-
Καλησπέρα!!
Είμαι νέα οδηγός(από το Νοέμβρη που πήρα και το αυτοκίνητο και δεν ξέρω για πόσο ακόμη). Δυστυχώς, (και παρόλο που μ'αρέσουν τα αυτοκίνητα και η οδήγηση) έχω πρόβλημα με την αυτοπεποίθηση μου. Από όταν πήρα το αυτοκίνητο το έχω παρατήσει πολλές φορές και οδηγώ σπάνια. Αυτό μου έχει δημιουργήσει προβλήματα, καθώς αισθάνομαι ότι όσο περνάει ο καιρός γίνομαι χειρότερη αντί για καλύτερη και το άγχος μου αυξάνεται. Ενώ είχα ξεπεράσει το πρόβλημα της ''αίσθησης χώρου'' πρόσφατα χτύπησα έναν καθρέφτη αυτοκινήτου(ελπίζω να μην τον έσπασα γιατί έφυγα από την ντροπή μου) και φοβάμαι πλέον να περνάω από δρόμους που το αυτοκίνητο περνάει ίσα-ίσα λόγω των παρκαρισμένων. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα μου είναι το γκάζι ειδικά όταν υπάρχει έστω και μικρή ανηφορική κλίση (και κυρίως όταν πρέπει να κάνω όπισθεν σε ανηφορική κλίση), ακόμα και με χειρόφρενο μπορεί να μου φύγει το γκάζι. Επίσης, το να αποφεύγω την οδήγηση σε ώρες αιχμής, ναι μεν βοηθάει τους άλλους οδηγούς ότι δεν θα έχουν μία νέα οδηγό χωρίς αυτοπεποίθηση να τους φέρνει σε δύσκολη θέση και εγώ δεν θα ψάχνω δέκα ώρες να παρκάρω, αλλά έτσι δεν θα μάθω ποτέ να οδηγώ πραγματικά και δεν μπορώ να κάνω και τις δουλειές μου. Τι συμβουλές θα μπορούσατε να μου δώσετε για σωστή χρήση γκαζιού, φρένου, αίσθησης χώρου, ανηφόρες αλλά και οδήγηση στην πόλη (εκτός από την τήρηση αποστάσεων ασφαλείας) και πώς αποκτήσατε αυτοπεποίθηση όσοι αρχικά δεν είχατε;
Να συμπληρώσω ότι δεν έχω κανέναν για να με βοηθήσει, ώστε να μπορώ και εγώ να καταλάβω πιθανά λάθη που κάνω ή πως θα μπορούσα να βελτιωθώ και μέχρι στιγμής δεν μου έχει κορνάρει ποτέ κανένας, ούτε μου έχει κάνει κάποια υπόδειξη.
Ευχαριστώωω!! -
Καλησπέρα!!
Είμαι νέα οδηγός(από το Νοέμβρη που πήρα και το αυτοκίνητο και δεν ξέρω για πόσο ακόμη). Δυστυχώς, (και παρόλο που μ'αρέσουν τα αυτοκίνητα και η οδήγηση) έχω πρόβλημα με την αυτοπεποίθηση μου. Από όταν πήρα το αυτοκίνητο το έχω παρατήσει πολλές φορές και οδηγώ σπάνια. Αυτό μου έχει δημιουργήσει προβλήματα, καθώς αισθάνομαι ότι όσο περνάει ο καιρός γίνομαι χειρότερη αντί για καλύτερη και το άγχος μου αυξάνεται. Ενώ είχα ξεπεράσει το πρόβλημα της ''αίσθησης χώρου'' πρόσφατα χτύπησα έναν καθρέφτη αυτοκινήτου(ελπίζω να μην τον έσπασα γιατί έφυγα από την ντροπή μου) και φοβάμαι πλέον να περνάω από δρόμους που το αυτοκίνητο περνάει ίσα-ίσα λόγω των παρκαρισμένων. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα μου είναι το γκάζι ειδικά όταν υπάρχει έστω και μικρή ανηφορική κλίση (και κυρίως όταν πρέπει να κάνω όπισθεν σε ανηφορική κλίση), ακόμα και με χειρόφρενο μπορεί να μου φύγει το γκάζι. Επίσης, το να αποφεύγω την οδήγηση σε ώρες αιχμής, ναι μεν βοηθάει τους άλλους οδηγούς ότι δεν θα έχουν μία νέα οδηγό χωρίς αυτοπεποίθηση να τους φέρνει σε δύσκολη θέση και εγώ δεν θα ψάχνω δέκα ώρες να παρκάρω, αλλά έτσι δεν θα μάθω ποτέ να οδηγώ πραγματικά και δεν μπορώ να κάνω και τις δουλειές μου. Τι συμβουλές θα μπορούσατε να μου δώσετε για σωστή χρήση γκαζιού, φρένου, αίσθησης χώρου, ανηφόρες αλλά και οδήγηση στην πόλη (εκτός από την τήρηση αποστάσεων ασφαλείας) και πώς αποκτήσατε αυτοπεποίθηση όσοι αρχικά δεν είχατε;
Να συμπληρώσω ότι δεν έχω κανέναν για να με βοηθήσει, ώστε να μπορώ και εγώ να καταλάβω πιθανά λάθη που κάνω ή πως θα μπορούσα να βελτιωθώ και μέχρι στιγμής δεν μου έχει κορνάρει ποτέ κανένας, ούτε μου έχει κάνει κάποια υπόδειξη.
Ευχαριστώωω!! -
Καλησπέρα!!
Είμαι νέα οδηγός(από το Νοέμβρη που πήρα και το αυτοκίνητο και δεν ξέρω για πόσο ακόμη). Δυστυχώς, (και παρόλο που μ'αρέσουν τα αυτοκίνητα και η οδήγηση) έχω πρόβλημα με την αυτοπεποίθηση μου. Από όταν πήρα το αυτοκίνητο το έχω παρατήσει πολλές φορές και οδηγώ σπάνια. Αυτό μου έχει δημιουργήσει προβλήματα, καθώς αισθάνομαι ότι όσο περνάει ο καιρός γίνομαι χειρότερη αντί για καλύτερη και το άγχος μου αυξάνεται. Ενώ είχα ξεπεράσει το πρόβλημα της ''αίσθησης χώρου'' πρόσφατα χτύπησα έναν καθρέφτη αυτοκινήτου(ελπίζω να μην τον έσπασα γιατί έφυγα από την ντροπή μου) και φοβάμαι πλέον να περνάω από δρόμους που το αυτοκίνητο περνάει ίσα-ίσα λόγω των παρκαρισμένων. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα μου είναι το γκάζι ειδικά όταν υπάρχει έστω και μικρή ανηφορική κλίση (και κυρίως όταν πρέπει να κάνω όπισθεν σε ανηφορική κλίση), ακόμα και με χειρόφρενο μπορεί να μου φύγει το γκάζι. Επίσης, το να αποφεύγω την οδήγηση σε ώρες αιχμής, ναι μεν βοηθάει τους άλλους οδηγούς ότι δεν θα έχουν μία νέα οδηγό χωρίς αυτοπεποίθηση να τους φέρνει σε δύσκολη θέση και εγώ δεν θα ψάχνω δέκα ώρες να παρκάρω, αλλά έτσι δεν θα μάθω ποτέ να οδηγώ πραγματικά και δεν μπορώ να κάνω και τις δουλειές μου. Τι συμβουλές θα μπορούσατε να μου δώσετε για σωστή χρήση γκαζιού, φρένου, αίσθησης χώρου, ανηφόρες αλλά και οδήγηση στην πόλη (εκτός από την τήρηση αποστάσεων ασφαλείας) και πώς αποκτήσατε αυτοπεποίθηση όσοι αρχικά δεν είχατε;
Να συμπληρώσω ότι δεν έχω κανέναν για να με βοηθήσει, ώστε να μπορώ και εγώ να καταλάβω πιθανά λάθη που κάνω ή πως θα μπορούσα να βελτιωθώ και μέχρι στιγμής δεν μου έχει κορνάρει ποτέ κανένας, ούτε μου έχει κάνει κάποια υπόδειξη.
Ευχαριστώωω!! -
Εξάσκηση. Όσο κανεις τόσο καλύτερα
-
Αν δε σου αρέσει κάτι ούτε θα το κάνεις καλά ούτε θα βελτιωθείς αλλά εσύ λες ότι είσαι στην άλλη πλευρά, δηλαδή σου αρέσει η οδήγηση.
Αυτά που αναφέρεις όλοι τα χουμε περάσει. Το ότι δεν έχεις αυτοπεποίθηση σε αυτό το πρωταρχικό στάδιο εμένα δε μου φαίνεται τόσο κακό. Μην ξεχνάς ότι οι χειρότεροι οδηγοί είναι αυτοί που (νομίζουν ότι ) τα ξέρουν όλοι και είναι οι πιο γ@μ@τοι πριν καν πιάσουν το τιμόνι.
Από κει και πέρα θέλει εξάσκηση, προσοχή και όχι κινήσεις που δεν είσαι σίγουρη ότι δε θα χουν κάποιον αρνητικό αντίκτυπο. Καθρέπτη κι εγώ είχα χτυπήσει όταν δεν είχα αίσθηση του χώρου, συμβαίνουν αυτά.
Το μην οδηγάς επειδή φοβάσαι δεν είναι κακό, απλά θα πρέπει να πάρεις απόφαση ότι γενικά δε θα οδηγάς. Αν από την άλλη θες να οδηγάς πρέπει να το κάνεις σε κάθε ευκαιρία, δε θα μάθεις αλλιώς. -
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις.
Θα ήθελα επίσης να ρωτήσω, κατά πόσο με την εξάσκηση (η οποία προφανώς λόγω απειρίας θα συμπεριλαμβάνει μαρσάρισμα και μεγάλη προσπάθεια σε γκάζι-συμπλέκτη, ειδικά σε ανηφόρες) μπορεί να μου δημιουργηθούν προβλήματα (και τι προβλήματα) με το ρουλεμάν, καθώς αγόρασα το αυτοκίνητο γνωρίζοντας ότι χρειάζεται αλλαγή (με το που πιάνω τα 50-60 ακούγεται απίστευτα) και δυστυχώς δεν είναι στο χέρι μου για να το αλλάξω ακόμα. -
Απλά μειώνεις το χρόνο ζωής του συμπλέκτη. Κανένας δε μπορεί να σου πει κατά πόσο αλλά μη νομίζεις ότι θα θέλει αλλαγή στα 1000χλμ αλλά σε πολλές χιλιάδες παραπάνω.
-
Μη μασάς. Κ η δικιά μου τα ίδια θέματα είχε, και τώρα οδηγει Xantia, μαούνα ολόκληρη.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
-
Αν έχεις αφήσει το αυτοκίνητο και το οδηγείς ελάχιστα, όπως λες, τότε κάνεις το σωστό.
Ίσως η μετακίνηση με ΜΜΜ να σου κοστίσει λιγότερο σε βάθος χρόνου (για να μην πω με βεβαιότητα)
Λυπάμαι, αλλά δεν χρειάζεται όλοι να οδηγούν, ακόμα και αν είναι στην «κατάλληλη» ηλικία.Αγνόησε προσωπικά μηνύματα για «βοήθεια».
-
Μακάρι γιατί για επόμενο αυτοκίνητο θέλω corsa opc και τώρα με βασανίζει το γκάζι του swift
Απλώς οδηγώντας/μαθαίνοντας μόνη μου (στη σχολή δεν έμαθα τίποτα, ίσως μόνο το παράλληλο παρκάρισμα και αυτό με 2-3 κινήσεις, αν ποτέ χρειαστώ παραπάνω θα σηκωθώ να φύγω) έχω μεγαλύτερη ανασφάλεια και ειδικά όταν στρέφονται όλα τα βλέμματα πάνω μου κάθε φορά που θέλω να παρκάρω ή να ξεκινήσω σε ανηφόρα λες και είναι θέαμα.Κατανοώ ότι δεν χρειάζεται όλοι να οδηγούν(εξάλλου αποδεικνύεται καθημερινά από πολλούς που νομίζουν ότι οι δρόμοι είναι δικοί τους) και πρέπει όλοι να γνωρίζουν τις δυνατότητες/ικανότητές τους. Δυστυχώς, ανήκω στην κατηγορία των ατόμων που χρειάζονται για τις μετακινήσεις αυτοκίνητο και εννοείται πως τα λατρεύω. Όσον αφορά τη μέχρι τώρα οδήγηση μου(δεν έχω οδηγήσει και λίγες φορές), δεν έχω δημιουργήσει ποτέ πρόβλημα σε κανέναν, αλλά ούτε και στο αυτοκίνητο μου, πέρα από τον καθρέφτη που χτύπησα πρόσφατα, το πρόβλημα είναι καθαρά αυτοπεποίθησης και απειρίας γι αυτό και μπήκα στη διαδικασία να γράψω εδώ για να ακούσω γνώμες.
-
Όπως οποιονδήποτε φόβο σου, αν εκτεθείς σε αυτόν λίγο λίγο κάθε φορά, αργά ή γρήγορα θα μάθεις να τον αντιμετωπίζεις και έπειτα τον ξεπερνάς. Ο χειρισμός ενός οχήματος δεν είναι κάτι δύσκολο ούτε υπάρχουν μυστικά στο πόσο πατάς γκάζι/συμπλέκτη στην ανηφόρα. Παραφράζοντας τα λόγια του μεγάλου Han απ το Tokyo drift :”There's no 'wax on wax off' with driving. You learn by doing it.” Όσο περισσότερο οδηγείς τόσο καλύτερα μαθαίνεις να χειρίζεσαι το όχημα και να φιλτράρεις καταστάσεις στον δρόμο.
Αν έχεις αμφιβολίες για τα βασικά μπορείς να εξοικειωθείς σε μέρος χωρίς πολλούς απ τους παράγοντες που σε αγχώνουν. Όμως θα πρέπει σταδιακά να προσθέτεις και έναν (παρκάρισμα με πίεση χρόνου, διέλευση στενού δρόμου κτλ κτλ).
Καλά και ασφαλή χιλιόμετρα με το Swift σου εύχομαι! -
Αν ο καθένας που χτυπούσε έναν καθρέπτη έκανε το δίπλωμα 'κορνίζα', θα είχε αποσυμφορηθεί
η Αθήνα...Εγώ θα σου έλεγα να κάνεις μερικά μαθήματα ακόμη. Αν δεν έμεινες ευχαριστημένη στη σχολή που πήγες για το δίπλωμα, πήγαινε αλλού. Γεμάτος ο τόπος. Πριν τις ανηφοροκατηφόρες εξασκήσου σε επίπεδο δρόμο, σε ένα άδειο πάρκινκ, για παράδειγμα. Μάθε το αμάξι σου. Βρες σε ποιό σημείο αποσυμπλέκει ο συμπλέκτης και πόσο γκάζι χρειάζεται για να ξεκινήσεις ομαλά, χωρίς να μαρσάρεις ανελέητα, ή να σου σβήνει. Μετά θα πιάσεις τις ανηφόρες και θα εντοπίσεις τις διαφορές. Μετά απο μερικές απόπειρες θα δεις οτι δεν είναι τόσο τρομερό όσο νομίζεις...
Μπινελίκι θα ακούσεις, είναι το μόνο σίγουρο. Και? Κι εγώ ακούσα τις προάλλες απο κάποια που της έκανα νόημα οτι είχε ξεχάσει τα αλάρμ αναμμένα και αναρωτιόμασταν όλοι πού στην ευχή σκοπεύει να σταματήσει... Μας φασκέλωσε όλους και πήρε το δρόμο της...
-
Όλοι τα περάσαμε αυτα. Το θεμα ειναι να μη σε παιρνει απο κατω και μη τα παρατάς, εφόσον το θέλεις πραγματικά να οδηγείς.
Οταν έβγαλα το δίπλωμα πριν απο σχεδόν 15 χρονια εκανα την πρώτη βόλτα με τον πατέρα μου, ο οποίος «δεν το χε» για συνοδηγός, τον έβλεπες ειχε κοκκινίσει ολόκληρος. Οποτε τις επομενες βόλτες τις εκανα παρέα με τον κολλητό ο οποίος οδηγούσε ηδη 2-3 χρονια.
Δε με ένοιαζε αν ειχε κινηση, αν ήταν ωρες αιχμής, αν θα με περιμένει ο πισω για να παρκάρω κλπ. Έβγαινα μεςημερι για εξάσκηση και πήγαινα στο Σύνταγμα, επίτηδες για να βρεθώ σε δρομους με κινηση, εκανα εξάσκηση στο παρκάρισμα στα στενά της Κυψέλης και γύρω περιοχές, γιατι εκει ήταν το πατρικό μου.
Και στις ανηφόρες εκανα λιγο εξάσκηση με συμπλέκτη - γκάζι, οκ το ξερω οτι έφαγα λιγο δίσκο αλλα οκ, έμαθα. Τοτε δεν υπήρχε και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, που τωρα το συναντάς σε αρκετά αυτοκίνητα ακομα και ως βασικό εξοπλισμο.
Πιστεύω θα σε βοηθήσει αν μπορέσεις και οδηγήσεις κάποιες φορες με κάποιο φίλο/φίλη που εχει μια εμπειρία οδηγικά αλλα να εχει και την «ηρεμία» να κατσει συνοδηγός ωστε να νιώθεις κι εσυ άνετα.
Με δυο καλές μου φίλες και με την αδελφη μου, οταν πήραν το δίπλωμα και κατευθείαν πήραν αυτοκίνητο, κάναμε τις πρώτες βόλτες παρέα. Αλλα ειχα την «ηρεμία» να κάτσω συνοδηγός, δεν τις αγχωνα, οκ εκαναν και λάθη, όλοι κάναμε, αλλα φορά με τη φορά πήγαιναν ολο και καλύτερα/πιο άνετα/με περισσότερη αυτοπεποίθηση και μετα απο μερικές φορες το πήραν μόνες τους και ολα μια χαρα έκτοτε.
Αν δεν εχεις κάποιο φίλο/φίλη/συγγενή να σε βοηθήσει καπως ετσι, τοτε βρες κάποια σχολή οδηγών και κανε μερικά μαθήματα με το δικο σου αυτοκίνητο.
-
Καλημέρα! Πριν λίγα χρόνια είχα την σύζυγο. Έμαθε καλά ατο σχολείο, αλλά ήθελε κάνα μισό χρόνο για να μάθει κάποια πράγματα. Εγώ στην δεξιά και της έλεγα διάφορες κινήσεις που πρέπει να κάνει, κινδύνους που πρέπει να προσέχει στους άλλους στο δρόμο, πώς να μάθει τις διαστάσεις του αυτοκινήτου (η 'αίσθηση') και οτιδήποτε άλλο χρειαζόταν να πάρει μια καλή αρχή. Επειδή στο σχολείο έμαθε το ΚΟΚ πολύ καλά, ακόμα και στην οδήγηση, ελλείψεις υπήρχανε και λογικό ήταν.
Σήμερα της δίνω το κλειδί και κοιμάμαι δεξιά.
Αν έχεις δρόμο απο την Κορινθία θα σε κάνω προσωπικό μου οδηγό και θα μάθεις καλά.
Έτσι και αλλιώς θέλει άσκηση. Συνέχεια. Αλλά και προσοχή. Το άγχος να το αποφεύγεις, επειδή τότε τα λάθη γίνονται ακόμα χειρότερα. Ανάλογα με τον χαρακτήρα σου, πρέπει να μάθεις να σκέφτεσαι λογικά. Απο ίντερνετ θα μάθεις πώς λειτουργεί ο συμπλέκτης, τι συμβαίνει όταν το πατάς (ντεμπραγιάζ και μπραγιάζι), οταν πατάς γκάζι και πολλά άλλα. Με αυτό τον τρόπο θα 'νιώθεις' το αμάξι.
Μετά ξέροντας απο αυτά π.χ. αν είσαι σε ανηφόρα θα έχεις μια... 'τεχνική'. Τι πατάς, σε ποιά σειρά, πόσο γρήγορα, ποτέ ακριβός κτλ.
Είναι ενα κάρο πραγμάτων να τα ξέρεις, αλλά ξεκινάς απο κάπου και σιγά σιγά όλα γίνονται συνήθεια.
Καλή Ανάσταση! -
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας, βοηθάνε πολύ!!
Δεν έχει βρεθεί ακόμα ήρεμος συνοδηγός, οπότε προτιμώ μόνη μου, οδηγώ πιο ψύχραιμα και εγώ η ίδια. Είναι άσχημο να βλέπεις τον συνοδηγό με το χέρι στο χειρόφρενο ''για σιγουριά'' και καλά,με φοβισμένο βλέμμα μόνο και μόνο επειδή έχω εκφράσει τους φόβους που έχω ή ''δώσε γκάζι'' ενώ περνάω από λακκούβες!Σε ίσιο δρόμο ευτυχώς ξεκινάω κανονικά και χωρίς καθυστέρηση (ούτε μου σβήνει) απλώς δίνω πρώτα λίγο γκάζι και μετά ξεκινάω να αφήνω συμπλέκτη , κάτι που δε με βοηθάει ιδιαίτερα σε ανηφόρες(ακόμα και μικρής κλίσης) γιατί φεύγει πίσω το αυτοκίνητο. Στις ανηφόρες(με χειρόφρενο) ή που θα μου σβήσει ή που θα ξεκινήσω πολύ γρήγορα και με λίγο μαρσάρισμα(επικίνδυνο όταν η ανηφόρα έχει στροφή μαζί), λίγες οι φορές που ξεκίνησα ομαλά και δεν κατάλαβα και ποτέ πως το έκανα.
Η εξάσκησή μου κράτησε 5-6 μέρες και όχι συνεχόμενες όταν πήρα πρώτη φορά το αυτοκίνητο (όχι σε κίνηση) και από τότε όταν το χρησιμοποιώ είναι γιατί κάπου θέλω να πάω, οπότε δεν έχει αφιερωθεί ο απαραίτητος χρόνος να μάθω το αυτοκίνητο μου. Εξάσκηση λοιπόν!!
-
Σε ανηφόρες πρέπει να χρησιμοποιήσεις όπωσδυποτε το χειρόφρενο. Λίγο δύσκολο στην αρχή αλλά θα το συνηθίζεις. Εκτός αν το αμάξι έχει Hill Start η κάτι τέτοιο.
Έχεις ασφάλεια, δεν αγχώνεσαι οτι μπορεί να συμβεί τίποτα.
Αλλά σου λέω ότι πολύ χρήσιμο θα είναι να καταλάβεις πώς λειτουργεί μηχανικά το αμάξι. Ο συμπλέκτης και τα αλλά. Μετά μόνο θα παίξεις μέχρι να μάθει το μυαλό να τα κάνει αυτόματα. -
Με χειρόφρενο, ναι! Απλώς μου κάνει εντύπωση πως καταφέρνουν όλοι και ξεκινάνε ομαλά (ειδικά σε όπισθεν με ανηφόρα) και εγώ πάω λες και ξεκινάω σε αγώνες!
Την φοβάμαι λίγο την εξάσκηση με τον συμπλέκτη, γνωρίζοντας ότι έχει πρόβλημα το ρουλεμάν (ο άνθρωπος που το έλεγξε πριν το αγοράσω είπε μόνο για την πόλη και όχι ταξίδια μέχρι να το αλλάξω) και επίσης, ένας φίλος που γνωρίζει από αυτοκίνητα και το είχε οδηγήσει μου είχε πει ότι πατινάρει λίγο και πως σε λίγους μήνες θα χρειαστώ αλλαγή δισκώ-πλατώ. Δεν έχω ιδιαίτερο πρόβλημα με τις αλλαγές ταχυτήτων, ούτε πατάω συνεχώς συμπλέκτη, αλλά συνέχεια σταμάτα-ξεκίνα για εξάσκηση αγχώνομαι μην γίνει τίποτα. Υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι πέρα από το να φθαρεί κι άλλο; -
Έκρηξη, δεν θα γίνει!
Και αφού πάει ούτως ή άλλως για αλλαγή, ένας επιπλέον λόγος να κάνεις τώρα όση περισσότερη εξάσκηση μπορείς. -
Μην καταλήξω με άχρηστο συμπλέκτη μες τη μέση του δρόμου
-
Η οδήγηση δεν μαθαίνεται δια αλληλογραφίας. Ο μόνος τρόπος είναι η εξάσκηση και η μαθήτευση δίπλα σε κάποιον που ξέρει να σου δείξει 2-3 πράγματα. Ε δεν μπορεί να μην έχεις κάποιον τέτοιον φίλο ή συγγενή.
Νέα οδηγός