-
Το περασμενο Σ/Κ πήγα Θεσσαλονικη Καβαλα και γύρισα δευτερα μεσημέρι. Πηγαινοντας ΧΑΛΑΡΑ!!! (4000- 4500) στροφες και γυρο στα 130 -140 χλμ εκανα 4 ωρες για Θεσσαλονικη και 1 ωρα και 20 λεπτα για Καβάλα. Δεν χρειαστικε φρένο πανικού και γενικά ολα ηταν ομαλά (αποδεκτή συμπεριφορά των άλλων). Εξω απο την Λαμία υπήρχε ατύχημα με φορτηγό των ΕΛΤΑ και καθυστερήσαμε 15 λεπτά. σε ευθεία μετά τον Οδυσέα Ανδρούτσο έφυγε δεξιά κατά τις 4 το απόγευμα!!! εκεί κάνουν έργα για την διαπλάτυνση και έσκασε στο υπο κατασκευή επίχωμα. Αγνωστες οι συνθήκες γιατί δεν ειδα αλλο αυτοκίνητο να έχει εμπλακεί. Πάντως δεν θα ήθελα να λέγονται πράγματα υπερβολικά οπως οτι ο εργολάβος αποφασίζει μόνος του τι δρόμο θα φτιάξει!!!! έλεος!!!. Η μελέτη ειναι του κράτους και αυτό καλείται να φτιάξει ο όποιος ανάδοχος!!!.. Αλλαγές δεν γίνονται τέτοιας μορφής απο τον εργολάβο. Μην ακούτε τι γράφουν οι εφημεριδες που έχουν λόγους να τα ρίχνουν εκεί που τους συμφέρει. Το κόστος των απαλλωτριώσεων για μιά λωρίδα παραπάνω ειναι τεράστιο καθώς και το κόστος των όποιων γεφυρών και τεχνικών έργων χρειάζονται να μεγαλώσουν εξ αιτίας τέτοιας αλλαγής. Πριν ξεκινήσει η απόφαση για τον δρόμο το πλάτος η ταχύτης χάραξης και ο φόρτος ο κυκλοφοριακός για την επόμενη 20ετία έχουν αποφασισθεί απο τ6ην υπηρεσία που τον κατασκευάζει!!!( στη συγκεκριμένη περίπτωση η ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ με έδρα την Αθήνα).
-
Ο χρήστης 224.v έγραψε:
Το περασμενο Σ/Κ πήγα Θεσσαλονικη Καβαλα και γύρισα δευτερα μεσημέρι. Πηγαινοντας ΧΑΛΑΡΑ!!! (4000- 4500) στροφες και γυρο στα 130 -140 χλμ εκανα 4 ωρες για Θεσσαλονικη και 1 ωρα και 20 λεπτα για Καβάλα.Χαλαρά με 130-140 δεν μπορεί να έφτασες σε 4 ώρες Σαλόνικά. Μπορει η διαίρεση 500χμλ/ 135χλμ/ώρα να δίνει 3,7 ώρες αλλά υπάρχουν ο Μαλιακός, η παράκαμψη Αλμυρού, τα Τέμπη, Στροφες Πλαταμώνα-Παντελεήμονας που σε κόβουν. Αν υπολογίσεις και στάσεις για διόδια. Άρα μάλλον πήγαινες παραπάνω. Ο μέσος όρος ίσως ήταν 130-140.
Δεν χρειαστικε φρένο πανικού και γενικά ολα ηταν ομαλά (αποδεκτή συμπεριφορά των άλλων).
Αυτό δεν επιβεβαιώνει ούτε αναιρεί τις παρατηρήσεις μου στα 20 ταξίδια που έκανα και από ότι βλέπω και άλλων συμφορουμητών( bebes, tgd)
Πάντως δεν θα ήθελα να λέγονται πράγματα υπερβολικά οπως οτι ο εργολάβος αποφασίζει μόνος του τι δρόμο θα φτιάξει!!!! έλεος!!!. Η μελέτη ειναι του κράτους και αυτό καλείται να φτιάξει ο όποιος ανάδοχος!!!.. Αλλαγές δεν γίνονται τέτοιας μορφής απο τον εργολάβο. Μην ακούτε τι γράφουν οι εφημεριδες που έχουν λόγους να τα ρίχνουν εκεί που τους συμφέρει. Το κόστος των απαλλωτριώσεων για μιά λωρίδα παραπάνω ειναι τεράστιο καθώς και το κόστος των όποιων γεφυρών και τεχνικών έργων χρειάζονται να μεγαλώσουν εξ αιτίας τέτοιας αλλαγής. Πριν ξεκινήσει η απόφαση για τον δρόμο το πλάτος η ταχύτης χάραξης και ο φόρτος ο κυκλοφοριακός για την επόμενη 20ετία έχουν αποφασισθεί απο τ6ην υπηρεσία που τον κατασκευάζει!!!( στη συγκεκριμένη περίπτωση η ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ με έδρα την Αθήνα).
Ίσως ήμουνα υπερβολικός λίγο αλλά πάνω κάτω στην Ελλάδα αυτός είναι ο τρόπος λειτουργίας. Φυσικά και ο εργολάβος δεν αποφασίζει μόνος του αλλά όλο το κύκλωμα αποφασίζει.
Το κόστος απαλλοτρίωσης για μια λωρίδα παραπάνω δεν νομίζω να είναι τεράστιο. Αν δώσεις μια τιμή απαλλωτρίωσης και μετά πεις θέλω άλλα 2,5 και 2,5 μέτρα για να κάνω 3 και 3 λωρίδες τότε ναι έχει κλείσει η τιμή και θα πληρώσεις πολλά επιπλέον. Αν από την αρχή όμως παρεις λίγο από το χωράφι του άλλου δεν νομίζω να είναι τόσο σημαντικό.
Αν και παίζει και το σενάριο να αγοράζονται από πολιτικούς και λοιπούς παρατρεχάμενους τα χωράφια δίπλα στο δρόμο λίγο πριν αποφασιστεί και μετά μέσο του συστήματος 'Γιάννης Κερνά Γιάννης πίνει' να ανεβάινει η τιμή ανάλογα.!!
Τώρα το κατα πόσο οι μελέτες του Ελληνικού κράτους είναι 'Σωστές' και το κατα πόσο το κράτος μας λειτουργεί με γνώμονα το βάθος χρόνου αυτό άστο γιατί πονάει
-
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι καλώς ή κακώς ο δρόμος σχεδόν από την Χαλκίδα και μετά (προς Αθήνα) έχει καθημερινά τεράστια κίνηση και σε καμμία περίπτωση ΔΕΝ μπορεί να θεωρηθεί σαν «εθνική οδός»...
Τόσο τα πολλά εργοστάσια όσο και αυτοί που δουλεύουν έξω από την Αττική κάνουν το συγκεκριμένο κομμάτι του δρόμου ένα καθημερινό μαρτύριο, ειδικά νωρίς το πρωί ή νωρίς το απόγευμα...
Ακόμα και 5 λωρίδες να είχε ο δρόμος πάλι τα ίδια θα είχαμε δυστυχώς...Επίσης όταν εγώ και ο καθένας μας χρειαζόμαστε τουλάχιστον 1 ώρα για να φτάσουμε στην δουλειά μας και άλλη 1 για να γυρίσουμε πίσω και αυτά με την προυπόθεση να είναι όλα καλά (με βροχές ή ατυχήματα η 1 ώρα γίνεται άνετα 2+) τότε ούτε ηρεμία έχουμε, ούτε χαλαροί είμαστε και φυσικά βγάζουμε τον χειρότερο μας εαυτό στο δρόμο, δυστυχώς...
Σε σχέση τώρα με την ΑΟ νομίζω ότι σημαντικό ρόλο παίζει και η ψυχολογία ή απλά η φήμη του δρόμου, δεν πιστεύω ότι μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς...
Το κομμάτι του Κιφισσού από την παραλιακή μέχρι και τα διόδια μοιάζει (ΟΧΙ στην ποιότητα της ασφάλτου βέβαια) με την ΑΟ, παρόλα αυτά όταν μπαίνεις στην ΑΟ νοιώθεις ότι έχεις αλλάξει χώρα.
Αντίθετα τα όσα περιέγραψε με γλαφυρό τρόπο ο εκ Λαρίσης συνφορουμίτης Babbis είναι η καθημερινότητα στην ΕΟ.Δεν μπορώ να το εξηγήσω, κάτι γίνεται και οι οδηγοί φέρονται εντελώς διαφορετικά από τον έναν δρόμο στον άλλον...
Περίεργα πράγματα. -
Η ΑΟ έχει πολύ λιγότερες νταλίκες και παρακολουθείται μόνιμα από κάμερες, οπότε οι επίδοξοι ταρζάν διστάζουν να κάνουν ταρζανιές.
Εξαιρουνται κάτι ταρίφες με μεγάλα γερμανικά αυτοκίνητα που πάνε με 200 και ανάβουν φώτα σε ό,τι κινείται.
-
Για να ορίσουμε λίγο την ένοια Ταρζανιά
Για μένα Ταρζανιά είναι όταν οδηγείς και με το στυλ σου προκαλείς:
- Πρόβλημα ασφάλειας σε σένα και στο όχημά σου
- Πρόβλημα ασφάλειας ή άνεσης στους γύρω σου
- Οι καταστάσεις που περιέγραψα για το ΠΑΘΕ
Στην Α.Ο υπάρχει ο φόβος της Κάμερας οπότε πας κοντά στο όριο. Όπως είπε ο kyan υπάρχουν λίγες νταλίκιες οπότε ο δρόμος είναι πιο ελέυθερος και το ζώο που πάει με 80-100 στην μεσαία συγκινείται και πάει δεξιά. Επίσης τα μη ζώα που πάνε στην μεσαία γιατί η ακριανή έχει κακό οδόστρωμα επίσης πάνε δεξια οπότε όλα καλά.
Απο κει και πέρα το να πας με 150-160 σε αυτοκινητόδρομο (ΠΑΘΕ-ΕΓΝΑΤΙΑ-ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ) με ένα σύγχρονο μικρομεσαίο και άνω αμάξι 1600 και άνω κυβικών ή ακομα και με ένα punto sporting, ibiza 101ps κλπ μόνο ταρζανια δεν είναι. Είναι υπερφυσιολογικό και θεωρώ μεγάλη βλακεία την ύπαρξη ορίων 110-120 σε τέτοιους δρόμους.
Και μια και μιλάμε για Ταρζανιά και όρια θα ήθελα την άποψή σας. Μπορεί να κάνω και rename το thread αν σας αρέσει η συζήτηση.
Είναι φυσιολογικός ο ορισμός ενός ορίου?
πχ η ταμπέλα λέει 100 χλμ/ώρα.
Πρέπει να είναι το ίδιο το όριο για τον 18χρονο που μόλις πήρε δίπλωμα , για το 30άρη με αρκετή εμπειρία, για τον 50 με την περισσότερη εμπειρία αλλά λιγοτερα ρεφλέξ και αντοχή και για τον 65άρη που δεν σχολιάζω καν την κατάσταση που μπορεί να έχει?
Πρέπει να είναι το ίδιο το όριο για το αγροτικό που ο τελευταίος έλεγχος που υπέστει ήταν ο δωρεάν στην αντιπροσωπία, το datsun, kadett, lancer 25 αετίας, την Mercedes και το Volvo του 60 που ακόμα πάει!!
Το ίδιο για μια Carina-Vectra-BX του 90 και το ίδιο για μια celica, CRX της ίδιας εποχής.
και το ίδιο για ένα πχ corolla 1600, megane 1600, 147, A3 ή ένα primera, 6άρι, 407, C5 κλπ?
Και το ίδιο όριο για μία GT, RX8, 350Z, EVO, WRX κλπ?
H ακόμα στο ίδιο αμάξι είναι ίδιο το όριο όταν είναι γεμάτο επιβάτες-βαλίτσα και ίδιο όταν είναι άδειο?
Δηλαδή μήπως χρειάζεται ένας άλλος τρόπος προσδιορισμού των ορίων και των παραβάσεων?
Εκ πρώτης όψεως μου αρέσει η ιδέα αναγνωρίζοντας τα όποια προβλήματα.
Θα ήθεα την γνώμη σας[/img]
-
Babbis επειδή δεν γίνεται να ορίζεις τα όρια σε σχέση με την κατάσταση των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ΚΑΙ φυσικά επειδή εδώ στο Ελλάντα έχουμε ακόμα χρέπια 20-30+ χρόνων που κυκλοφορούν ανάμεσα μας ο νομοθέτης θεσπίζει τα όρια που είναι περισσότερο ασφαλή για ΤΑ περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα...
Αναγκαστικά λοιπόν γίνεται ένας συμβιβασμός ΑΛΛΑ από την άλλη και οι περισσότερες χώρες πάνω κάτω έχουν τα ίδια ανώτατα όρια (Γερμανίας εξαιρουμένης ....Αν δεν έχεις πάει στο προτείνω ανεπιφύλακτα, μιλάμε για την απόλυτη νιρβάνα)...
-
το ξέρω dpolal. Σίγουρα είναι δύσκολα εφαρμόσιμο κάτι τέτοιο και ίσως και αντισυνταγματικό.
Όμως τώρα καλά τα λέμε και γράφουμε στο πληκτρολόγιο.
Σκέψου άυριο σε δρόμο με όριο 80 να πας με το Α3 110 και να σε γράψουν, ενώ ο προπορευόμενος σκουριασμένος 30ετίας να πηγαίνει με 90 και να θεωρείτε νομοταγής!! (θα εχει ανοχή από τα όργανα για τα +10χλμ/ώρα)
Δεν θα τραβάς τα μαλλιά σου?
-
Τα τελευταία 10 χρόνια έχω κάνει τον δρόμο αυτό τουλάχιστον 150 φορές με πολλά διαφορετικά αυτοκίνητα και με όλες τις αλλαγές που υπέστει ο δρόμος σε αυτά τα χρόνια . (έχω πετύχει όλες τις πιθανές παρακάμψεις και ευρήματα των εργολάβων ) .
Λίγες παρατηρήσεις . Οι νότιοι οδηγούν καλύτερα κατά την γνώμη μου και πιο στρωτά . Οι βόρειοι σε πολλές περιπτώσεις βγάζουν αρκετά κόμπλεξ . Όταν είχα αυτοκίνητα με αθηναικές πινακίδες , μόλις τους προσπερνούσα γινόταν ο χαμός.Τώρα που έχω Σερραικές πινακίδες πάλι οι Θεσσαλονικείς είναι πιο επιθετικοί .
Γενικά τώρα πια με ταχύτητα στο cruise control στα 140-145 με προσπερνούν , στα ανοικτά κομμάτια , σχεδόν όλοι είτε έχουν καινούργια είτε παλιά αυτοκίνητα .
Με τις νταλίκες το πρόβλημα είναι παλιό αλλά ακόμη δεν ε΄χω καταλήξει στο αν το κάνουν επίτηδες ή αν όντως είναι ταλαιπωρημένοι και προβαίνουν σε τέτοιες προσπεράσεις . Πάντως όταν πλησιάζω πάντα κόβω ελάφρώς αν βλέπω τη μια νταλίκα πίσω από την άλλη. -
Πάντως Babbis για να λέμε και του στραβού το δίκιο δεν νομίζω κάποιος να σου έχει κλείσει την αριστερή λωρίδα πάνω από μισό λεπτό σε κάποιο ταξίδι. Μπορεί να πηγαίνει κάποιος σιγά και αριστερά αλλά πάντα θα ανοίξει μετά από λίγο..... πολύ σπάνιο να πηγαίνει κάποιος ατάραχος αριστερά.....
Τώρα σε ότι αφορά τα όρια σε ένα σημείο πριν τον Καραβόμυλο νομίζω το όριο είναι πολύ υψηλό για την κατάσταση του δρόμου εκεί ...
-
Ο καραβόμυλος έιναι νομίζω μετά την Στυλίδα και πριν τις Ραχες. Το Πέταλο μετά την Λαμία έχει πολύ φαρδύ οδόστρωμα και επιτρέπει γρήγορη οδήγηση αλλά σε λογικά πλαίσια. Μάλιστα επειδή έχω ξαδελφια στην Στυλίδα και έχω πάει πολλές φορές νομίζω ότι για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο δεν υπάρχει πρόβλημα.
Ακόμα και κανα δυο στροφές που έχει είναι φαρδιές και με καλή ορατότητα και ακόμα και το προσπέρσμα εκεί μπορείς να το κάνεις με ασφάλεια αφού βλέπεις μέχρι την είσοδο του αντίθετου ρεύματος(όχι ότι συνιστώ τέτοια προσπέραση).
Θέλει όμως προσοχή γιατί υπάρχουν κάτι ψαροταβέρνες και βενζινάδικα όπου όλο και κάποιος μπορεί να βγεί βλέποντας μια αργή νταλίκα καθώς δεν σε βλέπει να την προσπερνάς.
Αν όμως έχεις ελέυθερο πεδίο δεν βλέπω τον λόγο γιατί να μην πας με 120-130.
Για το κλείσιμο:
Το θέμα δεν είναι ποση ώρα με κλείνουν αλλά το ότι με κλείνουν. Μου έχει τύχει να με κλείσει νταλίκα η αγροτικό για ώρα μέχρι να περάσει. Μου έχει τύχει και να ακυρώσαει κάποιος την προσπέρασή του για να μου δώσει προτεραιότητα.Τώρα αν υπάρχει το γνωστό τρενάκι έξω από την Αθήνα στην αριστερή τότε και να αλλάξει κάποιος λωρίδα δεν λέει κάτι αφού πρέπει όλοι να αλλάξουν.
Αφού όμως ουσιαστικά όπως ειπατε θεωρείτε αυτό το κομμάτι μέχρι Χαλκίδα δρόμος της πόλης , δεκτή ως ένα βαθμό η συμπεριφορά των ΙΧ
Για τους Θεσσαλονικείς που γράφει ο Aπόστολος Γιούρης τουλάχιστον από Βόλο και πάνω δεν μου έχουν δείξει κάποιο κόμπλεξ. Τώρα το τι κάνουν όταν πάνε Αθηνα δεν το έχω παρατηρησει. Δεν ξέρω αν αυτό που γράφεις ισχύει αλλά αν ισχύει δεν με εκπλήσει αφού γενικά στην Θεσσαλονίκη υπάρχει (δικαίως ή αδίκος αδιάφορο ) κόμπλεξ με την Αθήνα.
-
Ο χρήστης Babbis έγραψε:
Για τους Θεσσαλονικείς που γράφει ο Aπόστολος Γιούρης τουλάχιστον από Βόλο και πάνω δεν μου έχουν δείξει κάποιο κόμπλεξ. Τώρα το τι κάνουν όταν πάνε Αθηνα δεν το έχω παρατηρησει. Δεν ξέρω αν αυτό που γράφεις ισχύει αλλά αν ισχύει δεν με εκπλήσει αφού γενικά στην Θεσσαλονίκη υπάρχει (δικαίως ή αδίκος αδιάφορο ) κόμπλεξ με την Αθήνα.Αν δοκιμάσεις να οδηγήσεις με αθηναϊκές ή άλλες πινακίδες θα δεις διαφορά πάντως...
Τό ίδιο βέβαια ισχύει ΚΑΙ στην Αθήνα ή και αλλού.Πολύς κόσμος δίνει σημασία σε αυτά και βγάζει κόμπλεξ, δυστυχώς.
-
Εμένα μου έκανε εντύπωση (το '97 πρέπει να ήταν) οτι στην Αθήνα παραχωρούν προτεραιότητα αν σε δουν με άλλες πινακίδες (θεσ/κης).
Ημουν σε δρόμο με 4-5 λωρίδες, τέρμα δεξιά και θέλησα να βγώ σε αριστερή έξοδο μετα απο 100 μέτρα!!!
Αριστερό φλάς, διστακτικά... και ώ του θαύματος: Τα αυτοκίνητα έκοβαν και πέρασα άνετα. Να το έκανε κάποιος αυτό στην Τσιμισκή ή παραλιακή, θα είχε ακούσει μπινελίκι μέχρι και για τα εγγόνια του.
Τα τελευταία χρόνια όμως στην Αθήνα (οχι οτι οι άλλες μεγάλες πόλεις πάμνε πίσω) έχουν ξεφύγει. Δεν ξέρω κι εγώ πως θα αντιδρούσα αν περνούσα καθημερινά μερικές ώρες στο τιμόνι σε τέτοιες συνθήκες -
Ο χρήστης bebes έγραψε:
Εμένα μου έκανε εντύπωση (το '97 πρέπει να ήταν) οτι στην Αθήνα παραχωρούν προτεραιότητα αν σε δουν με άλλες πινακίδες (θεσ/κης).
Ημουν σε δρόμο με 4-5 λωρίδες, τέρμα δεξιά και θέλησα να βγώ σε αριστερή έξοδο μετα απο 100 μέτρα!!!
Αριστερό φλάς, διστακτικά... και ώ του θαύματος: Τα αυτοκίνητα έκοβαν και πέρασα άνετα. Να το έκανε κάποιος αυτό στην Τσιμισκή ή παραλιακή, θα είχε ακούσει μπινελίκι μέχρι και για τα εγγόνια του.
Τα τελευταία χρόνια όμως στην Αθήνα (οχι οτι οι άλλες μεγάλες πόλεις πάμνε πίσω) έχουν ξεφύγει. Δεν ξέρω κι εγώ πως θα αντιδρούσα αν περνούσα καθημερινά μερικές ώρες στο τιμόνι σε τέτοιες συνθήκεςΘέλουν βοήθεια όσοι είναι σε ξένη πόλη γιατί απλά δεν ξέρουν τους δρόμους!!!!!!!! Και εμένα μου έχει τύχει στην Θεσ/νικη να πάω να στρίψω από την Τσιμισκή σε οδό που απαγορευόταν καθώς ήταν αντίθετος μονόδρομος!!! (Το απαγορευτικό ήταν στο βάθος... και άντε όπισθεν να ξαναβγεις στην Τσιμισκή όπου δεν αφήνουν και εύκολα!!!!)
-
Ο χρήστης ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΙΟΥΡΗΣ έγραψε:
Οι νότιοι οδηγούν καλύτερα κατά την γνώμη μου και πιο στρωτά .Εδώ θα διαφωνήσω κάθετα.....
Οι νότιοι ('Αθηναίοι') οδηγούνε πολύ πιο νευρικά σε σχέση με τους Βόρειους γιατί έτσι έχουν μάθει!!!!Γιατί σε μια πόλη 5.000.000 με τα άπειρα αυτοκίνητα το απίστευτο κυκλοφοριακό και τις σεβαστές αποστάσεις...είναι ο θάνατός σου η ζωή μου (ή τα δευτερόλεπτά μου) και το ξέρετε ΟΛΟΙ όσοι μένετε σ'αυτή την 'πόλη'.... Σε πόσες επαρχιακές πόλεις νομίζετε ότι οι οδηγοί 'βγαίνουν' μπροστά στο φανάρι 'γράφοντας' στα π@π@ρι@ τους τους 'μ@λ@κες' που περιμένουν να στρίψουν αριστερά στη νησίδα??? (βλέπε πρώην αριστερές διασταυρώσεις στη μεσογείων)
Στην Αθήνα, όταν πρέπει να οδηγήσεις 1 ώρα για να φτάσεις στη δουλειά σου μέσα στην κίνηση, είναι λογικό να εκνευρίζεσαι, και να οδηγείς έτσι....
Στις μικρές βόρειες πόλεις τα πράγματα είναι πιο ήρεμα, αφού πας παντού σε λίγα λεπτά...
Η συμπεριφορά αυτή διατηρείται και στην Εθνική......
-
Ο χρήστης yani έγραψε:
Η συμπεριφορά αυτή διατηρείται και στην Εθνική......
Συμφωνώ, εξαιρώντας Τρικαλινούς και Καβαλιώτες. Σα χάροι οδηγούν, χωρίς αύριο. Με τη μόνο διαφορά ότι συνήθως οι πρώτοι διατηρούν τον έλεγχο του οχήματός του, ενώ οι δεύτεροι είναι βάρκα-γιαλό.
Μην παρεξηγηθείτε, δεν είναι ρατσιστικού τύπου το σχόλιο. Πλάκα κάνω...
-
Να δείτε τους Καστοριανούς. Μουλαρώνουν στην αριστερή με 70 και δεν κάνουν δεξιά ο κόσμος να χαλάσει.
-
Παιδιά έχοντας ζήσει και οδηγήσει 7 χρόνια Θεσ/νίκη και άλλα 7 χρόνια Αθήνα επιτρέψτε μου να είμαι πιο αντικειμενικός(άλλωστε είμαι και Βορειοελλαδίτης) και να λέω ότι οι Αθηναίοι οδηγούν πιο στρωτά και καλύτερα
-
Λίγα λόγια για την οδήγηση στην Αθήνα (γι` αυτούς που δεν ξέρουν)
Όταν κάνεις το πρωί 1 (μία) ώρα για να διανύσεις την απόσταση των 20 λεπτών, καταλαβαίνετε ότι την εκατοστή φορά που θα το κάνεις αυτό θα κινείσαι πολύ πιο 'σπαστικά', προσπαθώντας να εξοικονομίσεις χρόνο αφενός, και να απομακρύνεις όσο γίνεται το εγκεφαλικό αφετέρου.
Αποτέλεσμα αυτού είναι οι Αθηναίοι να οδηγούμε λίγο σαν τρελοί: απότομες αλλαγές λωρίδας, γκάζι-φρένο, κόλλημα στον μπροστά, δημιουργία λωρίδας όπου υπάρχει υποψία ότι θα χωρέσει αυτοκίνητο, κλπ...
Μπορεί αυτά να μην ισχύουν σε άλλες πόλεις, ή να ισχύουν σε μικρότερο βαθμό. Όσο αυξάνουν τα αυτοκίνητα τόσο θα εντείνονται και τα προβλήματα αυτά, δυστυχώς...
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Λίγα λόγια για την οδήγηση στην Αθήνα (γι` αυτούς που δεν ξέρουν)Όταν κάνεις το πρωί 1 (μία) ώρα για να διανύσεις την απόσταση των 20 λεπτών, καταλαβαίνετε ότι την εκατοστή φορά που θα το κάνεις αυτό θα κινείσαι πολύ πιο 'σπαστικά', προσπαθώντας να εξοικονομίσεις χρόνο αφενός, και να απομακρύνεις όσο γίνεται το εγκεφαλικό αφετέρου.
Αποτέλεσμα αυτού είναι οι Αθηναίοι να οδηγούμε λίγο σαν τρελοί: απότομες αλλαγές λωρίδας, γκάζι-φρένο, κόλλημα στον μπροστά, δημιουργία λωρίδας όπου υπάρχει υποψία ότι θα χωρέσει αυτοκίνητο, κλπ...
Μπορεί αυτά να μην ισχύουν σε άλλες πόλεις, ή να ισχύουν σε μικρότερο βαθμό. Όσο αυξάνουν τα αυτοκίνητα τόσο θα εντείνονται και τα προβλήματα αυτά, δυστυχώς...
Η διαφορά όμως είναι ότι μόλις ο αθηναίος βρεθεί σε περιβάλλον με καλές οδηγικές συνθήκες χαλαρώνει και το φχαριστιέται. ΔΕΝ κουβαλά τα σπαστικά από το μποτιλιάρισμα παντού.
-
Η εμπειρια μου απο 2 χρονια οδηγος με καθημερινο δρομολογιο στο ΠΝ στην Αθηνα εδειξε το εξης: Η νοοτροπια του οδηγου στην Αθηνα (και οχι αποκλειστικα του αθηναιου οδηγου) ειναι οτι αν σε καθε διασταυρωση δωσω προτεραιοτητα και δεν κατι να κερδισω δρομο χασω 10', στις 60 διασταυρωσεις που κανω καθημερινα (βολικο νουμερο ) θα χασω 10'. Και 10' στο γυρισμο 20'. Οποτε βουρ στον πατσα να φτανουμε μια ωρα αρχυτερα. Φυσικα αυτο κανει ισως πολλους αθηναιους, οδηγους με καλυτερα αντανακλαστικα αλλα σιγουρα πιο νευρικους.
Στην ΠΑΘΕ ομως, τα βασικα κουσουρια των αθηναιων ειναι 2: Να σου αναβουν φωτα απο 2χλμ πισω οτι 'κανε στην παντα, ερχεται ο Λοσαντα' ΑΚΟΜΑ και αν περνας νταλικα εκεινη την ωρα και να εχουν μια προτιμιση ανευ λογου στην αριστερη λωριδα (ισως επειδη μεσα στην πολη που υπαρχουν αντιστοιχοι δρομοι δεν κανει διαφορα σε ποια λωριδα κυκλοφορεις).
Αυτο που αναφερει ο Αποστολος Γιουρης εμενα μου συμβαινει με ολα τα αμαξια με πινακιδες μη αθηναϊκες αν και εχω θεσσαλονικιες πινακιδες. Εγω το εχω εξηγησει οτι η επαρχιωτικη νοοτροπια ενος λεφτά δεν του επιτρεπει να τον περασει ενα 106 (επαναλαμβανω ασχετως πινακιδας). Τι αμαξι ειχες τοτε Αποστολε; Μηπως ηταν κανενα μικρο; Γιατι μαλλον στο αμαξι πηγαινε το κομπλεξ και οχι τοσο στην πινακιδα.
Οδήγηση στο ΠΑΘΕ Αθήνα-Λάρισα