-
'Βαλκανική κουλτούρα', παίδες, το είπα νωρίτερα, μην άγχεστε και δεν θα εφαρμοστούν ποτέ τέτοια μέτρα εδώ... Δεν είναι για εμάς αυτά. Στο αμέρικα θα είναι λαλάκες, εμείς όμως ξέρουμε.
-
Βαλκανική κουλτούρα και @@, οι απόγονοι των γοτθων και βανδαλων ειναι ζήτημα γονιδίων οτι υπακούν τους νομούς;
Αστυνόμευση και εφαρμογή των νομών χρειάζεται. Αν έβλεπες καθημερινά επιτόπου αφαίρεση πινακίδων η άδειας οδήγησης και 500αρικα πρόστιμα μετα θα έκανες καφριλικια; -
Ελα ντε! Γιατί τότε όταν έρχονται οι ξένοι εδώ, πολύ απο αυτούς οδηγούν ίδια και χειρότερα απο εμάς; Τους πειράζει το κλιμα; Αστυνόμευση ξανά και ξανά. Μαζί με εκπαίδευση από μικρά, αλλά η αστυνόμευση θα αποδώσει σε ενα μήνα, η εκπαίδευση θέλει χρόνια. Έβλεπα προχθες ένα video στο YouTube. Σε μια διασταύρωση ενα περιπολικό είχε κόκκινο και πράσινο ο κάθετος. Περνάνε όλοι και περνά και ένας τελευταίος με πορτοκαλοκοκκινο. Φάρους και αναστροφή το περιπολικό. Στην Ελλάδα έχει συμβεί αυτό ποτέ; Εμείς θεωρούμε φυσιολογικό να περάσουν 2-3 στο τέλος.
-
Βαλκανική κουλτούρα είναι φαντάζομαι
όταν βγαίνουν οι πολιτικοί κι οι δημοσιογράφοι και συμφωνούν
ότι τα δρακόντια πρόστιμα πρέπει να γίνονται πιο προσιτά για να μπορούν να τα ...πληρώνουν οι πολίτες.
Από τις τροχαίες παραβάσεις μέχρι τις εισφορές στα ταμεία.Και όσο και αν εμείς γελάμε εδώ,
το δυστύχημα είναι πως πρόκειται για την πραγματικότητα.
Πάντα θα φταίει κάτι άλλο στην τριτοκοσμική νοοτροπία της κοινωνίας μας,
και έτσι για τις παραβάσεις δε θα φταίει η πράξη του παραβάτη
αλλά το ότι ενδεχομένως ο παραβάτης δε βγάζει αρκετά για να μπορεί να εξοφλεί τα πρόστιμα.Η απενοχοποίηση της παραβατικότητας, η κανονικοποίηση της αντικοινωνικής συμπεριφοράς, και η διαστροφή της λογικής μαζί
εκφράζονται σε κάθε ευκαιρία από τα πλέον επίσημα χείλη
και είναι το μήνυμα που διαπερνά την άρχουσα τάξη.
Οι ίδιοι πολίτες όταν μεταβαίνουν στο εξωτερικό προσαρμόζονται
με τον ίδιο τρόπο που οι ξένοι πολίτες προσαρμόζονται στη νεοβαλκανική νοοτροπία.Να μας χαιρόμαστε.
Την ίδια στιγμή
http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500137094Έλεγχοι στο ίδιο σημείο
Εκατοντάδες κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα μετά το δυστύχημα με την PorscheΟύτε λίγο, ούτε πολύ 400 κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα (κάποιες κοντά στα 200 χιλιόμετρα την ώρα) δόθηκαν από την Τροχαία στο σημείο (στο 83ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας), όπου υπήρξε το τραγικό δυστύχημα με τους τέσσερις νεκρούς, τις επόμενες ημέρες του συμβάντος.
Αυτό το εντυπωσιακό στοιχείο για την αδιαφορία, την ασυδοσία, την 'αφασία' και το έλλειμμα αίσθησης κινδύνου των οδηγών προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας που αναζήτησε τις τελευταίες ημέρες «Το Βήμα».
Το δυστύχημα της 26ης Φεβρουαρίου, με την ανεξέλεγκτη λόγω υπερβολικής ταχύτητας και φθαρμένου ελαστικού Porsche που σκόρπισε τον θάνατο μέσα στο πάρκινγκ, συγκλόνισε την κοινή γνώμη.
Ακολούθησαν χιλιάδες αναφορές σε ΜΜΕ για τα επακόλουθα της υπερβολικής ταχύτητας, για τα ανεξέλεγκτα αυτοκίνητα κλ.π.
Πολλοί πίστεψαν ότι η τρομακτική σκηνή του ατυχήματος και ο θόρυβος που προκλήθηκε μετά από αυτό, θα λειτουργούσε ως «φόβητρο» και ως αποτρεπτικός παράγοντας για τους οδηγούς που διέρχονταν τουλάχιστον από το ίδιο σημείο...
Ομως, οι έλεγχοι της Τροχαίας τις επόμενες ημέρες με «μπλόκα» κοντά στο σημείο της τραγωδίας -στοιχεία μέχρι προσφάτως- διέψευσαν αυτές τις εκτιμήσεις. Κι αυτό γιατί ανέδειξαν 400 οδηγούς να περνούν με υπερβολική ταχύτητα.
Σημειώνεται ότι στην ίδια χρονική διάρκεια, πριν το δυστύχημα, είχαν κοπεί μόνο 38 κλήσεις για ταχύτητα άνω του ορίου που σε εκείνο το σημείο είναι 120 χιλιόμετρα την ώρα. Με συνεκτίμηση βεβαίως ότι οι σχετικοί έλεγχοι αυξήθηκαν μετά το δραματικό συμβάν...
Με τους αρμόδιους αξιωματικούς της Τροχαίας να προσθέτουν ότι «πράγματι σ' εκείνο το σημείο υπάρχει μια μεγάλη ευθεία και μεγάλου ύψους διαχωριστικό που υποβοηθά στην ανάπτυξη ταχύτητας. Ολοι όμως είδαν το ατύχημα με την Πόρσε και που μπορεί να οδηγήσει αυτό».
Συμπληρώνοντας ότι είναι «αχαρακτήριστη η συμπεριφορά πολλών οδηγών» και μιλώντας «για παθήματα που δυστυχώς στην Ελλάδα δεν γίνονται μαθήματα».
-
Ο χρήστης astra_n έγραψε:
Καθόλου, εφόσον ο ιδιοκτήτης είναι επίσης νοήμων, υπεύθυνος για την επιλογή του οδηγού και γνώστης του (υποθετικού) νομικού πλαισίου.
Όλα είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης. Απαράδεκτη κλοπή προσωπικής περιουσίας είναι και το 24% ΦΠΑ αλλά είναι νομιμότατη και γενικά αποδεκτή από τους πολίτες.Ειναι απαραδεκτο. Δεν γινεται να τιμωρεις καποιον τριτο για μια παρανομη πραξη ενος αλλου, εφ'οσον αυτο που εκανε εκεινος (παραχωρηση χρησης οχηματος σε ατομο με αδεια οδηγησης) ειναι απολυτως νομιμο.
Και μαλιστα οταν μιλαμε για νοικιασμενο οχημα. Θα κρατας υπολογες τις εταιριες που η δουλεια τους ειναι να νοικιαζουν οχηματα = να παραχωρουν τη χρηση οχηματος σε τριτους, επι πληρωμη, για τις παραβασεις που κανει κατα τη χρηση των οχηματων? Ηλιθιο ειναι.
-
Bεβαιώθηκαν 400 κλήσεις για υπερ-βολική ταχύτητα στο συγκεκριμένο σημείο.
Μάλιστα.
Πόσες βεβαιώθηκαν για επικίνδυνα ελαστικά; -
Πάντως δεν είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα η υπερβολική ταχύτητα με τα ακατάλληλα ελαστικά.
Τα ακατάλληλα ελαστικά είναι κυρίως συντελεστής επικινδυνότητας και μπορεί να προκαλέσουν ή να μην προκαλέσουν ατύχημα ανεξαρτήτως ταχύτητας
αλλά από την άλλη
η υπερβολική ταχύτητα είναι πρωτευόντως συντελεστής βαρύτητας των επιπτώσεων καθεαυτών από μόνη της.Συν ότι η υπερβολική ταχύτητα μπορεί να επιδράσει στα όρια ανοχής και αντοχής του αυτοκινήτου ή και του οδηγού,
σε παραμέτρους ανάμεσα στις οποίες και τα ελαστικά.Να το ξεκαθαρίσω δεν απενοχοποιώ τα ακατάλληλα ελαστικά, κάθε άλλο.
Αλλά πρωτεύων συντελεστής ενός ατυχήματος και της σφοδρότητας των επιπτώσεων είναι οπωσδήποτε η υπερβολική ταχύτητα.
Πρόκειται για συσσώρευση ποσότητας κινητικής ενέργειας εκείνη τη στιγμή. -
Ένα προχθεσινό παράδειγμα για να υποστηρίξω τη σημασία της παιδείας. Οδός Α. Παπανδρέου στα Μελίσσια πηγαίνοντας από Βριλήσσια προς Μελίσσια. Μαμά με λευκή Χ1 (άρα δεν της λείπουν τα 200 ευρώ μιας κλήσης, 100 αν την πληρώσεις σε 10 εργάσιμες) και 2-3 παιδιά που δεν φορούσαν ζώνη (αν μέτρησα σωστά τα κεφάλια που χοροπηδούσαν) κλείνει την αριστερή λωρίδα για να στρίψει παράνομα και να μπει στο πάρκινγκ του Μουστάκα. Φυσικά της κορνάρουν οι από πίσω, εκείνη σε κάποια στιγμή αγχώνεται και κόβει το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, ορμώντας κυριολεκτικά στις ρόδες όσων πήγαιναν κανονικά. Ευτυχώς είχαμε μόνο μπινελίκια και μούτζες.
Εάν δεν καταλαβαίνει σε τι κίνδυνο έβαλε τα παιδιά της, τον εαυτό της και τους άλλους, πραγματικά πιστεύετε ότι εάν της έκοβε κάποιος μια κλήση για 200 ευρώ (αν δεν κάνω λάθος αυτό είναι το χρηματικό κόστος της παραβίασης πινακίδας) δεν θα το ξανακάνει;
Και αν είχαμε τραγωδία, το επίσημο πόρισμα θα έβγαζε ότι φταίει αυτός που πήγαινε με 'υπερβολική ταχύτητα' στο ρεύμα του, επειδή αντί για 50 ή 60 πήγαινε με 65 ή 70, ίσως με συνυπαιτιότητα της κυρίας (μεγάλο ίσως αυτό). Η μαμά με τα τρία παιδιά δεν μπορεί να έχει άδικο για την ελληνική κοινωνία. Κι αν της έριχνε κάποιος κλήση, μετά θα είχαμε εισβολή του Ρουβίκωνα στα κεντρικά της τροχαίας 'που πίνει το αίμα της ελληνικής κοινωνίας'...
Εναλλακτικά, θα έχανε 4-6 λεπτά, για να κάνει το γύρο του τετραγώνου και να στρίψει περιμένοντας σε ένα μόνο φανάρι. Τώρα, τα παιδιά της μαθαίνουν ότι η ζώνη ασφαλείας δεν είναι απαραίτητη στο αυτοκίνητο κι ότι στο δρόμο στρίβουμε όπου μας γουστάρει. Σήμερα, αρκεί ένας αστυνομικός για να γράψει την κυρία, σε μερικά χρόνια θα χρειάζονται τέσσερις. Ένας για την κυρία και ένας για το κάθε παιδί που θα οδηγεί το δικό του όχημα. Πολλαπλασιάστε το αυτό με τον αριθμό των επικίνδυνων που βλέπουμε κάθε μέρα στους δρόμους και απλά το παιχνίδι είναι χαμένο. -
Εντάξει απλά το θέμα της υπερβολικής ταχύτητας δεν είναι μόνο τόσο φαιδρό όσο η κυρία με το SUV.
Και επιπλέον και η υπερβολική ταχύτητα είναι και αυτή μέρος της οδηγικής παιδείας εκτός των άλλων.
Η διαφορά με την ταχύτητα είναι πως πρόκειται για μετρήσιμο μέγεθος της αντικοινωνικής συμπεριφοράς,
ενώ η επκινδυνότητα ενός ελιγμού αξιολογείται ...ποιοτικά.Επιπλέον στο συγκεκριμένο παράδειγμα ή στο παράδειγμα στο Ύπατο,
αν η υπερβολική ταχύτητα δεν ήταν υπερβολική,
η σφοδρότητα ενός ατυχήματος δε θα εξαϋλωνε στον ίδιο βαθμό τα οχήματα και τους επιβαίνοντες.Και ούτε οι αντιδράσεις των οδηγών και των οχημάτων θα είναι ποτέ το ίδιο ασφαλείς,
είτε σε χαμηλές ταχύτητες είτε σε υπερβολικές.
Δυστυχώς δεν μπορούμε να το αποφύγουμε να το ομολογήσουμε,
η υπερβολική ταχύτητα είναι παράγοντας και τέλεσης αλλά πολύ περισσότερο και σφοδρότητας ενός τροχαίου. -
Τίποτα. Σήμερα Καλλιθέα σκουτεράκι σταματά στο κόκκινο και στην προσπάθειά του να ισορροπήσει κάνει στραβοτιμονιά λίγο προς τα δεξιά. Ταυτόχρονο σκούτερ με τυπά και κοπέλα ξεκράνωτοι τον προσπερνούν από δεξιά και επειδή τρομάζει με την κίνηση γυρνά και τον βρίζει ενώσω περνά το φανάρι κανονικότατα με κόκκινο. Πρόστιμα και ξανά πρόστιμα μέχρι να μας πάρουν ότι έχουμε και δεν έχουμε στο όνομά μας.
-
[quote]Και επιπλέον και η υπερβολική ταχύτητα είναι και αυτή μέρος της οδηγικής παιδείας εκτός των άλλων./quote]
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Χρειάζεται παιδεία για να ρυθμίζεις την ταχύτητά σου ανάλογα με τις συνθήκες. Βρέξει-χιονίσει εγώ πάω με όσα γράφει η πινακίδα είναι συνταγή για ατύχημα. Με σωστή παιδεία μαθαίνει και ο οδηγός και ο αστυνομικός ότι υπερβολική ταχύτητα δεν είναι αν πηγαίνεις με 123 εκεί που έχει πινακίδα 120, αλλά πάντα κρίνεται ανάλογα με τις συνθήκες.
Μπορείς νομιμότατα να πηγαίνεις με 29 χλμ/ώρα μπροστά από δημοτικό που σχολάει και παιδάκια να πετάγονται ανάμεσα από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Όποιος το κάνει αυτό είναι χάρος, γιατί δεν προλαβαίνει να σταματήσει πριν χτυπήσει το παιδάκι που ενδεχομένως θα πεταχτεί στις ρόδες του. Αυτόν δεν θα τον γράψει η κάμερα. Θα γράψει όμως αυτόν που θα περάσει στις 10 το βράδυ, όταν το σχολείο είναι κλειστό και δεν υπάρχουν παιδιά, με 50. -
Εδώ προσπαθείς να πείσεις τον εγωιστή να ακολουθεί τα υποχρεωτικά επίσημα όρια ταχύτητας,
άντε να τον πείσεις να εφαρμόσει επιπλέον περιορισμούς κατά κρίση και βούληση. -
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Εδώ προσπαθείς να πείσεις τον εγωιστή να ακολουθεί τα υποχρεωτικά επίσημα όρια ταχύτητας,
άντε να τον πείσεις να εφαρμόσει επιπλέον περιορισμούς **κατά κρίση **και βούληση.Κριτική σκέψη στους νεοέλληνες,είπες μεγάλη κουβέντα τώρα...
Όσο θυμάμαι έναν συγχωρεμένο πολιτικό που έλεγε ' ο λαός έχει και μνήμη και κρίση',τόσο πιστεύω πλέον πως μας κορόιδευε στα ίσια. -
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Εδώ προσπαθείς να πείσεις τον εγωιστή να ακολουθεί τα υποχρεωτικά επίσημα όρια ταχύτητας,
άντε να τον πείσεις να εφαρμόσει επιπλέον περιορισμούς κατά κρίση και βούληση.Τα «υποχρεωτικά επίσημα όρια ταχύτητας» αυτο-τρολάρονται στην πλειοψηφία των περιπτώσεων.
-
Το σταθερο οριο ταχυτητας σε κατι τοσο ευμεταβλητο οσο η ΠΡΕΠΟΥΣΑ ταχυτητα, ειναι μια παπαρια και μιση. Εκτος αν προσπαθησετε να με πεισετε οτι τα 130 χαω στους αυτοκινητοδρομους ειναι η απολυτως μεγιστη ασφαλη ταχυτητα που μπορει να κινειται μια καλοσυντηρημενη Ferrari με οδηγο τον Αλονσο.
-
Τα όρια αντοχής ενός αυτοκινήτου δεν είναι τα μόνα κριτήρια που προσμετρώνται στη θέσπιση των ορίων ταχύτητας.
Προφανώς και μια Chiron έχει διαφορετική συμπεριφορά από ένα Smart,Στα όρια ταχύτητας συνεκτιμώνται και άλλες παράμετροι
ενδεικτικά τα διαφορετικά όρια ενός εκάστου οδηγού, ο κυκλοφοριακός φόρτος, οι συνθήκες κίνησης ή οι κατασκευαστικές προδιαγραφές ενός αυτοκινητοδρόμου.Μια και τον καιρό ετούτο είναι της μόδας οι αυτοκινητόδρομοι.
Πόσο απατηλά μπορεί τα όρια ταχύτητας των 100 ή των 80 υπό βροχή
στους αυτοκινητοδρόμους που παραδίδονται αυτές τις μέρες;Ίσως και να μην είναι και καθόλου απατηλά τελικά,
παρ'όλα αυτά είναι σίγουρο πως γα αρκετούς θα φαντάζουν πάντα ως τέτοια. -
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Τα όρια αντοχής ενός αυτοκινήτου δεν είναι τα μόνα κριτήρια που προσμετρώνται στη θέσπιση των ορίων ταχύτητας.
Προφανώς και μια Chiron έχει διαφορετική συμπεριφορά από ένα Smart,Στα όρια ταχύτητας συνεκτιμώνται και άλλες παράμετροι
ενδεικτικά τα διαφορετικά όρια ενός εκάστου οδηγού, ο κυκλοφοριακός φόρτος, οι συνθήκες κίνησης ή οι κατασκευαστικές προδιαγραφές ενός αυτοκινητοδρόμου.Μια και τον καιρό ετούτο είναι της μόδας οι αυτοκινητόδρομοι.
Πόσο απατηλά μπορεί τα όρια ταχύτητας των 100 ή των 80 υπό βροχή
στους αυτοκινητοδρόμους που παραδίδονται αυτές τις μέρες;Ακριβως το ιδιο λεμε, απλα εγω δεν μπορω να δεχτω οτι αφου εχουμε συνυπολογισει ολα τα παραπανω, οτι στη βελτιστη των περιστασεων και με το καλυτερο οχημα+οδηγο του κοσμου, τα ασφαλη ειναι τα μονο 130.
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Τα όρια αντοχής ενός αυτοκινήτου δεν είναι τα μόνα κριτήρια που προσμετρώνται στη θέσπιση των ορίων ταχύτητας.
Προφανώς και μια Chiron έχει διαφορετική συμπεριφορά από ένα Smart,Στα όρια ταχύτητας συνεκτιμώνται και άλλες παράμετροι
ενδεικτικά τα διαφορετικά όρια ενός εκάστου οδηγού, ο κυκλοφοριακός φόρτος, οι συνθήκες κίνησης ή οι κατασκευαστικές προδιαγραφές ενός αυτοκινητοδρόμου.Μια και τον καιρό ετούτο είναι της μόδας οι αυτοκινητόδρομοι.
Πόσο απατηλά μπορεί τα όρια ταχύτητας των 100 ή των 80 υπό βροχή
στους αυτοκινητοδρόμους που παραδίδονται αυτές τις μέρες;Ακριβως το ιδιο λεμε, απλα εγω δεν μπορω να δεχτω οτι αφου εχουμε συνυπολογισει ολα τα παραπανω, οτι στη βελτιστη των περιστασεων και με το καλυτερο οχημα+οδηγο του κοσμου, τα ασφαλη ειναι τα μονο 130.
Ναι λέω ακριβώς πως ενδεχομένως οι συγκοινωνιολόγοι έχοντας μελετήσει τα δεδομένα των κυκλοφοριακών ροών
καταλήγουν στη θέσπιση συγκεκριμένων ορίων ταχύτητας για δεδομένο δρόμο.Θέλω να πω πως ένα αυτοκίνητο μπορεί στον ίδιο δρόμο να κινείται με σχετική ασφάλεια σε ένα α επιπεδο ταχύτητας,
όμως το ίδιο αυτοκίνητο στον ίδιο δρόμο θα δημιουργεί συνθηκες επικινδυνόητας για το σύνολο των εποχούμενων αν με την παραπάνω ταχύτητα κινηθεί σε πυκνή κυκλοφοριακή ροή.
Μόνο ένα δείγμα του όλου σκεπτικού.Παίζουν πολλά ρόλο για να καταλήξουν οι μελετητές στον ορισμό της ταχύτητας ασφαλείας ενός δρόμου.
Αν μη τι άλλο, τα όρια ταχύτητας μπορούν να εξυπηρετούν και την ασφάλεια του οδηγού.
Λχ ένα χαμηλό όριο σε μια μεγάλη ευθεία μπορεί ακριβώς να προστατεύει τον ανυποψίαστο οδηγό από ισχυρούς πλευρικούς ανέμους.Και ειδικά όταν μιλάμε για μεγάλα έργα, τα μελετητικά γραφεία ενδεχομένως να είναι στο εξωτερικό, να είναι σοβαρά
και να μην είναι οι 'αχργστες' υπηρεσίες του υπουργείου όπως ίσως φανταζόμαστε. -
οι παραγοντες ειναι πολλοι οσον αφορα την κινηση ενος οχηματος, και τα νουμερα ειναι παντα αληθινα.
με 100 χλμ/ωρα μια ταχυτητα ''καταπτυστη'' για τους περισοτερους καλυπτονται 27.7 μετρα το δευτερολεπτο
με 130 χλμ/ωρα 36.1 μετρα το δευτερολεπτο
με 180 χλμ/ωρα 50 μετρα το δευτερολεπτομια 'αγωνιστικη' αντιδραση της ταξης του 0.8 δευτερολεπτου χανονται α/22.1 μετρα β/ 28.8 μετρα γ/40 μετρα μεχρι να υπαρξει αντιδραση.
-
Πρέπει να φανταστούμε επίσης ότι το ίδιο όριο ισχύει για τον 25χρονο και για τον 70χρονο, όπως επίσης για αυτόν που πήρε το δίπλωμα πριν από 2 χρόνια με αυτόν που οδηγεί 30 χρόνια.
Δεν νομίζω ότι τα όρια ταχύτητας υποδηλώνουν την μέγιστη ασφαλή ταχύτητα για κάθε οδηγό και όχημα, αλλά αντικατοπτρίζουν ένα εξαιρετικά γενικό μέσο όρο. Ίσως και υποεκτιμημένο σε κάποιες περιπτώσεις.
Το θέμα είναι ότι όπως και να έχει είναι θεσμοθετημένο και νομοθετημένο. Το γεγονός ότι μπορώ να πάω πιο γρήγορα και να είμαι ασφαλής γιατί είμαι οδηγός επιπέδου F1, οδηγώ Ferrari και έχω αυτοκινήτο σε άψογη κατάσταση δεν σημαίνει ότι έχω και το δικαίωμα να το κάνω!
ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ #3#