-
Ο δεικτης ταχυτητας V ειναι για εως 240χλμ/ωρα .
Δεν πρεπει να βαζουμε πολυ υψηλοτερο δεικτη ταχυτητας γιατι το λαστιχο δεν θα ερθει ποτε στην θερμοκρασια λειτουργιας του.Για τιμες κοιταξτε και εδω: http://www.elastika-online.gr/start.html
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
1- Ο μόνος τρόπος να ξέρουμε ακριβώς τι γίνεται είναι να έχουμε συγκριτικό για τις ακριβείς διαστάσεις για τις οποίες ενδιαφερόμαστε!
Κι ένα ενδιαφέρον ερώτημα: Μπορεί ένα μοντέλο ελαστικού που είναι πολύ καλύτερο από ένα άλλο (άλλης εταιρείας ή και της ίδιας) σε μία συγκεκριμένη διάσταση να είναι πολύ χειρότερο από αυτό σε κάποια άλλη?... Παραδείγματα?...2-
3- Μάλλον αναφέρεσαι στο 'ζέσταμα' και όχι στο 'ταίριαγμα' (το οποίο δεν ακολουθεί τη λογική του 'όσο βαρύτερο και δυνατότερο, τόσο το καλύτερο').
4- O τελικός κριτής είναι το χρονόμετρο, το V-box, άντε και κανα G-Tech Pro αν και προσωπικά ουκ ολίγες φορές έχω προτιμήσει λάστιχα που κρατούσαν μεν λίγο χειρότερα από κάποιους ανταγωνιστές τους αλλά από την άλλη παρείχαν πιο προοδευτικές αντιδράσεις κοντά στο 'όριο'.
Στο 3 όντως αναφέρομαι στο ζέσταμα, το οποίο δεν ήρθε στους 5 γύρους που έκανα τότε στα Μέγαρα. Ο τελικός κριτής είναι το χρονόμετρο και το V-box όταν πρόκειται για αγώνες. Συμφωνώ μαζί σου για την επιλογή κάποιου ελαστικού ανεξάρτητα από τα νούμερα.
ΥΓ. Το S03 είναι πολύ σκληρό λάστιχο και τρώγεται πολύ δύσκολα. Εκτός και αν πρόκειται για Μ3 που λυσσάει στα donuts -
Οσον αφορα τα παραπανω λαστιχα που παρεθεσα τα pilot sport ps2 δεν βγαινουν σε αυτην την διασταση. Το αν φθειρεται γρηγορα το toyo φαινεται απο τη βαθμολογηση που εχει στο site που ηταν 3,5 στα 5 οχι οτι ειναι ασχημα αλλα σε σχεση με τα αλλα ηταν λιγο χειροτερη.
-
Ο χρήστης msamaro έγραψε:
Το όσο μεγαλύτερο δείκτης ταχύτητας τόσο το καλύτερο, δεν ισχύει. Πρέπει να διαλέγουμε λάστιχα με λίγο μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας από την τελική του αυτοκινήτου μας.
Το ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο δείκτης ταχύτητας τόσο περισσότερο αργούν να ζεσταθούν το έχω ακούσει και εγώ.Δεν πρεπει να βαζουμε πολυ υψηλοτερο δεικτη ταχυτητας γιατι το λαστιχο δεν θα ερθει ποτε στην θερμοκρασια λειτουργιας του.
Παιδια συγνωμη, αλλα εχω την εντυπωση πως οι περισσοτεροι φοραμε το ιδιο σετ λαστιχων ολο το χρονο... Τα λαστιχα ναι μεν αποδιδουν τα μεγιστα σε προσφυση οσο πιο κοντα ειναι στη 'θερμοκρασια (βελτιστης) λειτουργιας τους' αλλα οι περισσοτερες γομες και τα περισσοτερα πελματα στα ελαστικα δρομου 'δουλευουν' ακομα και σε γρηγορη οδηγηση στις ψυχρες μερες του χειμωνα διοτι εχουν σχεδιαστει για χρηση σε ενα ευρυτατο φασμα θερμοκρασιων.
Δευτερον, τι ειναι αυτο σε ενα αυτοκινητο που πιστευετε πως 'φερνει ενα λαστιχο στη θερμοκρασια λειτουργιας του' και δε θα μπορω να ζεστανω ενα 'γρηγορο' λαστιχο με ενα 'οχι και τοσο γρηγορο αυτοκινητο'; Αρχιζουν π.χ. τα αλλογα του κινητηρα και του κανουν μασαζ;..
Απ' οσο ξερω παντως, περα απο χαζο-σπινιαρισματα, πιο ευκολα ζεσταινονται τα λαστιχα απο τις συνεχομενες στροφες και τα φρεναρισματα (τα οποιο διοχετευουν θερμοτητα απο τους δισκους των φρενων στις ζαντες κι απο κει στα λαστιχα) παρα απο την οδηγηση στον αυτοκινητοδρομο.
-
Mιχάλη αν πιάσεις τα λάστιχα μετά από κίνηση πολύ ώρα σε υψηλές ταχύτητες (κοντά στην τελική του αυτοκινήτου) θα παρατηρήσεις ότι έχουν αναπτύξει πολύ υψηλές θερμοκρασίες! Ένα λάστιχο με υψηλό δείκτη ταχύτητας είναι πιο σκληρό έτσι ώστε να μην υπερθερμένεται. Δεν λέμε ότι δεν θα καταφέρεις να το ζεστάνεις ποτέ απλά επειδή η γόμα είναι πιο σκληρή θα αργήσει παραπάνω να ζεσταθεί.
-
Σχετικά με το Δείκτη Ταχύτητας σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερος από αυτόν που αντιστοιχεί στην τελική ταχύτητα του αυτοκίνητου σου. Αν το αυτοκίνητο έχει τελική 190χλμ και τοποθετηθούν ελαστικά με δείκτη για 240χλμ τότε ποτέ το ελαστικό δε θα φτάσει στο σωστό σημείο απόδοσης αφού δε θα ζεσταθεί τόσο όσο πρέπει προκειμένου να αποδώσει. Κοίταξε να παρακάτω sites που θα σε βοηθήσουν για να αποφασήσεις και για την διάσταση και για το δείκτη ταχύτητας αλλά και για ημερομηνια παραγωγής του ελαστικού κ.λπ:
http://www.glavopoulos.gr/arthra/tires/elastika_gr.htm
http://www.glavopoulos.gr/arthra/tires/ ... dex_gr.htm
http://www.autopress.gr/access/tmarket.asp -
Καλά ρε παιδιά τί λέτε. Μήπως τα 'V' πρέπει να φτάσουν στα 240 για να ζεσταθούν?
Όπως ειπώθηκε τα λάστιχα ζεσταίνονται πέρα από την επιτάχυνση και από την επιβράδυνση και βεβαίως στις στροφές. Προσωπικά έχω κουρελιάσει απλό λάστιχο χωρίς καν να ξεπεράσω τα 120 απλά επειδή είμουν σε δρόμο με στροφές. Το λάστιχο μετά ήταν σαν να έχει σκιστεί από χαλίκια με πολλά μικρά κομμάτια να έχουν φύγει.
Όπως τα λέτε η οδήγηση μίας Ferrari στην πόλη θα έπρεπε να ήταν επικίνδυνη μιας και δεν θα μπορούσαν ποτέ να ζεσταθούν τα λάστιχά της.
Βεβαίως και δεν ισχύει κάτι τέτοιο.Ο δείκτης ταχύτητας λειτουργεί επιπλέον και ως έμμεσος δείκτης αντοχής του ελαστικού γενικώς στην πίεση. Συνεπώς εάν κάποιος πιέζει το αυτοκίνητό του τα ελαστικα με δείκτη 'V' είναι μία καλή λύση. Η Opel αποφάσισε να εφοδιάσει με τέτοιο λάστιχο το Corsa sport 1,4. Κάτι θα ξέρει δεν νομίζετε?
-
Ο χρήστης powergs έγραψε:
Αν το αυτοκίνητο έχει τελική 190χλμ και τοποθετηθούν ελαστικά με δείκτη για 240χλμ τότε ποτέ το ελαστικό δε θα φτάσει στο σωστό σημείο απόδοσης αφού δε θα ζεσταθεί τόσο όσο πρέπει προκειμένου να αποδώσει.
Γιατι, πρεπει να περασεις τα 190 χ.α.ω. για να 'ζεσταθει' το λαστιχο των 240 χ.α.ω.;;!!!!!
Και, αν ειναι ετσι οπως το θετουν μερικοι, τι γινεται με το 'ζεσταμα' το χειμωνα;! Και τι πρεπει να εχει ενα αυτοκινητο για να 'ζεστανει' ενα λαστιχο με ενα μεγαλο δειχτη ταχυτητας;
Τεσπα, προσωπικα θα συμφωνησω με το τελευταιο ποστ του nickolas.
-
Εγραψα το παρακατω στα τεχνικα οποιος ξερει ας μου απαντησει:
Εγω δεν καταλαβαινω κατι για τις διαστασεις των ζαντων και θα το ρωτησω εδω για να ην ανοιγω αλλο θεμα. Εστω οτι η ζαντα ειναι 7αρα πχ τοτε αν κανουμε την μετατροπη εχουμε 7*25,4=177,8 δηλαδη μεχρι 175 φαρδος ελασικου το οποιο βεβαια ειναι λαθος αφου 7αρα παιρνει ανετα 215 και βαλε. Μπορει να μου το εξηγησει καποιος; Η 6,5αρα μεχρι ποσο φαρδος παιρνει και ποσο η 7αρα; Σε 205 φαρδος τι προτεινετε να βαλω για καλυτερη λυση(να καθεται κλυτερα το λαστιχο κτλ...); 7αρα;
Με το δεικτη φορτιου τι γινεται; Ποσο πρεπει να ειναι τουλαχιστον σε c4 1.6 που θα φορτωνεται που και που σε ταξιδια;
Επισης καποιος μου εδωσε το site: http://www.elastika-online.gr/start.html για τιμες. Που εχει καποιο καταλογο τιμων εκει γιατι εγω βρηκα μονο αυτο που λεει δικες του 2-3 προτασεις και οχι να δω τιμες σε αυτα που θελω. -
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Εγραψα το παρακατω στα τεχνικα οποιος ξερει ας μου απαντησει:Εγω δεν καταλαβαινω κατι για τις διαστασεις των ζαντων και θα το ρωτησω εδω για να ην ανοιγω αλλο θεμα. Εστω οτι η ζαντα ειναι 7αρα πχ τοτε αν κανουμε την μετατροπη εχουμε 7*25,4=177,8 δηλαδη μεχρι 175 φαρδος ελασικου το οποιο βεβαια ειναι λαθος αφου 7αρα παιρνει ανετα 215 και βαλε. Μπορει να μου το εξηγησει καποιος; Η 6,5αρα μεχρι ποσο φαρδος παιρνει και ποσο η 7αρα; Σε 205 φαρδος τι προτεινετε να βαλω για καλυτερη λυση(να καθεται κλυτερα το λαστιχο κτλ...); 7αρα;
Με το δεικτη φορτιου τι γινεται; Ποσο πρεπει να ειναι τουλαχιστον σε c4 1.6 που θα φορτωνεται που και που σε ταξιδια;
Επισης καποιος μου εδωσε το site: http://www.elastika-online.gr/start.html για τιμες. Που εχει καποιο καταλογο τιμων εκει γιατι εγω βρηκα μονο αυτο που λεει δικες του 2-3 προτασεις και οχι να δω τιμες σε αυτα που θελω.Bαζεις τις διαστασεις που θες και σου βγαζει ποια λαστιχα υπαρχουν και τι τιμη εχουν.
-
Ναι οκ το ειχα δει αλλα ξεχασα να διορθωσω την ερωτηση. Εχει διασταυρωση κανεις τις τιμες με λαστιχαδικο; Θελω να πω η πραγματικη τιμη που λεει αν δεν το παρεις απο αυτους ειναι οντως ετσι η ειναι φουσκωμενη για να φαινεται η εκπτωση μεγαλη;
-
...μάλλον το 2ο ισχύει as always...
-
Ρε παδιά δεν είπε κανείς ότι τα λάστιχα με δείκτη V πρέπει να πας με 240 για να ζεσταθούν! Τα λάστιχα μπορούν να ζεσταθούν οδηγώντας γρήγορα σε αργές στροφές των 50χλμ. Η διαφορά είναι ότι αυτά με μεγαλύτερο δείκτη θα αργήσουν περισσότερο να ζεσταθούν.
Όσο αφορά αυτό που είπε ο φίλος για την οδήγηση στην πόλη. Είχες την εντύπωση μέσα στην πόλη με μέση ταχύτητα 10χλμ και τους ελληνικούς δρόμους γυαλί τα λαστιχά καταφέρνουν να πιάσουν θερμοκρασία λειτουργίας? Γι'αυτό εξάλλου στην Ελλάδα βλέπεις λάστιχα που έχουν κάνει 30.000χλμ και το πέλμα τους δεν έχει φαγωθεί καθόλου.Ξέρει κανείς που μπορώ να βρω στο ίντερνετ πίνακα με τις αντιστοιχίες στις διαστάσεις? Εννοώ ποια διάσταση έχει την ίδια διάμετρο με ποια άλλη κλπ...
-
Ο χρήστης msamaro έγραψε:
Ξέρει κανείς που μπορώ να βρω στο ίντερνετ πίνακα με τις αντιστοιχίες στις διαστάσεις? Εννοώ ποια διάσταση έχει την ίδια διάμετρο με ποια άλλη κλπ...
Ετοιμο πινακα οχι, αλλα αν θες να πειραματιστεις και να ξερεις ποσο μακρια θα εισαι απο τις διαστασεις 'μαμα', ποσο θα 'κλεβει' το κοντερ, κλπ, υπαρχει ενα πολυ ωραιο 'κομπιουτερακι' εδω:
http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html
(ειναι σε Java κι εχει και γραφικη αναπαρασταση της συγκρισης δυο διαστασεων ελαστικων)Ρε παδιά δεν είπε κανείς ότι τα λάστιχα με δείκτη V πρέπει να πας με 240 για να ζεσταθούν! Τα λάστιχα μπορούν να ζεσταθούν οδηγώντας γρήγορα σε αργές στροφές των 50χλμ. Η διαφορά είναι ότι αυτά με μεγαλύτερο δείκτη θα αργήσουν περισσότερο να ζεσταθούν.
Δε νομιζω οτι υπαρχει τετοιος 'κανονας'. Αν ηταν ετσι, οσο πιο γρηγορο ειναι ενα αμαξι τοσο περισσοτερο αργει να αποκτησει προσφυση κι οσο πιο αργο τοσο καλυτερη προσφυση θα ειχε με το 'καλημερα'! Τι σχεση εχει η θερμοαγωγιμοτητα του υλικου και το ποσο γρηγορα φτανει την ιδανικη του θερμοκρασια λειτουργιας (αν την φτανει, αναλογα και με τη θερμοκρασια περιβαλλοντος και δρομου!) με την καταλληλοτητα του για υψηλους ρυθμους περιστροφης;;
Όσο αφορά αυτό που είπε ο φίλος για την οδήγηση στην πόλη. Είχες την εντύπωση μέσα στην πόλη με μέση ταχύτητα 10χλμ και τους ελληνικούς δρόμους γυαλί τα λαστιχά καταφέρνουν να πιάσουν θερμοκρασία λειτουργίας? Γι'αυτό εξάλλου στην Ελλάδα βλέπεις λάστιχα που έχουν κάνει 30.000χλμ και το πέλμα τους δεν έχει φαγωθεί καθόλου.
Αν δεις και στο warm-up lap στη Formula 1 δεν πανε τοσο γρηγορα για να κρατησουν ζεστα τα λαστιχα, απλως στριβουν συνεχως (κυριως για τα εμπρος) και γκαζωνουν-φρεναρουν (πιο πολυ για τα πισω). Οσον αφορα τα δικα μας και το ζεσταμα τους, πολυ συχνα ειναι καλυτερη η πολη απο την Ε.Ο. - δηλ. οι συνεχεις στροφες στα στενακια, τα σταματα-ξεκινα και τα παρκαρε-ξεπαρκαρε. Μπορει να πας με σταθερα 120 για μια ωρα στην Εθνικη οδο και τα λαστιχα σου να ειναι δροσερα μια αντιστοιχα δροσερη ανοιξιατικη ημερα. Δε σημαινει οτι δεν αποδιδουν.
-
Εγω αυτα που βρηκα τα κατατασω απο το καλυτερο προς το χειροτερο(που ειναι επισης πολυ καλο). Θα δω τιμες και θα δοκιμασω:
Pirelli P-Zero Nero M&S
Goodyear Assurance TripleTred
Michelin HydroEdge TM
Goodyear Eagle F1 GS-D3
Toyo Proxes T1-S
Yokohama AVS ES100
Yokohama AVS Sport
Michelin Pilot Sport A/S
Bridgestone Turanza LS-V
Dunlop SP Sport 9000
Dunlop SP Sport 01
Yokohama Parada Spec-2
Yokohama AVS dB S2
Michelin Pilot Exalto PE2TM -
Για το δείκτη ταχύτητας δεν τα βγάζω από το μυαλό μου. Έχω παραθέσει sites που αναφέρουν ότι πρέπει να είναι ο δείκτης αντίστοιχος της τελικής ταχύτητας του οχήματος. Από το μυαλό τους λέτε να τα βγάλανε; Δεν ξέρω γιατί η Opel έβαλε ελαστικά για 240χλμ σε 1400cc και προσωπικά θα ρωτούσα την αντιπροσωπεία γιατί είναι θέμα ασφάλειας ότι αφορά τα ελαστικά. Εκείνο που ξέρω είναι ότι οι δείκτες βγαίνουν για κάποιο λόγο. Αν θέλεις τους λαμβάνεις υπόψιν σου αν δε θες κανένας δεν θα σε πει τίποτα.
-
Ο χρήστης powergs έγραψε:
Εκείνο που ξέρω είναι ότι οι δείκτες βγαίνουν για κάποιο λόγο. Αν θέλεις τους λαμβάνεις υπόψιν σου αν δε θες κανένας δεν θα σε πει τίποτα.Αν βάλεις λάστιχο 'Η' σε αυτοκίνητο που φτάνει τα 240, θα σου πει... ο Αγιος Πέτρος
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Εκείνο που ξέρω είναι ότι οι δείκτες βγαίνουν για κάποιο λόγο. Αν θέλεις τους λαμβάνεις υπόψιν σου αν δε θες κανένας δεν θα σε πει τίποτα.
Αν βάλεις λάστιχο 'Η' σε αυτοκίνητο που φτάνει τα 240, θα σου πει... ο Αγιος Πέτρος
Έτσι ακριβώς. Αρκεί να μην βάλεις μικρότερο δείκτη ταχύτητας από την τελική σου. Όπως είπα έχω κουρελιάσει απλά λάστιχα σε στροφές (επειδή υπερθερμάνθηκαν) , συνεπώς τα λάστιχα με υψηλό δείκτη είναι τα ενδεικνυόμενα για εμένα αλλά και για κάθε 'ζωηρό' οδηγό πιστεύω.
Δεν υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας. Απλά αργούν λίγο να ζεσταθούν. Μάλιστα, στο αμαξάκι μου μάλλον ζεστένονται πιο εύκολα από Ferrari, μιας και υποθέτω πως ανά μονάδα επιφάνειας αντιστοιχεί μεγαλύτερη κάθετη δύναμη σε εμένα (οι Ferrari έχουν πολύ παχύ λάστιχο)
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Το λάστιχο μετά ήταν σαν να έχει σκιστεί από χαλίκια με πολλά μικρά κομμάτια να έχουν φύγει.Αν φαίνεται σα να έκοψες κομμάτια με το νύχι σου στην άκρη του πέλματος και στο πλάι, το λάστιχό σου ήταν επικίνδυνα ξεφούσκωτο.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Το λάστιχο μετά ήταν σαν να έχει σκιστεί από χαλίκια με πολλά μικρά κομμάτια να έχουν φύγει.
Αν φαίνεται σα να έκοψες κομμάτια με το νύχι σου στην άκρη του πέλματος και στο πλάι, το λάστιχό σου ήταν επικίνδυνα ξεφούσκωτο.
Κάτι τέτοιο μόνο που ήταν σε όλο το φάρδος του πέλματος και όχι στο πλάι.
Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια....