Απο το in.gr


Μπορεί το Nissan GT-R να θεωρείται το πιο προηγμένο ιαπωνικό supercar, ωστόσο κάτω από το αμάξωμά του κρύβονται αρκετά βρετανικά στοιχεία.
Στις φωτογραφίες αποκαλύπτεται η μορφή του νέου μοντέλου της Nissan και μάλλον δεν απέχει πολύ από την τελική που θα δούμε στους δρόμους. Οι Ιάπωνες ισχυρίζονται ότι πρόκειται για ένα state of the art αυτοκίνητο, ωστόσο αυτό δεν τους εμπόδισε να ζητήσουν τη βοήθεια της Cosworth για τη βελτίωση του κινητήρα του, αλλά και της Lotus για τη ρύθμιση των αναρτήσεων.
Το 'παγκόσμιο' GT-R θα έχει κοινές προδιαγραφές για όλες τις αγορές, θα είναι εξοπλισμένο με το V6 κινητήρα των 3.500κ.εκ. του 350Ζ, αλλά με την αρωγή δύο ηλεκτρικών turbo η ισχύς θα μπορεί να φτάνει στους 400 ίππους, αν και για να καλύψει τις προδιαγραφές ρύπων Euro IV, ίσως μειωθεί τελικά στους 350, ενώ και η ροπή θα μειωθεί στα 450Nm -από τα 490 των προβλέψεων της Nissan.
Η λύση των ηλεκτρικών turbo επιλέχθηκε για να αυξηθεί η ροπή, χωρίς όμως να καταναλώνονται μεγάλα ποσά ενέργειας. H ισχύς θα μεταδίδεται μόνιμα σε όλους τους τροχούς μέσω κεντρικού, ενεργού, διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης και εξατάχυτου κιβωτίου της Gertrag, ενώ αργότερα -τέλη 2004 ή αρχές 2005- θα ακολουθήσει και CVT έκδοση.
Το νέο μοντέλο βρίσκεται στο τελικό στάδιο των δοκιμών, οι οποίες καθυστερούν λόγω των προβλημάτων που ενέσκηψαν από την υπερβολική ισχύ του αυτοκινήτου, παρά την ύπαρξη του ενεργού διαφορικού, το οποίο θα κατανέμει τη ροπή μεταξύ των δύο αξόνων με βάση όχι μόνο την πρόσφυση αλλά και τις στροφές του κινητήρα.
Το νέο GT-R βασίζεται στο ήδη υπάρχον πλαίσιο που χρησιμοποιούν τα 'ιαπωνο-αμερικανικά' Skyline και Infinity G35 Coupe, αλλά απαιτούνται προφανώς οι απαραίτητες τροποποιήσεις, ώστε να αντεπεξέλθει στην επιπλέον ισχύ. Σε αυτό το σημείο εμπλέκεται η Lotus, η οποία θα εξελίξει με τη συνεργασία της Nissan μια υδραυλική ενεργητική ανάρτηση. Η αγγλική εταιρεία με την τεχνογνωσία που διαθέτει υποστηρίζει ότι το νέο GT-R δεν θα μπορεί να συγκριθεί με κανένα αντίστοιχο του παρελθόντος, ικανοποιώντας και τους Αμερικανούς οδηγούς που προτιμούν την άνεση, αλλά και τους 'δυναμικούς' Ευρωπαίους.
Για το σύστημα πέδησης, με τεχνολογία 'brake by wire', υπεύθυνη είναι φυσικά η Brembo, η οποία υπόσχεται, εκτός από κορυφαία απόδοση, σπορτίφ αίσθηση και πολύ καλή πληροφόρηση. Αν πάντως οι τεχνικές προδιαγραφές εντυπωσιάζουν, δεν ισχύει το ίδιο και για την εξωτερική του εμφάνιση, όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν οι περισσότεροι. Υπάρχει εμφανής σχέση με το πρωτότυπο που εμφανίστηκε στην έκθεση του Τόκιο του 2001, αλλά μερικές από τις 'επιθετικές' λεπτομέρειες έχουν εξαλειφθεί, ώστε η έκδοση παραγωγής να είναι πιο διακριτική.