ στη θέση της τετρακίνησης με το κεντρικό διαφορικό ελεύθερο (αυτή η επιλογή δεν υπάρχει στο 2.4), τα πράγματα ήταν σαφέστατα καλύτερα. -
meco αρχικά σε ευχαριστώ για την άμεση απάντηση σου.
Απορώ πάντως με αυτό που λες ότι με επιλεγμένη την τετρακίνηση στο δικό σου, είχε το αυτοκίνητο καλύτερα κρατήματα
Τι να πω..... όπως προανέφερα είμαι νέος στο κομμάτι του 4Χ4..... η βοήθεια σου ήταν πολύτιμη. Θα χρησιμοποιώ τετρακίνηση μόνο σε χώμα .
Βέβαια στην κατάβαση από πεντέλη στις στροφές η τετρακίνηση ήταν έντονα ανώτερη της πισωκίνησης. Δεν ξέρω γιατί ..... αλλά αυτή την συμπεριφορά πήρα από το αμάξι.
Δεν ξέρω αν έχει σημασία αλλά το λεβεδιάκι που έχω διαθέσιμο έχει 2wdHI, 4wdHI, N & 4wdLOW......... Εγώ ήμουνα στο 4wdHI
-
Στις διακοπές μου στη Μήλο σε πατημένο χώμα πήγα μέχρι και με ~100χλμ με full time τετρακίνηση σε στροφιλίκια χωρίς καν να νιώσω άβολα. Σε δυσκολότερες συνθήκες πρόσφυσης μείωσα την ταχύτητα αλλά πήγα πολύ άνετα γρήγορα. Γενικά ήταν 'παιδική χαρά' η όλη κατάσταση...
Οταν κλειδώσει το κεντρικό διαφορικό (part time 4wd) τότε σημαίνει ότι έχεις πολύ χαμηλή πρόσφυση και αφενός δεν στρίβεις πολύ το τιμόνι, αφετέρου δεν σου επιτρέπουν οι συνθήκες να πας γρήγορα.
Το 4wd Low είναι για συνθήκες όπου χρειάζεσαι ροπή ή φρενάρισμα απο τον κινητήρα (κατηφόρα).
Γενικά έχω χρησιμοποιήσει ελάχιστα το part time 4wd Μόνο για λάσπες και κάποια βράχια 2-3 φορές. Το Low ομολογώ ότι χρειάστηκε πολύ περισσότερες φορές. Ειδικά για να ξεκολλήσω απο άμμο άλλα οχήματα
Γενικά το αυτοκίνητο κινείται εκτός συνήθως με 2wd ή 4wd full time 90% και ελάχιστα με άλλα συστήματα τα οποία χρησιμοποιούνται μόνο 'τοπικά' για να βγείς απο τα δύσκολα.
Θα συμβούλευα μιας και το αυτοκίνητο είναι 'ειδικό' να το πάς κάπου με ασφάλεια ώστε να εξοικιωθείς με τα συστήματά του σε ελεγχόμενες συνθήκες και σταδιακά. Εγώ το έκανα και δεν το μετάνιωσα καθόλου.
υγ.
Το 2.4 δεν έχει full time 4wd ούτε μπλοκέ διαφορικό πίσω που σημαίνει ότι θέλει περισσότερη προσοχή εαν 'κρεμάσει' κάποια ρόδα στον αέρα και αρκετή προσοχή επειδή το πίσω μέρος φεύγει σχετικά εύκολα. -
Ο χρήστης vasdaris έγραψε:
υγ.
Το 2.4 δεν έχει full time 4wd ούτε μπλοκέ διαφορικό πίσω που σημαίνει ότι θέλει περισσότερη προσοχή εαν 'κρεμάσει' κάποια ρόδα στον αέρα και αρκετή προσοχή επειδή το πίσω μέρος φεύγει σχετικά εύκολα.Σύμφωνοι για το πρώτο, αλλά έχω την εντύπωση ότι και το 2.4 έχει περιορισμένης ολίσθησης πίσω διαφορικό...
-
Εχει δεν έχει μπλοκέ (που νομίζω ότι δεν έχει) ο κόλος φεύγει πολύ εύκολα και θέλει προσοχή!
Μάλιστα απο το 2006 το νέο μοντέλο θα είναι υποχρεωτικά εξοπλισμένο με ESP διάβασα κάπου...
Και συμφωνώ! Η αίσθηση του 4χ4 part time είναι λίγο σφιχτή και άβολη για εμένα και όπου μπορώ την αποφεύγω. Μόνο στην 'κόλαση' χρειάζεται!! Ποτέ σε άσφαλτο γιατί θα βγάλει ζημιά και οι ζημιές κοστίζουν αρκετά...
Καλοτάξιδο!
-
to 2,4 exi piso limited slip differential pou simeni oti enas piso troxos ston aera o allos sto xoma k ropi tha pai se afton pou patai
ego to eixa 3 years kai den mou ebgale provlima ute lampaki
to exo xanapi einai parexigimena amaxia ta amerikanika
oli trexoume gia japan kai german
dokimaste ta kai tha dite -
εχω το 3,7 περιπου ενα χρονο. Κατοπιν συμβουλης του πωλητη οταν το παρελαβα χρησιμοποιουσα το 4x4fulltime μονο σε βρεγμενο, χιονια, λασπες. Καποια φορα ομως που σε ήπια στροφη στο κεντρο της Αθηνας μου 'εφυγε' και εκανα 'αναποδα' τιμονι για να το μαζεψω, συνειδητοποιησα οτι εδωσα 47 χιλιαρικα για να εχω την αναλογη ασφαλεια και να μην κρεμομαι απο τις παραξενιες της πισωκινησης.
Απο τοτε εχω κανει περιπου 5.000 χλμ. με 4x4fulltime μονιμα.
Δεν εχω δει αλλαγη στην καταναλωση, ακουγεται μονο ελαφρως περισσοτερος θορυβος απο την μπροστινη κινηση και πρεπει να εχει μειωθει ελαχιστα και η επιταχυνση. Στην αλλη πλευρα ομως ειμαι σιγουρος οτι σε ολα τα εδαφη και τις συνθηκες παταω σιγουρα και 'μπαινω' σε ολων των ειδων τις στροφες ΑΣΦΑΛΕΣΤΑΤΑ, οποτε μεχρι να το πουλησω οταν αποφασισω να αλλαξω αυτοκινητο θα ειμαι παντα με 4x4fulltime -
Το 4χ4 full όντως κάποιος μπορεί να το χρησιμοποιεί 100%. Υποτίθεται ότι ανεβάζει τις φθορές & κατανάλωση κτλ
Γενικά όμψς κι εγώ πιστεύω ότι δν είναι κάτι φοβερό και τρομερό.
Προσωπικά όταν ο δρόμος γλιστράει (βροχη) ή όταν μια φορά είχε δυνατό αέρα στην εθνική, το χρησιμοποιώ κι εγώ. -
Για απλή άλλα πλήρη πληροφόρηση σχετικά με τα είδη τετρακίνησης και τις αρχές λειτουργίας τους:
Στην αρχική σελίδα επιλέξτε auto stuff και μετά 'how four wheel drive works'.
-
Εγω παντως δε νομιζω η εμπλοκη του 4wd high να εχει επιπτωση στην καθημερινη οδηγηση πλην της αυξημενης καταναλωσης και της αντισοιχης μειωσης επιδοσεων..Στο ΣανταΦε που εχει μονιμη 4κινηση η στα αλλα αντιστοιχα σουβ δεν υπαρχει προβλημα..
-
Ο χρήστης Random1 έγραψε:
Εγω παντως δε νομιζω η εμπλοκη του 4wd high να εχει επιπτωση στην καθημερινη οδηγηση πλην της αυξημενης καταναλωσης και της αντισοιχης μειωσης επιδοσεων..Στο ΣανταΦε που εχει μονιμη 4κινηση η στα αλλα αντιστοιχα σουβ δεν υπαρχει προβλημα..Άλλο η 4κίνηση με μπλοκαρισμένο το κεντρικό διαφορικό και άλλο η τετρακίνηση με συνεχή κατανομή της ροπής μπροστά πίσω. Στη δεύτερη περίπτωση εννοείται πως δεν υπάρχει πρόβλημα. Στην πρώτη όμως...
-
Ο χρήστης Random1 έγραψε:
...Στο ΣανταΦε που εχει μονιμη 4κινηση ...!!! Έχει μόνιμη τετρακίνηση το SantaFe???! Μήπως εννοείς τετρακίνηση με αυτόματη εμπλοκή (δηλαδή είσαι δικίνητος μέχρι να σπινάρεις)?..... Γιατί για μόνιμη τετρακίνηση σε όλες τις επιφάνειες (δηλαδή χωρίς μπλοκάρισμα και κλείδωμα της σχέσης εμπρός πίσω) θέλεις είτε 3 διαφορικά είτε άλλες παγαποντιές (περίπου μόνιμη τετρακίνηση 95-5 του freelander)...
-
Τα μερικής τετρακίνησης α/κ, αυτά στα οποία η επιλογή 2WD/4WD γίνεται χειροκίνητα από τον οδηγό, δε χρησιμοποιούν κεντρικό διαφορικό, αλλά το λεγόμενο συνεκτικό συμπλέκτη. Η σύμπλεξή του (και επομένως η μεταφορά ροπής στους μη κινητήριους σε λειτουργία 2WD τροχούς ) πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγεται όταν το όχημα αναπτύξει ταχύτητα πάνω από ένα όριο. Μπείτε στο site που έδωσα παραπάνω και θα δείτε το γιατί.
-
Βέβαια εδώ υπάρχει το εξής. Ελληνική ασφαλτός= ο καλύτερος χωματόδρομος της Ευρώπης !! (με εξαίρεση την ΑΟ)
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
...Στο ΣανταΦε που εχει μονιμη 4κινηση ...
!!! Έχει μόνιμη τετρακίνηση το SantaFe???! Μήπως εννοείς τετρακίνηση με αυτόματη εμπλοκή (δηλαδή είσαι δικίνητος μέχρι να σπινάρεις)?..... Γιατί για μόνιμη τετρακίνηση σε όλες τις επιφάνειες (δηλαδή χωρίς μπλοκάρισμα και κλείδωμα της σχέσης εμπρός πίσω) θέλεις είτε 3 διαφορικά είτε άλλες παγαποντιές (περίπου μόνιμη τετρακίνηση 95-5 του freelander)...
Είναι περίπου μόνιμη στο SantaFe. Στην ουσία είσαι δικίνητος μέχρι να σπινιάρεις αλλά όχι όπως στο CRV και το X-trail...
-
Ο χρήστης meco έγραψε:
...Στο ΣανταΦε που εχει μονιμη 4κινηση ...
!!! Έχει μόνιμη τετρακίνηση το SantaFe???! Μήπως εννοείς τετρακίνηση με αυτόματη εμπλοκή (δηλαδή είσαι δικίνητος μέχρι να σπινάρεις)?..... Γιατί για μόνιμη τετρακίνηση σε όλες τις επιφάνειες (δηλαδή χωρίς μπλοκάρισμα και κλείδωμα της σχέσης εμπρός πίσω) θέλεις είτε 3 διαφορικά είτε άλλες παγαποντιές (περίπου μόνιμη τετρακίνηση 95-5 του freelander)...
Είναι περίπου μόνιμη στο SantaFe. Στην ουσία είσαι δικίνητος μέχρι να σπινιάρεις αλλά όχι όπως στο CRV και το X-trail...
ΚΑΝΕΤΕ ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ..Η 4ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΣΑΝΤΑ ΦΕ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΗ..ΑΠΑΝΤΑΩ ΣΕ ΛΙΓΟ ΜΕ ΤΟ ΛΙΝΚ ΤΟΥ ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ Η 4ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ..
http://p211.ezboard.com/fhyundaisantafemessageboardfrm63.showMessage?topicID=3499.topic
-
Ο χρήστης Random1 έγραψε:
ΚΑΝΕΤΕ ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ..Η 4ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΣΑΝΤΑ ΦΕ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΗ..ΑΠΑΝΤΑΩ ΣΕ ΛΙΓΟ ΜΕ ΤΟ ΛΙΝΚ ΤΟΥ ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ Η 4ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ..http://p211.ezboard.com/fhyundaisantafemessageboardfrm63.showMessage?topicID=3499.topic
Eϊσαι σίγουρος?? Εγώ ξέρω ακριβώς πώς δουλεύει η τετρακινηση στο SantaFe και θα τη χαραξτήριζα μόνιμη, αλλά μου έχουν πει ότι από στάση με full γκάζι σπινιάρει κάτι που δεν συμβαίνει για παράδειγμα στο impreza ή στο RAV4...
Newbie Κάτοχος Jeep Cherokee ζητάει βοήθεια ......