-
Α= αυτο με την μεγαλυτερη ροπη
Β= αυτο με την μικροτερηΗ διαφορα ειναι στο οτι μεχρι να φτασει στις στροφες μεγιστης ισχυς το Β , θα εχει χειροτερη επιταχυνση απο το Α,
λογω του οτι η ροπη του Α θα το κανει να επιταχυνει καλυτερα στο μεσοδιαστημα (οσο θα 'φορτωνει' για να φτασει την μεγιστη ισχυ ) -
Για αυτό υπάρχει το κιβώτιο. Κατεβάζεις 1-2-3 σχέσεις και είσαι άμεσα στην καλή περιοχή του κάθε κινητήρα.
-
Επικοινωνείς? Τερμα γκαζι εισαι και στα 2 , πως το λενε? Γεμιζεις καθε σχεση μεχρι τις στροφες μεγιστης ισχυος και άλλαζεις σχεση κατόπιν
-
Εγώ μια χαρά επικοινωνώ, για σένα δεν είμαι βέβαιος. Δεν κάνει καμία διαφορά το πόση ροπή έχει στον στρόφαλο κάθε κινητήρας. Αυτό που μετράει είναι το πόση ισχύ παράγει (άρα πόση ροπή εξασκεί στους τροχούς) ο κάθε κινητήρας-μετάδοση. Αν ξεκινήσουμε από τα 50 για παράδειγμα, σε ένα αυτοκίνητο 200 ίππων στις 7000 ΣΑΛ, με κλιμάκωση που επιτρέπει την 1η να πάει ως τον κόφτη στα 60 χ.α.ω., θα είσαι με 1η στην αρχή της επιτάχυνσης και θα είσαι κοντά στην μέγιστη ισχύ/επιτάχυνση άμεσα. Δεν περιμένεις να 'φορτώσει', μετά είναι θέμα ταχύτητας αλλαγής σχέσης. Σε ένα άλλο αυτοκίνητο 200 ίππων πάλι, αλλά στις 5000 ΣΑΛ (που σημαίνει σημαντικά υψηλότερη ροπή στον στρόφαλο, αλλά χαμηλότερο στροφάρισμα), θα πρέπει - ανάλογα με την κλιμάκωση του κιβωτίου φυσικά - να είσαι σε πολύ χαμηλότερες ΣΑΛ σε σχέση με το 1ο αυτοκίνητο και κατά πάσα πιθανότητα με 2α στο κιβώτιο. Και στις δύο περιπτώσεις θα είσαι κοντά στις ΣΑΛ της μέγιστης ισχύος. Εκεί που περιπλέκεται το θέμα είναι στο spacing ανάμεσα στις σχέσεις. Αν δηλαδή το ένα από τα δύο έχει τέτοια διαφορά στην κλιμάκωση που μετά την αλλαγή βγαίνει εκτός ωφέλιμου φάσματος, θα χάσει.
Πριν χρόνια έκαναν ένα συγκριτικό οι 4Τ. Από την μια το Golf V GTi των 200 ίππων και από την άλλη η diesel BMW 123 των επίσης 200 ίππων. Αν και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας (βενζίνη vs πετρέλαιο) ήταν εντελώς διαφορετικά, οι μετρημένες επιδόσεις τους ήταν ταυτόσημες μέχρι το δέκατο του δευτερολέπτου! Μόνο όταν το κάθε μοτέρ ήταν εκτός φακέλου λειτουργίας (π.χ. στις πολύ ψηλές το ντίζελ, ή στις πολύ χαμηλές το βενζίνης) υπήρχε διαφορά.
-
Δεν επικοινωνεις γιατι μου λες να κατεβασει 2-3 σχεσεις λες και λεμε οτι κανουν βολτα και τα 2 , ενω ειπαμε πανε 'φλατ αουτ' . 2ον ποιος μιλησε για στροφαλο και ισχυ σε τροχους ? Υποτίθεται οτι μιλαμε για ιδια αυτοκινητα χωρις διαφορες στην τριβη της μεταδοσης . Καλα που δεν διευκρινισαμε οτι τα αυτοκινητα θα βρισκονται στην γη , με εναν οδηγο ιδιου βαρους, χωρις a/c ανοιχτο. Ο ορισμος του πεταω την μπαλα στην εξεδρα γιατι δεν ξερω τι να πω επι της ουσιας . Περαστικα. Επιβεβαιωνω καποιους που το εχουν επισημανει νωρίτερα απο εμενα
Παμε παρακατω....
Η διαφορα στο παραδειγμα που εδωσες ειναι οτι το 1ο αυτοκινητο οταν θα αλλαξει απο 1η σε 2α θα κρεμασει μεχρι να ξαναγεμισει την 2α του . Ενω αυτο με την παραπανω ροπη θα την γεμισει πιο γρηγορα
Ειναι αυτο που ειπες ως 'spacing' . Ξερεις πολλά αυτοκινητα παραγωγης που εχουν 15 σχεσεις ή η διαφορα μεταξυ των σχεσεων ειναι τοσο μικρη, ωστε να μην βγει απο την περιχη μεγιστης ισχυος το αμαξι κατα την αλλαγη σχεσης ? -
Οσο για Golf V GTi και diesel BMW 123, μιλησα για ανηφορα
Παλι τα παρουσιαζεις οπως θες, που δεν μου κανει εντυπωση πλεον -
Δεν ξέρω ποιός από όλους πάει το αυτοκίνητο του στο τέρμα όπως περιγράφεται...προσωπικά και λόγω πολλών εταιρικών αυτοκινήτων προτιμώ το πετρέλαιο για την σπιρτάδα στην κίνηση μέσα στην πόλη και για την χαμηλή κατανάλωση. Μην αναλώνεστε σε αντιπαραθέσεις...Είμαστε στο ίδιο topic επειδή μας αρέσει το fiesta σαν αυτοκίνητο όπως και η ford σαν εταιρεία. Νομίζω ξέρουμε όλοι τι αγοράζουμε...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ο χρήστης takaros7 έγραψε:
Δεν ξέρω ποιός από όλους πάει το αυτοκίνητο του στο τέρμα όπως περιγράφεται...προσωπικά και λόγω πολλών εταιρικών αυτοκινήτων προτιμώ το πετρέλαιο για την σπιρτάδα στην κίνηση μέσα στην πόλη και για την χαμηλή κατανάλωση. Μην αναλώνεστε σε αντιπαραθέσεις...Είμαστε στο ίδιο topic επειδή μας αρέσει το fiesta σαν αυτοκίνητο όπως και η ford σαν εταιρεία. Νομίζω ξέρουμε όλοι τι αγοράζουμε...Sent from my iPhone using Tapatalk
Κανενας η τελος παντων μονο καυλωμενοι πιτσιρικαδες φαναρι φαναρι.Συμφωνω απολυτα μαζι σου...ειμαι φανατικος της βενζινης απο θεμα επιδοσεων υψηλου στροφαρισματος κτλπ αλλα εκτος και αν παρεις κανα Toyota hiace κλουβακι κανενα βενζινοκινητο δεν μπορει να εκμεταλευτει ολη του δυναμη τοσο χαμηλα σε στροφες και με τοσο χαμηλη καταναλωση....σε συνθηκες πολης ή απλου ταξιδιου για ενα νορμαλ οδηγο που θελει να κανει με 3η η 6η προσπεραση χωρις να σκεφτεται αν ειναι μεσα στο φασμα δυναμης το πετρελαιο θεωρω οτι ειναι ανικητο απλα και μονο λογω ροπης.Εχω γερασει πολυ μου φαινεται χαχαχα
Στάλθηκε από το SM-N960F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Ο χρήστης alexandros.K έγραψε:
Δεν επικοινωνεις γιατι μου λες να κατεβασει 2-3 σχεσεις λες και λεμε οτι κανουν βολτα και τα 2 , ενω ειπαμε πανε 'φλατ αουτ' .Όταν ξεκινάς από τα 40-50-60 ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΗΔΗ FLAT OUT!!!
Η διαφορα στο παραδειγμα που εδωσες ειναι οτι το 1ο αυτοκινητο οταν θα αλλαξει απο 1η σε 2α θα κρεμασει μεχρι να ξαναγεμισει την 2α του . Ενω αυτο με την παραπανω ροπη θα την γεμισει πιο γρηγορα
Γιατί να κρεμάσει; Ένα Type R FN2, με 21 κιλά ροπής, που πέφτει 1500 ΣΑΛ σε κάθε αλλαγή, φυσικά και δεν θα κρεμάσει. Το Saab μου με τα 32 κιλά ροπής, τα ίδια 200 άλογα με το Type R, αλλά με τις σχέσεις στον Θεό, κρεμάει πολύ περισσότερο σε κάθε αλλαγή! Για αυτό μίλησα για κλιμάκωση πριν, αλλά δεν το κατάλαβες μάλλον... Στην τελική το Type R θα κερδίσει το 9-3 απλά και μόνον επειδή έχει καλύτερο power/weight ratio και ας έχει το Saab 50% περισσότερη ροπή.
Ξερεις πολλά αυτοκινητα παραγωγης που εχουν 15 σχεσεις ή η διαφορα μεταξυ των σχεσεων ειναι τοσο μικρη, ωστε να μην βγει απο την περιχη μεγιστης ισχυος το αμαξι κατα την αλλαγη σχεσης ?
Ναι, ξέρω πολλά. Όλα τα σπορ αυτοκίνητα που είχα ή έχω οδηγήσει.
-
AlexandrosK , το έχω δοκιμάσει στην πράξη αυτό που έθεσες σαν ερώτημα.
Μετά τα διόδια της Νεμέας προς Τρίπολη που έχει μεγάλη ανηφορική ευθεία εγώ αριστερή λωρίδα με Opel astra H 1.6 ατμόσφαιρα και δεξιά μου Leon TDI κάπως πήγε να μου χωθεί δεν ξέρω γιατί αλλά δεν τον άφησα να με περάσει και από δευτέρα 40-50 χλμ μέχρι 180-190 τα σπάσαμε και οι δύο , πηγαίναμε ακριβώς το ίδιο δεν του έφυγα ούτε μου έφυγε ούτε για 5 μέτρα .
Νομίζω το astra είχε και αυτό ακριβώς 115 άλογα και κατά την άποψη μου ήταν και μέτριος ατμοσφαιρικός χωρίς ξέσπασμα πουθενά πολύ γραμμικός και δεν του άρεσε και το στροφαρισμα.Θεωρώ πως με ένα 307 1.6 που το είχα χρόνια ίσως να άνοιγα πολύ μικρή διαφορά , με τον 1.6 της Alfa Romeo θα είχα φύγει αρκετά.
Sent from my Mi Note 2 using Tapatalk
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Δεν επικοινωνεις γιατι μου λες να κατεβασει 2-3 σχεσεις λες και λεμε οτι κανουν βολτα και τα 2 , ενω ειπαμε πανε 'φλατ αουτ' .
Όταν ξεκινάς από τα 40-50-60 ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΗΔΗ FLAT OUT!!!
Η διαφορα στο παραδειγμα που εδωσες ειναι οτι το 1ο αυτοκινητο οταν θα αλλαξει απο 1η σε 2α θα κρεμασει μεχρι να ξαναγεμισει την 2α του . Ενω αυτο με την παραπανω ροπη θα την γεμισει πιο γρηγορα
Γιατί να κρεμάσει; Ένα Type R FN2, με 21 κιλά ροπής, που πέφτει 1500 ΣΑΛ σε κάθε αλλαγή, φυσικά και δεν θα κρεμάσει. Το Saab μου με τα 32 κιλά ροπής, τα ίδια 200 άλογα με το Type R, αλλά με τις σχέσεις στον Θεό, κρεμάει πολύ περισσότερο σε κάθε αλλαγή! Για αυτό μίλησα για κλιμάκωση πριν, αλλά δεν το κατάλαβες μάλλον... Στην τελική το Type R θα κερδίσει το 9-3 απλά και μόνον επειδή έχει καλύτερο power/weight ratio και ας έχει το Saab 50% περισσότερη ροπή.
Ξερεις πολλά αυτοκινητα παραγωγης που εχουν 15 σχεσεις ή η διαφορα μεταξυ των σχεσεων ειναι τοσο μικρη, ωστε να μην βγει απο την περιχη μεγιστης ισχυος το αμαξι κατα την αλλαγη σχεσης ?
Ναι, ξέρω πολλά. Όλα τα σπορ αυτοκίνητα που είχα ή έχω οδηγήσει.
Εχεις πατησει δηλαδη με το saab με μαμα fn2 και σε περασε??Εγω δυσκολευομαι να το πιστεψω ειλικρινα και εχω υπαρξει κατοχος civic vti b16a1....1100 κιλα σασι με 160 αλογα και 16 κιλα ροπη οποτε παταγα με golf gt με το που κουμπωνα απο 3η 4η μου εκανε μιση καροτσα διαφορα λογω ροπης....και ηταν και 150 ισως και παραπανω κιλα πιο βαρυ.
Στάλθηκε από το SM-N960F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Απο ιδια αμαξια πηγαμε σε honda vs saab
Δεν παιζεσαι . Ο ορισμος του τα μπερδευω ολα μπας και καταφερω να αποδειξω οτι εχω δικιο, και κυριως τα ξερω ολα -
VAGKIRK δεν αμφιβαλω οτι εγινε αυτο που περιγραφεις
Αλλά δεν ξερεις σε τι κατασταση ηταν το Σεατ,τι βαρος ειχε μεσα, αν ειχε καποιο θεμα κτλsteliosp μια φορα εγινε αυτο ή πολλες φορες με διαφορετικα golf ?
Αν το 2ο , λες ψεματα , τα υπολοιπα θα στα εξηγησει ο Διας -
Το ιδιο φιλου σε μαμα κατασταση.Δεν πηγα πουθενα ο Διας αρχησε να λεει για πατηματα μεταξυ ασχετων αυτοκινητων....αλλα οταν βλεπω κατι που δεν ισχυει δεν μπορω να μην απαντησω.>Ο χρήστης alexandros.K έγραψε:
VAGKIRK δεν αμφιβαλω οτι εγινε αυτο που περιγραφεις
Αλλά δεν ξερεις σε τι κατασταση ηταν το Σεατ,τι βαρος ειχε μεσα, αν ειχε καποιο θεμα κτλsteliosp μια φορα εγινε αυτο ή πολλες φορες με διαφορετικα golf ?
Αν το 2ο , λες ψεματα , τα υπολοιπα θα στα εξηγησει ο Διας [emoji38]Στάλθηκε από το SM-N960F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Σε ανηφορα ανοιξατε ποτε?
υγ: Δεν ειπα οτι πηγες πουθενα
-
Ο χρήστης alexandros.K έγραψε:
Σε ανηφορα ανοιξατε ποτε?υγ: Δεν ειπα οτι πηγες πουθενα
Α σορυ καταλαβα λαθος
Στάλθηκε από το SM-N960F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Σε ανηφορα παντως η διαφορα θα ηταν πολυ μεγαλυτερη , γι αυτο σε ρωτησα αν ανοιξατε και σε ανηφορα
-
Ναι αυτο ειναι σιγουρο....και σε τελικες φυσικα και μεγαλωνε η διαφορα.>Ο χρήστης alexandros.K έγραψε:
Σε ανηφορα παντως η διαφορα θα ηταν πολυ μεγαλυτερη , γι αυτο σε ρωτησα αν ανοιξατε και σε ανηφορα
Στάλθηκε από το SM-N960F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Αλεξανδρε στο παραδειγμα σου (ιδια δυναμη, περισσοτερη ροπη το Α) σιγουρα δεν υπαρχει προφανης νικητης. Θα κερδισει αυτος που στο ευρος που θα δουλεψει για τα 50-150 θα εχει την πιο μεγαλη ιπποδυναμη. Επισης το αν ειναι ανηφορα θεωρητικα δεν παιζει καποιο ρολο.. Απλα εκει εχει πλεονεκτημα αυτος που κανει καλυτερες αλλαγες.
Π.χ αν μιλαμε για ενα ατμοσφαιρικο βενζινης κι ενα τουρμποντιζελ 1400cc 90hp και τα δυο, ιδιο ασ πουμε βαρος, τοτε μαλλον σιγουρα θα κερδισει το βενζινοκινητο γτ για να φτασει τα 150 το ντιζελ θα βγει εντελως εκτος της καλης του περιοχης κι ασ εχει πολυ παραπανω ροπη στις 1500rpm. Το βενζινοκινητο ομως δεν θα βρεθει ποτε σ αυτες τις στροφες.
Αν παλι μιλησουμε πχ για ενα mazda RX8 κι ενα Gold GTI με 230 αλογα και τα δυο, σε ανηφορικη στροφοδιαδρομη με πιθανη ψιλοκινηση το μαζντα δεν εχει ελπιδα, μπορει ακομα και golf gt με 170 αλογα να ειναι πιο γρηγορο. Σε κλειστη ευθεια ομως κι αν το μαζντα κρατιεται μεταξυ 7500-9000 rpm μπορει να κατσει και διπλα στο γκολφ.
Οπως λετε ομως αυτες οι συγκρισεις δεν εχουν και πολυ νοημα στην καθημερινοτητα. Για μενα ενα τουρμποβενζινη ειναι πολυ πιο ευχαριστο και σβελτο στην καθημερινοτητα απο ενα τουρμποντιζελ το οποιο με τη σειρα του θα ειναι πιο σβελτο απο ενα ατμοσφαιρικο βενζινοκινητο (μιλωντας παντα για παραπλησια αλογα).
-
Παιδιά είστε λίγο μπερδεμένοι. Προσέξτε αυτά που γράφει ο Realzeus μήπως και τα ξεδιαλύνετε. Μην είστε ισχυρογνώμονες. Φιλικά!
Ford Fiesta 2017