-
^τα καριολια ποτε θα τα βγαλουν σε κανα PC???
@οι πιο πανω
ρε μλκες δακρυσα.
Θυμηθηκα Alone in the dark, Prince of Persia 2, Shadow of the Comet, Idiana Jones Atlantis...
και πιο παλια Amiga, και ακομα παλιοτερα Spectrum... -
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
εντάξει τα sims είναι άλλη η φάση, και εκεί προφανώς δεν κοιτάει κανένας την πρωτοτυπία, την πιστότητα κοιτάει.Στα FPS αυτό λέω κι εγώ, ότι ο κόσμος κοιτάει τα γραφικά ως ειδοποιό διαφορά.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι μόνο εκεί μπορούν να διαφέρουν. FPS ήταν και τα Hitman, Thief κλπ, ειδοποιός διαφορά των οποίων δεν ήταν τα γραφικά. Εντάξει, όχι και τόσο shooter, αλλά FP. Όπως και το portal FPx ήταν.Το Hitman FPS??
-
Εντάξει, όχι και τόσο shooter, αλλά FP
βάλε FPS like λογική στο setup χειρισμού. ότι έναν άνθρωπο 'κινείς' για να κάνεις ό,τι είναι να κάνεις κλπ.
Τώρα, αν το να βλέπεις μόνο τα χέρια σου ή και λίγο το κεφάλι σου έχει τόσο μεγάλη σημασία, γράψε λάθος. -
hitman thief κτλ κτλ ηταν μαλλον κατι σαν fpsA οπου a=adventure
-
FPS δε σημαίνει First Person Shooter? Από που κι ως το Hitman fps?
-
Ο χρήστης panos2171 έγραψε:
FPS δε σημαίνει First Person Shooter? Από που κι ως το Hitman fps?Καθώς και First Person Strategy (π.χ. Fallout ή DeusEx)
-
Strategy? Γιατί?
-
Ο χρήστης Angel!!!! έγραψε:
Strategy? Γιατί?Γιατί στα FPS(trategy) μπορείς να βγάλεις ολόκληρο το παιχνίδι χωρίς να ρίξεις μια σφαίρα. Καμία σχέση με τα FPS(hooters)...
-
Γιατί οχι RPG?
Απο που προκύπτει το strategy? -
Ο χρήστης Angel!!!! έγραψε:
Γιατί οχι RPG?
Απο που προκύπτει το strategy?Γιατί το RPG μπορεί να είναι σε οποιαδήποτε προοπτική, ενώ το FPS είναι πρώτου προσώπου. Χώρια που στο RPG υπάρχουν πολλοί μηχανισμοί που δουλεύουν 'από κάτω', κάτι που δεν συμβαίνει στο FPS(trategy). Άντε ίσως μερικοί υπολογισμοί με attributes, enhancements, stats όπλων κλπ, αλλά καμία σχέση με τις πράξεις που γίνονται σε ένα RPG. Και ο όρος strategy προκύπτει από τις διαφορετικές στρατηγικές που μπορείς να ακολουθήσεις, όχι απαραίτητα επειδή κάνεις/δίνεις μάχες.
-
Ακριβώς επειδή μπορεί να είναι οποιαδήποτε προοπτική μπορεί να είναι και first person.
Όπως είναι δηλαδή και τα Fallout, Skyrim, Deus Ex. Απλά όχι ίδιου βάθους με Baldur's Gate για παράδειγμα.
Strategy είναι τα Age of Empires, Starcraft και άλλα τέτοια. -
Ο χρήστης Angel!!!! έγραψε:
Ακριβώς επειδή μπορεί να είναι οποιαδήποτε προοπτική μπορεί να είναι και first person.
Όπως είναι δηλαδή και τα Fallout, Skyrim, Deus Ex. Απλά όχι ίδιου βάθους με Baldur's Gate για παράδειγμα.
Strategy είναι τα Age of Empires, Starcraft και άλλα τέτοια.First-person είναι και το Arx Fatalis, first-person είναι και το DeusEx. Το πρώτο είναι RPG, το δεύτερο είναι FPS. Iso είναι το Neverwinter Nights, iso είναι και το Crusader. Το πρώτο είναι RPG, το δεύτερο είναι 3PS. Τα RPGs έχουν πολύ βαθύτερους και περίπλοκους μηχανισμούς και υπολογισμούς, αφού κρύβουν από πίσω τους ολόκληρη κουλτούρα, βιβλία με κανονισμούς, ζάρια, κλπ. Κάτι που δεν ισχύει σε οποιοδήποτε shooter ή 'shooter'.
Τα Fallout και DeusEx (μαζί με 2-3 ακόμα) είναι ακριβώς στο όριο, αλλά και πάλι δεν έχουν όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα RPG (περίπλοκα skill trees, επιλογές karma, υπολογισμούς βάσει attributes για τα πάντα κλπ).
-
Ο χρήστης The Ace έγραψε:
FPS δε σημαίνει First Person Shooter? Από που κι ως το Hitman fps?
Καθώς και First Person Strategy (π.χ. Fallout ή DeusEx)
Τα fallout/deus ex/elder scrolls είναι καθαρά rpg
Η οπτική πρώτου προσώπου είναι απλά επιλογή κάμερας, στα παιχνίδια της Bethesda μάλιστα υπάρχει επιλογή και για τρίτο πρόσωπο
και μιας και πιάσατε τα επιτραπέζια rpg τα οποία για μένα είναι η επιτομή της nerd-ιλας (και τα θεωρώ απίστευτα βαρετά), για κάποιον που ασχολείται με αυτά κανένα pc-game δεν έχει το βάθος τους και όλα ανεξαιρέτως είναι μια απλοποιημένη εύπεπτη εκδοχή τους για τις μάζες
οπότε δεν έχει νόημα να αναλύουμε πόσο βάθος έχει ένα rpg και το kingdom hearts (action) rpg
επίσης μιας και έπιασα τους ιάπωνες, τα jrpg που δυστυχώς υπάρχουν κυρίως σε κονσόλες παρόλο που δεν ακολουθούν καθόλου πιστά τα δυτικού τύπου έχουν βγάλει σε πολλές περιπτώσεις εξίσου καλά και καλύτερα παιχνίδια από τα δυτικά
αυτά που δεν αντέχω εγώ είναι τα κορεάτικα mmo και γενικά τα mmo που δεν έχουν ιστορία και είναι μόνο grinding και ξύλο με άλλους για να μετρήσουμε ποιος την έχει μεγαλύτερη
-
Ο χρήστης The Ace έγραψε:
Ακριβώς επειδή μπορεί να είναι οποιαδήποτε προοπτική μπορεί να είναι και first person.
Όπως είναι δηλαδή και τα Fallout, Skyrim, Deus Ex. Απλά όχι ίδιου βάθους με Baldur's Gate για παράδειγμα.
Strategy είναι τα Age of Empires, Starcraft και άλλα τέτοια.First-person είναι και το Arx Fatalis, first-person είναι και το DeusEx. Το πρώτο είναι RPG, το δεύτερο είναι FPS. Iso είναι το Neverwinter Nights, iso είναι και το Crusader. Το πρώτο είναι RPG, το δεύτερο είναι 3PS. Τα RPGs έχουν πολύ βαθύτερους και περίπλοκους μηχανισμούς και υπολογισμούς, αφού κρύβουν από πίσω τους ολόκληρη κουλτούρα, βιβλία με κανονισμούς, ζάρια, κλπ. Κάτι που δεν ισχύει σε οποιοδήποτε shooter ή 'shooter'.
Τα Fallout και DeusEx (μαζί με 2-3 ακόμα) είναι ακριβώς στο όριο, αλλά και πάλι δεν έχουν όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα RPG (περίπλοκα skill trees, επιλογές karma, υπολογισμούς βάσει attributes για τα πάντα κλπ).
Ace τα πράγματα έχουν αλλάξει λίγο από τα επιτραπέζια.
Τo Fallout, το Deus Ex, το Diablo είναι RPGs. Με έμφαση στο action κομμάτι ή και το stealth το Deus αλλά αυτό απλά τα κάνει sub-genre του βασικού. -
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
και μιας και πιάσατε τα επιτραπέζια rpg τα οποία για μένα είναι η επιτομή της nerd-ιλας (και τα θεωρώ απίστευτα βαρετά), για κάποιον που ασχολείται με αυτά κανένα pc-game δεν έχει το βάθος τους και όλα ανεξαιρέτως είναι μια απλοποιημένη εύπεπτη εκδοχή τους για τις μάζες
Υπάρχουν κάποια με αντίστοιχο βάθος, όσο γίνεται για game, αλλά είναι και γνωστά σε λίγους ακριβώς για αυτό το λόγο.
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
και μιας και πιάσατε τα επιτραπέζια rpg τα οποία για μένα είναι η επιτομή της nerd-ιλας (και τα θεωρώ απίστευτα βαρετά), για κάποιον που ασχολείται με αυτά κανένα pc-game δεν έχει το βάθος τους και όλα ανεξαιρέτως είναι μια απλοποιημένη εύπεπτη εκδοχή τους για τις μάζες
Καμία σχέση τα pen&paper RPG...
Δεν τίθεται θέμα σύγκρισης για να πεις ποιο έχει μεγαλύτερο ή μικρότερο βάθος. -
Ο χρήστης panos2171 έγραψε:
FPS δε σημαίνει First Person Shooter? Από που κι ως το Hitman fps?Δεν είναι μόνο αν κάνεις shooting στο τέλος ή όχι.
Το όλο mechanic του χειρισμού (strafing, forward motion) και της λογικης ελέγχου ενός χαρακτήρα (στατικού, χωρίς να έχει στοιχεία εξέλιξης χαρακτηριστικών όπως σε ένα RPG), της οπτικής γωνίας (ασχέτως αν βλέπεις μόνο χερια ή και κεφάλι) και αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον.
Μπορείνα μην είναι shooter, αλλά έχει όλη τη λογική FPS σαν mechanic.
Απλώς έχει και story.Τουλάχιστον έτσι το βλέπω.
-
Υπάρχουν και third person shooters.
Όπως το Gears of War. -
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
FPS δε σημαίνει First Person Shooter? Από που κι ως το Hitman fps?
Δεν είναι μόνο αν κάνεις shooting στο τέλος ή όχι.
Το όλο mechanic του χειρισμού (strafing, forward motion) και της λογικης ελέγχου ενός χαρακτήρα (στατικού, χωρίς να έχει στοιχεία εξέλιξης χαρακτηριστικών όπως σε ένα RPG), της οπτικής γωνίας (ασχέτως αν βλέπεις μόνο χερια ή και κεφάλι) και αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον.
Μπορείνα μην είναι shooter, αλλά έχει όλη τη λογική FPS σαν mechanic.
Απλώς έχει και story.Τουλάχιστον έτσι το βλέπω.
3rd person action game με έντονα stealth στοιχεία είναι το hitman και έχει κάποια πολύ βασικά στοιχεία αναβαθμισμοτητας ανάλογα με το σκορ που συγκεντρώνεις σε κάθε αποστολή (κάτι σαν xp)
Υπάρχουν 3rd person shooters που θα μπορούσες να πεις ότι έχουν λογική fps, όπως υπάρχουν και rpg που είναι και third person shooters παράλληλα (το mass effect είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα)
Τα fallout 3/vegas πάντως από την άλλη αν και φαίνονται shooters και σίγουρα έχουν στοιχεία, η μάχη τους παραμένει μάχη ενός rpg, όσοι δηλαδή αγαπούν περισσότερο τα fps δεν τα αντέχουν γιατί έχουν πολύ πιο αργή δράση και θέλουν σκέψη ενός παιχνιδιού ρόλων
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
3rd person action game με έντονα stealth στοιχεία είναι το hitman και έχει κάποια πολύ βασικά στοιχεία αναβαθμισμοτητας ανάλογα με το σκορ που συγκεντρώνεις σε κάθε αποστολή (κάτι σαν xp)Υπάρχουν 3rd person shooters που θα μπορούσες να πεις ότι έχουν λογική fps, όπως υπάρχουν και rpg που είναι και third person shooters παράλληλα (το mass effect είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα)
Τα fallout 3/vegas πάντως από την άλλη αν και φαίνονται shooters και σίγουρα έχουν στοιχεία, η μάχη τους παραμένει μάχη ενός rpg, όσοι δηλαδή αγαπούν περισσότερο τα fps δεν τα αντέχουν γιατί έχουν πολύ πιο αργή δράση και θέλουν σκέψη ενός παιχνιδιού ρόλων
Τα περισσότερα παιχνίδια, δεν είναι κάποια αμιγής κατηγορία. Υπάρχουν βέβαια χαρακτηριστικά παραδείγματα του αντιθέτου (ξέρω γω, doom, cod2 είναι αμιγή FPS). Πολλά όμως δανείζονται στοιχεία από πάρα πολλές κατηγορίες. Και τα τελευταία CoD έχουν στοιχεία 'RPG' (αφού έχεις κλάσεις, και XP, και κάνεις επιλογές για perks και individualisation). Τι είναι FPS-action-RPG?
Εγώ περισσότερο το έγραψα με τη λογική 'πως μας προέκυψε'. Πάνω στη συζήτηση του αν/πως/πότε μας προκύπτουν ενδιαφέροντα νέα παιχνίδια.
Ε, το Hitman, το Thief, δεν προέκυψαν ούτε από τα RPG, ούτε από τα third person platforms, ούτε από τα adventures, ούτε από τα strategy.
Από τα FPS προέκυψε, και το core engine/mechanic παραμένει αυτό των FPS.
Με τη μηχανή ενός RPG δεν φτιάχνεις Thief.
Με τη μηχανή ενός adventure, δεν φτιάχνεις Thief.
Με τη μηχανή ενός strategy, δεν φτιάχνεις Thief.
Με τη μηχανή ενός FPS, όμως, φτιάχνεις Thief. Επεκτείνοντας με στοιχεία και λογικές όλων των παραπάνω.Προφανώς έχει εμπλουτιστεί με πάρα πολλά στοιχεία, με το branching story, με το stealth, με τα xp (λιγότερο), και γι' αυτό το κάνει τόσο 'γαμάτο' και ιδιαίτερο σε σχέση με τα αμιγώς FPS.
Επίσης προφανώς, οποιοδήποτε πρωτότυπο παιχνίδι, φτιάχνει και μια κατηγορία από μόνο του (εξ ου και πρωτότυπο). Γιατί αποτελεί ένα νέο συνδυασμό χαρακτηριστικών, που παλιότερα δεν υπήρχαν.
Παρ' όλ' αυτά, κατά βάση από κάπου προκύπτει και αυτό.Όπως το fallout που λες. Μπορείς να απαριθμήσεις ένα σωρό genre specific details, παραμένει όμως να έχει προκύψει από την κατηγορία RPG.
Οπότε ναι, το thief είναι ένα third person stealth action adventure rpg και βάλε ό,τι θες, ΑΛΛΑ...
Ομοίως φυσικά για ένα σωρό παιχνίδια οποιασδήποτε βασικής ή όχι κατηγορίας.
[Σαν να σου λέω δλδ ότι το Gabriel Knight 3 δεν είναι adventure αλλά 3d third person puzzle horror story ενώ το the dig third person platform puzzle sci-fi και το Monkey Island κάτι άλλο. Ναι, όλα έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά που τα κάνουν αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους (ακόμα και βασικά πράγματα όπως 3d-engine, non-3d, linearity, non-linearity, action, humour, sci-fi, horror, action, non-action κλπ κλπ κλπ) αλλά όλα παραμένουν να έχουν προκύψει μέσα από την κατηγορία adventures, γιατί αυτό είναι το βασικό mechanic που πήραν και επέκτειναν.Οπότε, το ξαναλέω, εγώ με τη λογική του πως μας προέκυψε το έγραψα.
Games (PC,PS,XBOX,Wii,κλπ)