-
Νονέ,διάβασε πιο προσεκτικά το σχόλιο μου....είναι απάντηση για την διαχρονικότητα του golf που έγραψε ο φίλος Ursus...το 2cv είναι ένα και μοναδικό και αξεπέραστο. Και είχα την τιμή να το οδηγώ κάποιο διάστημα....
-
Εχεις δικιο.. Δεν ηταν ομως ξεκαθαρο.. Οκ δε σε κανω μπαν
-
Ο χρήστης criuser έγραψε:
Νονέ μου θυμίζεις κάτι κατασκευαστές πολυκατοικιών , αγράμματους που είχαν ξεκινήσει το 70 , 80 και έφτιαξαν μια όψη με κάτι σχέδια στο μπαλκόνι και το θεωρούν υπογραφή και το φτιάχνουν σε κάθε δουλειά τους μέχρι σήμερα και οι υπόλοιποι γελάμε . Ο κόσμος βέβαια αγόραζε .
Αλλά ο σωστός σχεδιαστής , αρχιτέκτονας κλπ , απορρίπτει κάθε σχέδιο του μόλις το τελειώσει σαν ατελές και ψάχνει την επόμενη φόρμα . Ετσι προχωράει ο κόσμος . Τι συγκρίσεις είναι τώρα με την ΧΜ και κάθε άλλο αμάξι του παρελθόντος .
Σκέψου του αλλιώς . Αν ήθελες να φτιάξεις ένα ντε-σε-βώ σήμερα , με την λογική εκείνη , τι σχεδιασμό θα έκανες ?
Η λογική και οι ανάγκες δείχνουν τον δρόμο σε κάθε σχεδιαστή . Οχι η προσκόλληση στο παρελθόν .
Αλλιώς παίρνεις γκόλφ που δεν ξέρεις πια γενιά είναι .
Προσπερναω κατι χαζα στην αρχη και απλα εξηγω τι εννοησα. Συγκριση δεν εγινε. Απλα 30 χρονια πισω σχεδον σχεδιασαν κατι που ακομα αρεσει (σ εμενα) και αν μη τι αλλο ειναι κοινη παραδοχη σε γενικες γραμμες οτι αρεσει ακομα και σημερα βγαζουν ενα στραβοχυμμενο λουκουμα... Δαγκωνεις και την ουρα σου εντωμεταξυ λεγωντας οτι προχωραει ο κοσμος και λεγωντας πως θα σχεδιαζα ενα 2cv σημερα.. Ε δε θα σχεδιαζα 'γιατι ο κοσμος προχωραει' αι γιατι παντα ημουν κατα των αναβιωσεων.. Αλλωστε αμαξι στη νοοτροπια του 2cv δε ξαναβγαινει. Ας βγαλουν κατι αλλο πρωτοποριακο,ναι.
Ολη αυτη τη νοοτροπια σας να δικαιολογησετε τα τμηματα μαρκετινγκ παρουσιαζωντας το μαλιστα σαν 'αναγκη' και 'λογικη' ειναι αστεια για εμενα. Οταν η citroen βγαζει αυτο το σιχαματακι (απο τις φωτογραφιες) και οταν μεγαλωσα με αμαξια μυθους της εταιριας σχεδιαστικα και μη, και για μενα τυχαινει να οδηγω απο τα 'καλα' της, εχω καθε δικαιωμα να τα χωνω οσο δε παει. Ουτε μετοχος ειμαι ,ουτε οτι μαλακια μου πασαρει θα τη βαφτιζω ωραια επειδη ειναι citroen.
Περιμενω απλα να βαλουν καποια νεα καθισματα και τη νεα 'ανετη' αναρτηση που εξελισει η citroen Τοτε θα ναι ενα ασχημο καλο αυτοκινητο.
-
20 μέρες μετά , πρέπει να απαντήσω . Επειδή ασχολούμαι με την αρχιτεκτονική και τον σχεδιασμό , σαν επάγγελμα , σου έγραψα τα παραπάνω , από αυτή την πλευρά . Του σχεδιασμού .
Κάθε σχεδιαστής , ξεκινάει να δουλέψει , ικανοποιώντας συγκεκριμένες απαιτήσεις , των πελατών του , του οράματος και του παρελθόντος της εταιρείας του , οικονομικών σχεδιασμών κλπ .
Προφανώς δεν μπορεί να είναι όλα του τα σχέδια πετυχημένα . Ακόμα πολλά έπρεπε να έχουν αλλαγές που τις βλέπει μετά και πάντα σχεδόν χρειάζεται το 'τρίτο μάτι' . Κάποιον του φυράματος του , που δεν θα δουλεύει στο σχέδιο και θα έχει καθαρό μυαλό και θα του δώσει την λύση , που έχει μπροστά του , αλλά δεν την βλέπει . Και πάντα ο σχεδιαστής , ακόμα και στο πιό πετυχημένο σχέδιο του , βλέπει ατέλειες και άλλες φόρμες , όταν αυτό τελειώσει .
Εδώ λοιπόν , αν θέλαμε να βγάλουμε ένα καινούργιο 2cv , τι θα έπρεπε να κάνουμε ? Θα έπρεπε να είναι το ίδιο ? Οχι . Σχεδιαστικά να μοιάζει ? Οχι απαραίτητα .
Αν μου έλεγες ποιό είναι το μοντέλο που πλησιάζει πιό πολύ στο 2cv σήμερα , θα σου απαντούσα με κάτι που μάλλον θα διαφωνούσες . Για μένα , το σημερινό 2cv της γκάμας , είναι το c4-elyze 1.6 ντίζελ .
Γιατί ? Γιατί είναι φτηνό , έχει χώρους , είναι οικονομικό , χαμηλή συντήρηση , χαμηλό κόστος χρήσης . Η μόνη μαλακία των γάλλων είναι που έπρεπε να το κάνουν λίγο πιό όμορφο , σαν το c4-l των κινέζων .
Ας δούμε λίγο το κάκτους , που μου αρέσει και το βλέπω πλέον συχνά στον δρόμο .
Το κάκτους εξωτερικά είναι σε πολύ καλό σημείο . Εσωτερικά όχι . Εχει λάθη μεγάλα . Κυρίως στο ταμπλώ , στους αεραγωγούς , στην θέση της οθόνης κλπ . Το νέο c3 δείχνει πως θα έπρεπε να είναι το ταμπλώ του κάκτου .
Οι μεντεσέδες στις πίσω πόρτες , με ενοχλούν ίσως , αλλά όχι πολύ . Το στροφόμετρο που λείπει , περισσότερο , όχι για την χρήση του , αλλά γιατί ήταν εύκολο να γίνει και με πρωτοποριακό τρόπο , όπως ίσως με νέο σχεδιασμό , ανάλογο του c4 I .
Αποτυχημένη σχεδιαστικά , κυρίως γιατί υπήρξε λίγος χρόνος σχεδιασμού , θεωρώ την σειρά ds , εκτός ίσως του ds3 . To ds4 δεν έπρεπε καν να υπάρχει και το ds5 δεν έχει το στύλ και το μέγεθος που πρέπει , ιδιαίτερα όταν στην γκάμα σου έχεις την c5 .
Μπορώ να γράψω πολλά , αλλά δεν έχει νόημα , γιατί στο θέμα του σχεδιασμού , οι απόψεις είναι πάντα υποκειμενικές και περισσότερες από τους ανθρώπους .
-
Απορώ Νονέ πως το λες 'σιχαματάκι'.
Ναι οκ από τις φωτογραφίες, μόνο εμφανησιακά.
Πολύ ακραίος χαρακτηρισμός.Τελοπάντων, σαν ομορφιά εμένα μου φαίνεται το πιο ελκυστικό στην κατηγορία του.
Edit: μιλάω για τις φωτογραφίες χωρίς τα airbumbs, με αυτά δεν είναι άσχημο αλλά είναι ιδιαίτερο.
-
+1
Ο nonos κάνει το λάθος να συγκρίνει ένα νέο μικρό με την βαριά ιστορία της Citroen στα μεγάλα της και το αδικεί.
Στα μικρά της πέρα του 2cv και του ΑΧ, τα c3 ήταν/είναι αυτά που την χαρακτηρίζουν ομώς Και θεωρώ αξιόλογη την προσπάθεια τους να βγάζουν μαζικους συνεχιστες του 2cv και όχι ρετροποιησεις του 2cv (βλέπε MINI, Beetle ή 500).
Οποτε δίνω εύσημα στο marketing τους για την 'ειλικρίνεια' τους που το 2cv τόσα χρόνια μετά έδινε και δίνει απλά την ιδέα (πχ c3 με τεράστιες γυαλινες οροφες, Pluriel, Cactus κλπ) και όχι την μορφή του. -
Παιδιά ο καθένας έχει τα γούστα του, τι να κάνουμε... Ούτε εγώ συμφωνώ με το νονό, που λέει σίχαμα το c3 και κούκλα το νέο Skoda superb.... Το οποίο αν του βγάλεις τα σήματα, δεν καταλαβαίνει κάποιος που δεν είναι πολύ έμπειρος με τα αυτοκίνητα , αν είναι Skoda, vw ή Audi...καμία έμπνευση καμία καινοτομία από τους Γερμανούς... Τα ίδια και τα ίδια...τουλάχιστον οι Γάλλοι προσπαθουν να ξεχωρίσουν και παίρνουν το ρίσκο.. Για αυτό και μόνο, μπράβο τους...
-
Ο χρήστης Andreas-Qashqai έγραψε:
Απορώ Νονέ πως το λες 'σιχαματάκι'.
Ναι οκ από τις φωτογραφίες, μόνο εμφανησιακά.Ε δηλαδη τι αλλο θες για να το χαρακτηρισω? το γραψες και μονος σου στη δευτερη προταση
Παιδιά ο καθένας έχει τα γούστα του, τι να κάνουμε... Ούτε εγώ συμφωνώ με το νονό, που λέει σίχαμα το c3 και κούκλα το νέο Skoda superb.... Το οποίο αν του βγάλεις τα σήματα, δεν καταλαβαίνει κάποιος που δεν είναι πολύ έμπειρος με τα αυτοκίνητα , αν είναι Skoda, vw ή Audi...καμία έμπνευση καμία καινοτομία από τους Γερμανούς... Τα ίδια και τα ίδια...τουλάχιστον οι Γάλλοι προσπαθουν να ξεχωρίσουν και παίρνουν το ρίσκο.. Για αυτό και μόνο, μπράβο τους...
Αυτο που δε καταλαβαινετε ειναι πως καινοτομια δε λεγονται τα airbumps ( ) ή να σχεδιασεις κατι ασχημο επειδη ειναι διαφορετικο... Ακριβως λοιπον επειδη τo superb το περνας για audi, ειναι ομορφο και κοστιζει skoda γι αυτο κι εγω το γουσταρω...
-
Ο χρήστης criuser έγραψε:
20 μέρες μετά , πρέπει να απαντήσω . Επειδή ασχολούμαι με την αρχιτεκτονική και τον σχεδιασμό , σαν επάγγελμα , σου έγραψα τα παραπάνω , από αυτή την πλευρά . Του σχεδιασμού .Κάθε σχεδιαστής , ξεκινάει να δουλέψει , ικανοποιώντας συγκεκριμένες απαιτήσεις , των πελατών του , του οράματος και του παρελθόντος της εταιρείας του , οικονομικών σχεδιασμών κλπ .
Προφανώς δεν μπορεί να είναι όλα του τα σχέδια πετυχημένα . Ακόμα πολλά έπρεπε να έχουν αλλαγές που τις βλέπει μετά και πάντα σχεδόν χρειάζεται το 'τρίτο μάτι' . Κάποιον του φυράματος του , που δεν θα δουλεύει στο σχέδιο και θα έχει καθαρό μυαλό και θα του δώσει την λύση , που έχει μπροστά του , αλλά δεν την βλέπει . Και πάντα ο σχεδιαστής , ακόμα και στο πιό πετυχημένο σχέδιο του , βλέπει ατέλειες και άλλες φόρμες , όταν αυτό τελειώσει .
Εδώ λοιπόν , αν θέλαμε να βγάλουμε ένα καινούργιο 2cv , τι θα έπρεπε να κάνουμε ? Θα έπρεπε να είναι το ίδιο ? Οχι . Σχεδιαστικά να μοιάζει ? Οχι απαραίτητα .
Αν μου έλεγες ποιό είναι το μοντέλο που πλησιάζει πιό πολύ στο 2cv σήμερα , θα σου απαντούσα με κάτι που μάλλον θα διαφωνούσες . Για μένα , το σημερινό 2cv της γκάμας , είναι το c4-elyze 1.6 ντίζελ .
Γιατί ? Γιατί είναι φτηνό , έχει χώρους , είναι οικονομικό , χαμηλή συντήρηση , χαμηλό κόστος χρήσης . Η μόνη μαλακία των γάλλων είναι που έπρεπε να το κάνουν λίγο πιό όμορφο , σαν το c4-l των κινέζων .
Αποτυχημένη σχεδιαστικά , κυρίως γιατί υπήρξε λίγος χρόνος σχεδιασμού , θεωρώ την σειρά ds , εκτός ίσως του ds3 . To ds4 δεν έπρεπε καν να υπάρχει και το ds5 δεν έχει το στύλ και το μέγεθος που πρέπει , ιδιαίτερα όταν στην γκάμα σου έχεις την c5 .
Επειδη λοιπον και ο πατερας και ο αδερφος ειναι αρχιτεκτονες ξερω πολυ καλα τι σημαινει να ψυχαναγκαζεσαι για τη μαλακια που σου ζηταει ο πελατης επειδη θα τη πληρωθεις
Πρεπει να καταλαβεις κατι... Η Σ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΤΙ Η ΔΕ Σ ΑΡΕΣΕΙ.- Το γιατι το κανανε ετσι δε μ απασχολει, το σε ποιον απευθυνεται παλι δε μ απασχολει, το τι επιπλαστες αναγκες δημιουργει καθε παπαρομαρκετινιστας (καναμε τη μαλακια επαγγελμα κυριολεκτικα..) παλι δε μ απασχολει, το ποσο θα πουλησει παλι δε μ απασχολει αρκει να ναι καλο (ειναι η κλασσικη κοντρα μου οταν ακουω το 'δεν ειναι καλο αφου δε πουλαει' -> μπορει να μη πουλαει γιατι απευθυνεται σ εξυπνους ξερω γω και ο κοσμος αποτελειται απο χαζους επι το πλειστον ) , το γιατι πρεπει να ντε και καλα να πω οτι ειναι ωραιο επειδη ειναι citroen ή επειδη καλυπτει τις αναγκες του κοινου καλυτερα οπως ισχυριζεσαι παλι δε το καταλαβαινω. Οπως και εβαλα φωτογραφια με το πως θα θελα να ναι!
Το σκεπτικο σου για το elysee το αντιλαμβανομαι.
Η σειρα DS απο την αλλη δειχνει ακριβως πως επρεπε να ειναι ολη η γκαμα, μ εξαιρεση καποιες υπερβολες στα σημεια. Το DS5 εχει οτι καλυτερο υπαρχει σ εσωτερικο σχεδιαστικα. Το φαουλ της ds4 ειναι το καρμπον εσωτερικο με τη c4.
-
Αν έχεις ψυχαναγκασμό , έχεις λάθος αντίληψη . Επειδή ο αρχιτέκτονας αφήνει έργο πίσω του , που συνήθως έχει διάρκεια ζωής μεγαλύτερη από την δική του , πρέπει να βλέπει τα πράγματα σαν δημιουργία . Περιορισμοί πάντα υπάρχουν , άλλωστε αυτή είναι και η πρόκληση . Να δημιουργήσεις μέσα σε περιορισμένα πλαίσια .
Προφανώς ισχύει το Σ' αρέσει - Δεν σ' αρέσει . Εμένα το καινούργιο αμαξάκι μου αρέσει . Εξήγησα και τους λόγους .
Ακόμα έχει μεγάλη διαφορά ο σχεδιασμός ενός προιόντος , που θα ζήσει 6-7 χρόνια και ενός σπιτιού που θα ζήσει δεκαετίες , ίσως και εκατονταετίες .Εγώ δεν είπα ότι είναι ωραίο επειδή είναι σιτροέν . Αλλωστε κράζω τα πρίμιουμ μοντέλα , επειδή δεν μου αρέσουν .
Η σειρά ds εκτός της 3 , που δεν είναι και πάλι κάτι το ξεχωριστό , δεν μου αρέσει καθόλου . Το ds4 κατανοώ γιατί έχει μικρές πίσω πόρτες και παράθυρα που δεν ανοίγουν , αφού οι σχεδιαστές δήλωσαν ότι το θεωρούν κουπέ , που απλά έχει ευκολίες , και απευθύνεται στον 30άρη , που έγινε πατέρας και το κουπέ του πέφτει πλέον μικρό .
Αλλά δεν θα έπρεπε να είναι το πολυτελές κομμάτι , αλλά μια σπορ έκδοση της c4 . Το Α3 δεν είναι κουπέ γκόλφ , μια και όπως είπαν θέλουν να παίξουν σε αυτό το δίπολο .
Ακόμα περισσότερο το ds5 , σε καμιά περίπτωση δεν είναι Α6 με πασσάτ , σε σχέση με την c5 . Είναι σαν φτωχός συγγενής της c5 , ακόμα και αν στο εσωτερικό του , βάλεις τα καθίσματα με τα σχέδια και την περίεργη οροφή .
Ασε που ο σχεδιασμός του ταμπλώ πάσχει και λειτουργικά και αισθητικά , ενώ το αμάξι δεν έχει εσωτερικούς χώρους , λογικό αφού είναι ένα χαμηλό 3008 .
Νομίζω και η εταιρεία συμφωνεί με αυτά , αφού πλέον δεν θα υπάρξει διάδοχος της c5 , ούτε υδρό , και το επόμενο μεγάλο c μάλλον θα είναι suv , ώστε να μην χτυπιέται με το επόμενο ds5 .
-
Καψιμο..
http://www.citroenorigins.fr/fr -
Αν κατάλαβα καλά δεν θα υπάρξει σεντάν εξέλιξη του c5; Σαν να σταματούσε λέμε τώρα η vw να βγάζει το πασσάτ ή η BMW την 5άρα ή η ΤΟΥΟΤΑ το avensis; Για εμένα το αυτοκίνητο αυτό είναι εξαιρετικό και ομολογώ με στεναχωρεί κάτι τέτοιο.
-
Ο χρήστης SPI_duster έγραψε:
Αν κατάλαβα καλά δεν θα υπάρξει σεντάν εξέλιξη του c5; Σαν να σταματούσε λέμε τώρα η vw να βγάζει το πασσάτ ή η BMW την 5άρα ή η ΤΟΥΟΤΑ το avensis; Για εμένα το αυτοκίνητο αυτό είναι εξαιρετικό και ομολογώ με στεναχωρεί κάτι τέτοιο.Πάναργο το c5 Σπύρο...σαν το avensis ένα πράγμα...Εκτός εάν του έβαλαν κάποια στιγμή κανέναν κινητήρα της προκοπής - και δεν το έχω πάρει είδηση - και πήρε λίγο πάνω του...
-
Νομίζω πως είχε και κινητήρα με πάνω κάτω 180 ίππους. Από εκεί και μετά το αυτοκίνητο έχει για εμένα εξαιρετική εμφάνιση και μου φαίνονταν πολύ ποιοτικό ενώ ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του είναι εμφανέστατος.
-
Εβγαινε με τον 1,6thp (156 αλογα) και με 3λιτρο V6 μοτερ ( 210 αλογα)
Και 3λιτρο ντιζελ (240 αλογα )
https://el.wikipedia.org/wiki/Citroën_C5 -
Αρχικά είχε έρθει με έναν πολύ ασθενέστερο κινητήρα και το αμάξι κατά γενική ομολογία ήταν τάφος...
Μετά όντως είχα διαβάσει ότι αναβαθμίστηκε ο κινητήρας και το αμάξι πήρε τα πάνω του.
Οι άλλοι κινητήρες που αναφέρει ο alexandros.K είχαν έρθει Ελλάδα; Πούλησε με αυτούς το αμάξι εδώ; -
Μονο για Ελλαδα μιλαμε?
-
Ο χρήστης The_Emperor έγραψε:
Αρχικά είχε έρθει με έναν πολύ ασθενέστερο κινητήρα και το αμάξι κατά γενική ομολογία ήταν τάφος...
Μετά όντως είχα διαβάσει ότι αναβαθμίστηκε ο κινητήρας και το αμάξι πήρε τα πάνω του.
Οι άλλοι κινητήρες που αναφέρει ο alexandros.K είχαν έρθει Ελλάδα; Πούλησε με αυτούς το αμάξι εδώ;Εχω οδηγησει την 2.0 ,μεχρι που την εχω στριψει με M+S λαστιχα... Μονο ταφος δεν ηταν. Η 1.8 ατμοσφαιρα που πρωτοηρθε ηταν ενα μασκαρεμενο Peugeot, δεν ειχε υδροπνευματικη οπως η σωστη 2.0. Ο criuser εχει τη 2λιτρη. Εξαιρετικο αμαξι το 2λιτρο, το 1.8 δεν αξιζε για μενα. Λιγο αργοτερα ηρθε η thp καταργωντας και τα 2 μοτερ. Αλλα η 2λιτρη ξαναλεω μονο ταφος δεν ηταν.
Η Ελλαδα που κολλαει? Το αμαξι κατ αρχας πουλησε ως ντιζελ κυριως οπου ειχε εξαιρετικα μοτερ... -
Το ίδιο λέμε νονέ! Δες και το παρακάτω Link που επιβεβαιώνει ότι το παλιότερο c5 σερνόταν :
http://www.drive.gr/test-drives/dokimes ... -turbo-thp
'Η γκρίνια αρχίζει όταν ένας ξεπερασμένος κινητήρας αδυνατεί να κινήσει αξιοπρεπώς τα παραπάνω κιλά ενός νέου μοντέλου. Παραπανίσιο βάρος που προέρχεται από τη βελτίωση σε ποιότητα, ασφάλεια, ευρυχωρία και εξοπλισμό. Τέτοια ήταν η εικόνα της C5 μέχρι χθες, με τους ατμοσφαιρικούς των 1,8 και 2,0 λίτρων.'Το test drive αφορά την επόμενη γενιά, αλλά έχει σχόλιο και για την...προηγούμενη!
-
Πάνω κάτω κι εγώ αυτά ξέρω. Πως στην Ελλάδα ήρθε με κινητήρα 1.6 βενζίνη στους 140 και κάτι ίππους, αλλά και σε εκδόσεις πετρελαίου από το ανεμικό νούμερο 115 ίππων στα 1.600 κυβικά έως και 2000 ή και 2200 με 170 και 180 ίππους.
Οπωσδήποτε Βασίλη 115 ίπποι για τέτοιο αμάξωμα δεν ακούγονται και πολλοί στο ντίζελ . Παρόμοια να θυμίσω όμως είχαν κινηθεί και άλλες εταιρείες όπως η ford με το mondeo η volvo με s60 ενώ η skoda είχε βγάλει στα 1.6 το superb με 105 ίππους, μόλις 10 κάτω από τα προαναφερθέντα... Επαναλαμβανω όμως το να σταματήσει να βγαίνει ένα τέτοιο διαμαντάκι υπόδειγμα ποιοτικότατης μπερλίνας με σχεδιασμό και εμφάνιση που παραπέμπει σε premium γερμανικές υλοποιήσεις το βρίσκω εξαιρετικά δυσάρεστο.
CITROËN FORUM