-
Ο χρήστης fiat127 έγραψε:
Τι πρεπει να προσεξω κατα την εξαερωση των φρενων;
.........
Και κυριως:
Τι ζημια μπορεις να προκαλεσεις αν προσπαθησεις να αλλαξεις υγρα που δεν εχουν αλλαχτει για 10 χρονια;Αναμενω συμβουλες..
Πριν λίγο καιρό πήγα να αλλάξω υγρά φρένων μηχανής που είχαν να αλλαχτούν καμμι'α δεκαετία.
Βγάζοντας το καπάκι είδα οτι στο υγρό είχαν δημιουργηθεί κρυσταλλικοί κόκκοι σαν ίζημα.
Τράβηξα τα υγρά (και οτι άλλο υπήρχε) από πάνω και μετά ξέπλυνα το σύστημα.
Καλό θα ήταν να κάνεις και μια δακτυλοσκόπηση στα υγρά. -
Σεβρό = ποιότητα αδιάβροχου δέρματος για παπούτσια - είδος μαλακού κατσικίσιου δέρματος
**Σέρβο **= Σερβο-μηχανισμός - μηχανισμός που εφαρμόζει πίεσηsorry
-
-
Ο χρήστης Greek έγραψε:
- Όσον αφορά στους τροχούς όχι. Καλό θα είναι αν κάνεις αλλαγή υγρών να κάνεις και μια εξαέρωση ψηλά και στην τρόμπα του σεβρό μην μείνει και εκει αέρας.
Aυτου του ειδους η εξαερωση πως γινεται;Γιατι δεν βλεπω εξαερωτηρα στην τρομπα..
Παρεμπιπτοντως ανακαλυψα και τι ζημια μπορει να κανεις...μετα απο 10 χρονια,αφου αλλαξα υγρα,χρειαστηκε να αλλαξω και τρομπα. Ο λογος προφανως ηταν αυτος που ανακαλυψα σε καποιο αλλο τοπικ του φορουμ:
Εάν δεν έχεις αλλάξει για πολλά χρόνια υγρά φρένων μπορεί να κάνεις ζημιά στην αντλία των φρένων με την εξαέρωση πατώντας το πεντάλ. Επειδή το πεντάλ πηγαίνει μέχρι το πάτωμα ταξιδεύει το έμβολο σε περιοχές που για χρόνια δεν χρησιμοποιήθηκαν και με παλιά υγρά φρένων (με υγρασία) μπορεί να έχουν οξειδωθεί και να τραυματίσουν τα λαστιχάκια του εμβόλου.
Αν μετά την εξαέρωση η αντλία χάνει (το πεντάλ σιγά σιγά πέφτει) ξέρεις τι έχει συμβεί.
-
Εχω ενα προβλημα με το καρμπυλατερ της ε30 μου,το καμπυλατερ ειναι το pierburg, επισκευαστηκε γιατι δουλευε συνεχεια στις1700 στοφες και μετα απο λιγο αρχισε να καει την βενζινη ακαφτη,ξανα επισκευη και τωρα βουλονει,εχουν αλλαχτει ολες του οι βαλβιδες με καινουργιες,το ε 30 εχει 170,000χιλ.και το ρεζερβουαρ μονιμα γεματο μεχρι την μεση.το μ10 μοτερ με σολεξ καρμπυλατερ που φορανε το 1602 και το ε21 μου με τριπλασια χιλιομετρα στο κοντερ δεν ειχαν τετοια θεματα,2 ερωτησεις λοιπον.Τι μπορει να συμβαινει στο pierburg; Eιναι ευκολο να τοποθετηθει σολεξ ? ευχαριστω.
-
Απ οτι καταλαβα,το προβλημα επι του παροντος ειναι οτι βουλωνει συνεχεια(εφοσον ολα τα υπολοιπα εχουν αλλαχτει).
Aυτο μπορει να οφειλεται σε διαφορους λογους,πχ ο παπας(φιλτρο αερα)να εχει πιασει εσωτερικα καταλοιπα απο αναθυμιασεις λαδιου,τα οποια κατα καιρους να πεφτουν και να βουλωνουν το καρμπυρατερ.Αν ειναι ευκολο βγαλτον και πλυντον εσωτερικα,να εχεις τουλαχιστον ησυχο το κεφαλι σου απο αυτο.
Επισης ,αφου απ οτι λες το τεποζιτο ειναι μονιμα μισογεματο,ειναι πιθανον να εχει πιασει σκουπιδια απο εκει και πανω,εφοσον δεν ερχεται ποτε σε επαφη με βενζινη.Με αυτον τον τροπο,οταν τα σκουπιδια αυτα ερθουν σε επαφη με τη βενζινη(ειτε σε ολοκληρωτικο γεμισμα ειτε ακομα και απο ταρακουνημα σε λακκουβες κλπ),πεφτουν μεσα σε αυτην,με αποτελεσμα δυσλειτουργιες(το ιδιο προβλημα ειχε και γνωστος με Mercedes 170,προ 30ετιας)
Θεωρω αυτονοητο οτι γινονται οι προβλεπομενες αλλαγες σε φιλτρα αερα,βενζινης κλπ. -
Ευχαριστω για την απαντηση,μου δωσες μια ιδεα για το τι μπορει να φταιει,υποψιαζομαι το σωληνακη αναθυμιασεων,μου ειχαν πει να μην το βαλω ποτε πανω στο καρπυλατερ και σημερα το βλεπω πανω,λαδια φιλτρα σωληνακια τακακια αλλαξαμε πριν 500 χιλιομετρα και εβαλαν και το επισκευασμενο καρπυλατερ,μπορει να επεσαν καταλοιπα λαδιου.ευχαριστω και παλι.
-
Πιθανον ειναι χαζη ερωτηση αλλα..
Παθαινουν τιποτα τα τακακια απο την πολυκαιρια(εννοω αν γερναει το υλικο τριβης κλπ);Η τελευταια φορα που αλλαξαμε δισκους και τακακια ηταν το....1997(αθανατα mintex)..εκτοτε το αυτοκινητο κινειται κανονικα(οκ,με ενα μικρο ''διαλειμμα'' απο το 2002 μεχρι το 2006),οι δισκοι δεν εχουν φαγωθει και τα τακακια εχουν ζωη ακομα..
Το ιδιο ισχυει και για τις πισω σιαγωνες(πρεπει να χουν καμμια 20ετια),αλλα και για το δισκο συμπλεκτη(αναγομωθηκε το 1993).
-
Για ποιο λογο μπορει ενα αυτοκινητο να πεταει φωτιες απο το καρμπυρατερ;
Δεδομενου μαλιστα οτι ο χρονισμος ειναι σωστος,ο διανεμητης σωστα τοποθετημενος,το αβανς ενταξει,τα διακενα των βαλβιδων σωστα και δεν εχει υποστει καποια μετατροπη,αλλα φοραει εργοστασιακα εξαρτηματα..
Το προβλημα εμφανιζεται,οταν απο ρελαντι παταω αποτομα τερμα το γκαζι. -
-
Θα ηθελα να κανω μια ερωτηση,βασιζομενος στην εμπειρια και τις γνωσεις των μελων του φορουμ..
Υπαρχει περιπτωση ενα αλτερνειτορ να μην φορτιζει,επειδη εχει καει/δεν κανει καλη επαφη η ενδεικτικη λυχνια στο ταμπλω;Απ οσο ξερω ειναι συνδεδεμενη εν σειρα με το κυκλωμα διεγερσης..
Ρωταω γιατι τελευταια εχω καποια θεματα με το δυναμο,το οποιο αλλοτε φορτιζει και αλλοτε οχι(γι αυτο υποπτευομαι θεμα κακης επαφης..)Αξειοσημειωτο ειναι οτι τις φορες που δεν φορτιζει,δεν αναβει και το ενδεικτικο λαμπακι οταν βαζω μπροστα,ενω τις φορες που φορτιζει,το λαμπακι λειτουργει κανονικα.Και κατι ακομα που εχω παρατηρησει,ειναι οτι το προβλημα λυνεται,εαν τραβηξω καλωδιο κατευθειαν απο τη μπαταρια στο +D,τοτε το δυναμο φορτιζει κανονικα.
Απλα μου φαινεται παραλογο να μεινεις απο δυναμο,επειδη καηκε ενα λαμπακι,γι αυτο και σκεφτηκα να ρωτησω εδω.Και για να προσφερω και κατι σε αυτο το θεμα.. >Ο χρήστης fiat127 έγραψε:
Για ποιο λογο μπορει ενα αυτοκινητο να πεταει φωτιες απο το καρμπυρατερ;
Δεδομενου μαλιστα οτι ο χρονισμος ειναι σωστος,ο διανεμητης σωστα τοποθετημενος,το αβανς ενταξει,τα διακενα των βαλβιδων σωστα και δεν εχει υποστει καποια μετατροπη,αλλα φοραει εργοστασιακα εξαρτηματα..
Το προβλημα εμφανιζεται,οταν απο ρελαντι παταω αποτομα τερμα το γκαζι.Απεδειχθη τελικα πως εφταιγε η μεμβρανη της αντλιας επιταχυνσης,που ειχε μικρη διαρροη.Οδηγηθηκα στη λυση διαβαζοντας αυτο:
http://www.sigma-galant.com/viewtopic.php?f=30&t=4037 -
- Αυτό με το λαμπάκι αποκλείεται να ισχύει . Αν αφαιρέσεις δηλαδή το καντράν, δεν φορτίζει το δυναμό ; κάτι άλλο συμβαίνει, συνέχισε να ψάχνεις !!!
- σε ότι αφορά τις φωτιές , πάντα πίστευα ότι ευθύνονται τα ελατήρια στα αντίβαρα του διανομέα και στην εσφαλμένη ρύθμιση- προσαρμογή της προπορείας στις υψηλές στροφές . Αλλά αφού λες ότι διορθώθηκε , δεν επιμένω .
-
Αν το αλτερνέιτορ είναι Bosch το λαμπάκι είναι ενεργό στοιχείο του κυκλώματος. Πρέπει να υπάρχει και να μην είναι καμένο, αλλιώς δε φορτίζει.
Το ότι δεν ανάβει πάντα το λαμπάκι στο ΟΝ του διακόπτη ανάφλεξης σημαίνει, εκτός απο πρόβλημα στο ίδιο ή στο ντουί του, είτε πρόβλημα στον αυτόματο ή καρβουνάκια προς το τέλος της ζωής τους.
-
Το δυναμο ειναι iskra,πιθανοτατα αντιγραφο καποιου Marelli.Και οντως,ειχα παρατηρησει(οταν δουλευε),οτι αν αποσυνδεσεις το καλωδιο απο το +D δεν φορτιζει.
Αντιθετα στο 127 που φοραει bosch,οταν εβγαλα απο πανω το +d,εξακολουθουσε να φορτιζει κανονικα..
Αυτοματο ειχα βαλει αλλον(μεταχειρισμενο αλλα δουλευε)και αλλαξα και τα καρβουνακια.Τοτε αμεσως δουλεψε,αλλα μετα παλι τα ιδια.Αποφασισα να σφιξω την ανορθωτικη διαταξη και γενικα τις συνδεσεις επανω στο δυναμο,αμεσως δουλεψε αλλα μετα παλι τα ιδια(μπορει αυτο να ηταν τυχαιο βεβαια και να ειχε να κανει απλα με το γεγονος οτι κουνησα καπως το καλωδιο)
Θα συνεχισω τη διερευνηση,και αν βρω καποια οριστικη λυση θα μοιραστω την εμπειρια μου μαζι σας. -
Ο χρήστης fiat127 έγραψε:
Το δυναμο ειναι iskra,πιθανοτατα αντιγραφο καποιου Marelli.Και οντως,ειχα παρατηρησει(οταν δουλευε),οτι αν αποσυνδεσεις το καλωδιο απο το +D δεν φορτιζει.
Αντιθετα στο 127 που φοραει bosch,οταν εβγαλα απο πανω το +d,εξακολουθουσε να φορτιζει κανονικα..
Αυτοματο ειχα βαλει αλλον(μεταχειρισμενο αλλα δουλευε)και αλλαξα και τα καρβουνακια.Τοτε αμεσως δουλεψε,αλλα μετα παλι τα ιδια.Αποφασισα να σφιξω την ανορθωτικη διαταξη και γενικα τις συνδεσεις επανω στο δυναμο,αμεσως δουλεψε αλλα μετα παλι τα ιδια(μπορει αυτο να ηταν τυχαιο βεβαια και να ειχε να κανει απλα με το γεγονος οτι κουνησα καπως το καλωδιο)
Θα συνεχισω τη διερευνηση,και αν βρω καποια οριστικη λυση θα μοιραστω την εμπειρια μου μαζι σας.Απάντησα θεωρώντας ότι μιλάς για το 127 . Το δικό μου ‘gen’ λαμπάκι ήταν καμένο για περισσότερο από 25 χρόνια και την ομαλότητα την πιστοποιούσε το πρόσθετο όργανο στην κονσόλα .Στο χρονικό διάστημα αυτό είχα ‘φορέσει’ αλτερνέιτορ Marelli 2 τύπους 4274759- 33 A /46235241- 45 A και Bosch CA3071IR 45 A .Για τι αυτοκίνητο πρόκειται ;
-
Για το yugo προκειται..εβγαλα το κοντερ και οντως δεν φορτιζε..βραχυκυκλωσα στιγμιαια τα καλωδια απο το λαμπακι και αρχισε να δουλευει,οποτε αντικατεστησα τη λυχνια με το ντουι της(οντως δεν εκανε πολυ καλη επαφη)και απο τοτε φαινεται να λυθηκε το προβλημα,βεβαια θα το αφησω μερικες μερες ακομα να σιγουρευτω.
Ακριβως γι αυτο το σκοπο μαλιστα,ειναι η μοναδικη λυχνια που δεν εχει καποια κοινη γειωση με τις υπολοιπες,αλλα αντιθετα εχει εντελως ξεχωριστα δικα της καλωδια.Δεν εχω παρατηρησει αν ειναι ετσι και στο 127,αλλα εν καιρω θα ριξω μια ματια σε καποιο απο τα κοντερ που εχω στην αποθηκη. -
Καλημέρα!
Βρήκα σε ένα κουτί την ανάφλεξη που φορούσε στα νιάτα του ο πατέρας μου στο Fiesta του.
Είναι η Lumenition Optronic που υπάρχει και σήμερα.Ο πατήρ την είχε βγάλει πριν κάποια χρόνια λόγω βλάβης στο ''μάτι'' όπως αποδείχθηκε, μιας και έχουμε και ένα spare εγκεφαλάκι.
Ψάχνοντας λίγο στο site της εταιρείας όμως βλέπω ότι υπάρχουν 4-5 διαφορετικά εγκεφαλάκια και αντίστοιχά ''μάτια'' και δεν ξέρω τι να πάρω!!To κουτί δεν γράφει πάνω τύπο, μπορεί και να μην υπήρχαν πολλοί τότε!
Αντιπρόσωπος βλέπω ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα.Υπάρχει κάποιος γνώστης - παλιός μηχανικός ή ηλεκτρολόγος - ανεπίσημος dealer που μπορεί να βοηθήσει?
-
Δεν εχω καποιες ειδικες γνωσεις επανω στην συγκεκριμενη ηλεκτρονικη,αλλα με βαση καποιες γενικες γνωσεις που εχω,η πλακετα της ηλεκτρονικης δεν εχει καποιο συγκεκριμενο λογισμικο που να την διαφοροποιει απο το ενα αυτοκινητο στο αλλο..ουσιαστικα ολες τις εντολες τις παιρνει απο το ''ματι'' και τον δισκο αυτον που φοριεται επανω στον αξονα του διανεμητη..κατα τα αλλα η ιδια πλακετα μπορει(θεωρητικα παντα)να φορεθει σε διαφορα αυτοκινητα,αρκει να προσαρμοστει καταλληλα ο δισκος και το ματι-φωτοκυτταρο.
Αφου οπως λες το προβλημα ειναι το φωτοκυτταρο,ουσιαστικα θα πρεπει να βρεις καποιο που να μπορει να βιδωθει μεσα στο διανομεα σου(απ οτι βλεπω ειναι κατασκευασμενο ετσι ωστε να βιδωνεται στη θεση των πλατινων).Πιθανον και να μπορεις να επισκευασεις το ιδιο,αν εχεις καποιες γνωσεις ηλεκτρονικης(το πιθανοτερο ειναι να εχει καει το λεντακι η καποια κολληση να μην κανει επαφη).Δοκιμασε το να δεις ποια ειναι η βλαβη του,και αν ειναι αυτο που λεω προσπαθησε να το αντικαταστησεις,αν φοραει καποιο απλο λεντακι του εμποριου.
Ελπιζω να εδωσα καποια ιδεα. -
Ο χρήστης PyrgiotisRS έγραψε:
Καλημέρα!Βρήκα σε ένα κουτί την ανάφλεξη που φορούσε στα νιάτα του ο πατέρας μου στο Fiesta του.
Είναι η Lumenition Optronic που υπάρχει και σήμερα.Ο πατήρ την είχε βγάλει πριν κάποια χρόνια λόγω βλάβης στο ''μάτι'' όπως αποδείχθηκε, μιας και έχουμε και ένα spare εγκεφαλάκι.
Ψάχνοντας λίγο στο site της εταιρείας όμως βλέπω ότι υπάρχουν 4-5 διαφορετικά εγκεφαλάκια και αντίστοιχά ''μάτια'' και δεν ξέρω τι να πάρω!!To κουτί δεν γράφει πάνω τύπο, μπορεί και να μην υπήρχαν πολλοί τότε!
Αντιπρόσωπος βλέπω ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα.Υπάρχει κάποιος γνώστης - παλιός μηχανικός ή ηλεκτρολόγος - ανεπίσημος dealer που μπορεί να βοηθήσει?
Τις Lumination optronic τις εφερνε τελη δεκαετιας 80 αρχες 90 ο Μηναδακης το μαγαζι υπαρχει ακομα με το ιδιο αντικειμενο ανταλλακτικα βεβαια για συγχρονα οχηματα ομως μαλλον πρεπει να γνωριζει και να ασχολειται . Θηβων 400
-
Φίλοι καλησπέρα, μετά από πολλές ερωτήσεις σε μάστορες ειδικούς και μη της Mercedes πιστεύω ότι είναι ώρα να πάρω τη γνώμη σας, αν γνωρίζετε.
Το πρόβλημα: Μετά από μία συνάντηση κλασσικών αυτοκινήτων εδώ και λίγες ημέρες ο κινητήρας άρχισε να δουλεύει τρικύλινδρος, ο τέταρτος κύλινδρος σταμάτησε να δουλεύει ενώ επέστρεφα. Δεν είχε ανεβάσει θερμοκρασία - δεν ζορίστηκε πέραν μερικών σταμάτα - ξεκίνα στα φανάρια. ( κινητήρας είναι ο κλασσικός 2-λιτρος που χρησιμοποίηκε με μικροδιαφορές ως την W123 )
Τι κάναμε: Αμεσα ελέγξαμε το μπουζί, το είχε βρέξει η βενζίνη. Μετα αλλάξαμε μπουζι - μπουζοκαλωδιο - καπάκι ντιστρυμπυτερ και ξαναδοκιμασάμε. Το πρόβλημα ήταν το ίδιο. ρεύμα ερχόταν κανονικά όπως και πριν αλλα μέσα στον κύνλινδρο δεν γινόταν τίποτα. Βάλαμε συμπιεσόμετρο, συμπίεση ήταν σχεδόν ίδια με τους άλλους κυλίνδρους, δηλ 10 συμπίεση σε αυτόν που δεν δούλευε, 11 στους άλλους. Πλατίνες και ράουλο επίσης ήταν ΟΚ
Τωρινή κατάσταση : Πήγε στο συνεργείο όπου ρεγουλαρίστηκαν βαλβίδες και αλλάχτηκε πυκνωτής. Υπάρχει βελτίωση αλλά το αμάξι δεν δουλεύει σωστά. Το μεγάλο μπέρδεμα είναι το ότι ανεβάζει κανονικά συμπίεση. Ο μάστορας εξακολουθεί την διερεύνηση
Μήπως κάποιος μπορεί να δώσει μία γνώμη;;; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
TΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ