-
Ο χρήστης tm έγραψε:
ε, μα!εντωμεταξυ ειμαι και πολυ περιεργος να δω τι θα συμβει στο λαδι το 0W/30 το καλοκαιρι στην Αθηνα, μποτιλιαρισμενο σε κινηση, με το air condition να δουλευει και μετα να παει να το πλακωσει ...
Πάντως εάν αναφέρεσαι σε εμένα μιας και εγώ άνοιξα το topic, δεν πρόκειται να πατήσω κέντρο(θεσσαλονίκη) ούτε για την πλάκα.Εχω άλλο αμάξι για αυτή τη δουλειά.Το αμάξι το πήρα για ταξιδάκια περισσότερο. Ομως ομολογουμένως το 0W30 και εμένα μου φαίνεται αρκετά λεπτό.Θα δείξει στην πορεία.
Φιλικά πάντα.
-
Ο χρήστης piii έγραψε:
ε, μα!
εντωμεταξυ ειμαι και πολυ περιεργος να δω τι θα συμβει στο λαδι το 0W/30 το καλοκαιρι στην Αθηνα, μποτιλιαρισμενο σε κινηση, με το air condition να δουλευει και μετα να παει να το πλακωσει ...
Πάντως εάν αναφέρεσαι σε εμένα μιας και εγώ άνοιξα το topic, δεν πρόκειται να πατήσω κέντρο(θεσσαλονίκη) ούτε για την πλάκα.Εχω άλλο αμάξι για αυτή τη δουλειά.Το αμάξι το πήρα για ταξιδάκια περισσότερο. Ομως ομολογουμένως το 0W30 και εμένα μου φαίνεται αρκετά λεπτό.Θα δείξει στην πορεία.
Φιλικά πάντα.
Μην κολώνεις σε τέτοια.Ο κατασκευαστής τα έχει υπολογίσει όλα στη κατασκευή του και την κίνηση σε πόλη και τις ζεστές χώρες και όλα.
Και να ξέρεις ότι το χοντρύτερο λάδι αυξάνει την θερμοκρασία γιατι δημιουργεί περισσότερες υδραυλικές τριβές λόγω του μεγαλύτερου ιξώδους, οπότε αυτό με την Ελληνική ζέστη και το 'χοντρό' λάδι που χρειάζεται δεν παίζει. -
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Είπαμε λάδια καλά υπάρχουν πολλά .... πχ. αυτό ή αυτό ή και αυτό
Σωστά!
Ακόμα και για ένα κινητήρα τύπου Μ3 δεν νομιζω ότι υπηρξε σχεδίαση που υποχρεώνει την χρήση ενός και μόνο συγκεκριμένου λιπαντικού!!!
Ελεος!
Προτείνει ένα συγκεκριμένο λιπαντικό με συγκεκριμένες προδιαγραφές!
Αν βρούμε τις ίδιες ή/και καλύτερες σε ένα άλλο τότε το χρησιμοποιούμε χωρίς πρόβλημα!
Ακόμα και 300V μπορείς να χρησιμοποιήσεις εφόσον το αλλάζεις κάθε 3000 χιλιόμετρα (αγωνιστικό=μεγαλύτερη αντοχή για μικρότερο χρονικό διάστημα)!Αυτά.Σωστά κυρ Βασίλη?
Συμφωνώ μαζί σας ότι υπάρχουν πολλά λάδια στο εμπόριο που είναι άριστα και που δεν τα ξέρει ο πολύς κόσμος.
Αλλά ειδικά στην ευρωπαϊκή φίρμα που μου δείξατε υπάρχουν και εγκρίσεις από κατασκευαστές και η βεβαίωση κάλυψης ορισμένων προδιαγραφών τους.
Τωρα, για τις Μ3 είναι η αλήθεια ότι η BMW ορίζει αυστηρά την χρησιμοποίηση του συγκεκριμένου λαδιού.Το ξέρω από φίλο μου που έχει μία Μ3 το ξέρω από συνεργείο BMW που μιλάω κάθε μέρα. Το ξέρεις και εσύ για είσαι φίλος των BMW.
Βρες μου ένα ιδιοκτήτη Μ3 που έχει δώσει τόσα λεφτά για να την πάρει που να ρισκάρει την υγεία της για λίγα ευρώ σε κάθε αλλαγή λαδιού ή για να κάνει πειράματα.
Εν τέλει έχω την αίσθηση ότι τελικά πηγαίνουμε σε μία αγορά λιπαντικών όπου θα πλεονεκτούν οι φίρμες που θα συνιστώνται από τους κατασκευαστές.
Επίσης να μην ξεχνάμε ότι σε κατά τόπους αγορές γίνονται και επιμέρους συμφωνίες και φέρτα γύρω -
Οι Μ3 ειχαν πολλα προβληματα στον κινητηρα και ισως γιαυτο να ειναι πολυ προσεκτικη η ΒΜW με το λαδι που χρησιμοποιει.
-
Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Βρε μην ψαρώνετε με προδιαγραφές τύπου VW, Mercedes κλπ...
Θέματα συμφωνιών είναι...
Δηλαδή αν έχεις BMW M3 και η μαμά εταιρεία σου λέει να βάζεις μόνο CATROL TWS 10W60 γιατί αλλιώς το μοτέρ θα κάνει μπουμ εσύ τι κάνεις;
Δεν θα υπήρχε λόγος να βάλω κάτι άλλο βεβαίως! Αυτό εννοείται.
αλλά αν το μοτέρ κάνει 'μπουμ' με άλλο λάδι ανάλογων ή και ανώτερων προδιαγραφών (υπάρχουν πολλά!!!!) τότε φταίει η BMW και όχι το λάδι!!! -
Η mitsubishi προτείνει λάδια ορισμένων προδιαγραφών ή καλύτερων από των προτεινόμενων προδιαγραφών, ανεξαρτήτα από ποιόν κατασκευαστή προέρχονται. Όσο για το ιξώδες προτείνει ανάλογα με τις συνθήκες θερμοκρασίας άλλο να κυκλοφορείς στο Καζακστάν κι άλλο στη κένυα (έχει πίνακα θερμοκρασιών / ιξώδους).
-
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
Βρε μην ψαρώνετε με προδιαγραφές τύπου VW, Mercedes κλπ...
Θέματα συμφωνιών είναι...
Δηλαδή αν έχεις BMW M3 και η μαμά εταιρεία σου λέει να βάζεις μόνο CATROL TWS 10W60 γιατί αλλιώς το μοτέρ θα κάνει μπουμ εσύ τι κάνεις;
Δεν θα υπήρχε λόγος να βάλω κάτι άλλο βεβαίως! Αυτό εννοείται.
αλλά αν το μοτέρ κάνει 'μπουμ' με άλλο λάδι ανάλογων ή και ανώτερων προδιαγραφών (υπάρχουν πολλά!!!!) τότε φταίει η BMW και όχι το λάδι!!!Κοίτα τώρα πως μπλέκονται τα πράγματα!
Πριν μερικά χρόνια οι Ιάπωνες (Toyota νομίζω) έκαναν έρευνες για να σχεδιάσουν το κιβώτιο συνεχώςς μεταβαλόμενης σχέσης!
Για να μειώσουν τις τριβές, άρα και τις απώλειες, αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν το καλύτερο λιπαντικό που μπορούσαν να βρούν!Το κιβώτιο έσπαγε στον πάγκο στην φάση των δοκιμών!!!
Βρήκαν τελικά ότι κάποια από τα πρόσθετα του λιπαντικού αντιδρούσαν με στοιχεία των μετάλλων και τα διέβρωναν! Με αποτέλεσμα να σπάει το κιβώτιο!!!
-
[list:1sbw68kf]Ποτε προλαβαιναν ρε Νικο τα προσθετα και διαβρωναν τα μεταλλα του κιβωτιου? [/list:u:1sbw68kf][list:1sbw68kf]Τα 'κακα' προσθετα εχουν επιπτωσεις μακροχρονια.[/list:u:1sbw68kf][list:1sbw68kf]Τωρα για τις προδιαγραφες........οποιος θελει ακολουθει .Τα ειπα ενα εκατομυριο φορες.Οποιος θελει ας ριξει μια ματια στο VAG φορουμ.Αν θεωρειτε μ@λ@κες τις εταιριες λιπαντικων που πληρωνουν γυρω στα 100 000 για μια και μονο προδιαγραφη, μαλλον εχετε δικιο!!Αλλο πραγμα να συνιστας συγκεκριμενα μια μαρκα λαδιων ως αυτοκινητοβιομηχανια και αλλο να ζητας προδιαγραφες (και σε οποιο λαδι θελει ο καθενας ας ψαξει να τις βρει.Τωρα αν βρει μαρκα μ εκαψες με 50600 προδιαγραφη, ε ας προσεχε.Οποιος λυπαται το καρφι χανει και το πεταλο )[/list:u:1sbw68kf]
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Ποτε προλαβαιναν ρε Νικο τα προσθετα και διαβρωναν τα μεταλλα του κιβωτιου?Και όμως!!
Το είδα σε ντοκυμαντέρ και το έψαξα στο Διαδίκτυο!!Στα 100-200 χιλιόμετρα λειτουργίας έσπαγε!!Σαν καρπούζι!
Δεν ξέρω τι είδους αντίδραση γινόταν!!!Αν ήξερα θα στο έλεγα! -
Τα λάδια για το σαζμάν π.χ. GL5 περιέχουν θειάφι (μυρίζουν χαρακτηριστικά) σαν πρόσθετο υψηλών πιέσεων και καταστρέφουν τα κίτρινα μέταλλα (χάλκινα, μπρούντζινα). Δεν έχουν σχέση με τα λάδια του κινητήρα.
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Αλλο πραγμα να συνιστας συγκεκριμενα μια μαρκα λαδιων ως αυτοκινητοβιομηχανια και αλλο να ζητας προδιαγραφεςΈτσι πρέπει να είναι, δυστυχώς οι ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ζητούν μόνο μια συγκεκριμένη μάρκα και όχι προδιαγραφές.
-
Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Ο κατασκευαστής τα έχει υπολογίσει όλα στη κατασκευή του και την κίνηση σε πόλη και τις ζεστές χώρες και όλα.Το ίδιο αυτοκίνητο που πουλιέται στην Αμερική με λάδι 5W20 πουλιέται στην Αυστραλία με λάδι 10W40 - ίδιος κινητήρας. Πολλές φορές το μάρκετινγκ ορίζει τις προδιαγραφές.
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Ποτε προλαβαιναν ρε Νικο τα προσθετα και διαβρωναν τα μεταλλα του κιβωτιου?
Και όμως!!
Το είδα σε ντοκυμαντέρ και το έψαξα στο Διαδίκτυο!!Στα 100-200 χιλιόμετρα λειτουργίας έσπαγε!!Σαν καρπούζι!
Δεν ξέρω τι είδους αντίδραση γινόταν!!!Αν ήξερα θα στο έλεγα!Ναι όντως
Αλλά μιλάς για κιβώτιο εντελώς διαφορετικής τεχνολογίας (νομίζω κάτι σε μεταβαλλόμενης σχέσης ήταν) από κάθε άλλο -
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Ακόμα και 300V μπορείς να χρησιμοποιήσεις εφόσον το αλλάζεις κάθε 3000 χιλιόμετρα (αγωνιστικό=μεγαλύτερη αντοχή για μικρότερο χρονικό διάστημα)!
Τα καινούργια 300V σύμφωνα με τα καθαριστικά που περιέχουν αντέχουν για τουλάχιστον 10.000 σκληρά χιλιόμετρα.
Πάντως αυτό με τις τιμές των λαδιών έχει παραγίνει, δεν έχουν το θεό τους οι αιμορουφίχτρες. Έβαλα προχθές λαδάκι agip sint catalyst 10W40(τα βάζω πρώτη φορά ,προς το παρόν δε με άφησαν ικανοποιημένο αν και οι προδιαγραφές τους είναι φανταστικές) με 7,5 euro και έκανα μια βόλτα σε ρώσικα siteς που πωλούν on-line , ξέρετε πόσο το πουλάνε;
3.07 euro το λίτρο... Όσο για τις άλλες μάρκες από 40 έως 60% κάτω. Απορώ με τι τιμή φεύγουν από το εργοστάσιο και πόσο μας τα φουσκώνουν στο τέλος. -
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Ποτε προλαβαιναν ρε Νικο τα προσθετα και διαβρωναν τα μεταλλα του κιβωτιου?
Και όμως!!
Το είδα σε ντοκυμαντέρ και το έψαξα στο Διαδίκτυο!!Στα 100-200 χιλιόμετρα λειτουργίας έσπαγε!!Σαν καρπούζι!
Δεν ξέρω τι είδους αντίδραση γινόταν!!!Αν ήξερα θα στο έλεγα!Ισχύει όντως, ήταν δοκιμές της NISSAN για κιβώτιο CVT αν δεν κάνω λάθος....
-
Ο χρήστης harisman έγραψε:
Ισχύει όντως, ήταν δοκιμές της NISSAN για κιβώτιο CVT αν δεν κάνω λάθος....Ναι!!!
Το ντοκυμαντέρ το είχα δει και εγώ παλία στην ΝΕΤ! Πόρωση!!!
-
Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Για σύγκριση σας λέω ότι το ELF EXCELLIUM LDX 5W40 που χρησιμοποιεί η RENAULT για τα κορυφαία μοντέλα της κοστίζει αυτή την στιγμή 9 €.Το λάδι αυτό το βάζω στο Peugeot μου!!! Είναι μόνο για κορυφαία μοντέλα!!!
Έεετσι, έτσι...Αλλά το αγοράζω 12 ευρώ το λίτρο... Μάλλον θα πρέπει να το ψάξω καλύτερα...
Το θέμα των λιπαντικών είναι πολύ περίπλοκο.
Σίγουρα οι εταιρίες κάνουν εμπορικές συμφωνίες για την προμήθειά τους με λιπαντικά.
Αυτό που πρέπει να μας ενδιαφέρει έιναι οι προδιαγραφές του λιπαντικού και όχι η εμπορική του ονομασία!!! Δηλαδή τα νούμερα εκείνα που αναγράφονται από πίσω.Βέβαια για να έχουμε μια πληρέστερη εικόνα για το ποιόν του λιπαντικού, καλό έιναι να ξέρουμε και τον δείκτη ιξώδους του, καθώς και το υλικό της βάσης που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του. Επίσης απαραίτητο είναι να ξέρουμε και το τι πρόσθετα μπήκανε στο λάδι.
Π.χ. Υπάρχουν συνθετικά λιπαντικά τα οποία έχουν σαν βάση τους συνθετικούς υδρογονάνθρακες (ΡΑΟ ή πολυαλφαολεφίνες) και συνθετικά λιπαντικά που έχουν σαν βάση τους οργανικούς εστέρες.
Είναι γνωστό ότι οι PAO έχουν καλύτερες ιδιότητες από τους εστέρες. Όμως και τα δύο είναι συνθετικά λιπαντικά. -
Δημήτριε τα εστερικά λάδια(group V) θεωρούνται κορυφαία και σαφώς ανώτερα τα PAO πολυ-αλφα-ολεφινικά (group IV) τα οποία με τη σειρά τους είναι λίγο ανώτερα από τα group III συνθετικά(τεχνολογία καταλυτικής υδρογονοπυρόλυσης) τα οποία δυστυχώς αποτελούν και την πλειοψηφία στις μέρες μας.
Τα εστερικα (ester based oils) προέρχονται από την ένωση οξέων και αλκοολών με την αφαίρεση των μορίων νερού. Το μειονέκτημά τους είναι οτι με την παρουσία νερού στο κάρτερ ορισμένοι ιδίως τύποι εστέρων διασπώνται στα εξ' ων συνετεθη δηλ.σε οξέα.
Είναι σύνηθες να προστίθενται σε ποσότητες της τάξης του 2-3% στα συνθετικά group IV ή III λάδια για ενίσχυση κάποιων ιδιοτήτων.Όσο για τo συγκεκριμένο elf 5W40 θα έλεγα οτι φαίνεται καλό και προέρχεται από μια σοβαρή εταιρία με εμπειρία στο χώρο των λιπαντικών.
Από την άλλη χωρίς να είμαι σίγουρος έχω την εντύπωση οτι πρόκειται για group III συνθετικο.http://www.turbofrogperformance.com/PDF_files/ExcelliumLDX5w40_Customers.pdf
-
Πάντως έχω ένα βιβλίο (Λίπανση και λιπαντικά, Σταμάτης Περδιός) που αφορά τα λιπαντικά. Από 'κει πήρα αυτά που έγραψα.
Κάπου μέσα στο βιβλίο έχει ένα πινακάκι που συγκρίνει τα συνθετικά λιπαντικά διαφόρων βάσεων σε κάποιες συγκεκριμένες ιδιότητες σε σχέση με τα ορυκτέλαια. Οι PAO παντού παίρνουν καλύτερη βαθμολογία από οποιαδήποτε άλλη βάση, εκτός από την μεταβολή της ρευστότητας σε σχέση με την θερμοκρασία, της σταθερότητας έναντι της οξείδωσης σε υψηλές θερμοκρασίες, όπου οι εστέρες διβασικού οξέος υπερτερούν ελαφρώς (και μόνο αυτοί).
Τώρα σε ό,τι αφορά το λιπαντικό που χρησιμοποιώ, θα το κοιτάξω. Αν δεν υπάρξει λόγος να το αλλάξω (π.χ. άλλο λιπαντικό καλύτερο με χαμηλότερη ή ίδια τιμή) δεν θα το αλλάξω...
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Π.χ. Υπάρχουν συνθετικά λιπαντικά τα οποία έχουν σαν βάση τους συνθετικούς υδρογονάνθρακες (ΡΑΟ ή πολυαλφαολεφίνες) και συνθετικά λιπαντικά που έχουν σαν βάση τους οργανικούς εστέρες.
Είναι γνωστό ότι οι PAO έχουν καλύτερες ιδιότητες από τους εστέρες. Όμως και τα δύο είναι συνθετικά λιπαντικά.Τα συνθετικά λιπαντικά είναι μείγμα PAO/ester/alkalated napthalene, δεν μπορείς να τα κατατάξεις ξεχωριστά.
Τα group III (hydrocracked) δεν είναι συνθετικά (όπως λέει ο μουσάτος είναι καταλυτικής υδρογονοπυρόλυσης) και θα πρέπει οι εταιρείες να το αναφέρουν και να τα τιμολογούν ανάλογα γιατί είναι πολύ φθηνότερη η διαδικασία παραγωγής τους. Αντίθετα, οι εταιρείες δεν αναφέρουν το group III και τα χρεώνουν πολύ πιο ακριβά από όσο θα έπρεπε.
ΛΑΔΙΑ+SKODA OCTAVIA 5