-
Άλλοι ακούν τριγμούς από το ταμπλό, άλλοι από τις πόρτες, άλλοι από....παντού. Το άλλο είναι η ηχομόνωση. Η ηχομόνωση, κοστίζει στην εταιρία που κατασκευάζει το αυτοκίνητο, γιατί τα μονωτικά υλικά δεν είναι φθηνά. Εκτός αυτού απαιτούνται περισσότερες εργατώρες, παράγοντες που αυξάνουν το κόστος του αυτοκινήτου. Στα ακριβά αυτοκίνητα αυτά τα θέματα είναι μελετημένα και οι τριγμοί απουσιάζουν και αργούν να εμφανισθούν και η ηχομόνωση κινείται σε πολύ καλά επίπεδα. Μπορεί όμως κάποιος αν έχει τριγμούς ή κακή ηχομόνωση να τα λύσει τα προβλήματα. Δεν ξέρω στην Ελλάδα τι γίνεται. Λύσεις όμως υπάρχουν. Όμως, κοστίζουν. Έτσι όμως ενημερωτικά βάζω κάποια βιντεάκια για να μην απελπίζεται όποιος θέλει να βελτιώσει τους τριγμούς ή την ηχομόνωση του οχήματός του.
Youtube Video -
Άλλοι ακούν τριγμούς από το ταμπλό, άλλοι από τις πόρτες, άλλοι από....παντού. Το άλλο είναι η ηχομόνωση. Η ηχομόνωση, κοστίζει στην εταιρία που κατασκευάζει το αυτοκίνητο, γιατί τα μονωτικά υλικά δεν είναι φθηνά. Εκτός αυτού απαιτούνται περισσότερες εργατώρες, παράγοντες που αυξάνουν το κόστος του αυτοκινήτου. Στα ακριβά αυτοκίνητα αυτά τα θέματα είναι μελετημένα και οι τριγμοί απουσιάζουν και αργούν να εμφανισθούν και η ηχομόνωση κινείται σε πολύ καλά επίπεδα. Μπορεί όμως κάποιος αν έχει τριγμούς ή κακή ηχομόνωση να τα λύσει τα προβλήματα. Δεν ξέρω στην Ελλάδα τι γίνεται. Λύσεις όμως υπάρχουν. Όμως, κοστίζουν. Έτσι όμως ενημερωτικά βάζω κάποια βιντεάκια για να μην απελπίζεται όποιος θέλει να βελτιώσει τους τριγμούς ή την ηχομόνωση του οχήματός του.
Youtube Video -
Άλλοι ακούν τριγμούς από το ταμπλό, άλλοι από τις πόρτες, άλλοι από....παντού. Το άλλο είναι η ηχομόνωση. Η ηχομόνωση, κοστίζει στην εταιρία που κατασκευάζει το αυτοκίνητο, γιατί τα μονωτικά υλικά δεν είναι φθηνά. Εκτός αυτού απαιτούνται περισσότερες εργατώρες, παράγοντες που αυξάνουν το κόστος του αυτοκινήτου. Στα ακριβά αυτοκίνητα αυτά τα θέματα είναι μελετημένα και οι τριγμοί απουσιάζουν και αργούν να εμφανισθούν και η ηχομόνωση κινείται σε πολύ καλά επίπεδα.
Μπορεί όμως κάποιος αν έχει τριγμούς ή κακή ηχομόνωση να τα λύσει τα προβλήματα. Δεν ξέρω στην Ελλάδα τι γίνεται. Λύσεις όμως υπάρχουν. Όμως, κοστίζουν. Έτσι όμως ενημερωτικά βάζω κάποια βιντεάκια για να μην απελπίζεται όποιος θέλει να βελτιώσει τους τριγμούς ή την ηχομόνωση του οχήματός του. -
Στο MX5 στα σημεία που έχει μονωση πετροβάμβακα (του κ@λου δηλαδή) έβαλα επιπλέον υλικό (teknofon) που πήρα από το Praktiker. Με κόστος γύρω στα 30€ πέτυχα ένα μέτριο αποτέλεσμα αλλά δε με χαλάει. Ουσιαστικά το μεγαλύτερο μέρος του θορύβου κύλησης έρχεται από το πορτ μπαγκάζ και δεδομένου ότι η απόσταση από την καμπίνα είναι ελάχιστη ακούς τα πάντα οπότε μπήκαν κάποια κομμάτια στη μεταξύ τους επικοινωνία όπου όπως είπα προϋπήρχε ο πετροβάμβακας.
Για σωστότερο αποτέλεσμα πρέπει να μονωθούν πόρτες και τούνελ όπου δεν υπάρχει ούτε καν θερμομόνωση και σίγουρα με ποιοτικό υλικό. Της dynamat που θεωρείται από τα τοπ ηχομονωτικά έχει απαγορευτικό κόστος. -
Όντως Πάνο είναι ακριβά αυτά τα υλικά, ειδικά αν είναι επώνυμα. Παλιά ήθελα να βάλω πίσω στην πέμπτη πόρτα γιατί woofer έκανε συντονισμούς στην 5η πόρτα του Golf που είχα και δεν θυμάμαι την τιμή, αλλά ήταν τσουχτερή. Το άφησα να συντονίζει...
-
Άλλη δουλειά κάνουν τα μονωτικά τύπου dynamat, και άλλη τα αφρώδη (ricofon κλπ).
Σε επιφάνειες που ανεβάζουν θερμοκρασία λόγω ήλιου ή μηχανής (πόρτες, καπώ,ουρανός) πρέπει να μπει dynamat (έχουν βγάλει και άλλες μάρκες π.χ STP αλλά δεν τα έχω δοκιμάσει) γιατί είναι το μόνο που δεν ξεκολλάει.
Σε πάτωμα ή πορτ παγκάζ κάτω, μπορεί να μπει και το φθηνό που βάζουν οι φαναρτζήδες ή το ρολό για τις καμινάδες.Αυτά τα μονωτικά προσθέτουν βάρος στη λαμαρίνα, ώστε να χαμηλώνει η συχνότητα συντονισμού, να μην πάλλεται/τρίζει, με λίγα λόγια.
Τα αφρώδη, περισσότερο απορροφούν τους εξωτερικούς ήχους παρά αποσβένουν. -
Πάντως ότι και να βάλετε προσέξτε αυτό που θα επιλέξετε να είναι για χρήση σε αυτοκίνητο στην Ελλάδα ζούμε, ψηλές θερμοκρασίες έχουμε τον περισσότερο καιρό δεν θα είναι ευχάριστη -σωστότερα άκρως ανθυγιεινή - η παραμονή μας σε ένα αυτοκίνητο που θα δακρύζουν τα μάτια από τις πτητικές ουσίες υλικών που προορίζονται για άλλες χρήσεις!
-
Ο χρήστης panos2171 έγραψε:
...Θυμάμαι αυτοί που δεν ήθελαν να βάλουν ' βαριά ' υλικά και να χαλάσουν την αναλογία κιλών -ίππων , χρησιμοποιούσαν μια σειρά της η dynamat που προοριζόταν για ...αεροπλάνα , υποψιάζομαι ότι πούλησε περισσότερα ρολλά για χρήση σε αυτοκίνητα
Το κόστος των ακριβών υλικών πέφτει με στρατηγικη τοποθέτηση τους πχ στις πόρτες δεν ντύνουμε ολη την πόρτα αλλα στο κέντρο της βάζουμε ενα κομμάτι οχι μεγαλύτερο απο Α4 , ο συντονισμός της λαμαρίνας σταματάει είναι παραπάνω απο αρκετό . -
Για όσους δεν το ξέρουν, FatMat. Πιο φθηνό από το Dynamat, ελάχιστα πιο ελαφρύ, και -θεωρητικά- λίγο καλύτερο...
-
Υπάρχουν και άλλες λύσεις φτηνότερες, παλιότερα είχα καλύψει όλες τις επιφάνειες ενός Τράνζιτ που είχα με πίσα αυοκινήτου και επάνω από αυτήν όταν ήταν φρέσκια κόλλησα κετσέ που πήρα από τα είδη ταπετσαρίας αυτοκινήτου, το ίδιο έκανα και στο πόρτ μπαγκάζ του Renault 21 που το πάτωμα είναι μεγάλο σε επιφάνεια και συντόνιζε, επίσης μπορεί κανείς με βενζινόκολλα να κολλήσει κετσέ, είναι αντίστοιχης ποιότητας μόνωση με τα ακριβά επώνυμα υλικά.
http://ergomarket.gr/aytokinito-mhxanes ... sa-400ml./
https://andreou.gr/ixomonwtika-thermomo ... ko-noxudol
https://www.velentzas.com.gr/moketes/ep ... es/ketses/
https://www.google.gr/search?q=κ%C ... 80&bih=919
-
μια ερωτηση για τον κετσε, ας πουμε θελω να μειωσω τον θορυβο που προερχεται απο το χωρο του κινητηρα, μπορω να ντυσω το πλαισιο και γυρω απο τον κινητηρα και θα μειωθει ο θορυβος;
ή αυτο το υλικο πρεπει να μπει μεσα στην καμπινα για να μειωθει ο θορυβος απο τον κινητηρα;
η ερωτηση μου, που ειναι σωστο να μπαινει το μονωτικο υλικο, εκτος η εντος καμπινας για να εχουμε καλα αποτελεσματα; -
Όλο σχεδόν το RAV4 μου είναι επενδυμένο με dynamat extreme. Δεν έχουν μόνο οι 3 πίσω πόρτες και ο ουρανός. Στα υπόψη βέβαια ότι το συγκεκριμένο υλικό προορίζεται κυρίως για μείωση κραδασμών, τριγμών και συντονισμών. Παρόλα αυτά προσφέρει παραπάνω από ικανοποιητική ηχομόνωση χωρίς ξαναλέω να είναι αυτός ο σκοπός του. Εγώ είμαι πολύ ευχαριστημένος και το αυτοκίνητο είναι επενδυμένο έτσι εδώ και 12 χρόνια. Πέρα από την ησυχία όντως κάποιοι τριγμοί/συντονισμοί από το αμάξωμα εξαφανίστηκαν.
-
r200, στο μηχανοστάσιο για τον θόρυβο πρέπει να μονώσεις τον - καθρέφτη - πράγμα καθόλου εύκολο γιατί υπάρχουν εκεί πολλά εξαρτήματα βιδωμάνε, το ίδιο συμβαίνει και στην μέσα πλευρά του - καθρέφτη - στην καμπίνα, οπότε το ξεχνάς, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να βρείς υλικό όπως η πίσα αμαξωμάτων που περνιέται με πινέλο και προσεκτικά να περάεις τους θόλους που έχουν και την μεγαλύτερη γυμνή επιφάνεια, αλλά νομίζω ότι δεν αξίζει, αυτά τα υλικά είναι για μεγάλες ίσιες επιφάνεις όπως οι πόρτες, πόρτ - μπαγκάζ κλπ, συνήθως στα καπό επάρχει ειδικό μονωτικό για τον θόρυβο του κινητήρα, αν δεν έχει το αυτοκίνητο σου ίσως υπάρχει σε πλουσιότερη έκδοση του μοντέλου σου να βρείς να βάλεις.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Υπάρχουν και άλλες λύσεις φτηνότερες, παλιότερα είχα καλύψει όλες τις επιφάνειες ενός Τράνζιτ που είχα με πίσα αυοκινήτου και επάνω από αυτήν όταν ήταν φρέσκια κόλλησα κετσέ που πήρα από τα είδη ταπετσαρίας αυτοκινήτου, το ίδιο έκανα και στο πόρτ μπαγκάζ του Renault 21 που το πάτωμα είναι μεγάλο σε επιφάνεια και συντόνιζε, επίσης μπορεί κανείς με βενζινόκολλα να κολλήσει κετσέ, είναι αντίστοιχης ποιότητας μόνωση με τα ακριβά επώνυμα υλικά.Θεωρείτε ότι ο κετσές είναι πολύ πιο αποτελεσματικός από το ηχομονωτικά τύπου teknofon;
-
Προσοχή όμως, δεν μπορείς να βάλεις κετσέ, σε πόρτες που περνάει νερό από βροχή π.χ, γιατί είναι σαν σφουγγάρι.
-
Παιδιά, τα διάφορα home-made μονωτικά, ή αυτά που είναι για διαφορετικές χρήσεις (π.χ. καμινάδες ή ηχομόνωση τοιχοποιίας) κάνουν μεν περίπου παρόμοια δουλειά, προφανώς όμως δεν είναι βέλτιστες λύσεις. Γι'αυτό άλλωστε και υπάρχουν εξειδικευμένα προϊόντα. Ειδικά τα Dynomat/Fatmat τα κάνουν όλα (ηχομόνωση, θερμομόνωση, στεγανοποίηση, ανακλαστικότητα), είναι εύπλαστα και εύκολα να τοποθετηθούν, με την ειδική κόλλα που έχουν κολλάνε εύκολα και μόνιμα, ενώ μπορούν να μπουν και σε δύσκολα σημεία. Γι'αυτό είναι και τόσο ακριβότερα από τις άλλες 'απλές' λύσεις.
-
Ο χρήστης BASSstarlet έγραψε:
Προσοχή όμως, δεν μπορείς να βάλεις κετσέ, σε πόρτες που περνάει νερό από βροχή π.χ, γιατί είναι σαν σφουγγάρι.Αν περάσεις τον κετσέ μετά από την κόλληση του και από πάνω με μονωτικό τότε δεν υπάρχει πρόβλημα στα σημεία που περνάει νερό, τα κατάλληλα επώνυμα ειδικά προϊόντα τα γνωρίζουμε όλοι αλλά όταν όλες οι αναφορές καταλήγουν στο ότι είναι ακριβά, τότε ψάχνουμε για φτηνότερες λύσεις προσπαθώντας για το βέλτιστο, τα υλικά υπάρχουν, χρειάζεται γνώση, ψάξιμο, φαντασία και να πιάνουν τα χέρια όποιου θέλει να κάνει τη δουλειά του φτηνότερα., αλλιώς τα μεταξωτά βρακιά θέλουν και επειδέξιους πισινούς.
-
Τι μονωτικό εννοείς;Υγρό;
-
Εγώ θα ήμουν πολύ προσεκτικός με το τι βάζω μέσα στο αυτοκίνητο που είναι και κλειστός χώρος. Πέρα από την προφανή περίπτωση πυρκαγιάς, μπορεί το υλικό να βγάζει βλαβερές αναθυμιάσεις όταν το αυτοκίνητο μένει κάτω από τον καυτό Ελληνικό ήλιο.
-
Δεν γίνεται έτσι συζήτηση, τα υλικά αυτά είναι για αυτοκίνητα για εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του αυτοκινήτου, το να φαντάζεται κανείς δράκους είναι δικαίωμα του, όποιος έχει απορίες ή ότιδήποτε άλλο ας αποτανθεί στους κατασκευαστές τους και όχι εδώ να λέει τις φαντασίες του, καταντάει κουραστικό.
Τριγμοί και ηχομόνωση. Υπάρχει λύση