Ας γράψω κι εγώ τις εμπειρίες μου από την οδήγηση τριών αυτοκινήτων που έπεσαν στα χέρια μου τον τελευταίο καιρό...
Αρχίζοντας από το αυτοκίνητο:
Volvo S40 1.6 (δεν ξέρω τι έκδοση εξοπλισμού)
- Εξαιρετική ανάρτηση. Ανηχυχητικά σφιχτή, ωστόσο απορροφάει πάρα πολύ καλά ότι ανωμαλία κυκλοφορεί στα πέριξ και κρατάει το αυτοκίνητο χωρίς κλίσεις στις στροφές (τις 2-3 που μπόρεσα να επιθεωρήσω).
- Επιδόσεις. Προφανώς και δεν είναι γρήγορο. Για το μοτέρ που έχει και το βάρος του περίμενα χάλια, αλλά το αμάξι στέκεται αξιοπρεπέστατα (το τονίζω, για το 1600άρι που είναι)
- Ποιότητα - ηχομόνωση. Άντε γεια...
- Εργονομία, με την κλασσική εξαίρεση των διακοπτών για τα παράθυρα και τους καθρέφτες που βρίσκονται στη λάθος θέση (στην πόρτα )
- Κάθισμα οδηγού και γενικά θέση οδήγησης. Πολλά η Volvo
- Εντάξει... 1600άρι είπαμε...
- Χώρος αποσκευών. Σεντάν... τα λέει όλα αυτό...
Αδιάφορα / μέσος όρος / δεν πρόσεξα κάτι
Λεβιές ταχυτήτων, φρένα, κατανάλωση (δεν γνωρίζω), χώροι επιβατών, οδική συμπεριφορά (φαίνεται ενδιαφέρουσα, αλλά δεν μπορώ να κρίνω)
Συμπέρασμα: Εξαιρετικό αυτοκίνητο, ακόμα και με τον βασικό κινητήρα. Θεωρώ ότι το V50 είτε με τον 1,6d είτε με τον 1,8 βενζίνης που έχει ένα κλικ πιο μαλακή ανάρτηση (ακούω) και πιο πρακτικό χώρο αποσκευών θα είναι απλά κορυφή.
Το χάρχαλο:
huyndai i20 1,2
- Μοτεράκι. 3κύλινδρο;;;; Αρπάζει πολύ καλά και σου δίνει την εντύπωση ότι πάει πιο γρήγορα από την πραγματικότητα. Βέβαια, εν τέλει, είναι αργό, αλλά δεν καίει.
- Χώροι. Αξιοπρεπέστατο
- Εξοπλισμός. Πόσο δύσκολο είναι όλα τα αμάξια να έχουν 2-3 θύρες για τις συσκευές που κουβαλάμε πλέον όλοι;;;;
- Λεβιές. Πολύ εύχρηστος, δεν σκαλώνει ποτέ και ανεβάζεις άνετα χωρίς συμπλέκτη και χωρίς διαμαρτυρίες από το κιβώτιο
- Εντάξει... είπαμε, είναι αργό.
- Ανάρτηση. Κρατάει σχετικά καλά, αλλά δεν απορροφάει καλά τις ανωμαλίες και γενικά δεν είναι αυτό που θα ήθελα από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο
- Κλιμάκωση σχέσεων...
- Τιμόνι... Τελείως αλλού γι' αλλού... Το μόνο καλό είναι ότι είναι ελαφρύ. Και αυτό είναι καλό μόνο όταν παρκάρεις. Αίσθηση μηδέν, αμεσότητα 'βαστάτε τούρκοι τ' άρματα' (καλά, σε αυτό φταίει και η ανάρτηση), κτλ...
- Θόρυβος σε υψηλές στροφές (εντάξει 3κύλινδρο είναι)
- Βαρύ βολάν. Πατάς συμπλέκτη να ανεβάσεις ταχύτητα και εσύ έχεις αλλάξει σχέση, έχεις αφήσει το συμπλέκτη και οι στροφές ξεκινάνε να πέφτουν με αποτέλεσμα να ταρακουνιέσαι καλά...
- AC... μου θυμίζει την περιγραφή του Κλάρκσον για τα AC σε παλιές Lambo: Σαν να σε φυσάει ένας ασθματικός μέσα από ένα καλαμάκι... Όχι ιδιαίτερα κρύος αέρας, αδύναμος ανεμιστήρας (μόνο στην τελευταία σκάλα πάει να κάνει κάτι, αλλά εκεί έχει πολύ θόρυβο)
Αδιάφορα / μέσος όρος / δεν πρόσεξα κάτι:
Φρένα
Συμπέρασμα: Αν είναι πολύ φθηνό, θεωρώ ότι θα είναι μια καλή λύση για κάποιον που θέλει ένα κουτί με 4 ρόδες. Αλλά γιατί να μην πάρει αυτός ο κάποιος ένα μεταχειρισμένο;;;;
Το φορτηγάκι:
Ford Transit Connect
- Καλός εξοπλισμός για βαν (AC, mp3 player)
- Καλοί χώροι για επιβάτες και πράγματα πίσω
- Αρκετά καλή ανάρτηση για το είδος του, που προσφέρει αξιοπρεπές κράτημα / άνεση (για βαν πάντα) και (φαντάζομαι) αντοχή
- Κινητήρας (ford 1.8d 90ps) Τουρμπίζει κάπου στις 1800σαλ και φεύγει αρκετά δυνατά (για βαν πάντα)
- Λεβιές ταχυτήτων (κλασσικός ford )
- Κατανάλωση. Σε εθνική με 110-120 πρέπει να ήταν κάπου στο 6...
- Φασαρία (εντάξει το συγκεκριμένο είχε λάστιχα εκτός δρόμου για κάποιο λόγο)
- Για κάποιο λόγο καίει τελευταία ασφάλειες...
- Οι καθρέφτες ρυθμίζονται μόνο με (μεγάλη) πίεση στο τζάμι. Δεν υπάρχει λεβιεδάκι εντός...
- Ηχομόνωση (εντάξει, βαν είναι, αλλά δεν πρέπει να έχει τίποτα από ηχομόνωση... )
Αδιάφορα / μέσος όρος / δεν πρόσεξα κάτι
Φρένα
Αυτάααααααααααα....