-
Συμφωνώ και πιστεύω επίσης πως οι καινοτομίες που ενσωμάτωνε η Σουντ είχαν ακριβώς αυτό τον προσανατολισμό, δηλαδή να της δώσουν σπορ χαρακτήρα. Αν διαβάσετε την ιστορία στο site του Τιμ που παρέθεσα θα δείτε ότι οι σχεδιαστές έβαλαν όλο το ταλέντο τους γιατί υπήρχε πίεση το αυτοκίνητο να είναι γνήσια Άλφα Ρομέο και όχι άλλο ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο. Αντίθετα, απ'ό,τι έχω διαβάσει για το Μίνι, οι καινοτομίες του είχαν σκοπό κυρίως την εξοικονόμηση χώρων και τη χρηστικότητα και όχι τον σπορ χαρακτήρα, ο οποίος προέκυψε μετά.
-
Πέραν όλων αυτών, και φυσικά αν κάνουμε στην άκρη τα μαρκετινίστικα κολπάκια περί ψευδοκατηγορίας 'GTi' (άραγε πού ακούστηκε το ακρώνυμο GTi να ονομάζει μια ολόκληρη και ιδιαίτερη κατηγορία αυτοκινήτων...), κανείς δεν μπορεί νομίζω να αρνηθεί την πρωτοκαθεδρία του πρώτου σπορ μικρού προσθιοκίνητου (φτάνει πια με την ονομασία GTi) στην Lancia Fulvia Coupe' που παρουσιάστηκε το 1965! Κάποιοι θα πουν πως δεν ήταν και τόσο μικρή, πως ήταν αρκετά ακριβή κτλ. Συνδυάζει το πλεονέκτημα που είχε η AlfaSud, το οποίο και περιέγραψα νωρίτερα, ενώ ήταν πολύ φθηνότερη σε σχέση με ταις γρήγορες της εποχής, π.χ. Alfa Romeo GT Junior 1.3 ή τα διάφορα MG και Triumph. Δεν γνωρίζω αν ήταν αρκετά ακριβότερη του Mini Cooper, αλλά στην επιοχή εκείνη τα Εγγλέζικα ήταν από τα ακριβότερα αυτοκίνητα της αγοράς. Όποιος έχει ακούσει τον V4 να μαρσάρει θα καταλάβει!!!
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
(...) Α, και κάτι άλλο, που ΙΜΗΟ μετράει: τεράστιες διακρίσεις στους αγώνες της εποχής του, κάτι που δεν έχει να επιδείξει ούτε το GTi Mk1 ούτε (πολύ περισσότερο, και είναι απογοητευτικό αυτό) η Alfasud.Μη γίνεσαι άδικος... Η AlfaSud δεν είχε αγωνιστικές δάφνες όχι διότι δεν είχε τις ικανότητες ως αυτοκίνητο αλλά διότι η Alfa Romeo επέλεξε να γίνει έτσι. Οι αγωνιστικές επιτυχίες της Alfa Romeo στις αρχές της δεκαετίας του ΄70 ήταν ήδη τόσο μεγάλες, και μάλσιτα με προοπτικές διατήρησής τους και στα επόμενα χρόνια, που μια κίνηση 'στρατολόγησης' της AlfaSud σε Ευρωπαικό επίπεδο θα ήταν άνευ ουσίας, αφού οι GTA Junior και οι GTAm τα πήγαιναν περίφημα στο Ευρωπαικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Έτσι η Alfa Romeo αποφάσισε να περιορίσει τις αγωνιστικές δραστηριότητες της Σουντ σε επίπεδο αγώνων ενιαίου. Το Δεκέμβριο του 1975 η Alfa Romeo παρουσίασε τρεις AlfaSud Ti 'εξοπλισμένες' με το kit της Autodelta ώστε να δημιουργήσει το 'Trofeo AlfaSud' τον επόμενο χρόνο. Το ενιαίο αυτό κατέστη τόσο επιτυχημένο που το 1976 η Alfa Romeo πρότεινε τη διοργάνωσή του και στην Αυστρία (σε αυτό το πρωτάθλημα συμμετείχει και ο Gerhard Berger λίγα χρόνια πριν μπει στη Φόρμουλα 1!!!) και από το 1977 στη Γαλλία και στη Γερμανία. Διοργανώθηκε επίσης και ένα κύπελλο 'Χιόνο και Πάγος'. Η αξιοπιστία των κινητήρων της ήταν άνευ προηγουμένου αφού έφταναν το όριο των 100ίππων/λίτρο το οποίο φάνταζε απαράβατο λίγα χρόνια πριν, και δεν υπήρχε ανάγκη το κατέβασμα του κινητήρα μετά από κάθε αγώνα όπως τότε συνηθιζόταν.
Το ότι το Mini Cooper είχε παγκόσμιες επιτυχίες δεν το καθιστά αυτόματα ανώτερο τεχνικά της AlfaSud. Ιστορικά ναι, τεχνικά όμως όχι και υπάρχουν πολλά στοιχεία για να σου αποδείξω πως η τεχνολογία της AlfaSud ήταν πολύ μπροστά σε σχέση με του Mini Cooper.
-
Ο χρήστης isidoros έγραψε:
Kyan , ευχαριστούμε πολύ για τα πολύ ενδιαφέροντα ιστορικά στοιχεία που παρέθεσες!
Να συμπληρώσω μόνο, αν θυμάμαι καλά, ότι η σκουριά στα μέταλλα της Alfa Romeo Alfasud οφειλόταν στην διαταγή της ιταλικής κυβέρνησης στην παλαί ποτέ κρατική εταιρεία να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή της ατσάλι εισαγόμενο από την πρώην Σοβιετική Ένωση, σε μια προσπάθεια για βελτίωση των πολιτικών σχέσεων μεταξύ των 2 χωρών. Το αποτέλεσμα ήταν, δυστυχώς, οι Alfasud να σκουριάζουν ανεπανόρθωτα..Αυτό αποτελεί προπαγάνδα καθώς το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπιζαν και οι BMW της εποχής οι οποίες χρησιμοποιούσαν και αυτές λαμαρίνες από την Σοβιετική Ένωση...
-
Ο χρήστης AlfaRomeo έγραψε:
(...) Α, και κάτι άλλο, που ΙΜΗΟ μετράει: τεράστιες διακρίσεις στους αγώνες της εποχής του, κάτι που δεν έχει να επιδείξει ούτε το GTi Mk1 ούτε (πολύ περισσότερο, και είναι απογοητευτικό αυτό) η Alfasud.
Μη γίνεσαι άδικος... Η AlfaSud δεν είχε αγωνιστικές δάφνες όχι διότι δεν είχε τις ικανότητες ως αυτοκίνητο αλλά διότι η Alfa Romeo επέλεξε να γίνει έτσι.
Μα ναι, συμφωνούμε: το 'απογοητευτικό' πάει στο 'κρίμα που ένα τόσο καλό αυτοκίνητο δεν έλαμψε στους αγώνες λόγω πολιτικής του εργοστασίου'. Δεν υπαινίσσομαι πως δεν ήταν καλό αυτοκίνητο για αγώνες η Sud (είχε γίνει και ένα επιτυχέστατο ενιαίο με Sud στην Ελλάδα το 1975 νομίζω).
Το ότι το Mini Cooper είχε παγκόσμιες επιτυχίες δεν το καθιστά αυτόματα ανώτερο τεχνικά της AlfaSud. Ιστορικά ναι, τεχνικά όμως όχι και υπάρχουν πολλά στοιχεία για να σου αποδείξω πως η τεχνολογία της AlfaSud ήταν πολύ μπροστά σε σχέση με του Mini Cooper.
Το ζήτημα ποτέ δεν το έθεσα σαν 'τεχνική ανωτερότητα' αλλά σαν 'ιστορική πρωτοπορεία'. Και δεν χρειάζεται να αποδείξεις κάτι, δεδομένου πως τα 2 αυτοκίνητα έχουν 10 χρόνια διαφορά στο σχεδιασμό τους, νομίζω είναι προφανές
-
Renault 5 Alpine, 1976.......
Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι..... -
Το ζήτημα ποτέ δεν το έθεσα σαν 'τεχνική ανωτερότητα' αλλά σαν 'ιστορική πρωτοπορεία'.
Με συτή τη λογική θα έπρεπε να κάνεις μια σύκγριση τουλάχιστον μεταξύ Mini Cooper και Lancia Fulvia HF, πριν ορίσεις το Cooper ως το πρώτο και ιστορικότερο προσθιοκίνητο όλων των εποχών. Τί σε κάνει να θεωρείς το τελευταίο επικρατέστερο της πρώτης;
-
Νάσο, τελικά βρήκες Σουντ να οδηγήσεις; Πολύ ενημερωμένο σε βλέπω!
-
Ο χρήστης AlfaRomeo έγραψε:
Το ζήτημα ποτέ δεν το έθεσα σαν 'τεχνική ανωτερότητα' αλλά σαν 'ιστορική πρωτοπορεία'.
Με συτή τη λογική θα έπρεπε να κάνεις μια σύκγριση τουλάχιστον μεταξύ Mini Cooper και Lancia Fulvia HF, πριν ορίσεις το Cooper ως το πρώτο και ιστορικότερο προσθιοκίνητο όλων των εποχών. Τί σε κάνει να θεωρείς το τελευταίο επικρατέστερο της πρώτης;
Πρώτον, τη Lancia την έχω ήδη αναφέρει:
Αν τώρα μιλάμε για 'σπορ προσθιοκίνητα του segment B ή C' (αν και ούτε αυτοί οι ορισμοί υπήρχαν τότε) τότε, εκτός φυσικά της Alfasud, δεν πρέπει να ξεχνάμε κάτι Lancia Fulvia HF, 128 Sport/3Ρ (φανταστικό αυτοκίνητο, είχε ο πατέρας μου ένα ), ακόμα και το 127 Sport.
Δεύτερον και κυριότερο, το Mini προηγείται χρονικά:
Lancia Fulvia HF http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/625/ 1966
Mini Cooper 1275 http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/36/ 1964Τρίτον, εγώ μόνο για το 'πρώτο σπορ προσθιοκίνητο' μίλησα. Για το 'ιστορικότερο' μίλησες εσύ.
Δεν με ενδιαφέρει να υπερασπιστώ το Mini, απλά ανέφερα αυτό που νόμιζα πως ήταν η απάντηση στον τίτλο του θέματος σύμφωνα με τις γνώσεις μου. Ας παραθέσει όποιος έχει κάτι διαφορετικό, κέρδος θα είναι για όσους έχουν ανοικτά μυαλά
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Νάσο, τελικά βρήκες Σουντ να οδηγήσεις; Πολύ ενημερωμένο σε βλέπω!Οχι, δεν βρήκα. Αλλά όταν ήμουν μικρός είχαν πολλοί φίλοι των γονιών μου και έτρεχαν και σε αγώνες κτλ. Και πάντα έλεγαν τα καλύτερα λόγια για γκάζια-φρένα-κρατήματα (και τα χειρότερα για τα ηλεκτρικά και τις σκουριές )
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Νάσο, τελικά βρήκες Σουντ να οδηγήσεις; Πολύ ενημερωμένο σε βλέπω!
Οχι, δεν βρήκα. Αλλά όταν ήμουν μικρός είχαν πολλοί φίλοι των γονιών μου και έτρεχαν και σε αγώνες κτλ. Και πάντα έλεγαν τα καλύτερα λόγια για γκάζια-φρένα-κρατήματα (και τα χειρότερα για τα ηλεκτρικά και τις σκουριές )
Δεν σε έχω ξεχάσει ( άραγε εσύ θυμάσαι; ) αλλά είναι κάποια πραγματάκια ακόμα που θέλω να κάνω πριν αρχίσω τις μαγκιές με την Αλίκη και -το κυριότερο- να υποχωρήσει η ζέστη.
-
η alfasud ητανε το πρωτο απολυτως σπορ προσθιοκινητο αυτοκινητο
(...που σκουριαζε στην ομιχλη)αλφιστες μη βαρατε, να κανουμε και καννα αστειακι, ε?
-
Ο χρήστης PetRaN έγραψε:
η alfasud ητανε το πρωτο απολυτως σπορ προσθιοκινητο αυτοκινητο
(...που σκουριαζε στην ομιχλη)αλφιστες μη βαρατε, να κανουμε και καννα αστειακι, ε?
Για τις Σουντ σειράς 1 δεν έχεις και πολύ άδικο πάντως. Οι επόμενες ήταν στα πρότυπα της εποχής από πλευράς αντοχής στη διάβρωση.
-
κυαν το ξαναλεω οτι το εγραψα για πλακα!!!
-
Εγώ όμως σοβαρολογώ.
Προφανώς δεν παρεξηγήθηκα, έτσι;
-
απο εμενα εννοειται πως οχι...
μην τα δει μονο καννας τιμος αυτα που γραφεις -
Ο χρήστης nass έγραψε:
Πρώτον, τη Lancia την έχω ήδη αναφέρει:Aν θεωρείς ως αναφορά τη φράση: 'δεν πρέπει να ξεχνάμε κάτι Lancia Fulvia HF', τότε έχεις δίκιο, συγνώμη!
Δεύτερον και κυριότερο, το Mini προηγείται χρονικά:
Μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσεις τις πηγές σου καθώς η Lancia Fulvia (και όχι η Fulvia HF!) παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση της Γενεύης του 1965.
Eνώ το πρώτο Mini Cooper των 995 κ.εκ. παρουσιάστηκε το 1961. Το Cooper S των 1275 κ.εκ. παρουσιάστηκε το 1964.
Aν θέλεις να πάμε πιο πίσω -και για όσους φυσικά η αυτοκίνηση δεν ξεκινά την εποχή της απόσυρσης- θα ανέφερα το Saab 92, το οποίο παρουσιάστηκε το 1949 και είχε αξιόλογες επιτυχίες στους αγώνες Rally.
Παρ' όλα αυτά για εμένα μετράει περισσότερο το γεγονός ότι η Fulvia σχεδιάστηκε από την αρχή ως ένα σπορ προσθιοκίνητο και δεν προέκυψε αργότερα μια HF που θα προσέδιδε το χαρακτηρισμό αυτό. Αντίθετα σε όλες τις άλλες πριπτώσεις -πλην AlfaSud- τα μοντέλα για τα οποία μιλάμε αποτέλεσαν βελτιωμένες εκδόσεις των απλών βασικών εκδόσεων. -
Μια ακόμα θεωρία που ακούγεται για τη σχέση σκουριάς-alfasud είναι οι απεργειακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο εργοστάσιο του Pomigliano d'arco (αν θυμάμαι καλά). Η αναφορά έλεγε για κάποια αυτοκίνητα που έμειναν άβαφτα για μέρες, στην ύπαιθρο περιμένοντας να βαφούν... Αυτό ενισχύει τις πιθανότητες της αγοράς μίας ολοκαίνουργιας και σάπιας sud από την αντιπροσωπεία
Τέλος θυμάμαι από κάτι παλιά τέυχη motor hellas news τη συμμετοχή της sud σε ενιαίο αλλά και σε κάτι κανιβαλισμούς (ακρόπολις κ τέτοια)
-
Ο χρήστης Meimaridis έγραψε:
Τέλος θυμάμαι από κάτι παλιά τέυχη motor hellas news τη συμμετοχή της sud σε ενιαίο αλλά και σε κάτι κανιβαλισμούς (ακρόπολις κ τέτοια)Αν θυμάμαι καλά το ενιαίο του 1975 είχε γίνει με Sud με τελικό νικητή το Μιχάλη Μοσχού (αδελφό του Γιώργου).
Πρώτα σπόρ προσθιοκίνητα: Alfasud, Golf Gti ή τι άλλο?