Βαλκανική κουλτούρα είναι φαντάζομαι
όταν βγαίνουν οι πολιτικοί κι οι δημοσιογράφοι και συμφωνούν
ότι τα δρακόντια πρόστιμα πρέπει να γίνονται πιο προσιτά για να μπορούν να τα ...πληρώνουν οι πολίτες.
Από τις τροχαίες παραβάσεις μέχρι τις εισφορές στα ταμεία.
Και όσο και αν εμείς γελάμε εδώ,
το δυστύχημα είναι πως πρόκειται για την πραγματικότητα.
Πάντα θα φταίει κάτι άλλο στην τριτοκοσμική νοοτροπία της κοινωνίας μας,
και έτσι για τις παραβάσεις δε θα φταίει η πράξη του παραβάτη
αλλά το ότι ενδεχομένως ο παραβάτης δε βγάζει αρκετά για να μπορεί να εξοφλεί τα πρόστιμα.
Η απενοχοποίηση της παραβατικότητας, η κανονικοποίηση της αντικοινωνικής συμπεριφοράς, και η διαστροφή της λογικής μαζί
εκφράζονται σε κάθε ευκαιρία από τα πλέον επίσημα χείλη
και είναι το μήνυμα που διαπερνά την άρχουσα τάξη.
Οι ίδιοι πολίτες όταν μεταβαίνουν στο εξωτερικό προσαρμόζονται
με τον ίδιο τρόπο που οι ξένοι πολίτες προσαρμόζονται στη νεοβαλκανική νοοτροπία.
Να μας χαιρόμαστε.
Την ίδια στιγμή
http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500137094
Έλεγχοι στο ίδιο σημείο
Εκατοντάδες κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα μετά το δυστύχημα με την Porsche
Ούτε λίγο, ούτε πολύ 400 κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα (κάποιες κοντά στα 200 χιλιόμετρα την ώρα) δόθηκαν από την Τροχαία στο σημείο (στο 83ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας), όπου υπήρξε το τραγικό δυστύχημα με τους τέσσερις νεκρούς, τις επόμενες ημέρες του συμβάντος.
Αυτό το εντυπωσιακό στοιχείο για την αδιαφορία, την ασυδοσία, την 'αφασία' και το έλλειμμα αίσθησης κινδύνου των οδηγών προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας που αναζήτησε τις τελευταίες ημέρες «Το Βήμα».
Το δυστύχημα της 26ης Φεβρουαρίου, με την ανεξέλεγκτη λόγω υπερβολικής ταχύτητας και φθαρμένου ελαστικού Porsche που σκόρπισε τον θάνατο μέσα στο πάρκινγκ, συγκλόνισε την κοινή γνώμη.
Ακολούθησαν χιλιάδες αναφορές σε ΜΜΕ για τα επακόλουθα της υπερβολικής ταχύτητας, για τα ανεξέλεγκτα αυτοκίνητα κλ.π.
Πολλοί πίστεψαν ότι η τρομακτική σκηνή του ατυχήματος και ο θόρυβος που προκλήθηκε μετά από αυτό, θα λειτουργούσε ως «φόβητρο» και ως αποτρεπτικός παράγοντας για τους οδηγούς που διέρχονταν τουλάχιστον από το ίδιο σημείο...
Ομως, οι έλεγχοι της Τροχαίας τις επόμενες ημέρες με «μπλόκα» κοντά στο σημείο της τραγωδίας -στοιχεία μέχρι προσφάτως- διέψευσαν αυτές τις εκτιμήσεις. Κι αυτό γιατί ανέδειξαν 400 οδηγούς να περνούν με υπερβολική ταχύτητα.
Σημειώνεται ότι στην ίδια χρονική διάρκεια, πριν το δυστύχημα, είχαν κοπεί μόνο 38 κλήσεις για ταχύτητα άνω του ορίου που σε εκείνο το σημείο είναι 120 χιλιόμετρα την ώρα. Με συνεκτίμηση βεβαίως ότι οι σχετικοί έλεγχοι αυξήθηκαν μετά το δραματικό συμβάν...
Με τους αρμόδιους αξιωματικούς της Τροχαίας να προσθέτουν ότι «πράγματι σ' εκείνο το σημείο υπάρχει μια μεγάλη ευθεία και μεγάλου ύψους διαχωριστικό που υποβοηθά στην ανάπτυξη ταχύτητας. Ολοι όμως είδαν το ατύχημα με την Πόρσε και που μπορεί να οδηγήσει αυτό».
Συμπληρώνοντας ότι είναι «αχαρακτήριστη η συμπεριφορά πολλών οδηγών» και μιλώντας «για παθήματα που δυστυχώς στην Ελλάδα δεν γίνονται μαθήματα».