-
ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και επάνερχομαι
Το λαμπάκι άναψε παρά λίγο με λάδι Α5 που ήταν σίγουρα λάθος, ποτέ με Α3
Μένω Αθήνα προάστια με κίνηση πόλης
Οδήγηση οικονομική , δεν βοηθάει αυτοκίνητο και η διάθεση Η βέλτιστη λύση είναι αλλαγή στα 10.000 με λάδι 5-40 αλλά με δελεάζει η μείωση της κατανάλωσης (από τα 7.5 πέφτω στα 6.
Είναι αυτονόητο ότι η συζήτηση δεν αφορά συμβιβασμό στην κατάσταση του κινητήρα
Γιατί θεωρείτε τα 150000 χλμ πολλά;
Αφού δεν έχω πρόβλημα λειτουργίας, απώλεια συμπίεσης η κάτι άλλο;
Τα αυξημένα διάκενα δεν θα έφερναν κατανάλωση λαδιού ή πολύ χαμηλή πίεση λαδιού;; -
Το bore washing μπορεί να επηρεάζει το διάστημα αλλαγής, αλλιως επηρεάζει το αρχικό ιξώδες
ΑΝ έχεις διαρροή καυσαερίων, δεν θα έχεις και χαμηλή συμπίεση;Αν κατουράει το μπέκ, δεν θα υπάρχουν και άλλα προβλήματα;
-
Ένα tip που έκαναν οι παληοί μαστόροι για να δούν τη φθορά των κουζινέτων σε ένα κινητήρα με πολλά χλμ χωρίς να τον λύσουν ήταν η εξής.
Μαρσάριζαν τέρμα το μοτέρ και με το χέρι έκλειναν την εισαγωγή, από την πολύ μεγάλη υποπίεση αν υπήρχε φθορά στα κουζινέτα σηκωνότανε ο στρόφαλος στις ανοχές του και ακουγότανε το κοπάνημα, σήμερα πας στο συνεργείο και αν το διαγνωστικό δεν δείχνει σφάλμα αρχίζει η αλλαγή εξαρτημάτων μέχρι να λυθεί το πρόβλημα σε βάρος πάντα του πελάτη που αλλάζει το μισό μηχανοστάσιο γιατί οι νέοι μηχανικοί ότι έχουν μάθει στα διάφορα σεμινάρια είναι η μισή γνώση, η υπόλοιπη χρειάζεται μια 15ετία για να αποκτηθεί, γιατί κινητήρας και μετάδοση δεν είναι μόνο τα ηλεκτρονικά του, είναι και άλλα που δεν τα γράφουν τα βιβλία.
Νεράκια λοιπόν στα παληά ? Νεράκια και ω γέγονε, γέγονε.
-
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
Το bore washing μπορεί να επηρεάζει το διάστημα αλλαγής, αλλιως επηρεάζει το αρχικό ιξώδες
ΑΝ έχεις διαρροή καυσαερίων, δεν θα έχεις και χαμηλή συμπίεση;Αν κατουράει το μπέκ, δεν θα υπάρχουν και άλλα προβλήματα;
To καυσαέριο στα λάδια δεν επηρεάζει το ιξώδες, τα όξινα κατάλοιπα της καύσης καταστρέφουν τη δομή του λαδιού, η άκαυστη βενζίνη ξεπλένει τους κυλίνδρους και καταλήγωντας στον στροφαλοθάλαμο αλλοιώνει και το ιξώδες.
Για να φτάσει ο κινητήρας βα δείξει χαμηλή συμπίεση χρειάζεται να έχει συνεχή φθορά για πάνω από 15.000 χλμ ίσως και περισσότερα, μέχρι τότε θα έχεις αλλάξει 2-3 φορές λάδια.
Αν κατουράει κάποιο μπέκ θα έχεις μεγάλη κατανάλωση, ρύπους, καταστροφή του καταλύτη, φθορά του κινητήρα, αλλοίωση στο λάδι, όλα αυτά είναι επακόλουθα των χαλασμένων μπέκ, ποιό θα γίνει πρώτο και σε τί βαθμό,ή αν θα γίνουν όλα μαζί, εξαρτάται από την άμεση διαπίστωση του προβλήματος ή την αδιαφορία του ιδιοκτήτη
-
με δελεάζει η μείωση της κατανάλωσης (από τα 7.5 πέφτω στα 6.
Άμα είναι να πέσεις από τα 7,5 λίτρα στα 6 με λάδι 5w-30 αντί για -40, γιατί δεν βάζεις 0w-20 να πέσεις στα 5, ή 0w μονότυπο? Με το τελευταίο σε βλέπω για κανά 4άρι λίτρα ανά 100 χλμ.
Στα σοβαρά τώρα, το 30άρι δεν είναι η βέλτιστη επιλογή για την κατάσταση του κινητήρα, το είπες και εσύ ότι είναι τραχύ στη λειτουργία του όταν ζεσταθεί, ένδειξη για ανεπαρκή λίπανση.
Δες το αστεράκι που έχει βάλει ο κατασκευαστής του κινητήρα στα λάδια 5w-30* και τι γράφει από κάτω, μήπως πρέπει να ρωτήσεις την αντιπροσωπεία να ψάξουν καλύτερα το service manual για να δουν αν είναι όντως κατάλληλα? Ξεκίνα από εκεί καλύτερα.
Από εκεί και πέρα κάνεις ότι πείραμα θέλεις. Το να απαντήσουμε σε άλλα 10 ερωτήματα δεν έχει νόημα. Ούτε με μια ανάλυση λαδιών των 15 δολλαρίων θα βρεθεί άκρη, ούτε θα σου εγγυηθεί κανένας πόσο καιρό θα ζήσει ακόμη ο κινητήρας με κάποιο λάδι, όποιο και να είναι αυτό. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Δείξε μου λοιπόν έναν κατασκευαστή που να λέει αλλαγή λαδιών κάθε 5.000χλμ.
Οι περισσότεροι δίνουν διαστήματα αλλαγής λαδιών για νορμάλ και 'σκληρή' χρήση (που έχει διάφορους ορισμούς).
Τα χιλιομετρικά νούμερα που δίνουν Δ Ε Ν είναι 'μέχρι τόσα χιλιόμετρα' αλλά είναι 'ανά τόσα χιλιόμετρα'.
Αλλάζοντας πολύ συχνά λάδια παραβαίνεις τις οδηγίες του κατασκευαστή (όχι τις δικές μου ιδέες). Καθόλου τυχαία, οι μελέτες πού έχουν γίνει από τη SAE (Society of Automotive Engineers, δλδ η Αμερικάνικη ένωση μηχανικών) δείχνουν ότι με το να αλλάζεις συχνά λάδια κάνεις κακό στον κινητήρα σου.Schedule 1, αλλαγές κάθε 6 μήνες ή 12000 χλμ
Schedule 2, αλλαγές κάθε 4 μήνες ή 8000 χλμ και κάθε 3 μήνες ή 5000 χλμ -
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Μπορείς να γράψεις παραπάνω για αυτό; Γιατί συμβαίνει αυτό; Πως μπορεί να επιβεβαιωθεί; Έχει να κάνει με τα τσιμουχάκια βαλβίδων; Με κάτι άλλο; Μπορεί να συμβαίνει χωρίς να καίει παραπάνω λάδι ο κινητήρας;
Τα τσιμουχάκια των βαλβίδων το μόνο που κάνουν είναι να σκουπίζουν το λάδι απο το στέλεχος της βαλβίδας και να μην το αφήνουν να πέσει μέσα στον κύλινδρο. Με τις βαλβίδες το πρόβλημα είναι οι επικαθήσεις που δεν τις αφήνουν να σφραγίσουν εντελώς. Θυμάμαι κάποια FSI είχαν μεγάλο πρόβλημα με το fuel dilution γιατι ο κινητήρας απο κατασκευής έπιανε εύκολα επικαθήσεις στις βαλβίδες εισαγωγής.
Για τα υπόλοιπα ότι είπε ο Quadra.
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
με δελεάζει η μείωση της κατανάλωσης (από τα 7.5 πέφτω στα 6.
Άμα είναι να πέσεις από τα 7,5 λίτρα στα 6 με λάδι 5w-30 αντί για -40, γιατί δεν βάζεις 0w-20 να πέσεις στα 5, ή 0w μονότυπο? Με το τελευταίο σε βλέπω για κανά 4άρι λίτρα ανά 100 χλμ.
Στα σοβαρά τώρα, το 30άρι δεν είναι η βέλτιστη επιλογή για την κατάσταση του κινητήρα, το είπες και εσύ ότι είναι τραχύ στη λειτουργία του όταν ζεσταθεί, ένδειξη για ανεπαρκή λίπανση.
Δες το αστεράκι που έχει βάλει ο κατασκευαστής του κινητήρα στα λάδια 5w-30* και τι γράφει από κάτω, μήπως πρέπει να ρωτήσεις την αντιπροσωπεία να ψάξουν καλύτερα το service manual για να δουν αν είναι όντως κατάλληλα? Ξεκίνα από εκεί καλύτερα.
Από εκεί και πέρα κάνεις ότι πείραμα θέλεις. Το να απαντήσουμε σε άλλα 10 ερωτήματα δεν έχει νόημα. Ούτε με μια ανάλυση λαδιών των 15 δολλαρίων θα βρεθεί άκρη, ούτε θα σου εγγυηθεί κανένας πόσο καιρό θα ζήσει ακόμη ο κινητήρας με κάποιο λάδι, όποιο και να είναι αυτό.Δεν έπεσα στα 6 αλλά στα 6.8
Προφανώς η μείωση της κατανάλωσης δεν πάει αναλογικά αλλά κάπου εκέι οριοθετείται
Το αστεράκι αφορά τα πετρέλαια νομίζω
Προφανώς και το πείραμα αφορά μόνο εμένα και δεν αποτελεί επουδενί οδηγία ή παραίνεση -
Mε τη διόρθωση αυτή η μείωση κατανάλωσης είναι 10%, και πάλι πολύ μου φαίνεται για απλή αλλαγή από 40άρι λάδι σε 30άρι. Κάτι σε 2% θα ήταν περισσότερο πιστευτό από μένα (...και από τα εργοστάσια).
Ο αστερίσκος για λάδια 5w-30* παίζει και στα πετρέλαια και στις βενζίνες, ψάξτο περισσότερο στην αντιπροσωπεία. -
Ο αστερίσκος, σύμφωνα με την εικόνα, αναφέρεται σε απαγόρευση χρήσης του συγκεκριμένου λαδιού σε κινητήρες πέραν των προβλεπόμενων.
-
ok, χωρίς ίχνος ειρωνίας ο dstou είναι η φωνή της λογικής σχετικά με το θέμα του peugeot.
Quadra21 μιλάς σαφώς από εμπειρία, αλλά δυστυχώς εγώ τουλάχιστον θέλω να γνωρίζω και το γιατί, και το γιατί του γιατί όπως κάποτε έγραφε για άλλο θέμα ο Θανάσης Χούνδρας.
Έτσι με ενδιαφέρει πως μπορώ να διαπιστώσω πως όλα πάνε καλά ή όχι.
Έτσι αναρωτιέμαι πως μπορώ να κινηθώ για το παρακάτω θέμα:What would you recommend for our old Opel Corsa Specs here http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=2113 Note that I have used ASM some years ago (UOA done and the results where good with no oil consumption) but now it is consuming even HDD. It is still driven small distances, mainly less than 15 minutes. Now it has 131743km and after only 3000 with HDD I have to add about half a litre. Note that the previous change was again with HDD
I suspect the oil consumption increase may be the result oil fuel dilution. Diagnosing this can be fairly easy for you to do. Watch the oil level. If oil consumption in normal for the first 500-100 km after an oil change, and then it gets worse, fuel dilution is the likely problem. This can occur especially when the car is seldom driven and when driven, it only for short distances. Fuel gets in the oil when first started, but is evaporated off once the oil temperature gets up to “normal”, about 100 deg. C., which takes about 20 minutes or 30 KM. Using a thicker oil, like 10W40, will reduce consumption somewhat, but won’t resolve the fuel dilution problem completely.
Byron Selbrede
Technical ServicesAMSOIL INC.
Σίγουρα όταν είναι να βάλει κανείς ακριβό λάδι / παραφλού ή οτιδήποτε πρέπει να είμαστε σίγουροι πως όλα τα σχετικά λειτουργούν σωστά.
Σχετικά με το αστεράκι 5w-30 έχει παραπομπη κάτω και γράφει 'Το λάδι αυτό, fuel economy, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κινητήρες άλλους από τους προβλεπόμενους', α! έγραψε και ο drdrino
-
παρακολουθώντας την συζήτηση αναφέρω τα εξης.
στο μοτέρ μου (Renault K4M) ο κατασκευαστής προτείνει σαν βάση 5-30. εναλλακτικά 10-40.
μέχρι τα 130.000+κμ είχα τα πρώτα. έπειτα αποφάσισα να βάλω τα δεύτερα, χωρίς κανένα προφανή λογο, έτσι για την περιέργεια και προσπαθώντας να απογαλακτιστώ από τα συνεργεία της ρενό που με πείσμα δεν έβαζαν τίποτα πέραν του 5-30.
αισίως στα 153.000κμ και μετα από 2 αλλαγές δεν εχω παρατηρήσει κατι περίεργο με bonus την...χαμηλότερη -κατά περίπου 0,5λτ- κατανάλωση.
πιστεύετε δηλαδή ότι το μοτέρ έχει ανοίξει τόσο ώστε να 'κρατάει' πλέον το 40αρι? να συνεχίσω έτσι?
ομολογώ πως δεν εχω ψαχτεί ποτέ για προδιαγραφές και ποιότητες παρά μόνο για ανεκτή τιμή. -
Ο χρήστης edmond έγραψε:
παρακολουθώντας την συζήτηση αναφέρω τα εξης.
στο μοτέρ μου (Renault K4M) ο κατασκευαστής προτείνει σαν βάση 5-30. εναλλακτικά 10-40.
μέχρι τα 130.000+κμ είχα τα πρώτα. έπειτα αποφάσισα να βάλω τα δεύτερα, χωρίς κανένα προφανή λογο, έτσι για την περιέργεια και προσπαθώντας να απογαλακτιστώ από τα συνεργεία της ρενό που με πείσμα δεν έβαζαν τίποτα πέραν του 5-30.
αισίως στα 153.000κμ και μετα από 2 αλλαγές δεν εχω παρατηρήσει κατι περίεργο με bonus την...χαμηλότερη -κατά περίπου 0,5λτ- κατανάλωση.
πιστεύετε δηλαδή ότι το μοτέρ έχει ανοίξει τόσο ώστε να 'κρατάει' πλέον το 40αρι? να συνεχίσω έτσι?
ομολογώ πως δεν εχω ψαχτεί ποτέ για προδιαγραφές και ποιότητες παρά μόνο για ανεκτή τιμή.Αν δεν έχεις πρόβλημα γτ να βάλεις 10w40, γτ τόσο ακραία αλλαγή; Ούτε καν 5w40; Aπό συνθετικό σε ημισυνθετικό; Με την έννοια έχει 'ανοίξει' εννοούμε ότι συμβαίνει με χοντρό λάδι, δλδ πχ 10w40 και η επίστροφή σε λεπτότερο πχ 5w30 να προκαλεί απώλειες μέσα από καυση του λαδιού, εσύ αν κατάλαβα καλά το λές ανάποδα! Πάντως για να συμβεί αυτό μάλλον θα χρειαστεί καιρός. Aπογαλακτίστηκες από τα συνεργεία αλλά δε χρειαζόταν και από τα λάδια εφόσον δεν υπήρχε λόγος. Επίσης τα 10w40 είναι για λίγα χιλιόμετρα, ακόμα και για 5-6000χλμ, ενω τα συνθετικά για πολύ περισσότερα. Προτείνω να γυρίσεις σε αυτά που είχες ή έστω σε κάποιο 5w40 αν θες να εξαλείψεις ή να μειώσεις αυτό το 0,5lt, νομίζω αυτό θα σου πρότειναν και πολλοί εδώ μέσα.
-
Από 5-30 σε 10-40 και χαμηλότερη κατανάλωση, χλωμό έως άσπρο. Μάλλον άλλαξες συνήθειες στο δεξί σου πόδι
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Αυτά δεν τα γράφει στο net για τα βρείτε,
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Mε τη διόρθωση αυτή η μείωση κατανάλωσης είναι 10%, και πάλι πολύ μου φαίνεται για απλή αλλαγή από 40άρι λάδι σε 30άρι. Κάτι σε 2% θα ήταν περισσότερο πιστευτό από μένα (...και από τα εργοστάσια).
Ο αστερίσκος για λάδια 5w-30* παίζει και στα πετρέλαια και στις βενζίνες, ψάξτο περισσότερο στην αντιπροσωπεία.Ο αστερίσκος είναι για το μοτέρ xu10j4rs
Στάλθηκε από το Nexus 7 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Αυτά δεν τα γράφει στο net για τα βρείτε,
Τα γράφει , απλά δεν έτυχε να τα διαβάσεις. π.χ στο BITOG .
-
Ασχολείστε με μια κατάσταση που δεν θα φτάσει κανείς αν απλά ακολουθεί τις οδηγίες του κατασκευστή.
Το fuel dilution αν προέρχεται από φθαρμένα ελατήρια είναι σημείο τελικής φθοράς του μοτέρ. Χρειάζεται ανακατασκευή.
Πριν ας πούμε 20 χρόνια όντως τα μοτέρ μετά τις 150.000χλμ. μπορεί να είχαν μεγάλες φθορές, όχι πια όμως.
Αν βέβαια κανείς κάνει του κεφαλιού του γιατί 'ξέρει' και δεν ακολουθεί τις οδηγίες του κατασκευαστή, σαφώς μπορεί να καταστρέψει και ένα σύγχρονο μοτέρ σε 150.000χλμ. Αν η εμπειρία κάποιου είναι ότι και τα σύγχρονα μοτέρ θέλουν ανακατασκευή μετά από 150-250 χιλ. χιλιόμετρα, μάλλον κάτι δεν κάνει καλά.Σχετικά με τον φίλο που βρήκε manual που συστήνει αλλαγές ανά edit 5.000χλμ στο Πουέρτο Ρίκο, μάλλον έχει να κάνει με τη διαθεσιμότητα λιπαντικών εκεί. Ποιό μοντέλο είναι?
ΥΓ. Το fuel dilution είναι πολύ εύκολο να φανεί με μια ανάλυση λαδιών. Κάντε μια βόλτα στο BITOG και θα δείτε ότι είναι πολύ σπάνιο, παρά το ότι πολλά μοτέρ εκεί έχουν 300.000χλμ. ή περισσότερα.
-
όσον αφορά το fuel dillutio, να πω ότι το είχα υπόψιν και το διασταύρωσα μετά από μεγάλα ταξίδια όπου λογικά θα έχανα στάθμη, και όλα ήταν κανονικά
Παίζει η πιθανότητα τα GM Dexos2 να είναι από τα ¨χοντρά¨ 30αρια;
-
Πριν 20 χρονια παντως εβγαιναν κατι αλεξισφαιρα ιαπωνικα μοτερ που δουλευουν ρολοι με 300.000 χλμ τωρα. Ομως εχω και περιπτωση γερμανικου μοτερ 10ετιας που θελει πεταμα στα 200κ χλμ.
Sent from my MT27i using Tapatalk 2
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]