-
Αντιγράφω από το ΒΗΜΑ της Κυριακής το άρθρο του Σπ. Φράγκου με θέμα 'ΧΙΡΟΣΙ ΟΚΟΥΝΤΑ - Η επέλαση της Toyota'
'Οσο ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων φτιάχνει καλά αυτοκίνητα θα έχει λυμένα όλα τα προβλήματά του». Η δήλωση αυτή του προέδρου της Toyota Χιρόσι Οκούντα είναι ενδεικτική της νοοτροπίας της τρίτης σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Καλύτερα αυτοκίνητα σημαίνει πιστοί πελάτες και οι πιστοί πελάτες φέρνουν αυξημένες πωλήσεις, αφού τα καλά - όσον αφορά την ποιότητα - νέα διαδίδονται γρήγορα. Οι εξαιρετικές επιδόσεις της μεγαλύτερης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σε μια εποχή που ο κλάδος αντιμετωπίζει κρίση, δεν προκαλούν απλώς τον φθόνο των αντιπάλων της, αλλά μας υποχρεώνουν να εξετάσουμε από κοντά το μυστικό της επιτυχίας της. Η Toyota εμφανίζει για άλλη μία φορά κέρδη-ρεκόρ, η πορεία της στην αμερικανική αγορά είναι εντυπωσιακή, στην Ευρώπη περιμένει για πρώτη φορά κέρδη και, αν δεν υπήρχε αυτή η υποτονική ιαπωνική αγορά, η εικόνα θα ήταν τόσο ρόδινη που θα έμοιαζε με ψεύτικη.
Ο αμερικανός υπουργός Οικονομικών Πολ Ο'Νιλ ανατρέχει στο παράδειγμα της Toyota όταν θέλει να αναφερθεί σε αύξηση παραγωγικότητας και δημιουργία αξιών. Μιλώντας παλαιότερα στους «Financial Times», ο κ. Ο'Νιλ ανέφερε ότι οι αντίπαλοι της Toyota την κυνηγούν όσο πιο γρήγορα μπορούν τα τελευταία 15-20 χρόνια, αλλά αυτή καταφέρνει να διατηρήσει το μερίδιό της στην αγορά εξαιτίας της ικανότητάς της να αυξάνει την παραγωγικότητά της.Ο κ. Οκούντα αποδέχεται τα εύσημα και μιλώντας στην ίδια εφημερίδα παραδέχεται ότι η εταιρεία του δίνει τον ρυθμό στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ την ίδια στιγμή καταφέρνει να παραμένει κερδοφόρος.
Τον περασμένο μήνα η Toyota ανακοίνωσε κέρδη-ρεκόρ για το τελευταίο εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους. Σημειώνοντας αύξηση 90% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους, τα κέρδη της έφτασαν στο ποσό των 554 δισ. ιαπωνικών γεν (περίπου 4,5 δισ. ευρώ). Κατ' αυτόν τον τρόπο κατατάσσεται στην πρώτη θέση από πλευράς κερδοφορίας ανάμεσα σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου.
Την ίδια στιγμή είναι πέντε φορές πιο κερδοφόρος από τον μέσο όρο των τριών μεγάλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (General Motors, Ford και Chrysler) και, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, αυτό αποτελεί αντανάκλαση της απήχησης που έχουν τα προϊόντα της στην αμερικανική αγορά.
Οι αντίπαλοί της στην αμερικανική αγορά τονίζουν ότι η μείωση του μεριδίου τους οφείλεται στην αδυναμία του γεν έναντι του δολαρίου. Οι πωλήσεις πάντως της Toyota στις Ηνωμένες Πολιτείες ξεπέρασαν εφέτος για πρώτη φορά το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων, ενώ στην ευρωπαϊκή αγορά, που τα τελευταία χρόνια ήταν το αδύνατο σημείο της εταιρείας, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 21% στα 746,2 δισ. γεν (6,1 δισ. ευρώ). Οσο για τον υπόλοιπο κόσμο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 61,9% και έφτασαν το ποσό των 823 δισ. γεν (6,7 δισ. ευρώ).
Η Toyota περιμένει κέρδη-ρεκόρ και για ολόκληρο το οικονομικό έτος που θα λήξει τον προσεχή Μάρτιο. Αν και είναι εκτεθειμένη στα προβλήματα της ιαπωνικής οικονομίας, καταφέρνει να τα ξεπεράσει χάρη στις μεγάλες πωλήσεις της στην Αμερική. Αυτό είναι βέβαια ένα από τα αδύνατα σημεία της, τονίζουν οι αναλυτές.
Το μερίδιό της εκεί (10,4%) παραμένει υψηλό, αλλά αν η ύφεση της αμερικανικής οικονομίας προχωρήσει και άλλο, η αγορά νέων αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες θα υποχωρήσει και τότε δεν θα γλιτώσει κανείς, ούτε η Toyota.
Η έτερη «αχίλλειος πτέρνα» της Toyota είναι, όπως προαναφέραμε, η ιαπωνική αγορά. Εκεί διατηρεί ένα ασφαλές μερίδιο (42%) αλλά οι πωλήσεις της το τελευταίο εξάμηνο μειώθηκαν κατά 4,9%, καθώς η αυξημένη ζήτηση για μικρά αυτοκίνητα αφαιρεί πωλήσεις από τη μικρομεσαία κατηγορία, που αποτελεί το προπύργιό της εκεί.
Οσον αφορά την Ευρώπη, επικρατεί μεγάλη αισιοδοξία, λόγω της μεγάλης ανόδου των πωλήσεων σε μια εποχή που οι μεγάλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές πωλούν όλο και λιγότερα αυτοκίνητα. Η αναμενόμενη κερδοφορία στην Ευρώπη, που οφείλεται σε αιματηρές οικονομίες στις μονάδες παραγωγής και στην παρουσίαση μοντέλων - όπως το εξαιρετικά επιτυχημένο Yaris - ειδικά φτιαγμένων για την τοπική αγορά, αποτελεί ίσως την ολοκλήρωση μιας προσπάθειας που ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια και που είχε στόχο την κατάκτηση της πιο απαιτητικής αγοράς στον κόσμο.
Για να πετύχει τον ακόμη μεγαλύτερο στόχο της, που είναι να καθιερωθεί σαν μια πραγματικά παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η Toyota έπρεπε να αγωνιστεί στην πιο δύσκολη αγορά και απ' ό,τι φαίνεται θα τα καταφέρει. Για το έτος 2004 προβλέπει ότι θα πουλήσει 800.000 αυτοκίνητα, πράγμα που θα ανεβάσει το μερίδιό της στο 5% από 4,4% που είναι σήμερα. Οι αριθμοί αυτοί υπολείπονται βεβαίως των πωλήσεων που πραγματοποιούν οι παραδοσιακοί ευρωπαίοι κατασκευαστές, όπως η Volkswagen και ο γαλλικός όμιλος PSA (Peugeot - Citroen), αλλά σε ορισμένες αγορές, όπως η ελληνική, η Toyota έχει ήδη την πρώτη θέση. Στη Γερμανία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18% κατά το τρέχον έτος.
Στην ανοδική πορεία της Toyota στην ευρωπαϊκή αγορά καθοριστικό ρόλο έπαιξαν η άρση των ποσοστώσεων από την Ευρωπαϊκή Ενωση για τις εισαγωγές ιαπωνικών αυτοκινήτων (πριν από τρία χρόνια), η παραγωγή αυτοκινήτων επί ευρωπαϊκού εδάφους (Βρετανία, Γαλλία και Τουρκία) και ο σχεδιασμός αυτοκινήτων ειδικά για τα ευρωπαϊκά γούστα, όπως το Yaris. «Το κλειδί είναι να παρουσιάσουμε ένα αυτοκίνητο που θα γίνει πραγματικά αποδεκτό και θα έχει πραγματικά σημασία για τους πελάτες μας» ανέφερε τις προάλλες στην εφημερίδα «Wall Street Journal» ο κ. Οκούντα.
Η Toyota υπολογίζει ότι ως το 2004 θα κατασκευάζει επί ευρωπαϊκού εδάφους το 60% των αυτοκινήτων που θα πουλάει στην ήπειρό μας. Ο κ. Οκούντα είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα. «Περιμένουμε ότι στον 21ο αιώνα - τουλάχιστον ως το 2050 - η αυτοκινητοβιομηχανία θα επεκταθεί τόσο σε όγκο όσο και από πλευράς ποιότητας» δηλώνει στους «Financial Times».
Η ποιότητα και η ικανοποίηση του πελάτη είναι ένα από τα ισχυρά στοιχεία της Toyota. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως με την εφαρμογή των ιαπωνικών μεθόδων παραγωγής σε όλες τις ανά τον κόσμο μονάδες της εταιρείας. Το περίφημο ιαπωνικό Καϊζέν - η διαρκής βελτίωση - έχει εξαπλωθεί παντού και οι εντολές που λαμβάνουν οι εργάτες στις μονάδες παραγωγής είναι να σταματούν τη δουλειά τους μόλις διαπιστώσουν κάποιο λάθος για να το διορθώσουν.
Ο κ. Οκούντα βλέπει περιθώρια ανάπτυξης ακόμη και στην «καθισμένη» ιαπωνική αγορά. Η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στους ιαπωνικούς δρόμους με την κατασκευή νέων οδικών αρτηριών θα δώσει ώθηση στις πωλήσεις, που κατά τον κ. Οκούντα μπορεί να φτάσουν τις εννέα εκατομμύρια μονάδες ως το 2010 από έξι εκατομμύρια που είναι σήμερα.
Στα σχέδια της Toyota περιλαμβάνονται η κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στη Δημοκρατία της Τσεχίας, που θα παράγει μικρά αυτοκίνητα σε συνεργασία με την PSA, όπως επίσης και η δημιουργία μιας νέας μονάδας επί αμερικανικού εδάφους. Αλλο ένα νέο εργοστάσιο θα χτιστεί στο Μεξικό, ενώ θα αυξηθεί και η παραγωγή στον Καναδά, όπου δεν αποκλείεται να κατασκευάζονται στο μέλλον τα Lexus, η σειρά πολυτελείας της Toyota.
Ο κ. Οκούντα αποκλείει το ενδεχόμενο εξαγοράς μιας αντίπαλης αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως προβλέπουν πολλοί αναλυτές, ψάχνοντας μιαν απάντηση στο ερώτημα «τι θα το κάνει το αποθεματικό της η Toyota;». Το αποθέματικό αυτό φτάνει τα 20 δισ. ευρώ, αλλά ο κ. Οκούντα επιμένει ότι τα χρήματα αυτά χρειάζονται κυρίως για τον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης νέων προϊόντων.'
-
Αντιγράφω από το ΒΗΜΑ της Κυριακής το άρθρο του Σπ. Φράγκου με θέμα 'ΧΙΡΟΣΙ ΟΚΟΥΝΤΑ - Η επέλαση της Toyota'
'Οσο ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων φτιάχνει καλά αυτοκίνητα θα έχει λυμένα όλα τα προβλήματά του». Η δήλωση αυτή του προέδρου της Toyota Χιρόσι Οκούντα είναι ενδεικτική της νοοτροπίας της τρίτης σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Καλύτερα αυτοκίνητα σημαίνει πιστοί πελάτες και οι πιστοί πελάτες φέρνουν αυξημένες πωλήσεις, αφού τα καλά - όσον αφορά την ποιότητα - νέα διαδίδονται γρήγορα. Οι εξαιρετικές επιδόσεις της μεγαλύτερης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σε μια εποχή που ο κλάδος αντιμετωπίζει κρίση, δεν προκαλούν απλώς τον φθόνο των αντιπάλων της, αλλά μας υποχρεώνουν να εξετάσουμε από κοντά το μυστικό της επιτυχίας της. Η Toyota εμφανίζει για άλλη μία φορά κέρδη-ρεκόρ, η πορεία της στην αμερικανική αγορά είναι εντυπωσιακή, στην Ευρώπη περιμένει για πρώτη φορά κέρδη και, αν δεν υπήρχε αυτή η υποτονική ιαπωνική αγορά, η εικόνα θα ήταν τόσο ρόδινη που θα έμοιαζε με ψεύτικη.
Ο αμερικανός υπουργός Οικονομικών Πολ Ο'Νιλ ανατρέχει στο παράδειγμα της Toyota όταν θέλει να αναφερθεί σε αύξηση παραγωγικότητας και δημιουργία αξιών. Μιλώντας παλαιότερα στους «Financial Times», ο κ. Ο'Νιλ ανέφερε ότι οι αντίπαλοι της Toyota την κυνηγούν όσο πιο γρήγορα μπορούν τα τελευταία 15-20 χρόνια, αλλά αυτή καταφέρνει να διατηρήσει το μερίδιό της στην αγορά εξαιτίας της ικανότητάς της να αυξάνει την παραγωγικότητά της.Ο κ. Οκούντα αποδέχεται τα εύσημα και μιλώντας στην ίδια εφημερίδα παραδέχεται ότι η εταιρεία του δίνει τον ρυθμό στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ την ίδια στιγμή καταφέρνει να παραμένει κερδοφόρος.
Τον περασμένο μήνα η Toyota ανακοίνωσε κέρδη-ρεκόρ για το τελευταίο εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους. Σημειώνοντας αύξηση 90% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους, τα κέρδη της έφτασαν στο ποσό των 554 δισ. ιαπωνικών γεν (περίπου 4,5 δισ. ευρώ). Κατ' αυτόν τον τρόπο κατατάσσεται στην πρώτη θέση από πλευράς κερδοφορίας ανάμεσα σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου.
Την ίδια στιγμή είναι πέντε φορές πιο κερδοφόρος από τον μέσο όρο των τριών μεγάλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (General Motors, Ford και Chrysler) και, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, αυτό αποτελεί αντανάκλαση της απήχησης που έχουν τα προϊόντα της στην αμερικανική αγορά.
Οι αντίπαλοί της στην αμερικανική αγορά τονίζουν ότι η μείωση του μεριδίου τους οφείλεται στην αδυναμία του γεν έναντι του δολαρίου. Οι πωλήσεις πάντως της Toyota στις Ηνωμένες Πολιτείες ξεπέρασαν εφέτος για πρώτη φορά το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων, ενώ στην ευρωπαϊκή αγορά, που τα τελευταία χρόνια ήταν το αδύνατο σημείο της εταιρείας, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 21% στα 746,2 δισ. γεν (6,1 δισ. ευρώ). Οσο για τον υπόλοιπο κόσμο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 61,9% και έφτασαν το ποσό των 823 δισ. γεν (6,7 δισ. ευρώ).
Η Toyota περιμένει κέρδη-ρεκόρ και για ολόκληρο το οικονομικό έτος που θα λήξει τον προσεχή Μάρτιο. Αν και είναι εκτεθειμένη στα προβλήματα της ιαπωνικής οικονομίας, καταφέρνει να τα ξεπεράσει χάρη στις μεγάλες πωλήσεις της στην Αμερική. Αυτό είναι βέβαια ένα από τα αδύνατα σημεία της, τονίζουν οι αναλυτές.
Το μερίδιό της εκεί (10,4%) παραμένει υψηλό, αλλά αν η ύφεση της αμερικανικής οικονομίας προχωρήσει και άλλο, η αγορά νέων αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες θα υποχωρήσει και τότε δεν θα γλιτώσει κανείς, ούτε η Toyota.
Η έτερη «αχίλλειος πτέρνα» της Toyota είναι, όπως προαναφέραμε, η ιαπωνική αγορά. Εκεί διατηρεί ένα ασφαλές μερίδιο (42%) αλλά οι πωλήσεις της το τελευταίο εξάμηνο μειώθηκαν κατά 4,9%, καθώς η αυξημένη ζήτηση για μικρά αυτοκίνητα αφαιρεί πωλήσεις από τη μικρομεσαία κατηγορία, που αποτελεί το προπύργιό της εκεί.
Οσον αφορά την Ευρώπη, επικρατεί μεγάλη αισιοδοξία, λόγω της μεγάλης ανόδου των πωλήσεων σε μια εποχή που οι μεγάλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές πωλούν όλο και λιγότερα αυτοκίνητα. Η αναμενόμενη κερδοφορία στην Ευρώπη, που οφείλεται σε αιματηρές οικονομίες στις μονάδες παραγωγής και στην παρουσίαση μοντέλων - όπως το εξαιρετικά επιτυχημένο Yaris - ειδικά φτιαγμένων για την τοπική αγορά, αποτελεί ίσως την ολοκλήρωση μιας προσπάθειας που ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια και που είχε στόχο την κατάκτηση της πιο απαιτητικής αγοράς στον κόσμο.
Για να πετύχει τον ακόμη μεγαλύτερο στόχο της, που είναι να καθιερωθεί σαν μια πραγματικά παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η Toyota έπρεπε να αγωνιστεί στην πιο δύσκολη αγορά και απ' ό,τι φαίνεται θα τα καταφέρει. Για το έτος 2004 προβλέπει ότι θα πουλήσει 800.000 αυτοκίνητα, πράγμα που θα ανεβάσει το μερίδιό της στο 5% από 4,4% που είναι σήμερα. Οι αριθμοί αυτοί υπολείπονται βεβαίως των πωλήσεων που πραγματοποιούν οι παραδοσιακοί ευρωπαίοι κατασκευαστές, όπως η Volkswagen και ο γαλλικός όμιλος PSA (Peugeot - Citroen), αλλά σε ορισμένες αγορές, όπως η ελληνική, η Toyota έχει ήδη την πρώτη θέση. Στη Γερμανία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18% κατά το τρέχον έτος.
Στην ανοδική πορεία της Toyota στην ευρωπαϊκή αγορά καθοριστικό ρόλο έπαιξαν η άρση των ποσοστώσεων από την Ευρωπαϊκή Ενωση για τις εισαγωγές ιαπωνικών αυτοκινήτων (πριν από τρία χρόνια), η παραγωγή αυτοκινήτων επί ευρωπαϊκού εδάφους (Βρετανία, Γαλλία και Τουρκία) και ο σχεδιασμός αυτοκινήτων ειδικά για τα ευρωπαϊκά γούστα, όπως το Yaris. «Το κλειδί είναι να παρουσιάσουμε ένα αυτοκίνητο που θα γίνει πραγματικά αποδεκτό και θα έχει πραγματικά σημασία για τους πελάτες μας» ανέφερε τις προάλλες στην εφημερίδα «Wall Street Journal» ο κ. Οκούντα.
Η Toyota υπολογίζει ότι ως το 2004 θα κατασκευάζει επί ευρωπαϊκού εδάφους το 60% των αυτοκινήτων που θα πουλάει στην ήπειρό μας. Ο κ. Οκούντα είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα. «Περιμένουμε ότι στον 21ο αιώνα - τουλάχιστον ως το 2050 - η αυτοκινητοβιομηχανία θα επεκταθεί τόσο σε όγκο όσο και από πλευράς ποιότητας» δηλώνει στους «Financial Times».
Η ποιότητα και η ικανοποίηση του πελάτη είναι ένα από τα ισχυρά στοιχεία της Toyota. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως με την εφαρμογή των ιαπωνικών μεθόδων παραγωγής σε όλες τις ανά τον κόσμο μονάδες της εταιρείας. Το περίφημο ιαπωνικό Καϊζέν - η διαρκής βελτίωση - έχει εξαπλωθεί παντού και οι εντολές που λαμβάνουν οι εργάτες στις μονάδες παραγωγής είναι να σταματούν τη δουλειά τους μόλις διαπιστώσουν κάποιο λάθος για να το διορθώσουν.
Ο κ. Οκούντα βλέπει περιθώρια ανάπτυξης ακόμη και στην «καθισμένη» ιαπωνική αγορά. Η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στους ιαπωνικούς δρόμους με την κατασκευή νέων οδικών αρτηριών θα δώσει ώθηση στις πωλήσεις, που κατά τον κ. Οκούντα μπορεί να φτάσουν τις εννέα εκατομμύρια μονάδες ως το 2010 από έξι εκατομμύρια που είναι σήμερα.
Στα σχέδια της Toyota περιλαμβάνονται η κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στη Δημοκρατία της Τσεχίας, που θα παράγει μικρά αυτοκίνητα σε συνεργασία με την PSA, όπως επίσης και η δημιουργία μιας νέας μονάδας επί αμερικανικού εδάφους. Αλλο ένα νέο εργοστάσιο θα χτιστεί στο Μεξικό, ενώ θα αυξηθεί και η παραγωγή στον Καναδά, όπου δεν αποκλείεται να κατασκευάζονται στο μέλλον τα Lexus, η σειρά πολυτελείας της Toyota.
Ο κ. Οκούντα αποκλείει το ενδεχόμενο εξαγοράς μιας αντίπαλης αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως προβλέπουν πολλοί αναλυτές, ψάχνοντας μιαν απάντηση στο ερώτημα «τι θα το κάνει το αποθεματικό της η Toyota;». Το αποθέματικό αυτό φτάνει τα 20 δισ. ευρώ, αλλά ο κ. Οκούντα επιμένει ότι τα χρήματα αυτά χρειάζονται κυρίως για τον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης νέων προϊόντων.'
-
Αντιγράφω από το ΒΗΜΑ της Κυριακής το άρθρο του Σπ. Φράγκου με θέμα 'ΧΙΡΟΣΙ ΟΚΟΥΝΤΑ - Η επέλαση της Toyota'
'Οσο ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων φτιάχνει καλά αυτοκίνητα θα έχει λυμένα όλα τα προβλήματά του». Η δήλωση αυτή του προέδρου της Toyota Χιρόσι Οκούντα είναι ενδεικτική της νοοτροπίας της τρίτης σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Καλύτερα αυτοκίνητα σημαίνει πιστοί πελάτες και οι πιστοί πελάτες φέρνουν αυξημένες πωλήσεις, αφού τα καλά - όσον αφορά την ποιότητα - νέα διαδίδονται γρήγορα. Οι εξαιρετικές επιδόσεις της μεγαλύτερης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σε μια εποχή που ο κλάδος αντιμετωπίζει κρίση, δεν προκαλούν απλώς τον φθόνο των αντιπάλων της, αλλά μας υποχρεώνουν να εξετάσουμε από κοντά το μυστικό της επιτυχίας της. Η Toyota εμφανίζει για άλλη μία φορά κέρδη-ρεκόρ, η πορεία της στην αμερικανική αγορά είναι εντυπωσιακή, στην Ευρώπη περιμένει για πρώτη φορά κέρδη και, αν δεν υπήρχε αυτή η υποτονική ιαπωνική αγορά, η εικόνα θα ήταν τόσο ρόδινη που θα έμοιαζε με ψεύτικη.
Ο αμερικανός υπουργός Οικονομικών Πολ Ο'Νιλ ανατρέχει στο παράδειγμα της Toyota όταν θέλει να αναφερθεί σε αύξηση παραγωγικότητας και δημιουργία αξιών. Μιλώντας παλαιότερα στους «Financial Times», ο κ. Ο'Νιλ ανέφερε ότι οι αντίπαλοι της Toyota την κυνηγούν όσο πιο γρήγορα μπορούν τα τελευταία 15-20 χρόνια, αλλά αυτή καταφέρνει να διατηρήσει το μερίδιό της στην αγορά εξαιτίας της ικανότητάς της να αυξάνει την παραγωγικότητά της.Ο κ. Οκούντα αποδέχεται τα εύσημα και μιλώντας στην ίδια εφημερίδα παραδέχεται ότι η εταιρεία του δίνει τον ρυθμό στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ την ίδια στιγμή καταφέρνει να παραμένει κερδοφόρος.
Τον περασμένο μήνα η Toyota ανακοίνωσε κέρδη-ρεκόρ για το τελευταίο εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους. Σημειώνοντας αύξηση 90% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους, τα κέρδη της έφτασαν στο ποσό των 554 δισ. ιαπωνικών γεν (περίπου 4,5 δισ. ευρώ). Κατ' αυτόν τον τρόπο κατατάσσεται στην πρώτη θέση από πλευράς κερδοφορίας ανάμεσα σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου.
Την ίδια στιγμή είναι πέντε φορές πιο κερδοφόρος από τον μέσο όρο των τριών μεγάλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (General Motors, Ford και Chrysler) και, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, αυτό αποτελεί αντανάκλαση της απήχησης που έχουν τα προϊόντα της στην αμερικανική αγορά.
Οι αντίπαλοί της στην αμερικανική αγορά τονίζουν ότι η μείωση του μεριδίου τους οφείλεται στην αδυναμία του γεν έναντι του δολαρίου. Οι πωλήσεις πάντως της Toyota στις Ηνωμένες Πολιτείες ξεπέρασαν εφέτος για πρώτη φορά το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων, ενώ στην ευρωπαϊκή αγορά, που τα τελευταία χρόνια ήταν το αδύνατο σημείο της εταιρείας, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 21% στα 746,2 δισ. γεν (6,1 δισ. ευρώ). Οσο για τον υπόλοιπο κόσμο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 61,9% και έφτασαν το ποσό των 823 δισ. γεν (6,7 δισ. ευρώ).
Η Toyota περιμένει κέρδη-ρεκόρ και για ολόκληρο το οικονομικό έτος που θα λήξει τον προσεχή Μάρτιο. Αν και είναι εκτεθειμένη στα προβλήματα της ιαπωνικής οικονομίας, καταφέρνει να τα ξεπεράσει χάρη στις μεγάλες πωλήσεις της στην Αμερική. Αυτό είναι βέβαια ένα από τα αδύνατα σημεία της, τονίζουν οι αναλυτές.
Το μερίδιό της εκεί (10,4%) παραμένει υψηλό, αλλά αν η ύφεση της αμερικανικής οικονομίας προχωρήσει και άλλο, η αγορά νέων αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες θα υποχωρήσει και τότε δεν θα γλιτώσει κανείς, ούτε η Toyota.
Η έτερη «αχίλλειος πτέρνα» της Toyota είναι, όπως προαναφέραμε, η ιαπωνική αγορά. Εκεί διατηρεί ένα ασφαλές μερίδιο (42%) αλλά οι πωλήσεις της το τελευταίο εξάμηνο μειώθηκαν κατά 4,9%, καθώς η αυξημένη ζήτηση για μικρά αυτοκίνητα αφαιρεί πωλήσεις από τη μικρομεσαία κατηγορία, που αποτελεί το προπύργιό της εκεί.
Οσον αφορά την Ευρώπη, επικρατεί μεγάλη αισιοδοξία, λόγω της μεγάλης ανόδου των πωλήσεων σε μια εποχή που οι μεγάλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές πωλούν όλο και λιγότερα αυτοκίνητα. Η αναμενόμενη κερδοφορία στην Ευρώπη, που οφείλεται σε αιματηρές οικονομίες στις μονάδες παραγωγής και στην παρουσίαση μοντέλων - όπως το εξαιρετικά επιτυχημένο Yaris - ειδικά φτιαγμένων για την τοπική αγορά, αποτελεί ίσως την ολοκλήρωση μιας προσπάθειας που ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια και που είχε στόχο την κατάκτηση της πιο απαιτητικής αγοράς στον κόσμο.
Για να πετύχει τον ακόμη μεγαλύτερο στόχο της, που είναι να καθιερωθεί σαν μια πραγματικά παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, η Toyota έπρεπε να αγωνιστεί στην πιο δύσκολη αγορά και απ' ό,τι φαίνεται θα τα καταφέρει. Για το έτος 2004 προβλέπει ότι θα πουλήσει 800.000 αυτοκίνητα, πράγμα που θα ανεβάσει το μερίδιό της στο 5% από 4,4% που είναι σήμερα. Οι αριθμοί αυτοί υπολείπονται βεβαίως των πωλήσεων που πραγματοποιούν οι παραδοσιακοί ευρωπαίοι κατασκευαστές, όπως η Volkswagen και ο γαλλικός όμιλος PSA (Peugeot - Citroen), αλλά σε ορισμένες αγορές, όπως η ελληνική, η Toyota έχει ήδη την πρώτη θέση. Στη Γερμανία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18% κατά το τρέχον έτος.
Στην ανοδική πορεία της Toyota στην ευρωπαϊκή αγορά καθοριστικό ρόλο έπαιξαν η άρση των ποσοστώσεων από την Ευρωπαϊκή Ενωση για τις εισαγωγές ιαπωνικών αυτοκινήτων (πριν από τρία χρόνια), η παραγωγή αυτοκινήτων επί ευρωπαϊκού εδάφους (Βρετανία, Γαλλία και Τουρκία) και ο σχεδιασμός αυτοκινήτων ειδικά για τα ευρωπαϊκά γούστα, όπως το Yaris. «Το κλειδί είναι να παρουσιάσουμε ένα αυτοκίνητο που θα γίνει πραγματικά αποδεκτό και θα έχει πραγματικά σημασία για τους πελάτες μας» ανέφερε τις προάλλες στην εφημερίδα «Wall Street Journal» ο κ. Οκούντα.
Η Toyota υπολογίζει ότι ως το 2004 θα κατασκευάζει επί ευρωπαϊκού εδάφους το 60% των αυτοκινήτων που θα πουλάει στην ήπειρό μας. Ο κ. Οκούντα είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα. «Περιμένουμε ότι στον 21ο αιώνα - τουλάχιστον ως το 2050 - η αυτοκινητοβιομηχανία θα επεκταθεί τόσο σε όγκο όσο και από πλευράς ποιότητας» δηλώνει στους «Financial Times».
Η ποιότητα και η ικανοποίηση του πελάτη είναι ένα από τα ισχυρά στοιχεία της Toyota. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως με την εφαρμογή των ιαπωνικών μεθόδων παραγωγής σε όλες τις ανά τον κόσμο μονάδες της εταιρείας. Το περίφημο ιαπωνικό Καϊζέν - η διαρκής βελτίωση - έχει εξαπλωθεί παντού και οι εντολές που λαμβάνουν οι εργάτες στις μονάδες παραγωγής είναι να σταματούν τη δουλειά τους μόλις διαπιστώσουν κάποιο λάθος για να το διορθώσουν.
Ο κ. Οκούντα βλέπει περιθώρια ανάπτυξης ακόμη και στην «καθισμένη» ιαπωνική αγορά. Η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στους ιαπωνικούς δρόμους με την κατασκευή νέων οδικών αρτηριών θα δώσει ώθηση στις πωλήσεις, που κατά τον κ. Οκούντα μπορεί να φτάσουν τις εννέα εκατομμύρια μονάδες ως το 2010 από έξι εκατομμύρια που είναι σήμερα.
Στα σχέδια της Toyota περιλαμβάνονται η κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στη Δημοκρατία της Τσεχίας, που θα παράγει μικρά αυτοκίνητα σε συνεργασία με την PSA, όπως επίσης και η δημιουργία μιας νέας μονάδας επί αμερικανικού εδάφους. Αλλο ένα νέο εργοστάσιο θα χτιστεί στο Μεξικό, ενώ θα αυξηθεί και η παραγωγή στον Καναδά, όπου δεν αποκλείεται να κατασκευάζονται στο μέλλον τα Lexus, η σειρά πολυτελείας της Toyota.
Ο κ. Οκούντα αποκλείει το ενδεχόμενο εξαγοράς μιας αντίπαλης αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως προβλέπουν πολλοί αναλυτές, ψάχνοντας μιαν απάντηση στο ερώτημα «τι θα το κάνει το αποθεματικό της η Toyota;». Το αποθέματικό αυτό φτάνει τα 20 δισ. ευρώ, αλλά ο κ. Οκούντα επιμένει ότι τα χρήματα αυτά χρειάζονται κυρίως για τον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης νέων προϊόντων.'
-
Επίσης αντιγράφω από το in.gr:
'Την προτίμησή τους στα μοντέλα της Toyota και της Lexus επέδειξαν οι Γερμανοί οδηγοί στην έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία JD Power & Associates (για πρώτη φορά στη Γερμανία). Συγκεκριμένα, τα ιαπωνικά μοντέλα κατέκτησαν τις κορυφαίες θέσεις σε έξι από τις επτά κατηγορίες αυτοκινήτων, ενώ η Lexus IS200 απέσπασε τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης πελατών ανάμεσα σε 132 μοντέλα, με ποσοστό 86%.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που δημοσιεύθηκαν στο γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου mot, η Toyota κατέκτησε ποσοστό 83,1%. Αναλυτικότερα, η ιαπωνική εταιρεία ήλθε πρώτη στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με το Yaris (84,7%), σε εκείνη των compact με την Corolla (82,6%), στα van με το Picnic (81,7%), στα οχήματα εκτός δρόμου με το RAV4 (80,5%) και με τη Celica στα σπορ αυτοκίνητα (83,4%), ενώ η Lexus IS200 διακρίθηκε τόσο στη μεσαία κατηγορία όσο και ως κορυφαίο μοντέλο της έρευνας.
Στην αντίστοιχη βρετανική μελέτη της JD Power η Lexus και η Toyota βρέθηκαν στην πρώτη και τη δεύτερη θέση αντίστοιχα, ενώ το Toyota Yaris ήλθε πρώτο ως αυτοκίνητο πόλης/σούπερ μίνι και η Toyota Corolla ως μικρομεσαίο αυτοκίνητο.
Τέλος, στη μελέτη υψηλής ακριβείας για την αξιολόγηση της αρχικής ποιότητας των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στις ΗΠΑ, την οποία διεξήγαγε η ίδια εταιρεία, η Toyota και η Lexus κατέκτησαν την πρώτη θέση σε εννέα από τις δεκαέξι κατηγορίες.'
Τα σχόλια περιττεύουν
ΥΓ. Αν δεν παινέψεις το αυτοκίνητό σου...
-
ola auta einai alitheia vevaia kai de xreiazetai kanena vhma gia na peistoume.. apo kei kai pera ta idia kat eme oson afora thn poiothta kai thn aksiopistia isxuoun epishs gia nissan kai honda... kai eidika sthn amerikh..pou einai h duskoloterh agora ston kosmo hond kata prwto logo kai nissan exoun kseperasei thn toyota.. ta kerdh klp... einai kai kata polu thema orgawshs kai management... h nissan me 3,5 ekkatommuria oxhmata to xrono kodepse na xrewkophsei logw kakwn xeirismwn klp... h fiat me ta tosa autokinhta ekane voutia sta kerdh fetos...
mh bleksoume px ta oikonomika stoixeia me aytokinhta... pada ena skuline kai ena nsx tha einai kalutero apo mia supra.. kai ena type-r apo ena toyota tsport...
apo kei kai pera thn toyota thn sugxairw kai thn paradexomai.. opote h koryfaia etaireia paragwghs autokinhtwn isws,,,oxi omws kai ta kalutera utokinhta sto kosmo -
Σίγουρα ο Ιάπωνας είναι σοβαρός στη δουλειά του και το αποδεικνύει συνεχώς επι δεκαετίες. Μήπως όμως είναι καιρός να προσγειώσει λίγο τις τιμές των 'σεμνών' τογιότα? Οκ η Lexus είναι Executive και τα αξίζει τα λεφτά της 100% αλλα μάλλον τα Toyota μου φαίνεται πως είναι υπερτιμημένα την τελεφταία τριετία...
-
Νομίζω πως τα ιαπωνικά έχουν επειπλέον φόρους εισαγωγής. Δεν θυμάμαι αν ήταν κάτι που είχε απλά προταθεί ή εφαρμόστηκε, ή αν καταργήθηκε κιόλας, αλλά νομίζω πως ήταν έτσι, και γι'αυτό έφτιαξαν εργοστάσια οι Ιάπωνες σε Αγγλίες κλπ...
-
...opote h koryfaia etaireia paragwghs autokinhtwn isws,,,oxi omws kai ta kalutera utokinhta sto kosmo
Αυτός είναι και ο τίτλος του thread. Κανείς δεν είπε για τα καλύτερα αυτοκίνητα. Βέβαια, όσο κι αν ενοχλεί, κατασκευάζει τα 'καλύτερα' αυτοκίνητα αν καταλαβαίνεις τί εννοώ...
...Μήπως όμως είναι καιρός να προσγειώσει λίγο τις τιμές των 'σεμνών' τογιότα? Οκ η Lexus είναι Executive και τα αξίζει τα λεφτά της 100% αλλα μάλλον τα Toyota μου φαίνεται πως είναι υπερτιμημένα την τελεφταία τριετία...
Έχει αποδειχτεί και στο παρελθόν ότι όταν οι Ιάπωνες κατάφερναν να φτιάξουν πραγματικά καλά αυτοκίνητα, αυτά ήταν το ίδιο ακριβά με τα Ευρωπαϊκά (άσχετα αν γενικά μας έχουν συνηθίσει σε πιο φθηνά). Πρώτος διδάξας το Mazda Xedos. Ένα πολύ καλό αυτοκίνητο αλλά κόστιζε όσο και η BMW (και γι' αυτό απέτυχε...)
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Νομίζω πως τα ιαπωνικά έχουν επειπλέον φόρους εισαγωγής. Δεν θυμάμαι αν ήταν κάτι που είχε απλά προταθεί ή εφαρμόστηκε, ή αν καταργήθηκε κιόλας, αλλά νομίζω πως ήταν έτσι, και γι'αυτό έφτιαξαν εργοστάσια οι Ιάπωνες σε Αγγλίες κλπ...Ενας απο τους κυριοτερους λογους που ενας κατασκευαστης φτιαχνει εργοστασια σε αλλες χωρες ειναι η μειωση του ρισκου της ισοτιμίας συναλλάγματος.
-
Ο χρήστης ef9_b16a1 έγραψε:
kai eidika sthn amerikh..pou einai h duskoloterh agora ston kosmo hond kata prwto logo kai nissan exoun kseperasei thn toyota.. ta kerdh klp...
Αυτο ειναι λαθος. Η Τογιοτα πουλαει περισσοτερα αυτοκινητα απο οτι η Χοντα και η Νισσαν στις ΗΠΑ οπως και εχει μεγαλυτερα κερδη απο αυτες (στις ΗΠΑ). Η Τογιοτα αυτη την στιγμη ειναι η 4η μεγαλυτερη απο πλευρας πωλησεων μετα τις 3 ΗΠΑμερικανικες.
-
Ο χρήστης gavriil1 έγραψε:
Νομίζω πως τα ιαπωνικά έχουν επειπλέον φόρους εισαγωγής. Δεν θυμάμαι αν ήταν κάτι που είχε απλά προταθεί ή εφαρμόστηκε, ή αν καταργήθηκε κιόλας, αλλά νομίζω πως ήταν έτσι, και γι'αυτό έφτιαξαν εργοστάσια οι Ιάπωνες σε Αγγλίες κλπ...
Ενας απο τους κυριοτερους λογους που ενας κατασκευαστης φτιαχνει εργοστασια σε αλλες χωρες ειναι η μειωση του ρισκου της ισοτιμίας συναλλάγματος.
Αυτο το τελευταίο δεν ιχύει καθόλου. Π.χ. εργοστάσια σε Αγγλία και Καναδά ενώ οι αγορές ειναι σε Ευρώπη και Αμερική.
Αυτό που τους ενδιαφέρει περισσοτερο είναι καλό deal με την τοπική κυβέρνηση, κοντινή απόσταση στις αγορές (έτσι μειώνονται και το κόστος μεταφοράς, επίσης το εργοστάσιο μπορεί να προσαρμώσει τα προιόντα στις ανάγκες της τοπικής αγοράς) και επίσης είναι και θέμα δημόσιων σχέσεων, βλέπε εργοστάσια BMW & Merc στην Αμερική.
Επίσης η επιλογή εγκατάστασης εργοστάσιου σε χώρες του τρίτου κόσμου είναι λόγω χαμηλών εργατικών. Π.χ. Μεξικό: αμοιβή εργάτη $18 ανά ημέρα με τα benefits (χωρίς $12).
-
Ο χρήστης agisd έγραψε:
Νομίζω πως τα ιαπωνικά έχουν επειπλέον φόρους εισαγωγής. Δεν θυμάμαι αν ήταν κάτι που είχε απλά προταθεί ή εφαρμόστηκε, ή αν καταργήθηκε κιόλας, αλλά νομίζω πως ήταν έτσι, και γι'αυτό έφτιαξαν εργοστάσια οι Ιάπωνες σε Αγγλίες κλπ...
Ενας απο τους κυριοτερους λογους που ενας κατασκευαστης φτιαχνει εργοστασια σε αλλες χωρες ειναι η μειωση του ρισκου της ισοτιμίας συναλλάγματος.
Αυτο το τελευταίο δεν ιχύει καθόλου. Π.χ. εργοστάσια σε Αγγλία και Καναδά ενώ οι αγορές ειναι σε Ευρώπη και Αμερική.
Αυτό που τους ενδιαφέρει περισσοτερο είναι καλό deal με την τοπική κυβέρνηση, κοντινή απόσταση στις αγορές (έτσι μειώνονται και το κόστος μεταφοράς, επίσης το εργοστάσιο μπορεί να προσαρμώσει τα προιόντα στις ανάγκες της τοπικής αγοράς) και επίσης είναι και θέμα δημόσιων σχέσεων, βλέπε εργοστάσια BMW & Merc στην Αμερική.
Επίσης η επιλογή εγκατάστασης εργοστάσιου σε χώρες του τρίτου κόσμου είναι λόγω χαμηλών εργατικών. Π.χ. Μεξικό: αμοιβή εργάτη $18 ανά ημέρα με τα benefits (χωρίς $12).
Και ενω ολα αυτα που ανεφερες ειναι σωστοι λογοι για παρουσια εργοστασιου στην ιδια χωρα με αυτης της target market, αυτο που εγραψα πιο πανω ειναι επισης ενας απο τους κυριοτερους λογους.
-
Ο χρήστης gavriil1 έγραψε:
Νομίζω πως τα ιαπωνικά έχουν επειπλέον φόρους εισαγωγής. Δεν θυμάμαι αν ήταν κάτι που είχε απλά προταθεί ή εφαρμόστηκε, ή αν καταργήθηκε κιόλας, αλλά νομίζω πως ήταν έτσι, και γι'αυτό έφτιαξαν εργοστάσια οι Ιάπωνες σε Αγγλίες κλπ...
Ενας απο τους κυριοτερους λογους που ενας κατασκευαστης φτιαχνει εργοστασια σε αλλες χωρες ειναι η μειωση του ρισκου της ισοτιμίας συναλλάγματος.
Αυτο το τελευταίο δεν ιχύει καθόλου. Π.χ. εργοστάσια σε Αγγλία και Καναδά ενώ οι αγορές ειναι σε Ευρώπη και Αμερική.
Αυτό που τους ενδιαφέρει περισσοτερο είναι καλό deal με την τοπική κυβέρνηση, κοντινή απόσταση στις αγορές (έτσι μειώνονται και το κόστος μεταφοράς, επίσης το εργοστάσιο μπορεί να προσαρμώσει τα προιόντα στις ανάγκες της τοπικής αγοράς) και επίσης είναι και θέμα δημόσιων σχέσεων, βλέπε εργοστάσια BMW & Merc στην Αμερική.
Επίσης η επιλογή εγκατάστασης εργοστάσιου σε χώρες του τρίτου κόσμου είναι λόγω χαμηλών εργατικών. Π.χ. Μεξικό: αμοιβή εργάτη $18 ανά ημέρα με τα benefits (χωρίς $12).
Και ενω ολα αυτα που ανεφερες ειναι σωστοι λογοι για παρουσια εργοστασιου στην ιδια χωρα με αυτης της target market, αυτο που εγραψα πιο πανω ειναι επισης ενας απο τους κυριοτερους λογους.
Και όμως δεν είναι, γιατί το FX rate μπορεί να σου δώσει κέρδη πολλές φορές. Εξάλλου, ολά τα ποσά με μετακινούνται είναι hedged τουλάχιστον 6 μήνες down the road, οπότε δεν τους ενδιαφέρει πολύ αυτό το σημείο.
-
Δεν έχω καταλάβει ακόμα αν το θέμα σας είναι τα οικονομικά της toyota !
Ή κατά πόσο καλά αυτοκίνητα είναι
Εγώ πάντως φίλοι μου , τις ίδιας απόψεως ήμουν για την αξιοπιστία της εταιρίας , γι;αυτό κι αντικατέστησα το ¨σκυλί¨ ford escord (΄90) με ένα corolla vvt-i (΄01).... μέχρι που το toyota μου επισκεπτόταν μια φορά το μήνα το συνεργείο !!!
ότι βλάβη μπορείτε να φανταστείτε !!!!
αλλα μάλλον , και πάλι toyota θα πάρω (?) -
Ο χρήστης syele έγραψε:
Αυτός είναι και ο τίτλος του thread. Κανείς δεν είπε για τα καλύτερα αυτοκίνητα. Βέβαια, όσο κι αν ενοχλεί, κατασκευάζει τα 'καλύτερα' αυτοκίνητα αν καταλαβαίνεις τί εννοώ...
den enoxlei kanenan ...apla giati den isxuei.... diko sou suberasma... den vlepw pws to yaris einai to kalutero mikro... h corolla to kalutero mikromesaio klp klp... kai gia thn makran megaluterh aksiopistia amfivalw... honda nissan mazda den einai katholou pisw ston tomea auto... kai eidika h honda... den kserw an h celica gt 91...h corolla 91 gti.. tha adehan 11 xronia anelehtou skisimatos sunexeia ston kofth... kai me ton idio sublekth!!!! apo enan odhgo pou kanei burnout gia na tou paei kala h mera... to nissan mas me thn idia metaxeirish ....den adekse gia polu(sughronize, kapaki klp)
-
Η ΤΟΥΟΤΑ αποτελεί σίγουρα μια κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία κρίνοντας τα οικονομικά της αποτελέσματα. Για όσους μάλιστα δεν γνωρίζουν η ΤΟΥΟΤΑ εφαρμόζει στρατηγική διαφοροποίησης δραστηριοτήτων, δηλαδή δεν ασχολείται μόνο με την παραγωγή αυτοκινήτων αλλά παράλληλα και με τις τηλεπικοινωνίες, το Ιντερνετ καθώς επίσης έχει εισέλθει στον κλάδο προσφοράς χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Υπολογίζεται μάλιστα ότι το 2005 το 20% των κερδών τις εταιρίας θα προέρχεται από αυτές τις πηγές.
Αυτό καταρχήν σημαίνει ότι σίγουρα μιλάμε για μια επιτυχημένη οικονομική μονάδα. Ότι τα προϊόντα που παράγει έχουν απήχηση στο ευρύ κοινό και εδώ μιλάμε για αξιοποιστία, ποιότητα και τιμή. Με απλά λόγια ότι κατασκευάζει καλά αυτοκίνητα. Θα ήταν όμως αυθαίρετο να πούμε ότι φτιάχνει και τα καλύτερα. Το αν όντως είναι τα καλύτερα θα το αποφανθούν οι συγκριτικές δοκιμές μεταξύ των διαφόρων μοντέλων. Αυτή η απλή διευκρίνηση για αποφυγή παρεξηγήσεων. -
Ο χρήστης alfista έγραψε:
Η ΤΟΥΟΤΑ αποτελεί σίγουρα μια κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία... Ότι τα προϊόντα που παράγει έχουν απήχηση στο ευρύ κοινό και εδώ μιλάμε για αξιοποιστία, ποιότητα και τιμή. Με απλά λόγια ότι κατασκευάζει καλά αυτοκίνητα. Θα ήταν όμως αυθαίρετο να πούμε ότι φτιάχνει και τα καλύτερα. Το αν όντως είναι τα καλύτερα θα το αποφανθούν οι συγκριτικές δοκιμές μεταξύ των διαφόρων μοντέλων. Αυτή η απλή διευκρίνηση για αποφυγή παρεξηγήσεων.Το 'καλύτερο' αυτοκίνητο σε μια κατηγορία είναι κάτι σχετικό. Εξαρτάται από ποιες παραμέτρους χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση των αυτοκινήτων. Επιπλέον, οι παράμετροι αυτοί μπορεί να μην έχουν την ίδια βαρύτητα για κάθε έναν από εμάς. Π.χ. κάποιος μπορεί να δίνει σημασία στην ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου, ένας άλλος στην οδική συμπεριφορά, ένας τρίτος στις επιδόσεις. Επομένως, θεωρώ ότι η έννοια του 'καλύτερου' αυτοκινήτου είναι λίγο-πολύ υποκειμενική.
-
Καλά είναι τα σχετικά με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά εμάς μας ενδιαφέρουν τα αυτοκίνητα. Δείτε, λοιπόν, το νέο Avensis http://www.4troxoi.gr/news/closeup.php?id=1153&part=1
-
Κάποιες παρατηρήσεις:
- Στην Αμερική η Honda πουλάει πιο πολύ από την ΤΟΥΟΤΑ, για την ακρίβεια τα Σιβίκ και Ακκορντ έχουν φάει τα αντίστοιχα.
- Το ημερομίσθιο του Ιάπωνα είναι εξωφρενικό! Μην περιμένετε χαμηλές τιμές από Japan made ΤΟΥΟΤΑ.
- Το ποσοστό ικανοποίησης των πελατών μιας εταιρίας δεν αντικατοπτρίζει πάντα την ποιότητα του προϊόντος. Μπορεί να σημαίνει πως οι πελάτες της εταιρίας αυτής ικανοποιούνται ευκολότερα. . Πραγματική σύγκριση δεν έχεις όταν δύο διαφορετικοί άνθρωποι συγκρίνουν το δαφορετικά προϊόντα, άλλά όταν ένας συκρίνει δύο. Αν η LADA 'χάριζε' αυτοκίνητα στο Αφγανιστάν ξαφνικά θα έβγαινε εταιρεία με το μεγαλύτερο ποσοστό ικανοποίησης.
-Υποκειμενική άποψη: Πιστεύω πως σήμερα αγοράζεις περισσότερο αυτοκίνητο με τα λεφτά σου, αν επιλέξεις ευρωπαικό.
-Μακάρι να είχε και η Φερράρι το πιστούς όπως η ΤΟΥΟΤΑ
-
Ο χρήστης logikos έγραψε:
Καλά είναι τα σχετικά με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά εμάς μας ενδιαφέρουν τα αυτοκίνητα. Δείτε, λοιπόν, το νέο Avensis http://www.4troxoi.gr/news/closeup.php?id=1153&part=1E, εντάξει το παράχ... η ΤΟΥΟΤΑ με τα clopyright...
Αλλάξτε το σηματάκι στην πρώτη φωτογραφία με αυτό της VW, και στη δεύτερη φωτογραφία με αυτό της Opel και... voila ένα Passat και ένα Vectra με ελαφρύ facelift.
Κρίμα γιατί το Avensis που κυκλοφορεί είναι ένα καλλίγραμμο αυτοκίνητο (όχι και τόσο εμπνευσμένο, αλλά τουλάχιστον όμορφο και αρκετά πιο ξεχωριστό).
TOYOTA = H ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ