-
Ο χρήστης alexx έγραψε:
Επίσης σκέφτομαι μήπως βάλω διάτρητους μπροστά και τους παλιούς να τους βάλουν πίσω...
Να βάλεις τους μπροστινούς δίσκους στον πίσω άξονα, είναι κάτι που δεν γίνεται στο 99% των περιπτώσεων. Σπαστικό, αλλά έτσι είναι...
Για αυτό και βλέπεις S3 και TT με aftermarket δισκοφρενάρες Porsche ή Brembo και στον πίσω άξονα τα 'μαμά' δισκοφρενα. Λες να μην σκέφτηκαν και αυτοί να βάλουν τα μπροστινά τους φρένα πίσω?Στα σύγχρονα φορτηγά και λεωφορεία έχουν αρχίσει να τοποθετούν δισκόφρενα...
-
Ο χρήστης Dimitris_UK έγραψε:
Αφού σταματούσαν και κάναν τη δουλειά τους υστερούσαν σε αίσθηση και όχι σε αποτελεσματικότητα οπότε ακούγεσαι κακός αν τα λές κακά φρένα! (και δεν έχουμε αναφέρει τίποτα για αντοχή στη χρήση που είναι ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό κατά την περιγραφή της λειτουργίας των φρένων ή για ρυθμισιμότητα και προοδευτικότητα τα οποία μάλλον αποτελούν υποενότητες της αίσθησης).
Δεν καταλαβαίνω σε τι έφερναν σε φρένα ποδηλάτου τα οποία θα έλεγα έχουν καλή αίσθηση αλλά μέτρια ρυθμισιμότητα και ακόμα πιο μέτρια αποτελεσματικότητα!Ναι αλλά φαντάσου το αυτοκίνητό σου με φρένα ποδηλάτου...
Αν νομίζεις ότι εγώ είμαι κακός πρέπει να ακούσεις τον (πρόην) ιδιοκτήτη του! Εκεί να δείς θάψιμο!Μιλάει ο πρώην ιδιοκτήτης του εν λόγω αυτοκινήτου: Θα συμφωνήσω με τον κολλητό Μήτσο! Ηταν όντως απαίσια φρένα και σε αίσθηση και σε προοδευτικότητα και σε αποτελεσματικότητα! Σε κατάσταση ανάγκης σταματούσα με την βοήθεια του Θεού (και με την ψυχή στο στόμα) και 1 φορά με την βοήθεια του προφυλακτήρα του μπροστινου αυτοκινήτου! Άλλαξα δίσκους (1 φορα) και τακάκια 2 φορές σε 20.000 χλμ αλλά πάλι τίποτα. Βέβαια το αυτοκίνητο έβγαλε παντώς είδους προβλήματα απο την πρώτη μέρα που το πήρα μέχρι την στιγμή που το πούλησα και τώρα απολαμβάνω τα φρένα του 206! Μου πήρε βέβαια μια εβδομάδα να τα συνηθίσω και να μην κολλάει ο συνοδηγός την μύτη του στο ταμπλό!
-
Άρα το Polo ούτε αίσθηση είχε ούτε αποτελεσματικότητα.... Μάλλον είχα παρεξηγήσει το ότι τελικά σταμάταγε....
Ο χρήστης kleisj έγραψε:
Βεβαια δεν ειχα βαλει σωληνακια υψηλης ουτε πιο καλα υγρα φρενων για να δω κ αλλες διαφορες κ να μειωθει το 'βρασιμο'.Πώς ξέρεις ότι ήταν βράσιμο? Υπάρχει τρόπος να ξέρεις αν φταίνε τα υγρά που ζεσταίνονται ή αν ζεσταίνονται τα τακάκια ή οι δίσκοι?
-
Ο χρήστης kleisj έγραψε:
Ερωτηση.
Ποιες οι διαφορες απο τους απλους δισκους, οι τρυπιτοι, οι χαραχτοι, οι τρυπιτοι χαραχτοι; Τι κακο κ τι καλο κανουν στα τακακια, κ τι παστα τακακια απαιτουν ο καθενας ξεχωριστα;Αυτά αναφέρονται στο site της brembo...
'Both drills and slots improve braking consistency, continuously cleaning and refreshing the pad surface. These slots or drilling provide a path to disperse built-up heat and gasses that result from pads acting on the rotors, as well as help to clean and refresh the pad surface. Both help in interrupting the water film in wet driving conditions, improving the brake response; this effect is more sensitive on cross-drilled discs owing to the different full/empty ratio of the surface and the possibility to have water flowing through theholes in the ventilation gap (on vented discs). On the other hand, where extreme friction level is required, the adoption of a highly aggressive pad such as in racing applications is necessary and slots are the right solution: being the slots not all through the disc thickness, the overall mechanical resistance of the disc is higher. Additionally, all of Brembo’s slotted discs are directional: the discs should be installed such that the end of the slot nearest the outer edge of the disc contacts the pad first. '
Σε γενικές γραμμές τα μεγάλα πλεονεκτήματα των τρυπητών-χαρακτών δίσκων είναι ότι
- Έχουν καλύτερη επαναφορά ωφέλιμης θερμοκρασίας μετά από κάθε φρενάρισμα (κρυώνουν καλύτερα - γρηγορότερα)
- 'Καθαρίζουν' τα τακάκια από γλίτσα λάσπη κλπ οπότε σε κάθε περίπτωση τα δεύτερα 'δαγκώνουν' το δίσκο καλύτερα και νωρίτερα από ένα 'απλό' σύστημα...
- Σε περίπτωση βροχής 'οδηγούν' το νερό έξω από το δίσκο (οπότε έχουμε πάλι άμεσο φρενάρισμα)
Τα τακάκια που απαιτούνται είναι σαφώς σκληρότερα των 'νορμαλ' με κύριο μειονέκτημα ότι ζεσταίνονται λίγο αργότερα...
Επίσης ένα μειονέκτημα των τρυπητών-χαρακτών δίσκων είναι ο -ανεπαίσθητος- 'θόρυβος' που κάνουν σε σχετικά μεγάλες ταχύτητεςκατα τ'άλλα όποιος έχει τα χρήματα κάνει ίσως την καλύτερη βελτίωση στο αυτοκίνητο του...
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Άρα το Polo ούτε αίσθηση είχε ούτε αποτελεσματικότητα.... Μάλλον είχα παρεξηγήσει το ότι τελικά σταμάταγε....Μάλλον...
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Άρα το Polo ούτε αίσθηση είχε ούτε αποτελεσματικότητα.... Μάλλον είχα παρεξηγήσει το ότι τελικά σταμάταγε....Βεβαια δεν ειχα βαλει σωληνακια υψηλης ουτε πιο καλα υγρα φρενων για να δω κ αλλες διαφορες κ να μειωθει το 'βρασιμο'.
Πώς ξέρεις ότι ήταν βράσιμο? Υπάρχει τρόπος να ξέρεις αν φταίνε τα υγρά που ζεσταίνονται ή αν ζεσταίνονται τα τακάκια ή οι δίσκοι?
Δε νομίζω πως τα υγρά ζεσταίνονται ποτέ από μόνα τους. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι μεταφέρεται σε αυτά λόγω απαγωγής η θερμότητα από τα τακάκια. Αν βάλεις καλύτερα υγρά θα βελτιωθεί η συμπεριφορά τους σε υψηλές θερμοκρασίες επειδή θα έχουν υψηλότερο σημείο βρασμού. Επίσης, σε συνδυασμό με μεταλλικά σωληνάκια θα αυξηθεί η δυνατότητα του κυκλώματος να απαγάγει τη θερμότητα από τα τακάκια και να την ακτινοβολεί στον αέρα, (το μέταλλο είναι καλός αγωγός της θερμότητας) οπότε θα μειωθεί και η υπερθέρμανση σε τακάκια/δίσκους.
Disclaimer: αυτά είναι δικά μου συμπεράσματα, βασισμένα στις στοιχειώδεις μου μηχανολογικές γνώσεις. Αν δεν είναι έτσι ας με διορθώσει κάποιος πιο σχετικός.
-
Τα μεταλλικά σωληνάκια από κάτω έτσι κι αλλιώς κάποιο ελαστικό σωλήνα δεν έχουν? Ο ρόλος του μεταλλικού πλέγματος (γιατί περί αυτού πρόκειται και όχι περί μεταλλικών σωληνακίων) είναι να βοηθούν στη διατήρηση του όγκου του χώρου που κυκλοφορούν συμπιεσμένα τα υγρά φρένων. Αν δεν αυξάνουν ιδιαίτερα την επιφάνεια ανταλλαγής θερμότητας σαν ψύκτρες απλά αποτελούν ακόμα ένα στρώμα ανάμεσα στο θερμό και το ψυχρό αέρα οπότε μάλλον τα περί απαγωγής θερμότητας δεν με έπεισαν. Πρέπει να εμπλουτιστεί η θεωρία με πιο καλά επιχειρήματα για να το δεχτώ πχ αυξημένη επιφάνεια λόγω πολύκλωνου πλέγματος, τυχόν άλλο υλικό και μικρότερο πάχος ελαστικού σωλήνα κάτω από πλέγμα κλπ θα με πείσουν.
Τελικά όμως σε ένα κοινό αυτοκίνητο όταν τα φρένα κουράζονται τί έχει γίνει?
Α-αστοχία υγρού: Τα ζεστά τακάκια στέλνουν θερμότητα στα υγρά και αυτά βράζουν?
Β-αστοχία τακακίων: Τα τακάκια φτάνουν σε κάποια θερμοκρασία όπου αλλάζουν οι ιδιότητες τριβής τους?
Γ-αστοχία δίσκων: Οι δίσκοι φτάνουν σε κάποια θερμοκρασία όπου αλλάζουν οι ιδιότητες τριβής τους?Δέχομαι ότι μπορεί να φταίνε περισσότερα από ένα υπάρχει όμως κάποια σειρά? Κάποια προβλεπόμενη σειρά αστοχίας των παραπάνω τριών τμημάτων σε ένα κοινό οικογενειακό αυτοκίνητο που πιθανόν να είναι διαφορετική για κάθε κατασκευαστή κλπ. Πχ τα τάδε αυτοκίνητα έχουν κακούς δίσκους και αυτοί φταίνε για το μέτρο φρενάρισμα...ενώ τα άλλα αυτοκίνητα έχουν κακά τακάκια αλλά οι δίσκοι τους θηρία....
Αν υπάρχει σειρά αστοχίας τότε αυτή θα αποτελεί και την ενδεδειγμένη σειρά βελτιώσεων. Αν δηλαδή ξέρεις ότι συνήθως πρώτα ζορίζονται τα υγρά μετά τα τακάκια και μετά οι δίσκοι αρχίζεις αλλάζοντας υγρά. Έτσι κατάφερες και ανέβασες τα όρια αλλά αν και πάλι δεν αρκούν τότε αλλάζεις τακάκια και αν και αυτό δε φτάνει (αν και έχεις αυξήσεις κι άλλο την αντοχή) αλλάζεις και δίσκους. Διαφορετικά αν πχ φταίει το υγρό θα είναι όχι μόνο σπατάλη να αλλάξεις δίσκους αλλά και λάθος αφού δε θα πετύχεις τίποτα....ή αν ο δίσκος είναι καμένος (έχει αλλάξει χρώμα) τα τακάκια και τα υγρά είναι άχρηστα....Είχα την εντύπωση ότι τα τακάκια που φρενάρουν καλύτερα ήταν τα πιο μαλακά τα οποία και τρίβονται περισσότερο.....σίγουρα τα σπόρ τακάκια είναι πιο σκληρά?
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Πρέπει να εμπλουτιστεί η θεωρία με πιο καλά επιχειρήματα για να το δεχτώ πχ αυξημένη επιφάνεια λόγω πολύκλωνου πλέγματος, τυχόν άλλο υλικό και μικρότερο πάχος ελαστικού σωλήνα κάτω από πλέγμα κλπ θα με πείσουν.Το disclaimer συνεχίζει να ισχύει.
Ενώ στα κανονικά σωληνάκια το ελαστικό υλικό είναι πολύ παχύ για να μπορεί να αντέχει μεγάλες πιέσεις, οπότε θερμομονώνει πολύ καλά τα υγρά, στα μεταλλικά είναι μάλλον πολύ λεπτότερο, αφού ο μόνος σκοπός του είναι η στεγανοποίηση του εξωτερικού μεταλλικού πλέγματος. Έτσι δεν θερμομονώνει τόσο πολύ τα υγρά, επιτρέποντας στο μεταλλικό πλέγμα να βοηθήσει στην απαγωγή θερμότητας.
Χωρίς πλάκα πάντως, με αλλαγή των πλαστικών σωληνακίων με μεταλλικά και υγρά Dot 5 (ούτε καν 5.1 ή 5.2) η αντοχή στο βράσιμο των φρένων της Σουντ έγινε πολύ μεγαλύτερη. Και δε νομίζω ότι κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται μόνο με μικρότερη διαστολή των σωληνακίων, πρέπει να έχει βελτιωθεί η απαγωγή θερμότητας.
-
Τώρα μάλιστα! Με έκανες πιο δεκτικό στα περί απαγωγής θερμότητας από τα μαρκούτσια!
Ο χρήστης kyan έγραψε:
....., με αλλαγή των πλαστικών σωληνακίων με μεταλλικά και υγρά Dot 5 (ούτε καν 5.1 ή 5.2) η αντοχή στο βράσιμο των φρένων της Σουντ έγινε πολύ μεγαλύτερη. Και **δε νομίζω **ότι κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται μόνο με μικρότερη διαστολή των σωληνακίων, **πρέπει να **έχει βελτιωθεί η απαγωγή θερμότητας.Έστω λοιπόν ότι καλύτερα υγρά και μεταλλικά μαρκούτσια απομακρύνουν τη θερμοκρασία και ελαττώνουν τη διαστολή.
Εσύ όμως υποθέτω έβαλες και τα δύο στον ίδιο χρόνο οπότε επιδρούν θετικά και τα δύο στο φρενάρισμά σου. Και επιπλέον έχεις και το πλεονέκτημα του φρέσκου υγρού που θα ήταν έτσι κι αλλιώς καλύτερο από το προηγούμενο ακόμα και αν ήταν ίδιων προδιαγραφών.
Αυτό το δε νομίζω πώς το αποφάσισες και πώς καταλήγεις στο πρέπει να? Με τι κριτήρια επέλεξες τον έναν μηχανισμό δράσης και υποβάθμισες τους άλλους δύο? Eπείδή δεν βλέπω να μπόρεσες να κρίνεις τον κάθε παράγοντα ξεχωριστά (που θα ήταν το επιστημονικά σωστό) υπάρχει κάποιο σκεπτικό για να καταλήξεις σε αυτό? Ή μήπως είναι απλά θέμα εμπειρίας?BTW μια και λες για Alfasud, είχα ακούσει ότι τα υγρά φρένων των νεότερων προδιαγραφών τρώνε τα λαστιχάκια (O-rings) που βρίσκονται σε διάφορα σημεία του κυκλώματος φρένων παλαιότερων αυτοκινήτων αλλά όχι των καινούργιων επειδή είναι απο σιλικόνη που είναι πιο ανθεκτική ή κάτι τέτοιο....
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
BTW μια και λες για Alfasud, είχα ακούσει ότι τα υγρά φρένων των νεότερων προδιαγραφών τρώνε τα λαστιχάκια (O-rings) που βρίσκονται σε διάφορα σημεία του κυκλώματος φρένων παλαιότερων αυτοκινήτων αλλά όχι των καινούργιων επειδή είναι απο σιλικόνη που είναι πιο ανθεκτική ή κάτι τέτοιο....
Τα Dot 5 όχι, τα 5.1 ναι.
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
...ότι τα υγρά φρένων των νεότερων προδιαγραφών τρώνε τα λαστιχάκια (O-rings) ....
Τα Dot 5 όχι, τα 5.1 ναι.
Ευχαριστώ για το ξεκαθάρισμα!
-
Τα μεταλλικα σωληνακια φρενων (μαρκουτσια )δεν φουσκωνουν απο την πιεση που ασκουμε στο πενταλ του φρενου, οπως συμβαινει στα ελαστικα μαρκουτσια.Ετσι μεταφερουν χωρις απωλειες πιεσης την δυναμη στα εμβολα των φρενων.Αν βοηθουν και στην απαγωγη της θερμοτητας ειναι καλοδεχουμενο αλλα δεν ειναι αυτο το κυριο προσον τους.
Στην 33 εχω βαλει δισκους/δαγκανες απο την 33 1.7 16V.Ειναι αεριζομενοι
με μεγαλυτερη επιφανεια απο τους παλιους που εχει απο την μαμα του.Εχω βαλει επισης μεταλλικα μαρκουτσια SPARCO με DOT 4.Οι δισκοι ειναι BREMBO (απλα δεν εχουν το AR σημα στο κουτι αλλιως ειναι ακριβως ιδιοι),και τα τακακια ειναι AR .Πισω εχω ταμπουρα.Με τα εργοστασιακα φρενα δεν μπορω να πω οτι ημουν ευχαριστημενος και γιαυτο τα αλλαξα.
Με τα νεα φρενα (πριν βαλω τα μαρκουτσια) στη αρχη δεν μπορουσα να υπολογισω που θα σταματησω,παντα σταματαγα ενα με δυο μετρα νωριτερα απο εκει που ειχα υπολογισει.Οταν αλλαξα και τα μαρκουτσια μεχρι να τα συνηθισω μπλοκαρα συχνα τα φρενα,αλλα μετα καταφερνα να σταματω δυο με τρια μετρα νωριτερα.Ολα αυτα σε γνωστες μου διαδρομες οπου μπορουσα να μετρησω τις διαφορες.Με αυτες τις αλλαγες υπολογιζω οτι εχω κερδισει τουλαχιστον 3 μετρα απο οτι με τα μαμα φρενα.Πολυ μεγαλη διαφορα για εμενα .Επισης σε καταβαση Κολοσουρτη δεν καταλαβενουν τιποτα,ακμαια απο πανω μεχρι κατω. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Εσύ όμως υποθέτω έβαλες και τα δύο στον ίδιο χρόνο οπότε επιδρούν θετικά και τα δύο στο φρενάρισμά σου. Και επιπλέον έχεις και το πλεονέκτημα του φρέσκου υγρού που θα ήταν έτσι κι αλλιώς καλύτερο από το προηγούμενο ακόμα και αν ήταν ίδιων προδιαγραφών.
Αυτό το δε νομίζω πώς το αποφάσισες και πώς καταλήγεις στο πρέπει να? Με τι κριτήρια επέλεξες τον έναν μηχανισμό δράσης και υποβάθμισες τους άλλους δύο? Eπείδή δεν βλέπω να μπόρεσες να κρίνεις τον κάθε παράγοντα ξεχωριστά (που θα ήταν το επιστημονικά σωστό) υπάρχει κάποιο σκεπτικό για να καταλήξεις σε αυτό? Ή μήπως είναι απλά θέμα εμπειρίας?Στο πρώτο track-day στα Μέγαρα παρουσιαζόταν το εξής φαινόμενο: Τα φρένα ήταν καλά όσο ήμουν μέσα στην πίστα και έκανα γύρους (5-6 τη φορά) αλλά όταν έβγαινα στα πιτς, μετά από ένα λεπτό που πήγαινα να τσεκάρω πιέσεις ελαστικών, τα φρένα ήταν βρασμένα, δηλαδή για να πιάσουν έπρεπε να πατήσω το πεντάλ 3 φορές διαδοχικά. Η εξήγηση που δίνω εγώ είναι ότι στο ένα λεπτό είχε μεταφερθεί η θερμότητα από τα τακάκια στα υγρά, με αποτέλεσμα να βράσουν, και όλα αυτά με το αυτοκίνητο σε ακινησία. Μετά από τις αλλαγές που όντως έγιναν μαζί βελτιώθηκε και η δύναμη/αίσθηση των φρένων αλλά εξαφανίστηκε εντελώς και το βράσιμο. Τώρα μπορείς να πιέσεις τα φρένα ώσπου να μυρίσουν αλλά δεν βράζουν ποτέ, ούτε με το αυτοκίνητο ακίνητο.
Και για τελευταία φορά, όπως είπα στο disclaimer δεν είμαι 'επιστήμονας', τουλάχιστον όσον αφορά τα φρένα των αυτοκινήτων. Απλά λέω την άποψή μου, η οποία προφανώς βασίζεται καθαρά σε εμπειρία και την οποία δεν σκοπεύω να μπω στον κόπο ούτε να την αποδείξω πειραματικά ούτε να την τεκμηριώσω πλήρως. Take it or leave it.
-
1o track day με μαμα φρενα---» μετα τον 5ο 6ο γυρο no φρενα κ πισω στα πιτ για κουλαρισμα!
2ο track day με προσθετα σωληνακια υψηλης Sparco κ DOT4 υγρα ----» μετα απο αρκετους γυρους αυξηθηκε η διαδρομη του πενταλ του φρενου κ μειωση σταδιακη της αποδοσης τους αλλα οχι στο επιπεδο της 1ης περιπτωσης.
3ο track day με χρηση των παραπανω αλλα με τακακια Ferodo DS2500 racing ----» φρενα παντα πολυ καλα κ δυνατα, ακομα κ οταν ζεσταθουν επιτρεπουν πολλους γυρους στην πιστα με παντα καλη αποδοση. Αναποφευκτο βεβαια οτι καποια στιγμη θα καταβει το pedal απο το φαγωμα του τακακιου.
-
**kyan **αναγκαστικά leave it. Μπορεί το πλεονέκτημα να το είχες και μόνο με αλλαγή υγρών με φρέσκα ή αντοχής σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες οπότε η εμπειρία σου μας πείθει για την βελτίωση αλλά δεν δικαιολογεί τα συμπεράσματα που έβγαλες.
Αντίθετα η περιγραφή του **kleisj **είναι πιο σωστή και χρήσιμη αν και όχι τέλεια! Τουλάχιστον δεν καταλήγει σε συμπεράσματα που δεν μπορεί να αποδείξει απλά μεταδίδει τις παρατηρήσεις του. Ενδεικτικά, είναι προφανές ότι πέτυχε βελτίωση με σηληνάκια και υγρά και επιπλέον βελτίωση με τακάκια. Ακόμα καλύτερα θα ήταν αν είχε κάνει και το αντίθετο, πχ να βάλει τα τακάκια χωρίς τα υγρά και τα σωληνάκια και να μας έλεγε πότε είχε την καλύτερη βελτίωση με το ένα από τα δύο.Και η δική μου εμπειρία είναι αντίστοιχη. Κάθε ένα από τα παραπάνω στάδια επέφερε σημαντική βελτίωση σε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο:
-δισκόπλακες φτηνές και φτηνά τακάκια
-αλλαγή παλιών πολύ φθαρμένων μαρκουτσιών με καινούργια κοινά
-επισκευή κυλινδρακίων ταμπούρων, σωστή ρύθμιση και φρέσκα υγρά
-τακάκια Textar
μετά όμως είχαμε επιδείνωση
-τακάκια Ferodo. Επειδή όμως πλέον πέρασε αρκετός καιρός μπορεί η επιδείνωση να είναι συμπτωματική, ίσως χρειάζεται υγρό ή ρύθμιση στα ταμπούρα ή τα έχουν παίξει οι δίσκοι....
Επειδή όμως τα πρώτα στάδια έγιναν ξεχωριστά το καθένα και σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα και η σύγκριση γινόταν σε συγκεκριμένη καθημερινή διαδρομή ξέρω πόση βελτίωση μου πρόσφερε το κάθε ένα από αυτά στη συνολική ικανότητα ακινητοποίησης και αντοχή στη χρήση. Τα τακάκια Textar σαφώς προσέφεραν τη μεγαλύτερη διαφορά.Tο ότι ίσως αυτό να οφείλεται στα προηγούμενα στάδια δείχνει ότι έκανα τις βελτιώσεις μου με τη σωστή σειρά. Αντίθετα οι δισκόπλακες και τα τακάκια στην αρχή δεν με εντυπωσίασαν τόσο ίσως επειδή το σύστημα είχε σοβαρές ελλείψεις αλλού που είχα παραμελήσει. Δεν ξέρω για μεταλλικά μαρκούτσια αφού δεν έβαλα ούτε για υγρά DOT 5. -
Ο χρήστης Dimitris_UK έγραψε:
Ναι αλλά φαντάσου το αυτοκίνητό σου με φρένα ποδηλάτου...BTW (και ελαφρώς εκτός θέματος), ποτέ δεν κατάλαβα (ή μάλλον κατάλαβα αλλά δεν μ΄ αρέσει ) γιατί βάζουν κάτι δισκοφρενάκια σε ποδήλατα, τη στιγμή που με τα συμβατικά φρένα ποδηλάτου έχεις μεν μικρότερη επιφάνεια πέδησης αλλά τεράστιο μοχλικό (όλη τη ζάντα, σε σχέση με τη διάμετρο του δισκόφρενου) και επιπλέον μηδενικό μη αναρτώμενο βάρος, απλότητα κτλ. κτλ.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Ναι αλλά φαντάσου το αυτοκίνητό σου με φρένα ποδηλάτου...
BTW (και ελαφρώς εκτός θέματος), ποτέ δεν κατάλαβα (ή μάλλον κατάλαβα αλλά δεν μ΄ αρέσει ) γιατί βάζουν κάτι δισκοφρενάκια σε ποδήλατα, τη στιγμή που με τα συμβατικά φρένα ποδηλάτου έχεις μεν μικρότερη επιφάνεια πέδησης αλλά τεράστιο μοχλικό (όλη τη ζάντα, σε σχέση με τη διάμετρο του δισκόφρενου) και επιπλέον μηδενικό μη αναρτώμενο βάρος, απλότητα κτλ. κτλ.
Να σε βοηθήσω να καταλάβεις...
-σταθερής απόδοσης φρενάρισμα σε όλες τις καιρικές συνθήκες (τα ποδήλατα δεν βγαίνουν μόνο όταν έχει ήλιο)
-μηδενική φθορά
-μεγαλύτερη αντοχή (τα 'παπουτσάκια πχ στο χίονι διαλύονται)
-καλύτερη αίσθηση
-δεν έχουν ανάγκη τακτικής ρύθμισης -
Ο χρήστης nass έγραψε:
...γιατί βάζουν κάτι δισκοφρενάκια σε ποδήλατα, τη στιγμή που με τα συμβατικά φρένα ποδηλάτου έχεις μεν μικρότερη επιφάνεια πέδησης αλλά τεράστιο μοχλικό (όλη τη ζάντα, σε σχέση με τη διάμετρο του δισκόφρενου) και επιπλέον μηδενικό μη αναρτώμενο βάρος, απλότητα κτλ. κτλ.Η θεωρία του nass ακούγεται καλή και την σκεφτόμουνα κι εγώ..... Την πρώτη φορά που πήγα με ποδήλατο με δισκόφρενα κατάλαβα ότι κάπου είναι λάθος η θεωρία αυτή κι ας μην ήξερα που ακριβώς! Τώρα ο stefanos147 μας τα ξεκαθάρισε καλύτερα!
Όντως η διαφορά σε απόλυτη ισχύ φρεναρίσματος αλλά και άισθησης και η ρυθμισιμότητα για αποφυγή μπλοκαρίσματος είναι τεράστια. Βάλε και τη μη φθορά και μη ανάγκη ρύθμισης για να πατάει καλά και να μην φάει το λάστιχο κλπ.... you got a winner!
Έχω αρχίσει να βλέπω δισκόφρενα σε παλιά ποδήλατα. Ξέρει λοιπόν κανείς πόσο κάνει η μετατροπή σε δισκόφρενο εμπρός και τί περιλαμβάνει? Θέλει και άλλη ρόδα ή μπαίνει στην παλιά? Πού στηρίζεται η δαγκάνα? -
Εχω δει κιτ αλλαγης σε δισκοφρενο εμπρος για ποδηλατο, με 50 ευρω... Να ξερεις ομως οτι το δισκοφρενο δεν ειναι πανακεια, και οτι ενα καλο β-μπρεικ ειναι καλυτερο απο ενα κακο δισκοφρενο. γιαυτο μην παρει κανεις απαισια δισκοφρενα των 50 ευρω, γιατι ειναι ΧΑΛΙΑ (το λεω απο εμπειρια!)
τα καλα ειναι απο 100-150... -
Τα δισκοφρενα στο ποδηλατο στηριζονται πανω στα hubs(α3ονας τις ζαντας) που πρεπει να τα υποστηριζουν. Δηλαδη να εχουν υποδοχη(δοντια) για δισκοφρενα. Οι δαγκανες στηριζονται πανω στο ψαλιδι.
Επισης υπαρχουν μηχανικα κ υδραυλικα δισκοφρενα με τα τελευταια να ειναι κ τα καλυτερα.
Απο προσωπικη εμπειρια τα δισκοφρενα α3ιζουν μονο αν ειναι υδραυλικα κ κανεις σκληροπυρηνικες διαδρομες(Παρολο που προσ8ετουν βαρος). Αλλιως τα καλα ρυ8μισμενα V-brakes κανουν αψογα τη δουλεια τους.
Επισης τα δισκοφρενα αναπτυσσουν πολυ ευκολα υψηλες 8ερμοκρασιες οποτε ενα περασμα απο νερο πχ μπορει να τα αχρηστευσει..Παντα υπαρχουν κ οι ε3αιρεσεις με πολυ καλα μηχανικα δισκοφρενα κτλ κτλ..
Αν καποιος επιμενει σε δισκοφρενα 8α προτεινα τα πακετα της HOPE..
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις