-
Ο χρήστης rainbowalker1 έγραψε:
Εντάξει παιδιά, μην βγάλουμε τώρα και μειονέκτημα την καλή (ή σπορτίφ) οδική συμπεριφορά...
Εξάλλου ο άφρων, ο άσχετος ή ο ηλίθιος μπορεί να σκοτωθεί με ότι όχημα κι αν οδηγεί.
Ναι, κι όμως η σπορτίφ συμπεριφορά είναι μειονέκτημα στον 18χρονο που δεν έχει αίσθηση κινδύνου και υπερεκτιμά τις ικανότητες του και της δυνατότητες του αυτοκινήτου. Πολλά ατυχήματα και δυστυχήματα, ίσως το μεγαλύτερο ποσοστό, γίνονται λόγω υπερβολικής ταχύτητας.
Διαφωνώ 100%! Ο 18χρονος ούτως ή άλλως κάποια στιγμή μπορεί να υπερεκτιμήσει τις ικανότητες του ως οδηγός και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου του. Το καλύτερο αυτοκίνητο όμως μπορεί να τον φυλάξει περισσότερο.
Εγώ πάντως, όταν η κόρη μου βγάλει δίπλωμα και εφόσον έχω την οικονομική δυνατότητα (χλωμό με τα τωρινά δεδομένα), θα προτιμήσω να της πάρω ένα σύγχρονο σουπερμίνι με την καλύτερη δυνατή οδική συμπεριφορά, αντί να της δώσω το 15ετίας καλοσυντηρημένο C2 της γιαγιάς της...
-
Το ΟΝΕ ποσους ιππους εχει? Αν ειναι 109 τοτε ειναι ακριβως ο ιδιος κινητηρας με τον 136 αλλα με περιορισμενο προγραμμα. Αρα ιδια αξιοπιστια, επισης ο 136 στο Εκο Προ προγραμμα αποδιδει οπως ο 109 στο Κομφορτ, δηλ ανεβαζει λιγο μπουστ. Σχεδον σαν να οδηγας ατοσφαιρικο ειναι.
Για τα λαδια, και εγω εχω τον 1.5 και αλλαξα στα 2 χρονια. Επηδη τα λαδια ειναι Long Life και επισης απο οτι ξερω τα πρωτης τοποθετησης ειναι σχεδιασμενα για να μεινουν στο αμαξι τα 2 χρονια ωστε να στρωσει καλυτερα ο κινητηρας δεν πρεπει να τα αλλαξεις. Μονο τσεκαρεις σταθμη και συμπληρωνεις αν πεσει κοντα στο ΜΙΝ.
Λαδια δικα σου θα πρεπει να λενε LL04 ή αλλες προδιαγραφες της εταιριας.
-
Ο χρήστης harisma23 έγραψε:
Διαφωνώ 100%! Ο 18χρονος ούτως ή άλλως κάποια στιγμή μπορεί να υπερεκτιμήσει τις ικανότητες του ως οδηγός και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου του. Το καλύτερο αυτοκίνητο όμως μπορεί να τον φυλάξει περισσότερο.Εγώ πάντως, όταν η κόρη μου βγάλει δίπλωμα και εφόσον έχω την οικονομική δυνατότητα (χλωμό με τα τωρινά δεδομένα), θα προτιμήσω να της πάρω ένα σύγχρονο σουπερμίνι με την καλύτερη δυνατή οδική συμπεριφορά, αντί να της δώσω το 15ετίας καλοσυντηρημένο C2 της γιαγιάς της...
Η σπορτίφ συμπεριφορά δε σημαίνει ότι κάνει καλύτερο ένα αυτοκίνητο και πιο ασφαλές. Το πρώτο αυτοκίνητο της οικογένειας ήταν ένα corolla του 74. Όταν το οδηγούσα κοντά στα 60-70 νόμιζα θα διαλυθεί, έτρεμαν όλα και αμέσως έκοβα. Όταν πήραμε το 98 ένα astra g καινούργιο το πήγαινα για πλάκα τελική μη έχοντας αίσθηση του κινδύνου. Ότι ήταν ασφαλές και στιβαρό και ενέπνεε σιγουριά και ασφάλεια δεν το συζητάμε. Αλλά αυτή η σιγουριά σε κάνει να υπερεκτιμάς αυτά που είπαμε και να οδηγείς αλαζονικά. Anyway, μπορεί να διαφωνούμε, μερικώς, αλλά οκ. Και φυσικά, εφόσον σου δίνεται η δυνατότητα για καινούργιο αυτοκίνητο για την κόρη σου, με όλα τα συστήματα ασφαλείας είναι η καλύτερη επιλογή.
Το ΟΝΕ ποσους ιππους εχει? Αν ειναι 109 τοτε ειναι ακριβως ο ιδιος κινητηρας με τον 136 αλλα με περιορισμενο προγραμμα. Αρα ιδια αξιοπιστια, επισης ο 136 στο Εκο Προ προγραμμα αποδιδει οπως ο 109 στο Κομφορτ, δηλ ανεβαζει λιγο μπουστ. Σχεδον σαν να οδηγας ατοσφαιρικο ειναι.
Για τα λαδια, και εγω εχω τον 1.5 και αλλαξα στα 2 χρονια. Επηδη τα λαδια ειναι Long Life και επισης απο οτι ξερω τα πρωτης τοποθετησης ειναι σχεδιασμενα για να μεινουν στο αμαξι τα 2 χρονια ωστε να στρωσει καλυτερα ο κινητηρας δεν πρεπει να τα αλλαξεις. Μονο τσεκαρεις σταθμη και συμπληρωνεις αν πεσει κοντα στο ΜΙΝ.
Λαδια δικα σου θα πρεπει να λενε LL04 ή αλλες προδιαγραφες της εταιριας.
Το δικό μου είναι με τους 102. Αυτό για τα λάδια το έχεις διαβάσει σε κάποιο manual ή από φήμες στα forum; Και γω το έχω ακούσει αλλά δεν το έχω διαβάσει πουθενά σε επίσημο έγγραφο και ούτε μου το έχει πει επίσημος αντιπρόσωπος. Τα λάδια ναι πρέπει να είναι LL-04 αλλά για 30.000 που τα προτείνουν το θεωρώ λίγο παράλογο. Εκτός αν θες να το δώσεις μετά από 4-5 χρόνια όπως κάνουν οι Ευρωπαίοι και δεν σε ενδιαφέρει καθόλου.
-
Ο χρήστης rainbowalker1 έγραψε:
Διαφωνώ 100%! Ο 18χρονος ούτως ή άλλως κάποια στιγμή μπορεί να υπερεκτιμήσει τις ικανότητες του ως οδηγός και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου του. Το καλύτερο αυτοκίνητο όμως μπορεί να τον φυλάξει περισσότερο.
Εγώ πάντως, όταν η κόρη μου βγάλει δίπλωμα και εφόσον έχω την οικονομική δυνατότητα (χλωμό με τα τωρινά δεδομένα), θα προτιμήσω να της πάρω ένα σύγχρονο σουπερμίνι με την καλύτερη δυνατή οδική συμπεριφορά, αντί να της δώσω το 15ετίας καλοσυντηρημένο C2 της γιαγιάς της...
Αλλά αυτή η σιγουριά σε κάνει να υπερεκτιμάς αυτά που είπαμε και να οδηγείς αλαζονικά. Anyway, μπορεί να διαφωνούμε, μερικώς, αλλά οκ. Και φυσικά, εφόσον σου δίνεται η δυνατότητα για καινούργιο αυτοκίνητο για την κόρη σου, με όλα τα συστήματα ασφαλείας είναι η καλύτερη επιλογή.
Είσαι σίγουρος ότι είναι η καλύτερη επιλογή;
Γιατί σύμφωνα με τα γραπτά σου, η κόρη μου θα είναι ασφαλέστερη αν της δώσω το C2 με την σαφώς χειρότερη οδική συμπεριφορά αντί για το ικανότερο σύγχρονο σουπερμίνι...
Δεν τα γράφω για να σου την πω, αλλά για να δείξω ότι αυτές οι δηλώσεις περί ασφάλειας των νέων οδηγών με αυτοκίνητα με πιο 'ατσούμπαλη' οδική συμπεριφορά, είναι τραβηγμένες από τα μαλλιά...
-
Για τα λαδια ειναι αυτο που καταλαβα απο ψαξιμο στο ιντερνετ. Στο μανουαλ λεει να αλλαζεις στα 2 χρονια παντως ή δεν λεει να αλλαξεις στα 2000 χμ, που λεει για τα Μ αμαξια τα οποια εχουν ειδικα λαδια που πρεπει να αλλαξουν μετα το στρωσιμο. Τωρα βεβαια κανε οτι θελεις, αμφιβαλλω αν θα εχει διαφορα στον κινητηρα εφοσον κοιτας την σταθμη...Εγω παντως ειχα 14 χιλ χμ οταν τα αλλαξα.
-
Φίλε Harisma23,
αφήνεις να εννοηθεί με την πρότασή σου “Εντάξει παιδιά, μην βγάλουμε τώρα και μειονέκτημα την καλή (ή σπορτίφ) οδική συμπεριφορά...” ότι τα σπορτίφ αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή. Εμένα στο μυαλό μου όταν ακούω τη λέξη σπορτίφ αυτοκίνητο έρχονται κάτι 106 rallye, 106 gti, Saxo VTS, Honda s-200, type-r, clio RS, leon cupra και λοιπά. Αυτά τα αυτοκίνητα ΔΕΝ προτείνονται για αρχάριο οδηγό 18 χρονών, κατά την προσωπική μου άποψη. Επαναλαμβάνω “κατά την προσωπική μου άποψη”. Διόρθωσε με αν κάνω λάθος. Είναι αυτοκίνητα που σε προδιαθέτουν για γρήγορη οδήγηση και επικίνδυνα για τον αλαζόνα νεαρό. Για τον αλαζόνα και όχι τον συνετό.Όταν λες
- Το καλύτερο αυτοκίνητο όμως μπορεί να τον φυλάξει περισσότερο.
Η λέξη καλύτερο είναι σχετική. Καλύτερο που; Σε παθητική ασφάλεια, σε ενεργητική; Μάλλον εννοείς οδική συμπεριφορά. Ωραία, μου έκανε εντύπωση λοιπόν η οδική συμπεριφορά του νέου Micra (άνεση-κράτημα) αλλά το θεωρώ επικίνδυνο σε άλλους τομείς όπως ο τομέας της ορατότητας πίσω δεξιά και αριστερά όπως και το chr που λόγω φαρδιάς πίσω κολόνας και κεκλιμένης οροφής πρέπει να κοιτάς και να ξανακοιτάς σε μερικές διασταυρώσεις για να σιγουρευτείς ότι δεν έρχεται κανένας. Το yaris έχει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα αλλά από θέμα κρατήματος είναι υποδεέστερο από 208 και Clio και Micra π.χ. αλλά είναι εξοπλισμένο από την πιο απλή εκδοση με σχεδόν όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Όλα είναι σχετικά και εξαρτάται τι ζητάς από ένα αυτοκίνητο. - θα προτιμήσω να της πάρω ένα σύγχρονο σουπερμίνι με την καλύτερη δυνατή οδική συμπεριφορά
Εδώ συμφωνούμε αλλά όχι μόνο για την οδική συμπεριφορά. Όλα τα σουπερμίνι που είναι εφοδιασμένα με ESP δεν θα προβληματίσουν μια κοπέλα. Η ορατότητα όμως π.χ. είναι βασικό στοιχείο ενεργητικής ασφάλειας (όπως και το χρώμα) και δεν την έχουν όλα τα σουπερμίνι. Και επειδή έχεις Citroen Θα σου δώσω ένα παράδειγμα. Αν έπαιρνα αυτοκίνητο στο παιδί μου και έπαιρνα το c3 θα έπαιρνα το 1.2 turbo με τα 110 άλογα και όχι το ατμοσφαιρικό με τα 82 και ο λόγος είναι η καλύτερη ενεργητική ασφάλεια. Επίσης θα το εξόπλιζα με σύστημα περιμετρικής ορατότητας και ότι άλλο εξτρά Συμβάλει στην ασφάλεια. Με το C2 που έχεις τώρα επειδή ξέρεις ότι έχει χειρότερη συμπεριφορά από ένα καινούργιο δεν το πιέζεις και δεν το φτάνεις στα όρια του. Όταν με το καλό πάρεις καινούργιο, ε θα το πας λίγο παραπάνω να δεις πως στρίβει. Ο πιτσιρικάς με ένα πισωκίνητο S-2000 και 240 άλογα λες να το πάει στο ρελαντί; Εγώ αν είχα αυτό το αυτοκίνητο πιτσιρικάς μάλλον θα το είχα διαλύσει.
Φιλικά όλα αυτά
- Το καλύτερο αυτοκίνητο όμως μπορεί να τον φυλάξει περισσότερο.
-
Τελικά ενγένει συμφωνούμε. Προφανώς δεν εξισώνω την καλη ή σποριφ οδική συμπεριφορά με τα αυτοκίνητα επιδόσεων που θέλουν εμπειρία. Αλλά για να επιστρέψω εκεί από όπου ξεκίνησε η παρέμβαση μου, δεν θα προτιμούσα ένα ατσούμπαλο SUV με μεγάλες κλίσεις επειδή θα με τρομάξει από ένα πολύ πιο καλοστημένο που θα μου δώσει εμπιστοσύνη και τελικά θα μου προσφέρει μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια.
-
Εται για να γραψω και εγω να πω πως το ραλλακι ηθελε μυαλο. Ειδαλλως χορευε καλαματιανο και τρομαζε τον μη εμπειρο οταν θα θελησει να εντυπωσιασει τους φιλους του σε κλειστα στροφιλικια αλλα τελικα σηκωσει αποτομα το γκαζακι.
-
Ο χρήστης Lap έγραψε:
Εται για να γραψω και εγω να πω πως το ραλλακι ηθελε μυαλο. Ειδαλλως χορευε καλαματιανο και τρομαζε τον μη εμπειρο οταν θα θελησει να εντυπωσιασει τους φιλους του σε κλειστα στροφιλικια αλλα τελικα σηκωσει αποτομα το γκαζακι.Είχα κι εγώ Saxo 16V VTS και συμφωνώ απόλυτα. Σε 18χρονο όμως δεν θα το έδινα...
-
Ο χρήστης wantone έγραψε:
Το ΟΝΕ ποσους ιππους εχει? Αν ειναι 109 τοτε ειναι ακριβως ο ιδιος κινητηρας με τον 136 αλλα με περιορισμενο προγραμμα. Αρα ιδια αξιοπιστια, επισης ο 136 στο Εκο Προ προγραμμα αποδιδει οπως ο 109 στο Κομφορτ, δηλ ανεβαζει λιγο μπουστ. Σχεδον σαν να οδηγας ατοσφαιρικο ειναι.Για τα λαδια, και εγω εχω τον 1.5 και αλλαξα στα 2 χρονια. Επηδη τα λαδια ειναι Long Life και επισης απο οτι ξερω τα πρωτης τοποθετησης ειναι σχεδιασμενα για να μεινουν στο αμαξι τα 2 χρονια ωστε να στρωσει καλυτερα ο κινητηρας δεν πρεπει να τα αλλαξεις. Μονο τσεκαρεις σταθμη και συμπληρωνεις αν πεσει κοντα στο ΜΙΝ.
Λαδια δικα σου θα πρεπει να λενε LL04 ή αλλες προδιαγραφες της εταιριας.
Από τα κεντρικά της BMW μου είπαν ότι δεν έχει ειδικά λάδια πρώτης τοποθέτησης για το στρώσιμο. Σκέφτομαι στις 3-4000 να τα αλλάξω με Mobil 1 ESP Formula 5w-30 ή Liqui Moly toptec 4600 5w-30 ή θα ψάξω να βρω κάποιο αντίστοιχο. Και φυσικά αλλαγές το πολύ 8 με 10.000 χιλιόμετρα.
-
Δεν υπάρχουν λάδια 1η τοποθέτησης πια, εδώ και πολλά χρόνια. Τουλάχιστον όχι σε BMW/Mini.
Yaris vs C3 για εκπαιδευτικό