Καλησπέρα σας,
Θα ήθελα να παραθέσω μια ερώτηση που είναι κάπως τεχνικής φύσεως αλλά θα ήθελα να έχω και την γνώμη σας.
Τα ιστορικά οχήματα όπως όλοι ξέρουμε (άνω των 30 ετών), προστατεύονται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και κατατάσσονται στην δασμολογική κλάσση 9705 και γι αυτό τον λόγο εκτελωνίζονται ατελώς χωρίς φόρους ή δασμούς σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Κατά την γνώμη σας, όχημα που είναι ταξινομημένο σε άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ και εγγεγραμμένο στην τοπική εκεί λέσχη ως ιστορικό, το κράτος εδω σε πιθανό έλεγχο στο δρόμο θα είχε το δικαίωμα να το κατάσχει και να επιβάλλει πρόστιμο εφ' όσον δεν υφίσταται καμμία τελωνειακή παράβαση ή λαθρεμπορία διότι πρακτικά το κράτος δεν χάνει φόρους ή δασμούς διότι ούτως η αλλιώς θα εκτελωνιζόταν ατελώς; Σε αυτή την περίπτωση πιστεύω οτι το μόνο που θα μπορούσε να επιβληθεί θα ήταν το όχημα να εξέλθει εκτός Ελλάδος για τους επόμενους 6 μήνες.
Το γνωρίζω οτι είναι μια εντελώς υποθετική ερώτηση αυτή, αλλά κακά τα ψέματα, γνωρίζω πολλά άτομα στο εξωτερικό που διατηρούν τις αυθεντικές πινακίδες προ 30 ετών (που αποτελούν μέρος της ιστορίας του οχήματος) και κυκλοφορούν τα ιστορικά τους κανονικά με τους περιορισμούς που αφορούν τα ιστορικά οχήματα εννοείται, χωρίς κανένα πρόβλημα συν οτι τις τελευταίες ημέρες έχει ξεσπάσει ένα κυνήγι εταιρικών οχημάτων με προτίστως Βουλγαρικές πινακίδες όπου εκεί το κράτος στις περιπτώσεις που πραγματικά υπάρχει τελωνειακή παράβαση επιβάλλει πρόστιμα (σωστό), αλλά αυθαίρετα κατάσχει τα οχήματα αυτά (λάθος και παράνομο με βάση τους Ευρωπαϊκούς νόμους), μήπως αυτά τα μέτρα πάρουν μπάλα και ιστορικά οχήματα.
Σας ευχαριστώ πολύ.