-
Έχω την εξής απορία: Υπάρχει ιδανικό εύρος στροφών στον κινητήρα, το οποίο να μπορούμε να το υπολογίσουμε από τις σχέσεις των ταχυτήτων και του διαφορικού, μέσα στο οποίο το κατέβασμα της ταχύτητας γίνεται όσο το δυνατόν ομαλότερα;
Παράδειγμα: Αν έχω 4η και 4000 στροφές, όσο απαλά κι αν αφήσω τον συμπλέκτη, το αυτοκίνητο θα κλωτσήσει αν εκείνη τη στιγμή κατεβάσω σε 3η. Αν όμως έχω 2000+ στροφές, η αλλαγή θα γίνει ομαλότατα.
Πέρα απ' την τεχνική του διπλοπατήματος του συμπλέκτη, δεν μπορούμε να υπολογίσουμε τις στροφές ώστε η αλλαγή να γίνεται χωρίς να κλωτσάει το αυτοκίνητο; Σαν να μην είχαμε συγχρονισμένα κιβώτια δηλαδή...
-
Έχω την εξής απορία: Υπάρχει ιδανικό εύρος στροφών στον κινητήρα, το οποίο να μπορούμε να το υπολογίσουμε από τις σχέσεις των ταχυτήτων και του διαφορικού, μέσα στο οποίο το κατέβασμα της ταχύτητας γίνεται όσο το δυνατόν ομαλότερα;
Παράδειγμα: Αν έχω 4η και 4000 στροφές, όσο απαλά κι αν αφήσω τον συμπλέκτη, το αυτοκίνητο θα κλωτσήσει αν εκείνη τη στιγμή κατεβάσω σε 3η. Αν όμως έχω 2000+ στροφές, η αλλαγή θα γίνει ομαλότατα.
Πέρα απ' την τεχνική του διπλοπατήματος του συμπλέκτη, δεν μπορούμε να υπολογίσουμε τις στροφές ώστε η αλλαγή να γίνεται χωρίς να κλωτσάει το αυτοκίνητο; Σαν να μην είχαμε συγχρονισμένα κιβώτια δηλαδή...
-
Έχω την εξής απορία: Υπάρχει ιδανικό εύρος στροφών στον κινητήρα, το οποίο να μπορούμε να το υπολογίσουμε από τις σχέσεις των ταχυτήτων και του διαφορικού, μέσα στο οποίο το κατέβασμα της ταχύτητας γίνεται όσο το δυνατόν ομαλότερα;
Παράδειγμα: Αν έχω 4η και 4000 στροφές, όσο απαλά κι αν αφήσω τον συμπλέκτη, το αυτοκίνητο θα κλωτσήσει αν εκείνη τη στιγμή κατεβάσω σε 3η. Αν όμως έχω 2000+ στροφές, η αλλαγή θα γίνει ομαλότατα.
Πέρα απ' την τεχνική του διπλοπατήματος του συμπλέκτη, δεν μπορούμε να υπολογίσουμε τις στροφές ώστε η αλλαγή να γίνεται χωρίς να κλωτσάει το αυτοκίνητο; Σαν να μην είχαμε συγχρονισμένα κιβώτια δηλαδή...
-
Την ώρα που πατάς συμπλέκτη, πάτα μια γρήγορη στο γκάζι να ανεβάσει στροφές.
Έτσι θα γίνονται πιο ομαλά τα κατεβάσματα.
Με λίγη εξάσκηση θα βρείς και πόσο πρέπει να ανεβάζεις στροφές έχοντας πατημένο συμπλέκτη, ανάλογα από ποιά σχέη θες να κατεβάζεις και με πόσες στροφές είσαι. -
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Την ώρα που πατάς συμπλέκτη, πάτα μια γρήγορη στο γκάζι να ανεβάσει στροφές.
Έτσι θα γίνονται πιο ομαλά τα κατεβάσματα.
Με λίγη εξάσκηση θα βρείς και πόσο πρέπει να ανεβάζεις στροφές έχοντας πατημένο συμπλέκτη, ανάλογα από ποιά σχέη θες να κατεβάζεις και με πόσες στροφές είσαι.Αν θέλεις να επιταχύνεις, με ακόμη λίγο εξάσκηση, μπορείς να κατεβάζεις χωρίς να παίρνεις καθόλου το πόδι από το γκάζι. Απλά αφήνεις λίγο (σε περίπτωση που το έχεις τέρμα) την ώρα που πατάς συμπλέκτη. Θέλει πολύ γρήγορη αλλαγή με το λεβιέ όμως, για να μην ανέβουν υπερβολικά οι στροφές.
-
Αυτό μπορεί να γίνει και χωρίς να πατήσεις συμπλέκτη. Απλά τραβάς αποφασιστικά το λεβιέ στο νεκρό, δίνεις μια σύντομη γκαζιά και περνάς το λεβιέ μαλακά σε χαμηλότερη σχέση.
Αν βέβαια αποτύχεις δυο-τρείς φορές, πιθανόν να σε συμφέρει να αγοράσεις .... σειριακό ασυγχρόνιστο..... -
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Αυτό μπορεί να γίνει και χωρίς να πατήσεις συμπλέκτη. Απλά τραβάς αποφασιστικά το λεβιέ στο νεκρό, δίνεις μια σύντομη γκαζιά και περνάς το λεβιέ μαλακά σε χαμηλότερη σχέση.
Αν βέβαια αποτύχεις δυο-τρείς φορές, πιθανόν να σε συμφέρει να αγοράσεις .... σειριακό ασυγχρόνιστο.....Θεούλη μου!!!!! Σκέφτηκα τον ήχο που έκανε μία φορά το κιβώτιο του 206 όταν αφηρημένος έβγαλα ταχύτητα χωρίς συμπλέκτη (με περίπου 100 χαω) και ανατρίχιασα...
Καλύτερα να πάει κατευθείαν στο σειριακό...
Αυτό με την γκαζιά πάντως βοηθάει, όπως επίσης βοηθάει η πιο αργή και σταδιακή αποσύμπλεξη (αλλά αυτό υποθέτω ότι φθείρει ελαφρώς το συμπλέκτη...)
-
Μάρκο αυτό που λέει ο Γιάννης γίνεται χωρίς φθορές αν το ξέρεις καλά. Το θέμα είναι ότι μέχρι να το μάθεις, γίνεσαι μάστορας κουρέας γραναζιών
-
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Αυτό μπορεί να γίνει και χωρίς να πατήσεις συμπλέκτη. Απλά τραβάς αποφασιστικά το λεβιέ στο νεκρό, δίνεις μια σύντομη γκαζιά και περνάς το λεβιέ μαλακά σε χαμηλότερη σχέση.
Αν βέβαια αποτύχεις δυο-τρείς φορές, πιθανόν να σε συμφέρει να αγοράσεις .... σειριακό ασυγχρόνιστο.....Έχουμε και λέμε: ΑΛΛΑΓΗ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ
Το να τη βγάλεις είναι εύκολο. Αφήνεις το γκάζι με τον κινητήρα να φρενάρει, πιέζεις ελαφρά το λεβιέ- όσο και σε μια νορμάλ αλλαγή- και δίνεις μια απειροελάχιστη γκαζιά...και ο επιλογές μετακινείται στο νεκρό!
Έχει λειτουργήσει σε όσα αυτοκίνητα το έχω δοκιμάσει (2-3 δηλαδή )Αλλά να βάλεις ταχύτητα χωρίς συμπλέκτη?
Μπορεί να γίνει αυτό? Υπολογίζεις δηλαδή τις στροφές του κινητήρα για τη σχέση που θέλεις, το μαρσάρεις και σπρώχνεις το λεβιέ? -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Αυτό μπορεί να γίνει και χωρίς να πατήσεις συμπλέκτη. Απλά τραβάς αποφασιστικά το λεβιέ στο νεκρό, δίνεις μια σύντομη γκαζιά και περνάς το λεβιέ μαλακά σε χαμηλότερη σχέση.
Αν βέβαια αποτύχεις δυο-τρείς φορές, πιθανόν να σε συμφέρει να αγοράσεις .... σειριακό ασυγχρόνιστο.....Έχουμε και λέμε: ΑΛΛΑΓΗ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ
Το να τη βγάλεις είναι εύκολο. Αφήνεις το γκάζι με τον κινητήρα να φρενάρει, πιέζεις ελαφρά το λεβιέ- όσο και σε μια νορμάλ αλλαγή- και δίνεις μια απειροελάχιστη γκαζιά...και ο επιλογές μετακινείται στο νεκρό!
Έχει λειτουργήσει σε όσα αυτοκίνητα το έχω δοκιμάσει (2-3 δηλαδή )Αλλά να βάλεις ταχύτητα χωρίς συμπλέκτη?
Μπορεί να γίνει αυτό? Υπολογίζεις δηλαδή τις στροφές του κινητήρα για τη σχέση που θέλεις, το μαρσάρεις και σπρώχνεις το λεβιέ?Πατας γκάζι και ανεβάζεις τις στρφές και αρχίζεις να σπρωχνεις απαλά το λεβιέ, τόσο ώστε να ζορίσει λίιιιιιγο. Σε κάποια φάση, όταν έρθουν οι στροφές στο σωστό σημείο, η σχέση μπαίνει σχεδόν μόνη της.
Είχα εξασκηθεί παλιά σε αυτό, όταν είχα ένα ρενω 5 και μου είχε κόψει ντίζα συμπλέκτη στο κέντρο του Πειραιά! Οπότε αναγκάστηκα να το μάθω προκειμένου να πάω Σαλαμίνα (ναυτάκι τότε) και την επόμενη να γυρίσω σπίτι μου! Από τότε και για πλάκα, το δοκίμαζα συχνά-πυκνά!
Τώρα πια δεν βρίσκω λόγο να το κάνω!Να το δοκιμάσω άραγε ξανά, τώρα που είμαι σε εγγύηση;
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Μάρκο αυτό που λέει ο Γιάννης γίνεται χωρίς φθορές αν το ξέρεις καλά. Το θέμα είναι ότι μέχρι να το μάθεις, γίνεσαι μάστορας κουρέας γραναζιώνΓι' αυτό το θέμα μιλάω κι εγώ... Το ξέρω ότι γίνεται, αλλά προσωπικά δεν εμπιστεύομαι το χέρι μου... Έληξε και η εγγύηση...
-
Μύτη-Τακούνι στο κατέβασμα και το σύστημα μετάδοσης θα ζήσει για πολλά χιλιόμετρα.
-
Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Μύτη-Τακούνι στο κατέβασμα και το σύστημα μετάδοσης θα ζήσει για πολλά χιλιόμετρα.καλά, εννοείται αυτό
λοιπόν, γυρνώντας πριν λίγο σπίτι, δοκίμαζα κατέβασμα χωρίς συμπλέκτη με τις οδηγίες του Γιάννη. Στις 10 φορές, μόνο 2 παραπονέθηκαν τα γρανάζια, είναι εύκολο παίδες!
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
λοιπόν, γυρνώντας πριν λίγο σπίτι, δοκίμαζα κατέβασμα χωρίς συμπλέκτη με τις οδηγίες του Γιάννη. Στις 10 φορές, μόνο 2 παραπονέθηκαν τα γρανάζια, είναι εύκολο παίδες!
Μήπως βοηθάει και ότι έχεις 'δε σπάει-δε χαλάει' Toyota;
(τώρα άμα θέλω βάζω φωτιά στο θέμα,ρίχνοντας ένα υπονοούμενο για την αξιοπιστία μιας συγκεκριμένης εταιρίας,αλλά δε το κάνω... )
-
Το left-foot-breaking, η μύτη-τακούνι και το ανεβο-κατέβασμα χωρίς συμπλέκτη έχουν συζητηθεί ξανά εδώ:
http://www.4troxoi.gr/4tforum/viewtopic.php?t=9408
Ορίστε και ένα ενδιαφέρον link που είχα αναφέρει εκεί:
-
Χμμμ, διαβαζοντας αυτο το thread δοκιμασα κατι ψηλα με το Puntaki μου (πηγαινοντας προς την μαμα Fiat για βλαβη) Με νορμαλ κατεβασμα απο τριτη σε δευτερα ειχα εντονες διαμαρτυριες του κιβωτιου (ηταν χαλασμενο το κιβωτιο), ριχνοντας ομως και μια ξερη γκαζια στο νεκρο... το κατεβασμα γινονταν με την σκεψη! Ουτε καν σκαλωματα, ουτε γρατσουνισματα, ουτε τιποτα... αχχχχ και να την ηξερα την τεχνικη καλυτερα θα γλυτωνα τωρα 650++....
Υποσχομαι ομως με το νεο κιβωτιο να τελειοποιησω την τεχνικη -
Παιδια με λιγη εξασκηση ολα γινοντε
εμεις εχουμε ενα renault Traffic 1.8 και κανει ανεβο-κατεβασματα χωρις συμπλεκτη και ουτε που το καταλαβαινεις -
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί χρειάζεται ανέβασμα στροφών για να μην κλωτσήσει ο κινητήρας στο κατέβασμα, ενώ το λογικό θα ήταν το αντίστροφο;
Δηλαδή συνήθως κατεβάζουμε ταχύτητα για να δώσουμε δύναμη στο αυτοκίνητο όταν οι στροφές έχουν πέσει πολύ και δεν τραβάει. Αν οι στροφές είναι αρκετές, το κλώτσημα δεν το γλιτώνεις (όπως υποθέτω και το φάγωμα του κιβωτίου αν το κάνεις άγαρμπα), αν όμως είναι πολύ λίγες τότε η χαμηλότερη σχέση μπαίνει ομαλά. Τώρα λέτε (και δεν το αμφισβητώ) ότι απεναντίας χρειάζεται να δώσεις παραπάνω στροφές για να μην κλωτσήσει ο κινητήρας. Περίεργο δεν είναι; -
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί χρειάζεται ανέβασμα στροφών για να μην κλωτσήσει ο κινητήρας στο κατέβασμα, ενώ το λογικό θα ήταν το αντίστροφο;Στο κατεβασμα πατωντας λιγο γκαζακι πριν βαλεις ταχυτητα, συγχρονιζει καλυτερα το κιβωτιο και μπαινει η ταχυτητα σχεδον μονη της Υποψην, δεν κλωτσαει ο κινητηρας... το κιβωτιο.
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί χρειάζεται ανέβασμα στροφών για να μην κλωτσήσει ο κινητήρας στο κατέβασμα, ενώ το λογικό θα ήταν το αντίστροφο;
Δηλαδή συνήθως κατεβάζουμε ταχύτητα για να δώσουμε δύναμη στο αυτοκίνητο όταν οι στροφές έχουν πέσει πολύ και δεν τραβάει. Αν οι στροφές είναι αρκετές, το κλώτσημα δεν το γλιτώνεις (όπως υποθέτω και το φάγωμα του κιβωτίου αν το κάνεις άγαρμπα), αν όμως είναι πολύ λίγες τότε η χαμηλότερη σχέση μπαίνει ομαλά. Τώρα λέτε (και δεν το αμφισβητώ) ότι απεναντίας χρειάζεται να δώσεις παραπάνω στροφές για να μην κλωτσήσει ο κινητήρας. Περίεργο δεν είναι;Αν πηγαίνεις με 40χαω και έχεις 3η αυτό απαιτεί να γυρνάει ο κινητήρας με πχ 3000σαλ, αν κατεβάσεις ταχύτητα (2α δηλαδή) τότε ο κινητήρας στα 40χαω με 2α θα πρέπει να γυρνάει στις 5000. οπότε πρέπει όσο είναι πατημένος ο συμπλέκτης να ανεβάσεις στις 5000 σαλ ωστε μόλις γίνει η σύμπλεξη οι δύο δίσκοι να έχουν αν γίνεται μηδενική σχετική ταχύτητα.
Υπάρχουν ιδανικές στροφές κινητήρα για κατέβασμα ταχύτητας;