-
Εμένα που έχει μια μλκια για ρυθμιση αν δεν βρίσκεις 95 αρα αλλά 91 οκτανια? Ρυθμιζει προφανώς το αβάνς αλλά και το δικό μου και τα υπόλοιπα μεταχεισμενα είναι σε οτι θεση να ναι......
100αρα μου είναι άχρηστη, η πιο επικ βενζίνη ήταν από ένα aegean που το αμαξι πετούσε.(τολουολιο?)Με κάτι αντιστάσεις δεν ρυθμίζεται στις παλιές Mercedes;
-
-
Καλημέρα και καλή εβδομάδα.
Έχω ακούσει ότι που και που πρέπει να βάζουμε βενζίνη 100 οκτανίων, για να ξεμπουκώνει και καθαρίζει τον κινητήρα.
Ένας μηχανικός μου είπε ότι μπορώ ΠΑΝΤΑ να βάζω 100άρα αν αντέχω οικονομικά!
Σε κάποιο άλλο άρθρο διάβασα ότι, μόνο σε τούρμπο κινητήρες μπορείς να βάζεις πάντα 100άρα και βλέπεις πραγματική διαφορά σε σχέση με την 95άρα, αλλά σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες, εκτός του ότι είναι αμελητέα η διαφορά, μπορεί και να κάνεις ζημιά στον κινητήρα!Το αυτοκίνητό μου είναι Hyundai Accent Full Ls 1300cc μοντέλο 1999/12.
Θα εκτιμούσα και τη γνώμη σας. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων! -
Ο χρήστης nith1717 έγραψε:
Καλημέρα και καλή εβδομάδα.Έχω ακούσει ότι που και που πρέπει να βάζουμε βενζίνη 100 οκτανίων, για να ξεμπουκώνει και καθαρίζει τον κινητήρα.
Ένας μηχανικός μου είπε ότι μπορώ ΠΑΝΤΑ να βάζω 100άρα αν αντέχω οικονομικά!
Σε κάποιο άλλο άρθρο διάβασα ότι, μόνο σε τούρμπο κινητήρες μπορείς να βάζεις πάντα 100άρα και βλέπεις πραγματική διαφορά σε σχέση με την 95άρα, αλλά σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες, εκτός του ότι είναι αμελητέα η διαφορά, μπορεί και να κάνεις ζημιά στον κινητήρα!Το αυτοκίνητό μου είναι Hyundai Accent Full Ls 1300cc μοντέλο 1999/12.
Θα εκτιμούσα και τη γνώμη σας. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!Η 100άρα έχει μεγαλύτερη αντικροτικότητα και είναι για κινητήρες με υψηλή συμπίεση, στο δικό σου δεν θα κάνει διαφορά στον κινητήρα σου αλλά στην τσέπη σου, μπορεί να βάζεις μια βενζίνη 97άρα πχ Vpower της shell που έχει καθαριστικά για το χώρο καύσης και τις βαλβίδες του κινητήρα, μαζεύεις και πόντους.
Το θέμα είναι καθαρά τεχνικό, στα μοτέρ με στατική συμπίεση από 11.0 :1 και πάνω αν βάλεις απλή 90άρα θα έχουν προανάφλεξη,( τα λεγόμενα πειράκια ) ο αισθητήρας προανάφλεξης να μειώσει το αβάνς του κινητήρα και θα μειωθεί η απόδοση του, το ίδιο και στους κινητήρες turbo με στατική συμπίεση 8.5 και άνω που στο 1.2bar η δυναμική συμπίεση πλησιάζει το 12:1 +.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Καλημέρα και καλή εβδομάδα.
Έχω ακούσει ότι που και που πρέπει να βάζουμε βενζίνη 100 οκτανίων, για να ξεμπουκώνει και καθαρίζει τον κινητήρα.
Ένας μηχανικός μου είπε ότι μπορώ ΠΑΝΤΑ να βάζω 100άρα αν αντέχω οικονομικά!
Σε κάποιο άλλο άρθρο διάβασα ότι, μόνο σε τούρμπο κινητήρες μπορείς να βάζεις πάντα 100άρα και βλέπεις πραγματική διαφορά σε σχέση με την 95άρα, αλλά σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες, εκτός του ότι είναι αμελητέα η διαφορά, μπορεί και να κάνεις ζημιά στον κινητήρα!
Απορία : Η δυναμική συμπίεση στη μέγιστη ροπή ενός ατμοσφαιρικου(χωρίς μεταβλητο κτλ.) διαφέρει σημαντικά λόγω συντονισμου εισαγωγής ή ψιλο λεπτομέρειες?
Το αυτοκίνητό μου είναι Hyundai Accent Full Ls 1300cc μοντέλο 1999/12.
Θα εκτιμούσα και τη γνώμη σας. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!Η 100άρα έχει μεγαλύτερη αντικροτικότητα και είναι για κινητήρες με υψηλή συμπίεση, στο δικό σου δεν θα κάνει διαφορά στον κινητήρα σου αλλά στην τσέπη σου, μπορεί να βάζεις μια βενζίνη 97άρα πχ Vpower της shell που έχει καθαριστικά για το χώρο καύσης και τις βαλβίδες του κινητήρα, μαζεύεις και πόντους.
Το θέμα είναι καθαρά τεχνικό, στα μοτέρ με στατική συμπίεση από 11.0 :1 και πάνω αν βάλεις απλή 90άρα θα έχουν προανάφλεξη,( τα λεγόμενα πειράκια ) ο αισθητήρας προανάφλεξης να μειώσει το αβάνς του κινητήρα και θα μειωθεί η απόδοση του, το ίδιο και στους κινητήρες turbo με στατική συμπίεση 8.5 και άνω που στο 1.2bar η δυναμική συμπίεση πλησιάζει το 12:1 +.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Καλημέρα και καλή εβδομάδα.
Έχω ακούσει ότι που και που πρέπει να βάζουμε βενζίνη 100 οκτανίων, για να ξεμπουκώνει και καθαρίζει τον κινητήρα.
Ένας μηχανικός μου είπε ότι μπορώ ΠΑΝΤΑ να βάζω 100άρα αν αντέχω οικονομικά!
Σε κάποιο άλλο άρθρο διάβασα ότι, μόνο σε τούρμπο κινητήρες μπορείς να βάζεις πάντα 100άρα και βλέπεις πραγματική διαφορά σε σχέση με την 95άρα, αλλά σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες, εκτός του ότι είναι αμελητέα η διαφορά, μπορεί και να κάνεις ζημιά στον κινητήρα!
Το αυτοκίνητό μου είναι Hyundai Accent Full Ls 1300cc μοντέλο 1999/12.
Θα εκτιμούσα και τη γνώμη σας. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!Η 100άρα έχει μεγαλύτερη αντικροτικότητα και είναι για κινητήρες με υψηλή συμπίεση, στο δικό σου δεν θα κάνει διαφορά στον κινητήρα σου αλλά στην τσέπη σου, μπορεί να βάζεις μια βενζίνη 97άρα πχ Vpower της shell που έχει καθαριστικά για το χώρο καύσης και τις βαλβίδες του κινητήρα, μαζεύεις και πόντους.
Το θέμα είναι καθαρά τεχνικό, στα μοτέρ με στατική συμπίεση από 11.0 :1 και πάνω αν βάλεις απλή 90άρα θα έχουν προανάφλεξη,( τα λεγόμενα πειράκια ) ο αισθητήρας προανάφλεξης να μειώσει το αβάνς του κινητήρα και θα μειωθεί η απόδοση του, το ίδιο και στους κινητήρες turbo με στατική συμπίεση 8.5 και άνω που στο 1.2bar η δυναμική συμπίεση πλησιάζει το 12:1 +.
Απορία : Η δυναμική συμπίεση στη μέγιστη ροπή ενός ατμοσφαιρικου(χωρίς μεταβλητο κτλ.) διαφέρει σημαντικά λόγω συντονισμου εισαγωγής ή ψιλο λεπτομέρειες?
-
Πρέπει πρώτα να δούμε τι είναι ο λόγος συμπίεσης.
Ο κύλινδρος σε ένα κινητήρα από το ΚΝΣ έως το ΑΝΣ έχει μια Α χωρητικότητα, ο χώρος καύσης τώρα έχει και αυτός μια χωρητικότητα, ο λόγος συμπίεσης είναι πόσες φορές συμπιέζεται ο αέρας του κυλίνδρου που χωράει μεταξύ του ΚΝΣ και του ΑΝΣ μέσα στον θάλαμο καύσης. Αυτός είναι ο λόγος συμπίεσης.
Η στατική συμπίεση είναι αυτή η σχέση, η δυναμική συμπίεση είναι η σχέση της συμπίεσης ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του / των εκκεντροφόρων και της σχετικής θέσης του εμβόλου στον κύλινδρο. Άλλη δυναμική σχέση έχει ένας κινητήρας με ήπιο χρονισμό στον / στους εκκεντροφόρους του και άλλη ένας κινητήρας με εκκεντροφόρους που έχουν μεγαλύτερο βύθισμα και μεγαλύτερη διάρκεια, εδώ μπαίνει και η ρύθμιση του μεταβλητού, πότε ανοίγει και κλείνει τις βαλβίδες σε σχέση με την θέση του εμβόλου.
Η δυναμική συμπίεση είναι μια σχετική συμπίεση γιαυτό λέγεται και δυναμική, οποιαδήποτε αλλαγή στην αναπνοή του κινητήρα ( μεγαλύτερες βαλβίδες, μεγαλύτερη πεταλούδα, αγριότεροι εκκεντροφόροι, μέγεθος και σχήμα plenum, ο συντονισμός του εισερχόμενου αέρα όπως και η θερμοκρασία του ) επιφέρει αλλαγή στην δυναμική συμπίεση γιατί είναι μια σχέση που μεταβάλλεται συνεχώς, επίσης για τον ίδιο κινητήρα άλλη δυναμική συμπίεση έχει στην επιφάνεια της θάλασσας τον χειμώνα και άλλη σε υψόμετρο 1500 μέτρα κατακαλόκαιρο, επόμενο δε είναι να αλλάζει μαζί προς τα κάτω ή προς τα επάνω και η ροπή αφού η ροπή έχει άμεση με το τι γίνεται ανά πάσα στιγμή στους θαλάμους καύσης.
Βέβαια υπάρχουν και γεωμετρικά όρια που καθορίζουν την ροπή εντός ορισμένων ορίων, αυτά είναι η διαδρομή του εμβόλου που έχει άμεση σχέση με τον μοχλισμό που προσδίδει η απόσταση του κέντρου του στροφάλου με το κέντρο του κομβίου της μπιέλας, η δυναμική συμπίεση έχει σχέση με την δύναμη της εκτόνωσης των καυσαερίων η οποία εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως ο λόγος στατικής συμπίεσης, η απόδοση της κυλινδροκεφαλής με όλα τα εξαρτήματα της ( το σχήμα, την διαδρομή και το μέγεθος των αυλών της ) συνήθως είναι 85-92% στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, και πάντως κάτω από το 100% τη; ατμόσφαιρας λόγω των απωλειών στραγγαλισμού κλπ, έτσι η ροπή είναι ένα μέγεθος συνεχώς μεταβαλλόμενο ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα που η κορύφωσή της γίνεται σε ένα σημείο του κινητήρα χαμηλότερο από αυτές της μέγιστης ιπποδύναμης.
Οι τούρμπο κινητήρες είναι μια διαφορετική κατάσταση.
-
Η super κατοστάρα κλπ είναι δημιουργήματα του μάρκετινγκ των εταιρειών πετρελαιοειδών για να μας τα πέρνουνε. Οι βενζινάδες επίσης έχουν κίνητρο για να τις πουλάνε γιατί από την απλή βγάζουν ελάχιστα ενώ από τις και καλά super το κέρδος είναι σαφος μεγαλύτερο.
Το τι χρειάζεται κάθε αυτοκίνητο για να λειτουργήσει σωστά ορίζεται από τον κατασκευαστή και αναγράφεται στο βιβλίο και στο πορτακι της τάπας. Υπόψιν δε το τι ακριβώς σύσταση και ιδιότητες εχει κάθε βενζίνη δεν είναι τυχαίο αλλά νομοθετημένο με αναλυτική περιγραφή και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη όποτε δεν παίζει αυτό που λένε ότι η Α εταιρία έχει καλύτερη βενζίνη από την Β. Όλες του ίδιου τύπου το ίδιο είναι όταν φεύγει από το διυλιστήριο.
Οτιδήποτε άλλο είναι για να πληρώνουμε παραπάνω.
Σε πολλές περιπτώσεις βλάβης πολλοί μηχανικοί λένε το έπαθες από κακό καύσιμο. Αν σας το πούνε αυτό ζητήστε το γραμμένο να δείτε τι απάντηση θα πάρετε.
-
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
...
Απορία : Η δυναμική συμπίεση στη μέγιστη ροπή ενός ατμοσφαιρικου(χωρίς μεταβλητο κτλ.) διαφέρει σημαντικά λόγω συντονισμου εισαγωγής ή ψιλο λεπτομέρειες?Καθόλου*.
Ο (δυναμικός) λόγος συμπίεσης. -
Σας ευχαριστώ πολύ για τις άμεσες και τεχνικά τεκμηριωμένες απαντήσεις σας!
Απλά απορώ με αυτόν τον μηχανικό-και είναι και γείτονας!-πώς μου πρότεινε την συχνή χρήση 100άρας! Ευτυχώς δεν πηγαίνω σε αυτόν το αυτοκίνητο για σέρβις, αλλά σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο! -
Ο χρήστης nith1717 έγραψε:
Σας ευχαριστώ πολύ για τις άμεσες και τεχνικά τεκμηριωμένες απαντήσεις σας!
Απλά απορώ με αυτόν τον μηχανικό-και είναι και γείτονας!-πώς μου πρότεινε την συχνή χρήση 100άρας! Ευτυχώς δεν πηγαίνω σε αυτόν το αυτοκίνητο για σέρβις, αλλά σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο!Για ρώτησε και στο εξουσιοδοτημένο να δούμε τι θα σου πούν, έτσι από περιέργεια.
-
Ειλικρινά δεν ξέρω για ποιο λόγο, αλλά και στο συνεργείο προτείνουν την 100άρα αν αντέχω οικονομικά!!!
Το δικό σας συνεργείο δεν την προτείνει; -
Που και που δεν είναι κακό να βάζεις 100αρα, αλλα σε αυτοκίνητα τέτοιου τύπου δε θα δεις αισθητή διαφορα σε επιδόσεις ή κατανάλωση. Εναλλακτικά μπορείς να βάζεις 97αρα της Shell που είναι στην τιμή της απλής κάθε Τρίτη. Έχω δοκιμάσει κ γω την 100αρα σε 2 απανωτά γεμίσματα σε Fabia 1.4 16v 101PS, που νομίζω έχει σχέση συμπίεσης κοντα στο 10. Δεν παρατήρησα κάτι. Μια άλλη λύση, κ μάλιστα φθηνη, είναι να ρίξεις στο ρεζερβουάρ κάτι τετοιο, που λέει ότι είναι για 2000 χλμ.
https://www.skroutz.gr/s/13663841/Liqui ... outz_share
Το έχω δοκιμάσει κ στο Φαμπια κ σε ένα Clio 1.4 16v, κ τους εκανα το ίδιο ταξίδι 1000 χλμ συνολικά το καθένα (με Vpower 97), κ είχα συγκριτικά χαμηλότερη κατανάλωση υπό τις ίδιες συνθήκες. Δεν ξέρω αν όντως καθάρισε το σύστημα, πάντως κακό δε νομίζω πως έκανε.
Αλήθεια, ο κατασκευαστής τι οκτάνια προτείνει για το Accent;Sent from my iPhone using Tapatalk.
-
Γιατί δίνεις τόσο έμφαση στο τι προτείνει το συνεργείο? Είναι μερικά πράγματα που δεν πρέπει να λαμβάνεις υπόψιν, έχεις την οδηγία του κατασκευαστή που στο αξεντ αν δεν προτείνει 95αρα τότε θα προτείνει ακόμη χαμηλότερα οκτάνια πχ 92+ ,και έχεις και την δική σου κρίση. Παρά πολλοί στα συνεργεία ειναι εμπειρικοι , πέρα από το να κάνουν σωστά τις χειρονακτικές βαριες εργασίες δεν σημαίνει ότι έχουν απαραίτητα και βαθιές γνώσεις σε κάτι.
Στάλθηκε από το ONEPLUS A5010 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Δεν είναι τραγικό, η ferrari να προτείνει 95άρα, και στο accent να «πρέπει» να μπαίνει 100άρα;
-
H Ferrari προτείνει από 95 οκτάνια και πάνω. Οι μετρήσεις απόδοσης του κινητήρα και επιδόσεων που ανακοινώνει είναι με 98+.
Εννοείται ότι σε έναν καθημερινό κινητήρα δεν υπάρχει λόγος για 98-100άρα.
-
Μια και το κατέχετε το θέμα, στην Αραπιά δεν έχουν 95-97-100 αλλά μετρώντας τα οκτάνια νομίζω όπως οι Αμερικάνοι, υπάρχει στα βενζινάδικα βενζίνη 91 και 95.
(Προφανώς είναι διαφορετικές προδιαγραφές απ' τις ευρωπαϊκές).
Μάλιστα η 95 δεν διατίθεται σε όλα τα πρατήρια.
Εκεί οδηγώ το δίλιτρο skyactive ατμοσφαιρικό του 2015.
Λόγος συμπίεσης 13:1 αν θυμάμαι σωστά.
Επίσης αν θυμάμαι σωστά, (θα το τσεκάρω ξανά όταν γυρίσω) συνιστώμενη είναι η 91.
Κάποιες φορές στην αρχή έβαζα την εκεί 95 και μάλλον είχε λίγο περισσότερη σπιρτάδα στις επιταχύνσεις.
Γνωρίζετε τί ισχύει με τις 'αμερικάνικες' βενζίνες και ποιος τύπος θα ήταν πιο κατάλληλος για ένα τέτοιο μοτέρ; (και τις ακραία υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι)Στάλθηκε από το SM-N935F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Είσαι σίγουρος ότι δεν είναι τα νούμερα μετρημένα κατά RON όπως και στην Ευρώπη;
Τέλος πάντων, αν Αραπιά εννοείς την Σαουδική Αραβία, κατά RON είναι τα νούμερα.
-
Οι στο περίπου αντιστοιχίες εδώ: https://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Examples
-
Ο χρήστης nith1717 έγραψε:
Ειλικρινά δεν ξέρω για ποιο λόγο, αλλά και στο συνεργείο προτείνουν την 100άρα αν αντέχω οικονομικά!!!
Το δικό σας συνεργείο δεν την προτείνει;Εμενα μου το έχουν προτείνει άνθρωποι που εμπιστεύομαι και έτσι πράττω απο την πρωτη μερα που το πήρα.
Άλλος θα πει βάλε απλή, ο καθένας έχει τη γνώμη του.Sent from my iPad using Tapatalk
Βενζίνη 95 οκτανίων ή 100;