-
Ταμπουρα Vs Δισκοφρενα...
- Τα ταμπουρα ειναι πιο οικονομικά γιατί κρατάνε περισσότερο σε διάρκεια. +
-Έχουν συνηθως λιγότερη απόδοση απο αντίστοιχα δισκόφρενα και λιγότερο προοδευτικά -
-Θέλουν περιοδική ρυθμιση για να αποδίδουν εξισου καλα. Ομοίως και το χειρόφρενο. Οι δίσκοι όχι -
-
Σε συνεχή χρηση αν ζεσταθουν , το κάνουν γρηγορότερα και αντιστοιχα ψύχονται πιο αργά με αποτέλεσμα μεγαλύτερη διάρκεια μειωμένης απόδοσης.
-
Συνεχίζοντας το πάνω , κολλάνε αν χρησημοποιηθεί το χειρόφρενο μετά από εξοντωτική χρήση (πχ πίστα) ή ΄μεγάλη παραμονή σε ψύχος (πχ Εβρος -25 ). -
-
Μειωμένη απόδοση αν μπεί νερό (πχ σε μεγάλη λακουβα με νερό ) ή αν έχει διαροή κάποια τσιμουχα. -
-
Ενίοτε , ανισοκατανομή πέδησης ανάμεσα στα 2 ταμπουρα -
Νομίζω οτι αυτά καλύπτουν το μεγαλύτερο κομμάτι...
-
Όταν ζεσταίνονται, και ζεσταίνονται γρήγορα και πολύ, διαστέλλονται μεγαλώνοντας τη διαδρομή στο πεντάλ.
Οι σιαγώνες δεν πατάνε σε όλη την επιφάνεια του ταμπούρου εκτός και αν έχουν έμβολα διπλής ενέργειας
Δεν είναι φρένα για το κάτι παραπάνω από το να πηγαίνεις την κυριακή στη θάλασσα, και το Σάββατο στο Super market, όσοι έχουν αυτοκίνητα με δίσκους μπρός - πίσω ξέρουν τι δεν χάνουν από τα όμορφα στρογγυλά ταμπούρλα.
-
Ο χρήστης Greek έγραψε:
Ταμπουρα Vs Δισκοφρενα...- Τα ταμπουρα ειναι πιο οικονομικά γιατί κρατάνε περισσότερο σε διάρκεια. +
-Έχουν συνηθως λιγότερη απόδοση απο αντίστοιχα δισκόφρενα και λιγότερο προοδευτικά -
-Θέλουν περιοδική ρυθμιση για να αποδίδουν εξισου καλα. Ομοίως και το χειρόφρενο. Οι δίσκοι όχι -
-
Σε συνεχή χρηση αν ζεσταθουν , το κάνουν γρηγορότερα και αντιστοιχα ψύχονται πιο αργά με αποτέλεσμα μεγαλύτερη διάρκεια μειωμένης απόδοσης.
-
Συνεχίζοντας το πάνω , κολλάνε αν χρησημοποιηθεί το χειρόφρενο μετά από εξοντωτική χρήση (πχ πίστα) ή ΄μεγάλη παραμονή σε ψύχος (πχ Εβρος -25 ). -
-
Μειωμένη απόδοση αν μπεί νερό (πχ σε μεγάλη λακουβα με νερό ) ή αν έχει διαροή κάποια τσιμουχα. -
-
Ενίοτε , ανισοκατανομή πέδησης ανάμεσα στα 2 ταμπουρα -
Νομίζω οτι αυτά καλύπτουν το μεγαλύτερο κομμάτι...
να προσθέσω επίσης ότι αν ζεσταθούν αρκετά (αρχίζει το φρένο και έχει fade), μετά τα 'τακάκια' των σιαγόνων θέλουν πέταμα.
χαρακτηριστικό παράδειγμα που έζησα ο ίδιος:
Αλλάζω τακάκια σιαγόνων (πίσω).
Δοκιμάζω 'για πλάκα' πόσο σκληρό είναι το υλικό με ένα καρφί (χαράσεται πολύ εύκολα)
Τα στρώνω για 1000km με τον κλασσικό τρόπο όπως περιγράφεται στα πρώτα post.
Κάνω στροφοδιαδρομή λίγο 'ζόρικα' μέχρι που νιώθω ότι τα φρένα έχουν ζεσταθεί πολύ καλά (εκεί που λες ότι αν το πιέσεις λίγο παραπάνω, θα αρχίσεις να 'χάνεις το φρένο') οπότε και σταματάω.
Πάω στο σερβις (για άλλο λόγο άσχετο με τα φρένα) και ζητάω να ξεμποντάρουμε πίσω τροχούς για να δω κάτι στα ταμπούρα.
Παίρνω το ίδιο καρφί που είχα πριν και πλέον η πάστα στα ταμπούρα είναι τόσο σκληρή που ίσα που καταφέρνω και τα γρατζουνάω αφήνοντας μία άσπρη γραμμη πάνω τους από το καρφί.
Αν δεν το έκανα ο ίδιος και μου το περιγράφανε, δε θα το πίστευα...Από τότε είπα: ποτέ ξανά αμάξι με ταμπούρα.
ΥΓ: μπορεί να ακούγεται υπερβολικό αλλά ειλικρινά από αυτό που είδα πρακτικά το αμάξι φρέναρε (μετά τη στροφοδιαδρομή) μόνο με τα εμπρός φρένα Απαράδεκτο κατ' εμέ και δεν κάνουν ούτε για τον απλό οδηγό εκτός κι αν έχεις ένα αμάξι για να πηγαινοέρχεσαι στο super-market.
-
Και τα τακάκια σκληραίνουν γιατί και αυτά...ψήνονται άπό τις θερμοκρασίες, απλά τα ταμπούρα είναι κατώτερα φρένα ( αν ήταν καλύτερα δεν θα υπήρχαν τα δισκόφρεα, έτσι απλά ) η διατήρηση τους από τους κατασκευαστές είναι μόνο το κόστος, αλλά και η δυνατότητα να σου πουλήσουν το ακριβώτερο μοντέλο επειδή έχει δίσκους, γιατί δεν νομίζω ότι υπάρχουν κοστολογικές διαφορές μεταξύ δίσκων και ταμπούρων, λίγα € τα αγοράζουν τα μεν και τα δε, αφού αγοράζουν εκατομμύρια κομμάτια το χρόνο.
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
ΥΓ: μπορεί να ακούγεται υπερβολικό αλλά ειλικρινά από αυτό που είδα πρακτικά το αμάξι φρέναρε (μετά τη στροφοδιαδρομή) μόνο με τα εμπρός φρένα Απαράδεκτο κατ' εμέ και δεν κάνουν ούτε για τον απλό οδηγό εκτός κι αν έχεις ένα αμάξι για να πηγαινοέρχεσαι στο super-market.
To xω νιωσει και γω.... Σε παλιο αμαξι χωρις ηλεκτρονικα η κατανομη πεδησης ετσι κι αλλιως πρεπει να ναι 80-20.
Καπου ειχα διαβασει οτι τα ταμπουρα αποδιδουν καλυτερα για 1-2 γερα φρεναρισματα και μετα τιποτα. Ισχυει?
-
Μπορεί να γίνει μια μετατροπή από ταμπούρα σε δίσκους??και αν ναι τότε πόσο κοστίζει??
-
Ο χρήστης pointer έγραψε:
Μπορεί να γίνει μια μετατροπή από ταμπούρα σε δίσκους??και αν ναι τότε πόσο κοστίζει??Αν υπάρχει στην γκάμα αντίστοιχο μοντέλο με δισκόφρενα γίνεται, αλλά πρέπει να αλλαχθεί και ο άξονας συνήθως. Στο Focus 1 π.χ. μπορείς να βάλεις στα 1400-1600 που είχαν πίσω ταμπούρα, τον άξονα και τα δισκόφρενα από το 1800.
-
Δηλαδή μιλάμε για μεγάλο κόστος, έ;Εγώ πάντως (vectra a), πριν περάσω ΚΤΕΟ, το πήγα σε κλασσικό ελληνικό συνεργείο και τού είπα να μού τσεκάρει τα φρένα (κυρίως τα ταμπούρα), γιατί έβλεπα ότι το αμάξι δεν φρενάρει.Ο μάστορας δεν μού άλλαξε τπτ, είπε όλα οκ.Ε, στο ΚΤΕΟ, με πέρασε χαριστικά, τα ταμπούρα μού είπε δεν πιάναν καθόλου, αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει χειρόφρενο για να το φρενάρει, εκεί που το τσεκάρε.
-
δηλαδή για τι κόστος μιλάμε??
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Και τα τακάκια σκληραίνουν γιατί και αυτά...ψήνονται άπό τις θερμοκρασίες, απλά τα ταμπούρα είναι κατώτερα φρένα ( αν ήταν καλύτερα δεν θα υπήρχαν τα δισκόφρεα, έτσι απλά ) η διατήρηση τους από τους κατασκευαστές είναι μόνο το κόστος, αλλά και η δυνατότητα να σου πουλήσουν το ακριβώτερο μοντέλο επειδή έχει δίσκους, γιατί δεν νομίζω ότι υπάρχουν κοστολογικές διαφορές μεταξύ δίσκων και ταμπούρων, λίγα € τα αγοράζουν τα μεν και τα δε, αφού αγοράζουν εκατομμύρια κομμάτια το χρόνο.απλά νομίζω ότι λόγω χειρότερου αερισμού, τα 'τακάκια' των σιαγόνων ψήνονται για περισσότερη ώρα και μετά το φρενάρισμα και ίσως γι' αυτό είναι τόσο έντονο.
Ή είναι η εντύπωσή μου? -
Τα ταμπούρα έχουν κακό όνομα από τότε που τα αμάξια είχαν ταμπούρα μπροστά (δεν υπήρχαν δισκόφρενα).
Σε μεγάλες κατηφόρες (ή σε πολύ σπάνια για την εποχή αμάξια μεγάλης ιπποδύναμης) τα ταμπούρα σε 2-3 φρεναρίσματα υπερθερμαινόντουσαν, ΤΟ ΤΥΜΠΑΝΟ ΔΙΑΣΤΕΛΛΟΤΑΝ και μεγάλωνε η διάμετρός του και το αμάξι δεν είχε φρένα - καθόλου φρένα.Τα ταμπούρα πίσω είναι καλή και οικονομική λύση με λίγα προβλήματα μετά από πολλά χρόνια επειδή το φρένο είναι προστατευμένο εσωτερικά και δεν σκουριάζει. Το μειονέκτημα είναι ότι τα ταμπούρα δεν έχουν καλό έλεγχο σε οριακό φρενάρισμα γιατί μπλοκάρουν εύκολα και δεν συνεργάζονται καλά με ABS (φρενάρουν λιγότερο από καλά δισκόφρενα). Αυτό δεν σημαίνει ότι τα αμάξια με ταμπούρα πίσω πάντα μειονεκτούν στο φρενάρισμα σε σχέση με αμάξια που έχουν παντού δισκόφρενα - ένα καλό ταμπούρο είναι προτιμότερο από ένα άθλιο δισκόφρενο.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Μπορεί να γίνει μια μετατροπή από ταμπούρα σε δίσκους??και αν ναι τότε πόσο κοστίζει??
Αν υπάρχει στην γκάμα αντίστοιχο μοντέλο με δισκόφρενα γίνεται, αλλά πρέπει να αλλαχθεί και ο άξονας συνήθως. Στο Focus 1 π.χ. μπορείς να βάλεις στα 1400-1600 που είχαν πίσω ταμπούρα, τον άξονα και τα δισκόφρενα από το 1800.
Μπορεις και απο το 1.6 ghia.
-
Σε κάποιες περιπτώσεις δε χρειάζεται να αλλάξει ο άξονας αλλά μόνο τα άκρα με αυτά που έχουν τα δισκόφρενα αλλά πρέπει ισως να τροποποιηθουν οι σωλήνες των φρένω και σαφώς άλλα συρματόσχοινα για το χειρόφρενο.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αυτό δεν σημαίνει ότι τα αμάξια με ταμπούρα πίσω πάντα μειονεκτούν στο φρενάρισμα σε σχέση με αμάξια που έχουν παντού δισκόφρενα - ένα καλό ταμπούρο είναι προτιμότερο από ένα άθλιο δισκόφρενο.Καλό ταμπούρο είναι το καθόλου ταμπούρο.
Ακόμα και το χειρότερο δισκόφρενο είναι καλύτερο από το καλύτερο ταμπούρο. Απλά πίσω δεν επιβαρύνονται τόσο και απλά δικαιολογούν την παρουσία τους.
Στα στέσιον με ταμπούρα όταν είναι φορτωμένα σε κατηφόρα να πάμε τους πούμε για καλά ταμπούρα.
-
Η διαφορα στην αισθηση παντως ειναι τεραστια. Προσφατα πηγα απο αμαξι 1100 κιλων με ταμπουρα πισω σε αμαξι ιδιων κιλων με δισκους πισω και η σταθεροτητα στο φρεναρισμα ειναι εντυπωσιακη.
Με το αμαξι με ταμπουρα ενιωθα οτι ο κωλος εσπρωχνε το μπροστα μερος και δε το αφηνε να σταματησει, ενω τωρα νιωθω οτι φρεναρει ολο μαζι. -
Ένα χαρακτηριστικό των ταμπούρων που δέν αναφέρθηκε είναι οτι όπως πατάμε το φρένο και ανοιγουν οι σιαγώνες, το τύμπανο όπως περιστρέφεται, παρασέρνει τις σιαγώνες και τις αναγκάζει να πιεστούν ακόμα πιό δυνατά πάνω του.
Δείτε το animation εδώ στο μέσο της σελίδας: http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... brake1.htm
Αυτό έχει το καλό οτι πολλαπλασιάζει τη δύναμη του φρεναρίσματος, σημαντικό στα πολύ παλιά αυτοκίνητα και φορτηγά που δέν είχαν σερβο.
Τα κακά είναι δύο: οτι η δύναμη του φρεναρίσματος αυξάνεται δυσανάλογα με την πίεση στο πεντάλ του φρένου, άρα πιό επιρρεπή στα μπλοκαρίσματα.
Το άλλο είναι οτι αν για οποιοδήποτε λόγο (πολύ φαγωμένες σιαγώνες, κακή τοποθέτηση ή κακή ρύθμιση, χαλασμένα ελατήρια κτλ) ακουμπάει λίγο η σιαγώνα στο τύμπανο μετά μπορεί να μπλοκάρει ο τροχός με το παραμικρό πάτημα του φρένου ή και χωρίς πάτημα καθόλου
-
Ο χρήστης Orestis.D έγραψε:
Η διαφορα στην αισθηση παντως ειναι τεραστια. Προσφατα πηγα απο αμαξι 1100 κιλων με ταμπουρα πισω σε αμαξι ιδιων κιλων με δισκους πισω και η σταθεροτητα στο φρεναρισμα ειναι εντυπωσιακη.
Με το αμαξι με ταμπουρα ενιωθα οτι ο κωλος εσπρωχνε το μπροστα μερος και δε το αφηνε να σταματησει, ενω τωρα νιωθω οτι φρεναρει ολο μαζι.Πιο πολύ θέμα ανάρτησης είναι αυτό που περιγράφεις. Φυσικά τα δισκόφρενα είναι πάντα προτιμότερα.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Αυτό δεν σημαίνει ότι τα αμάξια με ταμπούρα πίσω πάντα μειονεκτούν στο φρενάρισμα σε σχέση με αμάξια που έχουν παντού δισκόφρενα - ένα καλό ταμπούρο είναι προτιμότερο από ένα άθλιο δισκόφρενο.
Καλό ταμπούρο είναι το καθόλου ταμπούρο.
Ακόμα και το χειρότερο δισκόφρενο είναι καλύτερο από το καλύτερο ταμπούρο. Απλά πίσω δεν επιβαρύνονται τόσο και απλά δικαιολογούν την παρουσία τους.
Στα στέσιον με ταμπούρα όταν είναι φορτωμένα σε κατηφόρα να πάμε τους πούμε για καλά ταμπούρα.
Υπαρχουν αυτοκινητα που εχουν καλα φρενα και αυτοκινητα που εχουν κακα φρενα ασχετως ταμπουρων η δισκων στον πισω αξονα.Οδηγω συχνα το μικρο φορτηγακι της fiat στη δουλεια(strada νομιζω το λενε) και ακομα και φορτωμενο η οχι,εχει πολυ καλα φρενα ενω εχει ταμπουρα πισω.Ειναι ακριβως το αντιθετο απο megane που εχει φιλος με δισκους πισω και ψαχνει απο την ημερα που το πηρε τι αλχημειες να κανει μπας και καταφερει να φρεναρει φορτωμενο.
-
Επαναφερω το θεμα μετα απο αρκετο καιρο με μια απορια.
Στο WRC και ειδικα σε ασφαλτινο αγωνα που εχουν αυτα τα τεραστια ταψια για φρενα, φανταζομαι οτι στα σερβις τουλαχιστον μια φορα κατα τη διαρκεια του αγωνα τα αλλαζουν.
Αυτα ποτε προλαβαινουν να στρωθουν ωστε να ειναι πληρως ετοιμα στις ειδικες που οι απαιτησεις ειναι τεραστιες; Χαρακτηριστικες οι φωτο απο πυρωμενα δισκοφρενα σε κατηφορικα σημεια βραδινων ειδικων του Μοντε...
-
Tα αγωνιστικά τακάκια δεν χρειάζονται στρώσιμο ή είναι τόσο ελάχιστο που στο 2-3 πάτημα με τα πολλά χλμ είναι ΟΚ, δεν έχουν σχέση τα υλικά που γνωρίζεις με αυτά των αγωνιστικών, όταν έχεις συντελεστή τριβής σχεδόν διπλάσιο από των καθημερινών αυτοκινήτων από κρύο τακάκι μέχρι πάνω από 1000c ο οποιός ανεβαίνει συνεχώς όσο ζεσταίνονται δεν υπάρχει πρόβλημα από το ξεκίνημα ακόμα.
Χρειάζονται οι δίσκοι και τα τακάκια στρώσιμο ?