Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Φρενάρισμα με τον κινητήρα και οικονομία καυσίμου...
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Φρενάρισμα με τον κινητήρα και οικονομία καυσίμου...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 1 / 3
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    21
    55
    86
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • S
      stam69 last edited by

      Στις κατηφόρες συμφέρει να βάζεις 'νεκρά' ή να αφήνεις ταχύτητα μέσα; Είχα διαβάσει ότι στα καταλυτικά αυτοκίνητα όταν ο κινητήρας διατηρεί στροφές χωρίς πατημένο γκάζι, ο εγκέφαλος σταματά τελείως την παροχή καυσίμου. Ισχύει αυτό;

      Ξέρω ότι, αν βάλω νεκρά, στο επακόλουθο φρενάρισμα θα την 'πληρώσουν' μόνο τα τακάκια, καθώς δεν θα υπάρχει το φρενάρισμα από τον κινητήρα, αλλά η ερώτηση αφορά μόνο στην κατανάλωση καυσίμου και όχι σε άλλες πιθανές επιτπώσεις (π.χ. τρακάρισμα γιατί το γ@..@..@μένο δεν φρενάρει αν δεν κατεβάσεις σχέση στο κιβώτιο κ.λπ.)

      1 Reply Last reply Reply Quote 3
      • S
        stam69 last edited by

        Στις κατηφόρες συμφέρει να βάζεις 'νεκρά' ή να αφήνεις ταχύτητα μέσα; Είχα διαβάσει ότι στα καταλυτικά αυτοκίνητα όταν ο κινητήρας διατηρεί στροφές χωρίς πατημένο γκάζι, ο εγκέφαλος σταματά τελείως την παροχή καυσίμου. Ισχύει αυτό;

        Ξέρω ότι, αν βάλω νεκρά, στο επακόλουθο φρενάρισμα θα την 'πληρώσουν' μόνο τα τακάκια, καθώς δεν θα υπάρχει το φρενάρισμα από τον κινητήρα, αλλά η ερώτηση αφορά μόνο στην κατανάλωση καυσίμου και όχι σε άλλες πιθανές επιτπώσεις (π.χ. τρακάρισμα γιατί το γ@..@..@μένο δεν φρενάρει αν δεν κατεβάσεις σχέση στο κιβώτιο κ.λπ.)

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • S
          stam69 last edited by

          Στις κατηφόρες συμφέρει να βάζεις 'νεκρά' ή να αφήνεις ταχύτητα μέσα; Είχα διαβάσει ότι στα καταλυτικά αυτοκίνητα όταν ο κινητήρας διατηρεί στροφές χωρίς πατημένο γκάζι, ο εγκέφαλος σταματά τελείως την παροχή καυσίμου. Ισχύει αυτό;

          Ξέρω ότι, αν βάλω νεκρά, στο επακόλουθο φρενάρισμα θα την 'πληρώσουν' μόνο τα τακάκια, καθώς δεν θα υπάρχει το φρενάρισμα από τον κινητήρα, αλλά η ερώτηση αφορά μόνο στην κατανάλωση καυσίμου και όχι σε άλλες πιθανές επιτπώσεις (π.χ. τρακάρισμα γιατί το γ@..@..@μένο δεν φρενάρει αν δεν κατεβάσεις σχέση στο κιβώτιο κ.λπ.)

          1 Reply Last reply Reply Quote 3
          • M
            manosk last edited by

            Σύμφωνα με τον υπολογιστή κατανάλωσης του αυτοκινήτου μου, με ταχύτητα η κατανάλωση είναι μηδενική, ενώ με νεκρά υπάρχει κατανάλωση καυσίμου (όχι πολύ μικρή μάλιστα).

            1 Reply Last reply Reply Quote 4
            • M
              montecarlo last edited by

              Με Ταχύτητα.

              Κάπου είχα δει πριν πολύ καιρό σε ένα τεχνικό document για το injection του Vitara 1.6 16V 95HP και έλεγε οτι με ταχύτητα σε κατηφόρα, ψέκαζε τον μίσό χρόνο (= μισή ποσότητα) από ότι το ρελαντί... δεν ήταν ομως εντελώς μηδενικο...

              1 Reply Last reply Reply Quote 5
              • V
                vagmag last edited by

                εννοείτε ότι δεν είναι εντελως μηδενικό....
                ο κινητήρας είαι σε λειτουργία... γυρνάει, κάνει κάυση.... χρησιμοποιεί καύσιμο. Την ποσότητα δεν ξέρω!!!

                1 Reply Last reply Reply Quote 3
                • L
                  lkar last edited by

                  Κάπου έχει συζητηθεί και αυτό (προφανώς)

                  ΠΟΤΕ με νεκρά. Η απόσταση φρεναρίσματος μεγαλώνει από λίγο ως πολύ (ανάλογα τις συνθήκες) και έχεις μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου στα σύγχρονα αυτοκίνητα που έχουν fuel cut off μόλις αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι.

                  Ακόμα και εύκολο φρενάρισμα να κάνεις (έχοντας 5η και να βλέπεις το φανάρι κόκινο από μακριά) δεν υπάρχει λόγος να βάλεις νεκρά ή να πατήσεις συμπλέκτη, παρά μόνο λίγο πριν σβήσει ο κινητήρας

                  EDIT: http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.php?t=6037

                  1 Reply Last reply Reply Quote 4
                  • L
                    leonp last edited by

                    Για σιβικ 95, εάν ο κινητήρας λειτουργεί πάνω από 1500 σαλ και πάρεις το πόδι από το γκάζι, η τροφοδοσία καυσίμου διακόπτεται εντελώς (fuel cut-off) μετά από λίγο. Εάν κατεβαίνεις κατηφόρα με ρελαντί, βάλεις ταχύτητα χωρίς να ακουμπήσεις το γκάζι, η τροφοδοσία του καυσίμου διακόπτεται μόνο όταν ο κινητήρας γυρίζει πάνω από 3500 σαλ.

                    Όταν κατεβαίνεις κατηφόρα με a/c γύρω στις 1500 σαλ τότε είναι ενοχλητικές οι επιταχύνσεις/επιβραδύνσεις όταν ανοίγει/κλείνει η τροφοδοσία καυσίμου καθώς οι στροφές ανεβαίνουν/κατεβαίνουν από τις 1500. Πρέπει να βρεις το κατάλληλο δρόμο για να το παρατηρήσεις, σε μένα το κάνει μόνο με 2α σε συγκεκριμένες κατηφόρες.

                    Σε άλλα αυτοκίνητα μπορεί να ισχύουν διαφορετικά όρια ή να γίνεται πιο σταδιακά ή διακοπή της τροφοδοσίας.

                    Η διακοπή της τροφοδοσίας δεν γίνεται για εξοικονόμηση καυσίμου αλλά για μείωση ρύπων καθώς η λειτουργία με το γκάζι (αέρα) σχεδόν κλειστό και ψηλές στροφές παράγει περισσότερους ρύπους από τους επιτρεπόμενους (οξείδια αζώτου?). Για το τελευταίο δεν είμαι σίγουρος, κάποιος που γνωρίζει ας μας διαφωτίσει.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 5
                    • L
                      leonp last edited by

                      Το να κινείται το αυτοκίνητο χωρίς ταχύτητα στο κιβώτιο είναι σοβαρό λάθος από πλευρά ασφάλειας.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 4
                      • M
                        manosk last edited by

                        Επαναλαμβάνω ότι ο μετρητής κατανάλωσης μηδενίζεται (0.0) όταν τσουλάω χωρίς να πατάω το γκάζι αλλά έχοντας βάλει ταχύτητα. Πιθανολογώ ότι στο Astra έχει μπει σύστημα σαν αυτό που περιγράφει ο leonp, το οποίο κόβει την παροχή καυσίμου, αφήνοντας τη μηχανή να δουλεύει χωρίς μείγμα. Εμένα δεν με χαλάει καθόλου αυτό πάντως.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 6
                        • M
                          mpompio last edited by

                          Ο χρήστης manosk έγραψε:
                          Επαναλαμβάνω ότι ο μετρητής κατανάλωσης μηδενίζεται (0.0) όταν τσουλάω χωρίς να πατάω το γκάζι αλλά έχοντας βάλει ταχύτητα. Πιθανολογώ ότι στο Astra έχει μπει σύστημα σαν αυτό που περιγράφει ο leonp, το οποίο κόβει την παροχή καυσίμου, αφήνοντας τη μηχανή να δουλεύει χωρίς μείγμα. Εμένα δεν με χαλάει καθόλου αυτό πάντως.

                          Πως γινεται να δουλευει η μηχανη χωρις μειγμα ?

                          1 Reply Last reply Reply Quote 6
                          • L
                            lkar last edited by

                            Ο χρήστης MPOMPIO έγραψε:

                            Επαναλαμβάνω ότι ο μετρητής κατανάλωσης μηδενίζεται (0.0) όταν τσουλάω χωρίς να πατάω το γκάζι αλλά έχοντας βάλει ταχύτητα. Πιθανολογώ ότι στο Astra έχει μπει σύστημα σαν αυτό που περιγράφει ο leonp, το οποίο κόβει την παροχή καυσίμου, αφήνοντας τη μηχανή να δουλεύει χωρίς μείγμα. Εμένα δεν με χαλάει καθόλου αυτό πάντως.

                            Πως γινεται να δουλευει η μηχανη χωρις μειγμα ?

                            αδράνεια.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 4
                            • ?
                              A Former User last edited by

                              Ο χρήστης manosk έγραψε:
                              Επαναλαμβάνω ότι ο μετρητής κατανάλωσης μηδενίζεται (0.0) όταν τσουλάω χωρίς να πατάω το γκάζι αλλά έχοντας βάλει ταχύτητα. Πιθανολογώ ότι στο Astra έχει μπει σύστημα σαν αυτό που περιγράφει ο leonp, το οποίο κόβει την παροχή καυσίμου, αφήνοντας τη μηχανή να δουλεύει χωρίς μείγμα. Εμένα δεν με χαλάει καθόλου αυτό πάντως.

                              Deja vu(το εχουμε συζητησει ξανα αν δεν κανω λαθος) .
                              Στο δικο μου σε φρεναρισμα με ταχυτητα αλλα και με νεκρο δειχνει 2lit/100Km. Μoνο οταν σταματησω τελειως δειχνει --l/100Κm .
                              Νομιζω οτι λιγη βενζινη ψεκαζεται για να μην στεγνωνουν οι κυλινδροι .

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • S
                                stam69 last edited by

                                Ο χρήστης lkar έγραψε:
                                Κάπου έχει συζητηθεί και αυτό (προφανώς)

                                ΠΟΤΕ με νεκρά. Η απόσταση φρεναρίσματος μεγαλώνει από λίγο ως πολύ (ανάλογα τις συνθήκες) και έχεις μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου στα σύγχρονα αυτοκίνητα που έχουν fuel cut off μόλις αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι.

                                Ακόμα και εύκολο φρενάρισμα να κάνεις (έχοντας 5η και να βλέπεις το φανάρι κόκινο από μακριά) δεν υπάρχει λόγος να βάλεις νεκρά ή να πατήσεις συμπλέκτη, παρά μόνο λίγο πριν σβήσει ο κινητήρας

                                EDIT: http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.php?t=6037

                                Τελικά, απ' ό,τι φαίνεται, συμφέρει να αφήνουμε σχέση στο κιβώτιο. Πάντως, το topic που παραθέτει ο lkar αλλά και το άλλο (http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.p ... c&start=15) αφορά στο βέλτιστο φρενάρισμα και όχι στην οικονομία καυσίμου.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                • P
                                  puntofato last edited by

                                  Όταν η μηχανή είναι κάτω από τις 2000στροφές ανοίγει η παράκαμψη του ρελαντί ή το μοτέρ που πιάνει την πεταλούδα και ψεκάζει λίγο κάυσιμο(της τάξης του 0,8λίτρα την ώρα).Με κλειστή πεταλούδα ή παράκαμψη(βηματικό μοτέρ ρελαντί) δεν ψεκάζει γιατί λόγω έλλειψης αέρα θα έχουμε πλούσιο μείγμα.Αυτό γίνεται πάνω από τις 2000στροφές.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                  • G
                                    georgex last edited by

                                    Ο χρήστης BILL33 έγραψε:

                                    Επαναλαμβάνω ότι ο μετρητής κατανάλωσης μηδενίζεται (0.0) όταν τσουλάω χωρίς να πατάω το γκάζι αλλά έχοντας βάλει ταχύτητα. Πιθανολογώ ότι στο Astra έχει μπει σύστημα σαν αυτό που περιγράφει ο leonp, το οποίο κόβει την παροχή καυσίμου, αφήνοντας τη μηχανή να δουλεύει χωρίς μείγμα. Εμένα δεν με χαλάει καθόλου αυτό πάντως.

                                    Deja vu(το εχουμε συζητησει ξανα αν δεν κανω λαθος) .
                                    Στο δικο μου σε φρεναρισμα με ταχυτητα αλλα και με νεκρο δειχνει 2lit/100Km. Μoνο οταν σταματησω τελειως δειχνει --l/100Κm .
                                    Νομιζω οτι λιγη βενζινη ψεκαζεται για να μην στεγνωνουν οι κυλινδροι .

                                    To '--l/100km' είναι επειδή όταν είσαι σταματημένος τα λίτρα που θές για να κάνεις 100km είναι άπειρα (πως θα τα κάνεις αφού είσαι σταματημένος?). Σε πολλά αυτοκίνητα (και στο δικό μου) η ένδειξη όταν σταματήσεις γυρίζει σε λίτρα/ώρα (0,9 βλέπω εγώ).

                                    Όταν αφήνω γκάζι και έχω ταχύτητα, η ένδειξη λ/100χλμ είναι 0.0, όταν κατέβουν όμως οι στροφές κοντά στο ρελαντί τότε ξεκινάει να δείχνει κάτι. Όταν δεν έχεις ταχύτητα ψεκάζει για να διατηρήσει τον κινητήρα στις στροφές του ρελαντί.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                    • ?
                                      A Former User last edited by

                                      Ο χρήστης georgex έγραψε:

                                      Επαναλαμβάνω ότι ο μετρητής κατανάλωσης μηδενίζεται (0.0) όταν τσουλάω χωρίς να πατάω το γκάζι αλλά έχοντας βάλει ταχύτητα. Πιθανολογώ ότι στο Astra έχει μπει σύστημα σαν αυτό που περιγράφει ο leonp, το οποίο κόβει την παροχή καυσίμου, αφήνοντας τη μηχανή να δουλεύει χωρίς μείγμα. Εμένα δεν με χαλάει καθόλου αυτό πάντως.

                                      Deja vu(το εχουμε συζητησει ξανα αν δεν κανω λαθος) .
                                      Στο δικο μου σε φρεναρισμα με ταχυτητα αλλα και με νεκρο δειχνει 2lit/100Km. Μoνο οταν σταματησω τελειως δειχνει --l/100Κm .
                                      Νομιζω οτι λιγη βενζινη ψεκαζεται για να μην στεγνωνουν οι κυλινδροι .

                                      To '--l/100km' είναι επειδή όταν είσαι σταματημένος τα λίτρα που θές για να κάνεις 100km είναι άπειρα (πως θα τα κάνεις αφού είσαι σταματημένος?). Σε πολλά αυτοκίνητα (και στο δικό μου) η ένδειξη όταν σταματήσεις γυρίζει σε λίτρα/ώρα (0,9 βλέπω εγώ).
                                      .....

                                      Σε αυτη την περιπτωση, στο δικο μου παντα ,αλλαζει η ενδειξη της μεσης καταναλωσης .Προσθετει κατι λιγο οσο δουλευει στο ρελαντι,κατι που ειναι φυσιολογικο.Εχει και διαφορετικο τροπο απεικονισης της καταναλωσης αλλα πρεπει να κοιταξω το μανουαλ για να το θυμηθω

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • P
                                        puntofato last edited by

                                        Αν θυμάμαι καλά είναι χλμ/λίτρο.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                        • H
                                          hrdoukas last edited by

                                          Ο χρήστης MPOMPIO έγραψε:

                                          Επαναλαμβάνω ότι ο μετρητής κατανάλωσης μηδενίζεται (0.0) όταν τσουλάω χωρίς να πατάω το γκάζι αλλά έχοντας βάλει ταχύτητα. Πιθανολογώ ότι στο Astra έχει μπει σύστημα σαν αυτό που περιγράφει ο leonp, το οποίο κόβει την παροχή καυσίμου, αφήνοντας τη μηχανή να δουλεύει χωρίς μείγμα. Εμένα δεν με χαλάει καθόλου αυτό πάντως.

                                          Πως γινεται να δουλευει η μηχανη χωρις μειγμα ?

                                          Ενώ κανονικά η περιστροφή του κινητήρα καταλήγει να δώσει κίνηση στους τροχούς, όταν κινούμαστε με ταχύτητα σε κατηφόρα η περιστροφή των τροχών καταλήγει να κρατάει ψηλά τις στροφές του κινητήρα...

                                          Σωστά;

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                          • E
                                            emmanoyhl last edited by

                                            Σωστός!!!

                                            Για το φρενάρισμα με νεκρά τι να πούμε καθαρή ηλιθιότητα.
                                            Υπάρχουν μερικοί που υποστηρίζουν ότι ιδίως για οριακό φρενάρισμα πρέπει να πατάμε συμπλέκτη και όχι να κρατάμε την ταχύτητα μέσα σαν βοήθημα στο φρενάρισμα επίσης να μην κατεβάζουμε ταχύτητες για να μην μπερδεύουμε το ABS που μπορεί και αναλαμβάνει τα πάντα.

                                            Για μένα αυτά είναι ανοησίες. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να πετάμε τη μεγάλη βοήθεια που μας δίνει ο κινητήρας στο φρενάρισμα. Άσε που αυτός ψύχεται ενώ τα τακάκια και οι δαγκάνες όχι!!!!! Όλοι νομίζω ξέρουμε τι συμβαίνει όταν υπερθερμανθούν οι δίσκοι και τα υλικά τριβής.

                                            Το ABS δεν μπερδεύεται καθόλου και για να μπλοκάρεις τους τροχούς με κατεβασιά πρέπει να βάλεις πολύ μεγάλη προσπάθεια. Όχι ότι δεν γίνεται αλλά δεν είναι ότι ποιο εύκολο να την πάρει το κιβώτιο όταν οι στροφές είναι κιόλας πολύ ανεβασμένες.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 1 / 3
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr