-
Μοντάρισμα, ξεμοντάρισμα ελαστικού σε ζάντα και ζυγοστάθμιση τροχού
Περιγραφή της θεωρίας πίσω απο το μοντάρισμα ελαστικών και επίδειξη σε ένα μονταριστή Corghi A2015. Στη συνέχεια επίδειξη ζυγοστάθμισης τροχού σε ζυγοσταθμιστή Teco.
Bonus, πώς ελέγχουμε οτι ο ζυγοσταθμιστής λειτουργεί σωστά.
Λίγη υπομονή, το βίντεο ανεβαίνει ακόμα και θα είναι διαθέσιμο σε 2 ώρες περίπου.
-
Μοντάρισμα, ξεμοντάρισμα ελαστικού σε ζάντα και ζυγοστάθμιση τροχού
Περιγραφή της θεωρίας πίσω απο το μοντάρισμα ελαστικών και επίδειξη σε ένα μονταριστή Corghi A2015. Στη συνέχεια επίδειξη ζυγοστάθμισης τροχού σε ζυγοσταθμιστή Teco.
Bonus, πώς ελέγχουμε οτι ο ζυγοσταθμιστής λειτουργεί σωστά.
Λίγη υπομονή, το βίντεο ανεβαίνει ακόμα και θα είναι διαθέσιμο σε 2 ώρες περίπου.
-
Μοντάρισμα, ξεμοντάρισμα ελαστικού σε ζάντα και ζυγοστάθμιση τροχού
Περιγραφή της θεωρίας πίσω απο το μοντάρισμα ελαστικών και επίδειξη σε ένα μονταριστή Corghi A2015. Στη συνέχεια επίδειξη ζυγοστάθμισης τροχού σε ζυγοσταθμιστή Teco.
Bonus, πώς ελέγχουμε οτι ο ζυγοσταθμιστής λειτουργεί σωστά.
Λίγη υπομονή, το βίντεο ανεβαίνει ακόμα και θα είναι διαθέσιμο σε 2 ώρες περίπου.
-
Πήρε λίγες ώρες παραπάνω απ'όσο υπολόγιζα αλλά το βίντεο επιτελους ανέβηκε....
Ήμουν λαστιχας για 3-4 χρόνια
-
Πολύ ωραίο! Ευχαριστούμε!
-
μπραβο φιλε!πολυ ωραιο βιντεο.αν θες πες μας πως καταλαβαινεις αν μια ζαντα ειναι στραβη ή οχι?επισης πως μπορεις να αποδειξεις οτι τα ελαστικα εχουν στραβο σκελετο?
-
Ο χρήστης panos3 έγραψε:
μπραβο φιλε!πολυ ωραιο βιντεο.αν θες πες μας πως καταλαβαινεις αν μια ζαντα ειναι στραβη ή οχι?επισης πως μπορεις να αποδειξεις οτι τα ελαστικα εχουν στραβο σκελετο?Για τη ζάντα: παίρνεις ένα μολύβι και όπως τη γυρίζει ο ζυγοσταθμιστής, φέρνεις τη μύτη του κοντά στο χείλος της ζάντας και το κρατάς σταθερό. Αν η απόσταση μεταξύ μολυβιού και ζάντας αυξομειώνεται τότε είναι στραβή.
Αντίστοιχα και για το σκελετό του ελαστικού, παίρνεις ένα ίσιο αντικείμενο και το φέρνεις επάνω απο το λάστιχο κοντά όπως περιστρέφεται. Αν το κενό αυξομειώνεται (radial runout) το λάστιχο είναι στραβό.
πχ όπως δείχνει εδώ:
Αν δείτε το βίντεο, ο ζυγοσταθμιστής έχει και μια επιλογή OPT. Αυτό είναι για να περιστρέψεις το λάστιχο ώς προς τη ζάντα έτσι ωστε το βαρύ σημείο του λάστιχου να πέσει στο ελαφρύ σημείο της ζάντας. Είναι μπελαλίδικη διαδικασία που απαιτεί 2-3 ζανταρίσματα-ξεζανταρίσματα. Έχει νόημα μόνο σε λάστιχα για αγροτικά οχήματα ή φορτηγά, οπου το λάστιχο και η ζάντα απο κατασκευής τους θα έχουν σχετικά μεγάλες ατέλειες.
Γενικά κανένα λάστιχο και καμία ζάντα, ακόμα και καινούρια, δέν θα είναι 100% ίσια αλλά μέχρι κάποιου ορίου δέν δημιουργεί προβλήματα.
-
Ωραιο το βιντεο αλλα πειτε μου αν εχετε δει εστω και ενα βουλκανιζετερ να κανει ολη αυτη την διαδικασια οταν πας για ζυγοσταθμιση. Και γαμω τους επαγγελματιες που εχουμε. Παιδευομαι εδω και ενα χρονο με ενα τρεμουλο που εχω και δεν εχω βγαλει ακρη. Ο καθε ενας ρωταει με στυλ για τον προηγουμενο 'Ποιος εκανε την προηγουμενη ζυγοσταθμιση'; Οι ζαντες μου ισιες το αμαξι απο κατω οκ και χωρις τζογους και το τρεμουλο τρεμουλο και στο τιμονι και στο αμαξι ολοκληρο μετα τα 130. Καλα κρασια. Μονη περιπτωση να ηταν τα λαστιχα στραβα αλλα τα εχω ηδη 1,5 χρονο. Και στραβα να ηταν δεν θα ειχαν ισιωσει;
-
Ο χρήστης ohristou έγραψε:
Ωραιο το βιντεο αλλα πειτε μου αν εχετε δει εστω και ενα βουλκανιζετερ να κανει ολη αυτη την διαδικασια οταν πας για ζυγοσταθμιση. Και γαμω τους επαγγελματιες που εχουμε. Παιδευομαι εδω και ενα χρονο με ενα τρεμουλο που εχω και δεν εχω βγαλει ακρη. Ο καθε ενας ρωταει με στυλ για τον προηγουμενο 'Ποιος εκανε την προηγουμενη ζυγοσταθμιση'; Οι ζαντες μου ισιες το αμαξι απο κατω οκ και χωρις τζογους και το τρεμουλο τρεμουλο και στο τιμονι και στο αμαξι ολοκληρο μετα τα 130. Καλα κρασια. Μονη περιπτωση να ηταν τα λαστιχα στραβα αλλα τα εχω ηδη 1,5 χρονο. Και στραβα να ηταν δεν θα ειχαν ισιωσει;εκει που παω εδω και 6 χρονια ακολουθει ολη την διαδικασια (ακομα και το OPT)
ποτε δεν ειχα τρεμουλο.- -
Ο χρήστης ohristou έγραψε:
Ωραιο το βιντεο αλλα πειτε μου αν εχετε δει εστω και ενα βουλκανιζετερ να κανει ολη αυτη την διαδικασια οταν πας για ζυγοσταθμιση. Και γαμω τους επαγγελματιες που εχουμε. Παιδευομαι εδω και ενα χρονο με ενα τρεμουλο που εχω και δεν εχω βγαλει ακρη. Ο καθε ενας ρωταει με στυλ για τον προηγουμενο 'Ποιος εκανε την προηγουμενη ζυγοσταθμιση'; Οι ζαντες μου ισιες το αμαξι απο κατω οκ και χωρις τζογους και το τρεμουλο τρεμουλο και στο τιμονι και στο αμαξι ολοκληρο μετα τα 130. Καλα κρασια. Μονη περιπτωση να ηταν τα λαστιχα στραβα αλλα τα εχω ηδη 1,5 χρονο. Και στραβα να ηταν δεν θα ειχαν ισιωσει;λες να ισιώνουν με την χρήση;
Ποια είναι η ολη διαδικασία που εκεί που πας δεν κάνουν;Γιατί δεν ζητάς να σου κάνουν ελεγχο/ζυγοστάθμιση χωρίς να βγάλουν τα βαράκια;Έτσι θα ελέγξεις αν ο προηγούμενος έκανε σωστή δουλειά.
-
Ο χρήστης ohristou έγραψε:
Και στραβα να ηταν δεν θα ειχαν ισιωσει;Ε, προφανώς όχι. Πιό στραβά να γίνουν μπορεί αλλά να ισιώσουν δέν γίνεται
Γι αυτό έγραψα πρίν οτι δέν έχουν ιδιαίτερο νόημα να γίνουν με ακρίβεια οι μετρήσεις, αν τα λάστιχα είναι στραβά δέν μπορείς να κάνεις τίποτα άλλο απο το να τα αλλάξεις.
Το OPT έχει νόημα μόνο αν και η ζάντα είναι στραβή. Αν είναι ίσιες οι ζάντες και το λάστιχο στραβό, όπως και να γυρίσεις το λάστιχο το πρόβλημα θα παραμένει.
-
προσπαθει αντι να βαλει βαρυδια στην ζαντα να περιστρεψει το ελαστικο ωστε να μην χρειαστει...αναφερομαι σε βαριδια 10-30γραμμαρια ΜΑΧ
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Το OPT έχει νόημα μόνο αν και η ζάντα είναι στραβή. Αν είναι ίσιες οι ζάντες και το λάστιχο στραβό, όπως και να γυρίσεις το λάστιχο το πρόβλημα θα παραμένει.Μήπως δεν έχει μπει σωστά το λάστιχο στη ζάντα;
Μια φορά το είδα σε δική μου ΚΑΛΗ ζάντα, ένα καινούριο λάστιχο ήθελε 80 γραμμάρια αντίβαρο.
Το ξαναζαντάρισε και ήθελε 15-20.
Ποτέ εκείνη η ζάντα δεν χρειάστηκε τεράστια αντίβαρα. -
Δεν ξερω ρε παιδια εχω δοκιμασει τα παντα. Οι ζαντες μου λενε στα βουλκανιζατερ ειναι ισιες. Ζυγοσταθμισεις εχω κανει πεντε οπου παντα ο ενας κατηγορει τον προηγουμενο. Ολες βγαζουν μηδεν αποτελεσμα δειχνοντας οτι η ζαντα εχει πλεον ζυγοσταθμιστει. Μπαρακια ζαμφορ, σινεμπλοκ, ψαλιδια, και ημιαξονια οκ, μπιλιοφοροι οκ, ευθυγραμμιση σουπερ. Παρολα αυτα μετα τα 130 εχω τρεμουλο στο τιμονι και στο αμαξωμα. Τα λαστιχα μπηκαν στο μυαλο μου γιατι μετα την αλλαγη των ελλαστικων παρουσιαστηκε το θεμα αλλα τα λαστιχα δεν φαινονται στραβα. Εκτος και αν εχουν προβλημα εσωτερικο η εκτος και αν δεν το εχουν τσεκαρει οι βουλκανιζατεραδες εστω και οπτικα. Για την ιστορια τα λαστιχα ειναι conti pc 5 σε διασταση 185/55/82Η με ζαντες αλουμινιου εργοστασιακες. Ειχα ακουσει για μια παρτιδα απο τετοια που ειχαν βγει στραβα. Εκανα και ζυγοσταθμιση πανω στα ομαξι (το αλογακι) αλλα το προβλημα δεν λυθηκε απλως το προβλημα απο τα 130 πηγε στα 145. Πριν 3 βδομαδες αλλαξα και αμορτισερ μηπως φταιγαν και αυτα γιατι ηταν στα τελευταια τους και ξανακανα την κλασικη ζυγοσταθμιση. Το προβλημα επανηλθε στα 130. Πανω απο ενα χρονο δεν μπορω να βρω ακρη. Αν ειναι λαστιχα θα πρεπει αναγκαστικα να περιμενω μια τριετια ακομα για να το διαπιστωσω. Εκτος και αν αλλαξω το μισο αυτοκινητο προληπτικα μηπως βρω τι φταιει.
Τωρα για τον φιλο που ρωτησε τι δεν κανουν στα βουλκανιζατερ που δειχνει το βιντεο. Ουδεποτε εχω δει να βαζουν ρυθμισεις στο μηχανημα για πλατος ζαντας κτλ. Επισης δυναμικη ζυγοσταθμιση δεν ξερω αν παιζει και τελος ουδεποτε εχω δει να βαζουν ειτε σε μενα ειτε σε αλλον βαριδι σε αλλο μερος περα απο το εξωτερικο μερος της ζαντας. Μονο στην ζυγοσταθμιση που εκανα πανω στο αμαξι (αλογακι) μου βαλαν και στο εσωτερικο μερος της ζαντας αλλα αυτη η ζυγοσταθμιση δεν μου κανει καθως δεν ειναι δυνατον να μην βγαλεις καποια στιγμη τον τροχο χωρις να ξεχαστεις με τα σημαδια και δευτερον αυτε αυτη μου ελυσε το προβλημα τελειως.
-
Ο χρήστης ohristou έγραψε:
Τωρα για τον φιλο που ρωτησε τι δεν κανουν στα βουλκανιζατερ που δειχνει το βιντεο. Ουδεποτε εχω δει να βαζουν ρυθμισεις στο μηχανημα για πλατος ζαντας κτλ. Επισης δυναμικη ζυγοσταθμιση δεν ξερω αν παιζει και τελος ουδεποτε εχω δει να βαζουν ειτε σε μενα ειτε σε αλλον βαριδι σε αλλο μερος περα απο το εξωτερικο μερος της ζαντας. Μονο στην ζυγοσταθμιση που εκανα πανω στο αμαξι (αλογακι) μου βαλαν και στο εσωτερικο μερος της ζαντας αλλα αυτη η ζυγοσταθμιση δεν μου κανει καθως δεν ειναι δυνατον να μην βγαλεις καποια στιγμη τον τροχο χωρις να ξεχαστεις με τα σημαδια και δευτερον αυτε αυτη μου ελυσε το προβλημα τελειως.
Αν ήταν στην τύχη τα νούμερα τότε δεν θα γινόταν σωστή ζυγοστάθμιση ,βέβαια όταν ζυγοσταθμίζεις 4 ίδια ζαντολάστιχα δεν χρειάζεται να βάζεις ρυθμίσεις κάθε φορα.
Αν δεν χρειάζεται δεν βάζεις βαρίδια,δεν είναι υποχρεωτικό να βάλεις και απο τις δυο πλευρές.Μπορεί να μην χρειαστεί κανένα βαρίδι ,τυχαίνει και αυτό.
Βαρίδια αυτοκόλλητα μπαίνουν συνήθως σε ζάντες αλουμινίου ,όσο πιο βαθιά στην ζάντα μπουν τόσο πιο πολλά γραμμάρια χρειάζονται. -
Ο χρήστης ohristou έγραψε:
Τωρα για τον φιλο που ρωτησε τι δεν κανουν στα βουλκανιζατερ που δειχνει το βιντεο. Ουδεποτε εχω δει να βαζουν ρυθμισεις στο μηχανημα για πλατος ζαντας κτλ. Επισης δυναμικη ζυγοσταθμιση δεν ξερω αν παιζει και τελος ουδεποτε εχω δει να βαζουν ειτε σε μενα ειτε σε αλλον βαριδι σε αλλο μερος περα απο το εξωτερικο μερος της ζαντας. Μονο στην ζυγοσταθμιση που εκανα πανω στο αμαξι (αλογακι) μου βαλαν και στο εσωτερικο μερος της ζαντας αλλα αυτη η ζυγοσταθμιση δεν μου κανει καθως δεν ειναι δυνατον να μην βγαλεις καποια στιγμη τον τροχο χωρις να ξεχαστεις με τα σημαδια και δευτερον αυτε αυτη μου ελυσε το προβλημα τελειως.Το μηχάνημα του βίντεο είναι παλιό και επιπλέον ήταν απο τα πιό φτηνά που υπήρχαν τότε στην αγορά. Τα πιό καινούρια μετράνε αυτόματα τις διαστάσεις του τροχού με το που θα μπεί πάνω στο μηχάνημα και δέν χρειάζεται χειροκίνητη ρύθμιση.
EDIT: + αυτό που λέει απο πάνω ο Bill, αν οι τροχοί είναι όλοι ίδιοι, το μηχάνημα χρειάζεται ρύθμιση μόνο την πρώτη φορά.
Σαν τελικό αποτέλεσμα πάντως δέν έχει καμία διαφορά, και όπως έδειξα στο βίντεο με το τέστ με το αντίβαρο των 15 γραμμαρίων, η ακρίβεια του είναι spot on.
Σε κάθε περίπτωση, αν οι διαστάσεις δέν είναι σωστές δέν θα μηδενίζει η ένδειξη, η θα μηδενίσει μετά απο πολλές επαναλήψεις και προσθήκη πολλών αντίβαρων. Αν μπούν λαθος διαστάσεις συνήθως στην επανάληψη θα ζητάει να βάλεις βαρίδι εκεί που ήδη έχει ή ακριβώς στο απέναντι σημείο.
Η στατική ζυγοστάθμιση γίνεται με ένα βαρίδι ακριβώς στο κέντρο της ζάντας. Απο τη στιγμή που τα βάζουν στο χείλος τότε είναι δυναμική ζυγοστάθμιση. Δέν είναι απαραίτητο να θέλει και απο τις δύο μεριές αντίβαρα, μερικές φορές χρειάζεται μόνο απο τη μία.
-
Και κάτι άλλο που δέν έδειξα, το μηχάνημα είναι ρυθμισμένο για ακρίβεια 5 γραμμαρίων, όπως φαίνεται απο το λαμπάκι gr x 5 που είναι αναμμένο. Αν ο τροχός χρειάζεται σε κάποιο σημείο λιγότερο απο 5 γραμμάρια τότε δείχνει 0.
Υπάρχει δυνατότητα να βγάλει το νούμερο με ακρίβεια ενός γραμμαρίου. Τα βαρίδια είναι ανα 5 γραμμάρια, οπότε αν πχ το μηχάνημα λέει 23 γραμμάρια, παίρνεις ενα βαρύδι των 25 και κόβεις λίγο απο τη γωνία του για να ελαφρύνει.
Αλλα πλέον μιλάμε για το απόλυτο ψείρισμα της μαιμούς
-
Ο χρήστης ohristou έγραψε:
Δεν ξερω ρε παιδια εχω δοκιμασει τα παντα. Οι ζαντες μου λενε στα βουλκανιζατερ ειναι ισιες. Ζυγοσταθμισεις εχω κανει πεντε οπου παντα ο ενας κατηγορει τον προηγουμενο. Ολες βγαζουν μηδεν αποτελεσμα δειχνοντας οτι η ζαντα εχει πλεον ζυγοσταθμιστει. Μπαρακια ζαμφορ, σινεμπλοκ, ψαλιδια, και ημιαξονια οκ, μπιλιοφοροι οκ, ευθυγραμμιση σουπερ. Παρολα αυτα μετα τα 130 εχω τρεμουλο στο τιμονι και στο αμαξωμα. Τα λαστιχα μπηκαν στο μυαλο μου γιατι μετα την αλλαγη των ελλαστικων παρουσιαστηκε το θεμα αλλα τα λαστιχα δεν φαινονται στραβα. Εκτος και αν εχουν προβλημα εσωτερικο η εκτος και αν δεν το εχουν τσεκαρει οι βουλκανιζατεραδες εστω και οπτικα. Για την ιστορια τα λαστιχα ειναι conti pc 5 σε διασταση 185/55/82Η με ζαντες αλουμινιου εργοστασιακες. Ειχα ακουσει για μια παρτιδα απο τετοια που ειχαν βγει στραβα. Εκανα και ζυγοσταθμιση πανω στα ομαξι (το αλογακι) αλλα το προβλημα δεν λυθηκε απλως το προβλημα απο τα 130 πηγε στα 145. Πριν 3 βδομαδες αλλαξα και αμορτισερ μηπως φταιγαν και αυτα γιατι ηταν στα τελευταια τους και ξανακανα την κλασικη ζυγοσταθμιση. Το προβλημα επανηλθε στα 130. Πανω απο ενα χρονο δεν μπορω να βρω ακρη. Αν ειναι λαστιχα θα πρεπει αναγκαστικα να περιμενω μια τριετια ακομα για να το διαπιστωσω. Εκτος και αν αλλαξω το μισο αυτοκινητο προληπτικα μηπως βρω τι φταιει.Ειχα και εγω το ιδιο προβλημα απο την εποχη που αλλαξα λαστιχα.Οσες φορες και να ειχα κανει ζυγοσταθμιση,δεν μπορουσα να παω πανω απο 90 γιατι ετρεμε ολο το αυτοκινητο.Ενδεχομενως και να εφταιγε οτι ειχα βαλει φαρδυτερα λαστιχα(ειχα βαλει τα 165/70/13,ενω ο κατασκευαστης προτεινει μεχρι 155/70/13).
Μια φορα ομως,κατα τυχη εβαλα παραπανω αερα και διαπιστωσα οτι η κατασταση βελτιωθηκε σημαντικα.
Εψαξα στο ιντερνετ,βρηκα ποσο ειναι η σωστη πιεση για αυτο το αυτοκινητο με τη συγκεκριμενη διασταση ελαστικων,και το τηρησα ευλαβικα.Και το προβλημα σχεδον εξαλειφθηκε.
Αν μου το ελεγαν,δεν θα πιστευα οτι 2 λιμπρες αερα θα εκαναν τετοια διαφορα,κι ομως..Οποτε μπορει να ειναι τοσο απλο το προβλημα. -
Αερα βαζω οσο λεει ο κατασκευαστης του αυτοκινητου και 3 psi επιπλεον η 0,1bar, οποτε δεν ειναι αυτο.
-
Ο χρήστης ohristou έγραψε:
Ωραιο το βιντεο αλλα πειτε μου αν εχετε δει εστω και ενα βουλκανιζετερ να κανει ολη αυτη την διαδικασια οταν πας για ζυγοσταθμιση. Και γαμω τους επαγγελματιες που εχουμε. Παιδευομαι εδω και ενα χρονο με ενα τρεμουλο που εχω και δεν εχω βγαλει ακρη. Ο καθε ενας ρωταει με στυλ για τον προηγουμενο 'Ποιος εκανε την προηγουμενη ζυγοσταθμιση'; Οι ζαντες μου ισιες το αμαξι απο κατω οκ και χωρις τζογους και το τρεμουλο τρεμουλο και στο τιμονι και στο αμαξι ολοκληρο μετα τα 130. Καλα κρασια. Μονη περιπτωση να ηταν τα λαστιχα στραβα αλλα τα εχω ηδη 1,5 χρονο. Και στραβα να ηταν δεν θα ειχαν ισιωσει;το στραβο λαστιχο δεν ισιωνει, κανε μια ζυγοσταθμιση με τους τροχους πανω στο αυτοκινητο γιατι μπορει το προβλημα σου να ειναι ακομα και απο δισκοπλακες.
-
Kαι δισκοπλακες αλλαξα με τακακια αφου παρουσιασιαστηκε το προβλημα αλλα παρεμεινε. Εβαλα και μαμα και τις μοσχοπληρωσα κιολας. Αλλωστε δεν εχω τρεμουλο κατα το φρεναρισμα αλλα κατα την πορεια. Για αυτο λεω οτι δεν βρισκω λυση πουθενα.
Μοντάρισμα, ξεμοντάρισμα ελαστικού σε ζάντα και ζυγοστάθμιση